[ anon7994 @ 30.06.2007. 13:14 ] @
Ako se secate, prosle zime (kao i tokom svih prethodnih zima od kako postoji vazduhoplovstvo u Srbiji i Aerodrom Beograd), otkazivani su letovi zbog pojave koja se zove MAGLA i SMANJENA VIDLJIVOST.

E sada, setili se tamo neki ljudi na zapadu, da je tehnika cudo, i odlucili da izmisle neku Kategoriju III koja omogucava avionima da slecu i u uslovima smanjenje vidljivosti. Posle mnogo mnogo godina, dogovore se nasi dragi celni ljudi da se ta kategorija uvede i na aerodromu Beograd, i radovi svecano pocese 2005-2006 godine...

Kako pise u jednom od saopstenje aerodroma Beograd od 26. septembra 2006. godine, tada su poceli radovi na finalizaciji uvodjenja ove spasonosne kategorije III (source: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=90 arhiva saopstenja) kako bi zimu 2006-2007 docekali spremni.

Naravno, kada su dosle prve magle, ispostavili se da je neko nesto prevideo (razna prepucavanja su bila ko je sta pogresio), ali uglavnom je obecano da ce vrlo brzo (za jedan do dva meseca) konacno biti uvedena kategorija III koja je i instalirana na aerodromu.

Evo, skoro godinu dana kasnije, niko nista ne prica o kategoriji III aerodroma Beograd, i tako cemo jos jednu zimu docekati prizemljeni (mislim da u Evropi, od vecih gradova, samo jos aerodrom glavnog grada dragog nam suseda Bugarske jos nema tu kategoriju)... i verovatno ce se tada svi prisetiti prethodnih zima... pa mozda neke 2020...
[ cozmo_im @ 30.06.2007. 14:00 ] @
Pare, borba za prevlast na Aerodromu, afere, uplitanje Velje Ilica, drzave, nekompletna oprema, lose izvedena instalacija opreme...

Kad se sve skupi, dobijes to sto sad imamo na aerodromu... Kad se setim samo kako je davnih godina najmodernija meteo stanica stajala neukljucena jer eto niko da se seti i pozove isporucioca opreme da to sve prikljuci i pusti u operativni rad, obuci kontrolore...
[ DS_Store @ 30.06.2007. 16:57 ] @
Ne, ne, momci, grešite, zapad je kriv.

Jer, da zapad nije izmislio kategoriju III onda mi ne bi bili inferiorni u odnosu na zapad i tada niko ne bi mogao da leti po magli, ni oni tamo, ni mi ovde. To bi bila fer tržišna utakmica i ravnopravan odnos snaga i poštovanje međunarodnog prava, teritorijalnog integriteta i nacionalnog suvereniteta.

Međutim, pošto su na zapadu na lukav i perfidan način uveli famoznu kategoriju III oni sada mogu da lete po magli a mi ne, čime je narušena ravnoteža snaga, tako da nismo krivi mi što ne uvodimo kategoriju III već su oni krivi što su je uveli!

Prosto, zar ne?
[ anon7994 @ 25.10.2007. 23:36 ] @
I dalje nista... a pune su im usta o 'modernizovanom' aerodromu...
[ Ivan Dimkovic @ 25.10.2007. 23:40 ] @
Hehe opet ima da ih iznenade magle :-)
[ StORM48 @ 26.10.2007. 14:40 ] @
Aerodrom je dobar... klima je ta koju treba menjati! Ona ne valja!

Pozdrav
[ Slobodan Miskovic @ 26.10.2007. 14:45 ] @
Treba ali ne moze se sada u sred odlucujuce bitke za Srbiju!
[ flighter_022 @ 26.10.2007. 16:34 ] @
Da bi avion pri vidljivosti kakva je bila prosle zime mogao da sleti,moraju biti zadovoljena 3 uslova:

1. Da je na aerodromu trenutno aktivna CAT3
2. Da je avion opremljen za sletanje po kategoriji 3
3. Da je pilot osposobljen i licenciran za sletanje po kategoriji 3

Predpostavljam da su uslovi 2 i 3 najcesce zadovoljeni, ali sam zbog uslova 1 prosle zime sedeo u istanbulu 2 i po dana (neki ljudi i duze).
[ sasa022 @ 26.10.2007. 21:36 ] @
Sacekajte da prvo privatizuju aerodrom - da ga "neko" kupi "za tepsiju ribe"........... E onda ce sve moci.....
[ Java Beograd @ 27.10.2007. 09:08 ] @
Oprema je kupljena, sve je spremno, ali još nije ugrađena. Zašto ?

Pa zato što je oprema već kupljena ! Možda nekome zvuči nelogično, ali kad se malo anlizira kako razmišlja prosečan srpski Kradoman politikus, sve je jasno. SVE što se radi u napaćenoj majčici Srbiji, radi se zbog ličnog bogaćenja, muvanja i trpanja u džep. Nekad je džep mali, pa se kinta bukvalno iznosi u džakovima. Kad se nešto negde uradi, jedino pitanje je: ko je od političara imao LIČNE koristi od toga ? Kad se nešto ne uradi - jasno je - nema tu lične koristi.

Ja problematiku III kategorije aerodroma ne poznajem, ali mi je sasvim jasno, NIKO od Kradomana neće imati lične koristi od toga. Pa zašto se onda mučiti, angažovati, trošiti vreme i živce ? Ima mnogo profitabilnijih poslova: besomučno asfatiranje asfaltiranih ulica, gradnja i otvaranje 976. po redu Mega GG marketa i slično.

Sličan odgovor važi i za nove pasoše, obrasce ličnih karata, registacija na automobilima i još stotine drugih poslova.

