|
[ CalistaES @ 05.08.2007. 18:58 ] @
| Krajem juna o.g. pokvario nam se DVD rezac, koji je moj muz skinuo sa komjutera i odneo u servis ( uredjaj je pod garancijom do kraja godine).
To je bilo 2.7. 20007.
U "Reversu prijema na servis" je naznaceno,
"Popravka ili zamena uredjaja pod garancijom bice obavljana u roku od 30 radnih dana."
Kako je tih 30 dana, po mom racunu, isteklo u subotu 4.8. 2007, a mi nismo dobili ni telefonsko obavestenje, ni pismeni dopis, sto takodje pise u reversu, po meni sleduje nam novi uredjaj na cemu cu insistirati.
Ovo je naznaceno u samoj garanciji, mrzi me da sad sve prepisujem i tako racunam da je skoro svako od vas imao probleme ovakeve prirode, a da pojedine firme koriste iste obrasce garantnih listova i reversa.
Jos samo da kazem da je u slucaju spora nadlezna Republicka trzisna inspekcija.
Moje pitanje je odakle da krenem, odn. odakle bi vi krenuli ?
Da li da odem u radnju i sa papirima ili se telefonski ili pismeno obratim RTI ?
Mozda je dobro prvo razgovarati sa nekim od inspektora, pa onda otici u prodavnicu ?
Jos nesto, uredjaj koji se pokavrio je
Pioneer DVR - 111D,black
sad ga vise nemaju na lageru, ali imaju
model
Pioneer DVR - 112D ,black
smatram da taj uredja treba da dobijem u zamenu, jer proizvodjac isti, a i u istom su cenovnom rangu ( cak je prvi placen 700 din. vise).
Posle ovakvog njihovog stava prema kupcu i neazurnosti zelim da stvar isteram do kraja, dakle u obzir samo dolazi novi uradjaj, a ne stari - popravljen, jer je za to prosao rok, pa makar se sudila s njima.
Ne znam da li smem da ovde da napisem ime prodavnice, ako smem rado cu to uciniti, da je zaobilazite i nemate ovakva iskustva.
Elem svaki savet i slicno iskustvo dobro bi mi doslo, a u akciju krecem vec sutra
|
[ downer @ 05.08.2007. 19:03 ] @
Ja bih prvo otišao u prodavnicu, pa ako to ne pokaže rezultate, obratio bih se inspekciji.
[ Ivan Dimkovic @ 05.08.2007. 19:04 ] @
Nema potrebe za imenovanjem radnje.
U svakom slucaju, najbolje je da prvo odete do njih, i zahtevate ispunjenje vasih prava kao potrosaca, garantovanih zakonom. Ponesite svu dokumentaciju i objasnite o cemu se radi. Najverovatnije nece biti nikakvih problema i dobicete zamenu za vas neispravan uredjaj.
Ukoliko problema ima, lepo kazete hvala na informaciji, dovidjenja i potom odete u trzisnu inspekciju, odakle oni preuzimaju.
[ ventura @ 05.08.2007. 19:08 ] @
Vala ako ta 'prodavnica' pravi problem oko komponente koja košta 30-ta evra, ja od njih ni fišek semenki ne bi kupio...
[ machiavelli @ 05.08.2007. 19:12 ] @
@CalistaES
Pre nego sto zustro nastupis, proveri zakonski rok za otklanjanje reklamacije, jer ja mislim da je 45 dana krajnji rok.
Pozdrav.
[ Vladokv @ 05.08.2007. 19:18 ] @
Malo se svađaj, i preti, jer je to dobrim delom efikasno i brže od tržišne inspekcije. Probaj, efikasnije je nego što izgleda
[ Radovan__III @ 05.08.2007. 19:30 ] @
Nema tu svadjanja, ako prodavac nece da pomogne lepo zatrazite od njega gazdin br telefona, a svaki gazda pa i ja je veoma alergican na inspekciju
[ CalistaES @ 05.08.2007. 19:57 ] @
Pre svega hvala vam na brzim odgovorima.
@machiavelli
Iz garantnog lista :
Ukoliko kvar ili nedostaci ne budu uklonjeni u roku od 30 ( trideset ) radnih dana od dana prijema uredjaja od korisnika garancije obavezujemo se da cemo neispravan uredjaj zameniti odgovarajucim ispravnim.
Ukoliko u datom trenutku, uredjaj nije trzisno raspoloziv, zamena ce se izvrsiti za neki adekvatan uredja uz razliku po vazecem cenovniku."
Kako bi ste vi tumacili ovu drugu recenicu, da li samo tako da kupac doplacuje razliku u novcu ili da novac ide i u obrnutom smeru ?
Rezac je placen 3,040, a sada mu je cena pala i kosta 2,355, po tome bi oni meni trebali da vrate 685. din ?
[ machiavelli @ 05.08.2007. 20:17 ] @
Jasno. To sam i prvi put procitao, ali cisto da se zna:
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA
5. Prigovor (reklamacija)
Član 22.
Potrošač ima pravo da uloži prigovor (reklamaciju) u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga pružena ili drugom mestu koje je u tom smislu određeno.
Potrošač može ostvariti pravo iz stava 1. ovog člana uz račun (fakturu) o kupljenom proizvodu, odnosno o pruženoj usluzi.
U mestima u kojima se prima reklamacija, tokom radnog vremena, mora biti prisutno lice ovlašćeno za rešavanje reklamacije.
Ovlašćeno lice donosi odluku o reklamaciji odmah, a u složenijim slučajevima u roku od 15 dana.
Rešavanje reklamacije ne može da traje duže od 45 dana od dana prijema zahteva za reklamaciju.
Pozdrav.
[ deki45 @ 05.08.2007. 20:27 ] @
[ neca @ 05.08.2007. 20:28 ] @
Zakonski rok za resavanje reklamacije je 45 dana, nisam siguran kako funkcionise ako oni napisu u garantnom listu da ce resavati reklamacije za 30 dana.
