[ samo1epartner @ 18.04.2007. 11:26 ] @
Sta bi rekli o gumama TRAYAL !!! Tacnije o Trayal T400 . Bas me to zanima . |
[ samo1epartner @ 18.04.2007. 11:26 ] @
[ samo1epartner @ 19.04.2007. 08:43 ] @
Sta je ovo ljudi ??? Zar niko nije imao iskustva sa gumama Trayal ?? Zar niko nezna nista o njima ? Ajde pisite bar po nesto .
[ tweeester @ 19.04.2007. 15:07 ] @
sta da ti kazemo ... niko normalan ne kupuje te gume tako da nema feedback-a. Mozes da nadjes nesto po drugim temama, secam se da sam i ja negde pomenuo caletova iskustva sa Trayal-om ... sama beda i tuga.
[ Majstor Duja @ 20.04.2007. 14:36 ] @
mislim stvarno!? Prvo napise guma a zatim trayal, kao da to ima veze sa gumom....a kamoli preumatikom...
Bolje vozi na felnama... [ skocimish @ 20.04.2007. 20:09 ] @
To nije guma, to je najlon. A i pise na njoj
[ lancia88 @ 21.04.2007. 08:30 ] @
Pozdrav,
tragajuci za jednom retkom dimenzijom, zainteresujem se na godisnjem odmoru za izlog Trayal prodavnice u jednom omanjem gradu. Tamo izlozene razne cene, prema kategoriji gume i do 50% nize. Da ne duzim mnogo, posle pomalo i neugodnog razgovora sa prodavcem (vezano za dimenzije guma i njihove ekvivalente u mm a o cemu ocito do tada nije imao pojma), zakljucim da gume II i III kategorije najcesce cak i ne mogu da se izbalansiraju iako su nove. Katastrofa..... [ MarkBg @ 21.04.2007. 10:24 ] @
Pa ne preterujte ljudi, pitanje je za koji auto mu trebaju i kako ga vozi. ako je neka zastava, lada i slicno objektivno mu bolje gume i ne trebaju.
[ bakara @ 21.04.2007. 11:02 ] @
Guma glavu cuva, pa makar to bio i bicikl
[ MarkBg @ 21.04.2007. 11:30 ] @
Ma ljudi preterujete, ko ne vozi nesto brzo i trajalka je dobra. Nekad nisu postojali ni tako savremeni automobili a ni gume kao sad pa su ljudi vozili i ziveli najnormalnije. sta ste se uobrazili od modernih skalamerija i marketinga.
ja sam tokom prve polovine 90-ih, za vreme krize vozio zastavu i na njoj trajalke... nisu neke gume ali su neverovatno dugo trajale i imale su duboku saru do samog kraja. valjda su bile toliko tvrde pa sam preziveo, nikada ni jedan udes nisam imao. to mnogo vise zavisi od vozaca i nacina voznje nego od guma. ko vozi razumno i ne ocekuje previse od guma nece imati problema. a ove sad aktuelne trajalke bi morale biti bolje. apsolutno je suludo voziti zastavu, ladu ili golfa 2 1.6 D, ne razvijati neke narocite brzine i na taj auto stavljati neke preskupe gume poznate marke. Samo neka se ne zalece, neka drzi propisno odstojanje i neka smanji brzinu i prilagodi je uslovima kad je put mokar. Mnogo ce bezbedniji biti tako nego neko ko ima fenomenalne gume ali se zalece i vozi neprimereno uslovima na putu. [ lancia88 @ 23.04.2007. 07:50 ] @
Pozdrav,
vidi, taj Trayal kosta otprilike koliko i Tigar i dokle god je tako, svako iznosenje podataka o Trayalu koliko god izgledalo kao preterivanje, nije niti u jednom delicu preterivanje vec objektivnost. Ukoliko si imao neko dobro iskustvo sa Trayalom, to jos uvek ne znaci nista, posebno ne u uslovima u kojima si vozio (male brzine usled potrosnje itd.) ali narocito ne sa aspekta vidjenja da te gume pripadaju kvalitetu i standardima koje je Trayal vukao jos iz prethodne drzave o kojima mi ovde ne pisemo jer je to vec zaboravljena istorija. Za to su ponajpre krivi ljudi iz krusevacke fabrike. Danas mozemo samo pisati o kvalitetu koji se moze dobiti iz ve fabrike a on je danas definitivno diskutabilan u najmanju ruku. Inace, sta bi rekao na podatak da se nova guma ne moze izbalansirati ali da zato i nema garanciju? Pa kome onda treba takva guma, za ljuljaske mozda? Doduse, kad je Trayal u pitanju, mozda se ne bi smeli ni jako zaljuljati, ko zna..... [ samo1epartner @ 23.04.2007. 08:53 ] @
Kada pricamo o voznji onda treba imati na umu da mi nemamo puteve za brzine vece od 120km/h , tako da rec je o gumama koju imaju indeks brzine T , tacnije do 190 km/h .
Sada pitanje bi bilo dali Trayal ima kvalitetne gume za ove brzine ili nema . Ajmo da vidimo komentare i pojedinih iskustva sa ovim gumama . [ smeshko @ 23.04.2007. 10:30 ] @
Iz mog iskustva a i drugih ljudi sve trayal gume su blagi ocaj, posle samo 3-4 meseca auto koji je 100% ispravan pocinje da trese na volanu, i to cak pri malim brzinama.............
Savet ne uzimati nikako, a imam i rodbinu koja radi u trajalu koja takodje potvrdjuje sve ovo.... [ samo1epartner @ 23.04.2007. 13:04 ] @
Vaske71 ! Znaci najbolje je uzeti Tigar TG621 i gotova stvar . I Tigrove i Trayal gume kostaju priblizno isto no kakvog su kvaliteta ? To je ono sto zelimo znati .
[ MarkBg @ 23.04.2007. 17:46 ] @
Ljudi nemojte da pricate bezveze, ja sam skoro celo vreme one krize (negde od 1991. do 1998. otprilike), znaci oko 7 godina vozio sve 4 Trayal gume (mislim da su bile T100, ali nisam vise siguran) i mogle su da se izbalansiraju, dobio sam garanciju i auto nije nikada vukao ni u jednu stranu... I nikada nisam imao bilo kakvih problema sa njima. presle su dosta veliku kilometrazu i i dalje su imale vrlo duboku saru, na kraju sam prodao taj auto sa tim istim gumama, uopste nije bilo potrebe da se menjaju. u zivotu nisam video gume koje toliko dugo traju,proato neverovatno, valjda se zato i zovu TRAYAL. Za to krizno vreme to su stvarno bile idealne gume i ja sam im se maltene klanjao sto toliko traju i sto im je tako duboka sara te bez problema prolazim na tehnickom i ne moram nove gume da kupujem jos se secam kako je izgledala ta legendarne sara tih T100 guma, mogao bih da je nacrtam.
A imao sam i bridgestone, michelin,savu,good year, firestone... I sve su daaaleko krace trajale. Ne kazem da su Trayal gume nesto posebno,da imaju neke posebne karakteristike, da su za neku brzu voznju itd, ali za neku ladu,zastavu, golfa 2 i slicno objektivno bolje gume i nisu potrebne. i naravno ako se vozi u skladu sa propisima i u skladu sa takvim automobilom, ne preko 120, uvek u skladu sa uslovima na putu, uz drzanje propisnog odstojanja, kad je mokro smanjivati brzinu itd... i nikad nisam imao problema sa gumama ni po pitanju bezbednosti jer sam se toga pridrzavao. [ lancia88 @ 24.04.2007. 07:33 ] @
Pozdrav,
cekaj malo, opet Ti sa svojim usamljenim primerom odmah kako ostali pricaju bezveze??!! Moguce da si skroz u pravu ali ponavljam, to je navedeni primer nekadasnjeg kvaliteta i nekadasnjih uslova eksploatacije. Toga vise nema sem u secanjima i eventualno izuzecima. Jednostavno, stanje danas nije ni priblizno kao nekada, nekada je i Fadim proizvodio sjajne nozne pumpe za gume pa danas nikome ne trebaju kad su elektricni kompresori upola jeftiniji ali ljudi iz Fadipa to jos ne shvataju pa proizvode i dalje te pumpe. Nekoga je vreme pregazilo, nije se ukljucio, neko jos uvek zivo na "drzavnim jaslama" smatrajuci da ce njegove komercijalne neuspehe kompenzovati drzavne subvencije otvorenih i uvijenih oblika. Pretpostavjam da i u Trayalu racunaju na tako nesto, da ce drzavni organi kupovati njihove gume kakve god one bile, ne znam. U svakom slucaju, primeri su vezani i za njihovo vremensko determinisanje, nisu primenjivi bez tih vremenskih odrednica. [ MarkBg @ 24.04.2007. 09:43 ] @
Pa prosto ne verujem da su toliko ludi da sad prave losije gume nego pocetkom 90-ih ali ko zna
[ Majstor Duja @ 24.04.2007. 10:04 ] @
Citat: MarkBg: Pa prosto ne verujem da su toliko ludi da sad prave losije gume nego pocetkom 90-ih :) ali ko zna :) Mark ili si naivan ili si mlad...(Izvini , Lancija, mor`o sam!) Guma (pneumatik) koja se ne potrosi za 30000 km ili 3 godine nije guma, jer je pozeljno i normalno da se guma trosi jer se tare o podlogu, taj rezon nasih "vozaca" da je guma dobra ako traje duze je cisto ekonomske prirode i nema vezu s mozgom, ja sam davno (`97.) imao dve trajalke na golfu kecu napred ( dobio sam ih na poklon) i cim sam skupio kintu kupio sam druge (tigar, a i s njima sam se usrecio) jer je bilo ravno samoubistvu voziti po mokrom s njima. Znam ljude koji su ih montirali na traktore kao prednje gume i bili zadovoljni s njima, pa sad ako vozis traktor eto ti ... [ MarkBg @ 24.04.2007. 10:29 ] @
Pa ja bas i rekoh da su bile idealne za to krizno vreme :) A po mokrom sam vozio polako pa nisam imao problema. i nije traktor nego je zastava bila.
