[ Mungos 7 @ 28.07.2007. 18:00 ] @
evo izgleda Zastava ce da pravi Opel Astru, ali koju Astru G ili Astru H ovu najnoviju? |
[ Mungos 7 @ 28.07.2007. 18:00 ] @
[ vladd @ 28.07.2007. 18:16 ] @
Astru Clasic
[ Mungos 7 @ 28.07.2007. 18:27 ] @
a koja je to astra classic? zar to nije nivo opreme?
[ damg @ 28.07.2007. 18:47 ] @
Astra classic II iliti Astra G
[ vladd @ 28.07.2007. 19:09 ] @
Od "opreme" ima rezervni tocak, antenu i pripremu za radio, tj rupu..
Stvarno ne bi trebalo povezivati "opel" o "oprema", ako cemo da budemo bar malo ozbiljni Poz. [ cozmo_im @ 28.07.2007. 19:22 ] @
Ovako ce izgledati Astra classic 2 samo sa rezervnim tockom...
- 5 vrata - 1.4i 16v Twin port - servo - 2x airbag - klima - ABS - el. podizaci prednjih stakala - elektro podesivi retrovizori sa grejacima u boji karoserije - centralno sa daljinskim zakljucavanjem, kodirani kljuc - 15 incha alufelne Cena: 11500e tuto kompleto Bez klime, podizaca, elektro podesivih retrovizora sa grejacima u boji karoserije i alufelni: 10800 sa 4 vrata. Odlican izbor za 11500e - nadjite bolji... Ima da zgazi prodaju Logana i Z10. Sa ucescem 20% rata je 150e na 6 god. [ Davor Vlajkovic @ 28.07.2007. 19:31 ] @
Citat: cozmo_im:Ima da zgazi prodaju Logana i Z10. Dok to čudo krene da izlazi iz kragujevačkih proizvodnih pogona, Logan će otići u istoriju. A Z10 je već tamo ;) [ Mungos 7 @ 28.07.2007. 20:22 ] @
pa nisam mislio da budem neozbiljan, vec ima milion nekakvih naziva a ne zna se koji je koji
i zasto proizvoditi Astru G kad vec postoji nova Astra H? [ bakara @ 28.07.2007. 21:04 ] @
Citat: cozmo_im: Bez klime, podizaca, elektro podesivih retrovizora sa grejacima u boji karoserije i alufelni: 10800 sa 4 vrata. Odlican izbor za 11500e - nadjite bolji... Ima da zgazi prodaju Logana i Z10. Sa ucescem 20% rata je 150e na 6 god. Bolji? KIA ceed, rio, hyundai accent, ali ti verovatno racunas na tradicionalnu opcinjenost naseg naroda nemackim vozilima. Citat: Mungos 7: pa nisam mislio da budem neozbiljan, vec ima milion nekakvih naziva a ne zna se koji je koji Pa mozda ce to biti zastava 11, mada nismo ni videli ni zastavu 9 Citat: i zasto proizvoditi Astru G kad vec postoji nova Astra H? Eh...pa zasto proizvode keca kad imaju yuga ili floridu, zasto proizvode Z10 kad imaju grande punta, zasto proizvode astru G kad postoji astra H ( a do tad ce i ona zastariti i biti classic 3) Eh, zasto... [ bakara @ 28.07.2007. 21:23 ] @
Jos samo jedna mala napomena:
necu dozvoliti da i ova tema o zastavi ode u politiku... Hvala! [ vladd @ 28.07.2007. 22:08 ] @
Ta Astra(Clasic II) za 11500€ se nudi kao reklamna patkica, da bi kupci "sabirali 2 i 2". To je osnovni model sa 2 erbega i rupom za radio za 10800€, ali navodno uz doplatu od 700 evra dobije se klima, podizaci na prednjim vratima(znaci klasika "nemacko" jajarenje, u samoj ideji sta je "oprema") i ostalo pobrojano.., pa ko se ikada dokopa tog modela, masala, ako ne bude morao nekome da mune neku kintu, ali mislim da ciljaju na kupovnu groznicu, pa daj sta ima... Ionako su uplate pocele, a isporuka ko zna.
Prvi servis je od 6000(u KG) do 12000din u BG. Ako se uz malo ucesce od par hiljada evra uzme kredit, ne kosta vise 10800 nego 12860 evra, sto vise lici na 13kevra, a "doplaceni" je preko 14k€. Alternator kosta 700€, i slicno, poznati problemi sa busnim motorom i granom, problemi sa elektrikom...garancija 2 godine, uz obavezno servisiranje kod ovlascenih...po ekstra cenama.. Inace ove Astre stizu iz Poljske, bez carine, tako da "nemacki" kvalitet o rep sijamskog macora Tesko da ce da "izbaci" bilo koga iz konkurencije, ako se malo realnije pogleda Poz. P.S Hyundai Accent 1.4 Leader je 11500€ sa PDV-om, na popustu 2500€, za klasu bolji, sa vise opreme, ozbiljne i garancijom 5 godina. Sto se tice "konkurencije".. Za "izvor" ovih podataka, "odgovoran" je Auto Bild (i cene i oprema i kvarovi i cene delova), ja sam samo "citao izmedju redova" [Ovu poruku je menjao vladd dana 28.07.2007. u 23:18 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vladd dana 28.07.2007. u 23:20 GMT+1] [Ovu poruku je menjao vladd dana 28.07.2007. u 23:22 GMT+1] [ skorohaker @ 29.07.2007. 00:24 ] @
Nemacki kvalitet...bas si me nasmejao u ove sitne sate. Mislim da je bolji izbor Kia nego Hyundai, uz isti kvalitet i platformu Kia ima bolju opremu.
[ lancia88 @ 29.07.2007. 08:32 ] @
Pozdrav,
tesko je danas premostiva na domacem trzistu ta parola o nemackom kvalitetu. Taj kvalitet, cak i u svojoj realnoj a ne onoj iz secanja velicini, bio bi odlican standard kome bi se trebalo teziti na ovim prostorima. Ukoliko ga dosegne domaca proizvodnja (prema odzivu sa terena oko Z10, izgleda da je najzad moguce nealjkaviti i u Kragujevcu), bice interesantno gledati trzisnu utakmicu kod nas. Sa kvalitetno izradjenim licencnim vozilima klasa Punta i Astre, slika bi bila sasvim drugacija. Takva inekcija bi umnogome domacem trzistu u vecini segmenata donela koristi, od proizvodjaca do korisnika, ali definitivno zavisi od unutrasnje konktrole i shvatanja njenog znacaja u kragujevackoj fabrici. Mozda je Punto bio test Nemcima da vide da li se moze pa sad stize i ovakva varijanta? Ako je tako, onda vec sa vise pozitivnosti mozemo posmatrati domacu autoindustriju u bliskoj buducnosti. [ yolja624 @ 29.07.2007. 09:05 ] @
Opel i ovako nije imao vrhunski kvalitet izrade - tek sad ce pasti na vrlo niske grane :S
Poznavajuci kvalitet opelove karoserije, analogno tom iskustvu, vjerujem da ce ga u zastavi praviti od kartona ili toalet papira na mjestima gdje su veca naprezanja :@ O rupama za radio? Pa i sama rupa je "oprema" :D Doplatis prvo rupu, pa onda doplatis i radio [ saleksand @ 29.07.2007. 09:12 ] @
Citat: Ima da zgazi prodaju Logana i Z10. Ima da ih zgazi u zapadnoj evropi, ali oni su tamo i onako vec zgazeni, kao sto je i taj opel zgazen i pregazen. Najjeftiniji logan kosta~7500, najjeftinija zastava~8100. Ovi automobili (racunajuci i tog poljsko-srpskog opela) se ne kupuju zbog nivoa opreme i kvaliteta. Automobili prosle generacije, koji se na zapadu ne prodaju i koji su namenjeni iskljucivo istocnom trzistu imaju samo jedan cilj: nov i kolko tolko dobar auto za sto manje pare. Kada se uzme u obzir da je ovo zemlja Srbija ovo jos vise dolazi do izrazaja, najveci (presudni) adut tih automobila je cena. Opela ce ovde kupovati ljudi koji imaju pare i za vise, da bi malko ustedeli, koliko takvih ima????? Ovde se onaj ko (preko zajmova i kredita) skrpi pare za logana/z10 moze smatrati imucnijim. Dakle ne tvrdim da se novi z11 nece prodavati, ali sigurno nece mnogo ugroziti konkurenciju. [ skorohaker @ 29.07.2007. 09:30 ] @
Meni je drago da se prosek starosti automobila na nasim putevima smanji ali mi je zao sto se to radi u kooperaciji sa nemackim proizvodjacem. Sto se tice karoserije Opela, to je valjda bio bolji segment njihovih kola. Koliko znam, sve su njihove karoserije od pocinkovanog lima. Takodje, njihovi motori i menjaci su uglavnom solidni, ne racunajuci njihove ekstremne primere iz proslosti, ocajni 1.6d i vrhunski 1.7d (Isuzu). Problem je u tome sto auto ne cine motor i skoljka nego mnogo vise od toga. Cela filozofija nemacke autoindustrije u srednjoj klasi je ocajna. Ali kako to objasniti nasim ljudima? Nikako! Ostaje samo saliti se sa tom srpskom iluzijom koja je prisutna i na ostalim prostorima bivse Jugoslavije.
[ Doberman @ 29.07.2007. 09:41 ] @
Ne kazu Nemci dzabe Opel-popel (popel=slina).Bolje bi bilo i za njih i za nas da su uzeli da sklapaju neki Hyundai ili Kia-u ili mozda neki auto Japanskog porekla.Cena bi bila ista ili manja ali bi za razliku od opela i fiata vozili aktuelan model...
Pozz [ bakara @ 29.07.2007. 10:24 ] @
Ja bih rekao da zastava previsoko puca ako misli da ce prodavati te astre po 11500 e, i Z10 im je preskupa za 8000e, i realno vredi 6500...
Ocekivao sam da proizvode malo veci auto ali sa neznatno vecom cenom a ne za 4000e vecom cenom. sta bi sa najavljivanom fiat albea: Koliko vidim albea u rumuniji kosta 7000e i u opste mi ne deluje losije od te astre G, a svi volimo da nam ostane 4000e u dzepu. [ popovicvl @ 29.07.2007. 11:03 ] @
ja licno mislim da je Astra G posle 10 godina prebolela sve decije bolesti...kvalitet je na visokom nivou,novi motori,menjaci...
Generalno mislim da ko ima para 12000 13000 hiljada za Astru G imace para i za Astru H koja je oko 15000 16000... Astru klasik ce kupiti moj cale kog bole za prestiz i "da li me sad gledaju"... [ cozmo_im @ 29.07.2007. 11:24 ] @
Ne razumem sta bre svi kukate... ne moze vam niko udovoljiti, pa to ti je...