@ventura
maloprodaje ne resavaju reklamacije, vec ih salju dalje u veleprodaju, tako da si lupio glupost samo takvu. veci problem u toj radnji je neazurnost kod resavanja reklamacija.
Sto se tice novca, neces ga dobiti nazad, nego ces dobiti ekvivalentnu zamenu. u tom slucaju pioneer dvr112. Obrati paznju i na PDV koji je skinut tako da je zbog toga jednim delom razlika u ceni.
Offtopic1,
ja ne znam ni zasto si tog pionira kupovala uopste ;)
offtopic2,
nema potrebe za hejtom i momentalnim precenjem inspekcijom, logicno je da se ti pojavis i da pitas sta se desava sa tvojom reklamacijom kad istekne rok kojim su se oni obavezali da ce popraviti tvoj dvd rezac. Skokni do radnje i videces da ce sve biti reseno kroz par dana...
[ Shadowed @ 05.08.2007. 21:11 ] @
Ja bih na tvom mestu uzeo diktafon, otisao tamo sa ukljucenim istim i pitao sta je sa uredjajem itd. Ako nesto razvlace i ne daju. Otisao bih i sacekao da prodju svi moguci rokovi a onda otisao ponovo (takodje sa ukljucenim diktafonom, koji izmedju ta dva odlaska mozes da iskljucis :)). E ako i tad ne bi zamenili uredjaj i posle ukazivanja na rok i ono sto pise u garanciji i zakonu, tu pred njim/njom bih pozvao inspekciju.
[ KOLE89 @ 05.08.2007. 21:11 ] @
Citat: CalistaESIz garantnog lista :
Ukoliko kvar ili nedostaci ne budu uklonjeni u roku od 30 ( trideset ) radnih dana od dana prijema uredjaja od korisnika garancije obavezujemo se da cemo neispravan uredjaj zameniti odgovarajucim ispravnim.
Radi se o 30 RADNIH dana, tako da ukoliko je uređaj predat na reklamaciju 2.7.2007, rok za popravku je 13.8.2007...
[ CalistaES @ 05.08.2007. 21:20 ] @
@machiavelli
Hvala ti jos jednom, provericu, ovo sto pises, mislim da cu se pre odlaska u radnju konsultovati sa trzisnim inspektorom i videti sta je starije :
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA ili ono sto oni pisu u garantnom listu.
@deki
Ja racunala, brojala dane na kalendaru, ako se subote racunaju kao radni dani, onda ispade da je 30. dan bio u subotu.
Jedino ako nije bio neki drzavni praznik SFRJ koji jos nije ukinut npr. Dan ustanka, ali misim da u julu nije bilo praznika.
@KOLE
Ti si me potpuno zbunio, ako rade subotom, zar i subota nije radni dan ?
@neca
u radnji imaju i "nec" rezace, da probam da zamenim za neki od njih ;)
Pises da je PDV skinut, a na njihovom sajtu lepo pise :
"Napomene
Navedene cene su sa uračunatim PDV (18%). Porez na dodatu vrednost se od 01.01.2005 obračunava za kompletne konfiguracije i sve tipove komponenata (za fizička i pravna lica)."
Ako su smanjili PDV zasto nisu azurirali tu informaciju na sajtu ?
Sto se tice "hejta" i Inspekcije, rezac ce ili sutra biti kod u nasem kompjuteru ili ce prijava biti podnesena ( izuzev ako ne vazi ovo iz ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA i subota nije radni dan).
Mi smo kod njih kupili citav komp, rado su primili nas cash i zelim da me ispostuju, a ne da skacem do radnje, zivkam, ja njih, a ne obrnuto.
Hvala momci, ako se setite jos neceg pametnog napisite, a ja cu se javiti sa izvestajem ;)
Jel subota radni dan, ovo je jako vazno ???
Naravno radnja radi i subotom.
[ abishai @ 05.08.2007. 21:26 ] @
Prvo mani diktafone i ostalo u pitanju je DVDRW, a ne jurnjava narko barona. :)
Rok je 45 dana, a i oni su napisali 30 RADNIH dana (ispada valjda 42 dana, po njima). Drugo da odete tamo nakurceni, ja bih vas prvi izbacio napolje i rekao vam da slobodno odete u inspekciju jer bi ste posle toga vi ispali konji i ne da ne biste morali da dodjete da kupite jos nesto, nego vam ne bih ni prodao.
Svi manji prodavci 90% reklamacija salju kod glavnog dobavljaca, tako da je malo bezveze da se svadjate sa njima, jer nisu oni bas toliko krivi. Drugo, rekli su vam koliki je rok.
Ono sto od njih zavisi je njihova azurnost da li ce odmah odneti, zatim da li ce mozda odmah (ali nisu obavezni) da vam daju drugi sa lagera, pa oni da cekaju taj koji je otisao.
Moj savet: Idite i najnormalnije ih pitajte, kazite da vec dosta cekate i zamolite ih da ubrzaju to. Ako posle 45 dana ne dobijete, onda je na vama da li ce te otici pravo u inspekciju (sto naravno mozete i trebate) ili cete eventalno ispaste korektni i pozvati ih pre toga.
Treba se svadjati sa prodavcima kada stvarno pokusaju da vas zavrnu ili slicno, ali pre toga sve lepo proverite da ne bi ste vi ispali bas ono sto ste mislili za njih.
* Mozda je ovo sve zvucalo malo grublje, ali je dobronameran savet :)
(edit)
Subota se ne racuna kao radni dan.
[ KOLE89 @ 05.08.2007. 21:27 ] @
Citat: CalistaES: Jel subota radni dan, ovo je jako vazno ???
