[ danelite @ 11.07.2007. 23:24 ] @
| Pomoc !
Imam problem prilikom paljenja escorta 1.8 td. Izmerena komprecija 22.5 na svakom cilindru . Pregledani svi spojevi na dovodu goriva do LUCAS-ove pumpe OK, stavljeno providno crevo izmedju filtera i pumpe i tu je stavljen jednosmerni ventil.U crevu ostaje nafta i posle duzeg stajanja ali auto ne pali ili nekad pali posle vise uzastopnih verglanja.Kada medjutim neko samo malo pumpa na druk pumpici dok se vergla auto maltene upali na kljuc.Promenjena i stavljena nova druk pumpica ali problem i dalje nije resen. |
[ IvanDJ @ 12.07.2007. 00:34 ] @
Imao sam slican problem doduse na Fiatu,ali isto Lucas pumpa.Ustanovilo se da je pumpa u problemu,(to je kod nje karakteristicno posle predjenih 150.000 km.)odnosno rotor u njoj je dobio zazor,pa nema dovoljan startni pritisak a kod upali radi kako treba.Bilo je dosta reci o tome ovde na forumu,najbolje da odes kod nekog bosiste da pogleda.Toliko od mene nije neka pomoc al da znas makar na sta da nisanis.Pozdrav!
[ danelite @ 12.07.2007. 20:44 ] @
Zahvaljujem Ivane. Dali mozes preciznije da mi kazes gde je na forumu bilo diskusije o ovom problemu i gde i po kojoj ceni mogu da servisiram LUCAS pumpu ?
Hvala!
[ IvanDJ @ 13.07.2007. 00:18 ] @
Ukucaj u pretragu nesto tipa:ne pali kad je vruc,Lucas pumpa itd.Predpostavljam da si iz Zrenjanina ovi majstori kod kojih sam isao su svi iz okoline Beograda,ne znam koliko ti to odgovara?Ako si zainteresovan poslacu ti telefone na mail,da nekrsimo pravila ovog foruma.E sad deo koji te verovatno najvise interesuje CENA.Obisao sam jedno 10-ak majsora i svi su mi u principu rekli isto ali sa vrlo razlicitim cenama od 200-600e.Naravno izabrao sam ovog od 200 koji mi je resio problem.Ali to ti nije relavantno,to je bilo za moj auto i moj problem.Prvo ustanovi sta se kod tebe desava,mozda je neka glupost a mozda ti je bolja opcija da kupis polovnu pumpu(ako je ona problem).Ovu moju sam nasao u oglasima za 250e sa nekog stranca.Mozda se neko od iskusnijih kolega ukljuci pa ti bude vise od pomoci.Pozdrav.
[ i-design @ 13.07.2007. 02:16 ] @
Izvini za offtopic, ali posto pre par dana uzeh Escorta dizelasa, samo da pitam:
Da li se i dizelasi pale uz prethodno dodavanje gasa pre verglanja? Nisam imao nikakva iskustva sa dizelasima, pitanje je mozda malo debilno ali ne bih da nesto zeznem... :)
Znaci, da li pre verglanja jednom stisnuti gas, pustiti pa zaverglati, ili drzati blagi gas i tokom verglanja?
Jos jednom sorry za offtopic, ali da ne pokrecem bez veze novu temu...
[ IvanDJ @ 13.07.2007. 10:57 ] @
Palis ga bez gasa.Das kontakt sacekas da se ugasi lampica od grejaca i mora da upali,ako je sa autom sve ok!
[ vidan kv @ 13.07.2007. 11:17 ] @
Moderatori prebacite ovou auto dijagnostiku.....btw.Lucas pumpe(tog tipa) su se pokazale kao teško đubre.....ipak ti ne bih savetovao da kupuješ polovnu sa otpada jer obično daju garanciju samo do kapije.U servis,platiš,dobiješ garanciju pa posle ako nešto ne valja vataš njih za gušu..pozz!
[ danelite @ 14.07.2007. 21:57 ] @
Posto mi se ne ide jos do majstora jer trazi 10 000 novaca samo da skine uradi reglazu i vrati pumpu i plus ne zna se koliko novaca ako je otisao neki deo jos malo cu sam da petljam uz vasu pomoc. Danas sam skinuo nepovratni ventil i na meto njega stavio vakummetar od -1 do 3 bar. Kad nadrukam na druk pumpici na kucistu filtera 0.5 bar auto pali kao nov zatim u radu manometar pokazuje -0.1 bar vakum a kad ugasim auto, polako pada na 0 bar. Sve mi se vise cini da je Ivan bio najblizi resenju problema i da AC pumpa koja je deo LUCAS pumpe pravi suvise mali vakum (mislim ako ne gresim da on treba da bude -0.5 bar). E kad bi bilo to ... steta je da neko od bosista dira veliku pumpu ako nema razloga za to ili da naplati kao da je dirao , jer auto ide fenomenalno , problem je samo u paljenju . Svaka ideja je dobrodosla, zasad cu dok jos mogu da palim auto uz pomoc male pumpice na kucistu filtera.
[ IvanDJ @ 14.07.2007. 23:28 ] @
Zaboravio sam da ti kazem,a ti nisi spomenou u prvom postu.Da li si menjao i povratna creva sa dizni?Desavalo se da ako ona nisu ok auto tesko pali.To ti nije neki trosak 100 din. a i mozes sam da ih zamenis.Ko zna mozda ti se posreci!A ta "mala" pumpa koja stvara pred-pritisak ti se zove transfer pumpa,da znas ako se negde budes raspitivao,mada ja licno mislim da je tu rotor u pitanju.Nadam se da nisam u pravu.Pozdrav.
[ danelite @ 18.07.2007. 07:01 ] @
Radjene su dizne u jednom bosch servisu i stavljeni novi ulosci i tom prilikom zamenjena sava creva na povratu nafte kao i sva prelivna creva na diznama, to je bilo zimus ali tada nije bio problem sa paljenjem toliko izrazen. Inace za informaciju auto je kod mene oko tri god i presao sam oko 100000 km i od samog pocetka teze pali ali nikako da se locira problem da je to zbog bosch pumpe.