[ vladd @ 24.04.2007. 11:15 ] @
Ja ne znam da li neki setaju gradom u opancima, jeftiniji su daleko od cipela, udobni, nw zuljaju, ako se o kisi i blatu hoda polako ne moze da se padne....
Dobri su za radove na njivi, za hodanje po strnjikama, ako kais pukne, lako se zasije. Mogu se krpiti starim gumama od bicikla. Poz. P.S. Imaju veliku prednost, u svojoj "stednji" ne ugrozavaju druge stanovnike, samo korisnika... [ samo1epartner @ 24.04.2007. 12:08 ] @
Pa Vaske ne pricamo o Trayal T100 vec o Trayal T400 koja kako znam je novi Trayalov proizvod .
[ lancia88 @ 24.04.2007. 16:55 ] @
Pozdrav,
nazalost, problem i lezi u tome sto se neke tehnologije kod nas ne menjaju vec godinama, da kontrola kvaliteta permanentno opada do nivoa prakticnog nepostojanja (odakle bismo inace i imali gume klase 2 i 3), problem je sto se ona opasna izreka "koliko para toliko muzike" duboko uvrezila i postala opravdanje za svaki javasluk i nedisciplinu, mnogo je toga problem. Otud to da je nekada bilo kvalitetnije ponude. [ millko @ 24.04.2007. 20:36 ] @
"apsolutno je suludo voziti zastavu, ladu ili golfa 2 1.6 D, ne razvijati neke narocite brzine i na taj auto stavljati neke preskupe
gume poznate marke. Samo neka se ne zalece, neka drzi propisno odstojanje i neka smanji brzinu i prilagodi je uslovima kad je put mokar. Mnogo ce bezbedniji biti tako nego neko ko ima fenomenalne gume ali se zalece i vozi neprimereno uslovima na putu." drug moj,ja vozim golfa 2,pored toga imam skodu octaviu.sto se guma tice,one su na prvom mjestu sto se tice sigurnosti,nezavisno od toga kolikom brzinom se ti kreces!ovdje je apsurdno govoriti o "preskupim" gumama iz bas tog razloga sigurnosti!ja nikad necu niti imam namjeru da automobil koji vozi i moja stara stavljam neke trayal gume ciji se oblik i sastav gume zadrzao nekih 10 god.pljucu cu vise novca za dobru gumu nego se igrati sa kojekakvom trayal gumom.oslanjanje u krivinama,odnos mokro-suho,duzina kocionog puta,sve to utice na sigurnost tebe a i drugis ucesnika u saobracaju!dok se kod nas jos bude vodio onaj stav " ma moze jos ova izdrzati mjesec dana" a ono guma felsava,ko opanak,i dalje ce mo gledati kako ljudi bezbeze ginu po putevima! [ MarkBg @ 24.04.2007. 23:50 ] @
Ne mogu se nikako sloziti sa tim da je svejedno kojom brzinom se kreces. Bas naprotiv.
A inace secam se da su oni iz Sata bas detaljno testirali gume iz jeftinije klase, Trayal T400, Tigar,Barum, Debicu Navigator i Savu. Na testu je pobedio Tigar, ali razlike uopste nisu bile nesto velike ni u jednom od brojnih testova koje su radili. Niti su Trayal gume imale neke posebno lose rezultate, nista alarmantno, moglo bi se zakljuciti da su prosecne gume u klasi jeftinijih. A naravno da su neke mnogo skuplje gume tipa michelin,pirelli, good year... bolje,mada i tu postoje velike razlike od modela do modela. Ali generalno mislim da precenjujete znacaj auto guma, jesu gume veoma bitne za bezbednost, ali ipak ih ne treba toliko precenjivati. A pogotovo posto ovde govorimo o novim gumama, koje imaju duboku saru, a pravi uzrok nebezbednosti jesu izlizane gume pa makar bile i poznate marke, a ne nove jeftinije gume. A osim toga, sto se tice bezbednosti ako tako razmisljamo, sve zastave su jako nebezbedne,a ni golfovi 2 nisu previse bolji ma koje gume da imaju, pa ko je toliko zabrinut za bezbednost ne bi ni trebao bilo sta od toga da vozi... jednostavno ne moze se tako razmisljati. ono sto sam hteo da kazem je da je ubedljivo najbitniji vozac i nacin voznje, kao i da je auto potpuno ispravan, te da su i gume u dobrom stanju i sa dovoljno dubokom sarom. pod tim uslovima i uz postovanje saobracajnih propisa niko nece imati problema i bice mnogo bezbedniji od onog u savremenom automobilu sa vrhunskim gumama koji vozi prebrzo po mokrom, ne drzi odstojanje, zalece se u krivine, ulece u makaze itd. po vasoj teoriji ja bih odavno nastradao jer sam 7 godina vozio Trayal gume, pa evo jos sam ziv i za to vreme ni najmanji sudar niti bilo sta slicno nisam imao. Stvar je u tome da ceo auto i njegove gume treba da budu u nekom skladu. gume trebaju da pripadaju onoj klasi kojoj i sam auto pripada i treba da budu namenjene za onakvu voznju za kakvu je i auto namenjen. ako je u pitanju jeftin auto namenjen za laganu i neambicioznu voznju, bez ikakvih sportskih ambicija kao sto su oni koje sam pomenuo i ako se vozac toga i pridrzava sasvim je u redu da se na njega namontiraju neke nove jeftinije gume. prosto nista bolje za takav auto i takav nacin voznje nije ni potrebno.sta vredi staviti ultra skupe gume kad on i sa najboljim gumama ima dugacak zaustavni put, nema abs, nema esp... isto vazi i za bilo koji drugi njegov deo ili sklop. recimo kocnice. ako ima zaustavni put 45 i vise metara mozemo da kazemo da je to lose, da treba promeniti kocnice. i sta sad, stavimo mu kocnice od ferarija??? jesu bolje i jeste tako bezbednije. ali nema ni 60 konja. za sta ce mu takve kocnice? objektivno mu ipak nisu potrebne jer nije ni predvidjen za takvu voznju. i objektivno to je preterivanje jer su mu i prethodne kocice bile sasvim dovoljne i odgovarajuce. ista stvar je i sa gumama. ali dobro, ako neko bas hoce i na stock ficu da stavi vrhunske gume sa brzinskim indeksom preko 200 neka stavi ako hoce da mu sipa najskupolje ulje koje postoji neka sipa, sta ja da mu radim. [Ovu poruku je menjao MarkBg dana 25.04.2007. u 01:07 GMT+1] [ lancia88 @ 25.04.2007. 00:10 ] @
Pozdrav,
sada vec brkas stvari pa ces sam sebe dovesti do neprepoznavanja sustine. Kocenje se ne vrsi samo kocnicama, u kocenju ucestvuje siri spektar automobilskih sklopova koji reaguje sinhrono na kocenje. Sve se to konstruise i sinhronizuje pod pretpostavkom da kocenje nece zapoceti prekasno, onda je vec sve stvar ciste srece i eventualno malo iskustva. Gume takodje ucestvuju u tome ali i u opstem prijanjanju na podlogu, odrzavanje balansa u ravnoteznim tackama, u izmeni metacentarske visine vozila kod izmene rezima ravnoteze tih tacaka itd. Lose izbalansirana guma nema svojstva koja zadovoljavaju ovako multirol definiciju zadatka gume. Mi pisemo dobrim delom o tome da se iz sveukupne mase Trayal guma koje ugledaju trzistedobar deo ne moze izbalansirati ili se posle nekog vremena u dovoljnoj meri deformise da se vise ne moze izbalansirati. Emisija SAT testira tacno proverene uzorke a ne slucajne uzorke, sve se to ustvari placa i za sve se vec unapred zna mesto na testiranju osim kada su u pitanju nepoznati proizvodi. To je cista komercijala i nema tu nista lose sem sto se dobijeni podatak ne sme opsmatrati apsolutno. Reprezentativan primerak Trayala i Tigra verovatno se ne razlikuju mnogo, slicno tome se i cene SVIH guma ova dva proizvodjaca ne razlikuju puno. A gde je onda problem? Pa problem je sto je u pitanju samo odabrani, reprezentativni uzorak, najbolje od obe firme ali je kod Tigra ostatak mase izbacene na trziste daleko blizi tom rezultatu reprezentativnog uzorka nego sveukupni krusevacki proizvod. Doduse, problema ne bi bilo kada bismo se mi snabdevali samo iz reprezentativnog uzorka ali avaj, mi se ipak u stvarnosti snabdevamo onom ukupnom masom a samo se Alvirovic i SAT snabdevaju reprezentativnim uzorkom. [ vaske71 @ 25.04.2007. 00:20 ] @
Citat: lancia88: A gde je onda problem? Pa problem je sto je u pitanju samo odabrani, reprezentativni uzorak, najbolje od obe firme ali je kod Tigra ostatak mase izbacene na trziste daleko blizi tom rezultatu reprezentativnog uzorka nego sveukupni krusevacki proizvod. Doduse, problema ne bi bilo kada bismo se mi snabdevali samo iz reprezentativnog uzorka ali avaj, mi se ipak u stvarnosti snabdevamo onom ukupnom masom a samo se Alvirovic i SAT snabdevaju reprezentativnim uzorkom. Pa recimo da si u 95% pogodio !!! @MarkBG @ Brkas babe i zabe !!! [ MarkBg @ 25.04.2007. 00:34 ] @
Otkud znate da je Alvirovic dobio reprezentativni uzorak?? mozda su ljudi bas radi objektivnosti uzeli nasumicno izabrane gume iz prve radnje?
