Dok mi je auto bio zaustavljen pokraj puta uadrio ga je drugi automobil od pozadi i odbacio 5 metara gde je zatim udario levim farom u banderu. Srecom nikog u kolima nije bilo. Od ostecenja razbijen je zadnji spojler i branik, prednji far i limarija ce morati da se izvlaci.
Ono sto me zanima da li je airbag trebalo da se aktivira pri ovakvom udarcu? Imam ga i na vozacevom i suvozacevom mestu. Lampica za airbag na kontrolnoj tabli non stop gori!
[ skocimish @ 23.06.2007. 23:03 ] @
U vecini slucajeva na automobilima novije proizvodnje, desava se da se air bag-ovi ne aktiviraju cak i pri mnogo vecim havarijama od tvoje. Sve zavisi od centrale air-bag-a koja registruje udar pa se dogadja da se vozacev jastuk otvori a suvozacev ne, cak i sigurnosni pojasevi se zategnu ali ne ispali ni jedan jastuk bilo na volanu ili bilo gde drugde. U svakom slucaju , centrala na tvom vozilu je zapamtila gresku, pa nebi bilo lose da proveris u kakvom su ti stanju pojasevi. Ako je sve u redu , moguce je da ces morati da ponistis samo gresku dijagnostickim aparatom i to je sve.
Jos jedna bitna stvar, ima veze da li je neko bio u vozilu i da li je auto bio na kontaktu ili ne. Ako nije, onda nije postojao razlog za aktiviranje vazdusnih jastuka.
Pozdrav!
[ Pneos @ 24.06.2007. 08:43 ] @
a da li si siguran da imas airbag ?
98% automobila iz uvoza su udarani, a 60% njih nema airbagove.
[ vladd @ 24.06.2007. 14:31 ] @
Osim dobre Pneos-ove primedbe, dodao bih da er-begovi spadaju u one detalje koji se skidaju sa uvezenih automobila, kao i rezervni tocak, cd charger, alat, dizalica, koji sluze za dopunsku zaradu "uvoznika" jajare.
Drugi vazan detalj je da se kod nekih automobila ne ukljucuju er-begovi ako pojas nije vezan.
Poz.
[ antibisic @ 25.06.2007. 19:49 ] @
Nema veze što pojas nije vezan on se mora aktivirati ako je bio upaljen ili pod kontaktom ali ima veze što je udar bio pozadi a većina ima senzor koji reagira na udar sprijeda.I ima veze kod nekih koji imaju senzore(mate)u sicevima koji registriraju kada neko sjedi u autu !
[ Cracker @ 25.06.2007. 20:58 ] @
Da napomenem da auto nije bio pod kontaktom i da nema kompjuter.
[ antibisic @ 25.06.2007. 21:38 ] @
Kako može biti da nema kompjutor ako ima airbag mora imati i kompjutor od njega!!
[ StORM48 @ 26.06.2007. 16:18 ] @
Ako je airbag ispravan, nije se aktivirao zato što nije ni predviđeno da se aktivira pri takvom udaru. Ako je verovati EuroNCAP-u, najčešće se airbag programira tako da se aktivacija izvrši pri udaru ekvivalentnom onome koji se dogodi pri 60km/h u zid, odnosno pri "graničnoj test vrednosti" (čini mi se da ga tako nazvaše). Airbag može biti opasniji ako se aktivira pri malim brzinama, nego ako se ne aktivira.
Pozdrav
[ pisac @ 15.07.2007. 18:07 ] @
Igrom slučaja sam obišao parking u Fordovom servisu u Beogradu, na kome je bilo 5 slupanih Fordova (Focus, Mondeo, Fiesta). Svi su bili manje ili više slupani spreda, od toga 2 vrlo jako (pola prednjeg dela je "nestalo").
Ono što je zanimljivo jeste da se na oba ta jako slupana spreda, nisu otvorili prednji vazdušni jastuci, ali se na jednom od njih koji je imao i samo ulubljenu kvaku na levim prednjim vratima otvorio bočni levi vazdušni jastuk (onaj u sedištu). Na ostalim vozilima koja su bila delimično ili samo malo slupana spreda, na samo jednom vozilu (Fiesta, čini mi se) otvorio se suvozačev vazdušni jastuk (ali ne i vozačev).
