[ annaB @ 17.06.2007. 12:08 ] @
Imam klia3 godinu i po dana.Presao je 18 000km i interesuje me na koliko treba da se menja ulje ili da se dosipa?
[ bakara @ 17.06.2007. 13:25 ] @
Pa do sada je vec trebalo biti zamenjeno...bar na kalendarsku godinu, pa makar auto i nije vozen.

Malo je cudno da za 1.5 godinu auto nije oteran na servis, izgubices garanciju!
[ vsi @ 17.06.2007. 16:07 ] @
Ode garancija.....
[ MarkBg @ 18.06.2007. 00:50 ] @
Citat:
annaB: Imam klia3 godinu i po dana.Presao je 18 000km i interesuje me na koliko treba da se menja ulje ili da se dosipa?


Dama za volanom...
Salu na stranu, i aj se nazalost bojim da ode garancija... lai probaj da ih sarmiras, mozda i prodje...
[ dekster2 @ 18.06.2007. 07:36 ] @
Da li si ti prvi vlasnik,da li je do sada menjano ulje ako jeste imas karticu negde zakacenu na motoru.
Zamena bitrebala da budes sigurna na 7-8 hiljada.Dolivanje ako neznas koje je ulje polusintetika mada
je suludo dolivati ulje na autu sa tolikom kilometrazom.Ostaje da odgovoris da li je ikada menjano.>>????!!!!!
[ annaB @ 19.06.2007. 15:35 ] @
Paaaaa ljudi jesam,menjala sam,tj.menjali su ga u servisu-ulje+filtere ulja,filtere putnickog prostora,vazduha,filter goriva,u januaru,ove godine,tada je presao 12 000km.Nisam bas toliko nenormalna da ga ne odvedem na servis .Veliki sam ljubitelj automobila,ali se na zalost ne razumem dovoljno oko odrzavanja,a i tih siiilnih cuda ispod haube,ali imaaam ogromnu zelju da naucim nesto vezano za to.Posto sam ja ipak zensko, dobro bi mi dosao neki savet od vas momaka.Pa.... posavetuj te me kako je najbolje da odrzavm svog ljubimca?
[ ~Vojvoda @ 19.06.2007. 15:55 ] @
Trebala si to odmah da kazes
A sto se tice zamene preporucio bih ti da ipak ti ne vodis brigu o tome, nego lepo vodis evidenciju kada je termin za servis, zapises datum i kilometrazu, otprilike znas koliko mesecno prelazis km u proseku, i onda znas kada se termin za servis priblizio, i to je to.
Sto se tice zamene ulja sve zavisi od tipa i stanja motora, vrste i kvaliteta ulja, evo ja konkretno menjam na 5000, buduci da je moje vozilo vec malo starije, sto je sigurno sigurno je.
Za novo vozilo kao sto je tvoje pretpostvaljam da je realni kranji rok svakih 10 000km, ali najbolje je da pitas servisere, da ne bude posle problema.
A sto se tice dolivanja slazem se sa deksterom2, ako si kupila novo vozilo na dolivanje zaboravi, osim naravno ako vozis ko Schumaher
Ako te jos nesto interesuje slobodno pitaj.
Pozdrav!


[ annaB @ 19.06.2007. 16:16 ] @
Hvala vojvoda :).Mene buni to sto su mi rekli da na sl.servis dodjem kada budem presla 27 000km,a cini mi se da je to mnogo kasno za servis,tj.za menajnje ulja,jer su mi poslednji put(ujedno i prvi)menjali u januaru,kada sm presla 12 000km?
[ tweeester @ 19.06.2007. 16:40 ] @
To je taman interval zamene od 15.000 km, sasvim OK za novija kola i sinteticko ulje koje se danas koristi.
[ annaB @ 19.06.2007. 17:13 ] @
Aha,a sto se tice ostaog odrzavanja?Hladnjaka...?I imam jos jedno pitanjce...poprilicno mi se maste prednji tockovi,radkapne,to je verovatno zbog vuce ili...?Cime bih mogla da otklonim tu mast?
[ vaske71 @ 19.06.2007. 17:19 ] @
Ulje u motoru na svakih 5000 km najbolje na 3000 ulje u menjacu na 50 000 km najbolje na 40 000 km
Ako koristite jedan tip ulja 1 proizvodaca najbolje je ostati na istom - mislim na najjbolje vrste proizvodaca u svetu !