Sto se tice toga da se guma ne moze izbalansirati i da ima drasticno losija svojstva od tzv. reprezentativnog uzorka to je vec slucaj za republicku trzisnu inspekciju koja bi ih morala naterati da vam zamene gume za one koje se mogu izbalansirati i koje su normalnih karakteristika. [ vaske71 @ 25.04.2007. 00:39 ] @
Citat: MarkBg: Sto se tice toga da se guma ne moze izbalansirati i da ima drasticno losija svojstva od tzv. reprezentativnog uzorka to je vec slucaj za republicku trzisnu inspekciju koja bi ih morala naterati da vam zamene gume za one koje se mogu izbalansirati i koje su normalnih karakteristika. Jos uvek verujes u bajke ??? [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 25.04.2007. u 01:53 GMT+1] [ lancia88 @ 25.04.2007. 01:03 ] @
Pozdrav,
Citat: MarkBg: Otkud znate da je Alvirovic dobio reprezentativni uzorak?? mozda su ljudi bas radi objektivnosti uzeli nasumicno izabrane gume iz prve radnje? eh, ovo je vec skolski primer naive po pitanju televizije. Nazalost, sticajem okolnosti godinam zivim i radim sa doticnim medijem, imam svoj studio za videoprodukciju i mnogo, mnogo toga sam video, saznao, shvatio...cesto i ono sto mi se ne svidja. Ipak, da bi se opstalo u tom poslu bitan je novac i nista vise. Sve ostalo dodje samo od sebe. Naravno, ja ne znam pouzdano da je M.Alvirovic dobio bas reprezentativni uzorak u slucaju tog testa ali znam kako se krece standardni protokol. Da Te ne razocaravam suvise ali kod takvih testova se cak dobijaju specifikacije i u cemu je nesto posebno dobro (u ovom slucaju neka je to guma Trayal) i to od dobavljaca, o nasem slucaju proizvodjaca, ali posebno se dobija spisak testova koje ne treba raditi ili ih raditi uslovno. Od toga se zivi, ne mislis valjda da Alvirovic ili bilo ko drugi zivi od gledanosti i simpatija publike? Ma ne, zivi, kao i svi, od prodaje reklamnog prostora u emisiji a kome ce da proda, recimo, reklamni prostor u emisiji za ljubitelje automobilizma nego proizvodjacima/prodavcima auto-opreme i samih automobila? Pa zar onda da ih ocrni nekim slucajnim uzorkom i korektnim testom pa da izgubi potencijalne ili dotadasnje partnere? Ne ide to tako u tom biznisu, ne koljes bika za 3 kila mesa..... Ne sumnjam ni jednim delom svesti da je u pitanju reprezentativni uzorak, cak stavise, rec je o nepovratnom reprezentativnom uzorku, moguce cak i kao delu nekog veceg, reprezentativnog a opet nepovratnog paketa.... e tako to ide ;) [ vaske71 @ 25.04.2007. 01:08 ] @
E sad si pogodio vec 100% !!!
Pa ti se stvarno razumes u dobru gumu Aj dodi da radis u Tigru [ lancia88 @ 25.04.2007. 07:57 ] @
Pozdrav,
u gumu vise-manje, razumem se koliko i prosecan vozac mog vozackog i sportskog staza ali ove stvari su prilicno obrazac u ponasanju domace privrede i komercijalizacije starih nacina proizvodnje i ekonomije uopste na domacim prostorima. Dugo sam vec u video-produkciji koja crpi novac iz privrede najpre na ovakav nacin. [ Majstor Duja @ 25.04.2007. 09:40 ] @
Cim je Markbg spomenuo emisiju SAT meni se nesto slosilo ali sat vremena kasnije sve je bilo OK...
Pominjanje te emisije i g. Alvirovica dovodi u pitanje neke fundamentalne principe trzisne ekonomije, kao sto lancia88 rece: Citat: lancia88: Emisija SAT testira tacno proverene uzorke a ne slucajne uzorke, sve se to ustvari placa i za sve se vec unapred zna mesto na testiranju osim kada su u pitanju nepoznati proizvodi. To je cista komercijala i nema tu nista lose sem sto se dobijeni podatak ne sme opsmatrati apsolutno. Reprezentativan primerak Trayala i Tigra verovatno se ne razlikuju mnogo, slicno tome se i cene SVIH guma ova dva proizvodjaca ne razlikuju puno. i poznajuci lepljive prste doticnog voditelja pravo pitanje bi trebalo da glasi: "Ko je tu vise platio za odgovarajuci rezultat?" Markbg, moje misljenje je da je polemika s tobom po ovom pitanju gubljenje vremena dok se ne informises dovoljno o tematici. Pozdrav i srecno sa tvojim trayalkama u kombinaciji sa yugom45... @lancia88: mislim da Vaske71 nije mislio na tebe u postu, a mozda i gresim... [ MarkBg @ 25.04.2007. 11:28 ] @
Hahah Sada vozim Omegu B i imam na njoj Michelin gume Ali kada bih opet vozio Zastavu sigurno bih ponovo kupio Trayal jer je to totalno prikladna guma za takav auto.
Moguce da ima istine u toj prici o testiranju itd, mada stvarno ne verujem da ce oni bre sad posebne gume za Alvirka da prave, da menjaju smesu itd. Najbolje da ce posebnu bolju seriju guma da izbace Mogli bi da joj daju ime Alvirko Osim toga, na tom testu Trayalove gume nisu bile prve nego mislim predzadnje tako da ne verujem da je postojao neki deal izmedju trayala i Sata inace ne bi ni bio takav rezultat. Ali ono sto sam hteo da kazem je da razlike izmedju prvoplasirane Tigar gume i Trayalove uopste nisu velike, naprotiv, a i jednom aspektu su jedne bile bolje, u drugom druge, radilo se vise o nijansama nego o velikim razlikama. A i pokazivali su u emisiji lepo snimke kad montiraju gume, pa npr. koce i onda mere zaustavni put itd... da necete da kazete valjda i da je to sve bila fotomontaza, da je sve izmontirano??? Dodje mi da kupim Trayalke T400 za svoj auto i onda bas recimo da izmerim zaustavni put po suvom i mokrom sa ovim Michelin, a posle sa Trayalkama i da vidim koliko ce se rezultati razlikovati... verujem da bi bilo razlike u korist Michelina ali ne verujem da bi bila velika. [ vladd @ 25.04.2007. 11:58 ] @
Ono sto ti kupis, to nije nikakva referenca, a ni testiranje koje ces da izvedes nicemu ne sluzi, posto odbijas da sire razmisljas, a i ne znas kako "stvari" funkcionisu. A moze i sreca da te napusti.
Na srecu, pises po forumu, nisi na listi krajputasa, oni ne mogu da daju svoj komentar. Na vec los trap, sistem kocnja, i tezak upravljac, trba dodati i lose gume, da se sklopi sto vise nebezbednih faktora. Uz tvrdoglavog i nerazumnog vozaca, milina, pa jos koji testira. Iskreno se nadam, da ce se bar zakonski, trzisno, regulisati povecanje bezbednosti, da sto menje elemenata ostane prepusteno "istrazivacima". I Zastava ce prestati da pravi svoje "vozilo"... Trajal je godinama lepo ziveo od poslova sa vojskom. Auto gume su im bile sekundarni proizvod, a naveca prodaja im je bila, opet za vojsku, a narocito za RR, gde je vazno samo da gume budu na vozilu...i da se kvartalno okrecu... Porodicni biznis Mirka Alvirovica ne uzimati za argument, ne vozi Zastavu, nije obuo opanke, nego Miselina. A testovi su na opstu radost, samo obaveza TV "proizvodnje" i marketinga koji placaju sponzori... Prosto receno, T400 je losa guma, nevredna pomena. U toj "klasi" cene postoje gume unapredjene, daleko od "dijagonalnih", i domace i uvozne. Tigar, "pod" Miselinom, Hankook, kao najbolja "uvozna" u "nizoj" klasi. A ako ces neko vozilo da vozis brzo, ili sporo, optereceno, procitaj faktor nosivosti i faktor brzine, za koju je namenjena, da bi i testiranje bilo tacnije. A i habanje gume je srazmerno. Miselinova 94V, ce na laganom, sporom vozilu(tipa Yugo) vecno da traje, dok je starost ne umori, cak i sa losim trapom.. Poz. [ lancia88 @ 25.04.2007. 11:58 ] @
Pozdrav,
pa kupi, ja zaista nema nista protiv da kupis i probas. I zaista bih se mogao sloziti oko toga da bi mozd i nabasao na dobar par ili kvartet guma. Problemi nisu u tome, barem ne oni glavni, problemi su u tome: 1. ako se pokazu dobro, koliko ce dugo biti dobre i to ne uzimajuci u obzir saru vec balans i krutost/elasticnost gume 2. kolike su sanse da nabasas na dobre primerke a kolike da nabasas na lose primerke, to je vec veliko pitanje U prvom slucaju ne uzimam u obzir saru iz prostog razloga sto ukoliko se sara brzo potrosi, to vidis i zamenis gumu. Ukoliko je sara dobra, i to vidis ali glavu cuvaju onda one druge, nevidljive karakteristike i zato njih uzimam u obzir. Istrosenost guma je postena karakteristika, vidljiva i mozes reagovati na vreme, beduini u pustinji vise vole konja jer trazi vodu i lagano lipsava, vidljivo, pa imas vremena da reagujes. Kamila - jok. Samo se skljoka pa kad uspes da vidis, sve vec prekasno bude. Postoje i trkacke gume koje se brzo trose, u domacem ato-sportu koriste se Barum gume koje se jako brzo trose, izvlacis citavu sezonu u nekoj Jugo klasi samo ako ne vozis 6 trka sa njima jer sestu tesko da ces moci. Takodje, postoje i staze koje "zderu" gume, kod nas je tipican primer Beranovac (Kraljevo). Tu se i Avon istrosi ali to je sve vidljivo i zamenjivo kako vec rekoh. U drugom slucaju udaram na kompletan rejting firme koja sebi dozvoljava da dodje u poziciju da od potencijalnog kupca pravi hazardera tako sto povecava procenat sansi da neces naleteti na dobar komad prosto jer je visok procenat loseg permanentno na trzistu. Kaze se da izuzetak potvrdjuje pravilo ali malo ljudi to sustinski razume. To je stoga jer je osnovna premisa formiranja pravila dovoljno velika kriticna masa preovladavajuceg da bi se iz nje izvuklo pravilo, izuzeci potvrdjuju svojom malobojnoscu da su izuzeci dok su im antipoidi pravilo bas zbog enormne nesrazmere u ucescu u ukupnoj masi. Toga kod Trayala nema, o tome se radi. Alvirovic ne dobija na test gume koje se za njega prave vec probrane, vec pouzdano dobro napravljene komade. Naravno, u samoj proizvodnji vec postoji kontrola u kojoj oni unapred znaju sta je dobro, sta "moze da prodje", sta sluzi "da se malo razvlacimo sa garancijom" a sta je ono sa cime ne smemo da rizikujemo. Otud i znaju za novu gumu koja im je kategorija..... Problem je sto ne stite ni prvu kategoriju ljudski, nikad ne znas na sta ces naleteti. Dujo, dva posta slicne sadrzine, oba ispod mojih postova, nedvosmisleno me asociraju da mi se Vaske ipak obratio ali moguce je objektivno i da sam danas los u asocijacijama :) [ vaske71 @ 25.04.2007. 11:59 ] @
Citat: MarkBg: Hahah :) koliko ce se rezultati razlikovati... verujem da bi bilo razlike u korist Michelina ali ne verujem da bi bila velika. E sad si sve reko !!! no kako god srecno ti bilo ma gde posao !!! [ Black_eyed @ 25.04.2007. 12:21 ] @
Evo mog iskustva.
