[ MatezYU @ 14.05.2007. 06:01 ] @
Od koje godine fijatovi auti imaju 100% sigurno pocinkovanu limariju?
Da li svaki punto kec ima pocinkovanu limariju?
[ HoT_Steppa @ 14.05.2007. 09:07 ] @
Kad vec pitas za Punta I, 1997. godiste ima sigurno.
[ MatezYU @ 14.05.2007. 09:56 ] @
Punto kec se radio od 93 godine ako se ne varam.. Onda ti nemaju pocinkovanu limariju?
A opel corsa '96 godiste jel ima pocinkovanu?
[ bakara @ 14.05.2007. 11:07 ] @
Konkretno fiat ima pocinkovane karoserije od modela Tipo pa nadalje...znaci sa pocetka devedesetih.
[ MatezYU @ 14.05.2007. 12:37 ] @
Moj Uno '90 godiste nema pocinkovanu limariju...
[ bakara @ 14.05.2007. 13:48 ] @
Citat:
bakara:  od modela Tipo pa nadalje...znaci sa pocetka devedesetih.

Pocetak devedesetih ne mora bukvalno i da znaci od 1990.
[ kuntalo @ 15.05.2007. 10:07 ] @
Nisam siguran ali mislim da su karoserije svih Fiat- ovih vozila galvanizovane od 1987. Mislim da je prvi model sa ovakvom zastitom bio Uno, a sve to nakon fijaska sa Fiat Ritmo- om, koji je u narednih 10- ak, pa i vise godina obelezio Fiat- a kao proizvodjaca trulezi. A kod nas se utisci primaju malo intezivnije, pa je narod masovno kupovao Golf dvojke ,sto opet nije los izbor, sigurno i bolji u tom trenutku zbog ocigledno kvalitetnijih motora, ali pogledajte zato danas limariju istih tih Golfova i recimo Tipo- e ili Uno- e, pa zakljucak donesite sami...

Vise informacija na http://www.carsfromitaly.net/ , mene trenutno mrzi da trazim...
[ Java Beograd @ 15.05.2007. 13:32 ] @
Od početka teme sam 'teo da se umešam i da pitam: o kakvom to pocinkovanju pričate ??? Oluci su pocinkovani, garažna vrata i slično a ne automobili. Cink je izuzetno nezahvalan za farbanje. Automobili se ne pocinkuju ! Bilo je pokušaja 50-tih godina da se kalaišu (Opel je to radio) ali je to bilo izuzetno skupo.

Ono što se radi to je poseban postupak elektrohemijske zaštite lima. Najčešće se pominje termin galvanizacija.

Inače, imam Tipa iz '91 koji jeste galvanizovan. Ne rđa čak ni tamo gde je ogreban.
[ Stele @ 15.05.2007. 18:16 ] @
A sa čime se radi galvanizacija, tj šta se nanosi na lim automobilske karoserije postupkom galvanizacije?
Cinkovanje može biti toplo i galvansko, samo pitanje je da li se ono uopšte primenjuje u zaštiti od korozije na automobilima. Ako se koristi onda je sigurno galvansko tj. hladno.
Stvarno zanimljivo pitanje.

Koliko ja znam, poslednjih nekoliko godina, kao zaštita karoserije od korozije koristi se postupak katoforeze (Cathophoresis).
Kod katoforeze se ogoljeni metal (karoserija) uranja u specijalne kade i tako nanosi sloj zaštitne ''farbe'', a da li tu ima cinka stvarno ne znam.
Za vreme ovog postupka karoserija je priključena na jedan, a rastvor u kadi na drugi pol jednosmernog napona.

Nebi bilo loše da nam neki hemičar ili tehnolog sve ovo malo pojasni.

Pozdrav!