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao vaske71 dana 19.06.2007. u 19:24 GMT+1]
[ annaB @ 19.06.2007. 17:24 ] @
aaa momci pa sada ste me zbunili??Je l' je na 5 000 km (tj.3 000km)ili na 15 000km>Nov je auto 1.2 benzinac
[ vaske71 @ 19.06.2007. 17:40 ] @
Citat:
annaB: aaa momci pa sada ste me zbunili??Je l' je na 5 000 km (tj.3 000km)ili na 15 000km>Nov je auto 1.2 benzinac

ULJE U MOTORU
Bez obzira na preporuke uljnih kompanija da pojedina ulja mogu biti u motoru 20.000 km pa i više. To se posebice odnosi na potpuno sintetična ulja. Praksa je pokazala da je ipak bolje koristiti kraći interval, posebice jer je naše gorivo po čistoći još uvijek daleko od standarda EU. Češćim izmjenama smanjuje se trošenje i povećava čistoća unutrašnjosti motora. Naime, proces u motoru s unutrašnjim izgaranjem je takav da tijekom eksploatacije neminovno dolazi do stvaranja štetnog taloga unutar motora, posebice kod dizelskih. Zbog toga treba mijenjati ulje nakon 10.000 km, odnosno najkasnije nakon jedne godine. Ulje se mijenja pri radnoj temperaturi motora (80 do 90°C) i tada skupa s uljem iziđu i nakupljene nečistoće.
http://www.autoportal.hr/savje...emeljit_servis_sigurna_voznja/
E sad posto iskustva ljudi na benzinskim stanicama kazu da imamo 2 puta gore gorivo nego u okruzenju podeli to i dobices 5000 km

Ako zelis uvek da ti motor prede dobices ono sto sam ja napisao gore a ulje je krv automobila - dali zelis da je uvek u Top formi ili ne to je cisto tvoja odluka .
A ulje i nije bas toliko skupo !
Edit
Normalno ovim sto sam napisao nisam hteo da izazovem polemike strucnih ljudi koji su na ovom forumu i koji znaju 100 puta vise od mene ali se ja pridrzavam ovog pravila poodavno kao i prvi vlasnik pre mene i motor mi radi kao sat , iako imam Opel kadet iz 90 bolje radi i pali nego ovi najnoviji !
Ulje je zaista krv motora ! Budi sigurna u to !
Pozdrav



[Ovu poruku je menjao vaske71 dana 19.06.2007. u 19:15 GMT+1]
[ ~Vojvoda @ 19.06.2007. 18:16 ] @
Citat:
annaB: aaa momci pa sada ste me zbunili??Je l' je na 5 000 km (tj.3 000km)ili na 15 000km>Nov je auto 1.2 benzinac

Posto sam znao da ce do ovakve vrste polemike neminovno doci savetovao sam te, i dalje te savetujem da ne slusas nikoga sa ovog foruma, zato sto svako ima svoje misljenje, ali ces se samo ti voziti u tom autu, i samo ce tebe opaliti po dzepu njih nece.
Zato ti lepo kazem da pitas servisera u ovlascenom servisu, predpostavljam da tamo servisiras masinu. Lepo pitas:"Na koliko predjenjih km se menja ulje? Da li je obavezna zamena filtera ulja svaki put kada se menja ulje? Koliki je interval zamene ostalih filtera? Koliko za svecice, koliko za kaiseve?" Da te dalje ne zbunjujemo,samo redovni servisi kad ti oni kazu, da ne izgubis garanciju i kraj price.
Danasnji automobili su zaista isprojektovani da se zaista lako odrzavaju, tako da ne moras da budes mehanicki ekspert. Znas ono "Sipas i ne mislis!!!"
Eventualno ako imas nekih pitanja, slobodno pitaj, ako te zaista mnogo interesuje mehanika, i zelis da naucis nesto o automobilima preporucujem ti Ovaj Sajt. Na njemu imas mnosto postupno objasnjenih stvari vezanih za auto-mehaniku, pa opet ako negde zapne pitaj...
Poz!
[ dekster2 @ 19.06.2007. 18:54 ] @
@~Vojvoda
re:Da te dalje ne zbunjujemo,samo redovni servisi kad ti oni kazu, da ne izgubis garanciju i kraj price.

