[ dzonka @ 09.04.2007. 11:28 ] @
vozim 1.9 tdi od 110 konja. presao sam oko 150.000 km (pravih), i poslednjih 6 meseci auto je poceo da dimi kad malo jache ubrzavam. pojacao je i potrosnju ulja (oko 1 litar na 9.000 km, sipam neki mobil sintetik koji WV preporucuje za tdi motore).
proslog oktobra sam cistio glavu i menjao siceve jer je poceo slabije da pali.
kako da sprecim dim pri jacim ubrzanjima? da li je to signal da je turbina poludela?

pozdrav
[ njinsa @ 09.04.2007. 23:25 ] @
vreme je za ciscenje ili servis turbine!!!normalna stvar na tim motorima!
[ dzonka @ 10.04.2007. 08:37 ] @
kad ode turbina, zar ne bi auto trebao slabije da vuce?! meni auto ide odlicno, isto kao sto je isao. samo sto dimi kad nagazim gas i trosi malo ulja
[ bakara @ 10.04.2007. 08:48 ] @
Potrosnja ulja ti nije strasna, 150000 nije strasna kilometraza, a moguce je i da je samo "popio" neki los dizel...
[ vlada01us @ 10.04.2007. 09:23 ] @
150 000km? Pa tu ne bi smelo nista da bude. Niti potrosnja ulja, niti slabije paljenje. Molim te reci kako ga vozis. Kad menjas brzine, otprilike na koliko obrtaja, koja ti je putna brzina...Za dim ne znam, ali se i kod mene desava. Primetio sam to i kod novijih automobila.
Zaboravih, koju naftu sipas?
[ RAMBRAKER @ 10.04.2007. 12:56 ] @
Meni se isto desavalo na Puntu JTD i zamenio sam neke filtere i sad je ok !
[ dzonka @ 10.04.2007. 14:07 ] @
@vlada, vozim ga normalno, saltujem na 2.500 nekad manje nekad vise. generalno, retko kad ga vrtim preko 4.000 obrtaja, zato sto ide dobro i do 2.500...
naftu sipam d2. to mi je rekao jedan majstor, kaze bolje da dimi od masnog dizela, nego da ti "posna" nafta sj@be bosch pumpu...
kada sipam euro dizel, skoro da ne dimi... ali su mi rekli da onamoze da pokvari bosch pumpu. ne znam kakva je ona eko nafta... da li nju da sipam?

sta vi sipate u TDI motore (koji nisu komon reil) 1.9 od 90 i 110 KS?

@rambraker, menjam sve filtere i ulje na 8-10.000 km. sipam stalno full synt kupljen na proverenim mestima... ne znam vise sta d radim. mada, iskreno, sa ovim autom sam presao (ja) oko 60.000 km i osim sto sam cistio glavu (jer je poceo da pali losije) i promeni 4 sica (ventila) nikada nisam imao nikakav problem. cak ni protokomer nisam menjao (da ne ureknem).
[ vlada01us @ 10.04.2007. 17:17 ] @
Pa da, ok je. Tako i ja vozim svoj auto. 1.9 tdi 110ks. Bez naglog dodavanja gasa, menjas na 2500, tu negde, meni nista ne trosi ulja. Presao 160 000km. Sipam Galax sint. Menjam ulje i sve filtere na 5-6000km. Gorivo sam sipao euro dizel, a otkad je to euro4, sipam iskljucivo ekodizel. D2 samo jedanput sam sipao, kad je bila nestasica eurod. Gledam da sipam na JP pumpama.
[ njinsa @ 10.04.2007. 22:59 ] @
Citat:
vlada01us: Pa da, ok je. Tako i ja vozim svoj auto. 1.9 tdi 110ks. Bez naglog dodavanja gasa, menjas na 2500, tu negde, meni nista ne trosi ulja. Presao 160 000km. Sipam Galax sint. Menjam ulje i sve filtere na 5-6000km. Gorivo sam sipao euro dizel, a otkad je to euro4, sipam iskljucivo ekodizel. D2 samo jedanput sam sipao, kad je bila nestasica eurod. Gledam da sipam na JP pumpama.

