|
[ waikiki @ 28.06.2007. 22:46 ] @
| Ljudi, mi smo za ginisa. Jos postujemo zakon o bezbednosti saobracaja iz 1982 god, dakle zakon iz SFRJ. Prosle tri drzave od tada a mi jos nismo usvojili nov zakon. Nema veze sto zbog tog zakona nam godisnje pogine skoro 1500 ljudi od cega 300-tinak dece. Ko koci.. izgleda MUP Srbije. Zasto.. pa kontrola i ubiranje plodova sa vozackih ispita. U ovoj drzavi (izgleda jedina u evropi) policija je nadlezna da realno procenjuje koji kandidat ispunjava a koji ne, da upravlja motornim vozilom. Nacrt zakona koji su izradili srpski strucnjaci za saobracaj i koji je prosao sa najvisim ocenama u Briselu, nije prosao kod nase policije, jer su izostavljeni iz tog nacrta. slamcica za koju se policija uhvatila je , da postoji jedna drzava u Evropi u kojoj policija jos ima nadleznost na vozackim ispitima. Spanija. Samo zaboravili su da je to ostatak totalitarnog rezima Franka koji ce vrlo brzo biti ispravljen, ako vec i nije. policija je kod nas po default-u jedina koja je strucna i sposobna da ispituje kandidate. Policija ocenjuje ali ne obrazuje. Ili su i oni obrazovna institucija... Dokle vise.... |
[ pctel @ 29.06.2007. 03:25 ] @
Citat: waikiki: Nema veze sto zbog tog zakona nam godisnje pogine skoro 1500 ljudi od cega 300-tinak dece.
Daj ne lupaj. Ne ginu ljudi zbog zakona, vec uglavnom zbog lude glave.
[ Majstor Duja @ 29.06.2007. 12:28 ] @
Pa kako se, PCtelu, po tebi obrazuje "luda glava"...batinom?
Ja sam ipak za savremeniji zakon....
[ waikiki @ 29.06.2007. 13:14 ] @
Citat: pctel: Daj ne lupaj. Ne ginu ljudi zbog zakona, vec uglavnom zbog lude glave.
Novi sistem kaznjavanja(sigurna corka ili trajno gubljenje dozvole u odredjenim slucajevima), novog nacina obuke i polaganja ispita, ogranicenja upravljanja vozilom za mladje vozace, zabrana koriscenja mob za vreme voznje i td.. i td.. ce broj "ludih glava" znatno smanjiti... kao sto se i pokazalo u zemljama gde slican zakon funkcionise... prema tome PCtel, ne lupetaj ti...
[ pctel @ 29.06.2007. 13:30 ] @
Pre svega, tom problemu se mora pristupiti znatno studioznije. Treba uzeti podatak o tacnom broju poginulih, videti koliko je to procentualno vise u odnosu na istocnoevropski prosek, pa odatle videti koliko ljudi pogine zbog starog nacina obuke i polaganja ispita (?), koliko zbog nepostojanja ogranicenja upravljanja vozilom za mladje vozace, zabrana koriscenja mobilnog vec postoji tako da to necemo uzimati u obzir. Ovako, imam utisak da si samo nasao statisticki podatak o ukupnom broju poginulih ljudi, pretpostavio da bi sa novim zakonom broj poginulih bio 0 i pripisao krivicu za svaki izgubljeni ljudski zivot starom zakonu. Da li si tako racunao?
[ broker @ 29.06.2007. 13:44 ] @
Potpuno podrzavam pctel-ov stav. Ljudi ginu zbog ludaka. Dodao bih da ginu i zbog korumpiranosti policije kao i zbog nestrucno uradjene putne mreze.
I kada bude usvojen novi zakon, ludaci ce i dalje raditi to sto rade, policajcice i dalje da prave sacekuse i hvataju one koji ce nalakse da plate umesto da jure ludake, a i kad naplacuju, naplacivace ispod ruke ili zbog norme. A o lose napravljenim putevima, pri cem ne mislim an losuizradu nego na lose oznacavanje, lose resena ukrstanja, lose nagnute povrsine u krivinamai sve druge moguce projektne promasaje kojih su nasi putevi puni, a koji direktno odnose zivote.
[ Au197/79 @ 29.06.2007. 14:15 ] @
Citat: waikiki:ce broj "ludih glava" znatno smanjiti... kao sto se i pokazalo u zemljama gde slican zakon funkcionise...
U ovoj zemlji ni jedan skupštinski zakon ne funkcioniše. Ali zato zakoni džungle savršeno rade. Slažem se da je zakon dobar i da je potreban, ali sam veliki pesimista u pogledu sprovođenja. Što je gore, pokazalo se da što je zakon moderniji to je lakše onima koji treba da ga sprovedu da nađu izgovor da to ne rade tipa: to može u modernoj zemlji ali kod nas jok, nemamo mi dovoljno ljudstva, nemamo stručnjaka, tehničke opreme itd.
A kad neko lud poraste teško ga je učovečati. Što se propusti u detinjstvu to se ne može nadoknaditi. A kod nas je ovih godina klima za ludake bila izrazito povoljna.
[ abishai @ 29.06.2007. 14:18 ] @
Lud ili ne, kada ga lupis zesce po dzepu smirice se, jeste da ce uvek biti tatinih sinova, ali opet u mnogo manjem broju.
[ broker @ 29.06.2007. 15:59 ] @
A ko ce to da ga lupi po dzepu?
I ovaj zakon predvidja lupanje po dzepu pa nista...
[ waikiki @ 29.06.2007. 16:09 ] @
Citat: pctel: Pre svega, tom problemu se mora pristupiti znatno studioznije. Treba uzeti podatak o tacnom broju poginulih, videti koliko je to procentualno vise u odnosu na istocnoevropski prosek, pa odatle videti koliko ljudi pogine zbog starog nacina obuke i polaganja ispita (?), koliko zbog nepostojanja ogranicenja upravljanja vozilom za mladje vozace, zabrana koriscenja mobilnog vec postoji tako da to necemo uzimati u obzir. Ovako, imam utisak da si samo nasao statisticki podatak o ukupnom broju poginulih ljudi, pretpostavio da bi sa novim zakonom broj poginulih bio 0 i pripisao krivicu za svaki izgubljeni ljudski zivot starom zakonu. Da li si tako racunao?
Prvo ja nigde nisam spomenuo da ce se novim zakonom broj nezgoda svesti na nulu. rekao sam samo da ce se broj "luih glava" smanjiti.
Drugo. leba ti, gde si nasao da zabrana koriscenja mobilnih postoji u sadasnjem zakonu...
Trece. Posto su slican zakon vec usvojili u susednim drzavama, a kojim volimo da se poredimo, evo ti primer Hrvatske u kojoj je zakon donesen pre nekoliko godina.