Poslusaj ga,a sto se cini tockova,ta masnoca ako jeste , moze biti ate ulje od kocnica,a posto i za to
neverujem zbog godista i kilometraze auto je verovatno od trosenja plocica i izgleda crno i prostire
se po celoj felni.Mejbi !?
[ hakinen @ 19.06.2007. 20:56 ] @
Vaske iskreno lupio si i ostao ziv!!!

Ako bi menjali ulje na svakih 3000, to znaci da bi prosecan srpski vozac trebalo da menja ulje bar 5 puta godisnje???

Benzin i ulje generalno nemaju mnogo kontakta, tako da nema potrebe menjati ulje u ovako kratkom intervalu ma koliko los benzin bio!!

Zamena ulja se dakle vrsi u principu na pocetku sezone ( znaci mart april ) ili ako se prelazi veliki broj kilometara godisnje, kod novih automobila u intervalu od 15-20k a kod starih u intervalu od 5-10!!

Tacno je da u menjacu treba da se menja ulje, ali ja ne poznajem coveka koji je isto i uradio, uglavnom svi dolivaju, ili prvi put zamene, a nakon toga samo dolivanje :D
[ Pneos @ 19.06.2007. 20:58 ] @
Ulje dakle ima tri vrste:

imas mineralno, polusinteticko i sinteticko. Sineticko je najbolje i najvise km mozes preci sa njim. Takodje ulje ima i filter za ulje.

Posto vozim Reno evo kako ja radim.

- kupujem elfovo ulje i to sinteticko ili polusinteticko.
- zajedno sa uljem menjam i filter ulja. Neki kazu da ide filter svaki drugi put, ali on kosta 11 evra i ja uvek castim svoj auto.

Na koliko menjam ?

- za sinteticko kazu da moze i preko 20,000, a polusinteticko oko 15000km. Medjutim bitno je i kako vozis auto. Nije isto 10,000 km po gradu ili po autoputu. Ako vozis po gradu, menjaj ulje nesto pre roka, a ko dosta ides van grada predji i vise.

Ulje ti je veoma bitno. Ono podmazuje klip koji ide kroz cilindar par stotina puta u sekundi, a zazor mu je u delovima milimetra. Nema problema za njega kad je podmazan ulazi u rupu samo tako, a li zamisli da nemas ulja. Klip, karike sve bi se to iskidalo i auto bi zaribao. Dakle jedno 600 evra za servis. Medjutim vremenom i pored sve brige klip se izrabi, pogotovo karike na njemu. Onda ulje odozdo pocne da curi ka izduvnom sistemu i malo ti se zagaravi iz auspuha. To je znak za veliki servis. Ali ne brini, proci ces ti jos bar 200,000 km do toga. S i PS mogu da se menjaju mejusobno i posle njih moze i mineralno, ali ako posle mineralnog menjas na S ili PS neka ti isperu motor.

Imas dobro stivo "auto repair for dummies" i ne boj se sto si zena, zene manje grese i bolje uce.


[ ~Vojvoda @ 19.06.2007. 21:07 ] @
Citat:
dekster2: ...a sto se cini tockova,ta masnoca ako jeste , moze biti ate ulje od kocnica,a posto i za to
neverujem zbog godista i kilometraze auto je verovatno od trosenja plocica i izgleda crno i prostire
se po celoj felni.Mejbi !?

An to sam i ja pomislio, kod mene su samo prednje felne prekrivene crnom prasinom, zato sto su napred diskovi, a pozadi dobosi.
@annaB
Samo me buni termin masno koji si navela gore, ta prasina je sve, osim masna. Kakve su felne, ako su sivo-srebrnaste i imaju veliki sjaj i jos kada se gleda po suncanom danu zaista izgleda kao masno. Najverovatine je ta prasina, i nemaj razloga za brigu, jer je to sasvim normalna pojava, u ekspolataciji vozila sa disk kocnicama, vremenom se nagomilava i jedini lek je pranje. Nadam se da je sada jasnije.
Poz!
[ hakinen @ 19.06.2007. 21:29 ] @
Uzmi crevo pa gurni u tocak, da ide voda kroz rupice felge, i ako izlazi crna voda onda je to normalna pojava! :D