Par meseci pre toga, sam na istom mestu video jedan Focus koji je bio isprevrtan. Znači, nije slupan spreda već je sleteo sa puta i prevrtao se i klizao po krovu. Nije uništen, ali je zadnji desni deo krova kao i desni stub dosta ulubljen, a i sve strane vozila su "izlupane" umereno. Da je neko sedeo pozadi desno (a po nedostatku krvi reko bih da nije) ne bi baš lepo prošao. Na njemu su se otvorila oba prednja vazdušna jastuka, a ostali nisu (mada mislim da ovaj model i nije imao ostale jastuke).
Eto, toliko o tome.
[ Ilic Igor @ 15.07.2007. 19:36 ] @
Citat:
Cracker:
Imam ga i na vozacevom i suvozacevom mestu. Lampica za airbag na kontrolnoj tabli non stop gori!
Gori od kad je udaren ili pre udarca je svetlelo?
Ako ti je svetlelo pre udarca non stop znači da ti nije radio air bag.
[ bakara @ 15.07.2007. 21:33 ] @
Citat:
pisac:
Ono što je zanimljivo jeste da se na oba ta jako slupana spreda, nisu otvorili prednji vazdušni jastuci, ali se na jednom od njih koji je imao i samo ulubljenu kvaku na levim prednjim vratima otvorio bočni levi vazdušni jastuk (onaj u sedištu). Na ostalim vozilima koja su bila delimično ili samo malo slupana spreda, na samo jednom vozilu (Fiesta, čini mi se) otvorio se suvozačev vazdušni jastuk (ali ne i vozačev).
Noviji automobili imaju senzore u sedistima i nece aktivirati air bag ukoliko niko ne sedi na njemu, takodje air bag se nece aktivirati ni ukoliko nije vezan sigurnosni pojas. Gore navedeni primer lepo ilustruje ovo sto sam pomenuo.
[ SmilieBG @ 16.07.2007. 16:39 ] @
Slazem se sa bakarom. Ispod sedista ima senzor za AirBag i ako niko ne sedi - nece ni da otvara airbag, jer jednostavno nema potrebe. To bi ti samo bilo 300 evra vise stete, na ionako vec slupanim kolima.
Inace, nisam znao da vade 'zdrave' airbagove iz automobila iz uvoza. To je, u najmanju ruku - bolesno! :|
Poz,
Sale
PS. ako svetli lampica od airbag-a, moze biti nekoliko razloga. Najcesci je da je senzor ispod sedista otisao. U tom slucaju, prilikom sudara ce se airbag ipak aktivirati. U najgorem slucaju - otisao je sam airbag.
[ pisac @ 20.07.2007. 16:47 ] @
Kakvi bre senzori na Focusu i na Fiesti? Za Mondeo ne znam. Da Focus ima senzor na suvozačevom mestu, onda bi pištao kada suvozač ne veže pojas (kao što pišti kada vozač ne veže pojas), a pošto ne pišti, onda nema senzor, ili je neki idiot smislio da samo vozač treba obavezno da se vezuje.
[ efes @ 22.07.2007. 01:34 ] @
Ako se dobro secam moj elektricar mi je jednom pricao o toj zavrzlami..i jasno mi naglasio da kada lampica gori non-stop airbag je nesto sjeban....
Pozdrav.
[ bakara @ 22.07.2007. 08:53 ] @
Citat:
SmilieBG:
Inace, nisam znao da vade 'zdrave' airbagove iz automobila iz uvoza. To je, u najmanju ruku - bolesno! :|
Pa i ne vade se zdravi airbagovi vec oni ispucani...
cak sta vise, postoje specijalni "majstori" koji samo rade zatvaranje air baga (da se ne primeti) i blokiranje senzora.
Sta reci...Srbija! :D
Citat:
pisac: Kakvi bre senzori na Focusu i na Fiesti? Za Mondeo ne znam. Da Focus ima senzor na suvozačevom mestu, onda bi pištao kada suvozač ne veže pojas (kao što pišti kada vozač ne veže pojas), a pošto ne pišti, onda nema senzor, ili je neki idiot smislio da samo vozač treba obavezno da se vezuje.
To nema veze sa pistanjem, to sto pisti te u stvari opominje da je vezivanje sigurnosnog pojasa obavezno...
Na starijim automobilima se suvozacki air bag iskljucivao ili na kljuc (ima mesto na inst. tabli) ili preko dijagnostike iz menija, na novijim automobilima se gasi preko senzora u sedistu, tj. ako niko ne sedi nece se ispucati.
