[ Sopocanac @ 23.08.2007. 22:32 ] @
Ne znam koliko ste informisani oko ovoga al nacuo sam kao nesto da *** planira da subvencionise ljude koji bi ugradjivali CNG uredjaje u svoja vozila tako da cena uredjaja ne premasuje 600e stim da imaju obavezu da sipaju gorivo samo na *** pumpama. Inace po cenovniku firme *** (sajt www.***) ugradnja uredjaja za pogon vozila na CNG/metan/zemni gas u Srbiji kosta nekih 2500e . Zemni gas ili CNG(compressed natural gas) Nesto vise o zemnom gasu: Zemni ili prirodni plin je fosilno gorivo koje se najvećim dijelom (85 do 95 posto) sastoji od metana (CH4), koji je najjednostavniji ugljikovodik bez mirisa i okusa. Nezapaljiv je, ali eksplozivan. Preostali udio (5 do 15 posto) su složeniji ugljikovodici, dušik i ugljen dioksid. Upotreba prirodnog plina je raznovrsna. Plin se upotrebljava u domaćinstvu, koristi se kao sredstvo za grijanje, u industriji itd., ali se u zadnje vrijeme sve više javlja kao i alternativno gorivo prema nafti za pogon motornih vozila, gdje se upotrebljava u jednom od naziva CNG (compressed natural gas) ili ukapljen na temperaturi od minus 162 stepena LNG (liquefied natural gas). Prednosti upotrebe prirodnog plina za pogon je u tome što motori pogonjeni prirodnim plinom ispuštaju za polovicu manje štetnih plinova od odgovarajućih dizel motora koji ispunjavaju Euro 2 normu. Osim toga, prednost mu se očituje i u činjenici nepostojanja krutih čestica u ispušnoj cijevi, buka je neusporedivo manja kao i niža cijena u odnosu na dizel ili benzin. Prirodni plin je značajan i u pogledu da su autonomija kretanja i nosivost bitno veći nego kod ostalih alternativnih goriva. Budući da CNG ima visoku oktansku vrijednost (120), upotrebljava se kod motora s Ottovim postupkom sagorijevanja, a što ima nešto lošije iskorištenje u odnosu na dizel, ali budući da se koristi u režimu siromašne smjese razlike nisu velike. Danas u svijetu postoji više od milion komercijalnih vozila koja su bivalentna, odnosno koja osim plina mogu koristiti i benzin, ali vozila pogonjena samo plinom imaju bolju iskoristivost. Jedno od najpoznatijih je Sprinter NTG (Natural Gas Technology), koji je opremljen posebnim sustavom za tzv. sekvencijalno ubrizgavanje plina koje dodatno smanjuje buku i količinu štetnih ispušnih plinova kod motora pogonjenih plinom ------- Inace koliko sam ja cuo punionice za zemni gas postoje vec u Pancevu, Krusevcu, Cacku i Novom Sadu. Cena goriva je takva da za 200 dinara prelazite 100 km, potrosnja i snaga motora su identicni kao kada idete na benzin: Par informacija o uredjaju Sequent koji ugradjuje i pravi firma ***: Sequent FASTENESS je uređaj za direktno ubrizgavanje Prirodnog Gasa (84% Prirodanog Gasa čini METAN), potpuno automatizovan i namenjen najsavremenijim automobilima sa benzinskim motorima. Glavne karaterisike • performanse do 1% lošije nego na benzin, a za turbo motore do 3% bolje • 100 litara metana ima istu energetsku vrednsot kao 25 litara benzina, • metana se na pumpi sipa u kg, a ne u litrima • 1kg metana je isto što i 1.75 litara benzina, • cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/4 cene 1km na benzinu • cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/3 cene 1km na dizelu • cena 1km vožnje na metan je jednaka 1/2 cene 1km na plinu • jedini sistem koji ne utiče na rad automobila na benzin, • jedini gasni sistem kod koga kontrolu rada motora na metan vrši benzinski kompijuter, • jedini gasni sistem koji Vam nikada neće paliti CHECK Engine lampicu, • potpuno automatizovan - motor se pali na benzin, kada se zagreje bez trzaja prebacuje na metan, • u slučaju nestanka metana ili oštećenja metanske instalacije automatski bez trzanja motor prelazi na benzin, • Sequent je najbezbedniji gasni uređaj danas, http://www.***/cms/fastness.php [Ovu poruku je menjao momsab dana 24.08.2007. u 00:45 GMT+1] |