[ anon7994 @ 30.06.2007. 12:41 ] @
Mesto: Aerodrom Beograd
Datum: 29 jun 2007
Vreme: 21:00 - 22:00

Juce u tom razdoblju su sleteli sledeci avioni (podaci sa Internet prezentacije Aerodrom-a Beograd):

JU 243 PARIS 19:45 (29.06.) 21:08 (29.06.) Sleteo
JU 679 TIVAT 20:05 (29.06.) 20:50 (29.06.) Sleteo
JU 273 AMSTERDAM (via BRUSSELS) 20:05 (29.06.) 20:43 (29.06.) Sleteo
YM 202 TIVAT 20:45 (29.06.) 20:56 (29.06.) Sleteo
JU 313 VIENNA 20:45 (29.06.) 21:13 (29.06.) Sleteo
JU 665 PODGORICA 20:50 (29.06.) 21:30 (29.06.) Sleteo
YM 104 PODGORICA 21:15 (29.06.) 21:10 (29.06.) Sleteo

Recimo da je u proseku u svakom avionu bilo po 70 ljudi (iako je u mnogima bilo dosta vise ljudi). To znaci da je u tom razdoblju sletelo oko 500-600 ljudi na aerodrom Beograd. Pored toga sto su svi putnici JAT-a imali 'srecu' da kasne (pogledajte, nijedan JATov avion nije stigao na vreme), putnici su imali 'srecu' da ih na pasoskoj kontroli docekaju ukupno 2 (komada dva) radnika na salterima koji su morali da procesiraju sve ove putnike. Tek im se kasnije pridruzila jos jedna koleginica, tako da je od ukupno 10-12 saltera samo tri radilo!

Sta reci, nego da su putnici bili besni i proveli u proseku 30-45 minuta cekajuci da prodju kroz kontrolu.
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2007. 12:50 ] @
Citat:

nijedan JATov avion nije stigao na vreme), putnici su imali 'srecu' da ih na pasoskoj kontroli docekaju ukupno 2 (komada dva) radnika na salterima koji su morali da procesiraju sve ove putnike. Tek im se kasnije pridruzila jos jedna koleginica, tako da je od ukupno 10-12 saltera samo tri radilo!


Meni se ovo desilo vise (N>5) puta prosle godine pri dolasku u Beograd.

Jos je fantasticnije bilo kada dve pandurke sede iza "Gradjani Ostalih Zemalja" saltera i odbijaju da prime bilo koga iz prvog, vrrrrrrrlo ogromnog, reda, iako je evidentno da medju putnicima nema ni jednog "gradjanina ostalih zemalja"

:-)
[ ntojzan @ 30.06.2007. 14:58 ] @
Ono sto meni nije jasno je zasto moraju biti toliko namrgodjeni. Kad sam ja zadnji put dosao u srbiju mene su posle 18 sati muke u vazduhu docekali sa "jel' ti razumes srpski?". I to zato sto je nesto promrmljao sto nisam razumeo pa sam pitao "molim?". Otkud jednom salterskom sluzbeniku pravo da mi se obraca sa "ti"!?

Obicno kad odem u neku drzavu gde jos nisam bio, prvi utisak mi je jako bitan, a ovi ostavljaju jako lep prvi utisak ako se neki stranac ne daj boze odluci da poseti nasu drzavu.
[ _djevojka_ @ 30.06.2007. 17:51 ] @
Citat:
[email protected]: Sta reci, nego da su putnici bili besni i proveli u proseku 30-45 minuta cekajuci da prodju kroz kontrolu.

Mogli su i gore proci. Sta reci nego da svi putnici ionako placaju aerodromske dazbine, pa ako im nije po kroju, mogu da nesto konkretno urade o tome; ali ne - vecina ce opsovati po spisku i nervirati se prije nego sto dodju do kontrole, pa onda nastaviti da pljuckaju i kake svakom zivom nakon drame, i na kraju nista nisu postigli. Bas kao i kacenje ovakve teme na ES-u.

Citat:
ntojzan: Ono sto meni nije jasno je zasto moraju biti toliko namrgodjeni. Kad sam ja zadnji put dosao u srbiju mene su posle 18 sati muke u vazduhu docekali sa "jel' ti razumes srpski?". I to zato sto je nesto promrmljao sto nisam razumeo pa sam pitao "molim?". Otkud jednom salterskom sluzbeniku pravo da mi se obraca sa "ti"!?