Naravno radnja radi i subotom.
http://sr.wikipedia.org/sr-el/...%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D1%86%D0%B5
Citat: Subota i nedelja se uobičajeno nazivaju vikendom i dani su za odmor i rekreaciju u većini zapadnih kultura. Ostalih pet dana su onda poznati kao radni dani.
Nema veze kad radi prodavnica (mnoge rade i nedeljom) nego šta se smatra pod "radnim danima"...
[ xspeed @ 05.08.2007. 21:43 ] @
ja sam imao takav slucaj isto sa rezacem posle 45 dana kad su mi rekli da dodjem za koji dan rekao sam da necu vise da cekam a ni zamenu nego pare sto sam i dobio
[ CalistaES @ 05.08.2007. 22:02 ] @
@abishai
Ja u tu prodavnicu tesko mogu da odem nakurcena sve i da hocu ;).
Stvarno ne vidim gde sam do sada pominjla svadju ?
Samo sam se dobro pripremila, izvadila relevantne podatke na papir i mislila da sa urednom garancijom, reversom, fiskalinim racunom odem do njih, ali i da zahtevam svoja prava, nista vise i nista manje od toga.
Da sam mislila da se svadajmo poslala bi muza, zato ja i idem da pokusam da ih ubedim argumentima ( ako posle svega sto je napisano o tih 45 dana i suboti uopste stoje).
Ispalo je super sto sam temu stavila i na ES.
Hvala ti na savetu, ja sam ga shvatila dobronamerno, kao i sve ostale.
Sto se tice kupvine u pomenutoj radnji, mi cemo je sirokolucno zaobilaziti, bar ih je u Bg koliko hoces.
Zanima me odakle ti podatak o suboti kao neradnom danu ?
@KOLE89
Vikipedija moze biti lep izvor razlicitih informacija, ali sigurno ne i relavantan po ovom pitanju koje definise zakon ( samo ne znam koji ?) Super bi bilo kad bi neko znao, jel vi svi studirate ili ste zavrsili tehniku, treba mi pravnik ;)
@xspeed
Da li se secas sta ti je pisalo u garanciji 30 radnih dana ili 45 ?
Na kraju, pronasla sam na netu da Vojvodina ima svoje Udruzenje za zastitu potrosaca kao NVO, ali ne i uza Srbija ili Beograd, mozda nisam trazila kako treba ili se drugacije zove ?
[ deki45 @ 05.08.2007. 22:12 ] @
[ abishai @ 05.08.2007. 22:35 ] @
Citat: Zanima me odakle ti podatak o suboti kao neradnom danu ?
Privatnik sam. (ukratko :)
Ima dosta nekorektnih prodavaca u svakom slucaju. Zakonski rok je 45 dana (ukupno), e sada ako su oni napisali 30 dana i vi to imate na papiru, onda sta vas briga, racunajte 30 ili ako vec pise 30 radnih, onda ispada cini mi se 42 dana ukupno.
[ pctel @ 05.08.2007. 22:57 ] @
Ne znam cemu takav stav kad je u pitanju 30 EUR-a, ja imam robe na reklamacijama za vise stotina EUR-a pa bolje znam kako to ide. Znam, i jedan dinar ako je tvoj, tvoj je i niko ne sme da ti ga uzme, ali uvek je bolje naci neko resenje na obostrano zadovoljstvo, nego potezati zakon, jer ako druga strana hoce da se svadja uvek moze da ospori prigovor pred inspekcijom, a onda se nadleznost inspekcije zavrsava pa ti treba nekoliko stotina EUR-a za tuzbu, sudsku taksu, advokate i sudske vestake. Prodavac moze nekorektnog kupca naterati da dokazuje, lupam, da je sve vreme koristio uredjaj u okvirima normalne nadmorske visine, koncentracije prasine, vlaznosti vazduha, temperature, buke, napona napajanja i tako jos ponesto slicno. Velika je verovatnoca da taj novac za par godina dobijes nazad, ali i utroseno vreme i nervi nisu beznacajni. Zato, zaboravi takav stav "da li da uopste pricam sa njima ili odmah u inspekciju", Prvo ih pozovi i proveri da li je to gotovo, pa im lepo diskretno ukazi na njihove obaveze i vec imas velike sanse da to bude reseno na obostrano zadovoljstvo. Druga varijanta je ovo sto ti kazu, da probas drsko pretnjama, mozda to uspe, raznih ljudi ima.
[ CalistaES @ 05.08.2007. 23:13 ] @
@pctel
hvala, kao sto sam rekla nisam nameravala da se svadjam, nego da ponesem svu dokumentaciju i pokusam da ostvarim svoja prava iz garancije koju su oni napisali, potpisali i overili pecatom.
Ni nama nije u interesu da se svadjamo, jer smo kod njih kupili komp, oko Nove godine, a za vecinu delova daju garanciju od 3 godine, nadam se da necemo imati posla s njima, ali nikad se ne zna.
Treba utvrditi da li je subota po zakonu radni ili neradni dan, bez toga je glupo ici u radnju.
U svakom slucaju javicu vam sta je bilo sutra, a kako ispada verovatnije posle tih famoznih 42 ili 45 dana.
[ Shadowed @ 05.08.2007. 23:35 ] @
Naravno da ne trebas da se svadjas, nego kulturno sve. I najbolje sacekaj svih 45 dana racunajuci da je subota neradan dan.
[ neca @ 05.08.2007. 23:41 ] @
Citat: CalistaES:
"Napomene
Navedene cene su sa uračunatim PDV (18%). Porez na dodatu vrednost se od 01.01.2005 obračunava za kompletne konfiguracije i sve tipove komponenata (za fizička i pravna lica)."
Ako su smanjili PDV zasto nisu azurirali tu informaciju na sajtu ?
Sto se tice "hejta" i Inspekcije, rezac ce ili sutra biti kod u nasem kompjuteru ili ce prijava biti podnesena ( izuzev ako ne vazi ovo iz ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA i subota nije radni dan).
