[ jezdavj @ 06.04.2007. 18:44 ] @
Imacu priliku da uskoro pazarim pomenuti auto po toj ceni od svog dobrog prijatelja.Naime.on ga je licno uvezao iz Nemacke pre 3 godine i tada je imala 110 000 predjenih kilometara. On je presao 70 000 za to vreme,i nije imao nikakvih problema. On kaze da mu je cena na trzistu oko 5500,ja nesto nisam proveravao,sem u halooglasima i nasao da je dobrim delom u pravu. Plase me price o protokomeru i ostalim stvarima koje se desavaju na tim nabudzenim dizelima,a s obzirom da vozim auto 1991. godiste,malo znam o novijim kolima. Ono u sta sam siguran je kilometraza,a stanje kola vizuelno i utisak u voznji su odlicni. Klima ABS i podizaci su deo opreme.Moj prijatelj Bane kaze da potrosnje ulja jos uvek nema.Znate li sta bi sve moglo, osim redovnog odrzavanja da bude na dnevnom redu u daljoj eksploataciji?Pozz Jezda

[Ovu poruku je menjao jezdavj dana 06.04.2007. u 19:59 GMT+1]
[ MarkBg @ 06.04.2007. 18:59 ] @
Hm, moglo bi pre svega- protokomer,turbina i pumpa visokog pritiska...

Ove 2 zadnje stavke su oko 1000 evra svaka, a za protokomer ne znam, ali nije ni on jeftin.

Mislim da gresis za kilometrazu, ti mozes biti siguran samo za ovih 70 000 kod tvog prijatelja, a onih 110 000 moze da bude i stvarnih 210 000
[ jezdavj @ 06.04.2007. 19:10 ] @
Sta je 1000e,remont turbine i pumpe,ili novi uredjaji? U kojim se intervalima rade remont pumpe i turbine,na koliko km,ako moze uopste neki prosek da se izvuce?Drugo,covek ga je licno kupio napolju,nije imao posrednika. Koliko ja znam,malo se ljudi bavi napolju stelovanjem kilometraze,moguce da i tamo ima prevaranata,ali znam da to nije praksa.
[ EagleOne @ 06.04.2007. 20:09 ] @
Citat:
MarkBg: Hm, moglo bi pre svega- protokomer,turbina i pumpa visokog pritiska... :)

Ove 2 zadnje stavke su oko 1000 evra svaka, a za protokomer ne znam, ali nije ni on jeftin. :)
Turbina je bar 1000/2 evra, nemoj da ga plasis :D
[ MarkBg @ 06.04.2007. 20:26 ] @
1000/2 je mozda remont turbine, zamena je i vise od 1000...
[ njinsa @ 06.04.2007. 22:13 ] @
cena ti je ispod prave cene za taj auto!ti motori su sasvim dobri i puno prelaze ,ako se ne forsiraju u voznji!
ako ne trosi ulje i vuce dobro,i turbina i protokomer su ok.
nemoj da ga naglo stiskas od 0-2000 obrtaja,vec tek kad dostignes 2000 i vise i tako ces sacuvati turbinu od brzog habanja.pumpu unistava lose gorivo,prvenstveno,zato pazi sta sipas! delova ima koliko hoces ,ceo motor sa pumpom i svim delovima imas za 1000e i zato se ne brini!a pun remont pumpe za nju je oko 330 evra,slicno je i za turbinu!protokomer je od 50-120,jer ih ima raznih!
[ jezdavj @ 08.04.2007. 00:42 ] @
Hvala njinsa na okrepljujucim informacijama! Nadam se da su istinite. Tako nekako sam i ja razmisljao,znajuci da Opela svih vrsta ima jako mnogo kod nas. To logicno dovodi do pada cena, i delova, i odrzavanja. Tako da , i ako mi se desi neka fatalna havarija , kao sto su pomenute,zbog nize cene, imam prostora za ulaganje. A takodje me ohrabruje i cinjenica da se taj auto uvek moze lako prodati. Tako da cu se verovatno odluciti za kupovinu,pa kud puklo da puklo!
[ MarkBg @ 08.04.2007. 01:11 ] @
Opela je uvek bolje kupiti sa benzinskim motorom. opelovi benzinci su gotovo uvek bili izvrsni (velika vecina) dok su mu dizeli oduvek rak rana
[ bakara @ 08.04.2007. 08:37 ] @
Opel odavno ima dobre dizel motore, to pravilo je vazilo u doba kadetta, znaci pre 15-20 godina, a kako vidim kod nekih se jos zadrzalo
[ MarkBg @ 08.04.2007. 09:06 ] @
Od kad to odavno? ja se mogu sloziti da su dobri samo ovi Fiatovi koje u zadnje vreme ugradjuje. I mnogo nakon kadetta opel je kuburio sa dizelima. ugradjivao isuzuove motore, a imao je i neke polu-propale pokusaje da sam napravi dobar dizel motor.

sto se tice ovih DTI motora, oni jesu solidni, podnosljivi, ali su opet ubedljivo najgori u odnosu na konkurenciju. losiji su od TDI motora VAG grupacije, a pogotovo od common rail motora PSA, Fiata, Renoa, Toyote...

a i daleko su losiji izbor od opelovih benzinaca koji su se u vectru ugradjivali...

I sama cinjenica da je opel ugradjivao isuzu dizelase, pa kasnije fiatove, pa neke svoje... pokazuje koliko vec godinama kuburi
sa dizel motorima. nedavno su predstavljeni GM-ovi dizelasi koji ce se ugradjiavti u Opel i Chevrtolet, nadam se da ce oni konacno biti dobri i da ce Opel koancno prestati da kuburi sa dizelasima i da mora da ubacuje tudje...
[ jezdavj @ 08.04.2007. 09:10 ] @
Da, Kadett 1.6 d je uzasan diesel,imao sam na bivsoj gajbi komsiju taksistu koji je radio osvezavanje motora svake zime. Onda su se ugradjivali dobri Isuzu Diesel u Astre i Vectre,a ovi koji su na novijim Opelima su potpuno novoosvojeni ,mislim da su poceli da se ugradjuju 1997.
[ jezdavj @ 08.04.2007. 09:14 ] @
Marko,sad si me podsetio. Zna li ko zbog cega Fiat Marea JTD 2003. godiste full oprema ,kosta samo oko 6200-6300e? Mislim da je on prestao da se pravi 2004. godine. Nasao sam u Sapcu 1 primerak u sjajnom stanju na placu automobila, i nije mi jasno u cemu je fora? Inace Sabac je prepun tih automobila, i nisam nikog cuo da se zali.
[ MarkBg @ 08.04.2007. 09:19 ] @
vo sada teksta o autu koje je verovatno danas najpovoljnija kupovina na tržištu polovnih automobila u Srbiji. Danas možete naæi Vectru B iz 1997 godine za verovali ili ne 4500 eura sa 1.6 ltr motorom, sa nekih 150.000 kilometara! E to se mora malo detaljnije prouèiti! Jer tako jeftina kupovina tako velikog auta (za naše pojmove) mora da krije neku falinku, ili možda ne? Vectra B se pojavila krajem 1995 godine zamenivši više nego uspešan model Vectra A. Meðutim, model A je bio na glasu kao auto sa lošom zaštitom od korozije (doduše neuporedivo boljom od Kadetta E). Svi smo se mi nagledali Vectri A sa zarðalim zadnjim lukovima blatobrana, zarðalim pragovima, pa èak i podovima. Vectra B je trebala da promeni tu praksu. Imala je vrlo nezahvalnu startnu poziciju, tj. negativan imidž prethodnika, ali opet je bila nekolikko godina najprodavanije vozilo srednje klase u Evropi (1996-1999, 2001). To je èudno auto, jer izgleda kao da je proizvod «posvaðanih inžinjera»!

Neke stvari na tom autu su toliko dobro uraðene da prosto ne možete verovati da je to OPEL, dok kada pogledate unutrašnjost, ipak ste sigurni da je OPEL. To je proizvod koji se razvijao u vreme Ignacia Lopeza, koji je OPEL zavio u crno, ali koji je bio na odlasku, pa se ovaj auto ipak otrzlo praksi zloglasnog Lopeza.

Dizajn i unutrašnjost

Auto je najjednostavnije reèeno, lepo. Ni manje ni više. Ništa posebno, te spada u prosek klase. I dan danas, Vectra je zadržala privlaènu liniju, te joj to uveliko pomaže kod prodaje kao polovnog. Ipak, u oèi upadaju vrlo aerodinamièni, mali te nepraktièni retrovizori, te linija auta kod koje se vidi da je aerodinamika bila vrlo važna kod konstruisanja (90-tih OPEL je pravio auta sa najmanjim koeficijentom otpora vazduha). Unutrašnjost je vrlo funkcionalna, pa tu nema zabune. Na instrument tabli prvo upadaju u oèi vrlo veliki brzinomer, te manji brojaè obrtaja i pokazivaè temperature rashladne tecnosti i goriva. Poznata greška ove Vectre je da displey putnog raèunara nekada jednostavno nakon odreðenog vremena “pobudali”, gde je potrebna zamena. Problema je bilo i sa signalizacijom airbag-a, gde se lampica èesto palila bez potrebe, no tu je grešku Opel besplatno otklanjao. Središnja konzola je funkcionalna, te sve to svetli u lepoj žutoj boji. Meðutim, emocije ovde ne stanuju! Sve izgleda previše obièno, te u nekim situacijama i dosadno. Toj èinjenici pomaže i visok položaj sedenja, i plastika koja na nekim delovima nije baš visoke kvalitete. Uz to sve nije baš najsretnije sklopljeno, te kada po hladnom vremenu ukljuèite grijanje, sve to zna proizvoditi «cvrèke». Nije nešto ozbiljno, ali nekada zna smetati. Mesta u Vectri ima, ali to je sve.

Napred je prostranost sasvim proseèna, krupniji i viši vozaèi æe teško naæi idealan položaj, iako mesta za glavu ima i previše. Zadnji red je oèajan, i tu mesta ima ispod proseka klase. Sedišta su kruta i tvrda, ali pružaju dobar oslonac. Takoðe, Vectra B je postojala kao karavan, te je vrlo isplativ trgovcima i zanatlijama, zbog prostranosti i ravne podnice, dok materijali u unutrašnjosti nisu nešto skupi, tako da Vam neæe biti žao ubaciti npr. vreæu cementa, što garant ne biste uradili u Passatu zadnje generacije. Sve u svemu, Vectra je proseèno dizajnirano, te u unutrašnjosti, jeftino izraðeno auto.