Pa tebi moze biti mukica nakon 18 sati leta, a njima ne moze biti mukica nakon xyz broja nadrndanih putnika? Ne kapiram kakva su ti ocekivanja kad dolazis na salter. Kako god da ti se obracaju, to samo moze da kaze nesto o njima (i eventualno ljudima koji su im objasnili sta je adekvatno ponasanje jednog sluzbenika), i kraj price. Kez, pecat i idemo dalje.
[ ntojzan @ 01.07.2007. 11:12 ] @
@djevojka: Postoji bitna razlika izmedju mene i njih. Moj posao nije da letim po 18 sati dok njihov posao jeste da sede na salteru I DA BUDU LJUBAZNI. Makar bi trebao da bude. Oni ostavljaju prvi utisak na eventualne strane drzavljane koji ce posetiti nasu drzavu, i ja sigurno ne bih isao dva puta u drzavu gde me ocekuju na taj nacin.
[ _djevojka_ @ 01.07.2007. 14:48 ] @
Citat:
ntojzan: @djevojka: Postoji bitna razlika izmedju mene i njih. Moj posao nije da letim po 18 sati dok njihov posao jeste da sede na salteru I DA BUDU LJUBAZNI. Makar bi trebao da bude. Oni ostavljaju prvi utisak na eventualne strane drzavljane koji ce posetiti nasu drzavu, i ja sigurno ne bih isao dva puta u drzavu gde me ocekuju na taj nacin.


Jock. Ti biras da letis tih 18 sati, i mozes da utices na svoje ponasanje, bas kao i oni. Malkice blesavo da se sav fokus stavi na salterskog sluzbenika, kad skoro svaki put naidje neka gromada odvaljena od planine sa neartikulisanim zvucima i krene da se izivljava na salterase. Nije im potreban neki poseban razlog da se naviju.

Njihov posao jeste da sjede na salteru, ali nije da ti budu najbolji prijatelji, niti da te drze za ruku. Hoce li biti ljubazni ili ne zavisi od njih samih i sta im ovi iznad kazu - kako da se ponasaju. Takodje njihov izbor. Ako neko bira da li ce ici u drugu zemlju na osnovu salterskih sluzbenika koje sretnu prilikom ulaska u zemlju, onda sta da im kazem, sem da su - zalutali, ili ne znaju sta hoce.

Posao im je da vrse kontrolu. Moj cilj = da dobijem pecat u pasosu i da prodjem. Ne da artikulisem ne/zadovoljstvo u vezi puta, niti da oni raspredaju o tome kakav im je bio dan, jer to normalno dodaje sekunde (kumulativno, cekanje, cekanje, i jos cekanja za ostale putnike). Niti su tu da uljepsavaju ambijent, niti da daju turisticke preporuke. Minimalan kontakt, pecat, 'sljedeci' i kraj price.

Nema svrhe da budes ljut na citavu grupu ljudi samo zato sto neko nije bio sposoban da ih obuci kako postupati sa klijentima, pogotovo ako je u pitanju jedna osoba sa kojom si ti imao kontakt. Mozes da dodjes na ES i da se zalis do sutra, a mozes da ih kontaktiras i da im kazes gdje si vidio da se salterski sluzbenici ophode onako kako mislis da bi oni trebalo da se ophode - pa mozda nesto nauce, ili se zainteresuju da krenu na bolje. Ako ti toliko idu na zhiFce, ostaje ti zuta stampa sa fokusom na dijasporu, ispricaj dozivljaj, njihov/a PR osoba/tim se oznoji koji put, malo unutrasnje dreke, eventualno objavljivanje kome da se obrate za zalbe, broj telefona, follow-up article poslije mjesec, nek' se jos malo znoje itd.

Sto se tice salterasa u drugim zemljama, ima i gorih primjera, ne boj se. Samo sto iz tvoje poruke zvuci da si vec eventualno bio nadrndan prije kontakta sa salterasem (18 sati muke u vazduhu), pa moguce da je to preuvelicalo sam dogadjaj.
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2007. 15:06 ] @
Citat:

Jock. Ti biras da letis tih 18 sati, i mozes da utices na svoje ponasanje, bas kao i oni. Malkice blesavo da se sav fokus stavi na salterskog sluzbenika, kad skoro svaki put naidje neka gromada odvaljena od planine sa neartikulisanim zvucima i krene da se izivljava na salterase. Nije im potreban neki poseban razlog da se naviju.


Jest vala - bas blesavo da se fokus stavlja na salterase, kada je njima posao da rade sa ljudima - svasta svet trazi ovih dana ;-)

Citat:

Njihov posao jeste da sjede na salteru, ali nije da ti budu najbolji prijatelji, niti da te drze za ruku. Hoce li biti ljubazni ili ne zavisi od njih samih i sta im ovi iznad kazu - kako da se ponasaju. Takodje njihov izbor. Ako neko bira da li ce ici u drugu zemlju na osnovu salterskih sluzbenika koje sretnu prilikom ulaska u zemlju, onda sta da im kazem, sem da su - zalutali, ili ne znaju sta hoce.


Ne znam da li si primetila, ali u pitanju je njegova zemlja - ako je neko "iznad" nalozio da budu neljubazni, onda mislim da je to malo veci problem sa celom zemljom :)

Niko od salterskih sluzbenika ne trazi da budu ekstra ljubazni ili nesto slicno, tako da su insinuacije lose. Ali obracanje klijentu sa TI ili, kao sto se meni desilo u konzulatu - "sta sad ti hoces?" je nesto sto bi trebalo da bude zabranjeno pravilnikom ponasanja sluzbenika.

