|
[ anavi.ivana @ 27.07.2007. 21:01 ] @
| Golf II 1.3 1987. (na strane table - 300-400 evra kosta ceo auto!), da li je normalno da servis kosta 250 evra ???!!!
Molim vas, da mi neko ko se razume kaze da li je to u redu ili su me "odrali" zbog toga sto sam zensko.
Dakle, jeste da je dosta toga zamenjeno, ali to su sve uglavnom manje-vise sitnice.
Evo mog racuna:
Svecice 600 din.
Razvodna ruka 350 din.
Ulje za motor 1400 din.
Filter ulja 350 din.
Filter vazduha 300 din.
Cep ulja na karteru 150 din.
Prednje disk plocice 850 din.
Silen blok viljuske (pasteta) 700 din.
Silen blok viljuske (burence) 300 din.
Spona 1100 din.
Pakne 1200 din.
Kocioni cilindri 900 din.
Dobosi 2350 din.
Sajla rucne kocnice 700 din.
Ulje za kocnice (dosuto) 150 din.
Ulje za menjac (dosuto) 400 din.
Lager zadnjeg tocka 900 din.
___________________________________________
Ukupno: 12.700 din.
+ RAD 8.000 din (navodno je 9.300 din., ali posto sam stalna musterija...)
UKUPNO: 20.700 din.
I, mozda glupo pitanje, kako ja da znam da je sve od navedenog i zamenjeno?
I, najvaznije, - htela sam samo da zamenim ulje, filtere i plocice... jer je auto u sasvim ok stanju.
Sta vi kazete?
Hvala unapred. |
[ bakara @ 27.07.2007. 22:15 ] @
Pa oseti se da li je sve to zamenjeno, narocito na kocnicama i trapu...Sve je to sitno da bi te neko prevario i pokrao, ali svakako nije losa ideja da trazis da ti pokaze stare delove ili da unapred najavis da hoces da ih poneses, mada sve ovo i nije neki prevelik posao pa si mogla i da sacekas u radionici (a to majstori ne vole nikako...)
Sto se delova tice sve je jeftino, sto se tice cene rada ona je tolika koliko majstor trazi na tebi je da procenis da li je mnogo i da li ces ponovo otici kod njega.
I jos jedna stvar:
nikako nije lepo niti pristojno pitati koliko necije "ruke" vrede!
[ hakinen @ 27.07.2007. 22:30 ] @
Uvek je bilo da koliko kostaju delovi toliko kosta i rad!
Nebi se slozio sa tobom bakara da je ovo sitno i da je sve mogla da saceka, jel je majstor imao sigurno ceo dan posla oko ovoga!
A sto se tice toga da u nemackoj imas za 300-400e golfa, pa i na njemu sigurno treba da se odradi ovo sto si ti uradila tako da po mojoj proceni nije ovo uopste mnogo!
[ pctel @ 27.07.2007. 23:23 ] @
Ne razumem smisao navodjenja cene automobila, posebno cene automobila u Nemackoj. Majstoru je skoro svejedno da li ce da menja plocice na autu od 400 EUR-a ili od 400.000 EUR-a, i ne formira se cena prema vrednosti auta vec prema broju radnih sati, a cena radnog sata je oko 10-15 EUR-a. Imas one emisije na Discovery-u gde se stari auto kupi za stotinak EUR-a a onda ulozi i po par desetina hiljada u njegovo sredjivanje, jer su tamo majstorske usluge dosta skuplje nego ovde, a ugradjuju se i skuplji delovi, a i menja se mnogo toga sto kod nas "moze jos da ide".
Sve ovo sto je navedeno se mora redovno menjati na Golfu II, svakih godinu, nesto eventualno na 2 ako manje vozis. Ovi delovi su ekstra jeftini, nisu ni pola cene od istih delova za neki drugi prosecan auto, ali ni kvalitet im nije takav da traju vecno. Podrzavam majstora sto je zamenio svaki od navedenih delova.
