[ vlado1968 @ 29.05.2007. 21:06 ] @
Zamolio bih ljude koji imaju neka iskustva sa pomenutim modelom da ista objave, da samim tim pomognu oko izbora! Pozdrav! |
[ vlado1968 @ 29.05.2007. 21:06 ] @
[ bakara @ 29.05.2007. 21:19 ] @
Samo obrati paznju da nije podmladjen!
[ MarkBg @ 29.05.2007. 22:03 ] @
Vozio sam se ja vise puta, u verziji od 110 konja... sta reci ide veoma lepo, relativno je udoban, plastika je losa, vidi se da su skrtarili na nekim mestima, fiati generalno cesto padaju na sitnicama...
[ millko @ 29.05.2007. 23:05 ] @
kod tih motora cesta je pojava zaprljanih brizgaljki zbog lose nafte.taj motor trazi izrazito dobru naftu sa sto manjim postotkom sumpora.s druge interijerske strane vec ondavno poznato talijani i plastika uzas.licno meni je dizajnerski ruzna marea,al ipak subjektivno misljenje i ukus.
[ barcode @ 30.05.2007. 22:05 ] @
Evo ja je vozim 2 godine istu tu (110 konja, 2002.g.) i zadovoljan sam.
Puno snage, hoce da povuce i iz nizih obrtaja. (Pre sam vozio juga, pa ovo treba uzeti sa rezervom :) ) Trosi 8-8.5l u gradu, 6-6.5l na putu. Na 150 km/h moze normalno da se prica u kolima, mada moze da bude i tisi... Mislim da je JTD motor ubedljivo najbolja stvar na ovim kolima.. ne bi ga OPEL dzabe gurao u svoje automobile...(sto je inace dobar argument za pokopavanje ljubitelja nemackih automobila koji pljuju po FIAT-u, vise puta oprobano u praksi :) ) Obavezno proveriti na EPER-u pravu starost automobila. Tamo se dobija mesec i godina proizvodnje, ali ne mora da znaci da je auto odmah i prodat i registrovan. Mada, lako se utvrdi da li je stariji, razlikuje se maska, znak, snaga (pre 2001 je 105, a posle je 110). Takodje, i EGR ventil je drugaciji, filter za gorivo ima senzor za vodu... itd... Problemi: - EGR ventil zaglavljivao, posle neuspelog ciscenja sam odlucio da isti blokiram, sto je na novoj verziji, jednostavno, samo iskopcas kabl koji ide do sprave (ajd lupicu, ali zove se solenoid) koja otvara i zatvara ventil. Ranije se to otvaralo na vakum (valjda) pa je morao fizicki da se blokira da vazduh ne ide kroz njega. - MAF senzor ociscen, sada radi kako treba. - Pokazivac temperature ponekad skakao sam od sebe, skinuo tablu i sredio kontakte (5 min posla). - Gumice balans stangle (valjda se tako zovu) do sada menjao 2 puta (losi putevi, tezak motor). Sve u svemu, za relativno male pare se dobije solidan auto, ako te pokoja sitnica ne nervira previse... Ima delova, ne moras da cekas 2 nedelje da ti nabave far itd.... Ja sam hteo lagunu ili nekog japanca, ali za te pare od njih moze samo 1998 godiste od konkurencije, pa ti razmisli... [ vlado1968 @ 08.06.2007. 18:33 ] @
Pomenuti auto mi je ponudjen za 5300eura: - 157000km,ne radi prva brzina vetilatora hladnjaka(utvrdjeno na dijagnostici) bele boje ,klima ispravna, podizaci ispravni, centralna ispravna, prilikom turiranja malo se pojavljuje crn dim...da li vredi te pare? nije registrovan sad uvezen! Pozdrav! [Ovu poruku je menjao vlado1968 dana 08.06.2007. u 23:06 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vlado1968 dana 11.06.2007. u 09:55 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vlado1968 dana 11.06.2007. u 09:57 GMT+1] [ barcode @ 11.06.2007. 10:33 ] @
Kako mu ne radi prva brzina, na jednom, na oba?
Ako je sve ostalo u redu, i ako je to prava kilometraza (a moze da se utvrdi da li jeste), onda nemoj da razmisljas... Ja sam istu takvu (to godiste) platio pre 2 godine 6500... Da li si proverio pravo godiste na eper-u? Da li ti se taj crni dim pojavljuje preko 3000 obrtaja, ili samo kada stisnes gas malo jace? [ vlado1968 @ 11.06.2007. 12:09 ] @
Na jednom ventilatoru ne radi prva brzina, na eperu je datum 08.05 2001godine,km ne znam kako proveriti, a sto se tice crnog dima nism gledao na obrtomer ( malo jaci gas... verovatno preko 3000 o/min ).
