[ markolazarevic @ 23.05.2007. 20:13 ] @
dakle, vaše mišljenje o ovom autu, koliko troši, kakva je limarija, da li je velika razlika izmedju 2.0 i 2.5 motora...?
[ MarkBg @ 23.05.2007. 21:26 ] @
2.5 jeako se dobro secam V6 sa 170 konja... Kazu da je to najbolji motor i najbolja Calibra koju je Opel napravio. Ne i najbrza. Najbrza je 2.0 Turbo 4x4 sa valjda 200 konja i menjacem sa 6 brzina. E sad Calibra je generalno radjena na platformi Vectre A, i velikim procentom to i jeste Vectra A, sa lepsim i agresivnijim dizajnom karoserije.

Limarija kao i kod drugih opela te generacije je daleko od savrsene ali nije ni posebno problematicna kod Calibre koliko znam.

Dalje, ja bih ti ipak preporucio da je uzmes sa 2.0 Ecotec motorom,jer je za njega jeftinije odrzavanje i poznatiji je majstorima, plus je jeftinija registracija V6 je ipak malo egzotican, nismo u americi

E sad, sad cu te malo razocarati ali Calibra je takav auto za smekerisanje,pecanje cica i gazenje, tako da se bojim da ih je 95% bas dosta izmaltretirano i gazeno maksimalno sto ce reci da ima jako puno krseva i auta u koje je potrebno dosta ulagati, a rekao bih pre svega kad su u pitanju trapovi, ogibljenje, a eventualno i motor, mada bi i limarija mogla doci u obzir jer je retka Calibra koja zbog nacina na koji je vozena i profila vozaca (hint: mladi neizivljeni klinci zeljni dokazivanja pred drustvom i ribicama, a u Svabiji mladi Turci i Cigani ) nije lupana ili barem chukana...

a inace, auto ide kao nevreme, narocito turbo, a taj "tvoj" 2.5 V6 je odmah iza njega, drugi motor po brzini... da se razumemo i 2.0 16v sa 150 konja i ovaj noviji i savremeniji Ecotec sa 136 konja idu sasvim dobro.

Kvalitet unutrasnjosti je potpuno isti kao kod vectre A, znaci nije bas nesto, ali je podnosljivo. sto se tice opreme, imaju je dosta, mada meni licno smeta sto je klima dosta retka, barem kod starijih godista, posto ti hoces novije moguce da nije tako.... dalje, vozio sam se u jednoj sa kozom, i ma koliko to lepo izgledalo i mozda ostavljalo dobar utisak na sponzorusice plavusice meni je bezveze, nekako se leti zalepim za sediste, a zimi mi je hladno itd...

od sponzorusica se jos uvek dosta njih prima na Calibru zbog njenog jako modernog za svoje vreme, lepog i agresivnog dizajna (tako da deluje novije, besnije i skuplje nego sto u stvari jeste,zapravo je to sada vec star i prilicno jeftin auto, ali ribe se mahom ne razumeju toliko u kola , plavuse pogotovo , pa ih je moguce preci

Sto se tice potrosnje, rekao mi je drugar koliko mu trosi ali se ja vise ne secam. mislim da bese 10-14 litara plina ili tako nesto...

Na kraju ipak bih ti preporucio da uzmes neki drugi auto koji nema takav sportski imidz, recimo Vectru B.