To je drskost. Nazovimo stvari pravim imenom.

I savrseno me briga da li su oni imali neke gromade pre, da li su imali los sex proslu noc ili da li im je plata mala, ako tebe niko od musterija ne pita na poslu za takve stvari, sto bi salterasi trebali da budu izuzetak.
[ _djevojka_ @ 01.07.2007. 16:41 ] @
Citat:
Jock. Ti biras da letis tih 18 sati, i mozes da utices na svoje ponasanje, bas kao i oni. Malkice blesavo da se sav fokus stavi na salterskog sluzbenika, kad skoro svaki put naidje neka gromada odvaljena od planine sa neartikulisanim zvucima i krene da se izivljava na salterase. Nije im potreban neki poseban razlog da se naviju.

Citat:
Jest vala - bas blesavo da se fokus stavlja na salterase, kada je njima posao da rade sa ljudima - svasta svet trazi ovih dana ;-)

Oh puh-lease. :) Znaci, po tebi je normalno da neko svima oduzima vrijeme na pocetku reda, dok obavi svoje istresanje kod salterasa? Imamo razlicite definicije normalnosti. Meni je to two way street. Sto bi neko bio duzan da slusa takvu osobu, cak i da je osoba placena? Nek' sjednu, nek' se smire, pa ako hoce normalno da razgovaraju i da prodju, onda nek' otvaraju usta. Sve ostalo je kontaminacija prostora. I kao sto sam napisala - blesavo da se SAV fokus stavi na salterskog sluzbenika, jer nije jedina osoba koja ucestvuje u komunikaciji.

Citat:
Ne znam da li si primetila, ali u pitanju je njegova zemlja - ako je neko "iznad" nalozio da budu neljubazni, onda mislim da je to malo veci problem sa celom zemljom :)

Cisto sumnjam da je neko iznad dreknuo da moraju biti neljubazni. To je vec dramatizacija. Bice da je npr. osobi ntojzan veoma lako da citavu sluzbu okarakterise kao zhnj jer je jedna osoba neljubazna. Poslije toliko sati puta, i on nije sav svoj (vec ako kaze da mu je mukica od puta), ali onda da kaze da su svi sh&t jer je jedna osoba bila takva - halo?

Hajde da jasnije definisemo problem - nije mu se svidjelo kako se JEDNA osoba ponasa, i kapira da tu mozda moze ici bolje. Ako mu se nije svidjelo, ima kome da se obrati, pa nek' izvoli. Ta osoba valjda ima ime.

I kakva briga o tome da li je njegova zemlja ili necija druga? Kad god prodjem pored leekova na shalterima u npr. Njemackoj, izraz lica - hronicna konstipacija, ili prazan osmijeh - oci hladne, usne se pomjeraju sa nastimanim vremenskim intervalima. I sta sa tim? Kez, pecat i idemo dalje. A sto se tice takta...ovaj... pazi pitanje - 'What are you doing here?' iliti u prevodu 'Sta (ti) radis ovdje?'. :) Ton je ispitivacki. Je l' vrijedno da se dize buka? Meni nije. Da zna bolje, osoba bi radila bolje. Postoje bolje formulacije pitanja, a niko se nije sjetio da ih malo usmirgla. I sta to sada kaze o Njemackoj? Hm? Meni samo kaze da je osoba za salterom nespretna sto se tice komunikacija, ali virnem da vidim da li je spretna sto se tice lupanja pecata i to je to.

Da ne spominjemo ime jedne zemlje, gdje je salterski sluzbenik 'ladno iscackao nos prije nego sto je dosla sljedeca osoba sa pasosem. U njihovoj kulturi je to sasvim normalno, ali nisam sigurna da je putnicima iz drugih zemalja to bilo normalno. Nisam bila u toj liniji. :)

Citat:
Niko od salterskih sluzbenika ne trazi da budu ekstra ljubazni ili nesto slicno, tako da su insinuacije lose. Ali obracanje klijentu sa TI ili, kao sto se meni desilo u konzulatu - "sta sad ti hoces?" je nesto sto bi trebalo da bude zabranjeno pravilnikom ponasanja sluzbenika.

To je drskost. Nazovimo stvari pravim imenom.

Drskost ili ne, kukumavcenjem ne ES-u se nista ne postize. Ako nisi zadovoljan njihovim ophodjenjem, i u situaciji si da im to saopstis (a da ne kompromitujes ulazak u zemlju ili vizu) - najefikasnije.
Citat:
I savrseno me briga da li su oni imali neke gromade pre, da li su imali los sex proslu noc ili da li im je plata mala, ako tebe niko od musterija ne pita na poslu za takve stvari, sto bi salterasi trebali da budu izuzetak.

