[ franconville @ 02.08.2007. 19:33 ] @
Postovan gospodo,
novi sam ovde pa se nadam da ova tema ili pitanja negde vec nisu bila,ako jesu samo me uputite.
Naime,vidim da se par vas dosta razume u chopere pa velim,kolko je uputno kupiti polovnjak iz recimo nemacke
sajt www.mobile.de za 2500é recimo kawasaki EN 500, ili Yamahu Virago 535 koji su presli nesto manje od 10000 km,da li je ta kilometraza uopste velika za takav motor...molim za pomoc,laik sam i pomalo nestrpljiv jer sam konacno skupio pare za neki choper pa ne bi da se zajebem,mada je i to sve relativno!!!!!
unapred,hvala na savetima i uputima
[ lancia88 @ 02.08.2007. 20:03 ] @
Pozdrav,

tjah, ako se prema chopperu ponasao kao prema "cucavcu" i terao ga stalno u crveno, dosta je i par hiljada da popusti nesto u njemu. Opet, ako je na vreme menjao ulje, cuvao se crvenog itd., velika je verovatnoca da se na sam agregat malo odrazi i tako velika kilometraza. Sve je ipak relativno. Konacno, najsigurnije je da ovde kupis motor uvezen, onako da ga mozes videti i izbeci sve komplikacije sa carinom i slicne petljancije kad kupujes preko interneta. Ustvari je najmanji trosak taj inicijalni prilikom kupovine, jedino tu tacno znas koliko ce da kosta, sve ostalo je magla uglavnom....

Te masine sto su za desetak godina presle manje od 10000 km su mi krajnje smesne. Ja prelazim barem toliko godisnje motorom a uopste ga ne vozim u nekim ekstremnim uslovima hladnoce i ne napustam drzavu, cak mi ni vezana putovanja retko traju duze od 48h...sta li rade tek ti sto za deset godina predju tako malo?
[ franconville @ 02.08.2007. 22:22 ] @
Drago mi je da si tu,citao sam tvoja razmenjivanja sa tipom sto kupuje onog Princa ili kako se vec zove,
no ,recimo, nadjoh oko 20 tak takvih motora,manje vise presli su izmedju 10-15000km,deluju ocuvano krajnje
e sad,kupiti u zemlji , pa moram priznati sto god sam pogledao,mnogo skuplje nego u inostr.Mozda nisam nasao prave ljude
ali znas vec kako je sa nasima,najcesce pokusaju da ti upakuju nesto sto nevalja,recimo na www.moto-berza.com najbolje sto je ispalo do 3000 e je Yam.Vir. 17000 presla 2650 eur,uopst nemam predstavu jer to sad mnogo predjenih km i jel to precenjeno ili ne???Recimo u nemackoj,isti takav,presaz duplo manje (mozda ga matorci drze u garazi) kosta 2200,dobro,dok platim carinu i porez dodje na isto,mozda malo skuplje ali opet par hiljada km manje...verujem da si u pravi kad kazes da je lutrija kupiti preko neta ali ovde je slmaba ponuda,ako znas nekog ko prodaje chopera od 500k pa navise ,ja sam tu....i molim te,ako nije gnjavaza,sta je bolje Yamaha Virago 535,Kawasaki EN 500,Honda VT600,Suzuki 650,...Znam da je veliki dijapazon,ali ako mozes nesto vise o ovim motorima,sta da gledam;sta je bitno...hvala
[ lancia88 @ 02.08.2007. 22:42 ] @
POzdrav,

nisu to sve motori za medjusobno poredjenje, Virago bi mozda mogao meriti sa EV-om ali problem je snaga Kawasakija u tom slucaju koja je impresivnija, ostalo je tu negde sem standardno spartanske opreme kod Viraga. VT je kategorija iznad i gadja se sa VN od Kawasakija i XVS (Drag star) od Yamahe. U toj kategoriji, odnosno medjukategoriji, bi se mogao smestiti i Savage. Ovaj zadnji je jednocilindras, ima tzv. soliter agregat, ume da trese na nekih 110-120 km/h sto se ostalim pomenutim ne desava. Nadalje, Honda nudi V masinu koju jos samo Virago ima ali on je, kako rekoh, klasa ispod. U toj kategoriji Honda nudi model Rebel recimo iako imamo opet disproprciju u snazi/zapremini agregata.

