[ danilo77 @ 25.03.2007. 17:17 ] @
Nedavno sam kupio ovaj automobil pa me interesuje koje ulje da kupim za njega. U njemu je vec promenjeno ulje ali ga je menjao prijatelj od koga sam kupio auto. Sad, ja ne znam kako da proverim koje je ulje a vec je menjano kao i filter. Auto je na LPG. Na cepu motora ima oznaka API SS/FC. Ja sam za polusinteticko ali ne znam koje je vec unutra (samo znam da je koristio pre OPTIMA ulje!) PS: da li zna neko koje gorivo koristi ovaj motor? Super ili bezolovni?Ovo bi mi bilo od velike koristi!
Unapred hvala!
[ HoT_Steppa @ 25.03.2007. 20:55 ] @
Sagni se i pogledaj na delu auspuha koji izlazi iz motora kad savije na dnu patosa da li ima katalizator, rupicasti lonac. Ako ima, koristi bezolovni, ako nema onda super.
[ vladd @ 25.03.2007. 22:26 ] @
Ja ne mogu da verujem da je katalizator "preziveo" "vesele" godine, nestasice benzina, glad i nemastinu.
[ slobodan81 @ 25.03.2007. 22:42 ] @
nije prezivwo sigurno nego je mozda bio neki savestan vlasnik tih kola pa ga zamenio
[ tweeester @ 26.03.2007. 07:21 ] @
Bez obzira da li je katalizator preziveo ili ne, ako imas "i" oznaku, tj. monopoint ubrizgavanje svakako bi trebalo da koristis bezolovni benzin jer je motor projektovan za njega (a i lambda sonda ce duze trajati sa bezolovnim). Sto se ulja tice, fabricki ide mineralno 15w40 (ali u to vreme drugo nije ni postojalo valjda ), ali licno sipam sintetiku i jos se kotrlja... filter ulja menjaj prilikom svake zamene ulja.
[ odvijač @ 26.03.2007. 12:10 ] @
Ja imam kadeta 1.4s, '91 godište i sipam super (negde se ovo gorivo naziva i normal :) ...)
u njega (95 oktana) ...

[ lancia88 @ 26.03.2007. 12:56 ] @
Pozdrav,

ako se samo hvalis kako sipas super umesto bezolovnog - onda nista.

Ako si zamislio post u formi preporuke, analogija tome se nalazi na skoros svakom koraku: kad prodjes na crveno, kad pusis, kad popijes pa sednes za volan, kad ne vezes pojas...sve to ipak radis a ne bi smeo ;)
[ dalibord5 @ 26.03.2007. 13:31 ] @
Ja vec godinu dana slatko vozim Kadetta,ist model kao ovaj koji vozi pokretac teme.
Nisam nesto bio pri parama kada sam pazario i poveo sam se savetom prijatelja"AKo nemas para za bolje Kadett je super auto"
I stvarno...osim tradicionalnih boljki opela koja se ticu limarije,nista drugo nema da se zameri.
Bez da ulazimo u dalju diskusiju,ovo je samo moje zapazanje i stepen zadovoljstva autom koji trenutno vozim...
Sipam Long life,Modricino ulje.
Po savetu onih koji bi trebalo da znaju...Opel ima svoje ulje,ali ne bih da trosim pare na skupo ulje,ako i ovo Modricino zavrsava posao.
Sipam bezolovni benzin.Jedno vreme sam greskom koristio super,i imao sam problema.
Naime,auto je radio kao i obicno,samo nisam mogao da ga ponovo upalim,kada je auto bio dobro zagrejan.Izgleda da se ticalo lmbda sonde,vratio sam se na bezolovni i do sada apsolutno nikakav problem nisam imao.
Tako da...ako ide bezolovni,sipajte bezolovni,nema potrebe za eksperimentisanjem.
[ tweeester @ 26.03.2007. 14:44 ] @
Ali pokretac teme nije naveo da li ima model sa karburatorom ili ubrizgavanjem:

1.3i - ubrizgavanje 60ks, bezolovni
1.3 - karburator 60ks, olovni i
1.3S - karburator 75ks, olovni (zbog vece kompresije moguce da mu 98 oktana bolje prijaju al' ne bih da tvrdim zasigurno, ionako trosi dosta pa jos da mu das ovaj skuplji ... )
[ danilo77 @ 27.03.2007. 06:16 ] @
Hvala na savetima! To bi bilo to! Ulje sam uzeo Modricino Optima mineralno a u radnji su mi preporucili da kod sledece zamene predjem na 15W50 i da ne prelazim na polusintetiku ako je dosad stalno korisceno mineralno.
Veliki pozdrav
[ HoT_Steppa @ 27.03.2007. 12:18 ] @
Ja imam karburator i katalizator. Znaci, i na karburator modele moze da ide katalizator, samim tim da se vozi na bezolovni. A, da li je njegov katalizaor ziv posle svih ovih godina ne znam, moj jeste, jos uvek prvi, ali nikad nisam sipao olovni.
[ odvijač @ 27.03.2007. 17:22 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

ako se samo hvalis kako sipas super umesto bezolovnog - onda nista.

