[ bloodymir @ 01.08.2007. 13:11 ] @
Prilicno sam siguran da su mi svi amortizeri otisli na nasim ulicama na kojima svaki dan iznova skidaju i stavljaju neke sve gore asfaltne kosuljice i njihovim graditeljskim cudima kakva su sahtovi koji nikada nisu u nivou ulice..zasto bi bili..svasta...

Elem..Nije bas da mi se auto klati ko blesav...ustvari na testu gde mu zaljuljas jedan kraj njemu se svaki od 4 kraja smisi u dva kratka poteza..ali ako se jos malo ovako nastavi zubi ce da mi ispadnu pri nailasku na svaku pa i ne preterano duboku rupu...
Neko ce reci da je Escort..i uopste Ford tvrd auto i da nikad i nije nesto posebno udoban...Ali ovo je sad vec davno izaslo iz domena udobnosti i prelazi lagano u ekstremne sportove..

Ukratko...koje mi amortizere preporucujete...da li treba menjati jos nesto kod sistema oslanjanja ili samo amortizere...Koliko sta tu kosta i koliki je posle vek trajanja...

Inace escort 5 je u pitanju...
[ vladd @ 01.08.2007. 13:39 ] @
Nije sve u "amortizerima" odnosno kako cesto nazivamo prigusivace oscilacija. Udobnost prelaska preko prepreka zavisi i od opruga i stanja trapa, raznih gumica lezajeva i silent blokova.
Ako ti se svaki od cetiri kraja smiri u par poteza "prigusivaci" su u najverovatnije redu, nije iscurilo nista, mada nije zgoreg da to pregledas, vizuelno, da li su "vlazni".

Proveri i da li imaju slobodan hod u dovoljnoj meri, podigni jednu stranu da tocak visi, i pregledaj oslonce opruga i eventualno stanje. Mogao bi, ako nije veci problem, da otkacis "amortizer", pa da vidis njegove oslonce i da li ima pun hod, uz prigusivanje.
Moguce je da je auto malo "legao", pa ceo trap radi u krajnjem polozaju. Tu su i granicne gume koje treba da pregledas, da se nisu okamenile, pa imas utisak kao da nema amortizera.

To je otprilike neki "posao" pre same zamene, bar ces biti siguran sta menjas i zasto.

Poz
[ CharlieUE @ 02.08.2007. 11:36 ] @
Koliko ja znam kada testiras amortizere zaljuljas auto i kada pustis on mora da stane odmah u normalan polozaj, znaci ne sme da se polako smiruje tj. kad ga pustis u donjoj tacki opterecenja pa da on ode gore pa da se vrati, a vec ako 2 puta tako uradi onda ti stvarno ne valjaju amortizeri. Usput treba i proveriti viljuske i spone da i one nemaju lufta.
Pozz