Po meni, ukoliko sve ovo smestas u svoj cenovni rang spram raspolozivog budzeta, VT je svakako najbolji izbor, Honda je ipak Honda. Od ostalih po volji, Virago jedini nudi V motor ali je i najmanji fizicki, Kawasaki je najeksplozivniji da tako kazem (isti agregat i na "cucavcu" GPZ-u i na enduru), dok je Suzuki standardno klasican.
[ franconville @ 02.08.2007. 23:19 ] @
Dobro,ja sam ih poredio jer su tu po cenama veoma slicni,samo recimo uporedjujuci Hondu VT Shadow 600 ima samo 39 konja a recimo Kaw 500 cak 46,bar kontam da se toliko razumem da je sto vise konja to bolje?!
Nasao sam tu Hondu VT, u nemackoj, 95 god. pretrcala 16650 km a cena je 2250 e,da li to vredi te pare ili recimo uzeti Kaw,isto godiste,preso 8000 i kosta 2000 ravno????Netrazim da donosis odluke umesto mene,samo glasno razmisljam,konacno nadjoh nekog ko se razume pa da iskoristim priliku,a ako sam dobro razumeo,to su sve dvocilindricni motori,jel to znaci da iml je zvuk dobar il treba nesto doradjivati,krpiti,busiti,kao sto mnogi pricaju,kafanske price ali mozda nesto ima u tome,moje je da pitam!!!!Nego,sta kazes,da mozda sacekam i ustedim jos malo pa na prolece za mozda 500 e vise moze da se nadje nesto jace kao drag star od 650 ili slicno???
[ lancia88 @ 02.08.2007. 23:56 ] @
Pozdrav,

kod choppera nema jace, samo nedovoljno ili dovoljno, bar kad je snaga u pitanju. POlozaj u kome sedis, oprema koju koristis, te uopste namena samog choppera lisava njegovog srecnog vlasnika nedoumica oko brzine. Naime, pravosedeci polozaj bez obzira na vizir ili ne (tada jos i gore), ne obezbedjuje u ma kojoj varijanti udobnu voznju na brzinama vecim od 110-120 km/h. Uglavnom su predvidjeni za ksrtarenja na nizim brzinama od pomenutih. Pojedini modeli izvlace i celih 150 km/h ali tu vise uzivanja nema a dao si tolike pare samo za uzivanje. Kao da zakoljes bika za tri kile mesa, kako kaze narod za neracionalan postupak. Svi navedeni modeli su dovoljno snazni, nema nikakve potrebe da se sekiras za snagu.

Suzuki Savage 650 je jednocilindras, to sam naveo vec. Takvo tehnicko resenje, slicno kao i na dvocilindricnom ali redom poslaganih cilindara Kawasakija, ne obezbedjuje superioran zvuk kakav daje recimo VT, eventualno 535. Ukoliko vodis racuna o zvuku, ovo imaj u vidu.
[ franconville @ 03.08.2007. 00:25 ] @
Dobro,znaci li to da su ti motori pogodni da prevale par hiljada km bez problema,ja planiram takav duzi put sledece godine pa se pitam moze li izdrzati????
Ako je u pitanju sedenje ,primetio sam da kad motora od 250k,kad sedim,rezervoar mi je izmednju nogu,tj.volan mi udara o kolena,nisam nesto narocito visok,183,pa se nadam da cu na tim vecim,uslovno receno,moci bar malko da zalegnem u voznji i uzivam!!!
Jel moguce recimo promenuti vile i korman pa tako dobiti na ugodnosti????
[ lancia88 @ 03.08.2007. 08:37 ] @
Pozdrav,

chopper varijanta motocikla je najpogodnija za customizaciju generalno. To podrazumeva da ces uspesno prilagoditi sebi sve upravljacke sisteme na motociklu koji god od navedenih da pazaris. Generalno, Virago je premalen motor da bi se nesto uspesno dobilo i sa bilo kakvom customizacijom, jednako kao i Honda Rebel ili Suzuki Marauder/Kawasaki Eliminator (u svojim najcescim izdanjima. Interesantno je da su gabariti problematicni cak i kod Viraga XV750, tek model opremljen agregatom od 1100ccm donosi resenja po pitanju gabarita i blizak je sa Star-ovima. Kod ostalih navedenih predloga su gabariti neznatno, ali dovoljno veci za jedan skroz pristojan komfor na velikim relacijama.