Karoserija i ovjes

Odmah da razjasnimo: Ovde ne vlada korozija! To je ono najbitnije kod OPEL-a. Tu je OPEL vrlo dobro odradio domaæi zadatak, i Vectri podario vrlo kvalitetan pocinkovani lim (10 godina garancija na koroziju). Takoðe, lim je poprilièno debeo, te je OPEL izgleda ovde hteo da pokaže koliko zna i može. Vectra B je na EuroNCAP testu 1997 osvojila 3 zvezdice, a tada naspram Vectre vrlo skupi Audi A4 je zaradio 2 zvezdice! Tada se neko iz V.A.G koncerna pobunio, te je Vectri oduzeta jedna zvezdica zato jer u uputstvu za rukovanje nije baš najbolje objašnjeno kako postaviti deèije sediste, što je izazvalo mnogo kontraverzi oko ocenjivanja. Uglavnom, možete smatrati da je Vectra tada bila solidna po sigurnosti u svojoj klasi. Sitnijih problema sa karoserijom je bilo kod nekih verzija sa 5 vrata gde je dolazilo do curenja vode u prtljažnik, a kod prvih verzija je bilo problema sa odlepljivanjem gume sa “B” nosaèa.

Kada pogledamo detalje, primetit èemo da je lim izuzetno debeo izmeðu kabine i motornog prostora, te æe ovdje Hi-Fi hobisti koji provlaèe razne kablove imati dosta muke, jer postoje samo 2 mesta na kojima se kablovi mogu provuæi. Ali ih OPEL zbog toga nagraðuje vrlo kvalitetnim zvuènicima u vratima, koji ruku na srce pripadaju visokoj klasi. Ne zvuèe nešto na fabrièkom ureðaju, ali kada stavite naknadno neki ureðaj renomiranog proizvoðaèa tada dolaze do izražaja. Takoðe, duž obe strane automobila su provedeni naponski vodovi od èelika, što predstavlja i ojaèanja karoserije. Ovjes se jednostavno “ubio” za nase puteve. OPEL ovde nije stavljao aluminijum na bitne delove, te je s obzirom na mere Vectra vrlo teška (najslabije opremljen model sa 1.6 ltr motorom i 75 ks ima 1280 kg). Napred je McPherson ovjes sa dvostrukim popreènim ramenima, koja su predimenzionirana, pogotovo na sastavu sa šasijom, te ovde nije bilo ni najmanjih problema. Stabilizatori su preuzeti sa 300-400 kg teže Omege, te to dovoljno govori o izdržljivosti.

Zadnji ovjes èini set popreènih i uzdužnih ramena, gde takoðe nije bilo problema. Jedini problem se može javiti kod zadnjeg uzdužno postavljenog plivajuæeg ramena, ali to u sluèaju da je auto bilo udareno ili da je «upalo» u neku nasu rupu na putu. Ovjes je inaèe tvrdo podešen, te tu Vectra briljira voznim svojstvima koja su bolja od Passata pretposlednje generacije, ali udobnost trpi, posebno kod kratkih popreènih neravnina. Amortizeri su vrlo izdržljivi, te ni tu nije bilo nekih problema. Ukratko, ovjes Vectre nije neko remek delo tehnike gledajuæi sa zapadnoevropske taèke gledišta, meðutim sa nase taèke gledišta on je jednostavno fenomenalan, jer su kavrovi ispodproseèni, dok je održavanje ovjesa vrlo jeftino (zadnji amortizer marke KAYABA košta 40 eura!!) Kao uèestali problem na prvim modelima javljalo se zaglavljivanje volana. Oni koji vole brzu vožnju oduševiæe se koènicama na modelima 2.0 16V i 2.5 V6 , dok su takve koènice posle ugraðivane i na sve redizajnirane modele s kraja 1999 godine pa do prestanka proizvodnje (prednji disk: samoventilirajuæi 288x25mm, zadnji 275x10mm). Modeli 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0Di te 2.0DTI imaju vrlo dobre koènice (1995-kraj 1999). Model 1.6 sa 75 ks nazad ima bubnjeve koji vrlo dobro obavljaju svoj posao.


Motori

OPEL je uvek imao iznadproseène benzinske motore , te je to i ovde sluèaj. Poèetni 1.6 ltr motor sa 75 ks i 128 nm jednostavno dovodi u pitanje kupovinu diesel-a! Vectra s tim motorom na otvorenom putu, uz rezervar od 60l može uz pristojnu vožnju prevaliti skoro 1.100 km. Naravno, performanse nisu bog zna kakve, ali do 100 km/h treba 14.5 sec, te najveæa brzina je 175 km/h. To je za proseènog vozaèa, sasvim dovoljno. Meðutim, ovaj model se može naæi za nekih 4000 eura, tako da se stvarno treba zapitati da li se isplati dati npr. 6000 eura za Golfa III tdi iz iste godine. Posebno, što ovde dobijate više mesta, kapacitetniji trap te gepek punog formata. Pri kupovini ovog modela ipak obratite pažnju na opremu, dosta njih ne dolazi sa ABS-om, a to je ipak više nego koristan dodatak. Meðutim, kod ovog i 2.0 (8 ventilskog) motora sa 110 ks i 165nm pri 2.600 o/min posebno oduševljava koncepcija izrade glave, gde ventili u sluèaju pucanja zupèastog remen ne mogu dodirnuti klipove, tako da ako Vam pukne remen motor neæe prtrpeti ošteæenja!

Zupèasti remen za ova dva motora košta oko 10 eura u bolje opremljenoj prodavaonici auto delova, dok je u servisu oko 30 eura. Ovaj remen Vam može postaviti bilo koji iole poduèen auto mehanièar. Motori sa 16 ventila traže izmenu zupèastog remena svakih 60.000 km, te kod njih u sluèaju pucanja dolazi do havarije motora koja Vas može koštati i do 1500 eura! Motor od 1.6 ltr zapremine i 16 ventila razvija 101 ks te 150 nm pri 3.200 o/min. Ovaj motor je ubedljivo najštedljiviji 16 ventilski motor na tržištu (izveden je iz 1.6 sa 75 ks) te proseèna potrošnja se kreæe oko 6.7 ltr! Brzina je sasvim solidnih 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h 12.5 sec. Meðutim, elastiènost motora je izuzetna zahvaljujuæi vrlodobro proraèunatom menjaèu, tako da tom modelu od 80 do 120 km/h u petoj brzini treba 15.5 sec!! 1.8 16 V motor ima 115 ks te 170 nm pri 3.600 o/min. Taj motor je po karakteristikama u proseku klase, te se u redizajniranom modelu (kraj 1999 – 2002) može naæi sa 122 ks i 168 nm!
2.0 16V motor je posebna prièa. Taj motor je nastao iz poznatog 2.0 16V DOHC motora koji je za OPEL konstruisao Cosworth (u Vectri A je razvijao 150 ks te 203 nm pri izuzetno visokih 4.600 o/min).

Meðutim, bio je izuzetno štedljiv za svoju snagu, kao i elastièan s obzirom na «trkaæe» postavljen obrtni moment. U Vectri B razvija 136 ks i 188 nm pri 3.200 o/min. Snaga je smanjena zbog EURO normi o izduvnim gasovima. Meðutim, i u težoj Vectri B, te iako smanjene snage, ovaj motor otkriva da je produkt Cosworth-a, te mu je najveæa brzina 215 km/h, a ubrzanje 9.8 sec do 100 km/h. To i nisu neke brojke, ali ovde 136 ks gura Vectru koja bez klime sa ovim motorom ima 1365 kg! Takoðe, sa ovim motorom dobijate koènice vrhunskog kvaliteta (37.5 m zaustavni put). Ovaj motor je 2001-e godine zamenjen amerièkim motorom (GM, Saturn, Chevrolet) 2.2 litre 16 ventila i 147 ks, te 203 nm pri 4.000 o/min. Motor jeste jaèi od prijašnjeg 2.0, ali zanemarljivo, dok je potrošnja veæa za 1 ltr, što s obzirom na ne baš ubedljivije performanse nije za zanemariti (identièno ubrzanje, 218 km/h krajnja brzina). Prve verzije ovog motora su imale problema sa pogonskim lancem bregaste osovine.

V6 motor od 2.5 ltr s 24 ventila, 170 ks te 230 nm pri 3.200 o/min, jednostavno treba izbegavati. Izuzetno je osetljiv na hladan start, te pri èešæoj oštrijoj vožnji hladnog motora sigurno dolazi do havarije bregastih vratila. Njegova proseèna potrošnja je proseèna za taj tip motora i kreæe se oko 10 ltr. Motor V6 sa 2.6 ltr zapremine i isto 170 ks ali sa 250 nm, koji se pojavio u redizajniranom modelu je bolji izbor, te je s obzirom na zapreminu vrlo štedljiv (proseèno oko 9 ltr). Ipak, V6 motore u Vectri treba izbegavati. Dieseli su uvek bili rak rana OPEL-a. Ova Vectra je startala sa starim 1.7 TD motorom i slabašnih 82 ks, koja uz to nisu bila baš štedljiva (proseèno oko 7 ltr). Takoðe, kultura rada tog motora je primerenija poljoprivrednim masinama. Meðutim, 2.0 Di (Direct Injection) koji se pojavio 1997 godine je primer robusnosti i stedljivosti. Kultura rada mu je izuzetno viša od prijašnjeg 1.7 TD, ali ne baš kao kod VW-ovog TDI-ja. Proseèna potrošnja je oko 5.0 ltr, te ima 82 ks (kao i 1.7 TD) ali 185 nm pri 2.000 o/min. Performanse su na nivou benzinca 1.6 sa 75 ks!