A narod - zna se - stoka. Za vreme predizborne kapmanje mu se opere mozak, totalno, i onda kao zombi ode i zaokruži onu partiju čiji je slogan uspeo da mu se najdublje ureže u opran mozak.
[ Nemanja Avramović @ 27.10.2007. 18:54 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Treba ali ne moze se sada u sred odlucujuce bitke za Srbiju!


^^ priceless
[ Majstor Duja @ 27.10.2007. 19:17 ] @
Citat:
cozmo_im: Pare, borba za prevlast na Aerodromu, afere, uplitanje Velje Ilica, drzave, nekompletna oprema, lose izvedena instalacija opreme...Kad se sve skupi, dobijes to sto sad imamo na aerodromu...


Ne, dobijes srbiju a ne aerodrom, on je nus-produkt....
[ Alonso @ 21.11.2007. 21:39 ] @
Danasnja vest:
http://www.novosti.co.yu/code/...st=111585&datum=2007-11-21

BEOGRADSKI aerodrom u sredu je zbog magle bio zatvoren za sletanje, pa su avioni „Jata“ i stranih kompanija bili preusmereni na niški, zatim aerodrome u Zagrebu, Budimpešti, Beču, a bilo je i otkazanih letova. Vremenski uslovi ne dozvoljavaju redovno odvijanje avio-saobraćaja, kaže Dragan Nestorović, direktor delatnosti saobraćaja u JP Aerodrom „Nikola Tesla“, bez obzira na to što naša vazdušna luka poseduje kategoriju dva za sletanje u otežanim uslovima. Ta kategorija predviđa vidljivost veću od 350 metara duž poletno-sletne staze.
Nestorović navodi da su u toku pregovori sa Agencijom za kontrolu letenja i Direktoratom za civilno vazduhoplovstvo u vezi sa proceduralnim regulisanjem letenja u uslovima kategorije „3B“, koja omogućava poletanje i sletanje pri vidljivosti većoj od 50 metara.
- Situacija se menja od trenutka do trenutka i odluke o sletanju, odnosno poletanju aviona, donose se u operativnim centrima aviokompanija - kaže Nestorović. - I pored otežanih vremenskih uslova sa aerodroma su poleteli avioni za Amsterdam, Rim, Atinu, Pariz, London, Podgoricu, Ljubljanu, Stokholm, Berlin, Frankfurt.
U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu, međutim, da još nije dostavljen zahtev Aerodroma „Nikola Tesla“ da mu se odobri rad u uslovima smanjene vidljivosti. Otuda se i ne zna da li će, i kada će, naša vazdušna luka dobiti kategoriju „3B“. Jer, Direktoratu nije dostavljen ni sporazum o koordinaciji beogradskog aerodroma i Agencije za kontrolu letenja, koji precizira šta ko radi u vanrednim uslovima, odnosno, u situacijama bez vidljivosti. Kada bi procena čak bila optimistična, dakle, u najboljoj varijanti, aerodrom bi ovu kategoriju mogao da dobije tek za narednu zimsku sezonu.
Još od 1997. godine radi se na tome da beogradski aerodrom bude bezbedan za saobraćaj i u pomenutim vanrednim uslovima. Da bi kategorija „3B“ bila primenjena, neophodni su ugradnja posebne opreme na manevarskim površinama, ugradnja kompjuterskog sistema upravljanja opremom. Takođe, izrada procedure za korišćenje aerodroma u tim uslovima, školovanje i obuka radnika, formiranje posebne službe za zemaljsko vođenje aviona u uslovima kada vidljivosti nema, priprema i objavljivanje podataka o kategoriji „3B“ u zborniku vazduhoplovnih informacija koji se koristi u svetu. Trenutno nama najbliži aerodrom koji ima ovu kategoriju nalazi se u Budimpešti.


KOLIKU ŠTETU TRPI JAT
NI ove zime kategorija „3B“ neće biti u upotrebi. Nacionalnoj aviokompaniji to stvara operativne, ali i finansijske probleme. „Jat“ trpi veliku štetu, koja se meri milionima. Svaki dan magle u Beogradu „Jat“ skupo košta i kako je najavljeno, nacionalna aviokompanija zatražiće odgovornost Aerodroma i Agencije za kontrolu letenja.


[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 22.11.2007. u 01:26 GMT+1]
[ Alonso @ 21.11.2007. 21:50 ] @
E Srbijo medju sljivama... Pa koga oni bre lazu.

Vest iz 2002. godine!:

Utorak, 29. oktobar 2002.
http://arhiva.glas-javnosti.co.../10/29/srpski/BG02102802.shtml
...Prema njegovim rečima, najznačajnija završena investicija Aerodroma "Beograd" je nabavka i ugradnja opreme za osposobljavanje aerodroma za kategoriju sletanja IIIb, što će vidno poboljšati redovnost sletanja u maglovitim danima. Nabavljena je i različita oprema koja obezbeđuje kvalitetniji prijem i otpremu putnika, robe i aviona sa Aerodroma "Beograd".