sipas galax????
samo mobil !!!!
otidji i ocisti turbinu ,nagaravila se od naseg dobrog goriva!
[ dzonka @ 10.04.2007. 23:34 ] @
kakvo ciscenje turbine?
cuo sam da se turbine servisiraju (i to da je najbolji neki servis iz uzica) ali to je malo skuplji poduhvat... radi se valjda remont turbine. na kakvo si ciscenje ti mislio?
[ bakara @ 11.04.2007. 00:03 ] @
Citat:
dzonka
naftu sipam d2. to mi je rekao jedan majstor, kaze bolje da dimi od masnog dizela, nego da ti "posna" nafta sj@be bosch pumpu...
kada sipam euro dizel, skoro da ne dimi... ali su mi rekli da onamoze da pokvari bosch pumpu. ne znam kakva je ona eko nafta... da li nju da sipam?


Meni se cini da si sam sebi dao odgovor, nisi napisao koje je godiste auto, ali cisto sumnjam da u njega ide D2, posto se u EU vec skoro deset godina ne toci...
[ ~Vojvoda @ 11.04.2007. 00:31 ] @
Logicko i zdravorazumsko razmisljanje...
1.Dizel motor cadi i dimi, ako je dim crn(pretpostavljam), po sredi je najverovatnije visak goriva ili eng-Rich A/F mixture.
Prilikom velikih opterecenja, dizeli ubrizgavaju malo vise goriva, kod starijih modela motora doziranje nije najpreciznije, to dodatno nesagoreno gorivo se manifestovalo u vidu crnog dima, i neopisivog, zagusljivog smrada.
2.Buduci da se radi o modernom TDi motoru sa full digitalnim sistemom ubrizgavanja i paljenja, koji precizno dozira kolicinu goriva, dolazi se do zakljucka da je zakazao taj sistem.
3.Za kontrolu ubrizganog goriva zaduzen je protokomer koji meri kolicinu usisanog vazduha, ne znam da li dizel motori imaju lambda sondu, ako imaju mozda i ona pravi probleme. Moguce da je jedno ili oba zaprljano. Uglavnom, postoji razlog zbog koga ECU ne dobija tacne info. o motoru i rezimu rada, i stoga se javlja ta "raskalibrisanost" sistema, mozda su vrednosti koje salju senzori, pogresne zbog nekog el. kvara unutar provodnika koji provode signale.
4.Kvar turbine je malo verovatan, buduci da bi se isti manifestovao u vidu osetnog gubitka snage. I ne vidim kako dotrajala turbina moze da izazove visak dima i gasova. Mogao bi se iskontrolisati i WG iako mi se cini da on nema nikakve veze sa ovim.


P.S. Ne znam da li ovi motori imaju EGR, mozda je i tu nesto zakazalo. Na kraju moj ti je savet, stisni muda, pravac ovlasceni servis, i iskeshiraj se, znam da je skupo, ali to je bolje nego da ti na nekom tamo forumu neki shupljoglavi diletanti kao shto su> Mujo,Haso,Boro,Ramiz i ~Vojvoda dele tamo neke savete :)))))))
Pozdrav i sve najbolje!!!
[ StORM48 @ 11.04.2007. 00:42 ] @
Citat:
dzonka:naftu sipam d2. to mi je rekao jedan majstor, kaze bolje da dimi od masnog dizela, nego da ti "posna" nafta sj@be bosch pumpu...
kada sipam euro dizel, skoro da ne dimi... ali su mi rekli da onamoze da pokvari bosch pumpu. ne znam kakva je ona eko nafta... da li nju da sipam?


Jao, Bože...

Ispostavi tom "majstoru, vrhunskom stručnjaku" račun za servis, kada ga budeš uradio. Mislim stvarno, tih nadri majstora puna država. Čuj "ne valja eurodizel zbog 'velikog posta'..." (wtf? @#*&&^@#$*)???