Mislim, nista vam ne valja, ni Z10, ni Astra Classic II... Hteli ste Corollu mozda za 10000e? Pa ne ide to tako lako... Ovo je dobar korak napred da ljudi kupe NOV, KVALITETAN auto na kredit ili za kes koji mogu da skrpe (8-12.000e max). Prvo, Astra Classic II je mnogo kvalitetnije uradjena od Astre G (materijali unutra, ima twin port motore iz Astre H) i nema nikakve decije bolesti i probleme. Drugo, zaboravljate cene osnovnih modela Kia C'eed i Hyundai Accenta (cena za accenta 11500 je na popustu koji se zavsrava sad, inace je skoro 13600e!! varijanta koja ima IDENTICNU opremu kao Classic II za 11500e). Kia C'eed u toj opremi nema ispod 14-15.000e. Salzem se da su ovi automobili mozda bolji izbor, ali ipak su i skuplji u proseku za oko 3000e sa 1.4 motorima i slicnom opremom. Kia Rio je drasticno losiji u odnosu na Astru Classic II (ne zaboravite da ona ima 4* na NCAP testu). Ja vozim japanca i vozicu ih ubuduce, dakle ne navijam za nemacke automobile niti ih nesto gotivim specijalno, vec gledam zdravu logiku i ono sto ljudi mogu da priuste. I mislim da nije zastareo automobil i bice lepa kupovina (da se ne lazemo, mehanicki je pouzdanija, kvalitetnija, sigurnija, bolje opreme od Logana i Z10 recimo i korejanaca u osnovnoj opremi za tako nisku cenu). Uopste nije skupa za odrzavanje a 1.4 twin port motor se, pored 2.0, pokazao kao najpouzdaniji Opelov motor novije generacije (1.6 nije dobar, kao i novi 1.7 dizel). Pri tom, bice uvezeno 8300 vozila sa 4 i 5 vrata (dok Zastava za godinu i po ne krene da je sklapa) i nece biti nikakve guzve pri kupovini, niti je ova cena sarena laza. Pa, Getz u najskupljoj varijanti od 12500e za 1.4 motor NEMA ABS (iako je odlican auto da se ne lazemo). Neko je pokazao Albeu... ljudi, ono je smejurija u odnosu na Astru Classic II, nemojte zasmejavati... Tesko cete naci dobar auto ispod 10000e a da nije Logan ili Z10 ili Albea... Ispljuvaste Astru ko da je peglica, uopste niste realni - ja mislim da ce to biti odlican izbor za te pare, pogotovo sto ce korejanci moci jeftinije da se nadju samo na akcijama - a ipak bih pre vozio Classic II nego Kia Rio u tom cenovnom rangu (11000e). Bitno je da se nesto pokrenulo i da krene zdrava konkurencija i da se snizavaju cene (po meni je Toyota preskupa, kao i Hyundai i ovo je dobar korak da ih nateraju da snizavaju cene i nude akcije). Citat: popovicvl: ja licno mislim da je Astra G posle 10 godina prebolela sve decije bolesti...kvalitet je na visokom nivou,novi motori,menjaci... Generalno mislim da ko ima para 12000 13000 hiljada za Astru G imace para i za Astru H koja je oko 15000 16000... Astru klasik ce kupiti moj cale kog bole za prestiz i "da li me sad gledaju"... Ovo ce tesko da se desi... Classic II ce biti 11500e (nece mislim biti skupljih varijanti) a i to ljudi nategnu, jedva (pa cak i na kredu). Vozila u rangu 15-16000 su nedostupna vecini, te stoga ova konstatacija gore nikako ne stoji. Astra Classic II meni licno izgleda atraktivnije od Astre H... (moje licno misljenje). Budite realni i razmislite - ipak se nesto pomera, bitno je da dobri auti ljudima budu dostupni i da krene zdrava trzisna utakmica... [ saleksand @ 29.07.2007. 11:27 ] @
E o toj albei se mnogo kalkulisalo i pisalo kao o mogucem zastavinom proizvodu. Medjutim pametni ljudi iz zastave su se na osnovu opseznog proucavanja trzista i kupovne moci nasih ljudi opredelili za skupljeg opela. Videcemo dokle ce ih to odvesti. Ja mislim da je sada jedina mogucnost za opstanak zastave da ne za..bu stvar sa montazom z10 i da joj spuste cenu na realniji nivo. U suprotnom dozivece konacni kraj (ako se drzava ponovo ne umesa i isfinansira njihove promasaje nasim parama). Ako uprpaste z10 bolje od zatvaranja ni ne zasluzuju.
[ cozmo_im @ 29.07.2007. 11:37 ] @
Najnovija informacija:
Ove godine ce biti uvezeno oko 3000 Astri Classic II, sledece godine 5000 komada (bez carine) a Opel prebacuje pogon u Zastavu za proizvodnju Astre H (da, da Astra H), koja ce se proizvoditi isto pod imenom Classic (Classic III). Mozemo pretpostaviti da cemo 2009. imati Astru H 1.4 sa cenom od 11500e i navedenom opremom... Bitno je da trziste krene... [ bakara @ 29.07.2007. 12:00 ] @
Citat: cozmo_im:Neko je pokazao Albeu... ljudi, ono je smejurija u odnosu na Astru Classic II, nemojte zasmejavati... Tesko cete naci dobar auto ispod 10000e a da nije Logan ili Z10 ili Albea... Ispljuvaste Astru ko da je peglica, uopste niste realni - ja mislim da ce to biti odlican izbor za te pare, pogotovo sto ce korejanci moci jeftinije da se nadju samo na akcijama - a ipak bih pre vozio Classic II nego Kia Rio u tom cenovnom rangu (11000e). Albea smejurija? Mozda ali je njena cena vrlo ozbiljna ipak 4000e jeftiniji auto nije za podceniti. Ja sam pomenuo albeu posto mislim da bi to bio primereniji auto nasem trzistu, posto ne mogu da razumem razloge za proizvodnju automobila od 11500e, ali valjda strucnjaci iz zastave znaju bolje valjda planiraju da se razbiju od izvoza... Trend u svetu je da se prave jeftine (sto jeftinije) 4 door limuzine, logan mozda nije neki auto ali se bori sa cenom, albea takodje, koreanci takodje imaju adute, VW najavljuje svoje jeftine modele...a mi? Mi smo skroz promasili temu! Sto se tice kie i hyundaia oni stalno imaju neke akcije, i u opste ih nije problem kupiti po onim cenama. I da se razumemo, niko nije rekao da je astra los auto, losa je cena po kojoj nameravaju da je prodaju! [ CharlieUE @ 29.07.2007. 12:17 ] @
Da OPEL imalo valja ne bi naopako pisali LEPO :)
Salu na stranu, verovatno nemci pipaju sposobnosti Zastave da li umeju da sklope staru Astru, pa ako se dobro pokazu ja se nadam da ce biti nekog napretka. Sto se tice cene i Punta i Astre, oni se uvoze bez carine, a prodaju po ceni kao da su carinjeni 2 puta pa vi sami zakljucite. Kao sto neko rece jevtinija Albea u rumuniji sa svim troskovima, nego nas Z10?? Ja se iskreno nadam da ce se u neko dogledno vreme (citaj kad prestane zastita Zastave od strane drzave), sve doci na svoje mesto. Pozz [ vladd @ 29.07.2007. 12:31 ] @
@cozmo_im
Prirodno si nekako "zavoleo" japance, nesto ti pruzaju vise kvaliteta i opreme za iste pare. Pa se sve cudis kako je trjno, pouzdano i udobno. I ne pricamo bas o cenovnom rangu 11000€, posto je Astra samo u jednom jako ogoljenom modelu sombolicno "na toj ceni". A obican auto da ne moze biti obicniji, nista od "nove tehnike", jedna goluzdrava limuzina, sa jedinom premisom "nov auto". Pa za taj cenovni rang, posto nisam "brendoman" i u auto industriji jedino volim sebe:), pre bih uzeo tri godine starog C5, i nasmejao se svim "astrama" do cene od 20k€ Problem je sto ipak "dobijamo" neki "domaci" asortiman vozila, koji nije popularan, preskup je a "proizvodi" se kod nas. Eto kako politicari los poslovan potez prepevavaju u "uspeh". Pri tome pregovori traju, priprema se proizvodnja kao da je trziste zamrznuto, a za iducu godinu i VW i Skoda i Seat predvidjaju serije automobila do 8k€ Proizvodnja radi proizvodnje sto se nas tice, GM ima svoje interese, a mi sa standardom od 500€, u proseku i manje , sa rekordnom nezaposlenoscu, pravimo "brendiranog" Yuga, isto tako goluzdravog, po cenama ozbiljnih automobila. Opet sam gledao cene kod siromasnih Amera. Nova restilizovana Jeta, sa V6 motorom, 2.5L, 18000$, ili manje od 15k€, pri tome "putuje" preko okeana..Za te pare kod bogatih srba, neka cmoljava astra, zastarela pre tri godine, sa rezervnim tockom....i masincinom od 1600 ccm, malo li je... Pa zar smo mi "spasioci" propadajucih brendova, nas par miliona, sa bednim platicama... Poz. [ smatch @ 30.07.2007. 18:30 ] @
@Vladd
"Ako se uz malo ucesce od par hiljada evra uzme kredit, ne kosta vise 10800 nego 12860 evra, sto vise lici na 13kevra, a "doplaceni" je preko 14k€." Vladd! Slatko si me nasmejao. Koji si Ti kralj. Reci mi ako uzmem kredit za neki drugi auto da li treba da platim i kamatu ili to važi samo za Opel astru. Ljudi ova "astra" se prodavala i do sada samo je bila skuplja. Ništa od opreme nije oduzeto. Renault i dalje proizvodi stari Clio. Peugeot i dalje proizvodi "206", Iako je pre dve tri godine izašao "207". Dacia logan ima tehniku od straog, a ne novog clia, izuzev motora. Kakva je razlika izmedju polovne Astre klasik i ove zastavine. Novi euro 4 motor iz nove Astre + nema dečijih bolesti. Neko reče pravi se u Poljskoj. Znači ni Oni ne znaju da naprave auto. Uh dobro je. Ja sam mislio da samo Zastava ne može da sklopi auto. [ vladd @ 30.07.2007. 21:56 ] @
Samo se ti smej, a ja cu kada kupim nesto lepo.
Da si procitao pazljivo sve postove, rec je malo bila o "klasi" oko 11k€. Pri tome, iako bez poreza, direktno uvezen iz Poljske...Ceske, sta znam, i ne zanima me. Ne pada im na pamet popust, kao npr Hyundai, u tom cenovnom rangu popust 2500€, a "oni" na auto koji "kosta" (djavola kosta i ne vredi ni upola) 13000 i nesto evra "oslobadjaju" carinu koja je "samo 1500€", a to je 8% od ne znam cega...za "osvajanje" trzista. Samo cekam nove propise, koji ce da zabrane registraciju svega sto nije proslo kroz Zastavu.... I da, puna je "oprema" za 10800€ Astre Clasic II (ne G ne H, sluzbeno Classic) dva erbega i rupa za radio, pardon "priprema", sto podrazumeva, spoljnu antenu, osigurac i nesto zica... Da, marketinska "obrada" je doplata od samo 700€ za klimu i servo, za auto kome alternator kosta 48000 din....kome se "zalomi".. Rece mi deda mraz Poz. [Ovu poruku je menjao vladd dana 30.07.2007. u 23:14 GMT+1] [ grozda @ 30.07.2007. 23:01 ] @
Astra sa cenom od 11500e sa klimom ... je super cena ali to narod ovde nema da plati, a onaj ko ima kupice Astru 3. Sa druge strane, nova Astra 2 ce uvek biti bolja od 5 godina starog auta iz uvoza koji je presao preko 200.000 i koji na oko super izgleda. 0km, garancija i narednih 10-ak godina bez problema jer kod nas veliki broj automobila prelazi po 10.000 godisnje.
U vremenu kad je novi Fiat 500 postao hit, bolje da smo izvadili starog Ficu iz naftalina, malo modifikovali i poceli sa proizvodnjom po ceni od 3000e. Mislim da je nama potrebna proizvodnja auta do 5000e, upravo zbog toga je i Dacia postigla uspeh jer je jeftinija od svih. [ smatch @ 31.07.2007. 07:49 ] @
Ljudi zaboravili ste vaznu cinjenicu vezanu za astru klasik. Jeste stari model, ali dok je bila nova koštala je 17000e bez ikakve dodatne opreme. Sa pojavom astre H, Opel jojspušta cenu sa 17000e Na oko 12500e. Znaci popust 4500e na ime starosti modela plus ubacuje u njega noviji motor i bolje materijale (plastika, lakovi). Sada kada je zastava ppotpisala ugovor sa opelom Cena pada na 10800e.
