[ bogos_z @ 15.04.2007. 21:47 ] @
Kupio sam doticni auto, Peugeot 306 TD 1905ccm 66kW 1998g pre desetak dana. Pronasao sam savete u vezi goriva D2 ili eurodiesel, ali ne znam kako se tu uklapa ovaj motor. Da li je to motor za D2 ili sme i nesto drugo? Ako neko ima nekih dodatnih saveta oko eksploatacije, ili iskustva sa ovim autom, bilo bi mi drago da napise koju rec.
[ rslobodan @ 30.04.2007. 20:44 ] @
Prije par dana sam i ja trgovao peugeot 306 td i isto me to interesovalo.Pitao sam majstora u ovlastenom servisu i on mi rece da sipam D2 a s vremena na vrijeme eurodizel.Nijesam ga pitao zasto.Kako si zadovoljan trgovinom, koliko te je kostalo?
[ millko @ 30.04.2007. 22:36 ] @
mislim da u taj motor td moze ici d2,mada i nije pozeljno.majstori ga vole iz razloga sto je masniji pa bolje podmazuje pumpu.u svakom slucaju nikako mu ne moze skoditi eurodizel,naprotiv,po nekim danasnjim standardima i trebao bi se sipati.poz
[ dekster2 @ 30.04.2007. 23:09 ] @
Pusti gorivo d2, euro i gledaj na bitnije stvari koji se satoje u mazivima.euro dizel je kao bolji jer ga koriste novija vozila
pa se plase da im neko neolupa tikve zbog kolicine vode koja se nalazi u gorivu.U rezervoar je pozeljno da sipas neko ulje
najbolje dvotaktol,na primer 0.5l na 60 litara goriva na ako ne svaki ,svaki drugi rezervoar je gorivo podmazuje elemente u
bos pumpi koja je rotaciona.Isto treba kod turbo motora paziti na ulje koje se sipa zbog turbine koja ima podmazivanje na
srednjim biksnama,tako da nebi valjalo da je ni gusto a ni retko. kod vw ide oznaka 505.00.Vidi koje ide kod tebe ili posalji
godinu i tip motora pa cu videti u workshopu koje ide.

Pozdrav dekster2
[ bogos_z @ 15.05.2007. 09:54 ] @
Izvinjavam se sto nisam pratio svoj topic i malo vise kasnim sa odgovorima. Auto je kao sto sam rekao '98 godiste, 1905ccm, TD sa intercooler-om, 66KW, limuzina, teget boja metalik, klima, vozacki airbag, podizaci, elektr. retrovizori i farovi, senzor za kisu, podesiv volan, podesivo vozacko sediste po visini, centralna brava sa daljinskim, servo volan, maglenke, brisac zadnjeg stakla, CD (MP3, WMA)=4700eur. Ono sto sam jos zeleo, je ABS i suvozacki airbag, ali jbga, ne mozes sve postavljene zahteve da ostvaris (pa jos i cenu!). U medjuvremenu sam se dobro informisao o gorivu i odrzavanju (dobio skenirano servisno uputstvo, hvala coveku pod imenom "dobrid"!). Potrosio sam jedan rezervoar eurodiesel-a, a sad trosim D2. Cini mi se da sad slabije ide, a potrosnju cu tek proveriti. Ako neko moze da preporuci pouzdanog servisera u Novom Sadu ili okolini, neka javi, jer bih da uradim veliki servis. Pozdrav, Zoran!
[ krneticv @ 15.05.2007. 14:29 ] @
Nadovezujem se na ovu temu....
Koje bi gorivo najbolje odgovaralo za Peugeota 206 1.4HDI 2002 god.... Predpostavljam euro dizel? Neko je napomenuo da je preporuka sipati dvotaktol u eurodizel... da li to vazi i za ovaj motor??
[ Doberman @ 15.05.2007. 16:23 ] @
@krneticv
Nemoj da se salis i da sipas nesto u gorivo.
To sa dvotaktolom vazi samo za dizelase starije koncepcije nikako i za HDI.
Pozz
[ bakara @ 15.05.2007. 21:58 ] @
Citat:
krneticv
Koje bi gorivo najbolje odgovaralo za Peugeota 206 1.4HDI 2002 god....

Sipaj euro dizel i nista vise...

PS: kako se niko ne seti da pita servisere sta misle o sipanju obicnog dizela u moderne dizelase.
[ rslobodan @ 15.05.2007. 23:28 ] @
Ima li sto korisno u tom servisnom uputstvu ili je to onaj klasicni prirucnik dje pise kako se zove koji dio auta,dje je volan i sl. Kakav je to senzor za kisu (jos uvijek se upoznajem sa vozilom)? Otprilike je sa opremom kao tvoj osim elektricnih retrovizora i senzora za kisu, a da moj je karavan i crne je boje.
Ako nije neki problem mogao bi mi poslati to uputsvo?
[ bakara @ 15.05.2007. 23:52 ] @
Citat:
rslobodan: Kakav je to senzor za kisu (jos uvijek se upoznajem sa vozilom)?

Senzor za kisu automatski pali brisace kada pocne kisa i menja ritam brisanja zavisno od intenziteta padanja kise.