Pozdrav
[ vlada01us @ 11.04.2007. 08:14 ] @
@njinsa
A zasto mobil da sipam? Sta je u tom ulju posebno? I zasto da cistim turbinu, auto ide k'o lud. S' vremena na vreme ga poteram 170-180 cisto da se ne ulenji mnogo.
[ dzonka @ 11.04.2007. 11:11 ] @
sad sam potrazio po netu i videh da mi automobil (seat toledo 1.9 TDi, 2000. godiste ASV motor) ispunjava euro 3 normu, sto znaci da bi trebao eko dizel da sipam. jos samo da nadjem gde ga ima (u beogradu)!

@Vojvoda, isao sam u ovlasceni servis (ACM, bivsi Porshe & Seat SCG, na auto putu) kad je poceo lose da mi pali i oni su me poslali kod Bate u mladenovac :)
toliko o ovlascenim servisima
[ ~Vojvoda @ 11.04.2007. 12:15 ] @
Citat:
dzonka: @Vojvoda, isao sam u ovlasceni servis (ACM, bivsi Porshe & Seat SCG, na auto putu) kad je poceo lose da mi pali i oni su me poslali kod Bate u mladenovac :)
toliko o ovlascenim servisima

Auuu!!! Bruka i sramota!
Pa vise ni servisi nisu ono sto su bili !!!
p.s. sto se tice EkoDizela cini mi se da ga ima na bolje opremljenim JP pumpama, ima na Zmaju, ali mora da bude negde i u gradu...Poz!
[ vlada01us @ 11.04.2007. 13:03 ] @
@dzonka
Nije valjda da si stalno sipao D2!? Zato si i isao na ciscenje. Moj Toledo je '97, i kao sto rekoh samo jednom sam sipao D2. Za eko, ja ga sipam u Francuskoj ulici, a mora da ga ima na svakoj vecoj JP pumpi.
[ dzonka @ 11.04.2007. 13:15 ] @
stalno sam ga sipao! podjem od toga da se ja ne razumem, a da se majstori razumeju! glava mi je pre ciscenja bila bruka prljava! morao sam da menjam 4 sica i gumice...
sipacu sada eko dizel, bas da vidim da li ce opet da dimi. zanima me samo, da li bosch pumpa moze stvarno da se osteti od eko dizela, kao sto su mi rekli majstori?!
[ Miroslav Jeftić @ 11.04.2007. 13:21 ] @
Ustvari je obrnuto, pre ćeš da oštetiš motor sa D2. A ima majstora i "majstora". Nego, ili mi se čini ili nisi rekao koje je godište taj motor? Ako je u pitanju common rail, a majstor ti preporučio D2, onda bih tog majstora najradije polio katranom i uvaljao u perje.

[Ovu poruku je menjao Miroslav Jeftić dana 11.04.2007. u 14:34 GMT+1]
[ dzonka @ 11.04.2007. 14:35 ] @
rekao sam, 2000. je godiste i nije komon reil, rekao sam da ima bosch pumpu
[ Miroslav Jeftić @ 11.04.2007. 14:58 ] @
Izvinjavam se, nisam video. Mada i dalje imam isto mišljenje o majstoru.
[ ~Vojvoda @ 11.04.2007. 20:26 ] @
@dzonka

nista onda, spiaj eko, vozikaj, pa posle nekog vremena javi nam...
Poz!
[ njinsa @ 11.04.2007. 21:51 ] @
pa normalno da nije komon rail u tom godistu za vw grupu!
kad se vec ovde pustaju reklame onda cu i ja da ti napisem da odes u ovlasteni Bosch servis "Burin" u Sapcu.
ti ljudi i oni u Uzicu najbolji su kod nas za te stvari.reklamaciju neces imati sigurno!sto se tice cene ona je uvek korektna i realna.recimo ja sam za popravku ventila na turbini platio 80e,sto je mnogo manje nego sto sam ocekivao!
sta ti znaci to glava mi je bila prljava,to mi uopste nije jasno!???
vlad01US, zato sto ce te stici ti problemi sa losim odrzavanjem,videces!
[ vlada01us @ 11.04.2007. 22:12 ] @
@njinsa
Citat:
zato sto ce te stici ti problemi sa losim odrzavanjem,videces!