VLade Republike Hrvatske, NACIONALNI PROGRAM SIGURNOSTI CESTOVNOG PROMETA REPUBLIKE HRVATSKE,izvodi iz teksta:
Pozitivni rezultati provedbe Nacionalnog programa, koji se očituju u smanjenju stradavanja u cestovnom prometu, pokazuju opravdanost njegova donošenja i provedbe te se temeljem takvih pokazatelja predlaže nastavak programa, tim više što je smanjenje stradavanja u prometu i obveza Republike Hrvatske kao zemlje koja je započela pregovore o pristupanju Europskoj uniji.
3. REZULTATI PROVEDBE NACIONALNOG PROGRAMA 2001. – 2005.
U razdoblju od prihvaćanja provedbe Nacionalnog programa do danas dogodilo se niz promjena u prometu na cestama u Republici Hrvatskoj. Svakako je važno napomenuti kako se stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj znatno poboljšalo, izuzme li se razdoblje kad su pojedini njezini dijelovi bili zaposjednuti uslijed ratnog djelovanja. Od 1360 poginulih osoba u 1989. godini do 608 poginulih u 2004. godini, uz izuzetno veliko povećanje broja vozila, vozača i prometnih tokova, podatak je koji se mora respektirati.
Jos samo napomena. Novi zakon je deo akcionog plana Republike Srbije za pristupanje Evropskoj uniji. Njegovo usvajanje je neminovnost. Sve zemlje u okruzenju su vec odavno doneli nove zakone. A kod nas jos uvek na javnoj raspravi...
[ Lesli Eldridz @ 29.06.2007. 23:05 ] @
Citat: broker: I kada bude usvojen novi zakon, ludaci ce i dalje raditi to sto rade, policajcice i dalje da prave sacekuse i hvataju one koji ce nalakse da plate umesto da jure ludake, a i kad naplacuju, naplacivace ispod ruke ili zbog norme.
Tacno, zato sam ja i pisao ono pre na temi o kacigama. A kako da se sve to resi - pa motkom. I po ludacima, i po policiji a i po sudstvu. A kad ce to da bude, e to ne znam.
[ zoran @ 30.06.2007. 01:17 ] @
jeste...Broker je lepo i kratko sročio..
novi zakon=nove cene , ništa se više bitno neće promeniti samo ćemo da najebemo više zbog loše signalizacije na putevima , što će pokvarenjaci da iskorištavaju i dalje , a ono zbog čega su plaćeni neče odrađivati ...mnogo je lakše sakriti se iza nekog žbuna i loviti poštene...oni će platiti kod sudije za prekršaje...bitno je da se kasa puni...i da plata stiže na vreme ,a ostalo ko *ebe..
[ pctel @ 30.06.2007. 03:20 ] @
Citat: abishai: Lud ili ne, kada ga lupis zesce po dzepu smirice se
A sta ako je neko lud a nema pare? Ici ce na nedelju-dve u zatvor, odakle ce tek da izadje ludji nego sto je ikada bio.
Jos jednom bih istakao svoj stav po tom pitanju - kazne treba da budu sto blaze, ali da se sto cesce primenjuju. Mnogo bolje je imati kazne od naprimer 500 dinara ali naplatiti je 20 puta dok se covek preveze od kuce do posla ako napravi 20 prekrsaja, nego imati kaznu od 10.000 dinara i naplatiti je jednom. Ljudska podsvest nikada se ne usresredjuje na visinu kazne, vec na verovatnocu kaznjavanja, tako da u gornjem primeru verovatnoca kaznjavanja od 100% ima neuporedivo jace dejstvo od verovatnoce kaznjavanja 5%, bez obzira sto u krajnjem zbiru covek i u jednom i u drugom slucaju ostane bez iste sume novca.
[ Au197/79 @ 30.06.2007. 08:18 ] @
Meni taj zakon liči na priču "lako ćemo". A ne uviđa se složenost njegove primene. Tu se ide od promocije, animiranje ljudi, obuke ljudi, obuke pandura, obuke sudstva, povećavanje efikasnosti predhodne 2 grupe (zašto mi na putevima nemamo prikrivenu policiju u civilnim automobilima koji bi snimali prekršioce na delu), uvođenje opreme koja bi smanjila učešće kvarljive panduracije i sudsta (npr. kamere za prelaz na crveno i prekoračenje brzine, pa automatski da ti stigne "čestitka" za prekršaj, snimanje patrole kako se ne bi muvalo sa naplaćivanjem kazne).
[ waikiki @ 30.06.2007. 13:46 ] @
Citat: broker: A ko ce to da ga lupi po dzepu?
I ovaj zakon predvidja lupanje po dzepu pa nista...
Novi zakon ne predvidja samo lupanje po dzepu, nego i mnogo strozije mere.
Evo na primer:
Prolazak kroz crveno:
Kaznom iz čl. 474. st. 1. tač. 1. kazniće se vozač koji postupi suprotno odredbama
ovog člana i izreći će mu se mera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od 9 do
12 meseci.
14.1 Krivična dela
Član 470.
Ko upravlja motornim vozilom, a nema pravo na upravljanje nijednom kategorijom
motornog vozila, ili mu je vozačka dozvola poništena,
kazniće se zatvorom do jedne godine.
Član 471.
Ko upravlja motornim vozilom pod dejstvom alkohola sa više od 2,1 g/kg u
organizmu,
kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine.
Kaznom iz čl. 474. st. 1. tač. 1. kazniće se vozač koji se vozilom u naselju kreće
brzinom koja je za više od 50 km/h veća od dozvoljene, i izreći će mu se mera zabrane
upravljanja motornim vozilom od šest meseci.
Kaznom iz čl. 474. st. 1. tač. 1. kazniće se vozač koji se vozilom u naselju kreće
brzinom koja je od 30 do 50 km/h veća od dozvoljene, i izreći će mu se mera zabrane
upravljanja motornim vozilom od 3 do 6 meseci.
Kaznom iz čl. 474. st. 1. tač. 2. kazniće se vozač koji se vozilom u naselju kreće
brzinom koja je od 10 do 30 km/h veća od dozvoljene, i izreći će mu se mera zabrane
upravljanja motornim vozilom od 1 do 3 meseca.
Do sada je vozac kaznjavan istom kaznom bez obzira da li je imao 0.6 ili 2.6 promila alkohola u krvi. A po novom je ''corka''... Vozite sada 50 vise od dozvoljene brzine, platite samo novcanu kaznu. Po novom i novcana i oduzimanje dozvole na 6 meseci. Ima jos puno toga.
Kada ovakvim nacinom kaznjavanja, dodamo nove mere, koje se odnose pre svega na zastitu dece, novim nacinim sticanja vozacke dozvole, probne vozacke i td i td... niko me ne moze ubediti da broj "ludih glava" ostati isti...
Predlog novog zakona mozete preuzeti sa strane http://www.mki.sr.gov.yu/saobracaj_drumski.htm#1
[ Lesli Eldridz @ 30.06.2007. 23:16 ] @
Cekaj, a zar novi zakon nije usvojen marta 2002? Ima taj novi zakon koliko ja znam, jer da nema, ne bi mogli da kaznjavaju za kacige. U tom starom iz SFRJ nije imalo nista o kacigama. Mozda treba i neki noviji da se usvoji, ne znam. Meni (pored nebuloznih kazni) najvise smeta to sto treba i dalje da se klanjas onima na salterima za registraciju u policiji, umesto da kao gospodin covek to obavis na tehnickom pregledu i lepo dobijes nalepnicu. Ne znam kako je u predlogu tog najnovijeg zakona, ali cisto sumnjam da su ovo izmenili.