Sto se cene rada tice, to je vec komplikovanije pitanje... Za prvih 7 stavki cena ne treba da predje 20 EUR-a ukupno. Sledecih 6 stavki bi mogle kostati po 10 EUR-a svaka. Poslednje 4 stavke bi takodje trebalo da se uklope u 20 EUR-a, znaci sve ukupno 100 je neka realna cena. Znaci, niti te je majstor odrao, niti ti je radio dzabe, naplatio je tu neku realnu cenu koja se inace naplacuje, pretpostavljam da bi stvarno naplatio 9.300 dinara nekom koga prvi put vidi. Sad, ja poznajem ljude koji bi sve ovo uradili za 50 EUR-a, ali to su ljudi koji imaju posao i time se bave usputno, za poznanike i komsije, posle radnog vremena, radi dopune kucnog budzeta. Da imaju lokal na prometnom mestu i placaju porez sigurno ni oni ne bi radili za toliko.
[ Goran Mijailovic @ 28.07.2007. 00:24 ] @
Koje ulje su ti sipali u golfa?
Beli kastrol 15w-50 je oko 400din/lit
a optima long life 20w-60 je oko 280din/lit cenim da je sa zamenom filtera ulja otislo negde oko 4 litra.
Ja sam kupovao paknove i platio sam ih u prodavnici 1200 din, tacno je da ima prodavnica koja prodaje mozda i jeftinije ali u principu to je ta cena. Mislim da su cene delova tu negde (koji dinar vise manje) evo vam jedan cenovnik sa prihvatljivim cenama http://www.***.com/GEST1Cenovnik_VW.zip
[Ovu poruku je menjao momsab dana 28.07.2007. u 16:03 GMT+1]
[ salico @ 28.07.2007. 00:33 ] @
Auto je dovezen na promenu ulja, filtera... majstor odradio sve sto treba + i ono sto mu nije receno.
To je malo obimniji servis koji se ne radi cesto i logicno bi bilo da je majstor rekao sta i kako treba da se radi kako bi znala koliko ce te izaci. Zbog toga te je na neki nacin zeznuo...
Inace, uvek prvo pitam majstora koliko ce me popravka izaci i onda kazem npr. "Ok, prvo promeni sponu, orase.... a kad nabavim kintu menjam kocione cilindre.." + da mi obavezno javi ako nadje jos nesto da mora da se radi..
[ skorohaker @ 28.07.2007. 08:54 ] @
Citat: Goran Mijailovic: Koje ulje su ti sipali u golfa?
Mislim da su cene delova tu negde (koji dinar vise manje) evo vam jedan cenovnik sa prihvatljivim cenama http://www.g***.com/GEST1Cenovnik_VW.zip
I neprihvatljivim kvalitetom delova.
[Ovu poruku je menjao momsab dana 28.07.2007. u 16:02 GMT+1]
[ vladd @ 28.07.2007. 13:13 ] @
Taj G*** je za izbegavanje.
Prevelika cena je za "ruke", posto su poslovi "nizeg" nivoa, a ne verujem da je "akademik" potrosio vise od tri sata na sve... to je cena "rucica" za jednu ozbiljnu generalku, gde je potrebno extra znanje, posebni pribori i alati..
Pri tome, zamena ruke, dolivanja ulja, traju par minuta, obicno se ne uracunavaju u cenu.
Klasicno "bambrezna" jajarenje.
Poz.
[Ovu poruku je menjao momsab dana 28.07.2007. u 16:02 GMT+1]
[ hakinen @ 28.07.2007. 17:05 ] @
Citat: vladd: Taj G*** je za izbegavanje.
Prevelika cena je za "ruke"
[Ovu poruku je menjao momsab dana 28.07.2007. u 16:02 GMT+1]
Pa nebih rekao, prvo siguirno da je majstor legalan i da daje garanciju i placa porez pa sa te strane mora da bude skuplji od nekog mike koji radi u svojoj garazi! a drugo samo zamena kocionih cilindara i lagera zadnjeg tocka traje vise od 3 sata ( jel nije to samo uzmes i zamenis, vec moras da ispustis ulje, da se zezas oko otpustanja creva i cevki od kocenja sa cilindra koje uvek zapeknu, pa da zamenis pa da sipas ulje pa da ispustis vazduh.... a za zamenu lagera tocka moras da rasturas ceo taj deo da bi na kraju dosao do lagera!
[ Miroslav Jeftić @ 28.07.2007. 17:43 ] @
Po meni je jedini problem da li je majstoru rečeno "zameni samo ulje i ništa više" ili "zameni ulje i vidi još šta treba". Ako je ovo prvo, onda nije baš fer da zameni i sve ostalo ako mu nije rečeno, bez obzira u kakvom je auto stanju.