2.0 DTI motor je koncepcijski isti, samo što ima drugi hladnjak vazduha, i razvija 101 ks i 205 nm pri 2.000 o/min. Ovaj motor je dosta temperamentniji od motora 2.0 Di, ali i rastrošniji, te mu se proseèna potrošnja kreæe oko 6.8 ltr! Motor 2.2 DTI koji se pojavio u redizajniranom modelu 2001 godine je najbolji izbor što se tièe diesel motora. Ima 125 ks te 270 nm pri ekstremno niskih 1.500 o/min. Izuzetno je elastièan i brz. Krajnja brzina je 208 km/h (kao Passat 1.9 TDI sa 130 ks) dok do 100 km/h ubrzava za 10.3 sec. Proseèna potrošnja mu je manja od 2.0 DTI motora, te se kreæe izmeðu 6 i 6.5 ltr. Motor 2.0 DTI je za redizajniranu Vectru pojaèan na 230 nm, dok mu je snaga ostala ista, 101 ks! Krajnja brzina Vectre s tim motorom je 195 km /h.

Najbolja stvar kod ovih motora je što su pokretani dobrim starim
razvodnim lancem! Inaèe, koncepcija motora je èudna, jer ima 16 ventila te samo jedno bregasto vratilo. Inaèe ovo su prvi 16-ventilski diesel motori sa direktnim ubrizgavanjem na svetu, te su striktno proizvod OPEL-a (ISUZU ovde nije imao uplita, kao ni GM, iako ih koriste). U sluèaju, da ipak lanac morate promeniti, što je na granici incidenta, to æe Vas koštati oko 180 eura. Ako kupite neki od ova tri diesel motora, morate se naviæi na malo veæu potrošnju ulja, koja se kreæe i do pola litre na 1000 km! Ipak, to je u sluèaju ovih motora normalno! Pažnju obratite na menjaè automobila, koji se nije pokazao dobar izmeðu ostalog i zbog problema sa gubljenjem/curenjem ulja, a posebno su loši menjaèi kodnog naziva “F18”. Ako nešto lupka u Vectri iz zadnjeg dela, verovatno se radi o lupanju rezervoara za gorivo, što je rešeno na verzijama iza 98-e godine.

Vectre B iz prve dve godine proizvodnje su znale imati i probleme sa prskanjem goriva iz creva koje vode od rezervoara, nego to je Opel rešio besplatnim pozivom u servis, pa na tu grešku slobodno možete zaboraviti. Kod kupovine, posebnu pažnju obratite na sve pumpe (za gorivo i druge), jer žalbe zbog otkazivanja ovih delova nisu bile tako retke.

Zakljuèak

Vectra 2.0 Di je direktni naslednik Passata treæe generacije koji se proizvodio do 1996 godine. 2.0 Di motor je izuzetno štedljiv, solidnih performansi, te kao i cela Vectra, jeftin za održavanje. Vectra se pokazala kao izuzetno izdržljiv auto na našim putevima, te Vas ne treba èuditi sve veæi broj tih auta u posedu taksista i TAXI firmi. Takoðe, gore spomenuta Vectra od 4000 eura je ipak isplativa kupovina, jer za te pare sigurno možete preboliti malo jeftiniju, ali solidnu unutrašnjost ovog auta, koja je u suštini i najveæa mana Vectre. Izdržljivost ovjesa može poslužiti na primer drugim proizvoðaèima, dok upotreba lanca kod diesela govori da je ipak zupèasti remen samo skupi experiment u svetu auto industrije (OPEL je u VECTRA-i C sve motore, i benzinske i dizelske opremio lancem). Ovaj auto uz malo više vere (ako zaboravite lim prijašnjih Opela) i pažnje pri kupovini, može Vas poslužiti dugo godina.

PREPORUÈUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

IZBEGAVAJTE: 1.8 16V, 2.5 V6
Diesel: 1.7 td

Izvor: AutoBlog BH
[ jezdavj @ 08.04.2007. 09:44 ] @
Svaka cast i MarkoBG i autoru texta,sjajna i temeljna analiza! Mnogo hvala sto ste mi pomogli oko ovoga! Sve u svemu,iza ove price,tesko da ima nesto da se doda na istu temu.
[ apex @ 08.04.2007. 13:18 ] @
@MarkBg

Moze li link za AutoBlog BH?
[ lancia88 @ 08.04.2007. 23:27 ] @
Pozdrav,

e vala, vo je i za mene novo iskustvo sa 1,7D kod Opela....svasta. Pa taj motor je i ispravio nepouzdanost svog prethdnika od 1,6 litara, nije ni on nista posebno ali nit' bolji nit' losiji od prosecnih malih dizela koji su se u to doba pojavljivali. Ugradjivao se u novije verizje Kadeta i Vektre, zatim u prve serije Astre i meni licno zaista nije poznato da su postojali neki posebni problemi vezani za njega. Koliko vidim u ovom tekstu nije ni pomenut problematicni 1,6D vec je drvlje i kamenje osuto na neproblematicni, sasvim prosecni, 1,7D. Taj stari 1,6D narocito se "proslavio" na kadetima kockicama (model D, od 1979. do 1984. proizvodjen) i Askonama (1983. do 1988.) ali ga autor tog bloga i ne pominje. Veoma, veoma cudno, ne samo da je neistinito, mozda presubjektivno, vec je i neprecizno, kudis citavu gamu koju je naruzio jedino model koji i ne pomenes....
[ prolupator @ 09.04.2007. 00:20 ] @
@jezdavj: Dakle, nakon svakog slova procitanog, jos ne videh za koju svrhu ce se koristiti auto, koji god da se kupi.
Kolika ti je porodica, koliko killometara godisnje, da li auto treba za posao ili ne i kojesta jos... koliko si spreman da izdvojis za auto, koliko te boli redovan servis... sve je bitno !!! Malo se demistifikuj?!
Zatim, kakva je ta Vektra, sta sve ima, da li ti je to dovoljno, kakav je enterijer, limarija, ima li sitnih ogrebotima, ostecenja, lupana ili ne, kako je odrzavana.... ih, detalaj koliko volis...

Za pocetak, koju svrhu ima automobil, pa tek onda koji automobil?!

Pomenuta Vektra je jako dobra kupovina, ti automobili prelaze 'ladno, preko 350K km, neretko i preko 450-500K km bez ikakvih zahvata, dobro podnose nase gorivo i imaju otporne PVP.

Postoje i argumenti protiv te kupovine...

Auto je star, ima dosta kilometara, a cena nije mala ... za te pare moze kojesta da se kupi, ali opet, nista novo i sve neproverenog kvaliteta...

Reci sta zelis od automobila, pa da probamo da ti pomognemo, ovako...... slaba vajda...
[ bakara @ 09.04.2007. 08:20 ] @
Citat:
prolupator: @jezdavj: Reci sta zelis od automobila, pa da probamo da ti pomognemo, ovako...... slaba vajda...


Nista on ne zeli, niti bira, vec mu se nudi konkretan model:
Citat:
Imacu priliku da uskoro pazarim pomenuti auto po toj ceni od svog dobrog prijatelja.



@MarkBg
Tekst je apsolutno subjektivan, a i opet nigde ne vidim da je pisac napisao da su to losi motori, cak sta vise:

Citat:
PREPORUÈUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

A ovi dizeli su stari cirka 10 godinica...

A poenta cele je teme da ovde niko ni na jednom mestu nije ni tvrdio da je u pitanju najbolji dizel motor (a to u svakom slucaju nije VW TDI motor).

Sledeca stvar je sto se poredi vectra sa passatom, naravno mogu se porediti ali treba uzeti u obzir i da takav passAt kosta oko 3000e vise, o ceni odrzavanja ne zelim ni da govorim...
Nikako mi nije jasno zasto mnogi zanemaruju cinjenicu koliko odredjeni auto kosta u trenutku nabavke i sta dobijaju za odredjenu kolicinu novca, a poredjenje vrse samo za auto u klasi pritom zanemarujuci cenovnu klasu.
[ vladd @ 09.04.2007. 11:20 ] @
Ti Opeli i "pasati" tog godista samo kod nas kostaju vise nego bilo gde u "evropi"..Pa "Opel", pa "karavan", pa dizel, ogroman stedljiv a ide... samo na to je par hiljada evra..kao da se bira "mis domacin"
Da li se ima dovoljo para da se "finansira" mentalitet..i neki "obicaji"..auto je elementaran "Linux OS"....

Poz

Mislim konkretno, pare su licne, a brojna "graja"...pa jos zasnovana na prastarom zanosu...
[ bakara @ 09.04.2007. 11:37 ] @
Citat:
vladd:
Da li se ima dovoljo para da se "finansira" mentalitet..i neki "obicaji"..auto je elementaran "Linux OS"....

Skidam kapu za ovo

Evo vrtim oglase, astre sa 5 door prakticno ne postoje na srpskom trzistu, a karavani su svi sa kukom i jos svi to navode kao vazan "feature"
[ jezdavj @ 09.04.2007. 12:22 ] @
Evo,sto rece covek,da se demistifikujem:39 godina,dva sina,jedna zena i 1 mala firma koja se bavi prodajom i servisom kompjutera,odrzavanjem mreza,itd. Tako da ce auto biti visenamenski. Mada necu otudjiti svog starog dobrog BX-a 1.7d 1991. godiste. Pa ce mi , shodno tome,karavan biti potreban za povremene transporte za firmu,kad nije moguce,recimo rack orman od 2 m visine prevesti lako u bilo cemu drugom sto mi od kola stoji na raspolaganju. I za odlaske u Grcku na more, i U Makedoniju kod rodbine.Da se razumemo,ovo jeste strogo racionalan izbor,koji uzima u obzir nase trziste. Ponavljam,jako je vazno da ovakav auto moze da se proda u roku od jednog pojavljivanja u halo oglasima. Dok se isto ne moze reci za Francuze,Japance.. Pri tom ne dajem vrednosni sud o pomenutima. Znam da predrasude uticu na prodaju,pa sam prinudjen da nadjem pravi odnos izmedju emocija i racionalnog rasudjivanja. O ovom primerku Opela:netaknut spolja i unutra,o motoru sam postovao,novo je da sam saznao da je protokomer menjan pre 30000km.Odrzavanje takodje bitno,pa nisam,bez obzira na fond novca koji sam odvojio na kupovinu,u stanju da odrzavam novije primerke,npr. Francuza. Provereno:veliki servis za Ranault Lagunu 1.9 dci,2001 recimo godistekoji bi verovatno bio moj izbor da se vodim samo emocijama,500e. Za vectru isti 250.
[ jezdavj @ 09.04.2007. 12:57 ] @
Digresija , ako mi dozvolite:vec sam pominjao u postu ranije i alternativu Opelu. Naime , za 6200-6300e moze da se kupi Fiat marea 2003 godiste,ful oprema.Takodje ,stilo karavan za 1000e vise i godinu mladji. Laguna karavan 1.9dci 2001 za 6500. Da li su to uopste alternativna resenja? Ima dosta automobila koji se mogu porediti sa ovom vectrom,ali vectra ima dve komparativne prednosti. Prvo,znam od koga kupujem,drugo,sad sam siguran, nesto malo ispr cene bih je dobio,trece,ako zaskripi,prodaja je jednostavna,bez mnogo cekanja. Dodajem,mada mislim da sam vec rekao,klima,ABS,centralna i podizaci.
[ vladd @ 09.04.2007. 13:28 ] @
Pa to je jedini "plus", sto poznajes prodavca, i eventualno, bilo bi jos bolje da znas "razloge" prodaje.
Koliko vidim imas sporadicne potrebe za kabastim transportom, poneki orman, ili sezonski odmor, izleti.