To zanci da je cena ukupno spustena sa 17000e na 10800e za tri godine. I sta dobijate. Dobijate nemacki auto niže srednje klase. Po meni najvažnije je da na kilometar satu stoji 000 000 km. Ako kupim polovnjaka za taj novac pisaće npr 130000km (u stvari možda i 250000km pre skidanja) i odmah moram da odem u servis, zamenim ulje, filtere, kaiše. Onda na licu mesta u servisu mi kažu da ne bi bilo loše da zamenim i... I eto troška, plus prevod.. @Vladd Čoveče preteruješ. Prvo niko nije rekao da za 10800e dobijaš punu opremu. Drugo kažeš rupa za kasetofon i dva airbag-a. slučajno si zaboravio si ABS, elektro-hidraulički servo, podesiva sedišta, tripl displej fabričke zvučnike, branike u boji vozila, nasloni pozadi, rezervni točak pune veličine.... Sitnice za klasu golfa za 10800e. Vrlo brzo će zastava davati popuste kao i za Z10, pa će se dobiti i besplatna klima i još ponešto ili niža cena od 10800e. Zašto stalno pominješ zastavu. Zašto ne čitaš malo bolje. Do početka sklapanja za servis i PRODAJU (čitaj cene) zadužen je OPEL odnosno autopromet-Beograd. Takav ugovor je potpisan. [ lancia88 @ 31.07.2007. 08:18 ] @
pozdrav,
u svakom slucaju ne treba nigde preterivati. Danas je vecini ljudi poznato da je najveci gubitak vrednosti upravo na novom vozilu, da ono vise nije "bez ulaganja" jer placas servise da bi on bio "bez ulaganja", da je kasko obavezna stavka prilikom lizing kupovine te da za finansiranje kupovine od strane treceg lica imas jos dodatnu cenu da platis...i opet kupuju novo vozilo jer se ljudima lagano diferencira stav da auto treba da sluzi osnovnoj svrsi a ne da se stalno licka, prate oglasi da li mu pada cena i non-stop nesto krpi, smirglaju svecice itd. Jednostavno, kupim i zaboravim. Ovo je jedna od filozofija koja preovladjuje kod dela potencijalnih kupaca i Opel/Zastava vidi svoju sansu upravo u tom trzisnom segmentu. Oko toga da li je ispravna ta logika ili neka druga, ne treba diskutovati. Prilikom kupovine vozila za potrebe firme, jednostavno ne placas carinu a dobijes zapadni standard nov, ukoliko si vest, oslobodis se i PDV-a i to je prica povoljnija od same kupovine iz inostranstva. Najbolji deo je sto prilicno pouzdano znas ima li ili ne tog vozila kada ga kupujes. Primera radi, motocikl klase choppera Kawasaki VN900 kod nas se moze dobiti za sjajnih 7099 eura ukupno...ali samo na prospektu jer kad hoces da ga kupis, po uplati cekas neizvesnih par meseci na isporuku. Naravno, uvek se mozes predomisliti pa uzeti nesto sto vec ima ali ako bas zelis to, onda stvari stoje na opisani nacin. Kod automobila nije tako drasticno ali ume da bude i to posebno na nestabilnom terenu kada se vozilo narucuje iz inostranstva pa i ovaj faktor treba imati u vidu. Dok su se opelovi modeli sklapali u Livnici u Kikindi, itekako su imali dobro trziste ovde ponajvise zbog navedenog, cak je i jedan model iz vise srednje klase lagano redizajniran u odnosu na bazicni i dobio ime tog grada kao svojevrstan domaci razvojni program (Ida Kikinda na bazi modela Comodore 2,5). Ne treba te stvari smetnuti sa uma i nihilisticki se okretati najcrnjim prognozama u startu. [ popovicvl @ 31.07.2007. 11:02 ] @
Svi koji su do sada dali 11000 11500 hiljada za neki polovan auto,dusu bi dali da im na cajgeru pise divnih 000 000 km...
Ko zna koliko se do sad ljudi pokajalo za kupovinu polovnog auta,zaj.ebali ih,dobili kociju umesto komada lima,suplje karoserije dobro oprane... Da sad imaju te pare (a nadam se imace),dali bi za astru i ne bi se smarali ko je koga zaj.ebao. Doduse za mene auto ispod 1.6, felni i nesto struje i nije neki auto,ali sad to mogu spakovati u 14 000 i da me boleeee sve do grcke sa klimom... [ vladd @ 31.07.2007. 12:11 ] @
Strana 68, "srpski" Auto bild, predposlednji odeljak sage o zastavinoj Astri..
Necu ga prepisivati zbog autorizovanja, ukratko, "osnovni model za 10800 evra je skroman po opremi, ABS, 2 erbega i priprema za radio(ne spominje se servo, a ne verujem da je novinaru bilo tesko da kucka slova) ..ali uz doplatu... dobija se astra... sa cudima, grejacima retrovizora... Nemam nista protiv da nas siroti covek kupi solidan auto, pa makar i opelov, za relativno pristupacne pare, samo mi se takav marketing ne svidja, kako to pa ovako, a znajuci principe rada trgovina, narocito zastavinih, "pa eto imamo samo ovo u ponudi, ili da cekate jos 9 meseci..." Neko ko uplati pare, cesto ce prihvatiti i vrapca u ruci, kada mu vec masu "prinovom" u kuci. Daj sta das. Kupovina automobila je slozen i ozbiljan posao, kako za nov tako i za polovan. Nisu bas svi dosli spolja sa taksija ili sluzbovanja, sa pola miliona km u tockovima. Ali kao i u drugim oblastima, neko da novac u banku, a neko se obogati na berzi...stvar zalje za ukljucenjem pameti. Sacekacemo prve trgovine, da vidimo kakva je i astra i kakva je zastava. Ja necu, zasigurno, imati to iskustvo, mada volim pazljivo da citam, kako pred-price i marketing, tako i finalne utiske. Cisto mi se, na kraju isplati, i to ne malo. Ipak vise volim mojih 5k€, nego neciji zanos za brendomanijom, ili raznim "lakoseprodaje" utehama... Po meni je hyundai bolja kupovina, fabrika nema stogodisnji renome kao opel, auto je bas kako treba, za te pare (iako smatram da su svi modeli precenjeni, ali to je Evropa), ali "stogodisnji renome" nema ni Sony.... Poz. [ cozmo_im @ 31.07.2007. 13:31 ] @
Standardni sadržaj za model sa 5v (10800e):
Zatvoreni nasloni za glavu napred (presvučeni tkaninom) Sirena sa zvukom fanfara Hrapavo kućište retrovizora, crne boje Crne bočne zaštitne lajsne Poklopac rezervoara sa ključem Merač pređene kilometraže i brzinomer Sistem emisije (štetnih gasova) Ručni menjač Naslon za glavu pozadi, srednji Kratka krovna antena Volan sa 3 kraka Elektro-hidraulični servo upravljač (dakle, ima servo) Imobilajzer - uređaj za blokadu motora Prednja sedišta sa naslonima koja se mogu podešavati Boja interijera - unutrašnjeg prostora, crna "New Orleans" tapacirung, tkanina Crni okrugli instrumenti (satnog oblika) Prekrivač za prtljažnik - Caravan model Garnitura za instaliranje (montažu) radio aparata sa 2 zvučnika Trostruki info displej Indikator intervala (perioda) servisiranja (30.000 km) Opel zaštitni vazdušni jastuk punih dimenzija na strani vozača Opel zaštitni vazdušni jastuk punih dimenzija na strani suvozača Disk kočnice napred, doboš kočnice pozadi ABS sistem kočenja Tri zatvorena naslona za glavu pozadi (presvučena tkaninom) Tepih na podu, pojedinačno podeljen Crno obojeni 6J x 15 čelični točkovi sa ravnim ratkapnama (ukrasni poklopac točka) Pneumatici 195/60 R 15-88 H Kompletan čelični rezervni točak Ukrasne presvlake vrata, "Malta" Kvalitet presvlaka, tkanina, "New Orleans" Nazivna pločica "Classic", pozadi postavljena Za 700e se dobija (11500e) - Accent u ovoj varijanti (bez popusta, Leader oprema) kosta 14.042e (2500e vise): Cntrelna brava sa daljinskim zakljucavanjem - otkljucavanjem 15 inch alufelne Podizaci napred El. podsesivi, grejani retrovizori u boji karoserije Klima Kodirani kljuc. [ vladd @ 31.07.2007. 14:41 ] @
Hyundai je na popustu, koji je trenutno 2500 evra, "osnovna" cena u tom slucaju nije bas vazna.
No i sa servom, nije znacajno bolji od floride, samo uz razliku cene od jos jednog yuga. Nazalost to je nasa stvarnost, ostaje nam da cekamo automobile ispod 10k evra, pa ko doceka. Tako los auto, sa takvom siromasnom opremom, preko 10k€ mi je nejasno da se koristi za "proboj" ili "osvajanje" trzista. Po izgledu, obican, nestilizovan, i nekim detaljima i ruzan auto, sa karoserijom koja truli, sa motorom koji ima ozbiljne falinke kao sto je porozan materijal, sa losim kreditnim uslovima, treba da bude "perjanica" oporavka auto industrije, ili je to opet neki lagani popust Zastavi, da se bez carine bavi uvozom, dok se ne snadju ili odluce da rade.. Poz. [ smatch @ 31.07.2007. 14:55 ] @
Ne moramo da čekamo prve trgovine astre, jer se Zastava 10 prodaje već 17 meseci. Prodato je do sada preko 5000 komada. Kupci zastave 10 su zadovoljni. Delova ima, servis je obezbedjen.
[ vladd @ 31.07.2007. 18:05 ] @
Z10 je malo drugacija prica, od ove "reprize", mada je 5000 vozila bedna prica za giganta. Prava prica je bar 20000 vozila, iako je zastava projektovana za mnogo vecu proizvodnju, ali, neka je i upola, to bi bilo bar 30000 vozila godisnje, ali to je masti u susret. Neka podele proizvodnju, bar po 15000 za Z10 i astru, pa neka se izvlace iz krize, jedino je velika cena astre u stvari "osuda" na domace trziste, posto van Srbije nisu konkurentni. Naravno, tu je i "problem" zastarevanja ovih modela, dok sve legne, zastima, krene montaza, prodje jos par godina, a narod ko narod, vise vole svoje evre i nove modele umesto radnicke klase.
Poz. [ nnn @ 31.07.2007. 19:00 ] @
Citat: vladd: Tako los auto, sa takvom siromasnom opremom, preko 10k€ mi je nejasno da se koristi za "proboj" ili "osvajanje" trzista. Po izgledu, obican, nestilizovan, i nekim detaljima i ruzan auto, sa karoserijom koja truli, sa motorom koji ima ozbiljne falinke kao sto je porozan materijal, sa losim kreditnim uslovima, treba da bude "perjanica" oporavka auto industrije, ili je to opet neki lagani popust Zastavi, da se bez carine bavi uvozom, dok se ne snadju ili odluce da rade.. Poz. Tako los auto? Malo mi nisi jasan, al ajde. Prvo jer si mozda se nekad vozio u Hyundai akcentu na primer? Jer si primetio da je kvalitet zavrse obrade(znaci plastika na komadnoj tabli, na vratima, rucica rucne kocnice) na malo boljem nivou nego dacia. A kod astre ima onaj fin mek tapacir. Motor koji se stavja u astru je savremeni euro 4 motor koji se stavja u sve nove opelove motore. A ako nisi znao od 2002 opelova limarija je pocinkovana, tako da ta prica sa losom limarijom ne pije vodu. Tebi je to ruzan auto, dobro to je tvoje misljenje, meni je auto extra, pogotovo s troje vrata. A vecina ljudi koje znam se misli da je to lep auto. Kad smo kod altenativa novih automobila za tu cenu, nema pravog konkurenta. Dacia logan udobroj opremi kosta 12 hiljada(sad sam gledao na sajtu) [ vladd @ 31.07.2007. 23:02 ] @
Ne pricamo o meni, za 30 god voznje, veruj mi, malo modela ima u kojima nisam "bio", bentli, majbah, escada...