Kao sto sam objasnila gore - two way street. I specificnije ophodjenje u vezi problema - sad su svi kaka, jer je jedna osoba bila zhnj i obratila se nekom sa 'ti'. Mogao mu je 'ladno reci (kad je dobio pecat) da se klijentima obraca sa 'vi', a ne sa 'ti', i kraj price. Svako svojim putem.

Koliko se preuvelicavaju problemi sa salterskim sluzbenicima, a svi stavljaju kape kad se dodje do diplomatskih lapsusa... Ljudi sa kljucnim odgovornostima predstavljaju zemlju na...ne bas najbolji nacin...mrak, najblaze receno...a ovdje se brine o kulturi salterasa. Dokle se stiglo...
[ Bojan Basic @ 01.07.2007. 16:54 ] @
Citat:
_djevojka_:
Znaci, po tebi je normalno da neko svima oduzima vrijeme na pocetku reda, dok obavi svoje istresanje kod salterasa?
...
Mogao mu je 'ladno reci (kad je dobio pecat) da se klijentima obraca sa 'vi', a ne sa 'ti', i kraj price.

Vidiš kako si nedosledna? Da mu je šalterski službenik persirao (tj. ophodio kako treba), ovaj mu ne bi replicirao i time tebi (i ostalima) oduzimao vreme dok stojite u redu. Odluči već jednom za šta se zalažeš.

Znam da pišeš samo da bi kontrirala svima, ali možda ima onih koji to još nisu shvatili, pa čisto da im pokažem kako se ponekad dešava da čak u istoj poruci zastupaš dva različita stanovišta. Jbg., nije uvek lako kontrirati svima i uz to biti dosledan — tebi je, eto, potrebno još vežbe.

[ _djevojka_ @ 01.07.2007. 18:11 ] @
Citat:
Bojan Basic: Da mu je šalterski službenik persirao (tj. ophodio kako treba)...

Pa mogao je salteras da mu persira i opet da bude nekulturan. Cim se ti zavaravas... Svasta.

Citat:
... ovaj mu ne bi replicirao i time tebi (i ostalima) oduzimao vreme dok stojite u redu.

Ako ga salteras upita nesto, u interesu mu je da odgovori i da ga skine sa vrata. Vec kad zakidas, da je ntojzan napregnuo usi da cuje i saslusa sta je ovaj pricao, mozda i ne bi doslo do ostatka konverzacije. SBBKBB.

Sto se tice oduzimanja vremena, ako samo zjakas u redu i brojis minute - onda osoba dozvoljava da joj neko jede vrijeme. Ako vec imas posla, i organizujes se, bice ti svejedno sta se desava oko tebe. Stizes na red kad se ocisti onaj ispred tebe. Bilo to deset minuta, pola sata, dva sata. Totalno svejedno.

Citat:
Odluči već jednom za šta se zalažeš. :) .... Znam da pišeš...pa čisto da im pokažem...

Zalazem se za bavljenjem temom, a ne za nadomjestanje nekih drugih stvari koje su pojedincima neophodne. Bavis se pretpostavkama i mracis. Nedosljednost koja ti bode oci je sustina izbora koju ntojzan nije napravio u datom trenutku, pa onda pu, pu, kaka - nista ne valjaju. Vec ako se ponovo dese isti dasa ili seka na salteru (ili slicno ponasanje) i ako ga to toliko pogadja, moze da izabere da reaguje (nakon sto mu udare pecat, nadam se) u tom trenutku, zato i prijedlog - fino im objasni sta mu fali, i ne mora da nastavlja analizu mjesecima kasnije.


[ StORM48 @ 01.07.2007. 18:42 ] @
Citat:
_djevojka_: Drskost ili ne, kukumavcenjem ne ES-u se nista ne postize...


Tačno!
Onda prestani da kukumavčeš i kontriraš svima koji nešto napišu!
Jesi li Ti šalterski advokat i šta tačno "pokušavaš da postigneš na ES-u"?

Pozdrav
[ ntojzan @ 01.07.2007. 18:57 ] @
@djevojka:

Kao prvo ja se nisam istresao na sluzbeniku, niti je to iko uradio pre mene u redu - iako smatram da to veze nema sa temom. Kao drugo ja sam ovo sto se meni desilo dodao kao jos jedan primer da se ti sluzbenici zaista ne ponasaju kako treba. Nisam bas puno putovao, ali na primer u japanu me svaki put docekaju s osmehom i pozelje dobrodoslicu u drzavu, a isto tako i japanskim drzavljanima kazu nesto u stilu "welcome home". Ako mogu oni, zasto ne bi mogli i nasi?

A razlog kukumavcenja na elitesecurityju jeste sto je neko pokrenuo temu za koju je ovo relevantno. Nisam trcao da ispricam ovaj slucaj na forumu, to se desilo u aprilu ove godine, ali posto se tema vodi o tim ljudima, mislio sam da nikom nece smetati ako i ja iznesem svoje misljenje.
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2007. 19:13 ] @
Citat:

Koliko se preuvelicavaju problemi sa salterskim sluzbenicima, a svi stavljaju kape kad se dodje do diplomatskih lapsusa... Ljudi sa kljucnim odgovornostima predstavljaju zemlju na...ne bas najbolji nacin...mrak, najblaze receno...a ovdje se brine o kulturi salterasa. Dokle se stiglo...