[ pisac @ 22.07.2007. 12:05 ] @
Ne bih sada da ulazim u jalovu raspravu, ali:
Pišti da upozori da pojas nije vezan. Pošto nema senzor na suvozačevom mestu (a ni na vozačevom), onda ne zna kada se suvozač nije vezao a kada ne sedi niko na tom sedištu, pa zbog toga nikad i ne pišti kada suvozačev pojas nije vezan. Ali pišti kada se vozač nije vezao iz jedinog razloga što se auto kreće i pretpostavka je da vozač mora biti u sedištu.
A što se tiče isključivanja, kod Focusa se suvozačev isključuje ključem, i to je dodatna opcija.
[ Luka78 @ 10.08.2007. 14:53 ] @
Meni je raceno za Fiata Brava-u 1999 godiste da je riknuo senzor suvozaca koji se nalazi u sjedistu suvozaca i da kosta nevjerovatnih 260 eura!!! Zbog toga mi lampica svjetli pa mi je receno da mi nijedan Airbag nece raditi ako svijetli lampica jer je otisao taj senzor. Pih, a ne moze se ni premostiti, nista osim zamjene, tako kazu....
Polovna sjedista sa ispravnim senzorima 300 eura....
ehhh
[ virus_crew @ 10.08.2007. 22:40 ] @
Air bag se NECE NIKADA I NIKAKO otvoriti ako nisi vezan sigurnosnim pojasom jer u suprotnom postaje projektil stoga ako imate airbag-ove vezite se ako zelite da se NE DAJ BOZE ukljuce pri sudaru, ako imate bag-ove i sudarite se a niste vezani nece vam se otvoriti, ako ti svetli lampica AB znaci da ti nesto nije uredu vozi na dijagnostiku.
[ Stele @ 12.08.2007. 09:55 ] @
Citat:
virus_crew: Air bag se NECE NIKADA I NIKAKO otvoriti ako nisi vezan sigurnosnim pojasom
Nemaju svi Air bag sistemi takav sistem rada !
Pozdrav!
[ virus_crew @ 17.08.2007. 12:00 ] @
Citat:
Stele: Nemaju svi Air bag sistemi takav sistem rada !
Pozdrav!
Mislim da gresis ali provericu da li si upravu ali logika nalaze da nisi sto, zamisli da nisi vezan zatim bammmm ti napred air bag se otvori (velikom brzinom) i stvaaarno to bi moglo da te ubije onda ti je to veca pretnja nego sam sudar pa pogledaj malo i na crash testovima ona lutka je uvek vezana pa kad bi se dogodio sudar ko zna gde bi ti leteo levo-desno pa ne moze air bag da te prati ali za sada to je moje misljenje kazem provericu kod "eksperata" za tu oblast ali opet ti kazem da mislim da nisi u pravu.
POZZ
[ vladd @ 17.08.2007. 15:16 ] @
Zavisi od konstrukcje, i nema univerzanog recepta. Nekada sa bili "sami" erbegovi, nakon 2000 su se udruzili sa pojasevima, kada se malo shvatilo da erbeg moze da slomije kicmu, pa se to vezalo sa senzorima sedista, recimo u kliju moze da se iskljuci suvozaski erbeg na vratima gde su podzaci, posto se francuzi parkiraju "sa branikom"...
Erbegovi su ili vec ispucani ili neispravni, a provera nije laka..
Poz.
[ Stele @ 17.08.2007. 18:27 ] @
@virus_crew
vladd ti je objasnio u čemu je stvar.
Znači evolucijom Air Bag sistema prešao se put od najprostijeg koji se aktivira pri bilo kakvom udaru do najkomplikovanijeg koji upravlja većim brojem Bag-ova i koji može selektivno da aktivira svaki od njih pojedinačno u zavisnosti od smera i intenziteta udara kao i od ispunjenosti uslova dali neko sedi na sedištu ili ne i da li je vezan ili ne....
Kad proveriš sve to javi šta si saznao!
Pozdrav!
[ EHHO @ 19.08.2007. 18:57 ] @
Da se i ja ukljucim. Znam da su drugaru u Astri F ispucani AIR Bag-ovi, a to se vidi po nekim crvenim trakama koje su izletele iz sigurnosnog pojasa.
[ bakara @ 19.08.2007. 19:08 ] @
@EHHO
Tu su u pitanju pirotehnicki zatezaci pojaseva i zastavice oznacavaju da pojasevi vise nemaju svoju sigurnosnu funkciju i da se trebaju zameniti.