23. decembar 2004.
http://arhiva.kurir-info.co.yu...ecembar/23/V-14-23122004.shtml
...BEOGRAD - Generalni direktor Aerodroma "Beograd" Nebojša Nedeljković izjavio je juče da će od septembra sledeće godine avioni na beogradski aerodrom moći da sleću i po magli. Nedeljković je na konferenciji za novinare rekao da će se instaliranjem moderne opreme i rekonstrukcijom piste podići kategorija beogradskog aerodroma sa sadašnje A-2 na A-3.
[ flighter_022 @ 21.11.2007. 21:58 ] @
Ja sam od 15.12.2006 do 17.12.2006 sedeo u Istanbulu NA AERODROMU, jer supruga zbog njenog pasosa nije mogla da izadje sa aerodroma... Grrrr. Sada opet treba da dolazimo u slicnom periodu, ona 30.11 a ja 17.12, i sve su sanse da ce opet biti &%^%^%$... A Istanbul Airport Hotel je 150 EUR + tax. Uffffffff............
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2007. 22:02 ] @
Pa sto ne izaberete neki drugi stop-over aerodrom, gde tvoja supruga moze da udje u zemlju?
[ Alonso @ 21.11.2007. 22:06 ] @
A evo sta je novi strucnjak, direktor aerodroma Beograd Bojan Krišto izjavio pre nekoliko dana (12. novembar 2007):

- Kategorija 3B, ili vidljivost do 50 metara, dešava se u veoma malom broju dana tokom godine. Ona nije toliko neophodna koliko se kroz medije provlačila priča o tome. Uložen je novac, i važno je da profunkcioniše. Iz aspekta putnika, to nije toliko važno, jer ta mala vidljivost nije toliko česta koliko piše u novinama.

http://kurir-info.co.yu/clanak/kurir-12-11-2007/premija



Evo kako danas, posto mediji lazu, izgleda red letenja aerodroma Beograd (sramota za jedan evropski grad):



Broj leta Polazni aerodrom Planiran Očekivan Napomena
JU 7105 SHARM EL SHEIKH 00:55 00:45 Sleteo u 00:52
JU 115 SKOPJE 06:50 06:50 Otkazan
JU 109 SARAJEVO 07:15 07:15 Otkazan
JU 413 TIRANA 07:20 07:20 Otkazan
JU 661 PODGORICA 07:40 07:40 Otkazan
OS 771 VIENNA 07:40 07:40 Otkazan
YM 100 PODGORICA 07:45 07:45 Otkazan
OS 4759 VIENNA 09:00 09:00 Sleteo u 10:40
YM 200 TIVAT 10:30 10:30 Otkazan
JU 663 PODGORICA 10:35 10:35 Otkazan
JU 681 TIVAT 10:45 10:45 Otkazan
JU 405 ROME 10:55 10:55 Otkazan
JU 439 ATHENS 11:05 11:05 Otkazan
AZ 534 MILAN 11:10 11:10 Otkazan
JU 103 LJUBLJANA 11:50 11:50 Otkazan
AF 2988 PARIS 11:50 11:50 Otkazan
SU 161 MOSCOW 12:00 12:00 Otkazan
BA 888 LONDON 12:05 12:05 Otkazan
LH 3400 MUNICH 12:05 12:05 Otkazan
LH 3410 DUSSELDORF 12:30 12:30 Otkazan
TK 1441 ISTANBUL 12:45 13:45 Sleteo u 13:50
JU 355 BERLIN 12:50 12:50 Otkazan
C0 825 WARSAW 13:05 22:00 Nova informacija
OK 834 PRAGUE 13:10 13:10 Otkazan
MACEDONI SKOPJE 13:30 15:30 Nova informacija
LX 1416 ZURICH 14:05 14:05 Otkazan
JU 381 STOCKHOLM 14:30 14:30 Otkazan
RS SRP BANJALUKA 14:40 14:40 Otkazan
OS 773 VIENNA 14:40 14:40 Otkazan
JU 274 BRUSSELS (via AMSTERDAM) 15:20 15:45
LH 3402 MUNICH 16:20 16:20 Otkazan
AZ 536 MILAN 16:30 16:30 Otkazan
JU 351 FRANKFURT 16:40 16:40 Otkazan
YM 104 PODGORICA 17:00 17:00 Otkazan
YM 202 TIVAT 17:15 17:15 Otkazan
JU 211 LONDON 17:15 17:15 Otkazan
JU 687 TIVAT 17:15 17:15 Otkazan
SIO 008 MILAN 17:30 17:30 Otkazan
JU 361 DUSSELDORF 18:15 18:15 Otkazan
JU 421 ISTANBUL 19:00 19:00 Otkazan
OA 387 ATHENS 19:10 19:10 Otkazan
JU 343 MUNICH 19:25 19:25 Otkazan
JU 331 ZURICH 19:40 19:40 Otkazan
JU 243 PARIS 19:45 19:45 Otkazan
YM 102 PODGORICA 20:00 20:00 Otkazan
JU 665 PODGORICA 20:35 20:35 Otkazan
JU 133 MOSCOW (via MINSK) 20:40 00:40 Novo vreme
JU 313 VIENNA 20:45 20:45 Otkazan
AZ 538 MILAN 22:55 22:55 Otkazan
LH 3408 FRANKFURT 23:55 23:55 Otkazan


[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2007. 22:08 ] @
Citat:

U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu, međutim, da još nije dostavljen zahtev Aerodroma „Nikola Tesla“ da mu se odobri rad u uslovima smanjene vidljivosti. Otuda se i ne zna da li će, i kada će, naša vazdušna luka dobiti kategoriju „3B“. Jer, Direktoratu nije dostavljen ni sporazum o koordinaciji beogradskog aerodroma i Agencije za kontrolu letenja, koji precizira šta ko radi u vanrednim uslovima, odnosno, u situacijama bez vidljivosti. Kada bi procena čak bila optimistična, dakle, u najboljoj varijanti, aerodrom bi ovu kategoriju mogao da dobije tek za narednu zimsku sezonu.
Još od 1997. godine radi se na tome da beogradski aerodrom bude bezbedan za saobraćaj i u pomenutim vanrednim uslovima.