[ hakinen @ 30.06.2007. 23:45 ] @
Mislim da su usvojene samo izmene i dopune zakona a ne ceo zakon, tako da je to u sustini i dalje zakon iz 82. :D
Moje misljenje je blize pctel-ovom!!
Bolje je kaznjavati cesce, a manje, al da kad te kazni znas sto te kaznio, a ne da te policajac bipp kako stigne, i njegova se veruje!!
Moze da napise da si prosao na crveno i gotovo, moze da napise da nisi propustio pesaka, i opet nit imas dokaze ti nit on, njemu se veruje i aj plati kaznu!!
Znaci ne moze to tako, ne moze da te iko optuzuje bez i jednog dokaza, i da je jedini osnov za kaznju "policajcu se veruje"!
[ pctel @ 01.07.2007. 00:18 ] @
Citat: waikiki: Kaznom iz čl. 474. st. 1. tač. 2. kazniće se vozač koji se vozilom u naselju kreće brzinom koja je od 10 do 30 km/h veća od dozvoljene, i izreći će mu se mera zabrane upravljanja motornim vozilom od 1 do 3 meseca.
I to je dobar zakon?! Pa ovim autoputem kroz Beograd se sasvim bezbedno vozi brzinom 100km/h a za voznju brzinom 70km/h ce se primenjivati zabrana upravljanja motornim vozilom u trajanju 1-3 meseca...
Ja inace mislim da se na nasim putevima obavlja znatno sporiji saobracaj od evropskog proseka. Evo, naprimer, magistralnim putem od periferije Beograda do Valjeva ima oko 95 kilometara, ako se vozi uz postovanje svih saobracajnih propisa, potrebno je oko 2 sata za prevaljivanje te razdaljine. Otprilike tom brzinom su se kretale konjske zaprege u doba starog Rimskog carstva. Cini mi se da se u "Evropi" za takve razdaljine trosi znatno manje vremena, neka me neko ispravi ako gresim? Ja vozim malo u granicama tolerancije (malo iznad dozvoljene) a svako malo obidje me neki strani auto ciji je vozac nenaviknut da se na medjugradskim relacijama vozi "penzionerskom" brzinom 60km/h-65km/h. Smatram da su nasi putevi nebezbedni za saobracaj i da bi se to prikrilo postavljaju se ostra ogranicenja koja ljudi moraju da krse i u slucaju ne daj boze nekog incidenta za jedinog krivca se proglasava vozac koji je prekrsio ogranicenje i prica se kako takve treba lupati po dzepu, zabranjivati im voznju, stavljati ih u zatvor, slati ih na elektrcnu stolicu... a da, ovo poslednje nije jer kod nas nema elektricne stolice, ali da ima, svi bi rekli da treba vozace na nju...
Ima li vas eunezana ovde, koliko je kod vas vremena potrebno za voznju od 100 km magistralnim putem?
Da li novi zakon donosi nesto novo po pitanju problema kao sto je ovaj:
Citat: Jednom prilikom zaustavlja me saobracajac, ja mu pruzam dokumenta kroz prozor (redovna kontrola, nisam napravio nikakav prekrsaj), pita on "imas li hiladu-dve dinara?"
Ja sav besan, ajd sto mi trazi mito, nije ni prvi ni poslednji put, nego sto mi trazi nizasta, i jos me posebno iznervira sa tim "hiljadu-dve", jedno je valjda hiljadu, a drugo je dve.
I ja tako ne mogu da se iskontrolisem nego pokazem "evo, imam ali nedam!"
Na to on poce da preti odvodjenjem u stanicu, srecom ja znao kako se zove komandir policiije u toj stanici pa pomenem da bih veoma rado otisao kod toga na kafu i da mu ispricam neke stvari. Na to ovaj dohvati onaj blok i napisa mi prijavu da sam prosao na crveno u nekoj tamo ulici, a ja ne da nisam tamo prosao na crveno to vece, nego u zivotu nikada nisam bio u toj ulici.
[ Bojan Basic @ 01.07.2007. 01:34 ] @
Citat: pctel:
Da li novi zakon donosi nesto novo po pitanju problema kao sto je ovaj:
I postojeći zakon donosi rešavanje problema poput tog, samo je problem što se ne primenjuje.
Nego, nisam se zbog gornjeg komentara uključio u temu, već da te zamolim — ako nije problem — da ispričaš epilog tog slučaja.
[ Lesli Eldridz @ 01.07.2007. 02:57 ] @
Epilog tog slucaja je da je taj kontrolisani budala ako je to platio, uz sve zakonske mogucnosti koje je mogao da iskoristi, cak i u ovoj zemlji. Ako nista drugo, onda iz razloga da ih nervira. Mislim, posle visegodisnjeg odugovlacenja zbog silnih opravdanja zbog nedolazenja na rocista, ono, na putu si, bolestan si, neko ti umro, itd, pa onda zbog molbi, zalbi, zahteva, suocavanja itd, pa kao, siroma' si, al' volis da zivis, pa nemas pare za kaznu te trazis da ti odobre placanje u ratama, pa onda, mogli su i da te samo opomenu jer u momentu vrsenja prekrsaja nisi znao da je to sto radis prekrsaj, a onda si kad si saznao, odma' to ispravio i neces vise, bla bla bla, inercija pravnog sistema mora da se zloupotrebljava, kao sto oni rade, ceracemo se pa ko dokle stigne, i to zbog nekog beznacajnog prekrsaja, i njima se smuci. Pa onda znaju za drugi put da si baja, a ne ovca. I tako to. Pa te izbegavaju.
A to o putevima, da se mi ne zavaravamo, u samo par zemalja postoje putevi tipa autobanova koji postoje u Nemackoj. Znao je moler sta radi ;) Sto ne znaci da sad ja branim policiju i drzavu, ili molera, nego samo kazem. Nemoj da divljas, i stici ces. Mnogo to kosta, ti putevi, ako treba da su kvalitetni. Ne moze to da se kvalitetno napravi u sistemu u kome ih pravi onaj ko je ponudio najmanju cenu, zna se to. Znaci, trpi i cuti. Progres ti je to, iliti, ne mozes da napravis kajganu a da ne razbijes jaja.
[Ovu poruku je menjao Lesli Eldridz dana 01.07.2007. u 04:20 GMT+1]
[ Bojan Basic @ 01.07.2007. 03:32 ] @
Budući da pctel prepričava svoj događaj, nisam toliko nestrpljiv da slušam pretpostavke o tome šta je bilo na kraju, već mogu da sačekam do sutra da ovo pročita i odgovori — ako hoće.
