[ Novake @ 27.06.2007. 22:49 ] @
Posle predjenih npr.100km na leru auto trza,kao da lupa motor po ubacivanju u drugu brzinu auto se ponaša normalno?!U petoj brzini čuje se zvižduk u menjaču,ispada iz pete(Promenjeno ulje u menjaču,posle zamene ne ispada,a zvuk se posle par minuta gubi)?!Od skoro sam vlasnik,prezadovoljan.prešla188000 plin
[ cozmo_im @ 28.06.2007. 09:30 ] @
Prvo, treba da ustanovis da li je menjac duze vreme bio bez ulja a zatim pogledas sklop hidro kvacila na menjacu da li je sve OK i da li nema negde nekog curenja. Takodje proveri ima li ulja u rezervoaru za hidro kvacilo (slicno izgleda kao rezervoar za ulje za kocnice samo je duplo manji, tu je iza njega). Pistanje ili zujanje u menjacu je znak da nema ulja u menjacu. Prati razvoj situacije i vidi da li ce vremenom da se izgubi to zvizdanje, moze da se desi da i posle zamene jedno vreme zvizdi, ulje je malo gusce kad je novo. Ako je menjac bio bez ulja duze vreme, moze da se desi i neki kvar na istom, ali cisto sumnjam. Pitaj prethodnog vlasnika kako je odrzavao auto.

Dalje pojasni nam trzanje: da li se motor trese u leru ili trza kad kreces. I to za drugu, sta lupa? Da li trza motor u drugoj a ako nesto lupne moze da bude nosac motora ili vec nesto oko menjaca.

Trazanje (ili nemiran rad) moze da bude do karburatora, pumpe za gorivo (pogotovo ako cima u drugoj), svecica, kablova, razvodne kape i ruke...

Dakle, objasni da li lupa samo kad ubacis u brzinu ili dok ubrzavas u drugoj i da li trza dok ubrzavas ili je samo nemiran rad na leru?
[ vladd @ 28.06.2007. 10:22 ] @
Za trzanje moze da bude odgovorna i lamela u drustvu sa korpom..

Poz.
[ MarkBg @ 28.06.2007. 11:39 ] @
Prosto neverovatno da iams sa menjačem problema... od gomile ljudi sa toyotama koje sam upoznao dok sam imao jednu takvu, niko nije nikad niti imao problema sa menjačem niti je čuo da neko drugi ima... a ni u servisima... što kaše cosmo 90% da je bio ostao bez ulja menjač...

inače trzanje može biti i od komutatora...
[ vladd @ 28.06.2007. 12:46 ] @
Drugacije je trzanje od komutatora, tada motor prekida. Ovo je uglavnom pri pocetnom opterecenju lamele, menjaca, ili pri ubrzavanju i uglavnom menjac ne ispada iz brzine zbog komutatora.

Ili hidraulika ne odradi dobro, ili sajle menjaca treba da se presteluju, cisto kao ideja za pregled.

Inace "boljka" (istina retka i obicno preko 300kkm) svih japanaca..

Poz.
[ cozmo_im @ 28.06.2007. 15:18 ] @
Koliko sam ja upoznat, ako su lamela i korpa samo u prvoj ce da mu tako trese i zalupa (i u rikverc na bilo kojoj uzbrdici), ali ako je presao dosta km. Mozda je neko i vratio kilometrazu.

Imao sam slucaj prijatelja koji je uzo Carinu presla kao 160.000km a ono raspad motora i svega ostalog. Preso bio 560.000km, lik vratio kilometrazu...

Hint kako ostaje menjac bez ulja, neki majstori ne paze: ako se menjaju homokineticki vade se poluosovine i dosta ulja lepo iscuri...., pogotovo poluosovina na vozacevom tocku.

Nije mi jasno sta mu znaci: na leru trza? Mozda je mislio na nemiran rad motora...
[ Novake @ 28.06.2007. 23:22 ] @
Motor lupa,kada se zaustavim na leru.Auto je kupljen od dobrog prijatelja(stariji ozbiljan čovek),tako da poznajem auto duže vreme.Pre 30000km zamenjena lamela(bez korpe i druk ležaja),desna polu osovina i neke manžetne(nezna koje ali misli da su od polu osovine).inače na autu je menjana još i benzinska pumpa(crkla zbog nevoženja na benzin),komutator,posuda za hidrauličnu tečnost za kočnice sa sve onom budzom dole mislim da je to cilindar.Inače menjač dobro radi u ostalim brzinama pa i u petoj samo što se na početku čuje to zviždanje,pa mislim da je samo do ulja.Zaboravio sam da kažem da kada sam menjao ulje iz menjača ispustio sam manje nego što bi trebalo da ga bude.Ajde to je izgleda to možda samo sinhron pete najvišlji je gore pa nije imao dovoljno ulja.Ali šta je to što lupa?Negubi hidrauličnu tečnost kvačila.
Ispravite ako negde grešim:ulje-Valvolin 10-40W,hidraulika Dot-4,menjač- Totalovo mislim 15-40znam da je bilo nešto skupo.
[ vladd @ 28.06.2007. 23:34 ] @
Malo je retko ulje za menjac, trebalo bi da bude bar SAE60. Zvizdanje moze da nastane ako nesto struze kuciste menjaca, recimo lezaj, ali to pravi opiljke u ulju.
Lupanje na leru ces morati da lociras, da li je iz motora ili ne, sa gornje ili donje polovine.., moze da bude svasta od nosaca motora do lezaja radilice.