[ popovicvl @ 18.07.2007. 08:42 ] @
...slican problem na slicnom autu...
posle malo duzeg stajanja auta (>3 h),auto nikad ne pali iz prve...
dovoljno je da zavergla 2 kruga,ponovo paljenje je kao mina...
ja sam mu doskocio i okrenem kontakt jednom,sacekam da se ugase lampice,
vratim kljuc i onda ga zaverglam,auto upali na licu mesta...
jednostavno mu dvaput navucem benzin.
tako ga vozim vec 20 000 km,auto puni 6000 rpm bez razmisljanja...
ovde pominju "transfer pumpu",mogucnost je velika da se radi o tom delu...
[ danelite @ 19.07.2007. 00:12 ] @
Mogu da ti kazem da si ti srecan covek. Ja sam ga tako palio dve godine i presao 80000 km ali sada to vise ne pali. Sto je mnogo mnogo je.Do tada nisam imao dizelasa a majstor je rekao da teram tako. Dali neko zna koliko je vakum koji treba da napravi ta transfer pumpica ?
[ IvanDJ @ 19.07.2007. 00:48 ] @
Druze,nisam te pitao,a ti nisi spomenuo,jel tesko pali kad je vruc ili kad je hladan?Ili to nema veze sa temperaturom?
[ danelite @ 19.07.2007. 07:09 ] @
Auto sada nepali uopste na verglanje. Mogu da izverglam dok ne potrosim akumulator. Bez obzira dali je vruc ili hladan motor. Pali samo ako ga ugasim i odmah posle izverglam ali cim ostaje par minuta nema sanse . Onda otvaraj haubu preko male druk pumpe nabijam pritisak prema LUCAS pumpi i onda bez problema ulazim u auto ostavim da grejac odradi jedan ciklus i normalno pali.
[ IvanDJ @ 19.07.2007. 18:03 ] @
Ne verujem onda da je rotor onda nepali prvo kad je vruc pa tek kasnije i hladan,verovatno je transfer pumpa.Daj mi tacno oznaku pumpe pa da vidim kod ovog mog bosiste sta ce on da kaze.Pa da vidimo sta dalje,da bude sto bezbolnije...
P.S.
Jel lepo vergla,da nije alnaser oslabijo?
[ i-design @ 20.07.2007. 21:12 ] @
@popovicvl: "tako ga vozim vec 20 000 km,auto puni 6000 rpm bez razmisljanja"
Jel to benzinac? Skoro sam uzeo ovog Escort VI dizelasa, pa mi rekose da saltanje ide najvise na 3500rpm... Nije mi samo jasno zasto je ugravirano celih 7000, valjda su cajgeri univerzalni za benzince i dizelase?!
[ danelite @ 22.07.2007. 18:38 ] @
Alansuje malo sporije ali posto pali prilikom pumpanja na druk pumpici iz prve ajde da iskljuucimo anlaser. Pumpa na sebi koliko mogu da vidim nema oznaka samo pise LUCAS a auto je ford escort 98 1.8 TD 51 kW.Motor je RVA tip.
Pozdrav!
[ IvanDJ @ 23.07.2007. 07:40 ] @
Raspitacu se pa se ljavljam.
[ borrko @ 03.10.2007. 17:48 ] @
vidim da je malo starija tema, ali s obzirom da imam isti problem (escort vi 1.8td 1997 51kw), pisem ovde :)
naime, tesko pali kad je ladno, a kad je vec upalio i motor se jos nije ohladio (znaci max 2-3h stajao) pali ko mina...
kad je hladan ume da stuca pre nego sto se upali, a kad se upali radi manje vise ko satic.
jos nesto se desava, obicno kad je napolju hladnije (ispod 10 stepeni se vec desava, ali ume da bude ozbiljno kad je u minusu): ume da dodaje sam gas ili da drzi u polozaju u kom je bila papucica gasa (papucica se vrati u svoj nepritisnut polozaj kad se pusti). majstor mi je rekao da je to najverovatnije do bosch pumpe.
inace, po specifikacijama koje stoje u autodata programu, kompresija za ovog escort-a je 21.5:1.
meni su izmerili 10, 11, 15 i 16 bara u jednom vecem ford servisu (nisam siguran da li smem da imenujem) i predlozili generalku, uz obrazlozenje da kompresija treba da bude 28-30.
auto ide normalno (koliko ja to mogu da znam, jel'te), osim tog problema sa paljenjem... ne dimi, ne gubi ulje nesto strasno (manje od 200g na 1000km) - pri cemu ulje curi izmedju motora i menjaca i turbina piski, potrosnja goriva mi nije primetno veca nego kad sam ga uzeo (pre 3 god, i presao oko 20-30 hiljada km - izmedju 8 i 9 po gradu i oko 6 na otvorenom)
trebalo bi ovih dana da idem kod bosch majstora, ali kako sam lenj to ce verovatno da se jos produzi...
poz.
[ borrko @ 04.10.2007. 10:45 ] @
evo ga neki apdejt...
danas sam probao da nadrukam gorivo preko onog magicnog dugmeta.... dao sam kontakt i izasao da drukam, drukao drukao i nista... i dalje je mekano dugme :(
da li neko zna sta moze da bude uzrok toga? filter za gorivo sam relativno skoro menjao (pre dva-tri meseca, a dnevno prelazim tek oko 25km)
naravno, tesko je upalio i posle drugog grejanja, a napolju je nekih 20C i 50% vlaznosti
poz.
[ tweeester @ 04.10.2007. 14:57 ] @
Ja se slabo razumem u dizele, ali opste znanje nalaze da manja kompresija moze da bude veliki problem, narocito za cold-start, a evo i ovde tako nesto kazu : http://en.allexperts.com/q/UK-...9/diesel-escort-cold-start.htm
Kolko ja kapiram, covek je na osnovu simptoma koji su isti kao i tvoji odmah posumnjao na losiju kompresiju i potrosene karike (a ti vec znas da ti je kompresija daleko od deklarisane).
pozz
[ borrko @ 04.10.2007. 16:18 ] @
da, i meni kad upali posle dugog verglanja izbaci oblak dima koji smrdi :), ali to je sve od dima sto se vidi, posto kad pokrenem motor radi bez ispustanja dima (barem vidljivog :))
da su karike otisle, koliko ja znam (a ne znam puno), dimio bi.
takodje, receno mi je kad je problem zaista sa kompresijom, ni beskonacno verglanje ne bi dovelo do paljenja.
naravno, ja pokusavam da pronadjem nesto sto ce mi produziti koriscenje automobila bez radjenja generalne, koja je u mom slucaju oko 1.5k-2k eura :(
sad me buni ovo oko "drukalice", zato sto znam da mi je majstor pokazivao pre kako to funkcionise i koliko treba da se stvrdne posle par drukanja (oko 2-3 koliko se secam).
poz.