Mi smo kod njih kupili citav komp, rado su primili nas cash i zelim da me ispostuju, a ne da skacem do radnje, zivkam, ja njih, a ne obrnuto.
Prvo i najbitnije, nisu oni skidali porez na racunare, vec je drzava donela uredbu kojom se porez na racunare skida sa 18% na 8%. To sto im je sajt nije azuran to je njihov problem, a ako zaracunavaju i dalje porez na racunare 18%, onda imaju stvarno ozbiljan problem ;)
A sto se tice namere da niste hteli da se svadjate govori recenica iz gornjeg citata koju cu ponovo da citiram
Citat: Sto se tice "hejta" i Inspekcije, rezac ce ili sutra biti kod u nasem kompjuteru ili ce prijava biti podnesena ( izuzev ako ne vazi ovo iz ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA i subota nije radni dan).
i na kraju..da dovrsim..uz duzno postovanje prema svakom vasem dinaru..ponasate se kao da ste dali 3000 eura za rezac i pricate o dokumentaciji kao da ste kupili space shuttle...
samo opusteno i bez nervoze...pokusajmo jednom da se ponasamo kao civilizovan svet...;D
[ qazqaz @ 05.08.2007. 23:57 ] @
Pa sta i 1 dinar da je dat za uredjaj? Sta to menja? Nekome je i 30 evra puno para, a neko to i ne razume. Poenta nije u tome, vec da u najkracem mogucem vremenskom intervalu rezac bude u kucistu, ispravan, koristeci pri tome metode koje zakonom NISU ZABRANJENE.
[ pctel @ 06.08.2007. 00:06 ] @
Citat: CalistaES: Treba utvrditi da li je subota po zakonu radni ili neradni dan, bez toga je glupo ici u radnju.
Zasto je glupo? Pa ti treba da se interesujes za svoj uredjaj, a ne da cutis i molis boga da te oni ne pozovu, a uredjaj je mozda vec davno prosao servisnu proceduru i ceka da dodjes po njega. Lepo pise:
"Popravka ili zamena uredjaja pod garancijom bice obavljana u roku od 30 radnih dana."
Znaci, u roku od 30 dana da se popravi, a nije naglaseno da neko mora da te zove, tako da ako je uredjaj vec popravljen i ceka na polici, dzabe se radujes sto dani prolaze...
[ CalistaES @ 06.08.2007. 08:34 ] @
Dobro jutro drugari ;-)
Sad sam razgovarala sa inspektorom RTI.
1) Subota NIJE radni dan.
2) 45 dana (bez subote i nedelje) je period u kome je servis duzan da opravi ili zameni proizvod, a on je govorio i o vracanju novca.
Savetovao me je da odem do servisa i pitam zasto toliko dugo drze rezac, da li imaju rezervni deo, zasto ga nisu popravili do sad, ko je uvoznik, ko je davalac garancije i sl. ?
Takodje je rekao da treba da ih obavestim da sam s njim pricala, sto ne znam koliko mi je pametno da radim, jer ce oni, ako bude potrebe reagovati tek posle 45 radnih dana tj. 9 nedelja (9 X 5 = 45) + 14 neradnih = 59 dana = 2 meseca
@neca
Ne znam sta ti znaci ovo o spejs satlu i civilizovanom svetu ?
Nije u pitanju novac i to da li smo kupili sibicu ili satl, nego postovanje svojih obaveza, a tudjih prava, tudjeg vremena i novca.
Isto tako ne vidim sta je tu lose sto sam svu dokumentaciju koja se tice kompa uredno slozila u jednu kutiju i sad imam sve papire ?
Da mi fali neki od njih mogla bi da dubim na glavi u radniji i nista me ne bi pomoglo.
Sta mislis da li bi mi dali rezac bez reversa ?
Uzgred, ta dokumentacija, sto se tice rezaca su :
garantni list,
revers,
fisklani racun
znaci : 2 papira i papiric.
To sto sam napisala da cu uzeti rezac ili podneti prijavu ( ne znajuci, u tom momentu, da garancija nije istekla) ne govori da bih se svadjala sa njima, sto si zapeo ?
Lepo bi im pokazala papire, pitala da li hoce da mi daju nov uredja, ako ne bi dali okrenula bih se i otisla u Inspekciju, bez ikakve svadje i povsenih tonova.
@qazqaz
kao sto sam napisala nije poenta da li je nekome 30 evra puno ili malo, nego postovanje svakog tudjeg ne evra, nego evro centa.
@pctel
Oni su sami napisali
"Stanka ce biti obavestena o popravci uredjaja telefonom ili preporucenim dopisom."
Znaci moja je dobra volja hocu li da zovem ili ne, po meni je profesionalno da oni zovu mene cim poprave uredaj.
Pre neki dan imali smo lepo iskustvo sa poprvavkom foto - aparata, cim je popravljan stigao nam je SMS, a popravku nam nisu ni naplatili, iako je garancija prosla nego su je racunali kao "produzenu garanciju".
Kvar je bio mali, oni su procenili da je za njih bolje da ne naplate i na taj nacin dobiju nase poverenje i jednog dana , mozda i kupce neke druge skuplje robe, radi se o velikom servisu, koji popravalja razne vrste tehnickih uredjaja ( tv, audio sisteme, kucne bioskope, kamere i sl. )
To je po meni dobra poslovna politika, a ne da ja njih zivkam i skacem do servisa.
Na kraju ispade da je najbitinje sto smo utvrdili cinjenicu o suboti kao neradnom danu i roku od 45 dana radnih dana kao garantnom roku. To je ono sto kaze Republicka trzisna inspekcija.