[ njinsa @ 23.05.2007. 23:31 ] @
davno ,davno vozio sam 2.0i ,trosila 8-9 l,a kad stisnes ne pitaj,ali i isla je preko 200,trulili su rubovi,pa su odradjeni! nadji 2.0 16v mislim da je mnogo bolji motori i jeftiniji za odrzavanje od ovog omeginog,jaci i brzi nije,ali i ovaj ide super!
[ markolazarevic @ 23.05.2007. 23:53 ] @
Jedan moj drugar, ima Kalibru '91 2.0 i mislim da je baš taj motor od 136 KS...Sad, pošto je njemu dosta spuštena, i mislim da je ogibljenje nekakvo "sportsko", tj. razlikuje se od običnih Kalibra...da li je to tako fabrički ili je on nešto sredjivao?
Trenutno nije tu, pa ne mogu da ga pitam...Ali ta njegova Kalibra uleće u krivine koliko je gume nose! Brđanskom klisurom 120km/h.
[ MarkBg @ 24.05.2007. 08:29 ] @
Taj Ecotec motor od 136 KS, je koliko znam isti kao u vectri B i u omoj omegi B. a meni se za sad odlicno pokazao i zato ga preporucujem. a definitivno je najmoderniji od svih koji su se ugradjivali u Calibru, jer 2.0 16v je motor iz Vectre A...

E sad, mislim da se 91. on niej ugradjivao, nego kasnije tek. ako je 91. onda moze biti 2.0 8V ili 2.0 16v.
[ cicika @ 24.05.2007. 12:05 ] @
I 2.5 V6 verzija ima Ecotec motor, ali nemoj, mnogo košta.
Em je mnogo matoro em je uvek sve bilo skupo za Kalibru.
Možda je održavanje nešto bolje ako je u pitanju 2.0 motor, ali ... za svaki deo se čeka, delovi su skupi, nema dva dobra servisa za Kalibru.

Moj ćale vozi...hmmm.... ima (toliko je kod majstora, da više ne razumem zašto je i ima) 2.5 V6 sa automatskim menjačem, sad me ubite je li to '96 ili '97 godište, mada nije ni važno. Najveći problem, recimo poslednjih 4-5 godina je automatski menjač koji niko ne ume da poprvai. Meni čak izlgeda i da ne umeju ni da ga zamene kako treba (pošto jeste već menjan, skupo k'o otrov bilo), i tu stalno ima nekakvih sitnijih kvarova koji prave probleme i ne dozvoljavaju da se uputiš kolima na duži put. Ukoliko bi ti uzimao verziju sa manuelnim menjačem onda ne bi imao takvih problema (mada u celoj Srbiji ovakvih ima samo par komada, ne vidim zašto bi to kupovao).

Sam automobil i dalje jede živu decu na putu, i prednost 2.5 motora nad 2.0 je u pravo u tih pola litre radne zapremine viška, teško je izrabiti takav motor pa se naš primerak i pored toga što je ćale to terao koliko može da ide i dalje ponanaša kako treba - vrlo je kompaktna i kao da uživa kad ste agresivni sa njom ( a bogami uživancija je i za vozača).
Potrošnja je u poslednjih 4-5 godina otišla sa 10l/100km (11l sa uključenom klimom) otišla na 14-15l/100km i time postala potpuno neisplativa za vožnju. Kontrola proklizavanja ne radi već nekoliko godina i niko ne ume da je popravi, i sve tako, ne mogu sad da se setim svega.
Sa limarijom nikada nije postojao problem, parkirana je uvek napolju.

Inače, potpisujem gotovo sve što je MarkBG rekao u vezi sa održavanjem i namenom takvog automobila.
[ markolazarevic @ 25.05.2007. 23:55 ] @
A cene?
[ sasa022 @ 26.05.2007. 11:39 ] @
Razmisli jos jednom,cini mi se da ces tesko naci Kalibru kojoj prethodni vlasnik/vlasnici nisu "isterali dusu"....
Mislim da ti je pametniji izbor Omega koja ce uz nesto "sminke" super da izgleda....

[ cicika @ 29.05.2007. 01:53 ] @
Citat:
A cene?