Citat:
Neki kazu da ide filter svaki drugi put

Filter moze da ide samo dva puta na jednu promenu ulja, a ako bi menjao svaki drugi put, kako "neki" kazu, onda koja je svrha druge zamene kad ce da prolazi kroz prljavi filetr ??
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 19.06.2007. 22:00 ] @
Citat:
annaB: aaa momci pa sada ste me zbunili??Je l' je na 5 000 km (tj.3 000km)ili na 15 000km>Nov je auto 1.2 benzinac


Ma na 15k bre.. mozes malo pre ili kasnije autu nista nece biti, bitno je samo da ne ostanes bez ulja :).. a najbitnije od svega da je u autu kvalitetno sinteticko ulje (original).. Inace dok si u garanciji lepo postuj dinamiku servisa i nemas brige.. kad izadjes iz garancije onda lepo sebi odredi jedan termin za servis (po meni idealno je prolece) kada ces u ovlascenom servisu odraditi standardni godisnji servis.. to podrazumeva: promenu ulja, svecica, svih filtera, zatim proveru kocionog i upravljackog sistema, proveru kaiseva itd.. posle predjenih 60 000 ide malo veci servis (uz obavezan standardni) koji ukljucuje zamenu kaiseva, proveru ili zamenu ulja u menjacu, provera i eventualna zamena kocionih diskova, provera i zamena amortizera, itd.. ako ovo budes ispostovala najverovatnije nikad neces imati problema sa autom sto je ze rebe (devojku) najbitnije.. Pozz
[ dekster2 @ 19.06.2007. 22:31 ] @
@Stole_sto_ljubi_zene_gole

Sve to ali nedam glas za 15-ak.Polusintetika 10.000.Od ranijeg glava ne boli.
Neeego necujem gazdaricu,Mi ovde jos malo pa skidamo glave za koju hiljadu zamene gore dole,
a drajverice nigde.Meeeni se cini da ona radi u nekom servisu nego testira nase znanje .
Ne ne,sad je prepoznajem clio 1.2 sto sece u krivini,turira na semaforu i ima zamascene felne.
Nedaj Hakinenu,vojvoda,pneos,vaske71 da nas annaB zavadi.Drste se ljudi to je samo zenski
vozac.
[ Pneos @ 19.06.2007. 23:16 ] @
mislim da je ulje sasvim trivijalna stvar da bi sad pravili religiju oko toga koliko i kada menjati. Koja hiljada gore dole ne mari, ali vazno je ne zapostaviti.

Meni se jednom desilo da pocelo da mi bude uljavo oko otvora za ulje. Vec sam bio resio da kupim nov zatvarac i reko ajde da proverim da nema neki mali dihtung jer Reno ima bas skupe delove. A ono, majmun mehanicar nije dobro zavrnuo ulje. Morao sam da dosipam.

Sad ne znam da li je istina, ali neki macani kazu da mogu na oko da vide koliko ulje jos moze da gura.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 19.06.2007. 23:35 ] @
Citat:
dekster2: @Stole_sto_ljubi_zene_gole

Sve to ali nedam glas za 15-ak.Polusintetika 10.000.Od ranijeg glava ne boli.
Neeego necujem gazdaricu,Mi ovde jos malo pa skidamo glave za koju hiljadu zamene gore dole,
a drajverice nigde.Meeeni se cini da ona radi u nekom servisu nego testira nase znanje .
Ne ne,sad je prepoznajem clio 1.2 sto sece u krivini,turira na semaforu i ima zamascene felne.
Nedaj Hakinenu,vojvoda,pneos,vaske71 da nas annaB zavadi.Drste se ljudi to je samo zenski
vozac.


Nisi primetio da sam pricao o sintetickim uljima (koja jedina i priznajem).. Sintetike lagano mogu da se menjaju na 20 k i vise bez bilo kakvih posledica.. ali da ne idemo u off bez razloga..
[ dekster2 @ 19.06.2007. 23:50 ] @
@stole.....

To sam verovao pre,sa BP visco 3000 koje se menjalo na 15000 a vec na 12 je bilo malte ne blato.
Sve zavisi ko,koliko i kako vozi.Ali ako neko prelazi 15 hiljada godisnje,a treba da menja na 20 hiljada
nije bas idealno da to ulje ostane i za zimski period (minus 5-10c).Mozda kod novijih automobila i jeste
univerzalno,to pretpostavljam jer nemam tacnu informaciju da li je to i tako.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 20.06.2007. 01:47 ] @
Citat:
dekster2: @stole.....