[ vujo032 @ 19.08.2007. 19:47 ] @
Bilo je skoro nešto na tv-u,u vezi air bagova,da treba sedište da bude propisno postavljeno po visini u odnosu na
jastuk,(koliko se sećam treba da bude u predelu grudi),jer u protivnom ako se otvori i udari višlje ode vrat i glava.
Tako nekako,nisam baš 100 % siguran, ali su upozorili da može da bude jako neugodno i bolno iskustvo.
[ popovicvl @ 20.08.2007. 09:16 ] @
Airbag-ovi su usko povezani sa pojasevima na iole novijem autu.Nije senzor uvek u kopci pojasa,
one se moze naci u zatezacu u stubu vozila.
Znam primer drugar u vectri lupio auto,ali posto je jos uvek bio u "deformabilnoj zoni" jastuk se nije otvorio.
Znam primer drugareva sestra sletela sa puta u pezou 106 potpuno nov nije se otvorio jer se prevrnuo,i
ozbilnijeg ulubljenja na autu nije bilo,a devojka je prosla na svu srecu sa laksim povredama glave.Senzor je
kontao samo udar,ali ne i prevrtanje auta.Da je imao neki nacin da to oseti verovatno bi i otvorio.kad su pokusali
da tuze pezo za rad airbaga,samo su im ulepsali dan,jer su se smejali do suza.
Koliko sam skontao auto je bio ugasen i zakljucan pa i nije imao potrebe da se aktivira...nista cudno.
[ virus_crew @ 22.08.2007. 21:05 ] @
Ok ali niko nije komentarisao deo oko pojasa znaci da bi se aktivirao ja mislim da je neophodno biti vezan ok sve je to lepo napreduje tehnika usavrsava se ti sednes na sediste senzor te registruje sve je to ok ali kad dodje do sudara ti nisi vezan otvori se air bag a sta u tom slucaju biva sa tobom ja mislim da ces mnogo gore proci ako nisi vezan a izleti ti air bag razmislite malo a zasto bi onda postojali pojasevi, ne znam ovo je jos uvek moje misljenje jer nisam nasao pravi(TACAN) odgovor jer sam se naslusao ljudi koji kazu kao vi i masu ljudi koji kazu kao ja pa cu i dalje nastaviti da trazim odgovor od nekog kompetentnog a ne nekog kao sto sam ja koji razmislja logikom a ne cinjenicama.
MIslim da mi niko nije na ovo odgovorio.
[ vladd @ 23.08.2007. 00:13 ] @
Ne mogu da verujem da nisi gledao kres testove na Diskaveriju, repriziraju ih bar svake druge nedelje. A i ne znam gde ces, na ovim terenima, naci "eminentnog" strucnjaka, od poverenja i integriteta, kada se niko na Balkanu i istocnije, ne bavi tim poslom.
Ako nisi vezan, erbeg povredjuje vrat na par nacina, ili vraca glavu nazad, ili se telo , posto ne moze napred, u delicu sekunde, "penje" prema plafonu.
Kod bocnog udra je najgore, nevezanom se lomi kuk i rebra, plus udar glavom, koji i bocni erbeg slabije kompenzuje. "Zavese" su nesto bolje, ali generalni slabija konstrukcija auta bocno, blizina tela limu i okolini pravi vece probleme.
Vezivanje je 60% posla oko bezbednosti, nekeda pojas moze da sacuva glavu i bez erbega. Erbeg najvise sprecava povrede lica i udare glave, kod sudara gde je kontura kabine lako ostecena. Kod teskih sudara, nema pomoci.
Poz.
[ popovicvl @ 23.08.2007. 08:53 ] @
air bag i pojas zajedno rade...ako nisi vezan,i dodje do nesrecnog slucaja ni perjani jastuk ti nece pomoci da se ne prmestis
sa sedista na sediste.
Mrzim ljude koji u inat nece da se vezuju.Kao to je za pickice,a nikad nisu razmisljali da se vezuju radi svoje bezbednosti.
Ja kako sednem u kola se vezem,jer na ulici haraju budale,a svet nije imun na njih.
[ virus_crew @ 26.08.2007. 23:02 ] @
Bravo svaka cast pa to ja od mog prvog posta govorim vezivanje, vezivanje,vezivanje i ja takodje cim sednem kljuc u kontakt bravu pa se vezem pa sve ostalo ja znam kakva budala sedi za mojim autom : )))) ali ne znam kakva budala sedi za nekim drugim autom.