S druge strane, iako su do skoro vazila neka pravila "lake prodaje"(mada je to, po meni, najgluplja "stavka za razmisljanje" pri kupovini kola, ako nisi preprodavac), osvrni se oko sebe, uslovi na trzistu se menjaju svakih sest meseci, proporcionalni lizing je zaziveo, saberi se da te ne "iznenadi" ako iduce godine taj auto "lako" moze da se proda za 3000€, kao obicna starudija od 10god...a to je "trosak" u startu, 200€ mesecno...

Trece, davanje 5000€ "u komadu" uopste nije "povoljna" varijanta, kada postoje toliki "lastisi"...Pri tome, "nesto" ti ukazuje na Mareu, koja je u svakom detalju bolji(a posebno neprecenjen) auto od "nemca" iz '98, pa makar se zvao Audi, a ne "samo" Opel.

Naravno, kupovina "izgleda" povoljno, ali to nisu pare koje se lako zaradjuju, posteno, pa srazmerno svojim mogucnostima (za koje vreme mozes da zaradis te pare), potrosi bar toliko vremena na "razmisljanje"...
I nemoj da se "brines", pojavi se , najmanje jednom u sest meseci, neki dobar auto, na prodaji, bez obzira na preprodavce..

Poz.

P.S. Moja "filozofija" se malo "okrenula", zadnjih godina, ja bih za takve potrebe radje imao dva auta, jedan putnicki a jedan pikap, a dva auta tesko mogu da "zakazu" kao jedan, a ako se karavan parkira, zbog kvara, to je muka i za posao i za transport bilo koje vrste..
Za primer, nekog japanca(predlog karizma '96 god-do 3500€-elegantniji i bolji od opela), plus zastava pikap...za oko 5k€ za oba auta...za kes pare.
A ako nesto zaskripi, pa 5000€ se moze pozajmiti, podici kredit, nije neka dramaticna "skripa"..a i u skripcu je bolje imati auto...za "jurnjavu"...
Da dodam, transport regala, par komada, kosta 50€, u BG-u, avion do mora od 450€, za porodicu..na kredit, bez goriva, duge i zamorne voznje...sa 2k€, su valjda "pokrivene" godisnje potrebe za "teskim transportom"..
[ vladd @ 09.04.2007. 13:48 ] @
I sto rece bakara, karavani sa kukom i eventulno plinom, kao ekstra "povoljnostima". A pitanje kilometraze, predjene, je univerzalno, potpuno je svejedno da li je auto vozila damica sa pudrijerom, ili "domacin" koji je ozidao kucu na dva sprata, bez kamiona....

Ipak je to vozilo koje kupuju oni sto zele, hoce i mogu da ga raubuju...

Kao posledica takvih "mazgarenja", plus zamasna godista voznog parka, sve cesce, na par meseci nazalost, prodjem pored neke "legende" kojoj je otkinut tocak, i cuci kraj puta. A ne "krecem" se puno....

Baska sto su mi sve "sumnjivija", nazalost sve cesca, katastrofalna "prelazenja na levu stranu"....tesko da se bas uvek zaspi... pocinjem da sumnjam u vracene kilometraze, takvim kolima se nikada ne menjaju amortizeri, trosak :nepotreban", nicim izazvan...

A ne mogu da verujem, da imamo "podeljenu" licnost "domacina", koji menja preventivno delove, dok nisu otpali sa kola...to je vece cudo nego da Srbi odu na Mars prekosutra...

Poz.
[ HoT_Steppa @ 09.04.2007. 14:50 ] @
Citat:
I nemoj da se "brines", pojavi se , najmanje jednom u sest meseci, neki dobar auto, na prodaji, bez obzira na preprodavce..

Mislim da si u pravu povodom ove izjave. Ali ko od nas moze toliko da ceka sa kupovinom? A i da uspe da saceka, ko kaze da ce se potrefiti sve kockice u tom trenutku? Mozda u tom trenutku ti fale pare, ili si zauzet, ili je cena visoka, ili nesto deseto. Na kraju se svodi na to da je kupovina polovnog automobila "konstatnan" posao. Jer taman i da kupis auto, treba da se pocne trazenje vec sledeceg automobila. A da mi se zivot svede na trazenje "idelanog" automobila...
[ bakara @ 09.04.2007. 17:04 ] @
Citat:
jezdavj: Naime , za 6200-6300e moze da se kupi Fiat marea 2003 godiste,ful oprema.Takodje ,stilo karavan za 1000e vise i godinu mladji. Laguna karavan 1.9dci 2001 za 6500. Da li su to uopste alternativna resenja? Ima dosta automobila koji se mogu porediti sa ovom vectrom,ali vectra ima dve komparativne prednosti. Prvo,znam od koga kupujem,drugo,sad sam siguran, nesto malo ispr cene bih je dobio,trece,ako zaskripi,prodaja je jednostavna,bez mnogo cekanja. Dodajem,mada mislim da sam vec rekao,klima,ABS,centralna i podizaci.

Ovako:
Marea realno i vredi izmedju 5-6000e, to je jeftin auto i kupovani su novi za male pare, u srbiju su stigli iz uvoza verovatno od nekih kurirskih ili transportnih firmi...
Pogledaj koliko vredi u nemackoj:http://www.mobile.de/SIDMLQ5Rf...&id=11111111253418771&

Stilo 2004 godista pa jos JTD nema sanse da nadjes ni za 7500e, to znam sasvim sigurno jer upravo trazim takav auto i jedno je to sto pise u oglasima a nesto drugo situacija na "terenu".

Takodje laguna 2001. dci...to tek nema sanse pogledaj cene clia i megane DCI isto godiste pa ces videti da isto kostaju, ja bih recimo bio srecan da nadjem clio, megane, stilo ili astru sa modernim dizel motorom za 7000e...

Moj savet ti je da pozuris i kupis tu vectru, narocito ako poznajes istoriju tog auta!

[Ovu poruku je menjao bakara dana 09.04.2007. u 18:16 GMT+1]
[ vladd @ 09.04.2007. 17:11 ] @
Bolje da zivot provedes trazeci "idealnu" zenu..

Nema idealnog auta, postoje prihvatljivi kompromisi, naravno za pare, pare..
I nije ni proizveden idealan auto, a moglo bi, pa sta onda traziti..

Samim tim zalutale diskusije, dobar-los, krs ili "casa", postaju samo pomagalo, za copave...Sve nesto gledamo meso a jedemo kupus. "To je sjajan auto, motor moze da predje 500kkm"..od nule ili posle 400k..pitanje. Sa 10 i vise godina, malo je cudno "posmatrati" takav model kakav je bio dok je bio nov...

Meni se cesce dogadja da dam nesto vise para od "planiranog", zbog necega, ali vodim racuna o tekucem odrzavanju, koje me ceka, zbog mene, auta, ne zbog daljne prodaje. To mi lici, kao odvojio sam 200 evra za farmerke i duks, a onda kupio pantalone i dzemper, za 250.

5000€ je veliki novac, za one kojima nije, oni nemaju "problem" opela, vec neke druge firme, a nekako i imam osecaj, da mojih 5k€ vredi manje nego necijih. Pa nekako se "ne slazem" sa tim pristupom. Jesmo siroti, ali zasto smo i "kaznjeni" sa cenama objektivne furde, pocevsi od G2 za par hiljada....

I sve sto ima tocak, kod nas je skuplje minimum 20% pa do hiljadu posto(doticni G2). A uporni smo u "stednji"...unapred bljujemo pare, pa posle kao (pod veelikim mozda) stedimo, pa ulozimo pare u plin, odmah da bi mozda, pod uslovom da "prelazimo" hiljade km, i ponovo "stedeli" a "juznjacka uteha" je "prodace se dobro", ako se ne cukne, ogrebe, zabode u ivicnjak...a tada bedak, mada je to prilicno obicna pojava..
Da li je takva "finansirana stednja" prokletstvo ovih terena...

Taj opel vredi oko 3k evra(uz produzenu garanciju, bar 30000km, sto u srbiji ne postoji), realno, trenutno, ali i tih 3000 je dobar ulog za dobar kredit....Iduce godine, sa statusom 10-ogodisnjaka, ni 1000...

Uz sve "devijacije" i ludila domaceg trzista, gde svako olako odluci da treba da zaradjuje u "auto industriji", 5000 je manje "luda" cena od 5500...ali i dalje je daleko od normalne, onako... luckasta...

Poz.