[ Lesli Eldridz @ 01.07.2007. 07:16 ] @
Pa dobro, izvini kume, ja to nisam znao ;) Mislio sam da je primer onako, bezveze. Ali svejedno, svako moze da odugovlaci placanje bilo koje kazne skoro pa u nedogled fazonima koje sam naveo. Zasto da im bilo ko placa bilo sta, dok to bas ne mora? To je skroz bezveze sto ljudi izbegavaju to pravno smaranje, koje je bas zanimljivo, zato sto se bazira na gluposti tih birokrata i na inerciji tog njihovog budalastog sistema. Jeste smaranje, ali ako to vecina radi, na kraju mora da im se smuci. Osmanlijama. Pa onda mozda nesto i promene pa postanu ljudi, iako su birokrate.
[ broker @ 01.07.2007. 09:04 ] @
Citat: waikiki: Novi zakon ne predvidja samo lupanje po dzepu, nego i mnogo strozije mere.
Strozije mere kod nas znace samo vecu korupciju. Dok policajac ne bude morao da ima kameru i da snimi svaku intervenciju, od svih tih mera ce valjati samo policajci.
I kao sto neko vec rece, strozije mere samo sakivaju da jedan od velikih problema na putevima nisu samo vozaci, nego losi putevi, losa infrastruktura, losa signalziacija...
Sve dok zakon ne bude strogo sankcionisamo ako neko svojim postupkom na putu ili u blizini puta izazove odvlacenje paznje ili ometanje vozaca, ako neko postavljanjem ili ne odrzavanjem signalizacije izazove zabunu kod vozaca, ako neko neobelezavanjem ili losim obelezavanjem problematicnih mesta na butu trajnog ili privremenog karaktera, ako neko lose obelezava putne pravace, ako neko lose napravi put i time stvara neocekivanu i opasnu situaciju na putu, i ako zakon ne predvidi mere kojima ce da obezbedi sigurno sprovodjenje zakona, taj zakon ne valja.
Ovako, zakon, kakav god je, primenjuje se odokativno, prema potrebi i raspolozenju policajaca.
Evo bas juce gledam u TV SAT ili kako se vec zove emisija, pravili emisiju o putu od BG do mora i na jednom mestu naidju na saobracajku. Kazu, covek vozio nepredvijdenom brzinom, izleteo i zabio se u stenu. A onda pokazu kamermana koji se na tom mestu klize na asfaltu kao da je na ledu... bukvalno i bez preterivanja. Sta mislite ko ce debelo da plati za to, ako vec nije platio glavom?
Ili drugi primer: kada se izde uz Kadinjacu sa strane od Bajine Baste, znate kakve su krivine. E ujednoj debeloj, covek koji ima koucu ipsod puta stavi reflektor, onaj buvljarski, da osvetli dvoriste, a reflektor dosao tacno na nivou puta. Vozac izlazi iza kjrivine i onda odjednom sve postaje belo jer ga reflektor poptuno zaslepljuje, a tek je na pola krivine... I onda kad mu ulete u dvoriste, opet oni krivi...
Ili treci primer, zlatiborski put, poznat svakome ko je isao kroz uzice prema Zaltiboru ili moru. Kazu, jedna od najopasnijih deonica na putu ka moru, zasto sto ima mnogo jakih krivina i tri trake (pa cesto dolazi do nesporazuma da li tom srednjom treba da ide onaj odozdo ili onaj odzogo). Dobar deo tog puta je "obezbedjen" ogradom i betonskim blokovima, posto put ide rubom kanjona. Ograda je taman tako namestena da u krivini, koja bi trebalo da bude pregledna, zaklanjaju automobile iz drugog smera. Vozac koji ide odozgo, i koji ima uslovnu isprekidanu liniju, ne moze da vidi da mu u susret ide vozilo, krece u preticanje i dogadja se neminovno. Oni koji znaju tu deonicu pretucu obazrivo, ali zato ovi sa BG i CG tablicama, koji ionako ludacki voze, tu najcesce ostavljaju glavu. A ko je kriv kada se nesto desi? Naravno, onaj za volanom.
Na istom tom putu na jendom me4stu je skoro izgradjena vodovodna punmpna stanica. IOam velike prozore a u unutra gomilu neke skalamerije sa lampicama koje u mraku samo seaju i zmigaju. Sve to na deset-petnaest metara od put i u krivini. Ma koliko da je skoncentrisan, vozac ne moze da instiktivno ne skrene pogled kada mu to u sred noci zmirne. Ako zbog toga izgubi kontrolu na putu, ko je kriv? Sigurno ne onaj ko je postavio taj objekat...
Ili, koliko puta ste se raspravljali sa saobacajecem jer vas je zustavio zbog nepostovanja znaka koji je neprimetan, zarastao u siblje ili izbledeo? U uzicu postoje najmanej tri saobracajna znaka, koji su tako postalvjeni da retko koji vozac uopste zna da postoje. Jedan oznacava zabranu kretanja vozilima u datoj ulici, a druga dva su zabrana skretanja u levo. Za ovaj prvi ni policija ne haje, a za druga dva redovno masiraju vozace, koji tek tada saznaju da ti znaci uopste postoje.
Treba li pominjati "lezece policajce" koji su neobelezeni, a takvi su po pravilu predimenzionisani tako da ne odvbijaju samo bubrege nego unistavaju automobile?
A koliko puta ste naisli na neobelezene radove na putu, pa uletite na sveze i ostro isecene rupe u asfaltu?
A uglavnom vozace kaznjavaju zato sto vose 60 ili 70 na sat.... to je najlakse. Nameste se na zgodno mesto i samo skljocaju i naplacuju...
[ waikiki @ 01.07.2007. 12:35 ] @
Vidim i Vatikan se zalozio za bezbednost u saobracaajau, pa izdao novih deset bozjih zapovesti, ovog puta za vozace..
http://www.netauto.co.yu/vesti/jedna-vest.asp?br=1961
[ pctel @ 01.07.2007. 17:09 ] @
Citat: Nego, nisam se zbog gornjeg komentara uključio u temu, već da te zamolim — ako nije problem — da ispričaš epilog tog slučaja.
To se desilo pre nekih 7-8 meseci, a pre mesec-dva me pozvao sudija za prekrsaje. Tu sam to sve ispricao i trazio suocenje sa policajcem. Sudija me je mirno saslusao, ne pokazujuci ni da je iznenadjen, ni da mi veruje, ni da mi ne veruje. Rekao je da cu biti pozvan od strane sudije za prekrsaje u mestu gde se navodni prekrsaj dogodio. Za sada nema daljeg epiloga, mada je jos i rano za to.
Citat: I postojeći zakon donosi rešavanje problema poput tog, samo je problem što se ne primenjuje.
O tome pricam. Trenutno vazeci zakon je takodje dobar, ali...
[ ~Vojvoda @ 01.07.2007. 17:47 ] @
ZOBS i nije uopste bitan toliko, bitan je onaj ko ga sprovodi i ko je "umislio" da je bog i batina na srbskim drumovima...
Dalje, totalno pogresan pristup kaznjavanju vozaca, pre svega, skoro 90% vozaca zna gde panduri zauzimaju busije, za sacekusu, i navataju samo one koji su na toj deonici novi.
