[ pajper @ 02.08.2007. 21:19 ] @
Potrebna mi je sema elektronskog modula nekog od kineskih skutera prijatelju se pokvario skuter
a radi se o elektronici zalivenoj sa jedne strane ploce pa bih eventualno razmisljao i o izradi drugog modula?
Kvar je vrlo interesantan kada je neopterecen skuter (podignut tocak) postoji regulacija i sve je OK kada se skuter optereti nema snage da krene probao sam i baterije i prekontrolisao motor elektronika testirana sa uslovima na skuteru sve je OK???
[ guja011 @ 02.08.2007. 21:38 ] @
ako je modul zaliven sa strane komponenti, onda barem možeš prići strani štampane ploče i upratiti "liniju jake struje" pošto između baterije i motora stoji neki verovatno fet snagaš a možda i neki sens otpornik za merenje struje. ako je taj otpornik recimo nagoreo i promenio vrednost možda neka zaštita radi kad ne treba. tebi je struja relativno mala kada se točak vrti bez opterećenja.
[ magnat @ 03.08.2007. 09:14 ] @
A kako si kontrolisao Baterije, meni sve lici da su malo ostarile i da je unutrasnja otpornost velika pa time i nema snagu.
Baterije izmeri kad su opterecenje sa nekom jakom sijalicom 50-100W.
[ Firkragg @ 03.08.2007. 14:17 ] @
Zanimljivo.

Nekuzim se bas u el. skutere ali ocekivao bi da je motor AC (brushless) drajvan 3-faznim mostom IGBT-ova ili mosfeta. Kolektorasi bas nisu za takve primjene, ali opet ako je skuter kineski sve je moguce..

Koliki je napon baterija ukupno? Kapacitet? Moze li se pristupiti motoru i vidjet kakav je? Ili pozadini ploce kako je vec predlozio guja?

Takva vrsta kvara i meni izgleda kao slabe baterije, ali cudno je ako se desilo odjednom a ne postupno.




[ magnat @ 03.08.2007. 14:40 ] @
Pa desi se ako se neko vreme nevozi (zima) a ostave se baterije na niskome nivou napunjenosti (prazne) pa se desi tkz. sulfizacija.
Imam takav skuter vec 3 godine ali ga zimi obavezno nekoliko puta ispraznim preko svetala na njemu i dopunim tako da radi jos uvek.
Ince sam tezak preko 100kg i dalje me gura na ravnom putu.(nije mu lako ali kondicija je cudo).
Na mom skuteru su SLA 12V12Ah kom 2. Regulacija je PWM mosfet. To sve znam jer sam ga menjao u garanciji jerbo mije crkao regulator pa za malo da izginem nije hteo da stane.
[ pajper @ 03.08.2007. 17:02 ] @
Pazljivo sam razbio "pvc" masu kojom je bilo zaliveno sa strane stampe lemovi su losi a kvalitet tinola cime je to lemljeno je uzas!!!Morao sam neke lemne tacke i da "cistim" pumpicom da sve lepo prelemim operem i radi elektronika je resena sa dva feta i jednom brzom diodom u izlazu a regulaciju odradjuje LM 339. Bez obzira na resenje problema ako neko ima semu i voljan je da je podeli sa nama neka je okaci ovde pozdrav Gagi.
[ magnat @ 03.08.2007. 20:26 ] @
Pa evo jedno resenje koje sigurno radi
[ pajper @ 03.08.2007. 20:56 ] @
Skoro sam pravio jedno takvo resenje medjutim nisam zadovoljan regulacija za skuter koristi fetove ali i brzu diodu i dva elektrolita tako da je i "brujanje" motora svedeno na minimum a regulaciju su resili sa cetvorostrukim komparatorom LM 339 i na jedan od segmenata dovodi naponsku promenu na rucice(hal-a) a ovde koristi potenciometar...
[ dragonover @ 26.10.2008. 23:59 ] @
evo seme
[ Stankovic Srdjan @ 03.10.2009. 17:04 ] @
Postovani,molim za pomoc! Pokusao sam da napravim elektronski modul za skuter ali, nisam uspeo. Naime, oscilator radi. Komparator koji uporedjuje napon sa rucice i iz oscilatora takodje radi. Ali, donja dva komparatora(sta rade?) uopste ne rade. Naime, kada i njih spojim na vod od rucice, dobijem 0v na +ulazu komparatora. Sta se desava? Da li je doticna sema ispravna ili, sam ja negde pogresio? Molim za savet. Hvala unapred.
[ zivanz @ 03.10.2009. 20:40 ] @
Donja dva leva komparatora bi mogli da budu zastita od niskog napona napajanja tj, zastita akumulatora od praznjenja ispod dozvoljenog napona.
[ peja71 @ 03.10.2009. 22:51 ] @
Kontroler od kineza (3 različita) je kontrolisan osciloskopom kako radi, ne bi li koristio njegovu logiku za kontroler mog električnog automobila i odmah smo odustali od njega jer nema pravi kockasti signal već je signal nepravilnog oblika sa sporo-silaznom linijom pa se izlazni mosfetovi preterano greju pogotovo na "malom gasu". Ako već praviš kontroler onda ti savetujem da praviš sa nekim kolom koje će dati kvadratni (digitalni) signal na svom izlazu. Meni su pojedinci savetovali kolo SG3525, šemu imaš na temi o mom kontroleru za električni auto