[ danelite @ 07.10.2007. 18:56 ] @
Evo da se javim posle duzeg vremena . Posto sam poceo ovaj post sa mojim problemom oko teskog paljenja resim ja da skratim muke i uradim generalku i u isto vreme u poznatom bosh servisu uradim pumpu. Sve je lepo odradjeno medjutim na moje iznenadjenje kada sada upalim auto problem nije toliko izrazen ali i dalje auto tesko pali doduse sada kada duze odstoji i na hladno. Reklamacija i ponovo auto u bosch servis 7 dana su sve ispitivali kompresija 32, ne gubi naftu sve je ok zamenili su mi jos elektromagnetni ventil ugla paljenja i SADA AUTO PALI LEPO NA VRUCE ALI NA HLADNO TREBA MU 7-9 VERGLANJA. Sinoc sam stavio providno crevo na usisu pumpe i sve to povezao sa flasom nafte i auto ne pali kako bi trebalo , razmisljam ponovo reklamacija jer imam garanciju pa dok ne stave novu pumpu ili cujem da u temerinu postoji majstor koji za 150 evra mesto LUCAS-ove pumpe stavlja BOSCH pumpu. To mi je savetovano od samog pocetka posto ovde u srbiji tesko ko dobro uradi LUCAS pumpe, ZNACI SVE DO SADA DZABE SAM KRECIO.
1. Ps sto se tice prethodnog problema sa drukalicom slusaj moj savet ako nema pritiska pri pumpanju znaci da jedan od dva ventila u njoj ne rade sto znaci zamena . Kada menjas posto sam i ja to stavio novo imas za 1800 din samo gornji deo sa druk pumpicom a filter i donju casicu koristi staro .
2. Ako neces odmah da to radis stavi kannister sa cistom naftom do pumpe povezi crevom na usisu , kako bi eliminisao eventualni kvar na pumpi . Ako auto ujutro pali iz kanistera onda je pumpa OK pa onda predji na tacku 1
3.LUCAS nije dobar ni kao zacin za supu Grrrrrrrr........
[ borrko @ 09.10.2007. 11:16 ] @
da, cuo sam za lucas da ne vrede p*@ljivog boba... :(
nego, da li je moguce da se drukalica tako ponasa ako je filter los ili lose postavljen?
jeste on nedavno stavljen, ali mozda je falican ili lose postavljen...
definitivno i akumulator treba da menjam...
poz.
[ RS TURBO @ 17.10.2007. 21:55 ] @
promijeni grijace ako ih nisi promijenio do sada...
[ borrko @ 26.10.2007. 09:55 ] @
kupio sam "vranca" i sad malko lakse pali
sledece su bosch pumpa i grejaci ;)
poz.
[ MiskoNo1 @ 26.10.2007. 13:16 ] @
Predlažem ti da prvo zameniš grejače. Nemoj da kupiš Iskrine, nego neke, po mogućstvu "Made in Germany". U nekim prodavnicama ti nude Iskrine pod izgovorom da su univerzalni za Ford, Golf, Opel... ali ne daj da te navuku. Kada sam skinuo stare grejače dva su bila "original", a dva Iskrina i ovi drugi su bili nekoliko milimetara duži od ova prva dva.
U prodavnici koja prodaje samo delove za Ford, kupio sam, za nekih 500 Din po komadu, grejače na čijoj kutiji lepo piše za koji su model Forda.
Prilikom promene grejača sam se dosta namičio, jer je prostora vrlo malo + nemam odgovarajući alat, a imam i prilično debele prste. ;-)
Nego, da pitam: da li ti negde baca ulje? Npr. na semeringe, zaptivač kartera,...
[ borrko @ 28.10.2007. 02:39 ] @
u tom nekom servisu su mi rekli da treba da se menjaju semering obe poluosovine, semering biraca brzina, a da ulje curi izmedju motora i menjaca. kazu da curi i turbina, ali da li tu ide gorivo ili ulje, ne znam...
poz.
[ MiskoNo1 @ 30.10.2007. 14:01 ] @
Dakle isto kao i meni! :-(
Elem, motor je prosvirao!!! Tako barem kaže moj majstor, a ima logike u objašnjenju koje mi je dao:
Motor ne može da nabije dovoljno velik pritisak, jer su loše karike i/ili stubline i deo pritiska odlazi u karter. Možeš da promeniš semeringe, ali oni samo brišu višak ulja,tj. "procureće" ti i ti novi koje budeš stavio, jer ulje ne curi zbog loših semeringa već zbog pritiska. Ako skineš poklopac ulja videćeš da izlazi prilično puno pare.
Preporuka mog majsora je bila da uradim generalnu (čitaj: uloži još 1000e u auto koji vredi 2000e i koji će posle te generalne vredeti 2000e) ili da sipam neku rusku špeciju, koja se zove RESURS i košta oko 20e i da prodam auto.