poz.
[ Novake @ 28.06.2007. 23:38 ] @
Što kaže kozmo možda samo hidraulika neodradi dobro,kao da nedovoljno odvoji lamelu i korpu osećaj je kao da auto hoće sam da krene pa neće jer neuskladiš kvačilo i gas(kao kod početnika)pa lupa i trza.Menjač smo rešili (hvala).
[ Novake @ 28.06.2007. 23:45 ] @
Gradaciju menjačkog ulja sam našao u Auto dati.Kako da provalim odakle lupa?Mislim da su nosači OK.Šta u hladnjak?Bio je korsantin.
[ Novake @ 28.06.2007. 23:55 ] @
Opiljci u ulju rasture ceo menjač i to krlja i ispada u svim brzinama toliko da nemože da se vozi,imao sam taj problem doduše na jugu.Mislim da je ipak samo sinhron pete ostao suv duže vreme.Ipak hvala na savetima.Auto je održavan u Boleču i u nekom Auto centru negde na Novom Beogradu.Za Boleč sam čuo svašta nešto a za taj Auto centar ništa?!
[ cozmo_im @ 29.06.2007. 11:53 ] @
Citat:
Novake: Motor lupa,kada se zaustavim na leru.AAjde to je izgleda to možda samo sinhron pete najvišlji je gore pa nije imao dovoljno ulja.Ali šta je to što lupa?Negubi hidrauličnu tečnost kvačila.
Ispravite ako negde grešim:ulje-Valvolin 10-40W,hidraulika Dot-4,menjač- Totalovo mislim 15-40znam da je bilo nešto skupo.


Ne znam kako je to ulje za menjace.... Motor lupa samo na leru? Da li se cuje lupanje kad je stisnuto kvacilo ili ne? Moze da bude druk lezaj... da su lezajevi, ventili ili detonacija u motoru, lupanje bi se pojacavalo sa ubrzanjem, ovo ko zna sta je. Locirajte da nije nesto labavo pa se cuje samo na leru i probaj ovo sa kvacilom, tj da ne kucka druk lager na leru... Moze nekad da se cuje i spaner od zupcastog da lupka i kucka kod Corolle. Da li si menjao zupcasti i spanere?

Uglavnom, kod majstora idi nek ti cuje sta to lupka. Mogu i nosaci... videcete.

U hladnjak sipaj bilo sta za aluminijumske glave, samo NEMOJ Permant, dakle korsantin, Totalov ili Elfov antifriz u odnosu 60:40 ili 50:50, kako oces... i ispitaj sistem na pritisak i ispusti vazduh kad zamenis tecnost.

[ Novake @ 29.06.2007. 23:55 ] @
Definitivno,druk ležaj je lupao(zamenjeno).Vlasnik pre mene je hteo da uštedi pa je menjao samo lamelu.Ja koliko znam kada već to radiš uradiš i korpu i druk ležaj,al dobro svako radi onako kako hoće.Hvala na savetima!
[ Todorović Zoran @ 29.01.2008. 12:21 ] @
Da li je jos uvek aktuelna tama? Imam problem sa toyotom mr2,1985, mislim da je menjac otisao.Izgubila je sve brzine izuzev prve i rikverca,da li neko zna dobar servis ili gde mogu nabaviti drugi menjac?Hvala.
[ pctel @ 29.01.2008. 23:35 ] @
Ne znam sta tu ima da se popravlja menjac...
Potrazi po auto-otpadima dobar menjac, odsrafi, zasrafi i vozi.
[ vladd @ 29.01.2008. 23:45 ] @
Ne mora da je "menjac", mozda je samo viljuska biraca pukla. Ipak to treba dobar majstor d pogleda..

Poz.
[ Todorović Zoran @ 30.01.2008. 20:05 ] @
Auto je lupao na leru,a takodje i u prvoj brzini Majstor odvio šraf da ispusti ulje,aono u menjaču tri kapi ulja.Sipao majstor dve litre ulja nigde ne curi,ali kada je počeo da sipa treću litru posle dolivanja dva deci ulje počelo da curi na poluosovini.Ostavio sam auto kod majstora i sutra dan došao.Upalio sam auto i nisam mogao da verujem.Auto radi kao sat stim što kada je majstor stisnuo kvačilo čuje se zujanje,ali nije toliko jako. Šta moze to da bude. Zahvaljujem se svim dobrim ljudima koji dele savete i pruzaju ovim putem pomoć ove vrste.