Da se stari zakon primenjuje pola Srbije bi lezalo u zatvoru.
Pre svega, dokazi, treba uvesto one "ghost-car" civilni auto sa kamerama i snima iz nekoliko uglova desavanja oko sebe, mislim da su neophodni na deonici autoputa od pumpe Zmaj do Gazele,gust saobracaj, velike brzine, aljkava i traljava prestrojavanja, voznja po zaustavnoj traci itd....
Postavljanje kamera takodje...
Takodje predlazem najstroze zakonom propisane kazne za strane vozace, ova turska bagra preko leta od njih ne moze da se zivi, stoka ovde ne postuje ogranicenja i kranje se bahato ponasaju, da vidimo da li tako rade u EU. Da se ja pitam ja bih za njih propisao nabijanje na kolac cisto da evociramo stare dobre uspomene :)
Pozdrav!
[ pctel @ 01.07.2007. 18:47 ] @
Kad smo vec kod kaznjavanja, jos nesto bih rekao...
Na moju veliku zalost, domace zakonodavstvo ne poznaje kaznu radom. Nakotilo se tih tatinih sinova u ovim godinama privatizacije, pa sada imas njih koliko hoces na koje placanje kazne vaspitno deluje koliko i pogled popreko. Citao sam da u inostranstvu postoji kazna prinudnog rada koja se uglavnom primenjuje za bogatiji sloj stanovnistva. Tako je jedna poznata glumica-pevacica-manekenka, ne znam sta tacno od toga, bila kaznjena da mesec dana dolazi i riba pod u bolnici. Kad je odsluzila kaznu, izjavilo je da je kazna na nju delovala izuzetno vaspitno, da sada mnogo drugacije gleda na stvari i da nikada vise ne bi napravila prekrsaj zbog kod je kaznjena, da ce se ovoga uvek secati, dok da je u pitanju bila novcana kazna samo bi potpisala cek i zaboravila da je ikada bila kaznjena. Sve u svemu, povecanje kazni ne samo da nije resenje, vec dovodi do kontra efekta - gradjani postaju skloniji nudjenju mita! Resenje je da se novcane kazne smanje, jer, ako je kazna 5-10 EUR-a da li ce iko nuditi/uzimati mito? Nece. Uz to postaviti na sve strane civilne policajce i kamere, pa ce onaj ko je sklon brzoj voznji svakog dana placati 2-3 kazne i kad se sabere na kraju meseca videce koliko mu se takva voznja isplati. Svima koji nemaju para moze se veoma lako izaci u susret da kaznu odrade tako sto ce raditi na kacenju kontejnera ili brisanju papirica sa ulice, namerno izabrati takva zanimanja gde ce ih videti dosta ljudi, a one sa skupljim kolima nista novac, samo rad. To je resenje, a ne ovo, ovo ce samo od loseg napraviti gore!
[ dmauka @ 01.07.2007. 19:12 ] @
Sve ovo sto je broker naveo vec je obuhvaceno Zakonom o bezbednosti saobracaja(ZOBS)...koji se ne postuje...ovaj zakon inace obradjuje saobracaj upravo u delu koji se odnosi (90%) na odrzavanje puteva, saobracajnih znakova i sl. Zakon koji se odnosi na regulisanje ponasanja ucesnika u saobracaju je Zakon o osnovama bezbednosti saobracaja (ZOOBS) tako da ukoliko primetite da je policajac napisao clan taj i taj ZOBS (a uglavnom tako pisu) slobodno mozete da glumite ludilo kod sudije jer je prijava dokument u postupku na osnovu koga se odredjuje kazna.
Slazem se da se ni ZOBS ni ZOOBS ne postuju u mnogim slucajevima...
[ pctel @ 02.07.2007. 00:04 ] @
Citat: dmauka: Slazem se da se ni ZOBS ni ZOOBS ne postuju u mnogim slucajevima...
Skracenice su ZBS i ZOBS.
[ dmauka @ 02.07.2007. 08:12 ] @
Citat: pctel: Skracenice su ZBS i ZOBS.
pa...dobro...
[ waikiki @ 13.08.2007. 21:52 ] @
[ waikiki @ 13.09.2007. 17:15 ] @
Sta jos treba da se desi da drzava bar malo razmisli i nesto ne preduzme da se ovako nesto vise nikad ne dogodi... strasno...
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=16&nav_id=263324
[ pcmobilni @ 30.01.2010. 01:51 ] @
Novi zakon o bezbednosti saobracaja je donet ishitreno i na brzinu to jest radila je "Resavska Skola"-prepisivanje mislim Nemackog zakona.
Prema ovome sto su uradili oni misle sad je Srbija isto sto i Nemacka napisasmo zakon skupstina izglasala i zavrsismo posao.
Oni zavrsise a gradjani Srbije automatski svi u prekrsaju onog momenta kad je zakon stupio na snagu.
O cemu se radi?
Obratite paznju sigurno je 80% gradjana Srbije u prekrsaju svakog trenutka.Drzava je donela zakon i duzna je da ga sprovede u delo.
Po clanu 66.stav 1 tacka 13 TROTOAR je zasticen kao "Beli Medved" ne pravi se razlika dali su to "Terazije" centar Beograda ili Bezanija,Resnik,V.M.Lug ili neko drugo prigradsko naselje trotoar je trotoar na njemu je zabranjeno parkiranje i zaustavljanje.
Dok ovo pisem razmisljam koliko se sada trenutno nalazi vozila u Beogradu i Srbiji u prekrsaju t.j. na TROTOARU koji gradjanina Srbije kosta 13 300,oo din.
Da bi sproveo zakon MUP je duzan da ukloni sva vozila,Pauk dolazi odnosi vozilo koje si parkirao
ispred kuce na trotoaru i odvozi na plac.
Odlazis po svoj auto da bi ga podigo,placas Parking servisu 8 300,oo din za odnosenje plus MUP-u 5 000,oo din.kaznu jel si prekrsio zakon.
Sedas u auto kreces kuci i razmisljas gde da parkiras svoj auto?
Ispred kuce na kapiji je trotoar na ulici jos manje mozes,gde da ostavim svoj auto ?
A da nisam u prekrsaju koji kosta 13 300,oo din.
Dali ima nekog resenja?
Samo nemojmo ono stavi ga slobodno ovo je privatno naselje!
Ovde Pauk ne dolazi!
Odavde ne nose!
Odavde nikad nisu nosili!
GDE DA PARKIRAM AUTO A DA NISAM U PREKRSAJU?
[ Predrag Supurovic @ 30.01.2010. 08:28 ] @
Pa u svoje dvoriste....
[ maksvel @ 30.01.2010. 08:42 ] @
Pa nemaju svi dvorište, ni garažu. Nadgradnje i novogradnje niču non-stop, bez obezbeđenih parking-mesta, gušeći ionako zagušen prostor. I u najzabačenije uličice ume da dođe policija i da kažnjava zbog auta koji je delom na trotoaru.