Korisna stvar ali bez koje se definitivno moze ziveti...
[ rslobodan @ 16.05.2007. 15:52 ] @
Tacno tako.....
[ bogos_z @ 24.05.2007. 14:32 ] @
Uputstvo je za odrzavanje, kada se sta radi i kako, ali samo za dizel motor. Imam i ono opste uputstvo, ali na ruskom (pdf). Javi na koju adresu da ti posaljem.
[ rslobodan @ 25.05.2007. 20:22 ] @
Imam opste uputstvo ali bi mi mogao poslati uputstvo za odrzavanje . Adresa je [email protected]
Hvala i pozdrav
[ Mungos 7 @ 29.05.2007. 16:45 ] @
evo sta kaze covjek inzinjer

http://www.jugopetrol.co.yu/prodajni_program/dizel.html

NIS Petrol-Jugopetrol evrodizel gorivo ima sadržaj sumpora skoro 30 puta manji od običnog dizel D2 goriva i veći cetanski broj. To vašem motoru daje mekši rad i duži radni vek.

mislim ovdje ima i malo i marketinga ali definitivno euro i eko dizel goriva su bolja za motor ma kakav on bio, samim tim sto imaju manji procenat sumpora

[ Mungos 7 @ 29.05.2007. 16:59 ] @
http://www.biofuels.fsnet.co.uk/comparison.htm
[ bakara @ 29.05.2007. 21:23 ] @

Sta im znaci ova slika?
Ja nigde ne vidim da ima da se kupi taj EKO 3, kada se to u opste pojavilo?
Jel` ima taj EKO3 da se kupi i u evropi, ja sumnjam...

Meni ovo lici kao da oni prave neki prljaviji euro dizel koji su samo prekrstili.
[ dobrid @ 31.05.2007. 09:09 ] @
Molio bih da neko od majstora za bosh pumpe, kaze svoje misljenje koje gorivo za koji tip ubrizgavanja kod dizel motora treba sipati?
Da li se može sipati euro dizel u obicne dizele?
Da li je posniji euro dizel, pa zato treba sipati d2 gorivo u obične dizele zbog bosh pumpe?
Da li HDI motori koji koriste euro dizel poseduju pumpu visokog pritiska(samo sto ima jednu izlaznu cev) kao kod obicnih dizela,pa analogno tome, zasto ne sipati euro dizel u obicne dizele zbog manjeg procenta sumpora u gorivu?






[ bakara @ 31.05.2007. 14:12 ] @
Ne treba ti misljenja majstora vec preporuka proizvodjaca...

LM
Da li se može sipati euro dizel u obicne dizele?
Moze naravno, ali mu nece odgovarati, stari dizelasi ce to progutati (noviji bas i nece), ali ne vidim zasto bi to radio euro dizel je em skuplji, em ne odgovara bosh pumpi.

Da li je posniji euro dizel, pa zato treba sipati d2 gorivo u obične dizele zbog bosh pumpe?
Jeste posniji (kako to majstori vole da kazu...), ali nema potrebe da dodajes D2, ovlasceni serviseri se najeze kada im pomenes takvu ideju

Da li HDI motori koji koriste euro dizel poseduju pumpu visokog pritiska(samo sto ima jednu izlaznu cev) kao kod obicnih dizela,pa analogno tome, zasto ne sipati euro dizel u obicne dizele zbog manjeg procenta sumpora u gorivu?
HDI motori poseduju pumpu visokog pritiska, ali ta pumpa nije projektovana da koristi obican dizel kao sto je pumpa starih dizel motora projektovana tako da koristi D2.




[ millko @ 31.05.2007. 15:47 ] @
za strarije konstrukcije dizel agregata sipaj d2,eurodizel nece pu skoditi pri tom je skuplji.
za motor hdi koji je common rail sistem visokotlacne pumpe sa jednom vodilicom i 4 brizgaljke potrebno je i izricito sipati eurodizel.takav motor,mislim ta pumpa "gura" oko 1600 bar pritiska na brizgaljke koje su jako jako osjetljive na losu naftu.jedna od pumpi koja zadovoljava normu dobre kvalitete nafte je omw.takav motor trazi i manji udio sumpora u nafti koji jako skodi turbini i pumpi.ovakav tip pumpi prodje mehanicki kvar 90% zbog lose nafte.pumpa se podmazuje naftom koja kroz nju protice.drugo od kvarova,pa i vecina kod common raila je elektronika na samoj pumpi.tu ni dobra nafta ne pomaze.
za motore td koji imaju niskotlacnu pumpu pozeljno je otprilike na pumn rezervar dodati po mogucnosti malo d2 radi duzeg vijeka trajanja i ucestalijeg podmazivanja pumpe.to sto se neki ovlasteni servisi "najeze" kad cuju ovo njihov problem,svakako oni i ne servisiraju ove pumpe pa i nisu elokventni govoriti o istima.sipanje d2 u cr motore nikako!
[ Mungos 7 @ 31.05.2007. 17:57 ] @
a zasto se d2 preporucuje pumpama sa niskim pritiskom, jel zbog toga sto iam veci udio sumpora ili neceg treceg?
[ millko @ 31.05.2007. 18:06 ] @
stariji dizeli,uljucujuci i turbo dizele sa ne direktnim ubrizgavanjem konstruisani su za takvu naftu.tako da je i njihova pumpa kontstruisana za obicni dizel.posto takvi automobili u prosijeku imaju preko 300k,a euro dizel nije dovoljan kao fluid za dobro podmazivanje,preporuke idu na povremeno sipanje d2.
[ Mungos 7 @ 31.05.2007. 18:11 ] @
motor moje astre g iz 98 sa oznakom X20DTL valjda znachi da ima pumpu sa niskim pritiskom pa me zanima kakvo bi gorivo trebalo sipati odnosno bih li trebao povremeno nasuti d2?
za godinu dana koliko je vozim sipao sam ovaj euro dizel, jer tako pise u uputsvu odnosno 'high quality en590'.. e sad koliko je ovo nase kvalitetno to je vec deseta prica
[ radojko @ 30.05.2008. 09:14 ] @
Koji dizel da sipam u audi A4 TDI 97` godiste.
U totalnoj sam nedoumici, D2 ili eurodizel?