E super sad znam da sam upravu @vladd eto vidis da sam ga izgleda nasao ti mi delujes kao "eminentni" strucnjak.
Pozz
@popovicvl svaka ti je na mestu slazem se 100% sa tobom.
Pozz
[ vladd @ 26.08.2007. 23:12 ] @
Uf, hvala na komplimentu, ali sam sebe ne smatram "eminentnim", bar ne za tu oblast, ne bavim se automobilima profesionalno, cisto amaterski, imam neka predznanja, tek da ne lutam u toj oblasti.
Daleko od eminentan, jaako daleko, ali gledam da sacuvam i pare i zivu glavu u saobracaju, gine se po ulicama kao u ratu..
Poz.
[ Stele @ 27.08.2007. 18:16 ] @
@virus_crew
To što si našao istomišljenika, ili misliš da si ga našao, ne znači da si u pravu!
U pravu si samo u tvrdnji da je za maksimalan efekat airbag-a potrebno vezivanje pojaseva, ali nisi u pravu kada tvrdiš da se airbag neće aktivirati ako nisi vezan, a objašnjeno ti je i zašto. Znači neki sistemi imaju tu mogućnost a neki ne.
Evo naprimer moj auto koji je star deset godina i ima samo jedan airbag nema mogućnost detekcije vezanosti pojasa. Baš bi voleo da mi neki eminentni stručnjak objasni kako centrala airbaga zna da ja sedim na sedištu i da li sam vezan. Koja je to komponenta koja registruje vezivanje i sedenje i gde se nalazi na mojim kolima?
Pozdrav!
[ vladd @ 27.08.2007. 18:37 ] @
Obican pin na konektoru kao interlock, a signal isti onaj koji pali lampicu na tabli...
Receno je par puta, da stare verzije, koje nisu unapredjene(po misljenju konstruktora sigurnosnih sistema) mogu da se ukluce, samo na udar i na reakciju G senzora, bez obzira da li je neko vezan ili uopste u kolima, naravno, kontakt je uslov, uz udar..
Svako bi trebao da prouci sigurnosni sistem na svom vozilu, bar do nivoa poznavanja sistema karburator-ubrizgavanje, ne vise..
Poz.
[ Stele @ 27.08.2007. 18:52 ] @
Sve je to lepo samo što ta mogućnost detekcije od mene ne postoji. Zato se vezujem i molim Boga da mi nikad ne zatreba !
Zato ljudi vežite se jer samo tada airbag u kolima ima smisla, a daleko bilo da nekom zatreba !!!
Pozdrav!
[ virus_crew @ 14.09.2007. 00:44 ] @
@Stele
Tako je, ali moj auto je star sest godina i moze da se otvori samo ako sam vezan sto naravno radim cim udjem u vozilo zlu ne trebalo, i nikom airbag ne zatrebao nikada.
Pozz
[ indicator1 @ 14.09.2007. 21:50 ] @
Pogledaj ispod sedista da li postoji nekakav kabl, obicno je ucvrscen sa par zabica, postoji i plasticni konektor. Ako nemas elektricno podesavanje sedista, to jedino moze da bude kabl od senzora u sedistu. Moguce je da stariji automobili nemaju takav senzor, svi noviji ih sigurno imaju. Senzor pojasa se nalazi bocno u stubu, i uslov za ispaljivanje jastuka je naglo zatezanje pojasa, koje onda okida malo punjenje i dodatno zateze pojas a istovremeno daje zeleno svetlo airbag centrali da ako i ostali senzori proreaguju aktivira airbag.
Deaktiviranje suvozackog jastuka sluzi ne da sacuvate jastuk u slucaju sudara, vec da ako na sedistu sedi niza osoba ili dete onemogucite jastuk koji bi inace u slucaju aktiviranja mogao da smrtno povredi tu osobu. Jastuk treba da "gadja" grudi a nikako glavu.
[ login @ 15.01.2008. 09:47 ] @
Citat:
indicator1: Pogledaj ispod sedista da li postoji nekakav kabl, obicno je ucvrscen sa par zabica, postoji i plasticni konektor. Ako nemas elektricno podesavanje sedista, to jedino moze da bude kabl od senzora u sedistu.
Ne bih se složio sa ovom konstatacijom. Ovo može da bude i kabel od grejača sedišta.
Odgovor na temu bi trebao da glasi NE ne bi trebalo da se aktiviraju jastuci, pošto je auto bio prazan i ugašen. Lampica airbag-a koja svetli nakon udarca govori vozaču da je detektovan sudar i da mora otići u servis gde će mu iz log-a obrisati detekciju sudara i proveriti ispravnost airbag-a.