Pozdrav
[ borrko @ 30.10.2007. 14:45 ] @
^ da, sipas tu rusku tecnost, pa kad provali onaj kome si to prodao... mozda te nadje ;)))
to radi privremeno, taman da ga prodas, a posle moze samo da se baci motor... tako mi rekose oni koji se razumeju vise od mene...
elem, proveravah nivo ulja posle nekih 300+ km i ne pada s max vrednosti, sto znaci da ne gubi (bez obzira na to sto curka tamo vamo)
e, sad... meni je posle poslednjeg menjanja ulja i filtera jedno vreme ulje bilo iznad max vrednosti (tupan, nisam odmah reagovao), sto je meni dalo ideju da je mozda prouzrokovalo to neko "produvavanje".
meni je logicno ako ima previse ulja da se nabija prevelik pritisak, a samim tim to negde mora da pokusa da izadje.
mozda previse teoretisem, ali verujem da mi generalka nije neophodna... danas-sutra kupujem grejace, menjam (600 din komad neki hansol ili kako vec, nemacke... samo da nisu ovi sto prave monitore :D )... pa onda gledam dizne (savet ukoliko su ispravni grejaci: prvo pogledati dizne) i bosch pumpu... bitno mi je da pali. ne ide uopste lose. ako mi ovo resi probleme paljenja, onda sam miran verovatno dosta dugo.
a nisam jos nesto spomenuo. bio sam na drugom mestu da merim kompresiju i ovaj put je drugacija slika.
na prvom:
1 - 16, 2 - 15, 3 - 10, 4 - 11 bara (vrednosti su otprilike te i taj raspored, znaci prva dva su bolja od druga dva cilindra)
kod drugog:
1 - 15, 2 - 20, 3 - 20, 4 - 16 bara
kao sto rekoh ranije, 21.5 je po specifikacijama vrednost za ovaj auto...
prvi put je mereno u avgustu, a drugi put pre par nedelja (otprilike nedelju dana pred kupovinu akumulatora)... spoljna temperatura prvi put recimo oko 16-20, drugi put od 2-10.
inace, ovaj auto koliko vidim po oglasima se krece oko 4000-4500e kod nas, sto znaci da te iste pare mozes da trazis i posle generalne (cak i vise!), pogotovu ako imas neku solidniju garanciju. dok je recimo u nemackoj i ceskoj oko 1000-1500e. samo sto ne moze da se uveze :(
moj predlog je da ne ides na generalnu ako ti je problem samo sa paljenjem, vec probaj da ga resis: grejaci, dizne, bosch pumpa... to mi dosta ljudi govori. kompresija na poslednjem mestu.
jedino ako ti se auto vuce... da li dimi crno/sivo na auspuh?
poz.
[ borrko @ 31.10.2007. 09:16 ] @
sad sam zvao jos jednu prodavnicu i dobio sledece informacije:
grejaci: engleski - 500din/kom, originalni - 1500din/kom
kad se nisam slogirao
poz.
[ bakara @ 31.10.2007. 10:15 ] @
@borrko
Sto bi se slogirao?
[ MiskoNo1 @ 31.10.2007. 10:48 ] @
Ma moj Ford je 90.godište. Nije uopšte TD, tako da mu je cena oko 2000e +- koji evro. Ali mogu ti reći da se ozbiljno razmišljam da uradim tu generalnu, pošto drugih zamerki nemam. Štaviše, limarija je perfektna, sve ostalo takođe radi perfektno i to već duže vreme i nikada me nije ostavio na putu (da kucnem u drvo), pa ako će neki majstor da mi garantuje još 100.000 km posle generalne, rado bih mu izbrojao te pare... pod uslovom da potrošnja ne skoči iznad sadašnje na koju sam navikao i sa kojom sam vrlo zadovoljan (oko 5,5L/100km).
... u kako lažem... ipak je izdao. Pre nedelju dana se olabavila klema na akumulatoru, pa je supruga morala taksijem. Šta će žena kada ne zna da pritegne ključem...ili baš ako nije htela da se prlja mogla je da pljune na klemu. ;-)
Inače rekli su mi da sipam aditiv za dizel, tj. za čišćenje dizni... ja sipao i ono ...ništa. Ujutru iste muke kao i do sada.
Za pumpu mi je majstor rekao da je dobra, a to je procenio na osnovu rada motora. Kaže da bi motor menjao zvuk da nije dobra i još nešto bi se dešavalo, ali sam zaboravio šta je tačno rekao.
Kompresija koja je potrebna kod starijih fordova, kao što je moj, je minimum 28, dok je Golf mnogo bolji po tom pitanju i on može da radi i sa 24. Tako mi reče taj isi majstor. Kolika je kompresija kod moga - nemam pojma.
Što se tiče dima - jedino što izbaci taj oblak nakon dužeg verglanja, inače ne dimi. Na putu se ne vuče, a može da ide dosta brzo, ali ja ga retko kad vozim preko 120 km/h.
Citat: borrko: sad sam zvao jos jednu prodavnicu i dobio sledece informacije:
grejaci: engleski - 500din/kom, originalni - 1500din/kom
kad se nisam slogirao
poz.
Mislim da su ovi za 600din sasvim OK. Čuo sam i za grejače od 10e, ali za te od 1500din nisam...mada...ko zna. Ti reče da voziš TD-a, možda su za tvoj model skuplji, mada ne verujem da mogu baš toliko da budu skuplji. Ako ih menjaš redovno, odnosno pred svaku zimu, mislim da će ti oni nemački biti sasvim dobri.
Pozdrav
[ vladd @ 31.10.2007. 12:31 ] @
Promeni tog majstora koji po radu motora ocenjuje ista. Ako nema probni sto za pumpu, neka ne prica. Nije svako ko kupi komplet gedora postao majstor.
Stanje pumpe se jedino tako moze konstatovati. Tesko paljenje, hladnog motora, moze da zavisi i od kompresije, pa dok se nesto ne zagreje, kompresija je 30% manja, ili dok se grejaci ne uzare, pa rade kao svecice, i posle desetak minuta, kada je sve vrelo, motor kao "radi".
Naravno, 30%, cak i vise, snage, tesko moze da primeti neko ko se navikavao, vremenom, na polako slabljenje motora.
Tesko da ces naci majstora koji garantuje 100000km, pitanje da li ti to i treba, , ne znam koliko "gazis" godisnje, ali ne racunaj za posle 2009-e neku mogucu "registraciju" doticnog vozila...
Cak iako bude nekako moguca, porez i osiguranje nece biti povoljno..osiguranje za godinu dana, treba da udje u "evropski" rezim, tako da starije od deset godina ima da deru pri registraciji, a slede i propisi o bezbednosti...previse gine ljudi u Yugicima i G2...i slicnim vozilima...
Poz.
[ MiskoNo1 @ 31.10.2007. 14:14 ] @
Smatram da nas i sada deru za registraciju. :-) Ako uvedu taj zakon izgleda da će se po našim drumovima voziti sam oni koji su ga uveli... u svojim novim limuzinama.