Dakle, dok se ne rese problemi sa diplomtama, nije politicki korektno pricati o nekorektnosti salterasa? :-)

Cini mi se da, onda, u zemlji Srbiji salterasi nikad nece ni doci na red hehe :)

Citat:

Oh puh-lease. :) Znaci, po tebi je normalno da neko svima oduzima vrijeme na pocetku reda, dok obavi svoje istresanje kod salterasa? Imamo razlicite definicije normalnosti. Meni je to two way street. Sto bi neko bio duzan da slusa takvu osobu, cak i da je osoba placena? Nek' sjednu, nek' se smire, pa ako hoce normalno da razgovaraju i da prodju, onda nek' otvaraju usta. Sve ostalo je kontaminacija prostora. I kao sto sam napisala - blesavo da se SAV fokus stavi na salterskog sluzbenika, jer nije jedina osoba koja ucestvuje u komunikaciji.


Cini mi se da ti ozbiljno nisi shvatila problem - protagonista se nije izdirao na salterasa, kao sto se nisam ni ja izdirao na sluzbenicu u konzulatu. Dakle, na sasvim korektno i fino ponasanje, dobijes odgovor "sta ti sad hoces" .

Sorry, za to nema opravdanja - kakav "two way street" pominjes? Ovde postoji samo one-way bezobrazluk. Sta je konkretno u tom slucaju "two way" po tebi?

To da je neko uvredio gospodina salterskog sluzbenika, konzularnog radnika, policajca - pa, jako mi je zao, nek se obracunavaju sa ljudima koji vredjaju, postoje zakoni i propisi sta se radi kada se vredja imigracioni radnik na primer - ja zaista sa tim nemam blage veze, niti se moze uzeti to kao neko opravdanje za necije ruzno ponasanje.

I, gde si ti videla "moje opravdavanje da neko svima oduzima vreme na pocetku red, dok obavi svoje istresanje kod salterasa" - ko je to i gde napisao ovde, mozes li da pokazes?
[ _djevojka_ @ 02.07.2007. 16:35 ] @
@STORM48,

Da ne izmisljamo toplu vodu, slijedi odgovor na tvoje pitanje:
http://www.elitemadzone.org/t231080-4#1625720

@ntojzan,
Citat:
Kao prvo ja se nisam istresao na sluzbeniku, niti je to iko uradio pre mene u redu...
Niti je neko rekao da jesi.
Citat:
Kao drugo ja sam ovo sto se meni desilo dodao kao jos jedan primer da se ti sluzbenici zaista ne ponasaju kako treba.
Primjer da se jos jedan sluzbenik nije ponasao kako treba. Zasto onda sve salterase staviti u isti kos?
Citat:
...ali na primer u japanu me svaki put docekaju s osmehom i pozelje dobrodoslicu u drzavu, a isto tako i japanskim drzavljanima kazu nesto u stilu "welcome home". Ako mogu oni, zasto ne bi mogli i nasi?

Pa mogli bi, cisto kad se sloze na xyz broju pitanja – sto se tice drzave (sklapaj/rasklapaj), kako ce biti predstavljena i sl. Ne mogu da se sloze oko osnovih stvari, a ovamo se ocekuju veci poduhvati. Japanci su imali nesto vise godina da se usaglase, i da skontaju sta im ide u prilog.
Citat:
...mislio sam da nikom nece smetati ako i ja iznesem svoje misljenje.

Kao sto ti iznosis svoje, tako i drugi pisu svoje.

@Dimkovic,
Citat:
Dakle, dok se ne rese problemi sa diplomtama, nije politicki korektno pricati o nekorektnosti salterasa? :-)

Slobodno pricaj, ali vidi kakve koristi imas od silne price. Valjda spika ima neku svrhu?
Citat:
Cini mi se da, onda, u zemlji Srbiji salterasi nikad nece ni doci na red hehe :)

Uvijek su na pocetku reda, pa nema svrhe da se guraju za poziciju. :)
Citat:
Cini mi se da ti ozbiljno nisi shvatila problem - protagonista se nije izdirao na salterasa, kao sto se nisam ni ja izdirao na sluzbenicu u konzulatu. Dakle, na sasvim korektno i fino ponasanje, dobijes odgovor "sta ti sad hoces" ...

I sta sa tim? Jesi ti ozbiljno shvatio situaciju gdje je gospodin salteras u Njemackoj ‘ladno sa fals gramatikom, upitao ‘What (stuc, pa skoro pojeden ‘are’) you doing here?’. Isto njesra, drugo pakovanje, tj. geografija. Nekultura ne zna za granice. Problem nosi onoliko vaznosti koliko mu pripises. U ovom slucaju, nisu nikakav faktor da bi neko udario u dreku.