[ dyki @ 22.01.2008. 11:37 ] @
Da se ukljucim u temu, iako je mozda malo kasno :)
Bas sam skoro imao seminarski rad iz pasivne bezbednosti vozila pri sudaru, pa da pomognem malo
Prvo, cini mi se da covek nije naveo koji je auto u pitanju, koje godiste, od toga mnogo zavisi
Svaki proizvodjac ima svoje sisetme za aktiviranje jastuka. neki ce se aktivirati i kad auto nije pod kontaktom ili upaljen, neki preko pojasa, preko senzora, neki imaju cak i senzor za tezinu putnika i na osnovu toga odredjuju koliko ce se napumpati jastuk, tako da je i tu bitno koji je auto
Dalje, neko je pomenuo da je uglavnom brzina pri kojoj se 'otkljucava' aktiviranje jastuka preko 60km/h, a takodje postoji i ugao pod kojim auto mora da udari da bi se aktivirali (npr. ako neko opali po prednjem levom krilu nece se aktivirati, tek npr. ako udari direktno u ugao gde je migavac). Kod prvih novijih sistema rade i na moment udarca, tj. silu kojom je nesto udarilo u auto (npr. vozis 20km/h i neko izleti iz suprotnog smera pri 80km/h, prvi se ne bi aktivirali jer se vozi ispod 60, a noviji registruju silu udara i otvaraju jastuke) opet, zavisi od godista, marke i modela automobila.
Zakljucak, NIKAKO nemojte voziti uzdajuci se samo u jastuke a da niste vezani, jer u tom slucaju veca je verovatnoca da dodje do povrede izazvane jastukom nego od samog sudara!
P.S. mali test, jedini koj mozete da uradite bez otvaranja same kutije :)
ako sijalica za air-bag svetli kad je auto ukljucen, sa jastucima sigurno nesto nije u redu
ako ne svetli, proverite da li zasvetli na kratko kada dajete kontakt (kao check za sve lampice, kad se pali i za ulje i za sve ostalo) ako ne, znaci da je neko cackao i da je jastuk los ili da nije tu :)
[ pisac @ 19.10.2011. 19:44 ] @
Porše Kajen, pukla zadnja guma dok je bio u blatu, i aktivirali se bočni jastuci i zavesa
Na Kajenu jastuci očigledno rade, i to i prekovremeno
[Ovu poruku je menjao pisac dana 19.10.2011. u 23:02 GMT+1]
[ bakara @ 19.10.2011. 19:58 ] @
Ne da je puklo nego je guma dobro razvalila ceo zadnji deo auta...po meni sasvim normalno da su se aktivirali jastuci.
[ luka1978 @ 15.06.2014. 16:35 ] @
Pozdrav,
Kupujem polovan Fiat Bravo 2008, pa imam jedno pitanje. Naime, bio sam u ovlastenom servisu, sve su pregledali, dijagnostika, mehanika, sve je ok. E sada, kada sam pregledao ga, primjetio da je hauba mozda 2-3 milimetra niza kod vozacevog zgloba gdje se dize, u odnosu na blatobran (kontajuci da je nesto radjeno), pa sam ukazao na servisu to i rekli su da ne vide da je ista radjeno ili da je udaran. Podigli na dizalicu, kaze serviser da ne vidi pregledom da je konstrukcija popravljana. Na dijagnostici kaze da izgleda sve ok, centrala airbaga ne vidi gresku, lampica se uredno upali i ugasi. Volan jeste ponovo oblozen kozom, ali ovaj Bravo ima problem sa kozom na volanu, pa cesto brzo odlazi, sto moze biti razlog mijenjanja.
Kaze serviser da mozda i postoji mogucnost da je udaren, ali sigurno ne toliko da su se aktivirali airbagovi ili da je konstrukcija pomotana.
E sada, da li postoji ili da li je izvodivo da se tako dobro prikrije aktiviranje airbagova, da se u ovlastenom servisu to ne vidi na dijagnostici?
Hvala
[ Drivee @ 01.07.2014. 04:51 ] @
Pa naravno, stave su drugi airbagovi i to je to. Danas se kilometraza vraca pa ovlasceni servisi ne vide da je vracana. Zasto bi drugi airbag bio problem koji je kao rezervni deo. Moze da se kupi nov u Fijatu.