To sam verovao pre,sa BP visco 3000 koje se menjalo na 15000 a vec na 12 je bilo malte ne blato.
Sve zavisi ko,koliko i kako vozi.Ali ako neko prelazi 15 hiljada godisnje,a treba da menja na 20 hiljada
nije bas idealno da to ulje ostane i za zimski period (minus 5-10c).Mozda kod novijih automobila i jeste
univerzalno,to pretpostavljam jer nemam tacnu informaciju da li je to i tako.


Nemoj mi zameriti ali za to ulje stvarno nisam cuo.. Ja sam vise za proverene i poznatije marke sa kojima se nece desiti kao sa doticnim.. Ja koristim Seleniu HPX i posle 15k kad je menjam burazer je sipa u ficu kaze da je bolje nego bilo koje jeftinije ulje novo.. opel je presao do sad 250k a fica preko 150k oba auta bez otvaranja motora.. U scooter sipam Motul full sintetiku itd...
[ vlada01us @ 20.06.2007. 11:09 ] @
@ Stole...
Citat:
a najbitnije od svega da je u autu kvalitetno sinteticko ulje (original)

Citat:
Nisi primetio da sam pricao o sintetickim uljima (koja jedina i priznajem)

Zasto sinteticko?
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 20.06.2007. 12:13 ] @
Zasto sinteticko? Iz vise razloga:

- visoka termička i oksidaciona stabilnost,
- dugotrajnija su u eksploataciji,
- visok indeks viskoziteta,
- dobre viskozno-temperaturne osobine,
- niska isparljivost, a samim tim i manja potrošnja
- nizak sadržaj koksa, stvara manje taloga u motoru pa motor ostaje čistiji i dugotrajniji.
- niza tacka zgusnjavanja
- poboljsavaju start hladnog motora

idt....

Dovoljno razloga da vise nikad ne pomislis o upotrebi mineralnog ili polusisntetike jer visa cena je mizerna u odnosu na sve ove prednosti...

Pozz
[ annaB @ 20.06.2007. 12:29 ] @
Hvala Vam momci puno na savetima,pomogli ste mi.Posebno hvala VOJVODI.Interesantan je onaj sajt koji si mi dao.Je l' ima neki slicni i na srpskom?
[ dekster2 @ 20.06.2007. 13:20 ] @
@Stole_sto_ljubi_zene_gole

Misli osam na britis petrol sa starim znakom (sada je nesto kao sunce)
[ ~Vojvoda @ 20.06.2007. 13:29 ] @
@annaB
Nema na cemu, u svako doba, samo pitaj... ;)
Sto se tice domaceg govornog podrucja, to je slabo obradjeno, jednino sto sam nasao je ovo, a i tu nije bas najbolje objasnjeno, u svakom slucaju ti to lepo procitas, pa ako nesto nije jasno znas gde ces da trazis pomoc ;)
Poz!
[ Predrag Krstic @ 21.06.2007. 15:45 ] @
Iz cele ove vase price sam se zainteresovao za dve stvari:

•Zasto je kod novijih vozila duzi period zamene (ulja duze traju) ?

•Zasto je najbolje da se ulje menja na prolece?
Ja ga uvek menjam u oktobru kad mi je registracija pa obavim i sve pratece servise, pitam se dal gresim?
[ Pneos @ 21.06.2007. 19:01 ] @
ni jedno od dva nije tacno.
[ hakinen @ 21.06.2007. 22:31 ] @
Odgovor na prvo pitanje:
zato sto novi motori imaju bolju zaptivenost( manji je zasor izmedju karika i cilindra.....), i ulje se manje mesa sa benzinom, tako da manje menja svoje karakteristike!!

Odgovor na drugo pitanje:
zato sto ulje menja karakteristike kad su temperaturske razlike visoke, zimi bude -10 ti upalis motor i ono se zagreje na +90, a leti je drugi efekat manja je temperaturska razlika tako da manje menja karakteristike!!
Tako da je bolje u prolece menjati i onda celo leto vozis pa tek dolazi zima :D
[ F.E.A.R @ 25.06.2007. 21:11 ] @
"Dovoljno razloga da vise nikad ne pomislis o upotrebi mineralnog ili polusisntetike jer visa cena je mizerna u odnosu na sve ove prednosti..."