Mogu da razumem "finu" plastiku, a da li vredi 5k€, ako razumes, ili mozda 2000€. To sto je za nijansu finija, a po meni je obicna, da li polipropilen ili polivinil, ne vidim takve "evarske" razlike. Pa za te hiljade evrica, mogu na logana mahagoni da stavim, plus granelle i miselinke..., da ne spominjem da za razliku para mozes celu sobu drvetom i kozzom da opremis.. Ali to je "opijenost" kupovinom, na koju "upozoravam", a ostatak auta je slab.. Rec je o nevredjenju auta 11k€, previsoko je sa cenom iskocio ispred logana a u drustvo sa aksentom. A plastika je neobicno vazna za voznju, baska, na mojoj bubi je kao decija igracka, na vratima, ali to sam primetio tek mnoogo kasnije, dok sam brisao prasinu..ali ostatak auta je vau.., naravno i cena ""nove". Tako da "plastika" nije neki argument za "guranje" auta u cenovni rang, ima tu fine, a i vaznije tehnike... Bitnije je da ne truli patos, da ne skrope kocnice, da motor ne baca ulje da ima klimu ili na parking po vrucini, ili , naravno, manja cena..., lepo se "sidje" ispod 10k, u drustvo i poredjenje sa loganom, yugom, pa da vidimo cija firma crnu plastiku lije. Poz [ hakinen @ 31.07.2007. 23:50 ] @
@vladd
Kazes astra sa servom nije znacajno bolja od floride, pa ti onda neznas nista je florida a ni sta je astra! Za nase uslove i nase plate i nase puteve, i astra i putno ce zadovoljavati kriterijume u narednih 5 godina sigurno! O ukusima netreba raspravljati ali astra je bar po mom misljenju puno lepsa od dacie, a sto se tice cena, pa i dacija u full opremi sa dizel 1,4 motorom izadje 12k e, pa je to bolja kupovina od astre? Pa nebih bas rekao! No vecina ljudi, pa i ja, je daleko od kupovine automobila od 10k e pa navise! Mnogi nemaju reseno stambeno pitanje, pa o kupovini auta i nerazmisljaju! Inace malo o zastavi! Da ti kazem samo da je zastava auto nova firma ( ona koja sklapa punta, a od 2008 i astru ) i nema nikakve veze sa zastava automobilima, sem sto koristi njihove hale, i sto su iz zastave automobila povukli 10 radnika koji rade administraciju i mozda 200-300 koji vrse montazu! Gigant se polako ali sigurno gasi, tako da ova suma od 10k puntica i isto toliko astri je sasvim zadovoljavajuca za pocetak, i za jednu mladu firmu! E sad ima dosta delova giganta koji ce mozda hteti da osvajaju neke delove za proizvodnju, a to cemo videti! I da ne zaboravim, vecina od tih delova je vec privatizovana, tako da mislim da ce dosta ozbiljno da shvate ovo oko osvajanja delova! Samo jedan primer je da je "proleter" koji je pravio auspuhe privatizovan i sad trebaju da kupe novu masinu koja ce im omoguciti da prave izduvni sistem za punta! Sve ovo oko sklapanja punta je dosta ozbiljno i niko se ne zeza stim, koliko znam vec 100 puntica je sklopljeno, i vec su u upotrebi i za sad se niko ne zali na kvalitet! Definitivno do kraja 2008 zastava izlazi na tender za prodaju! [Ovu poruku je menjao lancia88 dana 01.08.2007. u 09:15 GMT+1] [ cozmo_im @ 01.08.2007. 08:51 ] @
Citat: vladd: Tako los auto, sa takvom siromasnom opremom, preko 10k€ mi je nejasno da se koristi za "proboj" ili "osvajanje" trzista. Po izgledu, obican, nestilizovan, i nekim detaljima i ruzan auto, sa karoserijom koja truli, sa motorom koji ima ozbiljne falinke kao sto je porozan materijal, sa losim kreditnim uslovima, treba da bude "perjanica" oporavka auto industrije, ili je to opet neki lagani popust Zastavi, da se bez carine bavi uvozom, dok se ne snadju ili odluce da rade.. Poz. A, jeste Astra je losija od peglice... nemoj nas zasmejavati. Moj najbolji ortak i kum je sef jedne velike transportne firme (sef transporta) i od 2002 do 2006 su imali upravo Astre G i Classic II sa motorima 1.4 (i novim twin port), 1.6, 2.0 i 1.7 dizel. I karavane i ove sa 5v, sa raznim nivoima opreme. Svi su presli oko 180.000km - niti jedan ozbiljniji kvar, samo redovni servisi, nista zardjalo, nista ne krcka, nista se nije raspalo, izgledaju ko nove - a vozene u firmi. Sto se tice motora 1.4 Twin port - odlican motor, 2.0 isto. 1.6 troskari ulje ali je odlican (poznato je za 1.6 16v da hoce da troska ulje), 1.7 dti solidan motor, lepo ide, izdrzljiv, samo je neugladjen i nista vise. Sve su i dalje super na trapu, ne lupa nista, nista se ne cuje od rupa (doduse Astre su malo tvrdje), ali stvarno su se odlicno pokazale. Dakle, ako su tako se pokazale u firmi sa velikim brojem vozaca i kud sve nisu isli, kod normalnog vlasnika - 10 godina bez problema. Eto, jedino motor 1.6 16v je problematican (oce da trosi i 500gr ulja na 1000km, mada je prosek 200-300gr). Sa limarijske strane - odlicni Trap - odlican Entrijer - veoma dobar, otporan na habanje Kocnice - izvrsne, mada otprilike zamena plocica i dobosa ide na 40.000-50.000km Menjac - nije bas kao kod japosa, ali solidno balansiran, pogotovo za 1.4 motor (duzi prenos, da motor moze da izvuce max u 2. i 3.) Recimo da su se bolje pokazali od Puntica i novih Poloa. Jedini auto koji se bolje pokazao im je bio Yaris a sasvim dobro je prosao i Pezo 206, dok se 307 nije proslavio (dosta kvarova, pucanja klipova na 1.6 motorima... problemi sa strujom, kocnicama...). [ saleksand @ 01.08.2007. 09:40 ] @
Mislim da se ovde ne radi o tome da li je astra dobar ili los auto (sigurno je zilion puta bolji od floride), i njena najavljena cena je sasvim povoljna, ali i takva je preterana za nase trziste.Rec je o tome ko ce taj auto ovde da kupi????
Citat: Dacia logan udobroj opremi kosta 12 hiljada E u tome i jeste stvar ko kupuje dacia-u u punoj opremi??? Ko ima para za tog opela a da pritom nema da doda jos 4-5 hiljada nesto mnogo bolje??? Takvih je jako malo ovde, a u inostanstvu taj opel nije konkurntan. Taj opel je predvidjen za srednju klasu koja u Srbiji ne postoji. Neko je ovde napisao da ce se i najnovija astra proizvoditi u zastavi. Ta informacija mi se cini toliko ne realno da sam to uporedio sa informacijom da ce nasa da proizvodi space shuttle u zastavi, ovo se moderatoru nije svidelo pa obrisao post. Najnovija astra (mislim "H" -nisu mi bas bliske opelove oznake) bi vec bila konkurentna i na zapadu i to bi bio dobar posao ali mislim da je ovo masta a ne realnost... I dalje mislim da bi fiatova albea bila mnooooooooogo bolje resenje. Neka je albea losija od astre, sa cenom priblizno jednakoj loganu prodavala bi se bar u deset puta vecem broju nego sto ce se taj opel ikada prodati ovde. Dakle jos jednom: zastavina astra je ok auto sa povoljnom cenom ali NEMA KUPCA- to je njen problem! [ popovicvl @ 01.08.2007. 09:51 ] @
Sto ja mrzim price nekih ljudi,te ovaj auto je s*****,onaj truli,ovaj vozi samo moja tetka,a nikad u zivotu se nisu vozili u
neki od njih...Znate onu staru srpsku izreku:Ima moj drug,druga koji ima babu iz spanije,ja nisam video ali znam da su motori truli,i sacije busne...Opela na ulici ima 20 000 000 komada koji su stariji preko 20 godina,a kad su novi truli su im bili motori. Svi vi koji nemate,niste se vozili,ili mozda ne biste vozili neki auto,molim vas SHUT THE FUCK UP. Svoje misljenje o nekom proizvodu imaju iskljucivo ljudi koji ga koriste i cije je misljenje merodavno... [ bakara @ 01.08.2007. 10:04 ] @
Citat: popovicvl: Svoje misljenje o nekom proizvodu imaju iskljucivo ljudi koji ga koriste i cije je misljenje merodavno... A ko to vozi astru classic iz zastave? Da ne vozis ti mozda? Citat: saleksand: Mislim da se ovde ne radi o tome da li je astra dobar ili los auto (sigurno je zilion puta bolji od floride), i njena najavljena cena je sasvim povoljna, ali i takva je preterana za nase trziste.Rec je o tome ko ce taj auto ovde da kupi???? Uze mi rec iz ista... Mogli su oni da uvezu i golf V, ili mercedes CLK bez carine (pa drzava stoji iza njih), i niko ne bi imao primedbe na kvalietet istog, problem je cena. Cinjenica je da se na nasem trzistu kao uvozni auto najvise prodavala dacia logan (kakva god da je...) a ona nije ni najlepsa ni najudobnija ni najbolje opremljena, ono sto je nju prodavalo je cena, jednostavno najvise auta za najmanje para. Takodje proizvodjaci automobila u svetu se takmice ko ce ponuditi mali porodicni automobil za sto nizu cenu, e tu je zastava promasila temu i zbog toga je bolje da je proizvodila albeu ili bilo koju slicnu limuzinu, makar i bez opreme ali sa cenom oko 7000 eura! [ cozmo_im @ 01.08.2007. 10:24 ] @
Varate se grdno. Guzve za Astru Classic II bez carine su nevidjene... ortak isao da sklopi ugovore za par Astri H za pomenutu firmu i nije mogao da se nacudi - 20 ljudi u redu ceka (svi uzimaju verziju iz oglasa, za 11500, niko nije ni pito za onu od 10800)!!
Pa vi vidite. Ja kazem, ljudi tacno mogu da potrose izmedju 8 i 12000e na kupovinu novog auta (uglavnom na lizing-kredit) i ova cena im odgovara. I ja sam misljena da verzija od 11500 moze da kosta 10000e, ali polako, ima vremena, bice i dobrih automobila za ispod 10000e, potrebno je samo vreme ZDRAVA konkurencija, a upravo ce se to i desiti... [ saleksand @ 01.08.2007. 11:29 ] @
Citat: 20 ljudi u redu ceka Ako je ovo tacno koliko bi ih onda cekalo albeu????? Citat: Ja kazem, ljudi tacno mogu da potrose izmedju 8 i 12000e na kupovinu novog auta Ja kazem da je za naseg prosecmog coveka i dacia preskupa. Cozmo_im nemoj pogresno da me razumes, ali ne vidim razlog zasto si toliko opcinjen sa tim opelom. Voleo bih da gresim (i unapred se izvinjavam se ako je tako) ali mislim da si nas ovde, zbog te opsesivne zelje da posto-poto odbranis ovaj zastavin promasaj dva puta slagao: 1)Rekao si da opel planira da prebaci proizvodnj astre H (Clasic III- kako si je nazvao) u zastavu, odakle ti ta informacija? 2)Tvoji drugovi vec porucuju zastavine astre i to na veliko. Kolko sam razumeo taj posao uvoza bez carine tek treba da pocne, gde i od koga su tvoji drugovi vec sad porucili te astre (zajedno sa onih 20 ljudi koji sad cekaju u redu na astru ko na hleb i mleko pre samo desetak godina) [ lancia88 @ 01.08.2007. 13:06 ] @
Pozdrav,
imamo li konacno i kvalitetniju ponudu od dosadasnjeg Yuga uvodjenjem u pricu Punta i Astre kroz Zastavinu ponudu? Imamo. Ponuda na domacem trizistu je definitivno time unapredjena. Generalno drustvo treba da izvuce visestruku korist iz ovih kooperacija, obrt novca bi se u znacajnom delu, kada je rec o kupovini ovakvih i ovih vozila, preselio u domace transferne tokove, deo Zastave bi mogao da se priblizi nekoj osnovi za ekonomsko samoodrzanje a usvajanje tehnologija izrade ovih vozila bi bilo takodje znacajno za buducnost fabrike - iz vlastitih razloga kapitala znanja a i iz reprezentativnih razloga kao dokaza ostatku svetske autoindustrije kakav sada realan kapacitet posedujemo. Mislim da bismo ovim zakljuckom mogli da marginalizujemo zakljucke oko toga sta bi bilo isplativije itd. Osvajanje poverenja jednog Fiata i Opela (GM) zasigurno vise podize rejting od osvajanja poverenja nekog korejskog proizvodjaca recimo, i to treba imati u vidu prilikom sagledavanja jedne oste strategije domace autoindustrije za naredne periode. [ saleksand @ 01.08.2007. 15:18 ] @
Ne bih da zvucim kao jedan od onih likova koji stalno pljuju po zastavi i njenim vozilima (zasluzili ono to ili ne). Uprvo naprotiv Kragujevcanima kao i domacoj auto industriji zelim sve najbolje, ali ipak ovaj posao nije za pohvalu.
