[ x-com @ 27.03.2007. 05:19 ] @
Drugar ima Golf II GTI 1.8 16v '87 godiste. Odmah da napomenem da se ja stvarno ne razumem oko mehanike pa cu pokusati da otprilike objasnim njegov problem onako kako je on meni preneo :)
Dakle, auto ima problem prilikom paljenja. Jednostavno, auto se upali, onda radi nekoliko sekundi pa ospet stane. Kada je hladno, ovaj problem je posebno izrazen. Znam da deluje prosto, ali mnogi su pokusali da rese ovaj problem i niko nije uspeo. Posle duzeg nagadjanja, nekako se doslo do zakljucka da zeza jedan kao mali "motorcic" koji se nalazi pri vrhu motora sa desne strane (valjda sam dobro objasnio). Kao da se zaprlja, tj. ukoliko mu na putu stane auto, i nece da upali, jednostavnim blagim (u pravom smislu te reci - dakle stvarno blagim) udarcm drskom srafigera ili slicno po njemu :) ... auto proradi ali to je samo privremeno jer ce auto vrlo brzo poceti ponovo da zeza (znam da zvuci smesno, ali tako je)...
Problem je delimicno resen tako sto je jedva negde nasao jos jedan takav "motorcic" - dakle, onaj stari (koji zeza) potopi u naftu i vozi sa ovim drugim. Dakle, cim se zameni taj deo, auto radi savrseno. Nema problema sa paljenjem, niti se gasi u radu. Kada se drugi "zaprlja", jednostavno, onaj koji je stajao u nafti se izvadi i namesti umesto prvog i tako u krug. Tako zamenjen, auto prelazi u proseku nesto vise od 1000km i posle toga pocinje sa poteskocama pri paljenju sto je znak da ce uskoro trebati da se zameni pomenuti deo.
Dodatni problem je sto se taj deo jako tesko nalazi (ili on bar nije uspeo) pa za sada mora ovako da vozi. Nadam se da sam koliko-toliko uspeo da laicki objasnim problem. Svaka pomoc dobrodosla.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 02.04.2007. u 16:47 GMT+1]
[ cigo bos.brod @ 28.03.2007. 22:15 ] @
a da si slikao ili provjerio kako se taj *motoric* kako ga nazivas tacno zove mozda bi mogli nesto tacnije da konstatujemo ovako....
[ skijash @ 29.03.2007. 00:18 ] @
Bice da je to ler motor. Sto ga jednostavno ne zameni?
[ EagleOne @ 29.03.2007. 00:34 ] @
I ja bih rekao da je IAC ventil (idle air control valve, ler gas).
Stvarno me cudi da ga ne moze naci, mislim ako kod nas nema delova za G2, onda nema nigde.
Problem sa IAC ventilom ne bi smeo da utice na ponasanje motora u vozni, znaci IAC je otvoren samo na leru(i to uglavnom samo pri zagrevanju motora).
Ventil se moze ocistiti od necistoca. Ako i novi crkava pogledaj usis, da li ubacuje ulje, da li su zaprljane cevi do ventila, kakav je filter vazduha. Kako je resen iberlauf na GII ?
Ako je IAC, problem je prost, pa mi nije jasno kako niko nije uspeo da ga resi.

p.s. ako stvarno ne mozes da nadjes deo kod nas sigurno ga ima na ebayu
[ DrJekyll @ 29.03.2007. 17:37 ] @
Ako se dobro secam, taj "mali "motorcic" koji se nalazi pri vrhu motora sa desne strane" je bobina..
[ x-com @ 29.03.2007. 19:52 ] @
Da, radi se o IAC-u. Potrazio sam slike po netu i to je to. Problem je dakle samo prilikom paljena, a cim se auto upali posle radi savrseno.
E sada samo treba videti zasto se isti zaprlja. Kao sto sam vec napisao gore, kada se isti taj deo drzi u nafti on se ocisti pa auto moze da predje u proseku 1000-1200km. Posle toga vec pokazuje simptome tipa - nece da upali iz prve i malo duze vergla itd. Da li to znaci da je deo ispravan a treba pronaci zasto se zaprlja, ili jednostavno treba nabaviti novi. Ukoliko je potreban nov, gde se moze naci i po kojoj ceni?