Ako si zamislio post u formi preporuke, analogija tome se nalazi na skoros svakom koraku: kad prodjes na crveno, kad pusis, kad popijes pa sednes za volan, kad ne vezes pojas...sve to ipak radis a ne bi smeo ;)


Nisam najbolje shvatio drugi deo tvoje poruke. Čovek je između ostalog pitao i koje gorivo da
sipa u svog opela, pa sam shodno tome i odgovorio. Poenta nije bila u kubikaži motora niti u
godištu, nego u oznaci S. Svi kadeti sa oznakom S koriste isto gorivo. Ako je pak smajli pogrešno
protumačen - on (smajli) se odnosi na gorivo tj. na njegov kvalitet koji je kod nas generalno loš.
Pre tri godine sam u nekim novinama pročitao da su neki proizvođači automobila naručili ispitivanje
goriva u Srbiji i došlo se do zaključka da se na nekim pumpama toči super sa oznakom 98, koji
ima 92 oktana.

BTW, da sam hteo da se hvalim napisao bih da moj super auto ima ugrađen Kenwood CD, Alpina
zvučnike, italijanski gas uređaj i sl., ali nisam.
Nije mi bila namera nikog da uvredim, niti da bilo koga ismevam, a ponajmanje da se hvalim,
nego da pomognem ukoliko je to moguće ...

pozdrav svima

[ HoT_Steppa @ 27.03.2007. 19:28 ] @
S nije oznaka goriva nego dovoda goriva, S oznacava karburator, i oznacava injection. I jedni i drugi postoje sa katalizatorima i bez njih.
[ lancia88 @ 27.03.2007. 19:29 ] @
Pozdrav,

eto, nadao sam se da svi znamo za vic u kome tekst koji je po svemu sudeci oglas, zavrsava sa: i nista od toga ne prodajem, samo se hvalim.

Izvedeno iz toga, nije bilo potrebe da se suvise zamaras oko tog dela. Jednostavno, ispod preporuke koja je bila striktna, kakva je i trebala da bude vlasnicima modela sa "i" oznakom da sipaju samo bezolovni benzin i to posle nekoliko meandriranja u raznim smerovima tokom teme. Taman kada smo dosli do jednog zakljucka koji i inace treba savetovati ljudima, uklizes sa tim postom koji tek kad ovako podrobno pojasnis, ne zvuci kao miniranje prethodnih zakljucaka.
[ butragueno @ 13.03.2015. 13:09 ] @
Pozdrav ljudi,

Da ne otvaram novu temu, imam kadetta E 1.3 '88.
Ne radi mu skala za rezervoar.
Vergla ali nece da upali tako da pretpostavljam da sam najverovatnije ostao bez benzina.
Koliko se secam, gledao sam par puta pre par god u tim situacijama trebalo bi dosuti malo goriva direktno u karburator da lakse povuce. To mi se desilo pre par god i gledao sam komsiju kad je sipao u karburator. Ako budem morao sam to da uradim, je l ima neka stvar na koju posebno moram da obatim paznju.
1. skinem plastiku
2. i sipnem malo goriva 10-20ml
[ pajapop @ 13.03.2015. 14:59 ] @

Posto vidim da imas ugradjen plin, jesi li ga do ovog slucaja normalno palio, gasio i vozio na benzinu???... Ili si iskljucivo koristio gas???
[ butragueno @ 15.03.2015. 19:02 ] @
Jeste ugradjen plin, ali ovo nisu moje slike, sa neta su. Zamenio sam pumpu pre par meseci i od tada ga iskljucivo palim na benzin.
Sipao sam direktno u karburator, nije upalio.
Rece mi komsija da je mozda osigurac od pumpe, zamenio sam ga, ni to nije dalo rezultate. Morace kod majstora.
[ sasa022 @ 15.03.2015. 19:51 ] @
Proveri da li na razvodniku dobijas struju i da li svecice bacaju varnicu...
[ Lavlja_Jazbina @ 15.03.2015. 19:56 ] @
Da,jer ako si sipao direktno,morao bi barem da se javi.