Moglo bi se reci da su salterasi izazvali blagu iritaciju i tebi i ntojzan-u. Da su vas bas naljutili, valjda bi bili u stanju da konstruktivno postupite i date im do znanja da vam idu na zhiFce i da to nije nacin na koji smatrate da je prihvatljivo razgovarati sa strankama.

Sto se tice two way street komunikacije: klijenti - salterasi na carini, i obrnuto. Kakav se kodeks prihvatljivog ponasanja pripise salterasima, ne bi trebalo nikog da zacudi da je normalno da se odredjen kodeks pripise klijentima pri ophodjenju sa salterasima. Samo, navike se sporo mijenjaju sa obe strane.

Stvar je u tome sto su salterasi na carini na malkice drugacijoj poziciji i svoju (ne)kulturu objasnjavaju neophodnoscu da dodju do bitnih odgovora pri necijem ulasku u zemlju, na primjer. Znaci, sve i da te zhiFciraju, i jesu ovakvi-onakvi, hoces vojevati sa njima, ili ces udariti u kez, ili se iskljuciti iz situacije koji sekund, cisto da dobijes pecat - tvoja stvar.

Sto se tice opravdanja za necije ruzno ponasanje, nekom je dovoljna sama konstatacija da citava epizoda traje par sekundi, i shvata to kao odraz necije (ne)kulture u datom trenutku - i kraj price. A nekom je opet neophodno da to sazvace, i da se ceska kako je to moguce, i zasto, pa zar ne znaju bolje, pa jesu ovakvi/onakvi.

Citat:
I, gde si ti videla "moje opravdavanje da neko svima oduzima vreme na pocetku red, dok obavi svoje istresanje kod salterasa" - ko je to i gde napisao ovde, mozes li da pokazes?

Izvukao si recenicu van konteksta; tj. skontao da se tice tebe licno; sto nije slucaj.
[ Cerebralac @ 03.07.2007. 01:51 ] @
Njihova obaveza je da budu ljubazni prema svima bez obzira bio ko od putnika raspolozen ili ne.U danasnje vrijeme nista vas ne treba cuditi.Ljudi koji nisu uopste kvalifikovani za posao koji obavljaju ipak ga obavljaju a zaliti se nikome ne mozes.Ili familijarne veze ili je faka direktor pa misli da je pokupila svu pamet svijeta.Sve u svemu jako zalosno.
[ Java Beograd @ 03.07.2007. 08:36 ] @
Ako ne "ljubazni" onda maksimalno ULJUDNI. Uostalom, na svim Nemačkim i Austrijskim graničnim prelazima (pričam ono šta znam) takođe sede ljudi od krvi i mesa. Mada su ponekad i umorni i nervozni - uvek su uljudni. Takođe, jasan im je smisao postojanja šaltera. Ne zbog njih samih nego zbog putnika.
[ Ivan Dimkovic @ 03.07.2007. 08:56 ] @
Citat:

Slobodno pricaj, ali vidi kakve koristi imas od silne price. Valjda spika ima neku svrhu?


Ima, ovo je forum - mesto gde ljudi diskutuju, ako nisi primetila ;-)

U cemu je onda svrha tvoje rasprave sa svakim? U tvojoj 1-na-N komunikaciji trosis mnogo vise vremena nego mi pojedinci :)

Citat:

I sta sa tim? Jesi ti ozbiljno shvatio situaciju gdje je gospodin salteras u Njemackoj ‘ladno sa fals gramatikom, upitao ‘What (stuc, pa skoro pojeden ‘are’) you doing here?’. Isto njesra, drugo pakovanje, tj. geografija. Nekultura ne zna za granice. Problem nosi onoliko vaznosti koliko mu pripises. U ovom slucaju, nisu nikakav faktor da bi neko udario u dreku.


Nemac i njegovo preskakanje engleske gramatike su mi donekle (samo donekle ;-) razumljivi jer to nije njegov maternji jezik, ali svakako na nemackom ce te uvek pitati "Wie heißen Sie?". Nemacki jezik, kao i vecina indoevropskih jezika (osim danasnjeg engleskog) imaju vrlo izrazenu T-V distinkciju i persiranje je deo norme u zvanicnoj komunikaciji. Kada ti osoba od koje se ocekuje profesionalna komunikacija u tim podrucijima ne persira to znaci elementaran nedostatak postovanja. U USA to nadoknadjuju sa "Sir."

