[ Zeleni zub @ 20.06.2007. 22:42 ] @
| Audi 80, benzinac 1.8; mada i dok sam ladu imao neki majstori su tvrdili da cep na boci sa antifrizom mora da bude malo 'labavije' zategnut zbog viska pritiska koji se pri zagrevanju motora javlja u sistemu za hladjenje.
Drugi pak tvrde da sistem mora biti maksimalno zaptiven, jer se onda podize tacka kljucanja tecnosti za hladjenje...
Zanima me sta o tome misle ljudi na forumu (koji se razumeju u materiju) ;-)
|
[ MarkBg @ 20.06.2007. 23:00 ] @
ako mislis na prelivnu posudu, na mnogim automobilima cak ima i odusak, tj. moze da izadje visak ako dodje bas do vrha...
ako mislis na hladnjak njegov cep zavrni do kraja... a ovaj na prelivnoj posudi, sta znam, ja sam i njega na svakom autu zavrtao do kraja...
cim postoji cep logicno je da treba da se zavrne da drzi a ne da pusta :-) ako treba da pusta sam proizvodjac bi napravio cep sa oduskom...
[ hakinen @ 20.06.2007. 23:20 ] @
Na opelovoj posudi za preliv pise "boca pod visokim pritiskom i ne otvarati kad je motor ugrejan" na samom cepu ima ventil koji bi se aktivirao ako bi doslo da visokog pritiska!!
Dakle sve u svemu treba zatvoriti to do kraja!!
Jednom tako rekao neki majstor mom ujaku koji vozi golfa 2 da malo olabavi cep, i kaze on idem ja uz neku uzbrdicu a ono podize temperaturu, a nikada mi do sada nije podizao, stanem kad imam sta da vidim, sva voda iscurela pored cepa, tako da od tada drzi cep uvek dobro zategnut i nikada vise nije imao problema :D
[ bakara @ 20.06.2007. 23:26 ] @
@Zeleni zub
Ako je taj koji ti je rekao da cep treba da bude labav hteo da ti proda auto...bezi od njega.
Cep mora da bude cvrsto zatvoren, i prilikom rada motora ne sme da duva.
[ MarkBg @ 21.06.2007. 03:02 ] @
taj koji mu je rekao ili je budala ili ga z*****va... a jos ako hoce da mu proda auto... sta raeci..
[ Zeleni zub @ 29.06.2007. 20:47 ] @
Hvala svima na odgovorima;
nije u pitanju prodaja auta, vec vise razlicitih misljenja sam cuo od razlicitih ljudi tokom godina.
Radi se o prelivnoj posudi, tj. nema otvor na samom hladnjaku kao npr. kod Z101.
Dok mi je cep bio cvrsto pritegnut temperatura je bila na jednom nivou u odredjenom rezimu voznje, a od kako sam 'olabavio pola kruga' za nekih 5-10 stepeni je veca u istom rezimu voznje.
To mi je bilo nelogicno pa sam zato pitao ovde.
Hvala svima, poz - odo' da pritegnem
[ bakara @ 30.06.2007. 22:00 ] @
Pritegni cep i ne diraj vise, moze se desiti da izgubis rashladnu tecnost.
Ukoliko ti se nadima posuda, to je dobar znak da je nesto neispravno, i obavezno treba pregledati sta je u pitanju.
[ Zeleni zub @ 01.07.2007. 20:26 ] @
Srecom nema nadimanja posude, niti nabijanja prevelikog pritiska u crevima
TNX
[ ilicdarko @ 18.11.2007. 16:14 ] @
Kod vozila koja imaju siatem za hladjenje koji ima kompezacioni sud ( prelivnu bocu ) cep mora biti zavijen do kraja. U toku samog rada motora dolazi do povecanja pritiska u sistemu za hladjenje i taj pritisak potiskuje tecnost za hladjenje u bocu u kojoj se takodje povecava pritisak. Na svakom cepu prelivne boce postoje ventili odnosno kod starijih modela je to na samom cepu hladnjaka i omogucavju tom pritisku koji je iznad granice predvidjenog za taj tip vozila da izdje u atmosferu kako nebi doslo do pregrevanja vozila. Samim tim kada se vozilo ohladi pada pritisak u sistemu za hladjenje i posto je tada u boci pritisak nesto veci a pritisci uvek teze da se izjednace tecnost se polako vraca u hladnjak i onim sto je bilo u posudi nadoknadjuje gubitak koji je nastao u toku rada a on je obicno vrlo mali. Pogledajte sami tako sto kad je vozilo na radnoj temperaturi u boci ima vise tecnosti nego kada je vozilo hladno. Na opelovim vozilima sto je redji slucaj desava se da ventili na cepu zaglave i dolazi do pregrevanja motora. Rad svih tih ventila je fabricki proracunat kako bi bila odrzana radna temperatura motora.
Nadam se da sam ti resio nedoumice.
Pozdrav od DOKTORA
[ RS TURBO @ 18.11.2007. 17:27 ] @
poruka je napisana 20.06.2007. u 21:42 ja mislim da je vis skuzio kako zatvoriti cep hehehe
[ Zeleni zub @ 18.11.2007. 22:29 ] @
Ovakav odgovor nikad nije suvisan - pomoci ce nekom ko ovu temu bude kasnije listao...
PS
Do kraja zavijen u mom slucaju.
[ mkvb @ 13.11.2009. 07:54 ] @
Tacno, evo meni je bio koristan posle dve godine!
Izvinjavam se sto dizem temu iz mrtvih ali sada imam taj problem pa bolje da nastavljamo ovu temu nego da otvaram novu.
Radi se o Golfu 1.6D (kec)
Pre dva dana sam hteo da dosipam malo novog antifriza, otvorim prelivnu bocu a ona prazna! Dolio sam 1l antifriza i malo vise od 1l destilovane vode!!! Tih 2l tecnosti sam izgubio u roku od 3-4 dana jer sam proveravao tacku mrznjenja (bila je oko -15) pa sam kupio malo novog antifriza da dolijem i saceka me iznenadjenje!
Nikakve promene u radu motora nisam primetio, nikakvu paru na auspuhu (ako je dihtung progoreo), posle toga mi antifriz nije mastan i evo dva dana je proslo od dolivanja i ne opada nivo.
Primetio sam da kada stisnem rukom gornje crevo od hladnjaka istiskujem vazduh na cepu prelivne boce, cuje se sistanje, znaci da ne dihtuje. Kada pustim crevo ista kolicina vazduha se vrati nazad. Da li tako mora ili je blokirao ventil?
Auto lepo postize i odrzava radnu temperaturu, ne kuva, normalno sve radi.
Da li je mogao na cep da izbaci 2l antifriza a da pri tome ne prokuva, kazaljkica temprature je uvek na malo preko pola i tu pomalo seta (kad ukljkuci ventilator malo se vrati ka sredini).
Molim Vas za neki komentar. Hvala
[ 101010 @ 13.11.2009. 18:25 ] @
Pre ce biti da ti negde curi rashladna tecnost, creva, hladnjak, hladnjak u kabini, pumpa ?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|