Hvala svima, jos jednom, javicu se
[ CalistaES @ 06.08.2007. 08:51 ] @
Nesto mi previse dugo traje "brza izmena", htela sam da dodam, da sto se tice servisa s kojim smo imali dobro iskustvo, to je firma koja uvozi pomenute uredjaje ( u medjuvremenu sam bila na njihovom sajtu, zaboravila sam klime i kucne aparate ), a imaju svoj servis je ovlasten za popravku tih uredjaja.
[ BillyTheKid_79 @ 06.08.2007. 11:32 ] @
Uvek ce biti likova kao sto si ti, i treba da bude.
Mene interesuje ta radnja,i njihova politika,jer je j...... rezac u pitanju,mada ako su veliki-ne cudi me nista,da li oni znaju ako im TI,samo dodje u radnju-firmu,pocetna kazna je 20k,pa nadalje!
[ Shadowed @ 06.08.2007. 12:29 ] @
CalistaES, aj' mi posalji u privatnoj poruci koja je to firma, bas me zanima :)
[ pctel @ 06.08.2007. 12:29 ] @
Citat: BillyTheKid_79: da li oni znaju ako im TI,samo dodje u radnju-firmu,pocetna kazna je 20k,pa nadalje!
Ovo jednostavno nije tacno. Ne postoji kazna za dolazak. Kazna postoji za prekrsaj nekog clana zakona. A ima nacina da firma ne moze biti kaznjena ako ima neku primedbu tipa neregularne upotrebe. Znaci, u principu imas 2 vrste firmi:
1. One koje posluju u polusivoj zoni i plate kaznu svaki put kad dodje inspekcija
2. One koje posluju u skladu sa zakonom i nikada ne plate kaznu, bez obzira koliko puta im dosla inspekcija.
Narocito vece firme imaju svog pravnika (ili tim pravnika) koji moze bez problema da pronadje "rupu u zakonu".
[ CalistaES @ 06.08.2007. 14:43 ] @
Mnogo buke, ni oko cega ,ili je u pitanju teorija zavere, elem mog muza su danas oko podneva zovnuli i rekli da dodjemo po novi rezac.
Ja sam otisla i pitala sam sevisera za subote, on kaze da su to neradni dani, oko toga smo se i ovde slozili, ali ostaje cinjenica da su nam DVD rezac drzali od 2.7. do 6.8. i ako cemo po onome sto pise u njihovom reversu, onda su nam ga vratili svega 4 dana pre isteka roka, jer danasnji dan ne racunam.
Inace radi se o maloj firmi imaju samo jednu prodavnicu, znam da ne smem da napisem ime, ali kviz iz istorije nije zabranjen ?
1) Prvo ( oko 2000.) su bili na lokaciji u salonskom stanu u ulici koja nosi naziv po poslednjem vladaru iz dinastije Obrenovica.
2) Zatim su presli u radnju koja nosi ime po cuvenom vojvodi Prvog srpskog ustanka, koji je hrabro poginuo u bici na Cegru pucajuci u bure baruta pobivsi svoje i turske vojnike, a njegova lobanja je uzidana u Cele Kulu kod Nisa.
3) Od pre jedno godinu dana nalaze se u ulici koja je dobila ime po gradu ( sada u nasoj susednoj juznoj drzavi, a nije CG) kod koga je srpska vojska izvojevala veliku pobedu nad Turcima u 1. balkanskom ratu. Inace, jedina su radnja te vrse u ovoj maloj ulici.
mala pomoc) Sve tri ulice nalaze se na opsini na kojoj su spaljene mosti Sv. Save
Za sve iz Bgd. ovo bi trebalo da bude vise nego dovoljno, za ostale mogu da napisem pp.
Pozdrav
[ alexandar_cajic @ 23.09.2007. 23:48 ] @
Hmm..jel moze neko da me posavetuje...ja sam servisu predao tv 6.8....a sada je 24.9...
Garancija kaze 40 dana od prijema-ne pise nista za radne dane: www.kimtec-cg.com/vivax/Default.aspx?tabid=934
Citam gore da je zakonom propisano 45 radnih dana....da ipak ja sacekam da ne ispadnem budala.
Inace ovo je drugi put da servisiram ovaj tv od kako sam ga kupio..a u kuci mi je bio mozda 10-tak dana.
Hvala
[ Bananaman @ 24.09.2007. 00:52 ] @
"Nisam bogat da bih kupovao jeftino" - americka poslovica.
Verovatno ce ti ga zameniti, to go*** se ne popravlja... A voleo bih da vidim izraz tvog lica kada bi usao u skladiste uvoznika/distributera Vivaxa i video koliko ih ima... za prodaju... i za otpad...
[ Majstor Duja @ 24.09.2007. 09:16 ] @
Citat: alexandar_cajic: Hmm..jel moze neko da me posavetuje...ja sam servisu predao tv 6.8....a sada je 24.9...
Savet vam je trebao pre kupovine tog TV uredjaja ...servisi su puni tog smeca....
Citat: Bananaman: "Nisam bogat da bih kupovao jeftino" - americka poslovica.
Verovatno ce ti ga zameniti, to go*** se ne popravlja... A voleo bih da vidim izraz tvog lica kada bi usao u skladiste uvoznika/distributera Vivaxa i video koliko ih ima... za prodaju... i za otpad...
Nije americka ali je na mestu....shvatice narod to kad tad....
[ alexandar_cajic @ 25.09.2007. 22:51 ] @
Ma znam ja sve to...a i izraz na licu mi je bio simpatican kad sam prvi put usao u servis..i ja sam to isto (gore navedeno) prokomentarisao serviserima koji su se blago nasmejali...ali jednostavno nisam imao para u tom trenutku za neku klasu iznad...ali sad je kasno...
Eto sad bas vidim da mi je stigao meil (jer sam se pozalio na Vivax sajtu) u kom kazu da im se javim...verovatno da zamenim ovo cudo od tehnike za isto takvo...(vise bih voleo kes - ali sta je tu je).