[Ovu poruku je menjao vladd dana 09.04.2007. u 18:26 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 09.04.2007. 18:53 ] @
Nekako se podrazumeva da vise trazimo kola nego zenu. Da se malo vise bakcemo sa tim problemom, bilo bi mnogo manje i problema oko izbora kola i oko svega ostalog u zivotu.
vladd, ipak mislim da bi trebao da podelis s nama tvoje iskustvo kupovine polovnog automobila od xxxx evra koje si u nekoj ranijoj temi dao previse uopsteno, osim ako je ne smatras kao profitabilnu :) znam otprilike kao je tekla tvoja kupovina od par meseci, mozda i od godinu dana, ali sta si u tom trenutku sve gledao i na sta si nailazio, kao si menjao misljenje "sad cu ovaj, a bas sam hteo onaj", sta si znao kao moguce greske pojedinih modela, i na kraju sta je ono sto je presudilo sta si na kraju uzeo i STA si na kraju uzeo? ;)
[ lancia88 @ 09.04.2007. 19:18 ] @
Pozdrav,

e pa kad Ti ustreba kuka i karavan, znaces zasto to navode. Kome ne treba, nista od toga, ali kome treba, realno je itekako znacajno (kod mene za leto camac, motori na prikolici itd.).
[ vladd @ 09.04.2007. 22:05 ] @
Pa ti si pravi Moderator, , verovatno si prestario paraglajder, znaci ostaje jos motorni zmaj ili neki zirokoptercic za kolekciju..

Ja htedoh, pod odredjenim naslovom, da zvacem temu o kupovini, naravno nikakva komercijala, vise kao "muke malog missa-kupovina vozila u Srbiji", ovde bi bio neprijatni off, ali prevagnuse neke, po meni, nekorisne filozofije, kada bi-onda bi, kako uloziti pare u biznis uvoza, "krenes" sa par soma, tamo vamo, med i mleko... malo udaljeno od masovne realnosti.

Bile su tu Alfe, Stilo, C3..neki A4, cak i BMW320...mada je to bilo 2k preko gubera, na kraju pazarih Bubu, za cerku, valjda je njoj "sudjeno", a i resio sam "problem" CG tabli (ili BD..)...sada cekam "bolja vremena"...

Znaci, "prica" je bilo raznih, a i stanja automobila, to je tek prica..

Valjda cemo izgraditi temu, dok "podaci" ne zastare, mada sam sada vise u toku..mozda se i komercijalizuje iskustvo..


Poz..
[ njinsa @ 09.04.2007. 22:55 ] @
mislim da cu se ponoviti,ali opet kazem : kupi taj auto,cena je ok!
jednostavno na nasem trzistu to je realnost,na to sto mnogi kazu da "tamo preko" neki auto vredi mnogo manje nego ovde,ja mogu samo da kazem da je dobar auto svagde na ceni i tesko ga je kupiti preko,dovesti ovde sve poplacati i stati na pijaci pored nekog sa istim takvim autom,ali koji je mnogo vise presao,bio lupan i sta mu sve nije radjeno(znaci kupljen preko za 40-50 % nizu cenu od celog i ispravnog auta) i imati neku zaradu!!!to je jednostavno nemuguce! zato kad mi neko kaze,e pa onaj tamo prodaje ISTI takav za 500 e manje,ja mu odmah kazem idi odmah ga kupi kad je isti ovakav i ustedi,sto mene napadas!
sto je tice G2 to su za mene vec bolesni ljudi koji mogu da daju za taj auto 3000-3500e!!???A svaki put na pijaci bude ih nekoliko!
bakara,tacno cu ja morati naci tog stila,da konacno potrosis tih 7500e,ali sumnjam da ce biti 2004,jedino ako mi ga neko preko pokloni! :)))
sto se marea-e tice ,izuzetno kvarljiva roba sa skupim odrzavanjem i vise losih nego dobrih k-ka!
[ bakara @ 09.04.2007. 23:43 ] @
Citat:
njinsa
bakara,tacno cu ja morati naci tog stila,da konacno potrosis tih 7500e,ali sumnjam da ce biti 2004,jedino ako mi ga neko preko pokloni! ))


Haha...samo napred, vec duze vreme sam u potrazi...
Znaci stilo 5 door JTD, metalik boja, bitno mi je stanje a ne godiste... (a pozeljna bi bila i dynamic oprema )
[ vladd @ 10.04.2007. 01:41 ] @
Moze dva komada, drugi da je beli ili zuti :)

Nije sve u "parama", nesto je i u zlatu..dijamantima.

Kada se "preko" pazari auto, ne od "turcina", nego od prodavca, ozbiljnog, sa renomiranim auto-placem, dobije se i garancija, zamenjeno ulje, filteri...konfor jedan. I on ima zaradu, ali ne ocekuje na 3000 ulozenih, 2000 zarade, a nasi "mucenici" sto dovlace raspad, sa ili bez "kompleta za popravku", satru se za par hiljada. Pa jos i skidaju radio aparate, CD chargere, alat, prvu pomoc, male rezervne tockove, pa jos na cenu napolju, plus normalni troskovi, "ciljna" zarada bar 500-700 evra, za par dana posla, plus sitan pribor... Jos ako je auto u voznom stanju, eto njima prevoza, za koju nedelju ili mesec..., kilometrazu ce vratimo, servisnu knjizicu da zapalimo, i formiramo realnu cenu prema ludilu i "gladi", neutoljenoj petnaestak godina...

Da ne spominjem jos dalje "preko", sa tri auta u kontejneru, i par motora, nesto tehnicke robe, 5-6k$ transport, vrednost vozila jedno 12k$, a zarada 5k$, ne makli iz BG, da ne kazem Srbije...
A tamo su i cene novih kola manje nego u Evropi, jer je trziste "gadno" za druge, i stiti kupce kao bele medvede...

Licno mislim, dok se plitkoumno "placa" sta preprodavci traze, imacemo i lude cene. A i oni valjda kupe jeftinije, da bi imali zaradu, pa sto ih ne pustiti da se "udave" sa svojim ulogom. Ovo govorim kao kupac.

Pristao bih na neko "normalno" uvecanje cene, i oni treba da zive, organizacija posla je to, ne moze bas svako, moraju se imati i neki preduslovi, ali, bar neko "postovanje" i posla i sebe i kupca, ako je polovan, neka je remontovan, ako je lupan, neka je uradjen, a ne sklepan, ako je presao nenormalno puno, pa prevara je zarada od par hiljada evra, ne moze me niko ubediti da je "normalno" ponasanje takva prevara...spretnost neka, valjda...

A prisustvovao sam "preprodaji" Pasata, za 15k, samo mu "nesto malo fali, homokineticki ili amortizer valjda", kome se ispostavilo da nije 153000km, nego preko trista...kakav je to gubitak bio za "trgovca", umalo ga nisu iselili...
Na kraju je "placen" 5k€, "kazna" za pokusaj prevare, vozen nedelju dana, i preprodat za 8k, star tri godine..

Pa posebno uvaljivanje potopljenih, iz nedavnih EU poplava, samo se gleda godiste i kilometraza, to "formira cenu", a "ima malo problema sa strujom", "standardno" za sva ova nova kola...kompijuteri...i malko truli iznutra..nije vecan...

Sta reci a ne zaplakati

Poz..

[ bakara @ 10.04.2007. 08:46 ] @
Citat:
vladd: Moze dva komada, drugi da je beli ili zuti

Nije sve u "parama", nesto je i u zlatu..dijamantima.


@njinsa

Evo pljuste porudzbine, a znam i jos par ljudi koji traze isti auto....jos malo pa ces imati da napunis kamion
[ jezdavj @ 10.04.2007. 09:19 ] @
Moram da komentarišem vladda . Vrlo je bahato reći da je glup razlog za kupovinu taj što se auto lako prodaje. To,istina ima svoje mane,auto koji se lako prodaje po pravilu se i najvise krade,ali svakako je dobro o tome razmisliti i ako nisi preprodavac. Primer:moj prijatelj se dvoumio izmedju Punta i Kia Pride-a pri kupovini,sve se desava pocetkom 2004. Kia je bila u super stanju,i nudila je vise za manje pare. i 1 i 2. auto su bili 1998, i Punto 1.2 4 vrata je stajao 4100e,a Kia 3700.Ovih dana ga je prodao za 3450e,posle predjenih 50000 km! A malopre sam igrom slucaja cuo da covek prodaje Kiu Pride 1997 za 1900e! Pa recite da li je bitno ili ne.
[ HoT_Steppa @ 10.04.2007. 11:04 ] @
To sto si napisao uospte nije tacno, a evo i sam da se uveris:
http://www.halooglasi.co.yu/fh...mp;SG=Vozila&G=25&R0=G
a evo i za punta:
http://www.halooglasi.co.yu/fh...mp;SG=Vozila&NP=0&R0=G
sto u prevodu znaci, cene su im i dalje veoma slicne.
Tvoj komsija se presao.
[ vladd @ 10.04.2007. 11:31 ] @
Zasto sam ja "bahat", zato sto nisam u "kolotecini" stupidnih "obicaja". Evo, okreni se po stanu, ili popricaj sa svima koje znas, sta su u kuci kupili sa premisom "da se lako proda", frizider, tv......krevet.

Zasto bih dozvolio gomili gvozdja, da ima poseban tretman. Kupujem auto da ga sahranim, tako mi je najlepse i najjeftinije, s obzirom da koristim auto, dovodim ga i odrzavam u ispravnom stanju, i ne "igram" se igrice - kupim auto, vozim nekoliko meseci, pohabam delove, pa ga prodam za iste ili slicne pare, pa me odrzavanje kosta nista..U toj lakotrgovackoj igri preebavanja jednih sa drugima sami sebi drze cene, koje vise i nisu neka "drama", 4 do 10 k evra

Mozda je bahato to sto nemam vremena i zivaca za taj sport..

Poz.
[ lancia88 @ 10.04.2007. 13:23 ] @
Pozdrav,

samo je bitno postovati medjusobno stavove i prihvatati da smo svi razliciti. Ni meni nije imperativ nesto sto "drzi cenu", naprotiv, uopste me nije briga, auto mi ima vek trajanja, ne kupujem nove vec skoro nove jer tada mi zvuce povoljnije nego kada su novi, ali o prodaji ne razmisljam uopste.

A inace, halooglasi su pravi reper, nema sta....besplatan oglas, pa ja ne videh nigde vise naduvanih cena nego na tim halooglasima, zacrto baja pa ne spusta, valjda i dao oglas samo da se hvalise pred okolinom kako je on sjajan prodavac automobila, meckar, sto bi rekli u unutrasnjosti, valjda....kod prodaje kola postoji iluzija i realnost a razgovor tece ovako:

Kako ide prodaja?
Super, znas koliko je ljudi zvalo u ova dva dana, ne mogu da se odbranim....
A koliko doslo da gleda auto?
Paa, ne znam, dvojica su se najavili za sutra, ne znam zasto do sada niko nije dosao.....