Pozdrav! [ vladagrujic @ 01.11.2007. 23:31 ] @
Kako kod tog automobila može da se utvrdi pravo stanje kilometraže? Da li centralni kompjuter to pamti? Da li je dobro izabrati i benzinku od 1.6 litara (taj motor je takođe na dobrom glasu).
[ BigFoot @ 02.11.2007. 01:24 ] @
Citat: barcode: - EGR ventil zaglavljivao, posle neuspelog ciscenja sam odlucio da isti blokiram, sto je na novoj verziji, jednostavno, samo iskopcas kabl Ako je zaglavljen, a ti imaš problem, znači da je zaglavljen u previše otvorenom položaju. Šta ako tako ostane zaglavljen pa iskopčaš kabl? Za neutralisanje EGR treba samo parčetom lima zatvoriti protok. Koji su loši efekti neutralisanja EGR, osim narušavanja ekologije? Citat: barcode: - MAF senzor ociscen, sada radi kako treba. Čime je najbolje čistiti MAF senzor (protokomer)? Ovo je dobro i preventivno, npr. godišnje kod zamene ulja. [ barcode @ 02.11.2007. 21:35 ] @
Vidis, i ja sam razmisljao sta bi se desilo ako EGR ostane malo otvoren, ali mogao sam da primetim razliku izmedju otvorenog i zatvorenog u voznji, pa sam vozio i 'isforsirao' ga da se zatvori, pa sam stao i skinuo kabl. Od tada sam se preporodio.
Mislim, sada definitivno ne stoji tamo gde je pre zaglavljivao, a nekako mi se cini mnogo da na dva mesta zaglavljuje, pa sam bio zadovoljan resenjem. Postoji PUNO misljenja na netu o tome sta se zapravo desava sa motorom kada se EGR skine, ali ajmo jednostavno, sta je falilo motorima pre nego sto je EGR postojao? Koliko ja znam, nista. Ako neko ima pouzdane informacije iz prve ruke o ovoj temi, neka kaze. Citat: BigFoot: Čime je najbolje čistiti MAF senzor (protokomer)? Ovo je dobro i preventivno, npr. godišnje kod zamene ulja. Ja sam ga cistio sprejem za ciscenje video glava i alkoholom (ne istovremeno, naravno), mada sam ga doterao do toga da ciscenje ne vredi i kupio sam novi za neke male pare (cudo jedno sta sve kinezi ne prave) i sada sam zadovoljan. Kada ga budem oterao na servis, trazicu da mi urade i dijagnostiku da vidimo da li Kinez radi posao (koliko ja vidim sve je u redu), ali da budem siguran... [ Okmijun @ 03.11.2007. 07:26 ] @
Ne rece, limuzina ili karavan?
[ vladagrujic @ 03.11.2007. 07:58 ] @
Ja bi pre karavan, zbog praktičnosti. I limuzia dolazi u obzir. Benzinke od 1.6 su podosta jeftinije od dizela. Molio bi informacije za 1.6 benzinski motor (kakav je i da li ga vredi uopšte uzimati u razmatranje za kupovinu. Da li može u mareu 1.6 , 2002 godište, da se ugradi običan plin, ili ima plastičnu usisnu granu pa mora sekvencijalni uređaj?
[ BigFoot @ 03.11.2007. 16:52 ] @
[ barcode @ 03.11.2007. 23:15 ] @
Citat: BigFoot: A on je ostao u zatvorenom položaju kad si stao, a nije se vratio u početni, otvoreni? Paaaaaaa, nekako pre mislim da mu je pocetni polozaj 'zatvoreno'. Ne znam, samo nagadjam... Uglavnom, ja se ne zalim vise na auto, ne dimi i ide MNOGO bolje. [ bobo cg @ 08.03.2008. 17:02 ] @
zdravo.kupio sam fiata brava jtd 105 2000g.vidim da ovdje pričate o nekim egr ventilima ...moze li mi neko reći sta je to...? i
[ sasa022 @ 08.03.2008. 21:01 ] @
Pitanje si mogao postaviti u temi koju si pokrenuo o Fiat Bravu koji si kupio
www.elitemadzone.org/p1881076 www.google.com/search?q=egr+ventil&ie=utf-8&oe=utf-8 ce te odvesti na par sajtova gde je objasnjena uloga EGR ventila. [ audi80 1.8i @ 08.03.2008. 22:05 ] @
EGR - EXHAUST GAS RECIRCULTION VALVE
EGR ventil (Ventil regeneracije izduvnih gasova) je veoma važan senzor u vozilu, jer on smanjuje emisiju NOx gasova, čime se postiže da temperatura sagorevanja ne prelazi optimalnih 1800 C (ovo je temperatura pri kojoj nastaje NOx). Takođe pomaže da se zadrži optimalna temperatura, tako što se deo izduvnih gasova vraća u cilindar. Kako bi se postigle dobre performanse EGR ne funkcioniše kada je motor hladan. Kada ventil regeneracije izduvnih gasova ( EGR ventil) ispravno radi procenjuje se da je emisija štetnih NOx gasova smanjena za 30%. Procitao sam negdje da kod TDI motora, voznja na niskim okretajima ispod 1800, moze da ga zaprlja ili osteti. Osim negativne strane po ekologiju, ima jos jednu a to je skracen vijek katalizatora zbog viska gasova, i nastajanja NOx. A neki ga i iskljucuju koji nemaju sa njim problema, jedino kod ovih najnovijih motora nije preporucljivo. [ babasera @ 09.03.2008. 10:55 ] @
Svi modeli Fiata sa JTD motorima imaju EGR ventile?