Citat: Mislim da bismo ovim zakljuckom mogli da marginalizujemo zakljucke oko toga sta bi bilo isplativije itd. Isplativost je jedini cilj proizvodnje i opstanka na trzistu. Ni opel ni fiat pa ni zastava ne prave svoje automobile zbog emocija i nostalgije kupaca vec jedino i iskljucivo zbog zarade (isplativosti). Citat: obrt novca bi se u znacajnom delu, kada je rec o kupovini ovakvih i ovih vozila, preselio u domace transferne tokove Kad smo vec kod zarade i obrta novca, novac dobijen od prodaje astre se ne seli " u domace tranferne...." vec se njime finansira Poljska auto industrija, dok je nasa drzava na gubitku jer nema carine za poljski proizvod. Sve dok ne pocne sklapanje u zastavi mi smo na gubitku (ni evric od te astre ne ide u zastavu nego u Poljsku), a i kad pocne sklapanje ovde pitanje je koliko ce taj auto biti zastareo i koliko profitabilan.... Da ne ispadnem totalni pesimista evo i jednog tracka nade: Naime prica se da postoji zainteresovanost fiata i dzeneral motorsa da kupe zastavu. E sad ako je ovo pozadina price sa astrom onda je posao (pa makar doneo i privremene gubitke) vise nego isplativ....... [ vsi @ 01.08.2007. 16:10 ] @
kasno sam se ukljucio u temu, a stvarno me mrzi da procitam sve ove postove.Moje misljenje da je Zastava napravila promasaj, stoji da ce se taj auto mozda prodavati, ali ljudima koji imaju relativno dosta para, koji su u stanju sebi tako nesto da priuste.Smatram da bi bilo bolje da je nastavila da fura za Z10, ali po nekim manjim cenama, znaci da bude prihvatljivije kupcu.nase trziste je ionako dovoljno veliko, npr.kada bi Z 10 bila 6000k eura, a polovni puntic star 3 godine se ceni 5000, svako bi uzimao Z10...i samim time bi nam auto industrija napredovala, pa bi mogli razmisljati o nekim projektima kao sto je Astra.
[ lancia88 @ 01.08.2007. 18:34 ] @
Pozdrav,
ne vsi, niko ovde ne pise da Ti ne bi citao, ako zelis samo da iznese svoje misljenje bez obzira na ostatak teme, otvoris sebi blog. Forum je diskusiona stvar, blog je mesto za iskazivanje vlastitih misli bez obzira na ostatk sveta. saleksand, kakva napredna razmisljanja?? Fasciniran sam, da na kraju Zastava spasava poljsku autoindustriju? Neverovatan zakljucak....carina gubi na automobilima za koje je krajnje neizvesno da li bi ikada i uvezli da Zastava ne preuzme program. Khmmm, kad izgubis mnogo od nule, rezultat je opet nula, kad iz te jednacine izvedes to "mnogo gubitka" -pretvoreno u cifre, gubitak je opet famozna nula. Dakle - mnogo. Zastava ne radi taj posao za vaske ali ga ni drugi ne rade za tu valutu, svi ga rade za novac. Potpuno sam siguran da ce Zastava taj posao naplatiti vise ili manje cak i ako samo bude prodavala za racun poljskih vazala te automobile kao sto zarade svi trgovci...a ako bude zaradila Zastava na tome, onda ce imati da isplati plate radnicima i kupi (recimo) tu masinu za izradu auspuha i sve masine-za-izrade-auspuha koje joj trebaju za savremenu proizvodnju...a ako to sve pokupuje i poisplacuje onda ce drzavi ostati nesto vise novca koji je oticao na subvencije i dotacije Zastavoi i tako stizemo i do globalnog drzavnog smanjenog deficita, mozda i do suficita uz niz takvih programa. Konacno, korist ce imati i domaci serviseri koji opet istim sistemom obrta novca ka i iz drzavne kase ucestvuju aktivnije u javnoj potrosnji sto je definitivno skretanje u domace transferne tokove. Koji tacno deo je nejasan sada? Isplativost ili ne, marginalizovanje sam predlozio iz razloga sto mi ovde na forumu ne raspolazemo relevantnim informacijama za ozbiljnu diskusiju o isplativosti, naveo sam samo neke akternative a usled informacione "nepismenosti" kojom smo trenutno u ovom pitanju okruzeni, pokusao sam da stvari sazmem u zakljucak koji bi nas ucinio ili bar ostavio ozbiljnima jer svako naredno spekulisanje o isplativosti je, po pitanju nase kompetencije obzirom na neinformisanost po ovim pitanjima, mlacenje prazne slame. [ vladd @ 01.08.2007. 19:16 ] @
Problem je sto pisemo postove kao da se igramo pokvarenih telefona. isplativost Zastavi ili Poljskoj, verujem, se nikoga od nas ne tice, i da ima i da nema. Niti se mi pitamo.
Cinjenice, mada po meni malo vise politicke su: da smo premostili 20 god nerazvijanja auto industrije, da cemo preci, kao drzava, iz "razvojne" u srafciger industriju, sto je nekada bilo posprdno, a sada je jedino isplativo. Zasto "politicki", kada moram sam sebi pitanje da uputim, sto mrzim. Naravno, u sklapanju se ne mogu uzeti pare kao u razvojnim poslovima, gde se veci deo novca uzme odmah, a posle jos kaplje. Druga stvar je sto izbor automobila nije najsrecniji, nisu konkurentni, i eventualna konkurentnost bi morala da se "proizvede" nasilnim putem uredbama, ogranicenjima... Montazna industrija zahteva najprostiju radnu snagu, postaju nepotrebni strucnjaci, plata na EU nivou ne prelazi 1500€. Ako nam je cilj da u evropi, ili sami sebi budemo donja srednja klasa, koja rinta sa malom zaradom, i sa jako usporenim rastom, ovo je "prava stvar", kratkotrajni "politicko-privredni" uspeh. Ali da zatvorimo masinski fakultet u KG, mada ima i "resenja" za to, GM moze da trazi masinske inzenjere za servis njihovih "sofisticiranih" vozila... Toliko o "planovima za buducnost". Najgore(za drzavu sa ovim potezom) je sto u slobodnoj trgovini postoje proizvodi "best value for money". A to nije ni Z10, a jos manje Astra casic. A ti proizvodi su "nosioci" prodaje, kompromis da za malo vise novca od minimalno potrebnog, dobijete proizvod koji je po osobinama blizi vrhunskom i po ceni nepristupacnom modelu. Vec se u elektronici desava bum, potrosaci se navikavaju, trziste tera kineske limuzine da pomnoze cenu sa pet.. Jednom se vec uzdrmala cela auto industrija sa "navalom" iz Japana.., opa imaju servo i klimu, kostaju manje od golfa, traju 300kkm, udobni, pouzdani, sta to bese GM, Ford ili VW... Ali to su svetski tokovi. "Nas" izbor se nije osvrnuo ni na jedan od trzisnih detalja, valjda misle da fon Opela postave za cara Srbije, da se auto mistifikuje, a da se narod zanese i zatupi, i uz malo prevarnih (marketinskih) trikova, uvaljuje auto skroman po svemu i ogoljen do koske, za duplu cenu Yuga, bez truda, uz identicnu zaradu. A i standard lagano raste, podnece ljudi jos zaduzivanja, kao da krediti ne podizu inflaciju, pardon, kod nas je inflacija poistovecena sa deviznim kursom, tako "narod" zeli... Poz. [ saleksand @ 01.08.2007. 20:09 ] @
lancia ne ljuti se. Ja sam samo rekao svoje misljenje (koje nije usamljeno-procitaj danasnju politiku recimo-13. strana) i ponudio argumente, a tvoj jedini argument je ironican stav da si "fasciniran" mojim "naprednim" razmisljanjem....
Nije mi cilj da se prepucavam sa tobom niti bilo kim drugim ali ako nisi razumeo: jedini razlog zbog koga je astra postala jeftinija je taj sto je na nju ukinuta carina. Izracunaj sad kolki je gubitak za drzavu u startu 8300automobila X oko 2-3000evra je razlicito od nule. U pitanju je obavezujuci uvoz do 2008. godine, dok se potpuna osvajanje proizvodnje planira tek za 2012. Medjutim sve to ne bi znacilo nista (za drzavu to je mala cifra) kad bi zastava bila sigurna da ce se auto dobro prodavati kad zastava konacno bude pocela da ga sklapa i zaradjuje na njemu (2012), za sta postoje male sanse... Izvinjavam se svima ako sam ih uvredio misljenjem i argumentima da je ovo ako ne los, onda bar vrlo rizican posao za zastavu, odnosno drzavu ( koja je vlasnik). Da nebi pale neke uvrede (da vas ne bi vise fascinirao-pogtovu lanciu) odustajem od dalje diskusije i ostavljam vas optimiste na miru, u nadi da ste u pravu. Pozdrav.... [ hakinen @ 01.08.2007. 22:16 ] @
Citat: saleksand: Kad smo vec kod zarade i obrta novca, novac dobijen od prodaje astre se ne seli " u domace tranferne...." vec se njime finansira Poljska auto industrija, dok je nasa drzava na gubitku jer nema carine za poljski proizvod. Sve dok ne pocne sklapanje u zastavi mi smo na gubitku (ni evric od te astre ne ide u zastavu nego u Poljsku), a i kad pocne sklapanje ovde pitanje je koliko ce taj auto biti zastareo i koliko profitabilan.... Gledaj to ovako, zastavi je od svakog uvezenog puntica ostajalo po 500e ciste zarade do sad! Posto je za taj posao bilo angazovano svega 10 ljudi! Sad ostaje malo manje, jel se placaju radnici u montazi! Tako da od uvezenih astri ostace zastavi lepa lova da moze da kupi jos opreme koja je potrebna za sklapanje! Definitivno svaki pocetak proizvodnje necega je tezak, a zastava je i davne 55godine isto tako pocela sklapanjem fice, pa je tek za 3-4 godine osvojila citav proizvod! Jesu ta vremena bila drugacija, ali na primeru fice se vidi da kvalitetan auto moze da se odrzi toliko dugo ( 55godine do 85 godine )! Ne kazem ja da treba sad razmisljati da sad astru uz male izmene treba da proizvodimo 30 godina, al kazem da mozda tek za 4-5 godina ( kad se uostalom i pominje datum samostalnog sklapanja ) dostignemo nivo ( srednja i niza klasa ) da mozemo da priustimo auto od 10k e i vise! [ vladd @ 01.08.2007. 23:15 ] @
Ne znamo "fabricku" cenu, ni Punta ni Astre. Ne nabavlja Zastava njih u auto-salonu, drugacija je to nabavka, Zastava uzima "dilerski" kajmacak, koji moze da bude i 20-ak procanata fabricke cene, ili nesto preko 15% "izlazne" cene, bez poreza koji ide drzavi. A carina je manja steta za drzavu od poreza ili subvencija, ako se posmatra kao "ukidanje", ili "popust".
Niko od "vodecih" tu ne gubi nista, samo mi, krajnji korisnici... Ako mogu da daju popuste, neki, i do 15%, kao "u sezoni", ili "na sajmu", i da nisu na gubitku... Poz. [ lancia88 @ 01.08.2007. 23:23 ] @
Pozdrav,
mene licno ne ljuti nista ali me iskreno fascinira kada vidim da neko ima diskusionog potencijala a zatim to sve pokopa nekom izjavom koja se potpuno kosi sa time. Moja reakcija je usledila upravo zbog toga, jednostavno mi nije jasno kako je moguce da ostatak posta ukazuje na neko dublje razmisljanje a zatim fascinantna izjava po kojoj Zastava radi za Poljake? Ipak, ukoliko ne vidis i sam koliko ovakva izjava ne drzi nivo ostatka Tvog posta, neka ostane tako. Optimizam je daleko od mene, mozda malko blize nego pesimizam pa i to svesno, ali nastojim da uvek sto realnije sagledam sanse i rizike svakog poslovnog poteza koji moje znanje i iskustvo mogu do izvesne diskusione razmere apsorbovati i procesuirati. Eto... Da li bi se tih 8300 vozila uopste uvezlo da nije skinuta carina? Tesko. Time bi se samo izgubilo sve ono sto se dobija upravo takvim uvozom u dijapazonu od same trgovacke marze, preko svih pratecih servisnih i energetskih potrosnji korisnika, pa sve do zanavljanja sveukupnog putnickog voznog parka sto ima takodje visestruke pozitivne iplikacije od kojih je bezbednost na drumovima vodeca. Ovo samo znaci da se drzava svesno odrekla jednog ekstremno malog prihoda od carine obzirom na relativno nisku verovatnocu uvoza iole primetnijeg broja Astri pod uslovom da carina nije skinuta, ali zauzvrat dobija itekako olaksanje za budzet bude li se zahvaljujuci tome Zastava uspela sama brinuti o svojim obavezama i skinula joj se delimicno sa budzeta. Ostatak sam vec napisao, ne bih se ponavljao. Ja u tome vidim ne samo solidan drzavni potez, vec i argumentaciju za koju tvrdis da nedostaje i da ju je zamenila iskljucivo ironija. Moze li tako? [ smatch @ 02.08.2007. 08:58 ] @
Zamolio bih vas da po raznim forumima proctate diskusije u vezi zastave10 kada je potpisan ugovor sa Fiatom. Reakcije su bile iste.