Mislim da ti zakoni kod nas neće zaživeti. Bar ne do 2015...ili možda 2025. Što više vozimo ovakve automobile, više goriva trošimo i budžet je puniji, jer je veći deo cene goriva čini harač državi.
...Jedan od tih majstora, koji radi samo pumpe, rekao mi je da je pumpa u redu ako iz auspuha ne izlazi neki "beličasti" dim. Šta je time hteo da kaže - pojma nemam.
Znam da iz auspuha može da izlazi crni dim (valjda ako su loše karike), može da izlazi sivi dim...ali "beličasti" ?!?
Svi kažu: Treba zimi više puta da uključiš grejače pre nego što zaverglaš (kao da ja to ne znam).
Kada uključim grejače prvi put oni se greju nekoliko sekundi pre nego što se lampica ugasi, a kada uključim drugi i svaki naredni put, lampica se ugasi vrlo brzo. Koliko sam informisan to je zato što Fordovi imaju taj prekidač koji prekine grejanje kada se dostigne određena otpornost. Kako se grejači greju, povećava im se otpornost i kada dostignu određenu vrednost nastaje prekid. Kad ponovo uključim grejače oni su već topli i imaju neku otpornost i prekidač brzo reaguje.
Čuo sam da Golfovi imaju "vremenski" prekidač tj. da će se pri svakom uključivanju grejača oni grejati isti vremenski interval, te je tu moguće "užariti" grejače.
Poz.
P.S. 100.000 i nije neka cifra. Moj stric (taksista) je sa Mečkom 250d prešao 1M.
[ borrko @ 31.10.2007. 19:06 ] @
@bakara: pa s obzirom da sam slusao cene u rasponu od 500-600 din, 4x1500 je cifra za slogiranje :)
elem, ako je ovo sto MiskoNo1 kaze, da kod forda grejaci kad postignu odredjenu otpornost prestanu da greju, meni verovatno grejaci mogu da posete svog tvorca :)
mene je moj auto dvaput ostavio na sred puta... oba puta je puko onaj plasticni zupcanik kod papucice kvacila... ne znam sta da kazem za taj deo, ali meni tu deluje da je mozda nesto (osim mog menjanja brzina!) drugo u pitanju.
poz.
[ vladd @ 31.10.2007. 23:34 ] @
Rec je o bimetalnim grejacima, ili , ako je lakse grejacima sa bimetalom, koji odspoje grejac, kada je dostignuta temperatura, i to opravdava cenu od 1500 din po komadu. Oni "drugi" verovatno nemaju bimetal, pa suzato jeftini, ali njima treba spoljno iskljucenje, odnosno treba ustanoviti tacno sta je koji, da ne bilo jeftin a traje par dana.
A te "majstore" koj osmatraju dim, i daju dijagnozu za pritiske stotinak bara.. davno sam prestao i da slusam, a ne da razmatram njihove "indirektne" nauke i bajkovite price. Jednostavno "no comment"...
Poz.
[ Iosis @ 03.11.2007. 21:42 ] @
Izvinjavam se za offtopic.
Citat: Jel to benzinac? Skoro sam uzeo ovog Escort VI dizelasa, pa mi rekose da saltanje ide najvise na 3500rpm... Nije mi samo jasno zasto je ugravirano celih 7000, valjda su cajgeri univerzalni za benzince i dizelase?!
Mozes da ga vozis i preko 3500 rpm ali nema efekta jer kod dizela polje obrtnog momenta i najvece snage je od 1800 rpm do 3500rpm, a rjetko na 4000 rpm.
[ borrko @ 11.11.2007. 11:32 ] @
evo jos nekih informacija, barem sto se mog problema tice
promenio sam grejace, uzeo neke topran (made in germany) za 445 dinara (istih dimenzija ko grejaci koji su bili u mom motoru) i posle toga je malko lakse palio (posto sam ja pre toga uspeo da ispraznim nov akumulator, a da ne upalim auto!)
otisao kod boschiste. on je opet merio kompresiju i ustanovio sledece: samo prvi cilindar ima slabu kompresiju (16), preostala tri imaju 30, 26 i 27 (!?!)
pretpostavka je da je cak mozda samo jedan ventil na prvom cilindru ili kriv ili lose naleze i da on prouzrokuje ovaj karambol.
preporuka da odem i nastelujem ventile.
e, sad... gde ici?
i kako se to uopste radi?
poz.
[ vladd @ 11.11.2007. 14:25 ] @
Znaci merio kompresiju i ventil je krivac. U tom slucaju mora da se skida glava (osim ventila, moguca je i naprslina), da bi se skinuo ventil, obradili sicevi...
Nije to mali i jednostavan zahvat, ali nije ni generalka, Moguce je da prodjes sa cenom do 200€, skidanje, obrada glave, par ventila...montaza.
Poz.
[ zolitas @ 13.11.2007. 20:47 ] @
@borrko Druze, pa cime ti tvoji majstori mere kompresiju, toliko razlike od merenja do merenja nisu normalna ni po kojim uslovima.....otidji kod nekog da ti pouzdano izmeri kompresiju pre nego sto otvaras motor.....kako se ponasa auto u prvih nekoliko minuta nakon paljenja..?Moguce da je u pitanju zazor ventila to mozes proveriti kod bilo kojeg majstora zazori su 035mm usis i 050 izduvni ventil.........pozz
PS:u slucaju da je svaki put ispravno merena kompresija i da su mere tacne....to objasnjava stanje klipnih kanala i karika....od nagomilane garezi oko karika dolazi do zaglavljivanja i odpustanja karika u kanalima "desava se kod motora koji se voze duze sa losom kompresijom" i zato varira kompresija....ali od 16-30 bara na istom cilindru je puno.