Zasto bi se iko od novinara bavio gluvim telefonima - lepo, odradi se press clipping, pokupe izjave svih "celinka" iz 1997, 1998, 1999, ... 2007 - pokaze se kako nema mrdanja, i to je to. Kada bi se javnosti vesti prezentovale na taj nacin, to bi ih i nateralo da ukljuce mozak - a novinari u Srbiji to ne rade, vec se bave prenosenjem izjava i prepucavanja kojekakvih budala po stampi.

Citati izjave za stampu drzavnih sluzbi Srbije je isto kao i citanje mikijevog zabavnika. Tj. nije isto, jer citanje mikijevog zabavnika bar decu moze da uveseljava.

Citat:

Kategorija 3B, ili vidljivost do 50 metara, dešava se u veoma malom broju dana tokom godine. Ona nije toliko neophodna koliko se kroz medije provlačila priča o tome. Uložen je novac, i važno je da profunkcioniše. Iz aspekta putnika, to nije toliko važno, jer ta mala vidljivost nije toliko česta koliko piše u novinama.


Ovo nije mogao dati strucnjak - naravno, u drzavi gde se funkcije dele po partijskom kljucu se i ne moze ocekivati nista bolje. Imbecila treba podsetiti da je Beograd verovatno jedini glavni grad u Evropi koji nema CAT3B - mozda nije jedini ali je jedan od retkih, verovatno u klasi sa Kišinjevom ili Tiranom.

[ flighter_022 @ 21.11.2007. 22:44 ] @
Zato sto ona ne moze da dobije tranzit vizu za zemlju preko koje bismo putovali. Ima nigerijski pasos.
[ hecky @ 21.11.2007. 23:18 ] @
Kakav bre aerodromski hotel za 150 eur?!?

Za kasnjenja duze od par sati avio kompanija je duzna da izda vaucere za klopu, a ako se treba prespavati, duzni su i smestaj da obezbede (i taksi do hotela ako treba). Toga se cak i budget kompanije prodrzavaju, morao bi i JAT.

Mozda si samo trebao biti "ubedljiviji" (dakle pricati povisenim tonom, pretiti novinarima i sl)
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2007. 23:30 ] @
@Hecky,

Ne zaboravi da je stopover bio u Istanbulu, a Turska nije u EU - pa su i pravila o kompenzaciji verovatno bitno drugacija :)
[ flighter_022 @ 21.11.2007. 23:40 ] @
Turkish Airlines Lagos-Istanbul
Turkish Airlines Istanbul-Belgrade

Znaci Jat nije sa tim imao nista. A preko neke veze sam dobio rerouting sa Turkish-a na Jat inace bih ostao jos jedno vece tamo. Da ne pricam o tome kako su suprugu tretirali zbog njene boje... A zbog moje reakcije moglo je jos stosta da se desi ;)

Sto se mene tice, da Bugari nisu usli u EU, i da znam da cu morati cekati 2 ili vise dana, ladno bih ili iznajmio kola ili otisao na bus pa za BG.
[ hecky @ 22.11.2007. 00:07 ] @
Ako putujete cesto, preko tih "bezobraznih" kompanija, sto ne uzmes putno osiguranje?

Ne znam kako tu stvari stoje, al ovde ima godisnja polisa za £30 (osnovno), pa do £70 (kompletno, pokriva celu porodicu).

PS Obavezno procitaj T&C, da slucajno ne ispadne da ne pokrivaju maglu

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 22.11.2007. u 01:23 GMT+1]
[ flighter_022 @ 22.11.2007. 01:16 ] @
Pazi, ja sam u NIGERIJI... tesko ce to sve da ide. Al ajde, ona putuje za 7 dana, ja 17 dana kasnije... pa kako nam Bog da ;)

bar da je brz internet na aerodromu u Istanbulu da ne dangubim bezveze, al nije. Oko 22-23h pocne da ubrzava, pa ujutro opet malo radi malo ne radi.
[ DS_Store @ 22.11.2007. 05:39 ] @
Citat:
Alonso:
Danasnja vest:
http://www.novosti.co.yu/code/...st=111585&datum=2007-11-21

...

E Srbijo medju sljivama... Pa koga oni bre lazu.

Vest iz 2002. godine!:

...

A evo sta je novi strucnjak, direktor aerodroma Beograd Bojan Krišto izjavio pre nekoliko dana (12. novembar 2007):

Prema mojim "proverenim informacijama", koje sam dobio od "izvora bliskih upravi" uskoro stiže prva tura aviona za zaprašivanje magle tako da će uskoro sve ovo biti samo ružna uspomena.
[ StORM48 @ 22.11.2007. 13:22 ] @
Avioni za zaprašivanje magle?

Haha, pa ovo je za Riplija.

Pozdrav
[ DS_Store @ 23.11.2007. 05:22 ] @
Pa kako ne razumeš, sva ova magla što se prodaje mora negde da se skladišti. Aerodorom je idealno mesto, sve je ravno, autoput je blizu itd. itd.
[ anon7994 @ 09.01.2008. 23:51 ] @
Ponovo iste price...

Avio-saobraćaj se normalizuje
9. januar 2008. | 08:05 -> 15:23 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Avio-saobraćaj se u Beogradu zbog guste magle od juče obavlja u izuzetno teškim uslovima, a od jutros se situacija normalizuje.

http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=279644
[ sasa022 @ 10.01.2008. 00:49 ] @

Citat:
B92:
Direktor Aerodroma Bojan Krišto za B92 je rekao da je kupovina uređaja za maglu politička odluka, ali da će sve biti spremno do sledeće sezone.