Ali prvo cu ipak da sacekam jos 3-4 dana da produ "40 radnih dana" (mada u garanciji nije navedeno da se radi o radnim).
[ maliradojca @ 25.09.2007. 23:04 ] @
Citat: Majstor Duja:
Savet vam je trebao pre kupovine tog TV uredjaja ...servisi su puni tog smeca....
Firma uvozi samo taj brend, makar sto se tice Tv-a ,tako da je logicno da samo oni budu na servisu.
Imas 45 dana,nebitno radnih ili neradnih od dana prijema na sarvis da dobijes uredjaj nazad. Nakon toga - nov.
[Ovu poruku je menjao maliradojca dana 26.09.2007. u 14:55 GMT+1]
[ alexandar_cajic @ 09.10.2007. 00:03 ] @
Pozdrav svima
Dugo me nije bilo...
U servisu sam dobio odgovor da nisu mogli da poprave tv jer im centralni servis nije isporucio deo (jadni cekali preko 60 dana)....kako god,to sam dobio napismeno. Izlazim iz servisa,serviser mi porucuje - uzmi nesto drugo...po mogucstvu kvalitetnije.
U radnji gde sam pazario kineza nisu prihvatali povracaj novca (nisu ludi da budu na gubitku)...mogucnost mi je bila da u visini tog iznosa ili uz doplatu (nikako obrnuto) uzmem nesto drugo.
Okretah se po radnji....brate samo Vivax,Vox...i na kraju jedan u slim kucistu Shockwave....i od svih zla izaberem najmanje tj. njega (bar tako mislim)...dal sam se opet zeznuo...ako jesam tako mi i treba kad glumim pozitivnog lika...mada ovaj izgleda u svakom pogledu kao druga prica u odnosu na njegovu bracu.
Hvala svima na savetima...heh
[ SomiKnight @ 09.10.2007. 08:26 ] @
Nisam ranije video temu, pa posto vidim da si zavrsio posao, da napisem moje misljenje cisto za informaciju koga interesuje. Na dve strane dobio si tonu netacnih informacija, na tvoju stetu na kraju koliko vidim, ali nebitno.
Kad se preda uredjaj na reklamaciju u radnju, po zakonu, imaju osam dana da utvrde kvar tj. da li on postoji, i nakon toga imaju 15 dana da izvrse popravku. To pise u zakonu, vidim neki su ti citiriali pogresno zakon o zastiti potrosaca, koji je stari zakon, evo link ka novom http://www.consumer.org.yu/ind...ropisi/republika/potrosaci.htm , jasno se vidi da nema pomena od 45 dana niti ista slicno, a ovo sto ja pricam je :
"ZAKON O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE PROMETA ROBE, VRŠENJE USLUGA U PROMETU ROBE I INSPEKCIJSKOM NADZORU
deo clana 36.
"Preduzeće i preduzetnici iz stava 3 ovog člana dužni su da potrošača obaveste o odluci donetoj po reklamaciji u roku od osam dana od dana prijema reklamacije i da osnovan zahtev iz reklamacije ispune u daljem roku od 15 dana.""
Ako nakon 15 dana ti ne poprave uredjaj duzni su ILI da ti vrate novac ILI da ti daju drugi uredjaj u vrednosti tog uredjaja na dan predaje na reklamaciju. Sve u svemu ti si cekao vise od 23 dana, i na kraju ti nisu vratili novac na sta si imao pravo, e sad mala je cifra u pitanju pa i da ne zalis ali eto da znas i za ubuduce da ne pravis istu gresku. Sad znas koja su ti prava pa mozes i da se bunis, da vidis kako bi ti prodavac vratio pare da si rekao da cete da resite preko trzisne inspekcije problem, jos ako vidi da si resen da ih stvarno zoves :) ...
[ alexandar_cajic @ 09.10.2007. 15:55 ] @
...Hvala za sveze informacije i propratni link...
..osecam se kao da umesto glave imam lizalicu...mada je na kraju sve ispalo ok
[ espresso @ 10.10.2007. 00:07 ] @
Iz zakona o uslovima za obavljanje prometa robe koji je pomenut:
Citat: Preduzeća i preduzetnici koji obavljaju promet robe na malo dužni su da robu sa nedostatkom zamene novom robom ili da potrošaču vrate iznos plaćen za tu robu u visini cene te robe na dan vraćanja ili da, uz saglasnost potrošača, otklone nedostatak na robi.
Ovde piše uz saglasnost potrošača. Šta se dešava ako potrošač nije saglasan? Ima pravo na nov proizvod bez popravljanja?
Citat: Preduzeće i preduzetnici iz stava 3 ovog člana dužni su da potrošača obaveste o odluci donetoj po reklamaciji u roku od osam dana od dana prijema reklamacije i da osnovan zahtev iz reklamacije ispune u daljem roku od 15 dana.
Da li ovo znači da većina garancija nisu u skladu sa zakonom jer je u njima navedeno 45 dana? Šta ovde ima veću težinu - zakon koji kaže 8+15 dana ili garancija na koju je pristao potrošač i koja kaže 45 dana?
I odakle tih famoznih 45 dana, ko je to izmislio kao nekakav rok?
Verujem se da većinu interesuje ovo kao i mene.
[ zoran @ 11.10.2007. 01:51 ] @
Pomešao si babe i žabe ...kada izvadiš rečenicu iz koneksta to se upravo i dešava , neko može i da te ozbiljno shvati pa da mu se smeju na kraju.
Znači: to nema veze jedno sa drugim.
[ espresso @ 11.10.2007. 10:41 ] @
nisi shvatio šta ja pitam ovde; ovaj odgovor nema veze sa mojim pitanjem.