[Ovu poruku je menjao zolitas dana 13.11.2007. u 22:04 GMT+1]
[ borrko @ 14.11.2007. 11:37 ] @
prvih par minuta po paljenju, ako je dosta hladno, motor je nesto bucniji... sve dok ne postigne neku temperaturu (recimo cetvrtinu skale)
otkako sam promenio grejace, nije bilo varijanti da stucka prvih pola minuta-minut (mada je to radio samo ako vrlo tesko upali, znaci dugo verglanje od po jedno pola minuta ili vise puta dugo).
desavalo se kad je bas hladno, ako ne sacekam da se ugreje i krenem sam dodaje/oduzima gas.. ne mnogo ali opet zabrinjavajuce :)
sa novim grejacima za sad sam imao problem samo prvo jutro, ali to je zato sto je akumulator bio ispraznjen.
plasim se da se jos uvek nije napunio, tako da verujem da cu ovih dana da ga izvadim, pa na punjac. :)
jutros je bas slabo zaverglao, ali je odmah upalio (dva grejanja i verglanje od 2-3 sec)
sto se tice merenja kompresije, nisu mi sad ovde oni kartoncici sa graficima, ali prva dvojica su merila na slicnim uredjajima (zakljucak na osnovu kartona sa graficima: cetvrtasti sa blago zaobljenim ivicama, podrzava do 8 cilindara, pocinje od 5 ili 10 bara. razlikuje se proizvodjac uredjaja.). ovaj boschista ne znam na cemu je merio, rezultate sam dobio usmeno... nisam trazio napismeno.
posle prve dvojice, dizne su izgledale ko da nikad nisu uklanjane sa motora, dok su sad ociscene (boschista ih cistio, jel'te)
e, sad. postoji jos jedna informacija koju sam usput saznao. decko kod kog sam kupio grejace mi je rekao da je redovna pojava da ona drukalica pravi problem (spominjano ranije) sa paljenjem. povuce vazduh i vrati gorivo nazad.
takodje, nasao sam na netu da problem sa paljenjem moze da prouzrokuje i neki relej za "hladni start" koji se nalazi u kucistu sa osiguracima.
takodje sam video da ljudi rade elektronsku dijagnostiku ovog automobila, pa me zanima da li neko od vas zna nesto o tome, tj. koliko i sta je moguce dijagnosticirati putem obd2 sistema na ovom automobilu? malo mi je muka da idem od majstora do majstora da mi svako prica svoju neku pricu, a da niko zaista nije voljan da zasuce rukave i otkrije pravi uzrocnik. :(
ako idemo njihovom logikom, najlakse je da prodam nekom ovaj auto i da kupim neki drugi koji nema problema ;)
poz.
[edit]
ili ja ne mogu da nadjem interfejs ili ga moj auto nema :(
[/edit]
[edit2]
pronasao sam informaciju: nema obd :(
samo eskorti benzinci imaju. (od eskorta, jel'te)
[/edit2]
[Ovu poruku je menjao borrko dana 15.11.2007. u 02:08 GMT+1]
[ zolitas @ 17.11.2007. 18:17 ] @
@borrko,Druze verovatno si i sam cuo da je taj motor 18td zimogrozljiv...e sad ako je dobra kompresija sve ostalo mu manje vise smeta......
-posto kazes,kad upali na hladno,vrlo brzo ujednaci rad(ne trese,ne dimi)trebalo bi da su dobre dizne.
-grejace mozes sam da proveris(nadam se da znas kako.
-proveri dali dolazi struja do grejaca kad das kontakt(probnom lampom na bilo koji vrh grejaca)
-akumulator mora da bude pun i mora dobro da vergla anlaser
-vidi ujutro kad ga palis,cim pocnes da verglas,posle koliko verglanja krene dim na auspuhu(i koje boje)
javi sta si uradio,pa da probamo da pomognemo
[ Goran Mijailovic @ 17.11.2007. 22:49 ] @
Citat: vrlo brzo ujednaci rad(ne trese,ne dimi)trebalo bi da su dobre dizne.
Meni dobro pali ali zato trese i dimi :( jesu li to dizne?
a i trosi ulje.
[ zolitas @ 17.11.2007. 23:11 ] @
Tesko je, bez provere dizni reci dali valjaju ili ne....ako hladan motor trese i dimi prvih par minuta,moguce je da su dizne lose....kad se pojavi vazduh u instalaciji goriva,dolazi do slicnih simtoma
[ Goran Mijailovic @ 18.11.2007. 00:02 ] @
Citat: kad se pojavi vazduh u instalaciji goriva,dolazi do slicnih simtoma
@zolitas
ne verujem da je vazduh, a dizne moram proveriti, obzirom da lepo pali na hladnoci a vidim da se razumes koji bio razlog bio povecane potrosnje ulja? Da li mogu da budu gumice ventila? Radi se o G2 turbodizelu.
btw stalno ima crnog dima (narocito na usponu ili kad dam vise gasa) da li je moguce da je podesena jaca hrana na pvp? ili ipak neka dizna ne probija?
[ zolitas @ 18.11.2007. 15:03 ] @
Druze,ovo menja stvari,mislio sam da se takodje radi o escortu,pa mi je ta potrosnja ulja bila malo cudna.Kod golfa,narucito kod td je to skoro normalna pojava...pretpostavljam da auto ide ko blesav...oce da dimi crni dim kad je punjenje malo vece ali zato i dobro ide...taj crni dim ces tesko izbeci ako oces da auto ide dobro....stanje dizni (na punoj turazi) ne igra ulogu.Proveri vazdusni filter u kakvom je stanju.
Potrosnja ulja, e to kod G2 je duga prica(nije dobro kad ne trosi,nije dobro kad ga trosi previse).....moze se reci:kad G2 dizel trosi na 1000km ca.200ml ulja,da je motor u dobrom stanju,kod turbo dizela je nesto veca potrosnja i zavisi dosta od rezima voznje.....pozzzz
[ borrko @ 18.11.2007. 21:17 ] @
Citat: -grejace mozes sam da proveris(nadam se da znas kako. grejace sam stavio nove (napisah par postova ranije). sad definitivno pali mnogo lakse :)
Citat: -akumulator mora da bude pun i mora dobro da vergla anlaser izgleda da mi anlaser slabije vergla, ali cu ici ovih dana do elektricara da to sredim. akumulator je izgleda opet pun :)
Citat: -vidi ujutro kad ga palis,cim pocnes da verglas,posle koliko verglanja krene dim na auspuhu(i koje boje) ako dugo verglam, otprilike posle 4-5sec pocinje crni dim da izlazi. kad upalim, prestaje da dimi.
samo mi se jednom dogodilo, (kad sam bas bas tesko upalio, oko 15-20 minuta sam pokusavao i na kraju jedva uspeo da upalim preko kablova... taj akumulator sam zamenio novim), da je jedno pola minuta posto sam upalio isao beli/svetlo sivi dim. kad je stabilizovao rad i taj dim je prestao.
poz.
