[ Zed Mc Jack @ 25.06.2007. 11:54 ] @
Kupio sam Fiat Brava 1.6 16V 2001 u koji je ugrađen gas.
Prošle nedelje posle kvara auta i zamene bobine dobio sam odštampan primerak dijagnostike, na kojem osim stalne greške na bobini piše i povremena greška na Lambda senzoru.
Zanima me da li Lambda senzor ima uticaja na malčice slabiji rad motora u nižim prenosima, to jest da li treba da ga menjam ili ne?
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 25.06.2007. 12:02 ] @
lambda sonda (senzor) utice samo na rad motora na benzin.. I obicno kada ona ode (ili pocne da prijavljuje gresku) znacajno se poveca potrosnja jer daje lose signale centralnoj jedinici a samim tim se pravi losa smesa.. Ako nemas potrebu voznje na benzin (posto ti je ugradjen gas) tj 99% vremena vozis na gas nema razloga da menjas lambda sondu jer joj je cene oko 80 eura..
[ vladd @ 25.06.2007. 12:56 ] @
Pri ugradnji plina ubacuje se "lazna" lambda sonda, koja se povezuje na racunar. Da bi "obradjivao" bar neke signale.
E sad, neko napravi dobro, pa pri prelasku na benzin prikopca se lambda, a neko to zanemari, ionako mu benzin ne treba.
Uglavnom, kvalitetna ugradnja plinskog uredjaja dobro pokriva sve rezime.

Poz.
[ ~Vojvoda @ 25.06.2007. 14:00 ] @
Nisam znao da lambda sonda ne funkcionise kada se vozi na plin.
Zar nije pametnije recimo namestiti poseban relej koji prebacuje pravu sondu, i tu laznu kada se prebaci sa benzina na plin? Da racunar ocitava prave vrednosti kada vozi na benzin, a da ima tu "fake lambda" kada se vozi na plin.
Bas me cudi kako je to lose reseno.

[Ovu poruku je menjao ~Vojvoda dana 25.06.2007. u 15:11 GMT+1]
[ Skaarj @ 26.06.2007. 12:28 ] @
Da li gas uredjaj koristi lambda sondu zavisi od tipa uredjaja. Standardni venturi uredjaji ga ne koriste ali moguce je dokupiti uredjaj koji se kaci na sondu i omogucava finije podesavanje i manju potrosnju (u lovato terminologiji to se zove LovEco ili LovEco pro). Ljudi koji imaju karburatorske sisteme cak ugradjuju lambda sonde zbog ovoga.

Ukoliko pak imas sekvencijalni sistem (sto je i najbolje, ali i najskuplje, resenje generalno kad je u pitanju gas i noviji automobil) onda uredjaj sigurno koristi ocitavnje lambda sonde. Ukoliko sonda pravi problem proveri kontakte a ako to ne pomogne onda menjaj.

[ vladd @ 26.06.2007. 12:57 ] @
Pa postoje sve varijante, ali, nasi ljudi, kao pravi domacini, gledaju da "prodju" sto jeftinije, tako da se i mnogi osnovni delovi nekog originalnog, skupog sistema, menjaju sa jeftinim surogatima. Pod parolom "dovoljno je da samo isparivac bude original", verovatno su, u tom slucaju, klonovi lose prosli u praksi..

Poz
[ jonniebravo @ 28.06.2007. 11:29 ] @
Idite subotom ujutru na Bubanj potok pa cete da vidite odakle se nabavljaju "originalni" delovi za autogas. Obratite paznju na auto oko kog je najveca guzva, obicno u onom delu pre kanala tamo u dnu gde su rumuni i bugari.
[ svrcooo @ 11.07.2007. 23:05 ] @
Interesuje me da li je pri ugradnji plinskog uredjaja u Ford Scorpio 2.0i DOHC `92 neophodno staviti emulator za dizne?!
kod ovog motora ne postoji protokomer (ili ga ja za ovo kratko vreme nisam uocio ) kao kod 2.0i OHC `88 koga sam do skora vozio.
Mada nisam bas nesto imao vremena da provalim kako dise ta masina primetio sam da pored lambda sonde, obrtomera i potenciometra na klapni za gas nema ni jedan drugi senzor koji bi odredio kolko je vazduha uslo u sistem.
Buni me i to sto pored kutije za filter vazduha postoji jos jedna tako velika kutija kroz kuju prolazi vazduh ,ali iz nje ne izlaze nikakve zice.
Gde bi sad tu trebalo montirati difuzor i nepovratnu klapnu?!