[ SomiKnight @ 11.10.2007. 16:25 ] @
Za ovo prvo, tj zamenu ja sam pokusao da na drugom forumu dodjem do jasnog odgovora, medjutim na kraju ni meni nije najjasnije, ubedjivali su me da to tako vazi, znaci u roku od 6 meseci bi trebalo da imas pravo na zamenu proizvoda drugim. Mada kada se procita zakon, pise odvojeno zarezom ", za koje se ne izdaje garantni list," pa bi moglo da se shvati da se samo odnosi na proizvode bez garantnog lista, medjutim kazem ubedjivali su me da to nije tako, vec vazi za sve proizvode, a ovo navedeno je da se zastite potrosaci ako nisu dobili garantni list. Iz mog licnog iskustva, zamenjen proizvod nakon 2 meseca, sa garancijom, doduse tek nakon pozivanja na zakon o zastiti potrosaca.
To od 45 dana je ostalo od starog zakona, mislim iz 2002 god. i vazi ono sto sam rekao, 23 dana. Doduse ako ovo prodavac ne ispuni, nakon prijave trzisnoj inspekciji, imaju rok od 30 dana da ti vrate novac ili zamene proizvod, to izadje 53 dana, ali nijedan prodavac nije blesav da to uradi sebi, tacnije ne isplati mu se nikako. Cak i da ovo nije tacno, ko uopste potpisuje garanciju? Ako nemaju tvoj potpis, kao da i nisi primio garanciju, pa naravno vazi 23 dana.
zoranov komentar nisam skapirao uopste, u ovakvim temama nema mesta takvim postovima, bez argumenata ili citata pojedinih zakona i slicnog, poz.
[ Nemanja Jakovljevic @ 12.10.2007. 10:16 ] @
45 dana je rok koji je ostao iz starog zakona o standardizaciji i vecina prodavaca koristi jos uvek taj rok.
23 dana je rok za robu koja nema garanciju - tj. ima jer drzava propisuje da sva roba ima garanciju 6 meseci.
Zakon ne poznaje standardnu garanciju koja ti stize uz uredjaj - nego se taj papir (garantni list) smatra kao vid ugovora i inspekcija moze da reaguje tek kad isteknu uslovi iz garantnog lista.
Neko je spominjao da novac nisu hteli da mu vrate - ako u garantnom listu postoji ta mogucnost - oni su morali to da ispostuju. Ne vraca se novac koliko si ti platio - nego maloprodajna cena uredjaja na dan kad ti isplacuju novac. Ako odbiju da ti isplate - sa potvrdom iz servisa se obratis trzisnoj inspekciji i oni ce resiti.
Ja sam sad skoro vratio TV Toshibu - odneo u servis - sacekao 45 dana, pozvao - oni rekli dodjite da vam izdamo potvrdu za novi, uzeo je, otisao u maloprodaju gde sam kupio, dajem papir - oni kazu biraj sta ces jer taj model vise nema, ja rekao - necu nista - hocu pare - on kaze - ok idi na sprat - i tamo sam za 5 minuta dobio novac, potpisao papirce o ispravci fiskalnog racuna (tj ponistavanju istog) i srecan i zadovoljan otisao. Cak da napomenem nisu mi trazili sve sto su mogli da traze (a imao sam) - a to je ambalaza, uputsva...
Druga firma - ona koja se nalazi izmedju novog Merkatora, bulevara naseg naucnika, bulevara naseg pokojnog premijera i SUP-a - mi je za 20minuta izdala nalog za zamenu card readera koji je crkao.
@Pokretac teme:
To sto su te zvali 4 dana pred kraj roka - to je njihovo pravo bilo - oni nisu nista prekrsili - ispostovali su rokove.
[ espresso @ 12.10.2007. 12:17 ] @
Citat: nego se taj papir (garantni list) smatra kao vid ugovora i inspekcija moze da reaguje tek kad isteknu uslovi iz garantnog lista.
Znači ako piše 45 dana u garanciji onda ne važe ona 23 dana jer su 45 dana uslovi iz garantnog lista?
[ Nemanja Jakovljevic @ 12.10.2007. 12:28 ] @
Upravo tako.
Samim cinom kupovine ti si prihvatio uslove iz garantnog lista.
[ SomiKnight @ 23.10.2007. 17:13 ] @
@nemanja ili kome god vec
Citat: 45 dana je rok koji je ostao iz starog zakona o standardizaciji i vecina prodavaca koristi jos uvek taj rok.
Nije to rok iz zakona o standardizaciji vec iz starog zakona o zastiti potrosaca, a posto ga u novom nema vazi rok od 23 dana iz pomenutog vec zakona. Da garancija ne mora da se pise po zakonu ne bi prodavci masovno ni koristili taj rok od 45 dana, zasto bi ako mogu koliko im je volja?
Pomenuo sam vec, ali da te pitam direktno, posto kazes da je garancija vid ugovora, sta je obavezno na svakom ugovoru? Ne treba da ima potpis? Kako se dokazuje da su ti izdali garanciju? Dakle i da je tacno to sto pises, garancija mora da bude potpisana, a vecina se ne potpisuje, dakle pravno gledano, kao da je niste ni dobili.
U svakom slucaju ima dovoljno materijala ovde ko shvatio shvatio, ko nije neka slusa koga god hoce, poz.
[ Nemanja Jakovljevic @ 23.10.2007. 18:23 ] @
To je iz zakona o standardizaciji.
U zakonu o zastiti potrosaca ne stoji za ovu robu da je 23 dana nego za robu koja nema garanciju i za koju imas zakonsku garanciju.
Procitaj zakon - pa ces videti.
Nisam rekao ugovor - vec vid ugovora - a pristao si na njega cinom kupovine (po recima komunalnog inspektora)
Inace sve sto sam rekao je potvrdjeno i od strane komunalne inspekcije.