Pitanje:"Zasto ne pomisljati na mineralno ili polusinteticko"?
Ja u svog escorta IV sipam godinama Shell helix za benzince mineralno,cena je 400 din za litar,isto kao i sinteticka ulja,pokazao se inzvanrednim,na 9500 km.nije potrosena ni kap,ujedno ima i supstance za ciscenje motora,svaki majstor ga preporucuje iako je mineralno.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 26.06.2007. 00:05 ] @
Citat:
F.E.A.R: "Dovoljno razloga da vise nikad ne pomislis o upotrebi mineralnog ili polusisntetike jer visa cena je mizerna u odnosu na sve ove prednosti..."

Pitanje:"Zasto ne pomisljati na mineralno ili polusinteticko"?
Ja u svog escorta IV sipam godinama Shell helix za benzince mineralno,cena je 400 din za litar,isto kao i sinteticka ulja,pokazao se inzvanrednim,na 9500 km.nije potrosena ni kap,ujedno ima i supstance za ciscenje motora,svaki majstor ga preporucuje iako je mineralno.


Pa ako procitas onaj post gore gde sam naveo sve prednosti sintetike u odnosu na mineralno onda ces sam naci odgovor.. To ti je kao kad se razmisljas izmedju dva leka od kojih ti zavisi zdravlje a jedan skuplji ali mnogo bolji... a i jedan i drugi ce ti pomoci samo pitanje dal ce ostaviti posledice.. e tako ti je i sa uljima jer od njih direktno zavisi zdravlje auta.. Za mene stvarno nema dileme a iskreno ne poznajem coveka koji u auto sipa mineralno ulje..
[ cozmo_im @ 26.06.2007. 09:47 ] @
Citat:
Stole_sto_ljubi_zene_gole: Pa ako procitas onaj post gore gde sam naveo sve prednosti sintetike u odnosu na mineralno onda ces sam naci odgovor.. To ti je kao kad se razmisljas izmedju dva leka od kojih ti zavisi zdravlje a jedan skuplji ali mnogo bolji... a i jedan i drugi ce ti pomoci samo pitanje dal ce ostaviti posledice.. e tako ti je i sa uljima jer od njih direktno zavisi zdravlje auta.. Za mene stvarno nema dileme a iskreno ne poznajem coveka koji u auto sipa mineralno ulje..


Nisi bas u pravu. Dakle, motori su projektovani da se u njih sipa ulje koje se definise tzv. API specifikacijom i gradacijom.

API specifikacija oznacava za kakve motore je ulje namenjeno, koja su mu svojstva i kakve aditive/deterzente i ostale supstance koje dodatno stite i ciste motor sadrzi to ulje. Gradacija - svi znamo sta to znaci.

Mineralno, polusinteticko i sinteticko ulje se razlikuju u vrstama aditiva, nacinu na koji se ulje pravi i gradaciji.

Motori od pre 10 i vise godina su projektovani drugacije i njih U POTPUNOSTI zadovoljava API specifikacija koja je vazila tada (mineralno ili bilo koje polusinteticko ulje u 99% slucajeva). Nekim motorima ne odgovara ulje redje gradacije (recimo 10W40 ili 5W40, 5W30) jer su projektovani sa drugacijim uljnim kanalima i zaptivacima i ulje jednostavno moze da poskida talog ili da procuri pored semeringa i drugacije se ponasa u motoru za koje je namenjena starija API specifikacija, gradacija (mineralno ulje npr.). Da bi neki motor projektovan pre 15-20 god. prihvatio polusintetiku ili sintetiku mora biti u savrsenom stanju, bez koksiranih naslaga unutra, sa dobrim zaptivacima inace ce trositi ulje ili ce cureti a prethodno je pozeljno isprati motor uljem za ciscenje motora.

Recimo, moja Toyota Corolla ima motor koji datira od pre 20 godina (cuveni 2E, 12-to ventilski 1.3). On je projektovan za API specifikaciju koja je vazila tada (dakle ulje 10W40, 15W40, 20W50, 20W60) SG/CF recimo i ja sam presao 200.000km i motor je kao i prvog dana jer sam uvek kupovao ulje po specifikaciji u uputstvu - recimo 15W40 SG/CF ili kasnije SL/CF koji APSOLUTNO zadovoljava moj motor. Nikad problema sa uljem nisam imao, ni talogom ni slicno.