Agregati svih pomenutih motora su sasvim, sasvim izdrzljivi za toliki put, koji god da uzmes. Naravno, ukoliko se ne radi o putu preko/kroz Alpe ili slicnim destinacijama koje zahtevaju vanredna naprezanja motora na pojedinim deoniocama. Ono sto je problem kod dugih putovanja je sam vozac.

Ukoliko tek nameravas da kupis motor, uz uslov da ga kompletiras do kraja ove kalendarske godine (motor, oprema, kategorija itd.), mozes da racunas da ces tek na prolece obaviti sa njime neki iole duzi put od 100-njak km u cugu, eventualno do 150 km odjednom. Tek tada ces videti koliko taj motor uopste lezi Tebi i obratno, za neku makar malo pristojniju voznju kilometarski posmatrano.

Videces kako reagujes tokom voznje, koliki je zamor voziti regionalnim putevima a koliki smor voziti autoputem, videces kako reagujes kada sidjes malo sa njega, koliko zelje imas da se posle drugog, treceg silaska popnes opet na motor i tako vec redom. Agregat ce to daleko bolje podneti, veruj mi.

Planiranje dugackog puta od par stotina kilometara je jedna lepa stvar ali joj se mora krajnje ozbiljno, racionalno i nadasve realno pristupiti. Na takav put ne treba ici sam, ukoliko se vozi u grupi treba nastojati da motori budu sto istorodniji a vozaci sto uhodaniji u medjusobnoj grupnoj voznji, ali opet se javljaju nove poteskoce voznje u grupi koje se manifestuju kod preticanja, uzbrdica, potreba za odmorom kad to ostatak grupe ne zna itd.

Mnogo toga ima da se kaze na temu dugackog puta ali bi sve nadalje bilo OT i skrenulo bi drasticno sa ideje da apostrofiram koliko snaga agregata nije niposto kljucni faktor u ovako necemu.
[ franconville @ 03.08.2007. 12:52 ] @
Ukoliko tek nameravas da kupis motor, uz uslov da ga kompletiras do kraja ove kalendarske godine (motor, oprema, kategorija itd.)...sta to tacno znaci,1.motor? 2.oprema,,koliko para otprilike treba izdvoiti za neke stvari i koje su to,ja znam samo za bisage,vetrobransko staklo,kaciga 3.kategorija????pls malo obrazlozi
I jos jedno pitanjce maheru,kako to da choperi do 250k izgledaju lnogo napucanije od ovih od 500???da li su ti od 500 upste veci od ovih od 250 il je samo motor duplo jaci????
[ lancia88 @ 03.08.2007. 13:15 ] @
Pozdrav,

opremu generalno posmatras kao obavezni i neobavezni, tj. cisto luksuzni deo. Od osnovne potrebe za svakodnevno vozenje po gradu neophodna je zasigurno kaciga, ostatak je uglavnom zavisan od licnih afiniteta. Ukoliko vozis chopper, rado vidjena "oprema" je kozni prsluk, marama i rukavice, za neke druge verzije motora imas raznorazne druge "pripadajuce" elemente, pocev od potkapa, pa preko raznoraznih dodatakaz a zastitu zglobova, sve do tzv. kornjaca i slicnoga. Sve nosi svoje.