Pre skoro 2 godine sam promenuo sve 4 gume, dumao sam sta cu uzeti, citao testove (uoznavao se sa materijom) i posto mi finansije ne dozvoljavaju vise uzeo sam TG621. Zadovoljan sam bio godinu dana. Posle tog vremena sam ponovo radio balans i optiku i rezultat je da jedna guma vise ne moze da se izbalansira. Jos me pita majstor koliko su stare gume, ja kazem : godinu dana, a on samo odmahuje glavom. Kod Tigra ti sreca igra veliku ulogu, zavisi kakva te je serija zakacila. Ja znam da cu u sledecem turnusu zamene ici na nesto drugo, najverovatnije na Barum. [ bakara @ 25.04.2007. 12:28 ] @
Evo vam jedno iskustvo iz prve ruke:
Prosle godine kupljena zastava 101 nova, sa fabricki namontiranim trayal gumama, posle samo 15000 na prednjim gumama su se pojavile pukotine, kao kada se vozi sa izduvanim gumama, morali smo kupovati 2 nove prednje posle manje od 20 000km, kupljene su neke marangoni gume, i za sada je OK. Zadnje su jos uvek trayal (auta sada ima oko 30 000km) i vec su za zamenu. Po nekom mom iskustvu sa tigar gumama, obicno su mi trajale 2 godine ili oko 50 000km, naravno da se ne izlizu do daske! Trayal guma kod mene nikada nije mogla izdrzati 50000km, znam posto na novim zastavinim vozilima fabricki dobijas trayal gume koje obicno traju 20-30 000km. [ samo1epartner @ 25.04.2007. 15:18 ] @
Vaske jel citas ti sta je Black_eyed napisao o gumama Tigar TG 621 . Sobzirom da se i ja spremam da promenim gume i uzmem TG621 sada me je Black_eyed potpuno zamislio .
Sta da radim ? [ vaske71 @ 25.04.2007. 15:41 ] @
Citat: samo1epartner: Vaske jel citas ti sta je Black_eyed napisao o gumama Tigar TG 621 . Sobzirom da se i ja spremam da promenim gume i uzmem TG621 sada me je Black_eyed potpuno zamislio . Sta da radim ? Prvo pitanje je koje je godine pomenute gume uzeo @Black_ejed@ ,? Ako je to bilo pre 5 godina - verujem mu Drugo pitanje je dali se radilo tom vulkanizeru ili je pokusao da dobije neku materjalnu korist iz svega ovoga ili nema dve blage ? Trece mogo je da ih reklamira i da dobije novu gumu ako ih nije on ostetio - garantovano bi mu vratili !!! Za nase puteve tg 635 je mnogo bolji od 621 - sto puta sam ponovio i ponovicu vam opet !!!- razlika u ceni nije velika Ja ne mogu uticati na nekoga ko ce sta da kupi ali sam vec reko da u odnosu kvalitet-cena nemate bolje gume od Tigra Sto se tice Baruma po mom misljenju tek tada ce pogresiti mnooogo - pod uslovom da ne vozi viljuskar , teretno vozilo ili ne picis na automoto trke - pa ti izlizanost pneumatika ne znaci nista !!! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 25.04.2007. u 17:26 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 25.04.2007. u 17:27 GMT+1] [ samo1epartner @ 25.04.2007. 16:52 ] @
Citat: vaske71: Prvo pitanje je koje je godine pomenute gume uzeo @Black_ejed@ ,? Ako je to bilo pre 5 godina - verujem mu Drugo pitanje je dali se radilo tom vulkanizeru ili je pokusao da dobije neku materjalnu korist iz svega ovoga ili nema dve blage ? Trece mogo je da ih reklamira i da dobije novu gumu ako ih nije on ostetio - garantovano bi mu vratili !!! Za nase puteve tg 635 je mnogo bolji od 621 - sto puta sam ponovio i ponovicu vam opet !!!- razlika u ceni nije velika Ja ne mogu uticati na nekoga ko ce sta da kupi ali sam vec reko da u odnosu kvalitet-cena nemate bolje gume od Tigra Sto se tice Baruma po mom misljenju tek tada ce pogresiti mnooogo - pod uslovom da ne vozi viljuskar , teretno vozilo ili ne picis na automoto trke - pa ti izlizanost pneumatika ne znaci nista !!! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 25.04.2007. u 17:26 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 25.04.2007. u 17:27 GMT+1] Pa Vaske koliko ja znam TG 635 su brzinskog indeksa H sto znaci da su za brzine do 200km/h . Ovde pricamo o brzinama do 120 km/h , a koliko znam mi i nemamo puteve za vece brzine od ove . Tako da ipak trebamo pricati o gumama sa manjim indeksom brzine . TG621 ili TG 635 za brzine do 120 km/h ???? Sta uzeti ? [ vaske71 @ 25.04.2007. 22:45 ] @
Ova tema je o Trayalu a ne o Tigru !!!
Tg 635 je brzinskog indexa h -210 km/h i oduzmes 70 km/h zbog nasih puteva punih rupa = 140 km/h Dakle siguran index brzine koji glavu cuva je 140 km/h - vec sam govorio o tome znas vec gde Ali ako bi birao izmedu 621 kojim je sigurni index 90 km/h i 635 i uporedio cene izmedu njih dve odabrao bih 635 i bio bih zadovoljan prvenstveno jer im je garancija 3 godine a i mnogo je bolja !!! Dakle nemojmo vise pricati o tim napunpanim indexima koji traze apsolutnu savrsenost puta vec o onim stvarnim koje se ticu nas samih onih sigurnih indexa brzine !!! No kako je ovde rec o gumama Trayal volio bi da cujem nekoga iz Trayala i o njihovim pneumaticima - jer ja poznajem onu drugu stranu Trayala ali ne i njihovu proizvodnju i koje pneumatike nude tj sa cime izilaze na trziste i dali su se trgli iz sna 90 godina !!! [ vlada01us @ 26.04.2007. 00:01 ] @
Osim sto se ovde kude Trayal gume, a hvale one "cuvene", ajde budite malo konkretni.
Citat: Emisija SAT testira tacno proverene uzorke a ne slucajne uzorke, sve se to ustvari placa i za sve se vec unapred zna mesto na testiranju osim kada su u pitanju nepoznati proizvodi. To je cista komercijala i nema tu nista lose sem sto se dobijeni podatak ne sme opsmatrati apsolutno. Reprezentativan primerak Trayala i Tigra verovatno se ne razlikuju mnogo, slicno tome se i cene SVIH guma ova dva proizvodjaca ne razlikuju puno. A gde je onda problem? Pa problem je sto je u pitanju samo odabrani, reprezentativni uzorak, najbolje od obe firme ali je kod Tigra ostatak mase izbacene na trziste daleko blizi tom rezultatu reprezentativnog uzorka nego sveukupni krusevacki proizvod. Na osnovu cega tvrdis ovo za Tigar? Na osnovu rekla-kazala, ili imas precizne podatke? Citat: Naravno, ja ne znam pouzdano da je M.Alvirovic dobio bas reprezentativni uzorak u slucaju tog testa ali znam kako se krece standardni protokol. Da Te ne razocaravam suvise ali kod takvih testova se cak dobijaju specifikacije i u cemu je nesto posebno dobro (u ovom slucaju neka je to guma Trayal) i to od dobavljaca, o nasem slucaju proizvodjaca, ali posebno se dobija spisak testova koje ne treba raditi ili ih raditi uslovno. Od toga se zivi, ne mislis valjda da Alvirovic ili bilo ko drugi zivi od gledanosti i simpatija publike? Ma ne, zivi, kao i svi, od prodaje reklamnog prostora u emisiji a kome ce da proda, recimo, reklamni prostor u emisiji za ljubitelje automobilizma nego proizvodjacima/prodavcima auto-opreme i samih automobila? Pa zar onda da ih ocrni nekim slucajnim uzorkom i korektnim testom pa da izgubi potencijalne ili dotadasnje partnere? Da li ovaj tekst vazi i za Tigar gume, ili su one van svake sumnje? Na kraju, dajte neke linkove koji pokazuju koliko je losa Trayal T400 guma, pogotovo u odnosu na Tigar 621-635. Ili je ovo dezavuisanje konkurencije, i samo prazna prica u stilu, veruj meni, ne lazem majke mi. Kad ti kazem... [ vladd @ 26.04.2007. 00:27 ] @
Nema nikakve potrebe za "linkovima". Ono sto se zna zna se. Ako tebi treba neki dokaz, pa u sobi na klaviru, e to nema.