Noviji motori zahtevaju ulja novije API specifikacije, polusinteticko i sinteticko i naravno da neces u njih sipati mineralno starije API specifikacije (mineralno se i pravi samo SL/CF, negde s kraja devedestih, tako da i nije za te motore) i gradacije koja nije za taj motor.

Dakle, sipajte ono ulje koje vam pise u uputstvu, menjajte ga redovno po uputstvu i - sretan put!

Korisno i nadasve poucno:

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

P.S. NIKAD NIKAD NIKAKVE ADITIVE NE SIPAJTE U MOTOR, svako ulje po API specifikaciji sadrzi sve sto je potrebno za vasu konstrukciju motora!
[ F.E.A.R @ 26.06.2007. 20:07 ] @
Cozmo_im,dao si pravi odgovor,
Stole, ovaj shell iako je mineralan dobio je samo reci hvale od mehanicara koje sam pitao za savet,a i sto se cene tice nije ni malo jeftin 400 din. za litar.Ponavljam toliko kosta i sinteticko.
Poz
[ annaB @ 29.06.2007. 13:26 ] @
Ma dajte ljudi sta vam je,koje sinteticko ulje kosta 400 din???I gde?Ja sipam Valvolin i kosta 900 din
[ tweeester @ 29.06.2007. 14:02 ] @
I ja bih voleo da mogu da nadjem Valvoline SynPower ispod 900 din?
[ ~Vojvoda @ 29.06.2007. 15:51 ] @
Evo ja sam bas danas menjao, 4xCastrol Protection+ (SL/CF) po 483.21=1932.84 + filteri svi+PDV=4228.84
[ annaB @ 30.06.2007. 17:16 ] @
A kakvo je Castrol naspram Valvolin.Sipala sam Valvolin i nesto ne bih da ga menjam.Cini mi se da ne bi trebalo menjati marku ulja ili...?
[ ~Vojvoda @ 30.06.2007. 17:28 ] @
oooo, ana nesto te ne nije bilo ovde u poslednje vreme...
Pazi, ovako, nisam ti ja neki x-pert, ali po meni vazi ona stara izreka:"isto s****e-drugo pakovanje", mozda nisam u pravu, nije bitno koje ulje koristis, bitno je da ga ima, i da nije staro...
A sada koja je maraka Castrol ili Valvoline nema veze, bitno je samo da nije neko budjavo tipa Galax :))))
I jos nesto...
U pravu si, vidim ja da ti polako napredujes:) -nije pozeljno menjati jednu marku ulja za drugu, koje si koristila, to koristi ubuduce i nema glavobolje...
Pozdrav!
[ bakara @ 30.06.2007. 21:56 ] @
Citat:
annaB: Ma dajte ljudi sta vam je,koje sinteticko ulje kosta 400 din???I gde?Ja sipam Valvolin i kosta 900 din


Prvo sto mi pade na pamet: selenia i bergoline...



Citat:
annaB: A kakvo je Castrol naspram Valvolin.

Nemoj menjati tip ulja koji si sipala do sad...

U ovoj temi necemo diskutovati da li je bolji castrol ili valvolin.

Hvala!
[ annaB @ 01.07.2007. 11:40 ] @
AAAAAAaaa gde si Vojvoda!?Vidis kako ja napredujem,he he,a sumljali ste u mene jer sam zensko,ccccc!!!He
[ ~Vojvoda @ 01.07.2007. 12:27 ] @
aaa, pa nemoj tako....
ja nikada nisam sumnjao u zenski rod, sve se moze kad se hoce
ti si dokaz, ja ponavljam, ako nesto zakrizi, samo pitaj, mada kako je krenulo uskoro cemo mi tebe zvati za pomoc
Pozdrav!
[ annaB @ 01.07.2007. 15:43 ] @
lepo je cuti tako nesto od nekog bate .Je l' si svaki dan na sajtu?
[ ~Vojvoda @ 01.07.2007. 17:34 ] @
tu i tamo, navratim bar jednom dnevno
[ bakara @ 01.07.2007. 17:35 ] @
@annaB i ~Vojvoda

Ne bih da vam smetam, ali ovo nije chat nego javni forum.
Predlazem da razmenite telefone, ili mailove pa da nastavite...

Hvala!