Od opreme za motor tesko ces izdvojiti neki obavezni deo ali pozeljno je imati bisage da ne bi mora ranac na ledjima da vuces, koristan je i zadnji kofer/sissy-bar a itekako ume da pomogne i tzv. pauk, mrezica elasticna kojom na neki deo, uglavnom rezervoar ili zadnje sediste, pricvrstis privremeno nesto umesto da to guras u bisage itd. Spreda ispod volana uobicajena zna da bude i valjkasta torbica za koristan alat i rezervne svecice/sijalice/stagod. Vizir je i obavezan i nije, opet zavisno od vozaca. Ja bez njega ne mogu puno da predjem, godine i direktan pristup vetra zlezdama kojima osetljivost stize direktno proporcionalno godinama, beskompromisno definisu vizir kao obaveznu opremu kod mene. Nadalje mozes stavljati i roll-barove sa strane (ja ih imam po tri seta na svakom motoru), dodatne farove, sirene itd., stagod se setis pa ustanovis da nije kic.

Motori od 250 ne izgledaju valjda stvarno nabudzeniji od vecih? :)
[ franconville @ 03.08.2007. 16:53 ] @
Hvala na iscrpnim odgovorima,a jel ima u Srbiji da se najde oprema za chopere ili se treba okrenuti na inostr.trziste i kolko to oduzme love,recimo bisage,..i pls.sta su roll barovi???
[ lancia88 @ 03.08.2007. 17:45 ] @
Pozdrav,

roll-barovi su uglavnom zastitne cevne konstrukcije koje na izvesnim delovima stite i okruzuju delove motocikla (kada pricamo o motociklima obzirom da je pojam unekoliko rasprostranjeniji te ima i sasvim druga znacenja u drugim sferama). Mozes ga uociti narocito kod cruisera/choppera te enduro motora iako im je medjusobno konstrukcija dosta razlicita, i po koncepciji a i po uocljivosti. Kod customa on ima i estetsku ulogu, kod endura uglavnom je rec o gunkcionalnosti izrazeno postavljenoj ispred vizuelne forme. Poznat je i pod nazivom crash-bar a primera imas na nekim fotkama ovde:
http://www.louis.de/_30128dd21...nzeige=0&artnr_gr=10022105

Koliko daleko moze da se ide sa opremom, najbolje dok jos ne kupis motor pogledas ovako nesto:
http://images.google.com/imgre...ozilla:en-US:official%26sa%3DG

a zatim odlucis koji nivo opreme ustvari zelis za sebe, makar za pocetak. Vecinu opreme ces naci i ovde kod nas ali ces zbog cena kalkulisati pa ces videti gde je sta jeftinije.
[ franconville @ 03.08.2007. 18:56 ] @
Divota,videh i prijalo je za oci,nego,da malo zakljucimo stvari,ako sam te dobro razumeo za kupovinu najbolje za ovu kubikazu,tj.kintu
1.Honda Shadow 600
2.Suzuki 650 k
3.Kawasaki EN 500
4.Yamaha 535
Ili bi mozd redosled trebao da bude obrnut po tvom misljenju,posto si ipak maher!
Jel mogu motori gore spomenuti da komotno tegle dvoje,musko zenskih,znaci do 150 kg na duzi put???
Molim te,sta mislis o ovoj ponudi http://www.moto-berza.com/images/ponuda/img/1182018153356.jpg
95 to godiste,presao 17000km a cena 2650e,domace trziste
[ lancia88 @ 03.08.2007. 21:07 ] @
Pozdrav,

maleno za dvoje, to vec moras probati da bi znao. Konacno, najmanji je problem da odsetas do prodavca, povedes devojku sa sobom, cujes i njeno misljenje, slika Te na motoru, kazes da ces se javiti i lagano razmislis bez presije o velicini. Kako vec rekoh, sto se agregata tice, svi oni sasvim, sasvim lepo vuku dvoje u svim iole normalnijim uslovima. Bez problema odrzavas putnu brzinu od 80 km/h i na uzbrdicama koje su najcesce kod nas tako da se za to ne sekiraj. Moras malo prostudirati teoriju V2 rasporeda cilindara i zvuka koji on uglavnom pruza, da ne bude kasnije "nisam znao", jelte...zvuci kao sitnica ali ne zaboravi da chopper i kupujes upravo zbog mora sitnica. Ovaj na slici ima neke cudne roll-barove spreda, nepoznat mi je oblik, valjda je neko hteo da poveca upadljivost motora na ovaj nacin...valjda je ipak trebao kupiti neki drugi da bi bio upadljiv :)