Jednostavno, iz pristojnosti, ne treba prljave gace lepiti po netu, to prestaje da bude bruka za trajal, postaje opsta. Da je guma losa i zastarela, takva je, da im je losa kontrola kvaliteta, pa nisu jedini, to je postao obicaj domacih drustvenih fabrika. Zar za prosto sabiranje dva i dva, treba konzilijum... Poz. P.S. Da li je neko cuo, da je u emisiji Sat.. receno nesto lose ma o cemu. Kada bi se zivelo po zabavnim emisijama, sve bii bilo odealno. Automobili su dobri, cak odlicni, a povoljni. Samo jos da Mirko zivi u Svajcarskoj, a mozda i zivi... [ Black_eyed @ 26.04.2007. 06:29 ] @
Citat: vaske71: Prvo pitanje je koje je godine pomenute gume uzeo @Black_ejed@ ,? Ako je to bilo pre 5 godina - verujem mu Mislim da se iz poruke jasno vidi da sam pre skoro 2 godine menjao pneumatike. Citat: Drugo pitanje je dali se radilo tom vulkanizeru ili je pokusao da dobije neku materjalnu korist iz svega ovoga ili nema dve blage ? Kada ti auto trese ne treba biti genije pa da se otkrije problematicna guma. Tip je obisao oko kola, pogledao i rekao : ova je problem, svi tockovi su skinuti i terani na onoj masini za balansiranje. Samo je potvdio ono sto je vizuelnim pregledom utvrdiom. Citat: Trece mogo je da ih reklamira i da dobije novu gumu ako ih nije on ostetio - garantovano bi mu vratili !!! Gospoda iz Tigra se nisu mi udostojila da mi odgovore na moje visestruke mail-ove oko garatnog roka. Kao 3 godine, ustvari nemas nikakvu garanciju jer je skoro ne moguce dokazati da je ostecenje nastalo usled fabrickog propusta a ne usled voznje po nasim sjajnim putevima. Pazi, tipu nisu hteli da zamene gumu kojoj je posle 3 meseca izletelo jaje, rekli su mu da je on s***o gumu na udarnu rupu i da oni ne pokrivaju te slucajeve. Znaci, garatni rok je samo u reklamne svrhe. Ja prvi navijam da imamo pristupacne i kvalitetne domace pneumatike i Tigar ima potencijala da to uradi. Ako moze da radi gume za Michelin moze da uradi i za nas. Samo jaka kontola kvaliteta i sve ce biti OK. [Ovu poruku je menjao lancia88 dana 26.04.2007. u 09:06 GMT+1] [ lancia88 @ 26.04.2007. 08:56 ] @
Pozdrav,
upravo Tigar - Trayal je dokaz da je ponajpre rec o snaznoj kontroli, tek posle toga i eventualno nekim drugim faktorima. Nijedan proizvodjac ne mora proizvoditi gume visokih performansi ako za to nema tehnologiju/licencu/znanje, kome treba, pazarice proizvodjaca koji je za to sposoban i OK. Svaki drzi svoj segment trzista i stvar je kako treba. Naravno, kad bi to zaista i bilo tako, odnosno, kada bi proizvodjac u svom segmentu pruzao postenu nagodbu da ono sto platis, to i dobijes. vlada01us, naravno da ponesto znam o tome kako se sta radi prilikom reklamnog testiranja (nijedno testiranje na televiziji nije nista drugo do reklamno testiranje, priblizni rezultati realnim su samo da bi se to zabasurilo). Po tim pitanjima nema razlike kod domacih reklamera i domacih/stranih proizvodjaca i distributera. Iz toga sledi da se apsolutno najbolje moguce dtavlja na testiranje, u ovom slucaju, od oba domaca proizvodjaca. Dakle, testiranje nije sporno, ono sto je proslo unutrasnju kontrolu i predstavlja u komadnom smislu proizvodjacev adut, odlazi na test. Kod oba proizvodjaca. Na testu se gume pokazuju prilicno ujednaceno, eto, kazu da je Tigar neznatno bolji. Ovo je, dakle, rezultat (objektivan ili neobjektivan, ne znam, jer u ovom poslu se zacas plati i rezultat, posebno takav "za grudi"), ali za nas taj rezultat ima jedan nedvosmislen size: To je pokazatelj NAJVISEG KVALITETA OBA PROIZVODJACA! Nazalost, taj kvalitet je retko ostalim smrtnicima dostupan u potpunosti. Od sveukupne mase proizvoda koji vide trziste, imamo varijacije u kvalitetu ali za nas je dalje relevantno samo koliko one mogu uticati na nas, obicne potrosace. Kod Tigra se po iskustvima u normalnoj, svakodnevnoj kupovini i eksploataciji, pokazalo da je to odstupanje od kvaliteta maksimuma koji je izasao na test, znacajno manje i redje nego kod Trayala. Moguce da ni to ne bi bio toliki problem, te da bi se na bazi toga samo rangirali ovi proizvodjaci i nista vise, da ne postoji ona kriticna masa koja oznacava da Trayal daleko prebacuje procente skarta i loseg u sveukupnoj masi iznesenih proizvoda na trziste, onu granicu koja je potrosacima prihvatljiva. To ce reci da kod kupovine Trayal guma imamo permanentno izrazen izvesni hazard prilikom kupovine i to je razlog zasto prosto ne rangiramo proizvodjace u bolji-losiji odnosu, vec insistiramo da Trayal nije guma vredna tog rizika, neznatno manje kosta od Tigra, ali je rizik da ce se kupiti losa guma daleko veci nego kod Tigra. Rezime: -oba priozvodjaca mogu da naprave kvalitet pruzen na testiranje -oba prizvodjaca mogu da naprave propuste prilikom izrade -oba proizvodjaca mogu da naprave greske koje promaknu kontroli i udju u prodaju -samo jedan proizvodjac ima ogroman procenat takve greske koja promice kontroli Izvuci sam sada zasto se jedan proizvodjac savetuje a drugi ne. [ vlada01us @ 26.04.2007. 09:33 ] @
@lancia88
Sve sto si rekao stoji. Sa svime se slazem. Citat: Kod Tigra se po iskustvima u normalnoj, svakodnevnoj kupovini i eksploataciji, pokazalo da je to odstupanje od kvaliteta maksimuma koji je izasao na test, znacajno manje i redje nego kod Trayala. Na osnovu cega ovo tvrdis? Imas li neke podatke? @vladd Citat: Nema nikakve potrebe za "linkovima". Ono sto se zna zna se. Sta ovo znaci? Ko je taj sto sve zna? Citat: Da je guma losa i zastarela, takva je... O kojoj ti gumi govoris, ili je to uopsteno? Ovde je tema Trayal T400. [ lancia88 @ 26.04.2007. 10:24 ] @
Pozdrav,
da, recimo samo na ovoj temi imamo 7 negativnih misljenja o Trayal gumama, jedno pozitivno iskustvo ali vremenski pomereno unazad (sto, doduse, ne znamo za sva negativna misljenja) i jedno negativno za Tigar. Ovo moze da se shvati i kao sala zbog samog uzorka ali ja ionako nisam sklon previse slepom verovanju iznesenih podataka (u isto vreme su najcesce najgledanija TV kuca bile i Pink, i BK i RTS i to sa podjednakim prednostima u odnosu jedni na druge, e to je tek za poverovati), pa ih samo aproksimativno posmatram. Najvise volim da se baziram na vlastitim iskustvima: U svom voznom parku, najvise iz poslovnih potreba, imam ne manje od 5 vozila permanentno (pisem samo o putnickim vozilima) i par zanavljam svakih dve do cetiri godine uglavnom. Ne zanavljam potpuno novim vozilima, sto je nebitno za pricu uglavnom, ali prilikom zanavljanja obavezno obracam paznju na gume jer ne vozima ja bas sve te automobile i ne zelim da razmisljam o tome. Ovo ce reci da sam iz licnog iskustva dosad prosao raznorazne faze dobrih i losih guma, raznoraznih proizvodjaca i prodavaca, i na bazi toga sam formirao neke vlastite generalne stavove. Oni su, svakako, podlozni promenama ali za sada ja jos uvek ne vidim nikakve posebne razloge za promenu stava o Trayalu. Doduse, ni o Tigru, moje potrebe za sada sasvim korektno zadovoljava. [ vladd @ 26.04.2007. 10:46 ] @
@vlada01us
Niko ne zna sve, to je besmisleno diskutovati. Neke stvari, koje postanu predmet interesovanja, pocnu se posmatrati. Onaj koji sazna nesto o problemu, zna da posmatra, i "gleda", a pri tome ne treba da je vidovit. I "dokazi" za opis situacije, su uglavnom u indirektnom obliku, posto je malo glupavo, unapred postavljati "izgled" dokaza kojima bi se vrovalo. To ne vodi nicemu. Ako se zna kako funkcionise trziste, proizvodnja, marketing i reklama, uz kolicinu i asortiman guma na trzistu, lako se moze rangirati neka guma. Uz to, jos poneka saznanje o funkcionisanju i strukturi, konkretno fabrike Trajal, sto je recimo "informacija plus", ekskluzivna, tesko da je sveprisutna, moze samo da zaokruzi sliku. Tako da nema potrebe, za "incidentnim" dokazima, koji bi bili proglaseni za "najvaznije". Takvi dokazi se ne postavljaju na net(i za siru javnost), iz mnogo "visih" razloga, nego sto je losa kupovina neke gume. Izabrana je "manja steta". A i nepotrebni su. A mozda bi bilo "dobro", da smo malo pakosni, pa da "besplatno" nazvrkamo par recenica pohvale, i par nepostojecih "kvalitet" primera, pa neka neko nasedne, tako mu i treba... Poz. P.S. Licno iskustvo nisam spominjao, ono je lose, bila su neka vremena, iznudica u kupovini, zakljucio sam, tada, da je bolje imati nov Trajal nego polovnu neku drugu gumu, ali su to bili slabi pokusaji povecavanja bezbednosti, guma je bila jako losa nakon manje od godinu dana. [ vlada01us @ 26.04.2007. 10:53 ] @
Sve sto vi kazete prihvatam kao istinu. Ali ajde makar jednom, ali samo ovaj put, vi odgovorite na konkretno pitanje.