[ mrkii @ 30.01.2010. 09:13 ] @
Citat: GDE DA PARKIRAM AUTO A DA NISAM U PREKRSAJU?
A KAKO DA JA PRODJEM KOLICIMA SA BEBOM KADA SU KRETENI ZAUZELI TROTOARE?
Bas me briga gde da parkirate. Ako nemate para za parking ustanite tri sata ranije pa u bus.
I prestanite vise da kukate kako nema parking mesta kada i gde vi pozelite.
Ne moze Srbija od zaostale drzave da postane uredjena kao Nemacka npr. Vise rada, znoja, pa ce biti bolje.
A ovde samo kuku kuku kuku. Ma, jadni ste.
A ti policijo samo udri stoku!
[ Daniel011 @ 31.01.2010. 19:41 ] @
Prvo, mislim da bi trebalo da isključiš bold. Ovako izgleda kao da se dereš. A to nije po forumskom bontonu.
Drugo, tvoja rečenica "Bas me briga gde da parkirate. Ako nemate para za parking ustanite tri sata ranije pa u bus." je podjednako besmislena kao i kad bi neko, ko vozi, tebi rekao "Baš me briga kako ti da prođeš kolicima sa bebom, ostavi bebu kod kuće." - da se razumemo, ja ovo nikad ne bih rekao, nego samo želim da pokažem kako bi izgledalo kada bi svakoga od nas bilo baš briga za probleme onih drugih. Inače, ovde razgovor nije o tome da ljudi nemaju para za parking, kako si ti napisao, nego da parkinga jednostavno nema dovoljno.
Još u drugoj polovini prošlog veka, automobil je prestao da bude luksuz i postao realna potreba života. Ali, ni sada, u XXI veku, ima pojedinaca koji još uvek to ne mogu da shvate i koji misle da ljudi voze automobile iz nekog hira.
[ mrkii @ 31.01.2010. 20:13 ] @
Citat: Drugo, tvoja rečenica "Bas me briga gde da parkirate. Ako nemate para za parking ustanite tri sata ranije pa u bus." je podjednako besmislena kao i kad bi neko, ko vozi, tebi rekao "Baš me briga kako ti da prođeš kolicima sa bebom, ostavi bebu kod kuće." - da se razumemo, ja ovo nikad ne bih rekao, nego samo želim da pokažem kako bi izgledalo kada bi svakoga od nas bilo baš briga za probleme onih drugih. Inače, ovde razgovor nije o tome da ljudi nemaju para za parking, kako si ti napisao, nego da parkinga jednostavno nema dovoljno.
Ovo poredjenje sam izneo jer se doticni gospodin bunio da ne sme da parkira na trotoaru jer ce ga jadnog kazniti. A trotoar valjda sluzi da njime hodaju pesaci. Kada budes imao dete i krenes negde kolicima videces o o cemu pricam. Ti izjednacavas pravo roditelja da guraju kolica sa bebom po trotoaru i pravo (zabranu) vozaca da parkiraju na istom tom trotoaru. Svasta.
Ako uprkos uvodjenju zona nema mesta za parkiranje i ljudi iako zele da plate nemaju mesta, to znaci da parking treba da poskupi. I da poskupljuje sve dok uvek ne bude slobodnih mesta. I naravno da se uporedo radi na povecanju broja parking mesta i na poboljsanju javnog prevoza.
Citat: Još u drugoj polovini prošlog veka, automobil je prestao da bude luksuz i postao realna potreba života. Ali, ni sada, u XXI veku, ima pojedinaca koji još uvek to ne mogu da shvate i koji misle da ljudi voze automobile iz nekog hira.
Naravno, ali kako necete da shvatite da centar grada (gradova) ne moze da primi sva vozila koja bi gradjani zeleli da parkiraju. Ne moze i tacka. Na tome mora da se radi ali ne moze odjednom i na silu. Pa i u najbogatijim zemljama postoji taj problem. I taj problem resavaju dranjem onih koji zele da parkiraju u centru (proguglaj malo za London). U centru se parkira samo kada je to neophodno i na kratak vremenski period.
Bold sluzi da se nesto naglasi a velika slova su vikanje.
[ pantic68 @ 01.02.2010. 00:42 ] @
A jel se u trotoar računa i deo u privatnom posedu? Pitam zato što mi je plac izbetoniran, nije zagradjen, komšiluk tuda štrapacira pa su me na kraju i prijavili inspekciji zato što jedan krš stoji parkiran u mom?!posedu. Sada će pauk moći da ga odnese jer stoji na trotoaru, što je isti u mom vlasništvu nije bitno ili jeste? Da iscrtam parking mesta?
[ cozmo_im @ 01.02.2010. 06:38 ] @
Citat: mrkii:Ovo poredjenje sam izneo jer se doticni gospodin bunio da ne sme da parkira na trotoaru jer ce ga jadnog kazniti. A trotoar valjda sluzi da njime hodaju pesaci. Kada budes imao dete i krenes negde kolicima videces o o cemu pricam. Ti izjednacavas pravo roditelja da guraju kolica sa bebom po trotoaru i pravo (zabranu) vozaca da parkiraju na istom tom trotoaru. Svasta.
Ja imam i auto i imao sam bebu (malo je porastao sad da bude vise beba). Problem postoji i za vozace i za roditelje. Ne moze da se gleda ni iz ugla roditelja sa kolicima, ni iz ugla vozaca.
Na trotoaru je, dosad, bilo dozvoljeno parkiranje, s tim sto je vozac bio duzan da parkira auto tako da ima 1,5m slobodnog mesta za prolaz pesaka (tamo gde nema nikakvog znaka za parking, ili zabranu).
E sad, glavni problem je sto su trotoari nestandardni naravno. I sto dosta vozaca nije postovalo to pravilo, iako su imali pravo da tu parkirajum a oni koji su pokusali da to ispostuju na nestandardnom trotoaru rizikovali su kaznu sto nisu ostavili dovoljno mesta ili da im neko razvali parkiran auto ako su previse na kolovozu. (autobus, kamion, drugo vozilo).
Elem, fali nam kultura na svim poljima, pocevsi od onog sto projektuje trotoar, preko vozaca do roditelja koji ce da psuje i polomi brisace na tako parkiranom vozilu. Sve ide u krug.
Jednog dana cemo, valjda, shvatiti.
[ Deker @ 01.02.2010. 11:27 ] @
Pcmobilni je u pravu. Problem naših zakona je što ne uvažavaju realno stanje. A ono jeste takvo da je ogroman broj vozila parkiran nepropisno. I to ne mislim na centar grada. I po starom zakonu nije bilo dozvoljeno parkirati na trotoaru. Osim ako postoji znak da je parkiranje dozvoljeno. Međutim, ima jedan dodatak. Nije dozvoljeno "parkiranje na pristupnoj saobraćajnici, kolskom prolazu između stambenih zgrada, odnosno prolazima u blokovima naselja; na saobraćajnicima van uličnih parkirališta koje povezuju parking prostore i stambene zgrade sa drugim saobraćajnicama; na kolskom ulazu, odnosno izlazu iz zgrade, dvorišta ili garaže" (citat iz aktuelnog zakona). Ako bi se ovo striktno primenjivalo, zaista bi ogroman broj vozača mogao biti kažnjen. Problem je što se to ne radi, već kada "zatreba" nekome. I uvek može da se kaže da je po zakonu. Znači, selektivna primena zakona, što je "tekovina" prošlih vremena. Jer, kada bi se striktno primenilo, videlo bi se da takva norma nije primenjiva u praksi, i onda bi morala da se menja. Ovako, tu je "zlu ne trebalo" kada treba neko da se disciplinuje.