Konacno, ne zaboravi da komfor voznje pruza i instrument tabla na motoru, ona je upravo kod predstavnika V2 na ovom spisku najspartanskija, ima uglavnom samo brzinomer, za Shadow zavisi od godista doduse ali kod Viagre je uvek tako siromasno....Kawasaki je nesto izdasniji na EN-u, Suzuki standardno ima najnuznije cajgere. Svasta naknadno i od toga mozes dodati ali sve kosta posle.

Uzgred, i taj za tuce godina jedva vise od tuceta K kilometara, ja licno u to ne verujem ali je moguce. Ti bi vec na jedan put od nekoliko hiljada kilometara, a onaj valjda ziveo u Hobitonu pa nije znao za Spoljni svet i prelazio samo 100 i kusur kilometara godisnje, ma da....
[ franconville @ 03.08.2007. 22:07 ] @
Veruj mi,rado bih ja sve isprobao,odsedeo ali sem ove Yamahe,sve ostale motore nasao sam samo preko neta u nemackoj te nemam predstavu kako bar izbliza da pogledam i osetim ostatak,imas li neki predlog,dal da vijam nekog iz moto klubova,mada ne znam ni jednog,il mozda oni prodaju stogod pametno
[ lancia88 @ 03.08.2007. 22:12 ] @
Pozdrav,

ah, sve bi to bilo heavy, zaista ne bih da se petljam sa polovnim motorima, bude posle svacega. Ponajbolje mozda da se pokrenes i ka moto-skupovima, sutra vec imas Cacak recimo. Tu mozes bas dosta toga naci a bice i Nislija iz kluba Shadows tada i imaces prilike da vidis svasta na prodaju. Motordzije su cudna sorta, koliko god da se vezu za motor, tesko da se uz realnu cenu nece odvojiti od njega.... Inace, u svakom broju Halooglasa sam do sada video ponesto od ovoga sto trazis, nista nije raritetno i sve ima kod nas.
[ franconville @ 03.08.2007. 22:28 ] @
Hvala druze jos jedared na svemu,bicu toliko slobodan da te u buducnosti iscrpim jos malo ako se setim icega
[ franconville @ 05.08.2007. 14:25 ] @
Evo mene opet nasao sam na sajtu www.motousate.it polovne drag staro-ove, 650 k recimo ima par njih 98 god za nesto izmedju 2500-3000 eur a presli do 20000km,jel je mozda to bolje uzeti nego recimo virago 535 kod nas za nekih 2500 95 god. koji je presao isto kolko i ovi gore???
[ lancia88 @ 05.08.2007. 19:14 ] @
Pozdrav,

he, he, sad tek pocinje avantura sa nesporazumevanjem sa nedostacima koji se vide tek kad stigne ovde motor, sa samom kupovinom, sa dovozom, sa carinom itd. Malo pokusaj unapred da sracunas te dodatne cifre i neces se posle dvoumiti ;)
[ franconville @ 06.08.2007. 20:11 ] @
Dugo me nije bilo,no recimo i da se odlucim za Yamah. 535 onu sa nase berze sto je preesla 17000 za 2600e,meni je bae vise po ukusu od svih ostalih koje sam pogledao.Ako idem da je pogledam,sednem;probam,sta je bitno da pitam i saznam u vezi takvog polovnjaka i kolko on u biti,da se normalno vozi i lepo odrzava moze da nabije kilometraze,koliki mu je optimalni vek trajanja
[ goranbr @ 19.09.2007. 16:36 ] @
Dođi do mene i pogledaj EN500 ja sam prezadovoljan
[ popvladimir @ 17.12.2007. 08:35 ] @
Pozdrav.

imal kogod iskustva sa Yamaha cruiser-ima? U septembru sam pazario nov Yamaha Midnight Star 1900cc pa me zanima na sta da obracam paznju kod voznje i odrzavanja motora p[osto mi je ovo prvi motor u zivotu. Kontam da treba redovno menjati ulje i filtere, ali pored toga verovatno jos ima nesto sto je specificno za motore.