Sta je ovde iluzija a sta realnost?
Nismo svi rodjeni za sve, pa ni za prodaju automobila.
[ jezdavj @ 10.04.2007. 15:15 ] @
"S druge strane, iako su do skoro vazila neka pravila "lake prodaje"(mada je to, po meni, najgluplja "stavka za razmisljanje" pri kupovini kola, ako nisi preprodavac), " ...To sam komentarisao. Ono što ti nije bitno,nije neophodno krstiti atributom uvredljivog tipa,glupost...Samo na to sam reagovao. Na isti način ja sahranjujem mog BX-a,ali mi nikako nije posao da se prema automobilu koji će da me košta 5 soma tako odnosim...što znači,da uz normalnu pažnju i obzir,uvek mogu ,bar u naredne 2 godine da računam na unovčavanje kapitala na točkovima,jer nemam nažalost brdo novca na raspolaganju. A inače,o prodavanju automobila možemo naširoko,ali je tačan iskaz da se neke firme kod nas prodaju lakše a neke teže,blago rečeno.Nikad se nije desilo da neko od nakupaca izbunari brojeve na halooglasima pre nego što izađu za , recimo, nekog Citroena ili Micubišija,ali za WV i Opela jeste.A kad budem taj auto u dogledno vreme hteo da otuđim , lako ću ga se rešiti. Npr. da hoću da kupim novi,ponavljam,za par godina,morao bih da otuđim onaj koji vozim tad.I tu je bitno da se ne maltretiram 4 meseca,koliko je 1 moj prijatelj udavao Fiat bravo 1,6.A razmislite zašto se neki auto prodaje lako,a neki teže,postoji i precenjenost,ali imam dovoljno godina da bih tako površno gledao na stvari..Nemoguće je da predrasude u tolikoj meri utiču na tržište i toliko dugo vremena.
[ njinsa @ 10.04.2007. 22:47 ] @
HOCES STILA SA 5 VRATA??????To je toliko ruzno da su ga u italiji pravili u ogranicenoj seriji!!:))) ali videcemo,to je auto da se doveze po narudzbi jer to da ce neko od svercera da se usudi kupiti, sumnjam !
cudnih prica ima ovde! ako je nekome posao da svoj kapital plasira kroz trgovinu autima,normalno je da ce hteti da ga sto bolji oplodi.to sto cu ja na nekom autu zaraditi 1000e(npr. na bakari :)),to nije samo sposobnost i sreca,to je sve dobro isplaniran posao ,ali koji ima i mnogo rizika!sad kad bih se poceo zaliti trajalo bi to malo duze,ali recimo da im je jednom prilikom uspelo da unistim 3500 e za 1 sec neopreznosti,auta koji su zakucali usput ili ovde,onih koji su zbog cekanja na prodaju i kvarova pojeli zaradu,pljacke po holandiji i italiji,laznih brifova i podmetnutih papira... probajte sami otici 2000 km od kuce,na izgled auta i rad motora u leru,kupiti auto,sesti u njega i vratiti se kuci, pa ce te znati o cemu pricam! znaci prica se samo o tome koliko je neko zaradio,a niko ne pita da li je sve to tako kako se cini!
inace da se sve radi doslovno po zakonu,vecina vas bi vozila novitete sa pocetka 90-tih,jer bi cene auta bile bar za 30-40% vece
halooglasi nisu nikakav reper za odredjivanje cene,kao sto nije ni mobile.de,bitno je stanje auta! dobar auto uvek je na ceni!
[ vladd @ 10.04.2007. 22:53 ] @
@jezdavj
Nemoj da se vredjas, nema potrebe, posto je tzv uvredljiva rec, ogranicena sa izrazom "po meni". Ja smatram da ne spada u "manje vazne", vec malo prelazi tu granicu. Dajes sebi "argument" kupovine, koji je vec jako bled, a uskoro ce i nestati, ako uopste postoji..

Bolje ustanovi razloge prodaje, ako je odrzavanje lose, i pristize vreme za vece investicije, veruj mi, nikada neces pomisliti da prodas auto, koji si pazario za 5000 i ulozio jedno 2500, pa posle dve godine ti "ponude" 3000, ako bude srece. To je nivo "troskova" od preko 150€ mesecno, bez goriva, za iole ispravan auto.

A uz sve vece povoljnosti kupovine novih kola, a filozofija "novo je novo" je jos i najjaca, gde se trziste menja, polako, ali se menja, svakih sest meseci, takodje ne verujem da ces moci da "dobijes" 4000€ za dve godine.

Uz puno srece, koju ti od srca zelim, da ne cuknes auto, sto se meni dogodilo, pa iako je punoletan, popravka je prebacila 500€...

Malo predaleko gledas u buducnost, a ona se vec odvija kako kod nas, tako i u okruzenju..pogledaj malo cene tog auta u okolini, daleko od zestoke evrope gde i uz manju cenu idu velike pogodnosti...

Poz.

P.S.za Mitsubishija gresis, jako, nisi u toku. Da ti bas ne skupljam papirice koje mi ostavljaju ispod brisaca, ne znam ni za jednog koji se prodavao dve nedelje. Cak je i meni izmakao jedan, samo zbog opustenog razgovora. Malo su se ljudi "upoznali", cena im nije naduvana, a za klasu su bolji od golfa ili opela. A koliko znam, vise ih se proda mimo oglasa i van pijace, nema potrebe za piskaranjem.
[ vladd @ 10.04.2007. 23:02 ] @
@njinsa

Sverceru obicni, znamo da ces da nas deres, ali ako mu nesto gadno fali...spavaces na nekom auto placu u Italiji...

Naravno da je nezgodan "sport", zato se i ne bavim sa istim, bas bi moralo da se svasta dogodi, da se pojavi ujka iz Svice za kojeg nisam znao 100god, pa da "krenem" da uvezem jedan auto.

Mada su neki napravili porodicni biznis, ali je specificno mukotrpan, a kradja moze da te zavije u crno...

Zato su i "borbe", kupaca i trgovaca, nakon duzeg bavljenja posteni uvozom, napornim, naleti neki sluzbeni, polakomi se covek, uveze ga, napravi visestruku zaradu nego na normalnom, pa se akcija osladi..

Na "nama" kupcima" je da se izmigoljimo iz takvog pazara..

Poz.
[ bakara @ 11.04.2007. 00:13 ] @
Citat:
jezdavj: Moram da komentarišem vladda . Vrlo je bahato reći da je glup razlog za kupovinu taj što se auto lako prodaje.

Necemo pricati takvim tonom, svako ima svoje razloge, vladd i lancia88 su potpuno u pravu kada kazu da im nije bitna dalja prodaja, a ja se recimo slazem sa tobom da je bitna, jer automobile menjam na 2 max. 3 godine, ali ne zato sto ih pohabam vec zato sto mi dosade, pa i gledam da uvek kupim nesto drugo i mladje i bolje od prethodnog, a nemam ni zelju da ga vozim do kraja...
(@Vladd tebi zabranjujem da komentarises ovaj deo! )

[ bakara @ 11.04.2007. 00:27 ] @
Citat:
njinsa: HOCES STILA SA 5 VRATA??????To je toliko ruzno da su ga u italiji pravili u ogranicenoj seriji!!)) ali videcemo,to je auto da se doveze po narudzbi jer to da ce neko od svercera da se usudi kupiti, sumnjam !

Opet isto...mozda je i meni lepsi model sa troja vrata, ali sta bih radio sa njim, gde sa zenom i decom?
Da imam 25 godina i devojku svakako bih uzeo taj "pucacki" model...
A to da sverceri nece da ih kupuju zbog lose prodaje me samo nasmejalo, ja mesecima pokusavam da nadjem model sa 5 vrata, pa makar i benzinac ali su ili prodati ili jako skupi, znam nekoliko vlasnika auto placeva koji me zovu telefonom kada stignu modeli sa 5 vrata, ali ako ne odem isti dan da pogledam to obicno "ode"... Stilo se nije dobro prodavao kao novo vozilo, ali koliko ja vidim, kao polovno je postalo pravi hit, narocito JTD model u svim kombinacijama karoserije...


U ostalom svaki model golf klase sa 5 vrata i dizel motorom je izuzetno trazen na domacem trzistu, recimo tvoju omiljenu astru G sa dizel motorom i 5 vrata, novijeg godista je gotovo nemoguce naci da neko prodaje (isto kao i stila), ako i naletis na nekog to su neke bele, ili karavani
[ vladd @ 11.04.2007. 11:58 ] @
No comment

Meni je vazno, da auto koji imam, pruzi konfor i "upotrebnu" vrednost. Da li ce se prodati dobro ili lose, bas me briga, mozda se i ne proda, mozda ga poklonim.
Dugo sam u saobracaju, dozivljavao sam svasta, i vazne su mi neke druge stvari. Konfor i pouzdanost, ali realnog auta koji vozim, ne mislim firme ili brenda generalno.

Pri tome gledam da ne preplacujem ono sto hocu, moze malo vise, da se ne gubi vreme, ali ne puno vise.

Sada su se mozda ostvarili uslovi, da se "proba" malo vise vozila, raznih, ali nemam takav priliv novca, kao ni vecina, da bih mogao bas na par godina da uzimam auto, da mu zamenim sve sumnjivo(ne sto je bas crklo), bio bih prava ovcica za prodavce delova.

S druge strane, znam da moj lancer kosta od 600-1500 evra, napolju, spada u ove skuplje, da mu je "realna" cena 2000-2200€, da po oglasima "traze" 2500-2800 evra, valjda zbog cenkanja...

Uglavnom znam, da bih ga prodao za 1600-2000 evra, nekom poznaniku, prijatelju i jeftinije, i da ne bi "proveo" ni jedan dan "u oglasima" sa tom cenom...a i bio bih mirne savesti, a i novi vlasnik ne bi bio nezadovoljan.