[ Goran Mijailovic @ 18.11.2007. 23:06 ] @
@zolitas
Hvala :)
[ zolitas @ 19.11.2007. 22:47 ] @
@borrko,po onome kako si opisao da tvoj auto pali...............trebao bi da budes zadovoljan.......pozdrav i zelim ti sto blazu zimu
[ vladagrujic @ 19.11.2007. 23:10 ] @
Pozdrav, da se i ja malo uključim u temu.
Zolitas, molim te za jedan savet. Imam Mitsubishi Galanta 1.8 Turbo dizel, 1991 godište. Kada stisnem gas malo jače, pri većem broju obrtaja, izbaci crn dim. Napominjem da auto ide fantastično, da malo troši (u proseku oko 7,5l D2). Testirao sam i turbinu, ok je. Kompresija je na svim cilindrima ok. Jedino kada ga ujutro palim (oko nule i niže), jednoj od dizna je potrebno par sekundi da stabilizuje rad. Ulja troši od 0,5 do 1l na 5000km. Na kraju sam proverio i sve grejače i oni su ok. Kada sam pročitao tvoj zaključak za eskorta, pomislio sam da je možda isti razlog i kod mene. Da li može da i kod mene bude razlog crnog dima jače punjenje. Da ne zaboravim, na kraju sam i filter vazduha promenio i dalje je isto. Kada ga gnjavim i ne vozim žešće, hoće da pri turiranju izbaci crn dim i dosta gareži. To se dešava samo na početku. Posle i ako ga turiram crni dim nestane. Može li biti uzrok svega ovoga i neka problematična dizna? Zna da mi se desi, da kada auto žešće vozim (sa većom turažom), jedna dizna prekine rad. Kasnije, vremenom ona opet počinje da radi ok.
[ popovicvl @ 20.11.2007. 07:43 ] @
...posteno ne razumem se previse,ali sve mi zvuci potpuno normalno da dizel iz 91 izbacuje crn dim pri punom gasu.
Ako vuce dobro,ako malo trosi,ako je turbina OK,vozi Vlado,ne tripuj se bezveze...to je mitsubishi,tesko ga je slomiti.
[ zolitas @ 20.11.2007. 19:24 ] @
@vladangrujic,to prekidanje dizne na vecim obrtajima nije uobicajno.....puno bi moglo da se pise o crnom dimu kod dizela.....kod tvog slucaja,pretpostavljam da se radi o naslagama garezi u usisnoj grani,dzabe nov filter,motor i dalje ne dise kako treba.....moguce je,da na jednom od zilindra trosi vise ulja pa iz tog razloga je taj kanal vise zatvoren,na vecem broju obrtaja zbog nedostanka vazduha ne moze u potpunosti da pali smesu na tom cilindru i dolazi do stucanja.
Kad se zagreje dobro,lakse pali smesu i manje dimi.
Jel auto ima interkuler..?Moj prijatelj ima takav auto,i prezadovoljan je.....pozz
[ vladagrujic @ 20.11.2007. 22:05 ] @
Zolitas, da počnemo po redu.
Nismo se dobro razumeli. Ne prekida dizna pri punom gasu, naprotiv, na leru, a pri većem gasu prokine. To prekidanje se dešava POSLE žešće vožnje na preko 3500 obrataja motora. Posle dan, dva dizna proradi i na leru kako treba. To znam zato što sam testirao sve dizne sa odvrtanjem holendera kada motor radi. Samo mi na jednoj ne menja rad. Međutim, već neko vreme, tih problema nemam (od kada sam počeo da ponovo sipam aditiv u naftu - napravio sam pauzu od oko 2 meseca). Ostao je problem sa zezanjem dizne pri jutarnjem paljenju (posle 2 do 3 sek. sastavi). Kada dizna ne radi nazad baca plavi dim koji štipa za oči. Kada prokine nema nikakvog dima. Kada ga lepo izduvam pri brzinama većim od 130 km na sat, gotovo da se ne vidi ništa u izduvu. Problem počinje posle lenje vožnje u gradu i tada mi se opet javi crni dim. I tako ga opet izduvam na otvorenom i stalno u krug. Stvarno se blesavo ponaša. Nije da sam bez iskustava sa dizelima, čak ponešto i znam oko njih, ali me ovaj moj auto izluđuje. Pitaj tvog prijatelja da li je potrošnja od pola litre motornog ulja na 5000 km. uobičajna za ovaj auto. I jeste, ovaj auto ima interkuler.
[ zolitas @ 20.11.2007. 22:28 ] @
citat....Zna da mi se desi, da kada auto žešće vozim (sa većom turažom), jedna dizna prekine rad..//...ja procita ovo,nismo se razumeli.
Dali si proveravao dizne..?
Dali se cuju podizaci ventila izjutra kad auto trokira.?
Kolegin Galant trosi blizu 2litre na 10000km,ali ga ne stedi ni malo.Interkuler mu se punio sa uljnom parom,zato mu se usisna grana zatvorila...nakon ciscenja interkulera,usisne grane i kanale u glavi auto proradio super i nema vise dima.
[ borrko @ 21.11.2007. 00:35 ] @
@zolitas: hvala :)
javljam kad sve zavrsim ili ako bude neki nov problem ;)
poz.
[ vladagrujic @ 21.11.2007. 13:02 ] @
Izvini Zolitas, nisam lepo objasnio. Ne čuju mi se podizači ventila ujutro, ali i nemam mnogo vremena za osluškivanje, pošto se radi o par sekundi. Dizne nisam proveravao. Dogovorio sam se sa jednim kolegom da to uradimo kod njega za par dana. Ako nastavi dalje da dimi pri većoj turaži, znam šta je. Uzgred, da li bi pomogao u čišćenju interkulera onaj aditiv koji se dodaje u ulje za ispiranje sistema podmazivanja. Mislim da ću preći i na drugo ulje. Do sada sam koristio Galax Long Plus. Drugar mi je takođe rekao da je motor dosta prljav i da treba da razmišljam o promeni vrste ulja.