@barcode Zar ne primecujes razliku u snazi motora sa ukljucenim odnosno iskljucenim protokomerom? Ja kada sam imao problem sa istim razlika je bila drasticna, nisam mogao da predjem 130 km/h ni u snu. Nisam bas siguran da je ciscenje alkoholom i sprejevima preporucljivo, ipak je ona mrezica osetljiva po meni za tako agresivne rastvarace, mada mozda i gresim. U svakom slucaju redovno menjanje filtera za vazduh je najbolja prevencija @vladagrujic Svaki servis sa examinerom za Fiata i Lanciu moze da ti kaze pravo stanje, board sve pamti. Kada budes radio dijagnostiku samo im trazi i reci ce ti.Kada si tu proveri odmah i Air bagove, to im je 5 sec posla, a najvise se mulja sa tim stvarima. [ bobo cg @ 09.03.2008. 18:40 ] @
sa njim je sve uredu ,samo me buni to sto kad dam puni gas ,kad dodje do 3000 obrtaja malo ga zagusi pa odjednom povuče,dali mu se tako pali turbina ili je nesto drugo...?
[ vladagrujic @ 09.03.2008. 18:56 ] @
Filter nafte-zapušen, ili
ako zadimi u tom trenutku može biti i filter vazduha (zaprljan). Uopšte, pobornik sam da se za utvrđivanje takvih problema krene od sitnica. [ kreculj @ 01.04.2008. 10:29 ] @
U vezi protokomera,....
vozim fiat punto JTD 2002god, od kako sam uzeo isti tj pre 13meseci, presao sam oko 33000km a protokomer mi je iskljucen tj fizicki je dzek odvojen od istog, auto mi ide ko metak, nikakvih problema, potrosnja 4 - 6.5 l/100km, navukao sam skalu preko 180km/h. Sta reci za protokomer koji kosta 150-200E pozdrav... PS ... ponekad mi se ostane upaljen ODB senzor (1-2 puta mesecno) pre startovanja motora ali posle gasenja i ponovnog paljenja on ostaje ugasen. [ bobo cg @ 02.04.2008. 12:21 ] @
prvo ga uključi protokomjer i probaj auto,ako nema razlike onda je ok,a ako je auto spor i tesko ubrzava onda ga skini i očisti i vrati.probaj ,ako auto ide dobro ok ,a ako neće onda je potpuno crko.kod nas ti je novi 80eura.
[ BigFoot @ 02.04.2008. 15:49 ] @
Citat: kreculj: protokomer mi je iskljucen tj fizicki je dzek odvojen od istog, auto mi ide ko metak, nikakvih problema, potrosnja 4 - 6.5 l/100km, navukao sam skalu preko 180km/h. Ovo odmah da patentiraš u Fiat-u i tako im smanjiš troškove proizvodnje I treba da propadne firma kad stavljaju višak delova. Ja sam na Stilu morao da zamenim neispravan protokomer da bi išao kao metak. [ dekster2 @ 02.04.2008. 16:05 ] @
To bez protokomera me podseti na vic zasto lovacki psi imaju dugacke usi(da ne bi slusali lovce kako lazu)
Znaci da netreba uzimati dijagnosticke aparate,jer se auto popravlja skidajuci dzekove kako kome padne napamet. A mozda je covek skinuo nesto sa prskalice za vodu.Trk na wikipediu-PROTOKOMER.Cisto radi funkcije,ono cemu sluzi i tako. [ babasera @ 02.04.2008. 18:57 ] @
Bilo kako bilo, lagali lovci ili ne isti slucaj i kod mene. Fiat punto 1,9 JTD 2001. godiste, kupljen sa neispravnim protokomerom (tada nisam znao da je neispravan)Sve dok ga majstor nije iskljucio, odnosno fizicki razdvojio dzek od pomenutog, jedva da sam dostizao 130km/h, a o startnosti i agilnosti da i ne pricamo.Na preporuku majstora, koji je inace po mom skromnom misljenju i iskustvu, sasvim solidan i verziran za Fiate, a pre svega poznat u BG-u, isti je iskljucen uz komentar, citiram: "ici ce ti mozda malo sporije i mozda ce malo vise trositi ali u sustini nema nikakvih posebnih smetnji, vozi i uzivaj i kad skupis pare zameni ga.Nema 'leba od ciscenja." Eto tim recima, posle nekih 1500-1600 predjenih km, kada je vec i bilo vreme za veliki servis, isti sam i zamenio, a do tada sam ga vozio tako.Iskreno, nisam primetio neku posebnu razliku, trosi i dalje 5-7l, a snaga i brzina su mu isti.Ne znam bas tacno cemu sluzi ali predpostavljam da ga nisu dzabe stavili tu, pa sam ga vodeci se tom logikom i zamenio.