Citat:
Java Beograd:Oprema je kupljena, sve je spremno, ali još nije ugrađena. Zašto ?
Pa zato što je oprema već kupljena ! Možda nekome zvuči nelogično, ali kad se malo anlizira kako razmišlja prosečan srpski Kradoman politikus, sve je jasno. SVE što se radi u napaćenoj majčici Srbiji, radi se zbog ličnog bogaćenja, muvanja i trpanja u džep. Nekad je džep mali, pa se kinta bukvalno iznosi u džakovima. Kad se nešto negde uradi, jedino pitanje je: ko je od političara imao LIČNE koristi od toga ? Kad se nešto ne uradi - jasno je - nema tu lične koristi.
[ Ivan Dimkovic @ 10.01.2008. 08:32 ] @
Cova je izvalio i da je oprema za sletanje u uslovima magle "bacena investicija" jer se magla koja sprecava normalan avio-saobracaj desava samo nekoliko dana u godini.

Dakle, covek je, jednostavno receno, totalni idiot. U nekoj normalnoj zemlji bi takva njuska eventualno dobila posao portira na aerodromu i to samo ako nema ni jednog drugog aplikanta, ali u prepametnoj Srbiji se takav intelektualni kapacitet nagradjuje direktorskim mestom na aerodromu... to je ta pamet o kojoj ljudi drve kada deca imaju los skor na PISA testu :)

Jbg, steta sto Srbiju nisu okupirali Englezi i zaveli neki protektorat, bar da ovakve mozgove ne gledamo na "rukovodecim pozicijama". Takva nebriga prema tudjem vremenu i kvalitetu usluge je necuvena.
[ hecky @ 10.01.2008. 10:16 ] @
Nista novo

U zemlji sa GDP od $8k po glavi koja ucenjuje EU svojim clanstvom, pri tome se poredeci sa ne-EU zemljama kao sto su Svajcarska (GDP $35k) i Norveska (GDP $46k); u kojoj premijer i zamenik mu daju oprecne izjave oko pitanja sudbonosnih za buducnost zemlje, ... prava je sreca sto uopste imamo aerodrom .
[ nebojsa986 @ 12.01.2008. 17:23 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:....
Jbg, steta sto Srbiju nisu okupirali Englezi i zaveli neki protektorat, bar da ovakve mozgove ne gledamo na "rukovodecim pozicijama". Takva nebriga prema tudjem vremenu i kvalitetu usluge je necuvena.

Tacno nam je jedini spas da izdamo neki proglas ili sta vec gde pozivamo neku iole sposobnu naciju kao na pr Norvezani da nas okupiraju , pa nam mozda i bude malo bolje.
P. S. Ozbiljan sam
[ flighter_022 @ 12.01.2008. 22:57 ] @
Mnogo sta u normalnim zemljama je drugacije. Recimo, direktor neke tako velike organizacije kao sto je aerodrom postaje neko ko ima izuzetne kvalifikacije i primljen je cesto preko medjunarodnog konkursa, pa onda ko prodje, prodje, a boja koze, jezik, godine i politicka pripadnost najmanje su bitni.
[ hecky @ 13.01.2008. 01:43 ] @
To Nebojsa!

Ja mislim da mi lepo unajmimo CEO-a neke velike korporacije da bude premijer Srbije. Ma sta CEO, ceo menadzment da uzmemo, a ove nas trenutni menadzment da posaljemo lepo na biro (il u zatvor, po zasluzi).

Pa onda, ovim novima, placamo po ucinku: ako inflacija bude 2%, bonus; ako nas uvedu u EU do 2012 opet bonus... i tako
[ 101010 @ 13.01.2008. 02:16 ] @
Samo sto se niko ne bi prihvatio tog ludog posla ... i ako bi se prihvatili radili bi za sebe ili nekog drugog ko bi vise platio, a ne nas...
[ Au197/79 @ 13.01.2008. 07:42 ] @
Čitao sam da će se sistem za sletanje po magli kompletirati 2009. Znači još jedna sezona će proći sa maglom. A da li je neko izračunao koliko je para potrošeno na amortizaciju dela opreme, kupljene pre nekoliko godina a nikada kompletirane, koliko se potrošino na njeno održavanje, kamate za kredit od kojeg je kupljena itd. a da sve to vreme ne radi. Ovom broju dodati i gubitak od magle u tom periodu.

[ žutokljunac @ 13.01.2008. 07:53 ] @
Ja bih to sve u konzerve, pa uz grašak.
Uz dobar PR, Marketing i Didžejing, ima da plane.
[ pctel @ 13.01.2008. 18:29 ] @
Avioni bez pilotskog prozora vec se uveliko koriste, pa dok se uradi ovo o cemu se prica, nabavice se i takvi avioni. To su avioni gde pilot sedi u potpuno zatvorenoj kabini i gleda sliku na monitoru, a slika se formira pomocu radara koji vide kroz maglu.
[ Ivan Dimkovic @ 13.01.2008. 18:41 ] @
@pctel, sve i da ima prozora, piloti svakako ne gledaju kroz njega, vec u instrumente :)

Obicno se pri uslovima gde ne postoji bilo kakva vidljivost koristi potpuno automatizovano instrumentalno sletanje. To se moze i "cuti" u putnickoj kabini, jer kompjuteri u avionu kada slecu nikad ne koriste kocenje reverznim potiskom motora (to je ono urlanje motora koje se cuje pri kocenju na pisti kada avion spusta ljudsko bice ;-) vec se avion skoro savrseno uspori do skretanja sa piste bez naglog kocenja.
[ ventura @ 13.01.2008. 18:48 ] @
I kod ILS prilaza pilot uvek preuzima kontrolu nad avionom nekoliko metara nad pistom i prizemljuje ga... E sad, reverse thrust se obično koristi ako je pista kratka ili vlažna, ili ako je pilot nestrpljiv da skrene odmah na sledeći taxi way, jer u drugom slučaju mora da taksira do sledećeg a to smara :)

[ hecky @ 13.01.2008. 19:25 ] @
Svim vozilima, u kojima se prevoze ljudi, upravlja covek (sem npr lifta... ako je to uopste vozilo).