Dacija Logan je bolja za naše kupce od Z10 i za Z10 nema tržište. Sada vidimo da je zastava naprosto razbila logana na našem tržištu. Samo za prvih šest meseci prodato je preko 2000 Z10, a prodaja logana je prepolovljena-jedva 1000komada (a cele prošle godine 4800). Nikada neće krenuti proizvodnja Z10. Zar je potreban komentar-krenula je sjajno. Zastava će pokvariti kvalitet Punta. Jel se žali neko od kupaca Z10. @Saleksend "U pitanju je obavezujuci uvoz do 2008. godine, dok se potpuna osvajanje proizvodnje planira tek za 2012." Odakle ti ta informacija. Proizvodnja kreće u trećem kvartalu 2008, a 2009 stiže jedan potpuno nov model (ugovor o tome je već potpisan) @Vladd "Cinjenice, mada po meni malo vise politicke su: da smo premostili 20 god nerazvijanja auto industrije, da cemo preci, kao drzava, iz "razvojne" u srafciger industriju, sto je nekada bilo posprdno, a sada je jedino isplativo. Zasto "politicki", kada moram sam sebi pitanje da uputim, sto mrzim. Naravno, u sklapanju se ne mogu uzeti pare kao u razvojnim poslovima, gde se veci deo novca uzme odmah, a posle jos kaplje. Druga stvar je sto izbor automobila nije najsrecniji, nisu konkurentni, i eventualna konkurentnost bi morala da se "proizvede" nasilnim putem uredbama, ogranicenjima... Montazna industrija zahteva najprostiju radnu snagu, postaju nepotrebni strucnjaci, plata na EU nivou ne prelazi 1500€. Ako nam je cilj da u evropi, ili sami sebi budemo donja srednja klasa, koja rinta sa malom zaradom, i sa jako usporenim rastom, ovo je "prava stvar", kratkotrajni "politicko-privredni" uspeh. Ali da zatvorimo masinski fakultet u KG, mada ima i "resenja" za to, GM moze da trazi masinske inzenjere za servis njihovih "sofisticiranih" vozila... Toliko o "planovima za buducnost"." Nije tačno da je ovde reč o šrafciger industriji. Za Astru i Z10 dolaze otpresci koje je potrebno najpre punktovati, zatim tako izrađena školjka ide na površinsku zaštitu pa na lakiranje (Sve ovo ne spada pod montažu). Montaža dolazi na kraju. Za ceo ovaj proizvodni ciklus su itekako potrebni stručnjaci-pre svega inženjeri, a ne samo proizvodni radnici. Zastava je dobila dozvolu da krene u osvajanje delova pod uslovom da prođu italijansku kontrolu. Kao što znate već desetine domaćih firmi kreće u usvajanje delova. Neki su već gotovi. Primer: Azma-Kragujevac, Proleter-Kragujevac, Poliester-Priboj, Tigar-Pirot, 21. oktobar-Kragujevac, TPV-Kragujevac,.... Videćete za godinu dana koliko će ova lista narasti. Vreme je najbolji sudija. [ vladd @ 02.08.2007. 11:17 ] @
smatch-e, pa jel' ti znas sta je "srafciger" industrija. Naravno da se koriste i gedore i svajs aparati, ali slabo ima tehnickih crteza u biroima, ispitivanja delova, projektovanja....
Dobijed delove u paketu, pa ih srafi, svajsuj, lepi..... "Osvajanje" delova je izrada istih po prispeloj dokumentaciji, da se jednostavni i prljavi poslovi presele kod nas Poz. [ lancia88 @ 02.08.2007. 11:54 ] @
Pozdrav,
pa stani sad malo na tu nesrecnu loptu: u ne tako davnoj proslosti u bivsoj zajednickoj nam drzavi, nismo voleli "srafciger-industriju" pa smo tako patentirali niz sjajnih i beskorisnih stvari, od podzvucnog bombardera koji nosi manje naoruzanja nego lovac koji ga stiti, pa sve do samoupravljanja. I...cemu? Jednog trenutka smo shvatili da je izmisljanje stvari u dobrom delu slucajeva cista stvar prestiza/sujete (upotrebiti konkretan termin zavisno od objekta na koji se hologramski prisiva) te da postoje zemlje koje itekako dobro to razumeju i nije im bas bitno da imaju neku svoju auto-industriju vec da imaju standard, baziran na dobro izbalansiranim ulaganjima. Odakle inace jedna Grcka bez autoindustrije recimo? Odakle to da se citava britanska autoindustrija rasprodaje jer ne moze sama sebe pokrivati, ona koja je dala vecinu zvezda na auto-nebu nase istorije? Odakle to SAD spasavaju Ford drzavnom intervencijom iskljucivo iz razloga da je to jedan od statusnih simbola drzave u momentu kada Toyota otvara budjelar i pita koliko da izvadi para? U isto to vreme, domaci razvojni programi su porinuli opet jednu od podmornica kao rezultat vlastite pameti, te vinuli u visine jos jedan borbeni avion i tako usli u red ekstremno malog broja zemalja sposobnih za tako nesto... Sposobnih? Danas se visi da je ispravniji termin bio "zainteresovanijih", tu je poenta. Ne vidim zaista sta je tako lose u osvajanju tehnologije srafcigerisanja iz aradjivanju na tome, donedavno radnici Zastave to nisu uspeli ni sa vrhuncem domace auto-pameti u verzijama 45, 55, koral, in, whatever....danas to izgleda da umeju a posledica toga ce svakako biti neka para. Svaka para koju ekonomski zaradi Zastava je uvek dobrodoslo rasterecenje socijalnih delova budzeta i to je ta prica, ostatak je za filozofiranje bez nekog konkretnog efekta. Nedavno smo imali suvu sprdnju oko navodne prodaje RTB Bor Rumunima. Od pocetka se znalo da oni samo hoce da potpisu ugovor o kupovini da bi na bazi toga dobili veliki kredit za vlastite tekuce i poslovne potrebe. Za to su bili spremni platiti garancije i tenderdsku dokumentaciju i drzava je to precutno prihvatila. Kupila je malo vremena i donela malo novca u taj ist RTB. Treba li ih sad i za to prozivati kao i Zastavu? Malko samo realnosti i bice to sve kako treba.... [ vladd @ 02.08.2007. 12:55 ] @
Sto "nesrecna"?
U prethodnom, istina malo sirem postu sam napisao da je nekada "srafciger" industrija bila posprdan naziv, a sada je jedina realnost. Mada, problem je sto smo mi od konja dosli na magarca, od infrastrukture i najvecih presa za karoserije u Evropi, do "puke" montaze. Znamo svi, da je trgovina kraljica sportova. Samo sto navedeni Grci to koriste maksimalno, a kod nas je to u pelenama. Cemu onda "ozivljavanje mrtvaca", sa vidno losim i sporim potezima, sa vidno losim perspektivama, samo da bi se ostvario kratkorocni politicki "uspeh". Zastava je imala 15000 radnika a ne 5000, imali su preko 20 kooperanata, a ne samo dva, ceo grad je bio "podredjen" fabrici, i fakultet su napravili, namenski, drzava nas udavi sa ogranicenjima uvoza na x nacina.. A sada, koja je razlika izmedju Zastave i Maxi diskonta, funkcionalno... Poz. [ lancia88 @ 02.08.2007. 18:58 ] @
Pozdrav,
pa za prolivenim mlekom nema potrebe plakati, tako je - kako je i kraj. Bitno je sad pocistiti to i poci dalje. Necemo valjda sad kukati koji smo "gigant" nekad bili a sta smo danas itd. Imali smo i nevidjeno mnogo celicana i slicnih ekvivalenata za eksploataciju crne metalurgije i slicno. Bilo pa proslo, danas treba da smo srecni sto USSteel uopste radi, a kamoli sto je najveci domaci izvoznik. Jos kad bi sad kukali i sto ono sto izvozi nije uglavnom upotrebljivo kod nas zbog slabog kvaliteta, gde bi nam kraj u kukanju bio? Jednostavno, od stare slave ne moze da se zivi doveka. Danas vladaju ljudi koji umeju da proizvode i tako slab celik/lim kao danas u Smederevu ali ga i prodaju sirom sveta, e takvi su danas trendovi. Dosta nam je naseg najboljeg i jedinog, pokazali smo da ne umemo, vreme je da ucimo...a uci se srafcigerom, kao i svaki segrt. Daleko smo sad vec od nacrta i kajmaka. Ipak, dubioza u koju smo zapali diktira da se mora malo-pomalo rasterecivati budzet a to je uglavnom moguce redukcijom nekadasnjih kapaciteta na danas moguce sa ekonomskog a ne socijalnog stanovista. Stoga, u privrednom smislu, Zastava je jos uvek jako, jako daleko od Maxija ali kada se popne na nivo uspesne trafike koja samostalno sebe izdrzava, to ce biti sjajno za goruce budzetske deficite. Nije u pitanju politicki, vec ekonomski uspeh politike. [ vladd @ 03.08.2007. 14:53 ] @
To je dobar kurs, i lepe zelje, ali niko nece zvati lanciu88 da sprovede tu politiku, i ako nije politika, jednostavno dobar i logican smer.
Povrsno, pa jos uz neke uticaje, peuzimaju se zastareli modeli, pa jos solidno sporo. U ovom trenutku ono sto radi Zastava sa drzavnim kadrom, je pola-pola, pola dobro pola lose. Ali je ukupno jako sporo i nefleksibilno, prave planove i racune bez krcmara. Svaka nagla promena u auto industriji, vodi zastavu pod led. A drzava ipak nije toliko jaka da podnese jos jedno potapanje. Trziste je povrsno obradjeno, modeli su izabrani na rekla-kazala, i "voli narod opela". Neka je to tacno u velikom, dovoljnom broju, cena je ipak prejaka za nas standard, i samo "brendiranjem Yuga", odnosno sklapanje poznatog modela, ali skoro isto golog, pa za duple pare, ne smatram da je dobar posao, sa nekom buducnoscu. Pogotovo sto je prosle godine "propusteno" 250mil$ od uvoza, a Zastavi nije dovoljno 5000 prodatih Z10, a nece biti ni jos 5000 Astri, koje su na dugom stapu, dugom bar godinu i po. Pa ne mogu da racunaju da ce prestati proizvodnja novih modela, ili da stite Zastavu zabranom uvoza, ili uredbama, to je pogibeljna neevropska politika. Madjari vec probali pa dobili po usima...a tesko mi je da pomislim (a mogu da poverujem) da su "ovi nasi" veci i idi i oti... Poz [ lancia88 @ 03.08.2007. 15:57 ] @
Pozdrav,
Citat: vladd: Pogotovo sto je prosle godine "propusteno" 250mil$ od uvoza,.... ih? Kako to sad, bas me interesuje ko je plasirao takav podatak i na bazi kojih informacija. Ne mora mene niko zvati, nista ja od ovoga nisam izmislio, inovirao ili patentirao, sve je ovo deo prihvacene makroekonomije ciji je razvoj znacajno usporen situacijom na terenu. Generalno, na ovaj se nacin moze stici do Zastavine ekonomske samostalnosti a izvesna zastita trzista od uvoza svega i svacega ce uvek postojati. Verujem da je ta famozna "izgubljena" milionska cifra mahom bazirana na idejama da se uvoze golfovi dvojke i slicna poimanja "voznog parka". To ne pogoduje ni opstoj bezbednosti a ni javnoj potrosnji sa nekog makro stanovista tako da ce izvesnih ogranicenja definitivno uvek biti. [ vladd @ 05.08.2007. 12:01 ] @
Mozes to "zvati" shvatiti i figurativno, ne mozda konkretno tebe, vec bilo koga logicno razmislja, ili bar onoga ko jutarnje brijanje ne smatra politickim uspehom i sveopstim dobrobitom...patriotizmom.