Moram da pomenem još nešto. Po ranijem zakonu o izgradnji (ne znam kako je u novom), koji se nije poštovao, svaka novoizgrađena zgrada morala je da ima određen broj parking mesta (po mom mišljenju minimum jedno do dva za jedan stan), za zgrade u centru podzemna garaža; što se evidentno je, ne poštuje. I sada ti isti kreiraju odredbu zakona koju je realno nemoguće dosledno poštovati.
Ulica ili put jesu predviđeni za parkiranje vozila, ali u skoro 100% slučajeva su postavljeni znakovi zabrane parkiranja i zaustavljanja (vrlo retko se primenjuje znak zabrane parkiranja). Tako da je ušla u naviku "tradicija" da se parkiranje vrši na trotoaru.
Pomenuo bih i primer naselja Cerak (a tako je u celom Beogradu), gde ima dosta privatnih kuća i malih zgrada sa garažama i/ili parkinzima - dvorištima ispred istih. U skoro 100% slučajeva te garaže su pretvorene u stambeni ili poslovni prostor, uz napominjem, dozvolu države, i sada više nema parking mesta, a povećao se broj vozila.
Na kraju, ako država može da prilikom registracije vozila naplati sedam vrsta taksi i poreza, i da od ukupne cene goriva uzme 3/4, i da naplaćuje nerazumne cene putarina, morala bi da obezbedi određen broj parking mesta za ta vozila, ili da poštuje svoje zakone o izgradnji.
[ maksvel @ 01.02.2010. 15:02 ] @
^ +1
Čuo sam da ovi novi "graditelji" rade sledeće: zakupe parking mesta ko-zna-gde i donesu papir uz zahtev za gradnju ili tako nešto i, kao, pitanje parkinga je rešeno. Naravno, posle stanari ni ne parkiraju kola tamo, nego kod zgrade i - eto dodatne gužve.
Mislim, mene prvog iznervira kad ne mogu da prođem sa kolicima, jer je neko zauzeo čitavu širinu trotoara, ali može se parkirati delom na trotoaru, tako da to nikome ne smeta. Teško je ostaviti baš 1,5 metara (jer ni prazan trotoar često nema toliko), ali 1 m je valjda OK.
Problem je i u tome što mnogi, hoće da se parkiraju tik do odredišta - neće da pešače ni 10 metara, pa se onda natrpaju uz raskrsnicu ili zauzmu čitav trotoar itd.
[ Zeleni zub @ 01.02.2010. 22:22 ] @
Jagodina se, koristeci povoljan politicki trenutak, gradi nenormalno brzo. Ja koji u svoj rodni grad idem par puta mesecno uvek primetim nesto novo.
Najcesca pojava je upravo izgradnja zgrada bez adekvatnog parking prostora. I to se za par meseci otkupi nekoliko susednih placeva i za jos par meseci eto velelepne zgrade na tom mestu.
Cesto idem u jednu zgradu sa slike pa cu vam preneti situaciju ‘sa terena’.
Ulica je Kralja Petra prvog (cini mi se bivsa ulica 17. oktobra).
Ta zgrada sa lokacije 4 je novogradnja. Sjajna zgrada sa izolacijom, gasom, liftom, interfonom, cak i sa radijatorima unutar hodnika, pa je i u hodnicima veoma toplo. Zgrada ima 52 stana. Pretpostavka je da onaj ko je sebi priustio takav stan, ima i auto. Neka i to ne bude 100% tacno, ali na taj broj stanova obezbediti samo 13 parking mesta ispred zgrade je u najmanju ruku neozbiljno.
Sto se tice parking prostora u okolini, na lokacijama 1, 2 i 3 su poprilicno velike zgrade sa ogromnim brojem stanova.
Na lokaciji 6 takodje jedna poveca zgrada.
Na lokacijama 5 i 7 se uveliko grade nege zgradurine, gde ce se taj narod parkirati, neka im je Bog na pomoci…
[ mrkii @ 01.02.2010. 23:07 ] @
Problem postoji, ali nije tu kriv zakon o saobracaju :)
Ili hocete da kazete da zbog neplanske gradnje svako treba da parkira gde hoce, da zakon ne treba da se postuje?
Te stanove kupujemo upravo mi, gradjani ove zemlje, ne pitajuci se da li uz stan ide i parking mesto. A posle zakon o saobracaju kriv zbog nedostatka parking prostora. Malo morgen.
Ja zivim u nadgradnji i malo malo cujem komsije kako kukaju da je ranije uvek bilo mesta za parkiranje ispred zgrade a sada nikada nema. A mislim se, sto o tome niste razmisljali kada ste uzimali po 500 evra od investitora za potpis kojim se odobrava nadgradnja? Slatke bile pare? Eeee srbi, srbi :(
Ljudi, mi ocigledno idemo unazad umesto unapred. Barem u nasim glavama :(
[ pcmobilni @ 02.02.2010. 03:57 ] @
Gospodo moja draga da preciziram.
Nisam ja protiv "Pauka" da on nosi automobile bahato parkirane u prometnim ulicama na trotoaru
u sirem centru grada gde je gust saobracaj i ima dosta pesaka za takva mesta neka postave i dezurnog "Pauka" za momentalno
nosenje.
Poenta je u tome da taj trotoar ne moze biti svrstan u istoj kategoriji sa trotoarom u Kaludjetici u nekoj sporednoj ulici
ili trotoarom u Visnjickoj Banji,V.M.Lug-u,Bezaniji isto u nekoj sporednoj ulici.
Na primer sve ulice po privatnim naseljima.Svako je parkirao auto ispered svoje kapije, dvoriste je malo ne moze unutra
i tako su ulice pune i sa leve i sa desne strane. Trotoari su jedva 80cm negde i manje.Automobili prolaze na 10min, 15min.
nekad ni za pola sata ne prodje ni jedan auto.
Mestani ovde idu sredinom ulice,tu deca igraju fudbal na male golice,kad naidje auto svi se sklone.Kada prodje auto igra se nastavlja
mozda narednih pola sata ne prodje ni jedano vozilo.
Na ovim mestima pauk za sada nije dolazio ali svi ovi vlasnici automobila su svakog trenutka u kaznenom preksaju
koji kosta 13 000,oodin. najmanje pa do nekih 20 000,oo din.