Sve kriticne operacije izvodi covek, elektronika je samo tu da pomaze... i pored svog napretka u tehnologiji, pilot je taj koji je za volanom ;)
[ anon7994 @ 21.09.2008. 12:17 ] @
Sletanje po magli još na čekanju
Uvođenje „kategorije 3 B” za sletanje aviona po magli u Beograd kasni zbog proceduralnih nesporazuma, iako meteorolozi slabiju vidljivost najavljuju već za kraj narednog meseca

Stižu prve magle Aero­drom „Ni­ko­la Te­sla” i ove zi­me ima­će pro­ble­ma sa ma­glom, jer ta­ko­zva­na ka­te­go­ri­ja 3 B, ko­ja omo­gu­ća­va sle­ta­nje pri mi­ni­mal­noj ho­ri­zon­tal­noj vi­dlji­vo­sti od sa­mo 50 me­ta­ra, još ni­je u upo­tre­bi. U naj­bo­ljem slu­ča­ju, ka­ko sa­zna­je „Po­li­ti­ka”, ovaj si­stem ko­ji je gra­đe­vin­ski i teh­nič­ki kom­ple­ti­ran, mo­gao bi da poč­ne da se pri­me­nju­je tek po­čet­kom na­red­ne go­di­ne, i to pod uslo­vom da do­ma­ća va­zdu­ho­plov­na ad­mi­ni­stra­ci­ja već to­kom na­red­nih da­na iz­da neo­p­hod­ne ser­ti­fi­ka­te.

Jer, da bi „ka­te­go­ri­ja 3 B” na be­o­grad­skom, naj­ve­ćem do­ma­ćem aero­dro­mu po­sta­la ope­ra­tiv­na, neo­p­hod­no je da pro­đe naj­ma­nje 70 da­na. To­li­ko je po­treb­no da se in­for­ma­ci­je o nje­nom pu­šta­nju u rad une­su u me­đu­na­rod­ne va­zdu­ho­plov­ne ma­pe i oba­ve­ste avio-kom­pa­ni­je.

U me­đu­vre­me­nu, avi­o­ni će u Be­o­grad mo­ći da sle­ću sa­mo pri ho­ri­zon­tal­noj vi­dlji­vo­sti ve­ćoj od 400 me­ta­ra, dok će u slu­ča­ju sla­bi­je vi­dlji­vo­sti pre­sto­nič­ka va­zdu­šna lu­ka mo­ra­ti da ob­u­sta­vlja sa­o­bra­ćaj. A, ka­ko upo­zo­ra­va­ju me­te­o­ro­lo­zi, pr­ve ve­će ma­gle mo­gu se oče­ki­va­ti kra­jem ok­to­bra.

Za­što Aero­drom „Ni­ko­la Te­sla” i u ovu zi­mu ula­zi bez „ka­te­go­ri­je 3 B”?

Da pod­se­ti­mo, ra­do­vi na uvo­đe­nju tog si­ste­ma po­če­li su još pre tri go­di­ne. Do po­čet­ka ove go­di­ne, „ket 3 B” (ka­ko ka­žu pi­lo­ti), ka­sni­la je zbog gre­ša­ka ko­je je na­pra­vio aero­drom. Naš list je u vi­še na­vra­ta pi­sao o to­me, iz­me­đu osta­log i o pre­vi­du da sve­tla ko­ja avi­o­ne na­vo­de od is­klju­če­nja sa rul­ne sta­ze do me­sta za par­ki­ra­nje ne­ma­ju na­pa­ja­nje elek­trič­nom ener­gi­jom.

U me­đu­vre­me­nu, Aero­drom „Ni­ko­la Te­sla” je is­pu­nio sve oba­ve­ze. Obez­be­đe­no je na­pa­ja­nje ra­sve­te za na­vo­đe­nje do šest po­zi­ci­ja za par­ki­ra­nje avi­o­na, a Agen­ci­ja za kon­tro­lu le­ta je to­kom ju­na i ju­la ob­u­či­la aero­drom­sko oso­blje ko­je će re­gu­li­sa­ti nji­ho­vo kre­ta­nje po ma­gli dok su na ze­mlji.

Me­đu­tim, po­če­tak pri­me­ne ure­đa­ja za bez­bed­no sle­ta­nje avi­o­na i po gu­stoj ma­gli od­la­že je­dan zah­tev ad­mi­ni­stra­ci­ji Di­rek­to­ra­ta za ci­vil­no va­zdu­ho­plov­stvo. Od Agen­ci­je za kon­tro­lu le­te­nja se, na­i­me, tra­ži da Di­rek­to­ra­tu pod­ne­se zah­tev da joj se iz­da li­cen­ca za „ka­te­go­ri­ju 3 B”. Taj zah­tev je iz­ne­na­dio lju­de u Agen­ci­ji ko­ja, u naj­ma­nju ru­ku, ta­ko ne­što ni­je oče­ki­va­la. Ka­ko ka­žu, ta­kav zah­tev ne sa­mo da ni­je lo­gi­čan, jer pret­hod­no ni­je po­mi­nja­no li­cen­ci­ra­nje čak ni ka­da je tre­ba­lo da se ob­u­či aero­drom­sko oso­blje. Osim to­ga, ko­li­ko su upo­zna­ti, ni­je po­zna­to da je ta­ko ne­što uop­šte neo­p­hod­no.