Ako te ne mrzi, pojasni molim te. Sta podrazumevas pod losim, a sta pod dobrim odrzavanjem?
[ millko @ 11.04.2007. 22:40 ] @
ono sto ja znam,sto pricaju mnogi iskusni majstori je to da eurodizel je "suhlja" nafta,iz tog razloga pumpa visokog pritiska nema dobro podmazivanje,pa moze doci do ostecenja iste.iz tih razloga,mnogi savjetuju s vremena na vrijeme i nasuti taj d2 koji je " masniji" radi uloge boljeg podmazivanja.ni ja nisam mogao ovo da vjerujem dok mi lik koji je odradio mnogo automobila.inace u svojoj bransi jako dobar mehanicar rekao.sak savjetuje na pun rezervan nasuti pola litre atf ulja!
i ja vozim tdi 110 ks,presao je preko 250 k bez problema.mnogi ce kritikovati sad moj post,al ja cu tebi fino reci,otidji kod iskusnijeg mehanicara,nek skine usisnu granu i turbinu,i nek sve fino ocisti,zatim nek plombira arg ventil zbog povranih plinova,tako da namas vise potrebe za isim ciscenjem,a i motor moze biti agilniji,zgob cistijeg zraka.posljedica crnog dima je najvjerovatnije do lose nafte,ako je sa perfomansama sve ok.
[ Miroslav Jeftić @ 11.04.2007. 22:57 ] @
Citat:
njinsa: pa normalno da nije komon rail u tom godistu za vw grupu!


Nije mnogo bitno, ali:
Citat:
the first TDI with pump­jet direct injection in 1998 with 115 hp


http://en.wikipedia.org/wiki/L...kswagen_engines#Diesel_engines
[ millko @ 11.04.2007. 23:10 ] @

mislim da se ovdje ipak ne radi o pd motoru,vec o starijem tipu turbodizela sa jednom pumpom i 4 dovoda.
[ Miroslav Jeftić @ 12.04.2007. 08:23 ] @
Naravno, samo sam hteo da dodam da je bilo dizela sa direktnim ubrizgavanjem i pre 2000-te.
[ dzonka @ 12.04.2007. 10:47 ] @
@ njinsa - sta ti znaci to glava mi je bila prljava,to mi uopste nije jasno!???

od loseg goriva, skuplja se garez u glavi oko siceva najvise i onda ventili ne zatvaraju lepo i prolazi vazduh tj. smanjuje se kompresija.
[ dzonka @ 12.04.2007. 19:03 ] @
Sad pogledah u gepek i videh da mi je motor tip AHF, a ne asv. Da li to znaci da je moj 1.9 tdi euro3, tj. da li treba da sipam eko dizel ili d2?
[ bakara @ 12.04.2007. 19:42 ] @
@dzonka

A jos kada bi se ti setio da nam kazes godiste...
[ dzonka @ 12.04.2007. 19:58 ] @
pise u prethodnim postovima, 2000 godiste, 1.9 tdi 110 konja
[ bakara @ 12.04.2007. 20:20 ] @
Da u pravu nekako sam propustio taj detalj...

Taj motor je euro3 i u njega ide euro dizel, nikako d2...i menjaj majstora suvise se navikao na G2
kao sto sam rekao ne prethodnoj stranici obican dizel se vise u evropi i ne toci samo euro dizel, i motori su prilagodjeni tome...
[ njinsa @ 12.04.2007. 23:28 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Naravno, samo sam hteo da dodam da je bilo dizela sa direktnim ubrizgavanjem i pre 2000-te.