Ali mora mucenik jos da "radi", bar ovu godinu i veci deo sledece, i ne zelim da ga prodajem u rangu cene G2.., iz inata...bar dok ne "naleti" neki Stilo..

A mozda nisam ni trebao da se javljam u tredu o Opelu, ja ta vozila ne razmatram u srednjoj klasi, generalno. Od Fordova, jedino Mustang, od Opela jedino GT, ostale "limuzine" ili neke kutijice, po meni, preskupe a ne nesto bolje, u nekim elementima i losije od drugih. A u srednjoj "zoni" je najveci izbor, drugi se polomise da, cenama i kvalitetom, opremom, privuku kupce, kod nemaca imam osecaj, da samo cenom "podizu" klasu vozila, nicim ostalim toliko "opravdano". A ja nemam pare da podmazujem bahate nemce...neka malo rade na pojeftinjenju, ne samo da "izvoze" fabrike u istocni blok..

Poz.

P.S. Bas nisam rodjen za trgovca...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 11.04.2007. u 13:10 GMT+1]
[ DrJekyll @ 11.04.2007. 15:05 ] @
Hmm, nikad necu razumeti ove dve kategorije ljudi :)

1. One koji hvale golfa II, ocarani su njime i dizu ga u nebesa.

2. One koji pljuju golfa II, a ocarani su i dizu u nebesa neke iste kante od 20tak godina, samo druge marke (?!)


Elem, sto se tice vectre, pazari to odmah, pa i ako joj nesto fali mozes je prodati odma za 5300 minimum, pozdrav
[ jezdavj @ 11.04.2007. 15:25 ] @
Ma resio sam da je pazarim,samo da sacekam da se Bane smiluje da je proda. Poslacu i sliku brzo da je vidite. Rizikovacu da mi nesto od vitalnih delova crkne,ali ako izdrzi sledecih 40000 bez takvih komplikacija,racunam da sam dobro prosao. Slazem se s komentarom za G2.
[ njinsa @ 11.04.2007. 22:10 ] @
bakara ,rekoh ti da je to ogranicena serija sa 5 vrata!! :)))
astri ima koliko hoces tu mozes i boju tapacirunga da biras!!! a bela je najpopularnija boja na svetu,jer je polovina svetskih vozila bele boje!:)neces karavana,a imas zenu i decu???:))
sto se tice toga da je hit,hit je za majstore,bar je to moje iskustvo!imam trenutno benzinca koji mi je celu uzbunu napravio za jednu sijalicu i detekciju kvara plocice diska. inace da bi zamenio plocice ima specijalan alat!?
ja i dalje ostajem pri stavu da stila 5v se ne bih usudio dovesti !
[ bakara @ 11.04.2007. 22:28 ] @
Dobro, dobro predajem se...ajde sada da se vratimo temi:
Opel Vectra 2.0 dti karavan

Hvala
[ vladd @ 12.04.2007. 00:42 ] @
Ako auto izdrzi 40000 bez problema, ee onda vodis sve na pivo, ne moze to tako povoljno..

Poz.
[ jezdavj @ 12.04.2007. 11:50 ] @
E pa,izem ti ja taj auto ako ne bude izdržao! Ja sam u oktobru 2005 kupio BX-a 1,7d i presao 37000 od tada sa njim,jedino sto sam promenio van redovnog odrzavanja je tzv peta bomba,a ostalo,veliki servis,plocice,filteri..A auto je 1991 godiste i imao je 289 000 kad sam ga uzeo. Inace,mozemo na pivo i bez tako velikog povoda,ja bih rado ako ima zainteresovanih.
[ jezdavj @ 12.04.2007. 11:53 ] @
Zaboravih,juče sam jurio po Ustaničkoj jednu Vectru limuzinu 2,2 dti,imala je papirče na sebi da se prodaje: 2001,ful oprema,i koža čak,čovek traži 9500e !!? Tako da,čini mi se da ova još bolje zvuči za 5,ha?
[ indicator1 @ 12.04.2007. 14:59 ] @
Ma taj previse trazi. Jos 1000e pa moze da se uzme Vectra C sa tim motorom, a to je ipak mnogo bolji auto.
[ vladd @ 12.04.2007. 17:22 ] @
Previse, ali za ljubitelje opela prava cena. Mozda ima i neke pogodnosti, odrzavan, nije raubovan. Mada svi traze para po zelji.

Pivo moze, ali najbolje sa povodom.

A te sprave iz '90. ja ne bih tako olako poredio sa ovom novom "komercijalom", tada su neki brendovi "procvetali", a neki usahnuli. Sada ti vidi gde je tu "Opel", VW...

Poz.
[ lancia88 @ 12.04.2007. 17:37 ] @
Pozdrav,

strasno, ja imam mnogo vise novaca u svom voznom parku ali ne verujem da bih danas stavio 9500 eura u jedan automobil, smatram to propalom investicijom.
[ njinsa @ 13.04.2007. 00:15 ] @
propala investicija?A ako ga mozes prodati za 10000e !!:))))))))))))
[ vladd @ 13.04.2007. 01:24 ] @
Pa jedino za taj "sport" vredi. Ostalo, tehnika, stil, oprema, nema veze.

Za te pare, ako bih se odrekao lancijine filozofije, uzeo bih C5, 2003, skoro je uzet jedan, iz Slovenije, sa 130kkm, izaslo 9000 na BG tablice..

A posebno "pitanje" kesiranja 10k€, tu bi pre bilo razmisljanja o lastisu, kreditu...davanje tolikog kesa, pa za opela, jezdavj je bar na pola te sume...mislim da bih uzeo dva neka vozila, ili masan kredit...sa ucescem bar 40%, da smanjim "dranje", pa nesto novo a besno.

Poz
[ MarkBg @ 13.04.2007. 08:20 ] @
Automobil je generalno katastrofalna investicija osim ako nisi taksista ili slicno, pa sa njim zaradjujes novac. sam po sebi, samo gubi na vrednosti a jos imas i troskove odrzavanja itd. a najvise se gubi na potpuno novim automobilima, ali i na onim starim par godina. pa jos ako kupis nov auto na lizing/kredit tu za par godina jako puno para puknes. gledam ove ljude sto kupuju nove logane, grande punto, getz i slicno od oko 10 000 evra. dok otplate kredit/lizing izadje ih barem 12 000, a za recimo 4-5 godina pasce mu cena na pola ili cak na 40%. znaci za 4-5 godina izgube 5000 evra i plus na lizingu za 5-6 godina 2000. znaci na tom autu puknu celih 7000 evra. pa ja bih radije uzeo te pare i renovirao kucu/stan, ulozio u neki posao ili sa zenom otisao na put oko svet, ali svakako ne prokockao na vrednosti automobila na tako glup nacin a tek oni koji kupuju na kredit nove automobile od 20+ k evra koliko tek oni izgube. ili ako auto ne prodaju posle 3-4-5 godina nego ga drze duze kod sebe. naravno gubi se i na automobilu starom par godina ali ipak manje.

ubedljivo je najisplativije kupiti auto od 10-ak i vise godina u odlicnom stanju koji nije previse presao. mozes ga voziti par godina i maltene ne izgubiti nista ili jako malo. samo je problem tako nesto naci. ja sam to uspeo, nasao sam omegu staru 10-ak godina u savrsenom stanju, koja je bila sluzbeni auto i nije skrtareno na odrzavanju, a vozio je samo moj poznanik koji u toj firmi radi kao vozac i koji je stvarno pazljiv i ne "aka" automobile, cak ni sluzbene. prvo se njom kad je kupljena nova vozio direktor i naravno da je morala maksimalno da se pazi, licka itd. posle kako su dosli novi modeli generalni direktor je presao u audija a moj poznanik je omegom vozio nekog direktora maloprodaje... ali opet je auto mazen/pazen...

tako da se slazem sa Lanciom da je propala investicija dati za auto 9000 evra. bolje kupi taj za 5000, mada bih se ja tvom mestu pre odlucio za opela benzinca kakvog i sam vozim. kad kupis opela dizela to moze da znaci da te ubrzo cekaju tantalove muke i skupe popravke. a benzinci, narocito vece zapremine, jednom recju perfektni i nema sta da se pokvari pa da mnogo kosta. a kod dizela, protokomer, pumpa, turbina, pa ako remontujes pa ti ne urade remont dobro, pa opet muke... upravo je kroz to prosao moj komsija, a malo ranije techa. i tu padaju u vodu price o ekonomicnosti dizela. uostalom povoljnija je voznja na plin, a i pale su cene sekvencijalnih plinskih uredjaja.
[ indicator1 @ 13.04.2007. 09:15 ] @
Dosada smo imali dilemu nov ili polovan auto, ali evo, prica se siri, sad je trilema nov, polovan od par godina ili polovan od 10 godina. Ajde da uvedemo i one od 15 godina, cisto da izbor bude veci
Ima razloga zasto se kupuje nov auto. Bacanje para, propala investicija? Koliko od vas je zamenilo kupilo nov TV iako stari nije crk'o? Kazete bacanje para a sta vam je onda par hiljada evra koje spiskate za 2 nedelje odmora? Skupa hrana kome to jos treba, ajde svi na konzerve. Ne moze se sve u zivotu gledati kroz materijalnu vrednost, koliko kosta verovatnoca da dozivite sudar i izgubite glavu jer ste imali matori auto umesto novog sigurnijeg. Sve je stvar prioriteta u zivotu.
[ Miroslav Jeftić @ 13.04.2007. 09:29 ] @
... i naravno primanja. Da imam platu od 2k€ ne bih se puno potresao da kupim nešto od nekih 12-15k€, pa makar mu se vrednost i prepolovila za dve godine. Na kraju krajeva, zašto bih stavljao glavu u torbu vozeći nešto što nema ni ABS. S druge strane oni koji imaju nekih 200-300€ primanja i koji su nekom velikom mukom nakuckali par hiljada evra za auto, njima je verovatno i gorivo (koje god) velika stavka, a kamoli redovan i kvalitetan servis.
[ MarkBg @ 13.04.2007. 09:30 ] @
7000 evra gubitka je za veliki procenat gradjana, a svakako za one koji kupuju daciu logan,getza, najjeftinijeg punta ili z10 svakako jako puno. a oni ih na taj nacin jednostavno prokockaju umesto da ih upotrebe na mnogo korisniji nacin sto je meni prosto neshvatljivo i neverovatno. a da im kaze neko ajde bacite 7000 evra ili dajte u dobrotvorne svrhe ne bi hteli, a kroz auto ih protrace.