[ ar nogard @ 23.10.2007. 21:17 ] @
Sad me zanima sa pocetka ovih postova sto ste ispluvali tu firmicu gde je Calista servisirala rezac ispade da je firmica sasvim ispunila obaveze iz garancije cak i zamenila uredjaj sve u propisanom roku i pozvala vlasnika telefonom da dodje po njega sto je stvarno za svaku pohvalu i sad pored svega toga ce pojedinci da je zaobilaze u sirokom luku i tome slicno. Eh kako smo mi licemeran narod svaka cast.
[ SomiKnight @ 24.10.2007. 13:20 ] @
@Nemanja
Ne mogu da verujem... 45 dana nije rok koji je ostao iz zakona o standardizaciji nego je bio u zakonu o zastiti potrosaca, sada nema vise toga roka u tom zakonu pa se stoga koristi taj rok od 23 dana, ja to kazem, ti opet pises kontra, e bre ...
Ja zakon procitao, na tebi je da mi citiras odredbu zakona po kojoj se to odnosi na robu bez garancije... cekam...
Reci komunalnog inspektora... cekaj da umrem od smeha malo... zovni ga da izadje na lice mesta i napise to u svom izvestaju pa nece tako misliti... ajte realno, PRAVNO gledano nisi dobio garanciju ako je nisi potpisao, tacnije njihov primerak, na sudu se stvari dokazuju, nisu fiktivne, kako to razmisljate... e a rekao sam da necu pisati vise, ali morao sam :)
Ma radite sta hocete, ovce su za sisanje, ma sta 45 dana, sazalite se na njih i oprostite im neispravan proizvod, ma doplatite im, eh sto smo se navikli iz prethodnih vremena da samo cutimo i spustamo glave pred nekim stvarima, moja preporuka za kraj, borite se za svoja prava i vas tesko steceni novac, aj caos.
[ Nemanja Jakovljevic @ 24.10.2007. 14:10 ] @
Citat:
13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor
podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
Dakle Clan 34, stav 1.
SomiKnight - hoces li sada prestati sa iznosenjem netacnih informacija i proveriti sta govoris.
Dakle oni su tebi izdali garantni list - i ti si duzan da ga cuvas. Toliko o tome - ne treba njima nikakav njihov primerak - to je jednostavno tipski garantni list koji svi kupci dobijaju.
[ ar nogard @ 24.10.2007. 15:16 ] @
Citat: SomiKnight: @Nemanja
Ne mogu da verujem... 45 dana nije rok koji je ostao iz zakona o standardizaciji nego je bio u zakonu o zastiti potrosaca, sada nema vise toga roka u tom zakonu pa se stoga koristi taj rok od 23 dana, ja to kazem, ti opet pises kontra, e bre ...
Ja zakon procitao, na tebi je da mi citiras odredbu zakona po kojoj se to odnosi na robu bez garancije... cekam...
Reci komunalnog inspektora... cekaj da umrem od smeha malo... zovni ga da izadje na lice mesta i napise to u svom izvestaju pa nece tako misliti... ajte realno, PRAVNO gledano nisi dobio garanciju ako je nisi potpisao, tacnije njihov primerak, na sudu se stvari dokazuju, nisu fiktivne, kako to razmisljate... e a rekao sam da necu pisati vise, ali morao sam :)
Ma radite sta hocete, ovce su za sisanje, ma sta 45 dana, sazalite se na njih i oprostite im neispravan proizvod, ma doplatite im, eh sto smo se navikli iz prethodnih vremena da samo cutimo i spustamo glave pred nekim stvarima, moja preporuka za kraj, borite se za svoja prava i vas tesko steceni novac, aj caos.
verovao ti ili ne na tu garanciju je pristao doticni potrosac
[ SomiKnight @ 24.10.2007. 19:32 ] @
I gde u tome sto si ti izneo pise ista o bilo kom roku sem o onom od osam dana?
Za to sto iznosim proverio sam u praksi, i garantni rok nije tipski, odakle ti to. Nema smisla dalje pisati , kako ko hoce neka radi, kazem ti slobodno cekaj i dve godine kako hoces na reklamaciju, ja sigurno necu. poz.
[ Nemanja Jakovljevic @ 24.10.2007. 22:33 ] @
Ok. Ti izgleda nisi pismen.
Hajde ti pokazi meni suprotno.
Ako budem spor u odgovoru - to je zato sto sam od sutra na putu pa je pitanje koliko cesto cu imati pristup netu - al bice ga povremeno.
[ SomiKnight @ 25.10.2007. 11:07 ] @
Rekao sam da necu vise odgovarati, ali samo da prokomentarisem, ne svidja mi se kad umesto argumentima razgovor krene tim tokom da sad ti mene vredjas, daljnja rasprava sa tobom je uzaludna, nije mi ni zelja bila da tebe ubedjujem, vec da zainteresovanima ukazem na prava koja imaju, neka svako ko procita sta smo pisali sam odvaga ko je u pravu i nek se vodi time.
Ne znam da li sme da se ostavlja link ka drugim forumima, ali evo teme gde je puno ljudi razglabalo na ovu temu, http://www.benchmark.co.yu/for...44&highlight=zakon+zastiti . Ako nije po pravilima foruma, neka admini obrisu, toliko od mene, i da ne bih opet krsio obecanje da vise necu postovati u ovoj temi , ni ne citam je na dalje pa pisi sta hoces :).
[ zoran @ 27.10.2007. 05:01 ] @
Roba na koju ne ide garancija...bi bila recimo cipele. Kupiš cipele i ako se raspadnu u roku par dana , odeš sa fk računom i tražiš da ti robu zamene , a imaš i pravo da dobiješ povrat novca, ako to zahtevaš. U slučaju povrata novca ili zamene treba ti i lična karta i potpis.
U slučaju kupovine robe sa garancijom , na gar.listu su ti ispisani svi uslovi garancije , a ako se tebi to ne sviđa ne moraš ni kupiti.
[Ovu poruku je menjao zoran dana 27.10.2007. u 06:12 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|