bilo ih je ,ali vw tog godista nije common rail vec pumpa-brizgaljka(pa makar bili i zajedno)!!!!!!!!!!!!!!
lose odrzavanje su nekvalitetna maziva i neorginalni rez. delovi i losi majstori koji po zvuku i secanju popravljaju motore,cijom upotrebom skracujes radni vek motoru(a pogotovo to vredi za common rail motore)!!!
[ millko @ 13.04.2007. 00:44 ] @
Citat:
njinsa: bilo ih je ,ali vw tog godista nije common rail vec pumpa-brizgaljka(pa makar bili i zajedno)!!!!!!!!!!!!!!
lose odrzavanje su nekvalitetna maziva i neorginalni rez. delovi i losi majstori koji po zvuku i secanju popravljaju motore,cijom upotrebom skracujes radni vek motoru(a pogotovo to vredi za common rail motore)!!!

ipak bi ja ovdje dodao nesto.
turbodizel motori koji su se sklapali u wv audiu do 2000g mislim,bili su principirani kao direktno ubrizgavanje sa jednom pumpom na 4 cilindra.ta tehnika se jako dobro pokazala.ne-davanjem licence za common rail od strane afle koja ga je patentirala,wv-audi grupacija prelazi na svoj novi sistem ubrizgavanja,tj. totalno drugaciji tip i konstrukcija motora pumpe-duse il skraceno pd motor,koji po samom sebi je nadmasio cr motor(u ove detalje necu ulaziti jer ce biti koji ce se sukobiti sa mojim misljenjem).sam primcip ovog rada je koncipiran na vise manjih pumpi,tj. svaka pumpa brizga gorivo i svoj cilindar.e kod ovih motora se mora voditi striktno racuna o kvalitetu goriva,tj u ovom slucaju nafte koja se sipa.naravno,sipa se samo eurodizel.do nedavno ovakav motor se ugradjivao u palete wv i audija.zbog visokih troskova explatacije ovog motora i eko normi koje su postrozene,uz razne muke wv dobija licencu za common rail sistem.ovu istoriju pisem iz glave,a pisem je iz razloga sto vidim da se ovdje mijesaju pojmovi cr i pd motora.
sto se tice odrzavanja pd motora,sipa se samo najkvalitetnije ulje.pored toga,odrzavanje trazi original dijelove,samo tako se moze dobiti korektan automobil na duze staze.
[ vlada01us @ 13.04.2007. 09:34 ] @
Meni se cini da je vw napustio te pd motore(nisu se nesto proslavili), i da od 2008 prelazi na common rail.
[ millko @ 13.04.2007. 15:52 ] @
Citat:
vlada01us: Meni se cini da je vw napustio te pd motore(nisu se nesto proslavili), i da od 2008 prelazi na common rail.

proslavili su se itekako,pd motor je daleko bolji od cr motora iste generacije.razlog napustanja ovakve koncepcije motora je kao sto sam rekao prvo visoki troskivi explatacije motora,drugo je taj famozni euro 4.audi je vec na nekim modelima presao na cr motore,ocekuje se da ce cijela reforma pr u cr biti do 2009 g.
[ vlada01us @ 13.04.2007. 16:01 ] @
Evo sta kaze glupi wiki-

"However, while Pumpe Düse engines had a significantly higher injection pressure than older engines, they couldn't keep up with common rail and weren't able to control injection timing as precisely (a major factor in improving emissions)."
[ yt1vp @ 13.04.2007. 19:07 ] @
Pozdrav,
malo skrecem sa teme... Neko je u ranijim postovima spomenuo turbinu kod Seat Toleda - imam jednog u ponudi (1997. godiste), 1,9TD u super stanju (eksterno) ali mu je, kako vlasnik kaze, "otkacena" turbina (neispravna) ali i dalje navodno "ide kao zmaj" i trosi normalno. Da li je to moguce i ako nije kolika je cena te turbine (ili servisa iste) oriujentaciono? Koliko vredi taj auto bez turbine?