Imate li i kakva iskustva sa Trayal T400 gumama? Da vas podsetim, one su tema. [ lancia88 @ 26.04.2007. 13:32 ] @
Pozdrav,
tacno, ustvari i sama serija guma moze biti predmet posmatranja, to je tacno (setimo se Tigrovog promasaja pre desetak godina) ali ja, konkretno, nemam iskustava sa ovom serijom i moguce je da tu stvari stoje unekoliko drugacije od opsteg preseka. Dakle, ako neko ima konkretna iskustva sa T400, bilo bi ih interesantno procitati. [ vaske71 @ 26.04.2007. 15:19 ] @
@Vlada01us@
1 Izgleda da ti ili ne ne citas moje postove ili ih citas a svatas na sasvim pogresan nacin !!! Ja radim u Tigru i iz prve ruke vam mogu reci ono najbitnije o Tigrovim pneumaticima - sto je sreca za ES jer direktno vam mogu reci ono sto pitam ljude na ispitnoj stanici , vozace koji testiraju svakog dana pneumatike i ono najskrivenije sumnju da je nesto lose ili lose odradeno - sto vise saznam to je bolje za vas Korisnike a moze se zavrsiti lose samo po mene - pa bih te zamolio da cenis to malo vise !!! 2 Ono sto prica @Lancija88@ o testovima je 100% tacno a ja cu ti navesti primer zasto Pirocanac - nikad ne gresi u vezi guma koje kupuje Kada ja hocu da kupim gumu - posto radim u Tigru ja pozovem tipa koji radi na kontroli i kazem mu - ja hocu da kupim gume za mene - pritom ga castim sa pola kile ljute kad se vidimo posle posla - tako se kaze mada ne mora da znaci ,no idemo dalje - Iz magacina guma koji su ogromni kontrolor bira gumu koja mi treba - prvo je gleda po onom starinskom nacinu koji samo oni znaju sto meni i nije bitno !!! Gumu zatim nosi na Rengen za gumu i vidi sve unutar nje a zatim je nosi na masinu balansirku i na jos jednu masinu koja ima neke veze sa teretom dok on to radi ja idem u Tigrovu prodavnicu i uplatim gume - potom odem i dogovaram se sa vozacem kako i na koji nacin ce mi kontrolor obeleziti gume kredom (posto nas ima mnogo koji na isti nacin kupujemo ) i kupujem gume !!! Cim kupim gume imam pravo na besplatnju ugradnju u Tigrovoj vulkanizerskoj radnji koji je samo 1 u Pirotu (inace ti ljudi rade u tigru to im je posao) i oni ih namestaju na moje auto i pritom balansiraju gume koje sam kupio a za pola kile i ceo trap - inace te masine za balansiranje su Tigrove i nenormalno su skupe te o njima vulkanizeri samo mogu da sanjaju da ih imaju !!! Eto zasto se Pirocanac nikada ne zezne prilikom kupovine a posto Tigar ima 5000 radnika a Pirot 45000 stanovnika racunaj da ti je isto ko kad ceo Pirot radi u Tigru !!! Iz ovoga sledi da je @lancija88@ potpuno u pravu a narocito sto se tice Tv testova Sta je poenta ove price Pre samo 5 godina Kontrolor je od svakih 15 guma birao jednu za mene Pre 4 meseca Kontrolor je na svake dve gume birao jednu Posto ce Mislen ovo totalno iskoreniti jer nas je sad otkupio definitivno i kontrole su im skoro svakog dana te vidis kako seku inace dobru gumu zbog 1 ostecenog slova a kamo li lose gume ja mogu na osnovu toga reci da danas Tigar ima kvalitet a ne kvantitet kao nekada !!! Izgleda da se iz ove price potvrduje cinjenica da mi gradani sa Balkana radimo odlicno samo kad nas neko nadgleda - u Tigrovom slucaju-Mislen (inace 1 u svetu) !!! 3 Za Trayal se ovo ne moze reci jer njih prosto nema ko da nadgleda, te bi se firma potpuno ugasila na trzistu jer imaju kvantitet a ne kvalitet da opet neke balkanske tajne veze ne potpomazu Trayal i guraju ga sa proizvodnjom guma za bicikle , ali to nece biti vecno i u nedogled !!! 4 Nemoj za sve traziti linkove da bi se uverio o tacnosti neke price vec zakjuci sam izmedu redova - sta je pisac time hteo da kaze !!! 5 Da je Trayal dobar Mislen bi kupio Trayal a ne Tigar !!! Pozdrav @Black_Ajed@ Sto se relklamacija tice i to je promenjeno pre samo godinu su imali stare mashine za utvrdivanje ostecenja koje su sada otisle za Indiju , mada i lik koji je tamo bio glavni je mrzeo samog sebe ali ode u penziju Sada su tu Mislenove mashine pa nema vise ovo,ono ... a sto se tice lika koji tvrdi da su mu izlazile bobice na tigrovoj gumi - komentar je suvisan !!! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 26.04.2007. u 16:42 GMT+1] [ vlada01us @ 26.04.2007. 18:08 ] @
@vaske
U kom si ti fazonu? Zasto spamujes temu o Trayal T400 gumama, pricom o Tigru? Zasto ne otvoris temu o Tigru i Tigar gumama? Pa cu ti u toj temi objasniti koliko si vec postao dosadan sa time kako Pirocanac-ti kupuje gumu. [ vaske71 @ 26.04.2007. 18:40 ] @
Citat: vlada01us: @vaske U kom si ti fazonu? Zasto spamujes temu o Trayal T400 gumama, pricom o Tigru? Zasto ne otvoris temu o Tigru i Tigar gumama? Pa cu ti u toj temi objasniti koliko si vec postao dosadan sa time kako Pirocanac-ti kupuje gumu. Mislim sta reci !!???!!! Evo izvinjavam se ucesnicima foruma sto kako rece @Vlada01us@ spamujem temu !!!!!!!!! Ne pada mi napamet da otvaram temu o tigar gumama kad vec postoji !!! Dakle ocekujemo nesto vise o pneumatiku T-400 Trayal !!! [ lancia88 @ 26.04.2007. 19:52 ] @
Pozdrav,
vraticemo se u ovoj temi uskljucivo gumama Trayal sto i jeste tema. Ostala iskustva sacuvacemo za zasebne teme i eventualno komparacije radi postizanja saznanja o Trayal gumama. Pretpostavljam da cemo tako spustiti loptu na nivo kome forum tezi. [ vaske71 @ 26.04.2007. 19:55 ] @
Uvek - za !!!
[ vladd @ 26.04.2007. 20:06 ] @
Ja sam rekao da je licno iskustvo lose, ono me je podstaklo da sagledam problem, mozda je bio resiv sa kilo ljute, odabirom nekih dobrih komada.
Elem, skupim pare i resim da pazarim nove u predstavnistvu. kupim gume, iako je montaza besplatna, nemaju radionicu, mogu da odem negde.. spakujem gume i kuci do najblizeg, dobrog starog vulkanizera. Zamenim sve cetiri, proverimo balans felni, jednu zamenim, montiramo gume, tri se balansiraju a 5g, jedna sa 15. Nema veze.. Nedelju dana, lep osecaj, meko fino.. Prva kisa, kola se skoro normalno ponasaju, kao sa polovnim, ranijim. Pokusam da kocim po mokrom, nista posebno. Posle par meseci primetim da se jedna haba po ivici. Okupe se ulicari, strucnjaci, garant je trap, stelovan nedelju dana pre guma, ali kec je to... Odem, puknem 15 maraka, trap OK. Posle cetiri meseca, guma sve celavija, desni tocak, prednju, unutrasnja strana.. Promenim tockove, prebacim na levo, ako je trap, pokazace se..guma nastavlja da se trosi, na istom mestu, polovina i samo ta. Objasnjenje, da posto prave gume iz dve polovine, verovatno je ta polovina razlicitog kvaliteta.....reklamacija, u prodavnici sumnjaju na trap, sve drugo samo da ne daju drugu, nemaju, vidim ugazicu nekog, za male pare, a dobicu, posle silnih peripetija isto s..nje. Odem i kupim dva Tigra, ubacim trajalku za rezervu... Nikad vise, hvala bogu..firma obrisana iz licnog registra. Poz. [ Black_eyed @ 27.04.2007. 06:37 ] @
@Vaske71
Odlican poruka za pogled na Tigar iznutra. Ono sto si rekao je potpuno na mestu: Da je Trayal bolji Michelin bi kupio njega a ne Tigra. Stvarno se nadam da ce Michelin uspeti da do kraja istera kontrolu kvaliteta, pre svega zbog vracanja poverenja u proizvod a i ta fabrika hrani ceo Pirot. Isti nivo provere kvaliteta mora imati i top-modeli guma kao i entry level kakva je TG621. Inace, u NS-u su najskuplje gume (Tigrove) upravo u Tigrovim prodavnicama, pa kako to bre ? Zar ne bi trebale da su tu najjeftinje ? [ lancia88 @ 27.04.2007. 10:35 ] @
Pozdrav,
e to sa cenama je ustvari sistem zastite dilerske mreze cenovnim rabatom tako da trzisna utakmica moze da pocne objektivno. Kod Tigra u prodavnicama je realno iskazan gornji limit u sklopu koga dileri njihovih guma mogu da se medjusobno takmice. To je opsta komercijalna stavka ali uocavas samo kada je u pitanju konkretan brand proizvodjaca, isto je i kod uvoznika samo ne prepoznajes brand pa ne upada u oci. Ipak, imamo sad i temu za Tigar gume pa necemo vise u ovoj da forsiramo tog proizvodjaca vec Trayal. [ vlada01us @ 27.04.2007. 14:10 ] @
@vladd
Na koje se gume to lose iskustvo odnosi? T400, ili neke druge? [ johann @ 27.04.2007. 20:32 ] @
Malo da se i ja ukljucim u diskusiju
Sta je Trayal ? Za mene je Trayal jedno obicno smece koje nikad vise u mom zivotu necu staviti - voziti - imati. Zasto ? Kad sam kupio i montirao Trayal modela se vise i ne secam ja sam bio neverovatno razocaran u katastofalne karakteristike guma zaustavni put je neverovatno produzen, a tek pojam nekog kao lezanja ili priranjanja za put K A T A S T R O F A auto mi je nenormalno bezao preko nosa (u pitanju je prednji pogon) u krivini. A sto se tice brzinskog indexa to nije napumano. Svaki proizvodjac daje garanciju da guma npr. sa oznakom H (210 Km/h) daje graranciju da pri brzini od 210 Km/h U TRAJANJU OD 10 MINUTA nece doci do ostecenja pneumatika ili ne daj boze eksplozije. Toliko od mene. Ajd u zdravlje [ insaneexer @ 30.04.2007. 16:22 ] @
T 400 imam vec 4 meseca i prezadovoljan sam, za nase puteve "rules"
[ sdurut @ 01.05.2007. 09:49 ] @
Izmenjo sam dosta guma na automobilima. Poredjena radi imao sam na novoj Škodi feliciji Barum gume. Brzo su se ispostile bile su jako tvrde a po kiši i snegu su kao nove bile blage užas. Kad sam stavio T400 odmorio sam se. To nisu neke gume velikog kvaliteta ali 30000km ili 2 godine je puna kapa za ovu gumu. Na forumu je neko pomenuo TG621. Izbegnite je jer je radijalana guma i užasno je loša na snegu. Sada imam T200 i veoma su se lepo pokazale
[ vaske71 @ 15.06.2007. 00:52 ] @
@Bakara@ Nadam se da ti je sve jasno ! Ako nije videces u daljim postovima prati tok
Pozdrav [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 21:34 GMT+1] [ mstevic @ 15.06.2007. 09:21 ] @
Na kecu vozio uvek Trayal, jednom Tigar i zajebo se. Menjao sam gume na 3g, i T-100 je sasvim ok guma. Nisam vozio T-400. Pogledajte malo strane sajtove, pa vidite gde su cenovno smestene Trayal gume. Sad na Alfi sam se zahebo i kupio Tigar, nikad vise! Steta sto T-400 nema u dimenziji koja mi treba.