Podatak je javan, mislim sa carine, neko ga je samo srocio kao pokazatelja, izvadjeno iz drzavnog bilansa. A kako Poljaci "rade", posto su nam "prepustili" Astru. Proizvodice novog ficu, u rasponu od 10 000 i nesto evra do 15000, zavisno od motora i opreme. Celokupna proizvodnja je prodata za ovu godinu, a za sledecu planiraju "kros" modele, karavane i kabrio, naravno, cela paleta kakav moze da bude igracka auto. U "opremi", osim ozbiljne, postoji nekoliko stotina varijacija lajsni, delova i delica, za zabavu, i za naknadnu kupovinu. Da ne spominjem da bih i ja podigao kredit za "cudo" moje mladosti, i da znam bar jos deset ljudi sa slicnim razmisljanjem, a na astru i ne gledamo kao nesto sto bi kupili... Kako bi taj "posao" tek legao Zastavi, ali kako da dodje uz ovakve kapacitete menadzmenta, lokal politkanata...a "ostali", treba im i bar godinica dana da se obuce za srafljenje srafova i peckanje lima... Poz [ cozmo_im @ 06.08.2007. 13:43 ] @
Citat: saleksand: Cozmo_im nemoj pogresno da me razumes, ali ne vidim razlog zasto si toliko opcinjen sa tim opelom. Voleo bih da gresim (i unapred se izvinjavam se ako je tako) ali mislim da si nas ovde, zbog te opsesivne zelje da posto-poto odbranis ovaj zastavin promasaj dva puta slagao: 1)Rekao si da opel planira da prebaci proizvodnj astre H (Clasic III- kako si je nazvao) u zastavu, odakle ti ta informacija? 2)Tvoji drugovi vec porucuju zastavine astre i to na veliko. Kolko sam razumeo taj posao uvoza bez carine tek treba da pocne, gde i od koga su tvoji drugovi vec sad porucili te astre (zajedno sa onih 20 ljudi koji sad cekaju u redu na astru ko na hleb i mleko pre samo desetak godina) Nisam opcinjen Opel Astrom, ne volim toliko nemacke automobile, oduvek vozim japance (i vozicu ih ubuduce), a to nikako nije Zastavin (ne Zastavin, vec same drzave) promasaj jer ce se prodavati kao alva (vec se prodaje) jer ljudima treba nov, pouzdan i kvalitetan auto za cenovni rang koji navodim (8000-12000e) a koji je, prema svim istrazivanjima, maksimalna svota novca koju ljudi izdvajaju za kupovinu NOVOG auta. Mnogo manji procenat kupuje aute od 12-15000e i ti ce se odluciti za neki noviji model, naravno... Vecina kupuje aute od 8000-12000e i Astra Classic II pogadja tu ciljnu grupu i ima da se rasproda. 1) Informacija je od Mirka Alvirka, SAT PLUS. Naveli su da ce se zvati Classic III (od 2009.) 2) Moj drug NIJE isao da kupi Astru Classic II, vec Astru H (novu Astru), tj. da sklopi ugovor o nabavci za transportnu firmu u kojoj radi (to mu posao). Opel Circom nudi vec tu Astru, kao i Trend auto, Autopromet... i guzve su velike (ima u Trendu, Autoprometu, Circomu za 115000e taj model). Dakle, Astra Classic II koje su trenutno na lageru (a ima ih) se prodaju po NOVOJ ceni, bez carine (kad se rasprodaju stize novi kontigent, 3000 kom do kraja godine). On je samo prisustvovao guzvi - svi su dosli da pazare Astru Classic II po novoj ceni (sa skoro 14000 na 11500, nije malo...). Upravo o tome pricam, narod koji ima tu svotu novca gladan je da kupi dobar novi auto, Astra Classic II nije s**nje, vec je dobar, pouzdan i automobil solidnog kvaliteta (bolji od Z10 i Logana) i ljudi ce ga itekako kupovati - i treba da kupe novi auto. Sad, sto mi mislimo da cena treba da bude oko 10000e, to je nas problem... niko ne cita ono sto pisem: BITNO je da se stvari krecu nekim tokom, da svi prodavci automobila snize cene novih vozila tako da i noviji modeli (nemacki, japanski, francuski, korejski...) budu dostupniji ljudima koji zele nov auto a nisu ultra bogati kao neki. [ vladd @ 06.08.2007. 18:26 ] @
Astra clasic je "zastareo" auto, buckasto preko 10k€ sa opremom i kvalitetom na granici pristojnosti, samo sa dve godine garancije, valjda da se ne mlate sa truljenjem...i da se sto pre udje u ciklus kupovine skupih filtercica.."odrzavanje"..
To su razlozi zasto bi trebalo da kosta 9000 evra, ako je florida 6 a logan 7000€, a ne da je skuplja 5000evra, nije toliko "bolja", "pouzdanija"...da se ne frljamo sa "blanko" terminima, koji ni kod klase do 20k€ nisu bas tacni...novi autici mogu da "ostave na putu" zbog sitnice, neprikacenog senzora...tako da ne znam o kakvoj "dobroti" i "pouzdanosti" cavrljamo, pa jos uz pomoc mirka...porodicne manufakture pohvala i para... Poz. P.S. Osim sto je ruzan auto, preskup, siroma, najtuznije mi je sto smo sa izborom doticnog auta "proglaseni" za jedan od otpada, zonu B(ili Z), dno dna....za duzi period... Oni koji su "sklapali posao", ne voze se u doticnom vozilu... [ cozmo_im @ 06.08.2007. 19:47 ] @
@vladd
Ponovicu poruku od pre nekoliko dana, iskustvo mog najboljeg prijatelja kao sefa transporta jedne velike firme koja pruza transportne usluge (i Telenoru, izmedju ostalih, cisto da se vidi velicina firme), sa Astrom G tj. Astrom Classic II, da se vidi koliko je to krsina od auta. Pri tom, nit je zastareo, nit neko hoce da ga se ratosilja... (ja dosad nisam video nijednu trulu astru classic II, niti ih ima po otpadima, niti sam video neku u losem stanju na nasim putevima). Auto je sa Euro 4 motorom, ima 4* na NCAP testu (kao Getz recimo), pocinkovan lim - nikako nije za zonu B ili za neki otpad. Jedino sto se slazem cena bude niza (10000e umesto 11500)... Inace, videces i da sva Opel vozila imaju 2 godine garancije, a ne samo Astra Classic II. I jos nesto - odrzavanje je jeftino i imas iskusnih majstora na dosta mesta i nijedan (cak i moj majstor koji je picajzla i znaju ga neki s foruma kojima sam ga preporucio) nema nista lose da kaze o tom autu, cak stavise, sam je vozio karavan verziju bez problema. Moj (skraceni) citat: "Od 2002 do 2006 su imali upravo Astre G i Classic II sa motorima 1.4 (i novim twin port), 1.6, 2.0 i 1.7 dti. I karavane i ove sa 5v, sa raznim nivoima opreme. Svi su presli oko 180.000km - niti jedan ozbiljniji kvar, samo redovni servisi, nista zardjalo, nista ne krcka, nista se nije raspalo, izgledaju ko nove - a vozene u firmi. Sto se tice motora 1.4 Twin port - odlican motor, 2.0 isto. 1.6 troskari ulje ali je odlican (poznato je za 1.6 16v da hoce da troska ulje), 1.7 dti solidan motor, lepo ide, izdrzljiv, samo je neugladjen i nista vise. Sve su i dalje super na trapu, ne lupa nista, nista se ne cuje od rupa (doduse Astre su malo tvrdje), ali stvarno su se odlicno pokazale. Dakle, ako su tako se pokazale u firmi sa velikim brojem vozaca i kud sve nisu isli, kod normalnog vlasnika - 10 godina bez problema. Eto, jedino motor 1.6 16v je problematican (oce da trosi i 500gr ulja na 1000km, mada je prosek 200-300gr). Recimo da su se bolje pokazali od Puntica i novih Poloa. Jedini auto koji se bolje pokazao im je bio Yaris a sasvim dobro je prosao i Pezo 206, dok se 307 nije proslavio (dosta kvarova, pucanja klipova na 1.6 motorima... problemi sa strujom, kocnicama...)." Iako sam zakleti japanac, i dalje tvrdim - ovo je mnooogo bolji izbor od Logana i Z10, samo da snize cenu za jos barem 1000e ili da za 10800 prodaju verziju od 11500e. Nema svako para. Ljudi jedva nategnu 10-11000e za nesto i to je to, nema vise (znam po svom okruzenju, prijatelji koji su skoro kupovali auto). Ti ovde pricas o autima koji su minimum 14000-15000e, pa to retko ko ima, te novce... sta mislis, svi izvade iz banke ili uzmu kredu i tako lako pazare auto za tu sumu? Nema sanse... skoro je koleginica uzela Getza sad na akciji (oko 11000)... to je bilo natezanje za ucesce, pa ovo pa ono, pa kako ce da placa ratu... Budite realni. [ hakinen @ 06.08.2007. 19:51 ] @
Citat: vladd: P.S. Osim sto je ruzan auto, preskup, siroma, najtuznije mi je sto smo sa izborom doticnog auta "proglaseni" za jedan od otpada, zonu B(ili Z), dno dna....za duzi period... ... Lepota je u posmatracu, tako da ako je tebi ruzan ne znaci da je i drugima ruzan!? Po mom misljenju auto je jedan od lepsih! Preskup? U svakom slucaju po misljenju kupaca svaka raba moze da bude jeftinija, znaci za nekog su i orbit zvake od 35 dinara skupe, pa kupuje one turtles a sad dal su bolje nije bitno vazno da je jeftinije! Kakvu zonu? Kakav otpad spominjes, aj objasni majketi? Stric mi je bio u nemaskoj pre 2 nedelje i kaze da nemci imaju veoma pozitivno pisljenje o celom ovom projektu opela i zastave! Citat: Oni koji su "sklapali posao", ne voze se u doticnom vozilu Pa cekaj sad svi treba da voze astru jel je astra domaci auto? O cemu ti to? Bas me zivo interesuje dal menadzment dacije vozi logana? [ vladd @ 07.08.2007. 00:53 ] @
E bas si me nasmejao, drago mi je da imas informacije sa izvora..
Meni ne odgovara da Nemci imaju povoljno misljenje, i ne odgovara mi da zivim u njihovom kontejneru za otpad, pa makar i ove vrste. Voleo bih da zivim u zemlji sa perspektivom, sa izvesnom proizvodnjom i izvesnim trzistem, kao sto su sebi Nemci obezbedili. Zelim bar u nekom delu, procentu, kao sto nemci imaju, a ne da se jos "podsmevaju" preko visprenih sakupljaca informacija. Da ti pojasnim, NE odgovara mi ako su Nemci zadovoljni u tom poslu, voleo bih da su "besni" zbog "poslovnog poteza", da im je plasman ugrozen....i to je valjda dovoljno pojasnjenja. Sto se Astre tice, ne moze "nekome" da bude lep, ni posle gajbe piva, mozemo da se lazemo, da ispaljujemo parole o ukusima, ali, osim sto se "sija" dok je nov, nista lepo ne postoji na tom vozilu...ni u detaljima ni zbirno. A vozila posmatram sa vise aspekata, osim neke mufte kupovine, ne znam kako bih sebi opravdao nabavku tog vozila, za te pare... Zato sam okrenut ka polovnjacima, i proucavam mesecima sta sve treba gledati i koliki su troskovi. To je moja druga licna stvar, na koju bar mogu da uticem, na "one koji se ne voze..a sklapaju poslove", ne mogu.. Cudi me, samo, da su i sami Kragujevcani "slepi" kod ociju, ili je mozda linija manjeg otpora, ili filozofija "danas jesmo sutra ko zna gde smo", uzela maha... Poz. [ lancia88 @ 07.08.2007. 11:24 ] @
Pozdrav,
pa dobro.... Onda nista, javicemo Zastavi da sve obustave i da i dalje nista ne rade jer ovo ne samo da je ruzno, nego jos i donosi koristi i drugima. Neka malo upotrebe mozak a ne da srafcigerisu pa neka prodaju onda pamet a ne snagu. Pa oni pojma nemaju da smo mi ovde otkrili da je daleko veca upotreba mozga srafcigerisati na korejskom autu nego na nemackom, to je vec prodaja pameti a ne srafcigeraj. Pa neka znaju! Bas si im dobro ocitao, e nek' si im rek'o, neka znaju! Kakva Zastava, kakvi bakraci..... [ cozmo_im @ 07.08.2007. 12:07 ] @
Moj predlog:
Neka drzava vrati carinu na Z10 i na Astru Classic II i neka je poveca jos za 10% (dakle 30% za sva vozila iz uvoza) + nek trgovci vrate marze od 20% kojih su se odrekli kad je vracena carina za Logana. I nek ukine uvoz polovnjaka sa motorima ispod Euro 4 i nek krene da forsira prodaju Z 101, Yuga i Floride. Pa da vidimo kako ce da krene kuknjava za Astrom Classic II, na primer. Drzava svugde ima interes, to je normalno i svugde gura prste (mislite da su EU ili USA bolje od nas??), ali od ovakvih poteza i gradjani ce imati interesa i koristi jer, po prvi put posle XXXXX godina ce moci da kupe NOV, kvalitetan i pouzdan auto koji se itekako jos vozi svugde po Evropi. Naravno, ni Z10 nije toliko losa kupovina za te pare - ljudi ce doci do novog, bezbednog vozila koje je adekvatno za nase uslove. Ratosiljace se polovnih krseva, a to je svima cilj. Ja NE ZELIM da dam 10000e za polovnjaka od 2-4 god. starosti KOJI GOD to auto bio. Zelim auto sa jednom velikom NULOM (0) na km satu. Ne zelim trocifrene brojke, koliko god taj auto bio ne znam koji i koliko god opreme ove i one imao - presao je boga oca i moz' da crkne kad oces, popravke udaraju po usima (kao i delovi), garancije nema. Ne bi recimo kupio cak ni polovnog japanca (ja vozim Corollu kao prvi vlasnik, to je druga prica) jer ne znam ko ga je vozio, kuda, kako, sta mu je radio i koliko je realno presao. Ovako - nov auto, ti si sam svoj gospodar... Svako ko kaze ne znam koji polovnjak ce sluziti 10 godina bolje od Z10 ili Astre Classic II grdno se vara. U startu bacene pare, pri tom dalja prodaja ce jos vise ojaditi novcanik (izgubiti na vrednosti) kao prodaja auta koji je kupljen i servisiran u ovlascenim servisima, sa istinitim servisnim knjizicama i kilometrazom i koji je vozen od strane jednog vlasnika. [ vladd @ 07.08.2007. 16:10 ] @
Ne mislim da vam menjam usadjena misljenja, samo razmenjujemo poglede. Sta bi ko uradio sa svojim parama je licna stvar.