Hvala unapred, Vlada
[ millko @ 13.04.2007. 19:49 ] @
Citat:
yt1vp: Pozdrav,
malo skrecem sa teme... Neko je u ranijim postovima spomenuo turbinu kod Seat Toleda - imam jednog u ponudi (1997. godiste), 1,9TD u super stanju (eksterno) ali mu je, kako vlasnik kaze, "otkacena" turbina (neispravna) ali i dalje navodno "ide kao zmaj" i trosi normalno. Da li je to moguce i ako nije kolika je cena te turbine (ili servisa iste) oriujentaciono? Koliko vredi taj auto bez turbine?

Hvala unapred, Vlada

vidi,to sto vlasnik kaze da ide dobro bez turbine i da malo trosi okaci macku o rep ako je td motor u pitanju.koliko znam taj motor je projektovan tako da radi sa turbom,e sad kad se skine il kad je u kvaru turbo,atumobil moze samo da trosi vise,da bude tromiji od atmosferskog dizela i da baca na auspuh crn dim.dobronamjeran savjet od mene je da povezes automobil kod mehanicara koji zna svoj posao da utvrdi stanje motora,takav motor bez turbine popije i vise ulja!!s druge strane,reparacija takve turbine je oko 250e pa na dalje.moguce je naci polovnu,al ja se nikad nebih usudio na takav pokusaj iz razlga sto je polovna pa i neznas koliko je ona presla.
o cijeni nebih mogao korektno reci.za koliko ti nudi taj seat?
[ zeka @ 14.04.2007. 20:31 ] @
POsto je to tdi motor onda je jedan od mogucih problema dimnjenja moze da bude prljav interkuler, cevcice koje vode vazduh do interkulera i iznjega, prljav filter za vazduh, pustanje ulja na gumicama ventila.
Nisi naveo da li dimi crn dim ili belo plavicast.
To sto pise 150000 na satu to ne znaci nista sem ako nisi prvi valsnik a dobro je poznato da su svi automobili u Srbiji vraceni bar za 50000 ako ne i vise u nekim slucajevima i da ih je pri kupovini sve veozila neklakva baba, penzioner, tetka poli i slicni anti vozaci.
Kod mene na mazdi 626 comprex diesel je bio recimo slucaj sa prljavim dovodom i interkulerom pa sam to resio ciscenjem.
A jedan od mogucih problema je i nafta koja je na nasim pumapama katastrofa.
[ njinsa @ 14.04.2007. 21:16 ] @
kompletan servis turbine ti je od 300-330 evra,garancija god. dana,pod uslovom da nije pojela kuciste i da moze da se reparira. polovna ti je od 200-300,zavisi od stanja!
a taj auto,kao i bilo koji TD bez turbine ide sa 30 % snage i gusi se i dimi cim das jaci gas!
[ dzonka @ 14.04.2007. 21:42 ] @
meni auto ide isto... dobro! ali se pojavljuje crni dim. nikako da istrosim ovaj d2 u njemu, pa da naspem eko dizel.
neko je pitao, dimi crni dim
[ zeka @ 14.04.2007. 23:16 ] @
CRni dim znaci problem sa nedovoljno vazduha u smesi a to te dovodi do turbine, interkilera ili cevi koji spajaju ova predhodna dva i usisu granu!
Ako je pravih 150 000 u pitanju turbinu zaboravi jer ne stradavaju one bas tako lako na 150 000!
Sigurno imas vecu potrosnju i manju snagu samo ti to ne osetis bas najbolje tj osetices kada resis problem dima!
Ciscenje interkulera i cevi za dovod vazduha je jako pipav posao jer postoji mnogo toga sto treba da se izduva!
Mani je mazda dimila kao da je neko zapalio gumu ali je isto tako vukla kao mutava i nije osecalal uzbrdicu ali kada sam ocistio interkuler i cevi osetila se rzlika i prestala je da dimi!
Ja imam kompresor umesto turbine tj isti princiup samo ga ne pogone izduvni gasovi nego kais!
Pitanje je samo gde se vise gubi snage!
Proveri filter za vazduh i probaj sam da pregledas cevi bar one koje dolaze do turbine mozda je nesto nekim slucajem zapalo !

Ako ti to ne pomogne odvezi kod majstora pa neka oni ociste!


Dosta od mene!