nov auto nije uvek i bezbedniji, moja omega ima 3 zvezdice na crash testu i ima ABS, a veca je i teza, uostalom i visa klasa od novih automobila koji kostaju oko 10 000 evra, logana, Z10 itd i mislim da u sudaru sa njima ne bi losije prosla, bas naprotiv. a osim toga i stabilnija je i teze je izgubiti nad njom kontrolu.
[ jezdavj @ 13.04.2007. 09:46 ] @
Teško je naći polovan auto star 10 godina da valja,zaista. Ja sam upravo pokrenuo temu oko ove Vectre zato što to nije klasična kupovina na oglas i slično,nego moj prijatelj iz detinjstva,dečaštva i mladosti prodaje taj konkretan primerak,a kao što sam već pominjao,poznat mi je istorijat kola, a i Bane je poprilično pedantan i ne štedi na održavanju,posebno što održavanje plaća firma. Ne mogu sad da jurim benzinca,jer uopšte nisam pre nego što je Bane najavio prodaju ni razmišljao ciljano o kupovini Opela. Ja sam inače "Sitroendžija" što bi se reklo,moj prvi auto u porodici , kad sam bio klinac je antologijski Ami 6. Stoga mi neće biti lako da pređem u Opela. Ali sam zaključio da je to racionalno rešenje,pa ćemo da vidimo kako će se stvar razvijati.
[ MarkBg @ 13.04.2007. 09:53 ] @
E pa ti onda ipak kupi taj auto,ako ti je prijatelj iz detinjstva, ali generalno kazem kod polovnjaka sa dosta km, a pogotovo kod opela, bolja je varijanta uzeti benzinca.

a inace, na tom automobilu neces izgubiti mnogo ako resis za neku godinu da ga prodas...
[ lancia88 @ 13.04.2007. 11:27 ] @
Pozdrav,

ooo, pa ako ovako nastavimo, necemo ni ulicu prelaziti, opasno je....

Naravno da je stvar prioriteta ali uloziti toliko novaca da bi stajalo na ulici, meni je vec odavno van logike. Kako vec rekoh, ima podosta vise novaca na ulici ali u vise vozila jer jednostavno moram da radim sa tolikim voznim parkom, najmanji deo mi je za licna zadovoljstva (jedna sportska Honda i par motora) a ostalo ima svoju svrhu. Ipak, vrednost pojedinacnih investicija po meni niposto ne bi smela biti tolika, sad, svako sebi bira prioritete.

Zalazenje u ekstremne slucajeve nece nas odvesti nikud korisno, ukoliko tako posmatramo stvari, skupu investiciju cu kijati svakodnevno u materijalnom smislu, jeftinu u ne-daj-Boze slucaju cu samo jednom, cak stavise, jos je gore ostati ziv ali nesposoban da radis, sta ces tada sa svim tim oklopom oko sebe koji je sacuvao zivu glavu ali nije sprecio trajnu invalidnost? Eto kako zvuci zalazk diskusije u ekstreme, bolje da se vratimo racionalnijem pogledu na stvari. Automobili se ipak cesce kradu i kvare nego sto se strada u njima, ako tome dodamo i tekuce odrzavanje, siroka nam je tema i bez udesa.

Ukoliko, naravno, nije problem odvojiti tolike pare za auto, po meni je vozilo iz naslova teme skroz OK izbor, moj svakako ne ali to je stvar najpre licnih afiniteta i filozofije gledanja na voznju automobila i definitivno ne znaci da je moj izbor baziran na relaciji dobro - lose. Naprotiv, samo dobro - bolje ali definicija parametara je ono sto nas medjusobno razlikuje.
[ jezdavj @ 13.04.2007. 11:52 ] @
Raspitao sam se. U slučaju remonta turbine,cene se kreću, u zavisnosti od stepena oštećenja, od 250 do 400e. Nova turbina staje 500e. Servis je renomiran,zbog reklame ne mogu da dam ime.Kaže mi čovek da ako se redovno menjaju ulje i filteri,traju i po 300 000 km bez popravke. To znači da za 1000 e može,ne daj Bože, da se remontuju i pumpa i turbina.Ustvari,verovatno i za manje od te sume.
[ MarkBg @ 13.04.2007. 12:39 ] @
E onda su mog komsiju odrali, on je platio duplo vise :)
[ jezdavj @ 13.04.2007. 18:09 ] @
Verovatno su ga odrali,ali ova firma nije iz Beograda,nego iz Užica.

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 15.04.2007. u 00:52 GMT+1]
[ njinsa @ 14.04.2007. 21:38 ] @
posoji servis u Sapcu,vec sam i pisao koji je,necu reci da je bolji od turbosevisa,ali nije ni losiji,ljudi korektno i profesionalno odradjuju i sto je prednost kod njih doteras auto i ostavis,oni urade i sve isprobaju,a ne da sam skidas i nosis u Uzice!
[ vladd @ 15.04.2007. 12:20 ] @
Uglavnom se ovakve price pokazuju kao nepotrebne, postoje servisi svih tipova, i koji deru, i koji elegantno rade i koji su jeftini. Samo u konkretnoj situaciji, konkretne popravke, moze se dati ocena. Da li su jeftini pa ugradjuju polovne ili reparirane deove, ili preskupi, ali postavljeju pidzame po kolima dok rade, stvar je vlasnika i "odrzavanja".

Mislim da nijedan brend, sa novijom konstrukcijom, ne "podnosi" najbolje, "mehanicare na parkingu". A neko i to zove "odrzavanjem". I solidno su jeftini.

Uglavnom treba dati pare za auto prema mogucnostima, ukljucujuci i daljnje odrzavanje, prevazidjena je metoda prevelikog istezanja budzeta, jedenje pasulja par meseci, zbog mezimca. Mezimac je clanarina, za daljnje trosenje para...filozofiju '60-ih ili '70-ih godina ostaviti proslom veku..

Poz.

[ jezdavj @ 16.04.2007. 10:15 ] @
Slikao sam Vectru,pa ću vam je poslati da je vidite.
[ vladd @ 16.04.2007. 14:51 ] @
Neka je sa srecom, da te lepo sluzi i da ne znas gde su mehanicari..

Poz
[ njinsa @ 17.04.2007. 21:17 ] @
Citat:
vladd
Uglavnom treba dati pare za auto prema mogucnostima, ukljucujuci i daljnje odrzavanje, prevazidjena je metoda prevelikog istezanja budzeta, jedenje pasulja par meseci, zbog mezimca. Mezimac je clanarina, za daljnje trosenje para...filozofiju '60-ih ili '70-ih godina ostaviti proslom veku..

znas vladd kako se kaze : svaka budala ima svoje veselje! ti si verovatno u stanju da potrosis pare na nesto drugo,za cega bi neko rekao da je suludo!
ja kola kupujem iz ljubavi!!!:))
ljubavi prema novcu!!!!!!!!!
[ vladd @ 18.04.2007. 10:44 ] @
Nisam bas savremenik serije "grlom u jagode", jedno par generacija sam mladji. Ali sam video i doziveoo, krajem '60-ih da ljudi zadnjim snagama kupuju auto. Na taj primer se odnosilo. Auto, iz tog doba, im je "uzvratio", trajao je cetvrt veka, lako se popravljao, i na parkingu...

Nisam u stanju da potrosim pare na nesto suludo, mozda nazalost, ali nekako, vise postujem sebe nego pare, i to se preplice, pare zaradjujem mukotrpno, bez popusta.

Ponekad potrosim novac, nekome naizgled lako i brzo, ne pravim spektakl, ali je sigurno da je postojala neka vrsta pripreme, informisanja, i u trenutku kada prepoznam veliku vecinu detalja koje hocu, nema sta vise da se "razmislja".

Naravno, znam da je ljubav prema novcu (i nekretninama), reetka trajna ljubav.

I kada bih kupovao auto za preprodaju, sto se jako tesko moze desiti, imao bih sasvim drugaciju filozofiju. A mislim da bih uzimao vise para od nekih, mada su sada trgovci dosta kvalitetni, vispreniji nego pre samo nekoliko godina. Nekako shvataju da je poenta, bolja, prodati brzo deset vozila po 800 evra zarade, nego 3 sa po 1000evra...

Uvoze se cuknuta vozila, ponuditi kupcu, varijantu, da sa rezervnim delovima sam popravlja, da ne sumnja da je zbudzeno, da iskoristi svoje mogucnosti popravke ako ih ima...a i sam moze da kontrolise kvalitet popravke. Jak marketinski potez, prema situaciji besparice...takvih pametnih razmisljanja nije bilo ranije.

Auto mi sluzi za funkcionisanje(kao i svakome, od preprodaje do imidza, meni za transport i uzivanje), kao i kompjuter, literatura, a iz celog tog miljea se sticu informacije, koje uzrokuju "proizvodnju" novca. Mozda sam ja jos (malo) u snazi, da manje "stedim" da se vise trudim da zaradim, odnosno nadoknadim "manjak", posto obe krajnosti nikako nisu dobre.

Zato ne "robujem" brendovima, sam sam sebi "brend", ne "kunem" se u "neka stara kola", kao sto neko plitko rece, postavljam se u ulogu kupca, krajnjeg, potrosaca..sa zahtevima i potrebama, i ne "pravdam" se nikome za kupovinu, ili da mi treba misljenje demokratske vecine, ili ocena komsiluka.
Mozda je to razlog sto ponekad "surovo" ocenim neke "proizvode", a nekome su legenda, ikona....

Ne prepustam se olako da "upadnem" u pricu da "sve sto imam dobro, drugi su mi napravili, i proglasili za dobro". Trudim se da "ucestvujem"...

I drago mi je sto je sve vise ljudi u okruzenju, ili u slicnoj, ili stremi takvoj filozofiji.

Poz

Jeste malo off, ali moze da pomogne, mozda nekome, da vidi i drugaciji nacin razmisljnja pri kupovini...