Inače čisto sumnjam da je auto "u ok stanju" ako mu je to sve menjano... mada ljudi obično misle da je "auto u ok stanju" ako nije crkao pored puta.
[ vladd @ 28.07.2007. 18:15 ] @
Za 15 minuta se skine tocak, dobos, paknovi na 1 tocku, i treba jos 10 min za dva srafa i crevo za skidanje cilindra. Ne ispusta se ulje, vec se doliva, zbog ispistanja vazduha. A moze da se radi i tri dana..., da se skine jedan sraf, popije gajba piva, pa drugi...
Poz.
PS
Firma se ne zove samo G***, ima puno ime G*** G***...
[ skorohaker @ 29.07.2007. 00:06 ] @
^ To je tako kod japanskih kola. Zutaci su slabasni, jedu malo pirinca, a puno rade i moraju da naprave da se lako popravlja i demontira. Nemci se nazderu kobasice i napiju piva, i udri cekicem. Razlicite filozofije pravljenja automobila. Ko je u G.... delove nabavljao ni pakao mu nece tesko pasti!
[ anavi.ivana @ 29.07.2007. 23:43 ] @
Hvala svima na odgovorima.
Evo i da odgovorim na neka pitanja koja su mi postavljena:
- cenu celog auta sam navela kao paralelu, jer upravo moj auto je na strane table i moze da se ceo kupi za 300-400 evra u Nemackoj, pa sam mozda mislila za ubuduce "krupnije" popravke - jednostavno, bacim ovaj i kupim drugi mozda je isplativije
- kada sam pitala da platim preko racuna (jer sam kod sebe imala 150 evra), rekao je da delove ne mogu, jer su jednostavno na crno, a on je "pausalac" i firma je registrovana samo za usluge - toliko o porezu i ostalom
- svi delovi su manje-vise tih cena i u prodavnicama; jedino mi nije jos uvek jasno kako moze bilo ko radeci jedan dan od 9-17h (mada sumnjam, ali i da je ceo radni dan samo moj auto popravljan) moze da zaradi 9.300 din, tj. 8.000 din., tj. 100 evra !!! Kolika je dnevnica radnika bilo gde u Srbiji? (osim prostitutki, naravno )
- ulje je: FLV TURBO 10W 40
- rekla sam da mi zameni ulje, filtere, plocice i da proveri zvuk (zvecka u voznji dok ne stisnem kocnicu) iz prednjeg levog tocka. Inace, taj zvuk se i dalje cuje, i za to je rekao da treba da promenim amortizere, a to nije zamenjeno jer nije imao)
Posto sam ja, ipak, samo zensko, verovacu da mi je za 250 evra, moj majstor sacuvao glavu... Ko zna
A zivot, svakako, nema cenu.
Lepse je tako, nego biti "ovca" u bilo kom smislu.
Pozdrav svima!
[ joojant200 @ 30.07.2007. 01:30 ] @
Ja u bilo kojoj novacnoj transakciji koristim sledeci algoritam:
1. razumem se u nesto -> znam tacno sta hocu i insistiram na tome.
2. ne razumem se u nesto:
2.1: ako poznajem nekoga ko to radi (vec mi je nesto radio/prodao i bio sam zadovoljan) samo kupim/uradi sta treba i platim koliko treba i castim ga.
2.2: ako prvi put nesto kupujem/radim: obavezno odem na 2 razlicita mesta ili vise, pitam/zapisem cene i detaljan opis sta treba da se uradi/kupi, usput se potrudim da barem malo udjem u materiju. Kada se zavrsi kupovina/popravka obavezno uzmem racun.
2.3: ako je vrednost velika-za moja shvatanja/budzet, ne kupujem dok ne udjem potpuno u materiju, cene, kvalitet, i sl...
Tvoj slucaj bi potpao pod 2.2 tj. morao bi mi reci cenu pre nego sto pocne ista raditi i na kraju izdati racun :)
[Ovu poruku je menjao bakara dana 30.07.2007. u 09:24 GMT+1]
[ smatch @ 30.07.2007. 18:39 ] @
Kod mog majstora ruke bi iznele maximum 2000 dinara. Možda su majstori u Bg skuplji.
Treba pitati drugog majstora koliko bi naplatio.
[ Miroslav Jeftić @ 30.07.2007. 22:43 ] @
Sad je gotovo. Sledeći put pitaj prvo detaljnije.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|