Vidi, meni je putovanje deo posla - putujem jako cesto, nekad i par puta nedeljno i to po raznim mestima od LA do Tokija. I, pazi sad - NIKAD mi se nije desilo da naletim na nekog ko je bio toliko nadrkan kao ovi nasi da krene da se ponasa bez respekta prema klijentu. Vidjao sve i svasta - ali i najnadrndaniji sluzbenici su zadrzavali minimum ljubaznosti - recimo, u USA mogu biti nadrkani do mile volje ali si ti uvek "Sir" i nikad, ali nikad, sa povisenim tonom, sta ces... A znas koliko kretena vide svaki dan? Mnogo :)

To nije vezano samo za "salterase" - secam se i vecne izjave stjuardese u JAT-u "zar hoces i muve da ti teram sad" na pitanje jednog putnka hoce li neko oterati >muve< u avionu - sta reci osim ostati bez komentara :-)

Ne znam, meni je to elementarno nevaspitanje i neprofesionalno ponasanje. Nisam uvredjen, ali svakako mi se ne svidja da se neko na takvim mestima ponasa manirima nekog brdskog cobana koji nije skoro silazio u civilizaciju. Ipak su oni placeni za svoj posao.
[ Miroslav Jeftić @ 03.07.2007. 09:09 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ima, ovo je forum - mesto gde ljudi diskutuju, ako nisi primetila ;-)


S tim što neki diskutuju sami sa sobom...
[ Majstor Duja @ 03.07.2007. 09:39 ] @
Iz ovog thread-a se moze zakljuciti sledece:
- da devojka opet ima zutu minutu i ventilira se na ES-u
- da je menadzment "aerodroma" tako "srpski" pa nije ni cudo sto su radnici "ljubazni"...
Steta sto nemas kome da se zalis jer je sef osoblja jos veci coban od tih salterskih radnika (koji su verovatno besni
sto rade sami ili premalo njih ali opet to nije problem putnika...). Sve u svemu, UZAS!!
[ Java Beograd @ 03.07.2007. 09:56 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:  secam se i vecne izjave stjuardese u JAT-u "zar hoces i muve da ti teram sad" na pitanje jednog putnka


Stjuardese u Jatovim avionima se ponašaju kao konobarice / šankerice u nekom lokalnom kafiću sa nekim od dobro znanih, redovnih gostiju. Što takođe nije u redu.

Ja bih dodao još jedan biser: Stjuard prolazi i nudi piće. Putnik traži Coca Colu. Toga nema, (!!!) ali ima Pepsi kole. Putnik odbija, ne želi Pepsi, a na to stjuard kreće u ubeđivanje da je to skoro isto, i da je još Pepsi bolji od Coca Cole. Putnik opet izjavljuje da ne želi, na šta stjuard, opet sa još većim žarom kreće sa ubeđivanjem da je pepsi mnogo bolji i da putnik jako greši.
[ markom @ 03.07.2007. 10:04 ] @
Citat:
Vidi, meni je putovanje deo posla - putujem jako cesto, nekad i par puta nedeljno i to po raznim mestima od LA do Tokija. I, pazi sad - NIKAD mi se nije desilo da naletim na nekog ko je bio toliko nadrkan kao ovi nasi da krene da se ponasa bez respekta prema klijentu.


Potpuno tačno. Ja sam imao slučaj u Londonu gde sam popizdeo na stjuardesu na šalteru koja 30 minuta (bez preterivanja) nije mogla da pronađe da li ja sa islandskom vizom (koja važi do 2014.) smem da uđem u Francusku i pored prisustva prethodnog pečata francuske imigracione službe u pasošu. Ostala je beskrajno ljubazna čak i posle moje izjave da "her lack of training is becoming my problem and that I find it unacceptable". Sve što je prokomentarisala je da joj to ne pomaže da pronađe informaciju koja joj je potrebna. Da sam to rekao stjuardesi u Beogradu, verovatno bi krenula da urla na mene kako sam ja kriv što imam vizu na jeziku koji ona ne razume.
[ _djevojka_ @ 05.07.2007. 16:50 ] @
@Dimkovic,
Citat:
... pazi sad - NIKAD mi se nije desilo da naletim na nekog ko je bio toliko nadrkan kao ovi nasi da krene da se ponasa bez respekta prema klijentu. Vidjao sve i svasta - ali i najnadrndaniji sluzbenici su zadrzavali minimum ljubaznosti - recimo, u USA mogu biti nadrkani do mile volje ali si ti uvek "Sir" i nikad, ali nikad, sa povisenim tonom, sta ces...

Bar znas gdje stojis sa salterasima kad ulazis u Srbiju + urade svoj posao. Znaci, ili su nadrndani il’ nisu, i spase te blentavih isprika. Lupe pecat, i kraj price.

Sestra je putovala sa grupom ljudi prije koju godinu, i aviJon je bio prinudjen da sleti bukvalno u pustinji. Naravno, kompanija vazi za jednu od najbezbjednijih u svijetu. Elem, evakuacija se desavala ‘sa smjeskom’ i ‘sve kulturno’, znaci – usporeni snimak. Da je nesto gorjelo, slobodno su mogli biti res peceni. Znaci, ‘please’, ‘could you’, ‘thank you’...bla bla bla. HALO? Osobe zanima – gdje su vrata, nacin evakuacije - sta treba da urade (to i to), ko ide prvi, ko ide gdje i kraj price. I na kraju, svi se ponovo smjeskaju i svi kulturni. Naravno, sheepak za pretrpljeni strah, sporu evakuaciju i sto su morali cekati drugi aviJon, ali bitan im je customer service. :)) Jedan iz grupe je snimao citavu evakuaciju (jer je izasao medju prvima), i ‘ladno si mogao napraviti dokumentarac o kvalitetu customer service.