U Agen­ci­ji za kon­tro­lu le­te­nja taj stav obra­zla­žu či­nje­ni­com da, na pri­mer, 1998. go­di­ne ni­je tra­že­na li­cen­ca za pu­šta­nje u rad si­ste­ma za in­stru­men­tal­ni pri­laz i sle­ta­nje, kao ni ka­da je 2006. go­di­ne ta agen­ci­ja ob­ja­vi­la da je sprem­na za na­vo­đe­nje avi­o­na pri ta­ko­zva­noj 00 vi­dlji­vo­sti (ka­da pi­lot zbog ma­gle uop­šte ne vi­di pi­stu).

Po­što su se u Agen­ci­ji za kon­tro­lu le­te­nja uve­ri­li da va­zdu­ho­plov­na ad­mi­ni­stra­ci­ja ne­će od­u­sta­ti od svog zah­te­va, od Di­rek­to­ra­ta ci­vil­nog va­zdu­ho­plov­stva su za­tra­že­ne in­struk­ci­je šta ta­kav zah­tev mo­ra da sa­dr­ži. Ali, ka­ko se sa­zna­je, Agen­ci­ja za kon­tro­lu le­te­nja ni do da­nas ni­je do­bi­la od­go­vor, iako bi pr­ve ma­gle, uko­li­ko ova­kvo vre­me sa ni­skim tem­pe­ra­tu­ra­ma i ve­li­kom vla­gom po­tra­je, mo­gle da se po­ja­ve i pre kra­ja ok­to­bra.

Da­kle, vre­men­ski uslo­vi već sa­da upo­zo­ra­va­ju da pu­šta­nje „ka­te­go­ri­je 3 B” ne bi sme­lo vi­še da če­ka. Jer, u slu­ča­ju za­tva­ra­nja Aero­dro­ma „Ni­ko­la Te­sla”, put­ni­ke i avio-kom­pa­ni­je ne­će za­ni­ma­ti nad­le­žno­sti i pro­ce­du­re, već za­što avi­o­ni ka­sne.


Izvor: http://www.politika.rs/rubrike...magli-josh-na-chekanju.sr.html
[ Ivan Dimkovic @ 21.09.2008. 15:23 ] @
Da li ce neko smeniti te nesposobne imbecile?

Kako neko moze da ostane na svom polozaju kada 3 godine nisu u stanju da urade nesto sto svaki veci grad ima?

Dzizs...
[ GM_X @ 21.09.2008. 16:14 ] @
Kako reče kamarad Staljin; smrt rešava sve probleme... tako da će i oni morati jednom otići. :) Samo, takvi žive kao kornjače...
[ Laki_Gen @ 21.09.2008. 17:31 ] @
Koliko je meni poznato, bile su najmanje dvije smjene upravnih garnitura aerodroma u poslednjih cetiri godine. Dokle da ih mjenjamo? Das ist Serbien. Nema tu stvarne promjene. U glavama je problem, a ta je promjena najteza.
[ GM_X @ 06.10.2008. 22:01 ] @
Mogu da se menjaju koliko hoce kad uvek dođu isti ili slični. Koliko su para potrošili samo na uređivanje onih sala za prijeme ili za šta ih već koriste, uvozili mermer iz Brazila, mo'š mislit sad su oni neki šeici pa im treba najskuplji mermer koji s moze naći. Čist luksuz i razbacivanje tuđim parama.
[ Brutalno dobro @ 20.11.2008. 09:30 ] @
Lepa vest

http://www.blic.co.rs/drustvo.php?id=66291
[ Majstor_Pućko @ 20.11.2008. 10:23 ] @
Code:

A1=26.09.2006.
B1=20.11.2008.
C1=DAYS(B1;A1)
C1=786

no comment...
[ machiavelli @ 27.11.2008. 15:09 ] @
Nakon kritika zbog plate od 3.600 evra i bonusa od 11.500 evra, koje je sebi isplatio u junu, direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Bojan Krišto podneo je ostavku.


"Naš je greh što smo nakon 10 godina neuspelih pokušaja uspeli da obezbedimo sistem sletanja i poletanja u uslovima smanjene vidljivosti - magle, što smo usaglasili bezbednosne procedure sa međunarodnim standardima, što smo uspešno prizemljili avion u plamenu i avion koji je bio suočen sa nedostatkom kiseonika u kabini, restrukturirali kompaniju i višestruko smanjili troškove"

Izvor: http://www.b92.net/info/vesti/...11&dd=26&nav_id=330760


[ Emil Ranc @ 27.11.2008. 20:12 ] @
Stoka bezobrazna, kako ga samo nije sramota! U gulag treba s takvima!
[ Ivan Dimkovic @ 27.11.2008. 20:27 ] @
Hhaahhahaah

g-din Krišto, Januar 2008:

Citat:

U redakciju B92 stiglo je i saopštenje novog direktora Aerodroma Bojana Krišta koji kaže da ne želi da ulazi u razloge zbog kojih je proces dobijanje dozvole za kategoriju „tri“ sporo tekao i da smatra da je to bila neopravdana investicija, jer se ta oprema koristi samo nekoliko dana godišnje.


g-din Krišto , Novembar 2008:

Citat:

"Naš je greh što smo nakon 10 godina neuspelih pokušaja uspeli da obezbedimo sistem sletanja i poletanja u uslovima smanjene vidljivosti - magle