Neminovno je da se stupi u Generalni Strajk ispred vlade i prisiliti je da po hitnom postupku
izvrsi izmenu zakona u ovom i jos nekim delovima?(konkretno ovde da izvrsi klasifikaciju TROTOARA
i definise da neki trotoari mogu da posluze i za parkiranje).
Na primer posle 18 00h ili u pojedinim ulicama gde postoje uslovi i ceo dan dok se ne steknu uslovi za punu primenu zakona
t.j. dok se ne izgrade parking mesta.
Hocu jednostavno da ne krsim zakon i da mirno spavam !
[ pcmobilni @ 02.02.2010. 05:10 ] @
Gospodine mozete vi da pricate o "mitu" od 500e u nekim slucajevima mozda i vise
ako je centar grada.
Postavlja se pitane ko ovde u Srbiji vlada ?
Drzava ili Mafija koja sve podmicuje!
Drzava je mocna, ona cak zna i da prepisuje evropske zakone a to sto je kod nas neizvodljivo sprovodjenje tih
istih to nju ne zanima.
Drzava je ovim zakonom prekrsila Ustav Republike Srbije i ljudska prava!
Investitor kad zakuca na vrata za Dozvolu za gradnju (nadzidjivanje) i saopsti da hoce da nadzida jos 10 stanova
u sirem centru grada od drzave bi trebalo da usledi pitanje dali je obezbedio isto
toliko parking mesta u suprotnom nema dozvole.To se mozda i desava ali investitor se pravda da je to nemoguce
i da mesta u blizini nema ne postoji stavlja mu koverat na sto ali ne sa 500 e vec sa 50 000 e i dozvola se potpisuje i daje.
I tu vise drzave nema a kad nema drzave nema ni zakona... valjanih.
[ pcmobilni @ 02.02.2010. 05:25 ] @
Drago mi je sto me u potpunosti razumete!
[ mrkii @ 02.02.2010. 06:49 ] @
Citat: Postavlja se pitane ko ovde u Srbiji vlada ?
Drzava ili Mafija koja sve podmicuje!
Pa ja to sve vreme i tvrdim :)
Drzava = teritorija + stanovnistvo
Kako teritorija ne moze da bude mafija onda mogu reci da je stanovnistvo mafiozno. I to, aj da lupim 90%. Ako to nije tao onda pitam sledece:
- zasto prosecan srbin kupuje stan koji nema obezbedjen parking i tako podstice gradjevinsku mafiju?
- zasto prosecan srbin kada napravi saobracajni prekrsaj policajcu obavezno nudi mito i tako podstice korupciju, umesto da lepo plati kaznu koju je zasluzio?
- zasto prosecan srbin kada napravi bilo kakav prekrsaj policaji, sudstvu ... obavezno nudi mito u skladu sa svojim mogucnostima (od 500 dinara saobracajcu do 10 000 evra sudiji da ne ide u zatvor zbog ubistva pesaka na zebri) i tako podstice korupciju, umesto da lepo plati kaznu koju je zasluzio?
- zasto prosecan srbin umesto da ceka red za licnu kartu, lekara ili bilo sta drugo, trazi vezu da ne bi morao da ceka a ostatak srba u redovima psuje zbog toga? A onda ode na neko mesto gde nema vezu pa on psuje one koji tu imaju vezu.
- zasto je prosecan srbin srecan, i hvali se drugima da je nesto zavrsio na vezu. Ljudi, pa to je sramota, nije za hvalu.
- zasto se prosecan srbin trudi da svuda ima "svog coveka"?
- ....
- ....
- zasto se prosecan srbin posle buni sto mora da kusa supu koju je sam napravio?
Ajde prosecni srbi, prijatno vam bilo.
PS.
kada kazem "prosecan srbin" mislim na sve stanovnike ove zemlje :)
[ skymobile @ 02.02.2010. 11:43 ] @
Citat: pantic68: A jel se u trotoar računa i deo u privatnom posedu? Pitam zato što mi je plac izbetoniran, nije zagradjen, komšiluk tuda štrapacira pa su me na kraju i prijavili inspekciji zato što jedan krš stoji parkiran u mom?!posedu. Sada će pauk moći da ga odnese jer stoji na trotoaru, što je isti u mom vlasništvu nije bitno ili jeste? Da iscrtam parking mesta?
Bilo bi fino da si okacio skicu kako izgleda taj sporni deo. U sustini, AKO je deo placa na kom je parkirani "krs" u tvom vlasnistvu, znaci tvoj posed, onda nema o cemu da brines. Postoji i opcija da je deo dvorista koje si ti izbetonirao u vlasnistvu Opstine, tj opstinsko zemljiste koje je obicno izmedju trotoara i tvog poseda ili puta(ako nema trotoara).
[ mmix @ 12.07.2010. 15:38 ] @
Da ozivimo malo temu
Citat: Blic: Novčana kazna za najteže saobraćajne prekršaje?
Za najteže saobraćajne prekršaje, za koje je bila predviđena isključivo kazna od 15, odnosno 45 dana zatvora, izmenama zakona koje su ušle u skupštinsku proceduru predlaže se i alternativna novčana kazna.
Vlada je taj predlog obrazložila činjenicom da je otkriven veliki broj prekršaja, pa bi uvođenjem alternativne novčane kazne država, umesto što ima troškove izdržavanja prekršilaca u zatvoru, imala prihode.
...
Sada je članom 330 predviđena kazna od 15 dana zatvora i 14 kaznenih poena za prekršaje među kojima je vožnju bez vozačke dozvole, vožnju sa više od dva promila alkohola, prekoračenje veće od 70 kilometara na čas (km/h) u naselju, 80 km/h van naselja ili 60 km/h u zoni škole. Ukoliko je vozač uz neki od tih prekršaja izazvao saobraćajnu nesreću, kazna je 45 dana zatvora i 16 kaznenih poena. Kao alternativa zatvorskoj, predlaže se novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara, odnosno 120.000 do 150.000 dinara ako je izazvana i nesreća.
Znaci, ok je biti nebazdareni bolid ako to mozes da pokrijes sa soma evrica.
[ squirll @ 12.07.2010. 16:32 ] @
tako su u 12. veku placali svoje grehe ljudi...ubijes nekog, ukrades mu nesto i sl, odlazili su u crkve platili popu i on im je sve grehe oprostio....pa sto ne bi i sad? :)
[ StORM48 @ 12.07.2010. 16:47 ] @
Citat: mmix:Znaci, ok je biti nebazdareni bolid ako to mozes da pokrijes sa soma evrica.
Ništa neočekivano. U ovoj državi se normalan građanin svake nedelje bar po jednom oseća kao dvonožni vlasnik magarećih ušiju.
Znači, vratili smo se na staro - oni koji nemaju će živeti po zakonu, a oni koji imaju, oni će se "odužiti državi", pomažući joj budžetsku likvidnost. I - svi zadovoljni, bahati mogu da nastave sa bahanalijama, a država opet zadovoljna.
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 12.07.2010. u 19:39 GMT+1]
[ Kovacevic Vladimir @ 12.07.2010. 19:51 ] @
@stORM48
Uvek bilo...i biće!
Pozdrav
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|