Fala.
[ palomas @ 17.12.2007. 09:39 ] @
Kao prvo, čestitam ti na izboru i kupnji, iako su za moj ukus to malo preglomazni motori (po ukupnim gabaritima). Ali o ukusima se ne raspravlja, svatko bira ono što ga privlači, i što može platiti...

Uz malo brige, taj motor će nadživjeti tebe, i pružit će ti brdo užitaka, doživljaja i prekrasnih vožnji. Održavanje se svodi na redovne izmjene ulja i filtera, i moj ti je savjet da nakon perioda razrade koristiš full sintetička ulja. Smanjit će ti se potrošnja benzina, motor će imati maksimalnu zaštitu, čak i uvjetima hladnog starta i nezagrijanog ulja. Osim potrošnog materijala (gume, sviječice, filteri) ništa posebnog neće ti trebati. Od ulja za motore, No1 u bikerskom svijetu je Motul, sljedeći je Silkolene.

Tvoj motor u svakom slučaju nije "nabrijan" i prenapregnut konjskim snagama, ne zahtjeva visoke okretaje, nego "vuče iz podruma". Praktički, nepoderiva mašina! Kad kreneš po raznim turnejama i moto-susretima, pripazi na travu, i ostala mjesta gdje ćeš se s njime kretati izvan asfalta. Zbog svoje težine lako se dogodi da ti noga kojom se oslanjaš poklizne, i da izvrneš motor.

Puno sigurnih kilometara i zadovoljstva u vožnji ti želim, kao i što više sunčanih dana!

p.s. Jel se radi o pogonu remenom? Ima li tvoj model naprijed dva diska za kočenja, otraga jedan?

Evo i jedne fine fotke: http://www.moto-station.com/tt.../Yamaha_MidnightStar_ac3pz.jpg
[ popvladimir @ 17.12.2007. 12:08 ] @
E to je taj samo sto je moj srebrni, nazvali me dve nedelje posto sam narucio motor i kazu nema vise crnih, ima samo srebrnih. Kad sam ga video, nisam zazalio sto sam pristao na srebrni.

Nedao bog da mi padne motor od 340 kila na nogu jer ode noga u tom slucaju! Gledam da pazarim negde one crash bars i da ugradim na motor, bice bezbednije.

Istinu da ti kazem, ne znam trenutno sa kojim uljem je dosao, ali kada ga budm nosio na prvi servis (onaj posle 1000km) pitacu sta nameravaju da stave u njega.

Sasvim mi je dovoljno njegovih 90 KS, sto je meni bitnije je bruka obrtni momenat od 165Nm - sto bi znacilo da moze da ore po betonu ako treba. Na kraju krajeva, to i nije motor za 500km/h!

[ palomas @ 17.12.2007. 13:29 ] @
Mineralno ulje je unutra, tako mora biti sve dok je motor u fazi razrade. Inače ima nevjerojatne performanse, max. snagu razvija na svega 4.250 rpm., a 168 Nm okretnog momenta na samo 2.500 okretaja. To znači da ćeš krstariti brzinom 130 kmh na svega nešto preko 3.000 okretaja, a sve ostalo je čista rezerva snage...

Vidjet ćeš i sam na otvorenoj cesti, brzina od 130-140 kmh je negdje na granici udobne vožnje, posebno ako se voziš protiv vjetra. Motor može i dosta brže, ali otpor zraka koji udara u kacigu i tijelo postaje neugodan, počinju boljeti vratni mišići. S tolikom snagom ti možeš bez problema ugraditi i najveći vjetrobran, ako te ne smeta estetika vjetrobrana.

Čuvaj se samo mokre trave i mekanog terena, kao i vode na dnu tanka. Nisam pronašao informaciju, ima li elektronsko ubrizgavanje goriva, ili klasične raspljinjače?