@kreculj Sta je ODB senzor? Ja nisam imao nikakvih problema se senzorima ili bilo cim drugim za to vreme... i btw pretera ga malo sa tih 4 - 6.5 l/100km, nije bas tako sjajna kilometraza, barem ne kod mene :) [ vladd @ 02.04.2008. 19:26 ] @
Protokomer je jedan od senzora u kompleksnoj pretlji regulacije optimalnog rada. I to mu je zadatak, da posalje sliku o kolicini i temperaturi vazduha, koja pristize u motor.
Postoje i rezimi rada motora zapamcenni u sekundarnom ramu, nakon nekog vremena voznje, i ako se otkaci senzor, jedan period ne mora da se znacajno primeti razlika, neku regulaciju preuzce (jako uslovno receno) lambda sonda. U svakom slucaju, nije preporucljivo voziti bez senzora vazduha, dugotrajno, mogu da se jave problemi i nagomilaju greske. A tada je dovodjenje u red malo komplikovanije od proste montaze ispravnog senzora. U svakom slucaju, kratkospojena lambda i otkacen senzor protoka, mogu da dovedu do prebogate smese, i da auto vuce "kao blesav", ali sigurno ne uz minimalnu potrosnju goriva...i ne na dugi period, racunar ce poceti da zapisuje greske.. Tako da...smanjite ribu da ne ...znate kraj pecaroske anegdote... Poz [ bobo cg @ 03.04.2008. 10:04 ] @
ja sam ga očistio i nema nikakvih problema.
[Ovu poruku je menjao bobo cg dana 03.04.2008. u 14:35 GMT+1] [ marea chip tuning @ 24.09.2008. 22:01 ] @
Fiat Marea Weekend(karavan) je odličan auto,lep sportski izgled,JTD-motori su bolji nego Tdi,veoma udobno i konforno auto sa dosta oprema.Posedujem pomenuti model i prezadovoljan sam nikakvih kvarova a ljubitelj sam ekstra brze vožnje na crtu stajem sa Golfom 4 koga interesujem poslaću mu video zapis kako Marea razbija Golfa 4.Kupi Mareu bez razmišljnja neće žaliti.
Marea je odličan izbor posebno sa JTD motorom Lep sportski izgled,Marea spada u listu najlepši karavana. [Ovu poruku je menjao vladd dana 25.09.2008. u 12:21 GMT+1] [ zocalanac @ 02.02.2012. 18:13 ] @
19. jtd u svim modelima fiata, verujte, nema bolji. Čipujte, gasirajte, iživljavajte se i ne možete mu ništa. Na takvim tretmanima može najviše trpeti zamajac (plivajući), kao i kod ostalih modela te vrste, tako da bez brige, selenija(ulje), dobar euro dizel i redovan servis i verujte mi ništa mu nemožete. Dajte mu šta mu treba, sačekajte da se zagreje i gas.
[ Gedža @ 11.09.2012. 12:16 ] @
Imam fiat mareu jtd 2002. Ne zatvara mi grejanje na klimi i izbacuje sledece dijagnosticke greske 24 ,64, 80, 96, 144.
Molim za pomoc i savet. [ botr @ 11.09.2012. 16:17 ] @
Evo liste kodova, nadam se da je odgovarajuca
http://www.fiatforum.com/tech-...7403-eobd-error-code-list.html [ milosmilos1 @ 22.02.2013. 22:44 ] @
Marea ili stilo,šta predlažete?
[ Dule 021 @ 23.02.2013. 15:03 ] @
Stilo ne mozes uzeti za pare za koje mozes da uzmes Mareu.Ona je takodje generacijski ispod Stila pa samim tim i starija a ako su Stilo-i 2005 presli vec uveliko preko 200k km sta mislis koliko ima Marea koja je starija?
O smesnoj 150k km kilometrazi je vec vise glupo i pricati. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|