[ vaske71 @ 15.06.2007. 13:39 ] @
Onaj ko tvrdi da je Trayal bolji makar po nalepnici a kamo li po gumi od bilo koje Tigrove gume pa makar ona dotirala iz 1960 godine Apsolutno nema dve blage veze o gumama
Ovo odgovorno tvrdim ! a moze potvrditi i bilo koji imalo upoznati covek koji zna sta je guma ! Uostalom da je Trajal bolji Mishelin bi kupio Trayal a ne Tigar ! Jednostavno nemogu dozvoliti da se sire neistine na ES o pneumaticima ! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 14:53 GMT+1] [ mstevic @ 15.06.2007. 14:54 ] @
Koliko te Tigar placa, za ovo tupljenje? Ako nadjem papir iz Tigra sa datumom 2 i po meseca kasnije od trenutka predaje gume na garanciju, naravno nije priznata, okacicu ga ovde. Sa Trayalom za vise od 10g nisam nikad imao problema.
[ vaske71 @ 15.06.2007. 15:37 ] @
Citat: mstevic: Koliko te Tigar placa, za ovo tupljenje? Ako nadjem papir iz Tigra sa datumom 2 i po meseca kasnije od trenutka predaje gume na garanciju, naravno nije priznata, okacicu ga ovde. Sa Trayalom za vise od 10g nisam nikad imao problema. Mene Tigar ne placa nista a posto mi je ES druga najveca ljubav u zivotu- necu dozvoliti da postujete nebuloze . Ono sto bi ti postavio kao papir i dokazni materjal je dokaz da te prevario trgovac kome ti toliko slepo verujes ( sam si rekao da mu je radnja zatvorena - ko u danasnje vreme nebi poslovao sa najvecim gigantom na Srpskom trzistu ? ajde zapitaj se sam ) - a cak i da nije gumu je ostetilo tvoje vozilo . Pricas o Tigru o Srpskom gigantu kome je vlasnik Mislen broj 1 u svetu i pod cijim nadzorom pravimo gume koje prelaze najriguroznije kontrole da prave skart ? Zbog 1 gume koje ti nisu uvazili pricas da ne valja nijedna Tigrova guma ! O cemu govoris covece - zato sto ti nisi zadovoljan treba da ubedis ljude da su Trayalke bolje od Tigra koji jos malo pa ima 80 godina rada u gumenoj industriji Vozi ti Trayal kolko zelis ali nemoj zbog 1 reklamacije koju si ti ostetio da ubedujes ljude kako Tigar ne valja ! Hajde procitaj temu od pocetka i vidi i sam o cemu ti uopste pises ! Usput pitam se da nisi ti trgovac kome su zatvorili radnju ? Evo to je isto sto si i ti meni rekao da me placa Tigar Pokusaj ubediti ljude da je pentium 1 bolji od Pentiuma 4 - mozda ti i poveruju ! Pozdrav i nemoj da se ljutis ali i ne pokusavaj da pises ono sto ni u najludim snovima ne moze biti ! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 17:02 GMT+1] [ vlada01us @ 15.06.2007. 19:39 ] @
Alo bre @vaske71, pa imas temu o Tigar gumama. Sta se bre trpas svako malo i tupis kako su Tigar najbolje gume. Ovo je tema o Trayal-u. Ti imas svoje misljenje i o Trayalu i o Tigru. I ponovio si vise puta. I sto ti toliko smeta ako nekom ne odgovaraju Tigar gume? Sad ces ti sve kao da ubedjujes da su one najbolje.
Edit- Uostalom Trayal T-400 se kao fabricke stavljaju na Daewoo, u Poljskoj-EU. Pa da su tako lose sigurno ne bi njih izabrali. [ Doberman @ 15.06.2007. 20:22 ] @
@vaske71
Ni meni nisu uvazili vrlo ociglednu fabricku gresku (steta sto nisam slikao gumu),sto se mene tice tigar nikad vise. Sto se tice trayala ni njihove gume nisu nesto ali oni makar uvazavaju reklamacije bez problema. Za Zastavina i Ruska vozila su sasvim ok.Ja ih nemam jer ne vozima takva vozila.Inace ljudi koji zive u Brusu i mestima oko Kopaonika se kunu u T200 kao najbolju zimsku gumu (ja bi ipak odabrao neki goodyear model). I jos nesto dobio sam informaciju od ljudi koji rade u trayalu da se zadnjih mesec dva prave prilicno kvalitetnije gume nego u prethodnom periodu(uvezli su kvalitetne sirovine). Pozz [ vaske71 @ 15.06.2007. 21:18 ] @
Evo malog testa za vas koji toliko hvalite Trayal
Ovde ne gledamo gume strane proizvodnje vec samo one domace proizvodnje ! Uzmite neki grad neka to bude naprimer Beograd posto je najveci i podite nekoliko ulica te gledajte na kojim i kakvim automobilima su Tigar gume a na kakvim automobilima su Trayal gume i primeticete sami razliku .Isto pokusajte da izbrojite broj guma koje su na automobilu i uporedite odnos ova dva proizvodaca tj prodatih guma ! Rezultat je da olazite do jedne zanimljive istine koju ne mozete da pobijete makar se izvrnuli naopacke ! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 23:20 GMT+1] [ vaske71 @ 15.06.2007. 21:31 ] @
Citat: vlada01us: Edit- Uostalom Trayal T-400 se kao fabricke stavljaju na Daewoo, u Poljskoj-EU. Pa da su tako lose sigurno ne bi njih izabrali. Edit Tigrove gume se stavljaju po celom svetu u nedostatku Mislena i slicnih firmi a ne samo po EU i Poljskoj ! I Edit temu o Tigrovim gumama je zatvorio @Bakara@ zbog vas Trayalovaca koji ste pricali o strukturi i direktorima Tigra a ne o Gumama ! Posto sam saznao da je jedan od vas radi direktno u Trayalu neka bude ljubazan i neka se sam prepozna pa neka napise sve o Trayal gumama po dimenzji kao sto sam to ucinio ja ! A kada pozelite da kupite vecinu najboljih svetskih pneumatika koji postoje vas distributer ce se obratiti Tigru da mu ih nabavi jer je Tigar najaci distributer istih za Srbiju a ne Trayal ! Ako i u ovo ne verujete pitajte bilo kog coveka koji vozi neku besnu Makinu gde je kupio gume ! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 22:55 GMT+1] [ vlada01us @ 15.06.2007. 21:47 ] @
@vaske71
Ali stvarno, u kom si ti fazonu? O cemu ti pricas? Kako to delis ljude - vi Trayalovci... Zar niko ne sme da kaze da mu vise odgovaraju Trajal gume od Tigrovih? Znaci po tebi samo Tigar! Ali to je tvoje misljenje, koje si x puta ponovio. Zasto ne pustis ljude da kazu svoje misljenje o Trayal gumama. Ako kazu da im odgovaraju, sta ti imas tu da upadas i da pricas kako su lose, i da je Tigar bolji. Procitaj malo svoje postove. [ vaske71 @ 15.06.2007. 22:07 ] @
Evo u kom sam fazonu
I ja a najverovatnije i ti mislimo najbolje za ES razlika je sto ja radim u Tigru i podatke nabavljam od gumara koji rade i po 40 godina koji znaju sta je guma i koji su gume uporedili sa Trayalovim ( kada ovo kaze 1 ili 5 ljudi mozda im i ne verujes ali kada svi pricaju isto - znaci da je to istina ) Zato ne mogu da dozvolim da neko pogresno navodi ljude koji ovo prate a clanovi su ES ! Posto imam 1000 argumenata da navedem u stranu istine a na bilo kom primeru koji navodim a vi i sami znate da sam u pravu samo sto to necete da priznate ! A boricu se za narod i istinu makar me izbacili odmah i ovo mi ovo bio poslednji post na ES ! [Ovu poruku je menjao vaske71 dana 15.06.2007. u 23:18 GMT+1] [ Doberman @ 15.06.2007. 23:07 ] @
Po ovome u trayalu ne rade gumari nego pekari i moleri koji nikad nisu pravili gume. Ako se vratimo malo unazad recimo u osamdesete video bi da su tad ti moleri i pekari pravili daleko bolje gume od gumara sa iskustvom iz Tigra. Mislim da ni jedan normalan covek ne bi stavio tigar ili trayal gume na auto koji namerava da vozi preko 200 km/h ( ako je taj koji vozi 200 uopste normalan).Tigar gume su u poslednjih 4-5 godina mozda za nijansu bolje od trayalovih ali za klijentelu koja kupuje gume tih firmi je ipak cena na prvom mestu a ne kvalitet a tu je trayal bolji od tigra.