Ili npr. avion kasni u startu, a niko te ne zove da te obavjesti (iako se npr. najblizi aerodrom nalazi cetiri sata od tog mjesta), a to je sve zato sto su imali ‘computer problems’ nekoliko sedmica ranije, i niko nije razmisljao da je bitno da te detalje ponovo prekuca/nadje. ‘Nama se ne desava cesto da imamo ovakve probleme’. Sve sa smjeskom. ‘We have a very good track-record’. 'Nadamo se da ce se vrijeme uskoro popraviti'. Bla bla blaaaa bla bla bla. Znaci prica, bonus. :) Stignes na taj let, ali drugi avion vec otisao. Niko iz kompanije ni guz da mrdne, iako su svi puni uvjeravanja da su obezbjedili mjesto. Neizbjezno klimanje glave i sl. O – i kez, naravno. :) Kazu, ne pokazuje im nista na kompjuteru ko je zvao i kada. Dodje druga smjena u medjuvremenu, i nonsalantno upitas sta se desava sa avionima, kad ono tehnicki problemi i kod prvog (a izvlacili se da je bilo ruzno vrijeme) i kod drugog; ali zamjena za drugi avion je bio avioncic (bukvalno) i nisu mogu svi da stanu, pa su bili prisiljeni da pomjere let unaprijed (?) – ali nema veze, eto, dolazi novi avion za dva sata, i sve ce biti u redu. Onda ponovo pitanje – 'je l’ neko kontaktirao u vezi...' 'Jeste, evo ovdje pise, ali bilo je dosta ljudi u istoj situaciji, pa da ne bi pravili paniku jer nije bilo dovoljno mjesta...' i tako u nedogled. Naravno, sve bolesno ljubazno sto bi rekli.

Jos malo slaga. Napolju mrak, mirno, ali aviJon ne moze da poleti zbog vremenskih nepogoda. Razlog: pjescana oluja. Telefonski sa osobom u istom gradu (koja se od svih stvari bavi meterologijom) – ‘sta se desava sa vremenom ?’ – ‘ama bas nista’ – ‘ovi najavili vremenske nepogode, vjetrove, pjescanu oluju’ – ‘hajde da provjerim’ – tri minuta kasnije - ‘sve je mirno, nema problema, bice da je problem sa/u njima’ (tesko se odluciti). DVA sata kasnije, stize pedesetak putnika iz Londona. :) Odjedanput, vrijeme se poboljsalo, i avion je spreman za ukrcavanje. Kako je posljednji prosao kroz provjeru, tako se objavljuje poboljsanje vremenskih prilika... Naravno, niko nije trebao primjetiti ostale avione koje su polijetali/slijetali bez problema tokom ‘pjescane oluje’ (iako je mrak); a prozori na sve strane. :)) I sve kulturno, fino, sa smjeskom, ‘our apologies’, bla bla bla.

Neko voli bolesnu ljubaznost, a neko voli da cuje kako stvari stoje. Ne znam koliko je ovo prvo povezano sa respektom, koliko sa 'company policy'.
[ ntojzan @ 05.07.2007. 18:05 ] @
Oh, pa ako uzmes moj primer onda isti slucaj bi u srbiji izgledalo ovako:

- Izvinite, mogu dobiti informaciju u vezi kasnjenja mog aviona?
- mrm mrm mrm
- Molim?
- Jel' ti pricas srpski? Ajd' bezi odavde!

Zaista je puno bolje od onog sto si ti navela...

[izbačen offtopic -markom]

[Ovu poruku je menjao markom dana 05.07.2007. u 19:17 GMT+1]
[ mulaz @ 05.07.2007. 18:32 ] @
Pa tako je to kad neka grana ima monopol.

Ako bi se tako ponasale recimo prodavacice u nekom vecem evropskom gradu, ta prodavnica bi propala. Svi radnici bi trebali da tretiraju putnika kao musteriju, i tretirati je kao prodavci ("musterija je uvek u pravu"). Ako udjes u prodavnicu i prodavacica cacka nos, pije kafu, i razgovara sa drugaricom, a tebe i ne primecuje, mozes lepo da izadjes, i ides u pradavnicu 'preko puta' gde so ljubazni do tebe. Tako je prodavnica na osnovu neljubaznosti izgubila jednu (2, 3, n) musterija.
A problem je i da ne postoje (ili ne rade) nikakve kontrole oko toga. Ako te pandur negde u EU ili usa opsuje, mozes ladno da mu kazes za ime i prezime i prijavis ga, i on moze da izugbi posao zbog toga. A u srbiji, kakvi su me par puta zaustavljali na ulici, ocekivao bi da ce da me biju dva dana ako budem pitao za podatke njihove da jih prijavim.