Hahaha ovo je ta cuvena "doslednost" srpskih tzv. "politickih menadzera" ;-) Jebe ih ovaj Internet, pa njihove gluposti ostaju zapisane i ne mogu da se uklone... Doduse, imaju jos malo fore - posto na zalost i dalje znacajan deo stanovnistva Srbije ima pamcenje na nivou kisne gliste... ali, popravljaju se stvari :)
[ popusicko @ 21.11.2009. 23:07 ] @
Godinu dana nakon poslednje poruke -jos nista!!!!!
Fu...n moroni jos nemaju mogucnost sletanja u uslovima magle.
a znaju da naplate parking 60 din za pola sata.
Sestra mi je javila da je avion sa kojim je trebala da doleti u BG sleteo u Sofiju zbog magle
a pede.i su tek nakon pola
sata napisali da je let otkazan.
Pre toga su pun sat pomerali termin dolaska.
[ pringles80 @ 22.11.2009. 22:56 ] @
Nisi procitao temu, aerodrom je dobio Kategoriju 3B pre godinu dana
Citat:
"Kategorija '3b' podrazumeva sletanje kada je vidljivost duž poletno- sletne staze veća od 75 metara, kao i kada je vidljivost veća od 150 metara kada je u pitanju poletanje aviona"

Potrebno je naravno i da je avion opremljen za sletanje/poletanje u takvim uslovima, sto u slucaju tvoje sestre nije slucaj, krivac je valjda aviokompanija kojom je ona letela jer nema opremu na avionu.
[ cozmo_im @ 23.11.2009. 08:04 ] @
Moze i avion biti opremljen ali ako posada nije obucena za 3B kategoriju - dzaba...
[ popusicko @ 23.11.2009. 10:37 ] @
Dodatak na moj poslednji post.
Zaista je bio charter avion koji nije mogao da sleti sto sam naknadno saznao
i sutradan su sleteli po jos vecoj magli ali sa pravim velikim avionom.
Ali to sve ne menja stvar da su u JAT-u lopovi,nesposobnjakovici,partijski istomisljenici,
krkani i licimuri koji samo kartaju saha i uzimaju veliku kintu.
[ cozmo_im @ 23.11.2009. 12:38 ] @
Citat:
Ali to sve ne menja stvar da su u JAT-u lopovi,nesposobnjakovici,partijski istomisljenici,
krkani i licimuri koji samo kartaju saha i uzimaju veliku kintu
 

Kakve veze imaju posade i piloti JAT-a sa upravom i sletanjem u CAT 3B kategoriji?
[ popusicko @ 23.11.2009. 14:43 ] @
Niko nije spomenuo ni pilote ni ljude u tehnici nego likove na rukovodecim polozajima u JAT-u od kojih sve i zavisi.
[ Majstor_Pućko @ 23.11.2009. 15:07 ] @
Citat:
cozmo_im: Moze i avion biti opremljen ali ako posada nije obucena za 3B kategoriju - dzaba...

E koje su budaletine ti avioinzenjeri. Zar nije cilj da veci deo posla obavi oprema a ne pilot? I samim tim coveka oslobodi obuke i nepotrebnih budalastina. Ocigledno je sve to samo fora proizvodjaca aviotehnike da drpe pare. Kao open source radi super ali plati tehnicku podrsku i obuku bato :D
[ Ivan Dimkovic @ 23.11.2009. 15:09 ] @
E bas si ih provalio :)

Vidi, avion nije neka zahebancija vec za svaku tehnicku osobinu posada mora biti sertifikovana i obucena.

Pitas se zasto moraju biti obuceni za 3B? Zato sto je to vrlo kompleksna stvar koja potencijalno moze da ugrozi sigurnost ukoliko posada nije obucena da je koristi.
[ Majstor_Pućko @ 23.11.2009. 15:13 ] @
Pre 2-3 decenije ista prica je bila za auto-pilot, pa se danas sasvim lagodno koristi, dokle jelte piloti imaju vaznija posla da obave sa stjuardesama :P
[ Ivan Dimkovic @ 23.11.2009. 15:25 ] @
I za letenje auto pilotom treba sertifikacija :)
[ cozmo_im @ 23.11.2009. 19:08 ] @
@Majstor_pucko...

Autopilot je izuzetno komplikovana stvar za upotrebu. Nije to "samo pritisnem dugme, avion poleti i sleti".

Da, to moze - autopilot u sprezi sa FMC/FMS sistemom moze od poletanja do sletanja da precizno navodi avion i izvrsi kompletan let, ali pilot je taj koji mora da kontrolise rad samog sistema i da, do detalja, bude upoznat sa tim sistemom. Dovoljno je da se nesto izostavi u proceduri i da citava "stvar" ode dodjavola.

Autopilot se nikada ne koristi na poletanju i na kratkom finalu jer, i pored sve automatizacije, nije dorastao coveku. Postoje raznorazni limiti koji mogu da ogranice delovanje tog sistema.

Evo da bacis pogled (B737 koji mi imamo):

http://www.b737.org.uk/glareshield.htm (kratka istorija sistema)

http://www.b737.org.uk/fmc.htm (Flight Management Computer)

http://www.b737.org.uk/flightinsts.htm (EFIS)
[ cozmo_im @ 23.11.2009. 19:19 ] @
Kako to izgleda na sletanju:

http://www.youtube.com/watch?v=MwkeetgTb20&feature=related (YU-AON)

Evo sa poletanja, autopilotu se ukucavaju komande na glareshieldu da od Beograda direktno leti na Mojkovac:

http://www.youtube.com/watch?v=qrNVQh7lmGg
(Ovo je moj snimak)
[ Majstor_Pućko @ 23.11.2009. 20:16 ] @
Zahvaljujem veoma je informativno. Predpostavljam da je razlika u kateogrijama tih sistema za maglu samo u performansama/preciznosti, pa mi je neobicno da za svaki sistem treba posebno "doskolovavanje". Predpostavio sam da je interfejs isti, i da svaki pilot zna da koristi te uredjaje, u praksi ocigledno nije tako. :)

p.s. nisam ni znao kako autopilot izgleda, ja sam uvek mislio da je FMC zapravo autopilot.