Inace ja sam samozaposljen u svojoj firmi koja se bavi proizvodnjim namestaja ali posto sam iz Krusevca poznajem neke ljude koji rade u trayalu i moja majka je radila tamo do pre 15 godina. Ako stvarno mislis na narod, a ne na svoje radno mesto (iz tvojih postova sam stekao utisak da se uvlacis rukovodstvu tigra) glupo je da im preporucujes proizvode bilo koje od ove dve firme,i jedni i drugi prave gume nize klase od svetskih. Sa druge strane svako ima glavu ,koju bi trebao ponekad da upotrebi i za razmisljanje,pa neka sam odluci koje gume da kupi.Ti si svoje misljenje jasno rekao, vec vise puta, pusti malo i druge da napisu nesto iz svog iskustva. Valjda forumi za to i sluze,da ljudi razmenjuju iskustva i na taj nacin smanje mogucnost pogresne odluke,koji ipak oni sami moraju da donesu. Pozz [Ovu poruku je menjao Doberman dana 16.06.2007. u 23:33 GMT+1] [ bakara @ 15.06.2007. 23:15 ] @
Ovo je tema o Trayal gumama, pominjanje tigar ili nekih drugih guma u ovoj temi smatrace se za off topic!
Vazi od sad pa na dalje... Hvala! [ bakara @ 16.06.2007. 21:20 ] @
Posle jucerasnjeg zakljucavanja teme zalim ponovo da podsetim sve ucesnike da se pridrzavaju teme i da pozovem na medjusobno uvazavanje clanova koji ne dele ista misljenja i iskustva.
Hvala! [ Mbit @ 31.10.2010. 23:07 ] @
čitajući ovu polemiku, a na pretragu TRAYAL gume, uviđam da ima mnogo preterivanja, u vezi kvaliteta guma i primenjenih formulacija.
tehnologija prioizvodnje same gume je stara stvar i dobro poznata i radnici koji rade na mešanju smeše znaju kakava će guma biti po smeši koja se meša. Trayal može napraviti gumu za trke, možda ne za F1, ali za trke regionalnog značaja UVEK. Sve ostalo je pitanje reklame, dotacija, i ostalih sponzorskih ugovora ili potpuno odsustvo poznavanja samog procesa proizvodnje gume. Smeša se zamešava svaki put iznova u svakoj gumarskoj fabrici (šaržno, kao kada kuvate ručak, ne možete ga spremiti jednom za ceo život), mnogo faktora utiče na kvalitet, ali iole upućen i zainteresovan tehnolog sa ekipom radnika može napraviti izuzetno kvalitetan krajnji proizvod. Mislim da ste previše podcenili ljude koji rade u toj firmi vašim komentarima, a dali prednost multinacionalnim kompanijama kojima 99% prodaje čini skupa reklama i sponzorstva (a gume pravi najjeftinija radna snaga sveta), a ne sam kvalitet. Slažem se da guma treba da bude OK, ali svakako ne treba preterivati, guma koja je prešla par hiljada kilometara da bi bila prodana ovde po ceni koja je veća za 20-50%, ne znači nikakav kvalitet... Nisam probao TRAYAL gume, ali ne i verujem komentarima koji su ovde izneseni. molim nekog zaposlenog u TRAYALu da se javi i da pojasni trenutno stanje, kao što to čine zaposleni iz TIGRA. [ jnk @ 01.11.2010. 08:45 ] @
Ne, nije u pitanju marketing. Trajal ne pravi ono što bi se u današnje vreme moglo nazvati gumom. Nije isto kao kuvanje ručka, zahteva veliko istraživanje i ulaganje a sam trajal je pred raskidom ugovora o privatizaciji jer nije ispunjavao predviđene obaveze, da ne pominjem da i u vreme dok je bio u državnom vlasništvu njihove gume su važile za poluproizvod.
[ grozda @ 01.11.2010. 10:39 ] @
Valjda postoje neki testovi a i masine za testiranje guma. Za Tigar sam cuo od drugara za te masine. Stavi se guma u masinu i vozi brzinama koje su maksimalne po specifikaciji pa se gleda koliko ce izdrzati ili se preoptereti i vozi brzinama i preko 50% od dozvoljene pa se testira kada ce da se raspadne. Po njegovim recima (to je bilo jako davno) ako druge gume izdrzavaju i 30% vece opterecenje i brzine od dozvoljene Michelin je izdrzavao i 50% bez raspadanja.
Takve testove trebalo bi uraditi i sa Trayalom i Tigrom, testirati gumu u realnim uslovima pa donositi zakljucke. Za Trayal jedino znam da je tvrdji od Tigra i da je popravio dizajn gume a sto se kvaliteta tice, moze ceniti neko ko je izvozio celi vek jednu gumu i uporediti sa predjasnjom koju je koristio. [ furia @ 01.11.2010. 23:42 ] @
Malo offtopic, ako neko zna koliko je Trajal prosle godine proizveo tona pneumatika(za srpsko trziste ili sve ukupno) bio bih mu/joj veoma zahvalan da podeli te podatke. Potrebno nesto za faks a vec sam istrosio uobicajene izvore(citaj google, fabricki i opstinski sajt). Pozdrav.
[ Mbit @ 03.11.2010. 19:51 ] @
http://trayal.rs/Default.aspx?...Tyre&tyretype=1&tyre=1
stranci je kupuju za besna kola zašto ne bih i ja... http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/trayal/t_200/index.html [ vladd @ 03.11.2010. 20:17 ] @
Valjda stranci znaju sta valja, da ne znaju, ne bi bili inostranci
Poz [ sdurut @ 03.11.2010. 21:09 ] @
Pre nekoliko godina imao sam na autu Trayal T200 145/80 R13. Odlicno su se pokazale po snegu. Nakon dotrajalosti sva cetiri pneumatika zamenim sa Tigar Wintera u istoj dimenziji. Gumaje ge bila udobnija za voznju ali se jako lose pokazala po snegu. Prvi problem posle montaze novih guma sam imao da nisam mogao da izadejm na Goc gde sam predhodni dan izlazio sa T200. Posto je moj brat imao 2 guma T200 na felnama viska uzao sam i uradio test. Na istoj deonici puta sam testirao oba pneumatika u istim uslovima. Na usponima sam sa T200 stajao i uspevao da krenem iz mesta bez po muke dok sa novom Winterom ni sa zaletom nisam mogao da savladm taj uspon. Wintera 145/80R13 ima jako sitnu saru u koju se nabije sneg i samo lize. U vecim dimenzijama mislim da je ta guma korektna. Sto se mene tice na Yuga nikad vise Winteru ! Gume Trayal T200 zovu secer kocka. Ta sara se ekstra pokazala za sneg. Sa T200 kad napada kod mene u dvoristu i po 30cm snega Auto branikom gura sneg i ide kao cistac i nikad me nije nigde ostavila. A predprosle zime sam se sa Winterom lepo nagurao kola.
[ Stoj @ 04.11.2010. 18:39 ] @
Kupim ja negde 98-99god. četri TIGROVE gume 195 65 15 za mog mercedesa w124 -250 D koga sam tada vozio.Odem kod poznatog vulkanizera da ih namesti i on zabezeknut kaže da nisam čitav da to stavljam na mečku je ni 10 000 neću uspeti da prođem i one će se deformisati.Ja ih stavim i vozim 50 000km bez problema.Odlične gume mekše od pirelijevih koje su bile predhodne.Zato nemojte da kudite toliko nije baš sve tako.Uvek ću opet kupiti Tigar.Moj prijatelj vozi TIGAR VINTERU na BMW 528 već dve zime i prezadovoljan je.
[ grozda @ 04.11.2010. 19:12 ] @
Mozda negde ima jos ovakvih testova odnosno misljenja kupaca:
Trajal T 200 http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/trayal/t_200/index.html Tigar WinterA http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/tigar/wintera/index.html Uporedo http://www.euroshina.ua/tires-...mp;model7=1433&model8=1930 [ dex456 @ 07.11.2010. 21:16 ] @
Sto bi neko kupovao trayal kad za samo 500 dinara ima fuldu, hankok,savu,tigar deset puta bolju gumu.
[ dex456 @ 07.11.2010. 21:20 ] @
Citat: Kupim ja negde 98-99god. četri TIGROVE gume 195 65 15 za mog mercedesa w124 -250 D koga sam tada vozio.Odem kod poznatog vulkanizera da ih namesti i on zabezeknut kaže da nisam čitav da to stavljam na mečku je ni 10 000 neću uspeti da prođem i one će se deformisati.Ja ih stavim i vozim 50 000km bez problema.Odlične gume mekše od pirelijevih koje su bile predhodne.Zato nemojte da kudite toliko nije baš sve tako.Uvek ću opet kupiti Tigar.Moj prijatelj vozi TIGAR VINTERU na BMW 528 već dve zime i prezadovoljan je. Da ako je onaj bmw iz 95-godine. Ja ne kapiram sto bi neko ko ima para da vozi bmw-a novijeg datuma stavljao tigar??? Ja da biram gumu za bmw-a bila bi bar 15000 din komad po mogucstvu neki Continental. :lol: [ Stoj @ 10.11.2010. 20:47 ] @
BMW je iz 01god.a TIGAR je kupio slucajno i eto prezadovoljan je isto ko i ja sto sam bio.Pa nekada je postojalo nekoliko proizvodjaca automobila na svetu a danas ih ima na desetine i nije vise drasticna razlika u kvalitetu.Tako je danas i sa gumama.A Tigar je nas pa i da je za nijansu gori kupicu ga.
[ mohavk @ 03.01.2011. 14:09 ] @
Kao prvo nemate pojma o Trayalovim gumama. T-200 je odlična guma za sneg, T-300 i T-400 su letnje gume ali se nisu dobro pokazale. Nove trayalove gume su Artika (zimska) i Rapida (letnja) i to su odlične gume. Ako već upoređujete tigrovu vinteru uporedite je sa artikom jer su to novije gume. što se tiče T-200 to je meka guma odlična za sneg ali samim tim što je meka nije dobra za upadanje u rupe velikom brzinom jer to uništava gumu. što se tiče ovih što pominju drugu i treću klasu, pa normalno je da te gume niti mogu da se izbalansiraju kako treba niti su dobre kao prva klasa. osim toga nigde u svetu i nema da se kupi ništa drugo sem prve klase, tako da smo i tu fenomeni.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|