[ zolitas @ 21.11.2007. 19:50 ] @
Znaju da odrade dobar posao "aditivi"neki od njih su izuzetno efikasni(nebi imenovao zbog reklame).......da promenis marku ulja, je odlicna ideja,narucito zbog zime...........predlazem ti polusintetiku,makar i povecao malo potrosnju ulja.....0.5l-1l na 5000km za taj auto nije neka potrosnja (narucito ako ga ne stedis...........pozzzzzzzz
[ dmauka @ 17.01.2008. 12:45 ] @
koje bi ulje preporucili za eskorta td 1,8 ?
prethodni vlasnik rece da je sipao fordovo ulje ali ja bih ubacio neko polusinteticko. treba li oprati motor pre toga (iznutra, naravno)?
[ HoT_Steppa @ 17.01.2008. 14:21 ] @
Koje Fordovo ulje?
[ dmauka @ 22.01.2008. 11:16 ] @
Formula XR+ 10W-40
[ borrko @ 22.08.2008. 13:57 ] @
malko dizem temu iz mrtvih, ali cisto da dopunim ono sto mi se desavalo.
na kraju se ipak ispostavilo da je motor bio za generalku... u nekom trenutku je cak naprsao i blok i iscurelo mi brdo tecnosti za hladjenje.
srecom, do tog trenutka sam uspeo da skrpim lovu, a i auto je izgurao najhladnije delove zime, kao i meni najbitnije trenutke...
stucanje koje sam spominjao je bilo prouzrokovano od strane bosch pumpe, kao i samostalno ubrzavanje/usporavanje, koja posle nekog remonta i dalje pravi probleme zaustavni ventil se zakucao u otvorenom polozaju, pa sad auto nece da se ugasi, ali to ce biti sredjeno za koji dan.
ventil bi trebalo da kosta do oko 60e, a cena ruku zavisi od toga da li mora da se ugradjuje u bosch servisu ili moze i vas omiljeni mehanicar.
turbinu sam isto vozio na remont i sad napokon radi i zuji "zdravo" :)
napomena za one koji imaju lucas pumpu, da ne pokusavaju kod plavog mosta u bosch servis da je voze, jer tamo rade iskljucivo bosch...
od generalke, auto pali ko mina, vuce ko blesav... i tako to :)
jesam ostao bez povece kolicine novca, ali ionako za te pare nisam mogao da kupim nov auto ;)
nadam se da sam se svega setio.
poz.
[ Srdjan Marinkov @ 30.08.2008. 15:40 ] @
Koliko te je izasla generalna?
[ borrko @ 31.08.2008. 13:09 ] @
1200e+150e - ruke i delovi (ovih 150 je za glavu) + 250e za turbinu...
bosch pumpu nisam platio servis, ali zato sam sad morao ponovo da je nosim... zaustavni elektro ventil (po netu poznat kao "fuel shutoff solenoid", ili "stop solenoid") je zaribao (ili drugim recima crkao), pa sam to naknadno morao da menjam.
koliko se secam, pricali su mi da je servis bosch pumpe oko 350e, pa navise...
sve tri stvari sam na tri razlicita mesta radio.
navodno sam imao varijantu da mi se sve zavrsi za 750e, ali mi je to bilo dosta sumnjivo, pa sam cekao dok ne skupim novac da idem tamo gde imam poverenja.
poz.
[ Srdjan Marinkov @ 03.10.2009. 09:20 ] @
pa jel ti se nije više isplatilo da ga prodaš tako sjebanog + tih 1.600€, pa da kupiš drugog?
[ borrko @ 07.10.2009. 23:54 ] @
vidim, oziveo si godinu dana staru temu. ;)
no, evo odgovora
pa postoje dva razloga da to ne uradim:
1. ne bih voleo da nekog za%#em samo da bih se ja ratosiljao bede
2. ko mi garantuje da bih kupio ispravan, a ne neki koji bi radio neko kratko vreme, "shatro" ispravan, pa onda sve nizbrdo opet?
opcija 2, bas zbog predloga poput tvog ;)
naravno, pitanje je, kad bih ga prodavao u takvom stanju u kakvom je bio (komplet sa iskrenoscu "e ne radi motor, treba generalka"), koliko para bih mogao da dobijem i da li bi mi 1.6k eura pomoglo da dodjem do "novog".
koliko se secam, iz racunice koju sam tada imao, nije mi se nikako isplatilo da prodajem i kupujem drugi.
poz.
[ milandimi76 @ 07.11.2009. 10:41 ] @
imam problem sa ford escortom 1.8 TD.Neće da upali i električar koji mi je pregledao elektriku mi kaže da dizel jedva dolazi na dizne i da je sa elektrikom sve u redu.Letos mi je mehaničar merio kompresiju i bila je 25 bara (tako mi je on rekao),a malo posle toga sam prinudno servisirao bosh pumpu jer je otišao semering na istoj i curelo je gorivo.Molim za pomoć tj.šta može da bude.
[ Srdjan Marinkov @ 22.12.2009. 18:06 ] @
izmeri sad kompresiju, ali oteraj auto uveče, pa ujutru da ti izmere! imam Forda pa znam kako je...
imaš 2 opcije:
1) Generalna;
2) Bubanj Potok.
:)
[ borrko @ 23.12.2009. 08:54 ] @
nisam nesto siguran da kompresija ima veze sa dolaskom goriva na dizne ;)
proveri ti tu bosch pumpu, ako vec nisi :)
ako jesi, javi sta se desilo
poz.
[ zmijan @ 06.05.2010. 21:00 ] @
Imaš preoblem sa visokotlačnom pumpom goriva, ubiti LUCAS puma , u njoj se nalaze kružni elementi koje trebaš da promeniš i tada će da pali. Ako je sve ostalo ispravno, jer koliko znam auto ima el. na pumpi koja regulira dovod goriva kada se turbo upali... itd. Imam isti auto ko ti i preradio sam pumpu u mehaničku, bez elektronike...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|