Znate, od svakodnevnog loseg posla uvek ima gore. Ali ako je "nesto" uradjeno, to ima svoju meru. Ne znaci nista "revolucionarno", samo ima svoju meru iliti dimenziju. U "slucaju" Zastave, sve je uradjeno lose(narocito od Savicevica, 2001-ve, pa do danas), vodjeno kratkorocnim interesima pojedinaca i dnevnopolitickim parolama. Najnovija "vest" je da "onaj ko kupi Zastavu, morace da preuzme ugovore sa Fiatom i GM-om". Uslovljena kupovina je valjda "najbolja" kupovina... Mozda mi, u Srbiji, i ne znamo da mislimo na par godina, vec za duzinu nosa ili, najcesce "do pemzije" (m je namerno, takav je izraz:)), ali takva resenja obezbedjuju "blagostanje" u periodu mandata, interesnim grupicama, i svaka prica o "naciji", nacionalnom razvoju, ispada smesna. Ko zna, mozda neko proda naciju za par godina, pa sta sada da mislimo o Drzavi.. Poz. [ maniaNS @ 11.08.2007. 22:31 ] @
Da li neko ima tacnu informaciju, o tome koji su uslovi za kupovinu Astre.
Kolika bi bila rata? Na koliko godina? Naravno koliko ucesce :) . Pozdrav ! [ abc @ 12.08.2007. 09:45 ] @
Kakva god da ispadne Astra Classic iz Zastave znam samo jedno. Posledica svega bice pad cena precenjenih polovnjaka u Srbiji i svih novih automobila u klasi 7000-12000 EUR. Zato Zastava samo napred ("Napred pevac-udri ga pile!" sto rece mali kobac u crtacu)
[ vladd @ 12.08.2007. 12:19 ] @
Lepo bi bilo, ali ja nesto cisto sumnjam da ce vlasnici G2 da se odrknu situacije da poseduju "blago", cak vidim da su neki komadi stigli do 2700€ iz '89 godine.
Uslove kreditiranja odredjuju banke, mada ce ih NBS poostriti, velika je jreditna kriza u svetu. Mada je pitanje kakav kredit odabrati, na 5, 7 ili 10 godina, koliko se vredi zarobiti sa ovakvim autom, a situacija se menja iz godine u godinu. Poz [ demos034 @ 14.08.2007. 01:02 ] @
Ljudi nek se samo nesto radi da krenemo da mi i proizvodimo.Ovi na vestima samo pominju neke kamate, povoljne kredite toga nema.Bez razvoja industrije nema ekonomskog napredka.Sto se tice astre lepsa je od logana sigurno, i ja mislim da bi cena trebala da bude mnogo niza od 11500e (okivirno i ispod 9000e kao kalina),ako ce stvarno da se sklapa kod nas.Drugo je sta su se dogovorili ovi iz "jagnjece brigade" u Kragujevcu.Cene golfova dvojki kod nas nisu normalne za razliku od 1000e vi mozete da kupite neku bravu.Ja znam posto imam floridu in da cena pada vrtoglavo domacih vozila ali stranih ne ,bas me interesuje kolika ce cena biti takvog polovnog modela (astre sklopljene kod nas) posle 5god,da nece mozda biti kao sto je cena juga i keca na nasem trzistu ?Nece to je ipak strani auto i ko oce da ga proda i posle 3god ne gubi mnogo na ceni,al dace Bog pa ce da vidimo.Pozdrav
[ inobradovic @ 14.08.2007. 12:23 ] @
zastava ne moze da izbaci za sada sopstveni model pa zato preuzima da sklapa ili sklepa modele, po iskustvu ljudi koji su kupili z10 ako zelis da narucis opremu boju i ostale sitnice uvrcu ti usi to jest penju cenu vrtoglavo i ako pristanes na to cekas bar 3 meseca a za malu razliku mozes kupiti punto 4 a italijani nedaju da zastava sklapa punta vec z10 da im nebi kvarili imidz i to su motori euro 2 pa ga prodajte negde van srbije tesko da ga neko oce i na poklon u ozbiljnim zemljama. sa astrom videcemo kakva ce prica biti kad krene sklapanje u kg. naravno da je i z10 i astra bolja od juga i floride. sta ce do kraja biti i po kojoj ceni ce se prodavati videcemo i uporedicemo sta se moze kupiti za isti taj novac pa birajte naravno ako imate te pare. ne bi preporucio neko zalitanje ako do sad niste kupili nov auto nemorate ni ove god sacekajte 2008 nije tako daleko.
[ cozmo_im @ 14.08.2007. 13:21 ] @
Male ispravke:
Z10 i Astra Classic II imaju EURO 4 motore (ne ugradjuju se vise cak ni Euro 3). Astra Classic II ima benzinske Twinport Ecotec motore iz nove Astre i Corse. Drugo, zasad se samo ti automobili uvoze (Z10 pocinje da se sklapa) i zato su i skuplji (iako bez carine). Kada krenu da ih sklapaju bice sigurno jeftiniji nego sad. Cene se znaju, Astra je 11500e 5 vrata, 1.4 16v Twin port motor, klima, ABS, servo, centralna sa daljinskom komandom, el. podizaci, retrovizori u boji karoserije sa grejacima, volan i vozacevo sediste podesivo po visini, kodirani kljuc, imobilajzer, vazdusni jastuci... Z10, za 9000e (na popustu koji je stalan skoro) je u full opremi. E, sad videcemo cenu Z10 koja izadje sklopljena iz Zastave. Ako kvalitet bude kakav je sad na Puntu koji dolazi iz Poljske, a cena 8000e u full opremi ili 7000e sa klimom, ABS-om, podizacima i slicno, mozda i moze da prodje. U tom slucaju Astra bi u ovoj opremi koja se sad prodaje za 11500e morala da kosta max. oko 10000e (ako je ikad Zastava bude sklapala - kazu do kraja sledece godine). Mislim da su realne cene oko 8000e za Z10 u full opremi i za Astru Classic II ispod 10000e u skoro full opremi kad krene sklapanje ovde. Astra Classic II ni sad nije los izbor jer je po 4000-5000e jeftinija od Pezoa 207 (15500e u toj opremi sa 1.4 motorom koji parira Astri), Astre H sa nikakvom opremom (oko 16000e), pa cak je i Corsa sa tom opremom 14000e, Yaris skoro 15000e, Honda Jazz oko 15000e. Clio III je isto 4000e minimum skuplji. Toyota Auris je 18000e u nekoj najosnovnijoj varijanti. Ne zaboravite i da Astra Classic II ima 4* na NCAP testu (kao Honda Jazz recimo), sto je odlican rezultat, nikako nije otpad. Jedino sto je blizu za cenom je Logan i eventualno Grande Punto sa osnovnim motorom 1.2 (zovite me puz), bez klime, bez icega u opremi... Oko 5000e vise za auto slicne klase (ali minimum toliko) je maltene 40% vrednosti Astre Classic II, sto je mnogo. O polovnjaku ne bih razmisljao kakav god da je auto, ima preko 100.000km na cajgeru i to vise nije to... sta god imao od opreme i koji god model, ja u zivotu polovni auto ne bi uzeo. Uzeo sam pre 17 god novu Corollu i osecaj je sjajan, znas kako si ga vozio, odrzavao i taj auto je tip-top i dan danas ). Ja samo realno savetujem, ja cu ipak uzeti novog japanca, ali za ljude koji imaju ogranicen budzet (citaj: jedva smo skrpili za ucesce i kredit, ili kes), ovo je pravi izbor... Ko ima 15-16000 moze da bira, ko nema, ovo je ipak dobar potez da ljudi dobiju stvarno kvalitetan, nov auto, pouzdan, sa garancijom a ne neku limenu kantu Daciu Logan (Astra je bre Lamborgini za ono) ili Ladu ili neki polovnjak. [ micky @ 10.07.2008. 13:26 ] @
Ja pazario astru classic 2 novu .1.7CDTI disel motor ISUZU ... Do sada sam vozio japance a i sada vozim mesano polu japanac polu nemac (astra).
Extra sam zadovoljan autom. E sada sto je to nekome skupo nekome nije nekome je ok i zavrsava potrebe to su sve razlicita razmisljanja dzepovi i utisci. Autic je prava lizmuzina ima veliki gepek uzeo sam sa 4oro vrata a ne 5.trosi prosek 6l i eto to je to kratko i jasno :) glasam ZA :) [ smatch @ 10.07.2008. 21:39 ] @
Uzeo si dobar auto.
Inace kako stvari stoje posto Zastva potpisuje ugovor sa FIATom, zadnja informacija je da je posao sa GM-om stopiran. Ali ne treba se cuditi ako se na kraju GM i FIAT dogovore da se i astra sklapa pored FIATovih modela. [ nmaric @ 10.07.2008. 22:23 ] @
Citat: micky: Ja pazario astru classic 2 novu .1.7CDTI disel motor ISUZU ... Do sada sam vozio japance a i sada vozim mesano polu japanac polu nemac (astra). Extra sam zadovoljan autom. E sada sto je to nekome skupo nekome nije nekome je ok i zavrsava potrebe to su sve razlicita razmisljanja dzepovi i utisci. Autic je prava lizmuzina ima veliki gepek uzeo sam sa 4oro vrata a ne 5.trosi prosek 6l i eto to je to kratko i jasno :) glasam ZA :) Cestitam na izboru! Jel moze par odgovora ... Gde je kupljena, koliko se ceka, koja oprema i cena? [ milnen @ 11.07.2008. 05:19 ] @
Citat: smatch:Inace kako stvari stoje posto Zastva potpisuje ugovor sa FIATom, zadnja informacija je da je posao sa GM-om stopiran. Ali ne treba se cuditi ako se na kraju GM i FIAT dogovore da se i astra sklapa pored FIATovih modela. Ce da sklapaju Astru od Fiatovih delova ;) [ smatch @ 11.07.2008. 07:21 ] @
milnen, ajde daj neko pametno obrazlozenje ovoga sto si rekao.
[ milnen @ 11.07.2008. 07:47 ] @
Jel ti vidis onog smajlija na kraju?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|