Jeste da te ovo ne zanima - nov automatski menjač 1600€+ruke.
I sve ostalo u tom nekom tripu. Overblown.
[ TheUndYinG @ 03.06.2007. 02:16 ] @
Ja imam 8v i super je za odrzhavanje ne znam shta da ti kazhem za v6...evo ti koristan site ako se odluchish za v6 http://www.v6calibra.com/
@Cicika
ako ne znaju da poprave Traction Control alat u ruke :) evo ti ceo sistem bash je jednostavan pa mozhda ti i pomogne...http://www.v6calibra.com/tc/v6calibra_TC_system.htm
[ markolazarevic @ 09.06.2007. 02:11 ] @
koliki bi bili troskovi (odrzavanje + registracija) godišnje?
[ calibrako @ 23.12.2009. 16:12 ] @
sve je to druze lepo i krasno sto kazes za 2,5...ali ipak je 2,0 16v bolja...sa mojom nemam nikakvih problema a ide kao sumanuta!
malo sam joj ga dao po tuningu,pa ti mogu poslati slike da vidis kako sada izgleda!
sada po ovom zakonu,mislim da ce nam i jedan dobar “yugic”,biti savim dosta!


[ botr @ 23.12.2009. 16:56 ] @
2.0 turbo ti ne bih preporucio, veliki je pritisak turbine i razvaljuje klipove, najcesce mozes da ih skupljas iz kartera lopaticom za pesak, imas ti tu i drugih automobila, npr. audi coupe 2.2 170 ks, fiat coupe, alfa spider, mada alfa je nesto skuplja za odrzavanje, prednost audija je quattro pogon, savrseno drzi krivinu, a i u snegu je super.
[ gennius @ 23.12.2009. 18:38 ] @
Calibra je veoma dobar auto i ne kvari se puno kad je u dobrom stanju ako je dobro odrzavana itd.Sto se tice motora,to vec zavisi od tebe jesi li trkac,volis li da se kidas sa drugim kolima ili nisi nesto zagrejan za trke.Motor 2.0 16v je motor koji potice iz kadetta Gsi-ja i veoma se dobro pokazao.U calibru je poceo da se ugradjuje 91 godine i ima 150 konja.Ima jednu manu ali nije obavezna za svaki model Calibre.Na takvom motoru u koji nije ugradjena cosworth glava motora,glava oce da pukne pa pomesa vodu i ulje,ali kazem retkost je da pukne ali se desava.Inace ubrzanje sa tim motorom je 8,5 sekundi sto je ok nije bas extra ali za vreme u koje je izasla 91 to je super.Motor 2.0 i osam ventila je mozda i najpouzdaniji motor koji nije tako brz kao 16v ali i on ide 215 km/h,0-100 10 secundi.
Mogu ti reci da taj 8 ventila vise trosi od 16v iako ima manje konja.2.5 V6 je dobar motor ali ti ga ne preporucujem zbog potrosnje goriva koja moze da ide preko 11 litara.Ide bolje od 16v motora i ide preko 240km/h.Registracija je izuzetno velika za motor preko 2000 kubika jer su nasi uveli neki zakon za to se raspitaj.2.0 16v Turbo izuzetno dobar motor i mozda cak najbolji opelov motor svih vremena.Tu pricu da joj klipovi izlecu iz motora zaboravi.To je veoma jak motor sa 204 konja,ali tesko ces naci u dobrom stanju u Srbiji.Najcesce im neradi kardan reduktor 4x4 turbina mozda trosi ulje i td.Ja ti ovaj motor preporucujem samo ako je u dobrom stanju iako trosi 12,5 litara taj auto ide kao munja,ako je motor dobar veruj mi kazaljka mora da pokaze 260 km/h.2.0 16v ecotec je solidan motor sa performansama a i sa pouzdanoscu.Ima svojih mana kao i svaki koji sam ti nabrojao.Izduvna grana se vremenom iskrivi ili pukne pa je bucan motor oce da im crkne motor ler gasa,dis modul modul paljenja,senzor radilice i td ali to je normalno da crkne posle neke kilometraze.
Sto se tice 2.5 v6 motor je sasvim ok malo veci potrosac ali 2.5 mora da trosi malo vise,velika kubikaza troskovi odrzavanja su malo veci.Recimo promena zupcastog kaisa.Ako budes gledao auto dacu ti par saveta koje moras da pogledas.
Na zadnjem delu auta gde leze opruge proveri da nije trula obavezno jer tu hoce da trule uglavnom stariji modeli taj je 97 ali ipak proveri.
Ako ima klimu proveri da li radi jer popravka klime zna biti skupa.El podizaci i retrovizori obavezno proveri jer imaju problema sa tim stvarima.Siber ako ima proveri hoce da glavi i da pravi zvukove prilikom otvaranja zatvaranja.Proveri jel ima na instrument tabli lampici od ABS-a jer hoce da je iskljuce jer je ABS u kvaru pa stalno sija.Calibrini farovi su veoma losi sto ne znaci da su i na toj Calibri,to mozes proveriti tek kad padne mrak.
Obavezno proveri jel auto udaren.
Proveri i da li letva ima lufta pomeranjem volana levo desno,ili da li se cuje pomeranjem volana brzo levo desno oslusni zvuk.Oce letva i ada procuri pa pogledaj da li je masna od ulja,mislim na letvu volana.
Proveri kvacilo kocnice itd.Ako Budes gledao auto ako nemas iskustva sa kupovinom povedi majstora.
Pozdrav
[ gennius @ 23.12.2009. 18:41 ] @
Rubovi na Calibri hoce da trule kao i sajtne ali to dobar limar odradi i onda si miran.
[ calibrako @ 23.12.2009. 20:42 ] @
nema te calibre koja ima dobre farove a da je fabricka...sijaju kao da neko svece drzi unutra..zato sam ja moje i promenio...odes lepo u gang land i izbrojis nekoliko stotina jevreja i onda imas prave!
a za rubove i pragove to je takodje tacno...trule i to dosta brzo...nema veze koje je godiste.
a turbo ne razvaljuje klipove,to nije tacno...jeste u stvari,ako se na obicnu 16v stavi turbina,zato sto turbo ima spicaste kovane klipove a obicna ne.
u principu,dobio si dovoljno saveta,pa odluci sam..
[ gennius @ 24.12.2009. 15:52 ] @
Turbo calibra ima kovane klipove i neme sanse da izbaci klipove sem ako je neko cipovao i nije dobro ustelovao softver.Obicna calibra nema kovane klipove,a turbo ima kako bi klip izdrzao pritisak turbine a i temperaturu gasova.
Ja calibru vozim vozim 6 godina i ona je zver od auta atraktivna brza pravi sportnjak u njoj se sedi kao u pravom sportskom autu sto nije slucaj sa Astrom Bertone Astrom gsi.Calibra ima karoseriju kaja moze da izdrzi brzine i preko 300 km/h a ne ko kadett gsi da se uvija na 200km/ ovom izjavom ne zelim da vredjam vlasnike kadetta gsi-ja i bertonke ali to je istina.Ja sa calibru poceo da vozim sa 18 godina kao i mnoge sportske automobile,sve sto sam naveo pricam iz licnog iskustva a ne kao amater.Ja sam u moju calibru stavio xenone i tako resio problem farova,kada sam je vozio 240km/h mogu volan iz ruku da pustim auto miran ko bubica ne trese nista stvarno jak auto,iako u godinama ona je veoma dobar auto,ja moju i dalje vozim i ne mislim da je prodajem da kupim drugi auto to sigurno ali Calibru prodati nikako.Neko je ovde napisao da se na taj auto pale sponzoruse.Pa brate ne kupujes ti auto zbog njih nego zbog sebe da tebi bude lepo e ne da budes vidjen zar ne.
Samo pravi ljubitelji Calibre znaju sta je Calibra a ovde pricaju o calibri oni oji je nisu ni vozili a kamoli bili vlasnici.
Pozdrav za sve vlasnike Calibre
[ ctrl alt del @ 24.12.2009. 16:31 ] @
Vas dvojica podigoste temu staru 2.5 godine, čiji autor se već dva meseca nije ni jednom ulogovao na ES!