[ F.E.A.R @ 01.09.2007. 10:07 ] @
Nedavno sam kupio Golf 3 97, 1.6 i 74kw benzinac,
nisam jos menjao ulje tako da ne znam kolika je potrosnja,problem je sledeci:
Ono crevo iz bloka motora sto ide do automaskog sauha pa do filtera za vazduh (iberlauf valjda) na kontaktu sa motorom ulji,znaci li to da je motor los?Motor je presao oko 170.000 km,vuce exstra,skidao sam cep od ulja u radu motora,nema ni dima niti prska,skinuo sam i to crevo da vidim dali ono dimi,nista,filter za vazduh cist...Ponasa se kao nov al ipak ono ulje mi izbi oci.
Dali je moguce da je tu bacio ulje a da ga je neko pre mene malo zesce vozio.Ide bez problema preko 200km/h.Mozda je neka gti verzija(dovezen iz inostranstva pa ko zna kako je prijavljen).
P.S. Koje ulje je najbolje za njega i kolika bi trbala da je potrosnja goriva(ugradio bih plin)
Poz
[ kundak @ 01.09.2007. 10:24 ] @
Šta ti znači *ulji* ?
[ F.E.A.R @ 01.09.2007. 10:35 ] @
Znaci da je na tom spoju kod motora i tog creva sve od ulja i po crevu i po motoru...UZASSSSS
[ kundak @ 01.09.2007. 10:48 ] @
Kad upališ motor izvadi merač ulja i ako baca ulje na otvor verovatno su otišle karike u najboljem slučaju.
[ F.E.A.R @ 01.09.2007. 11:00 ] @
Vadio merac nista ne baca niti dimi.
[ kundak @ 01.09.2007. 11:12 ] @
Kad motor mora da se radi obično se vidi po dimu iz auspuha, kad je plavkast vreme je za opravku a kad je crn onda je koma ili ga moraš skroz remontovati. Potrošnja ulja ne bi trebalo da je veća od 0.5 lit na 1000 km s obzirom da je auto star deset godina i ko zna koliko je prešao. Znaju *majstori* da ga udese pa stave sunđer u motor da ne duva dok ga ti ne odvezeš kući.
Da ne lupaš glavu najbolje oteraj kod dobrog majstora nek ti pregleda motor ako hoćeš izmeri i kompresiju.
[ F.E.A.R @ 01.09.2007. 11:42 ] @
Izgleda da cu meriti kompresiju,znas li koliko kosta?Od-do..otprilike.
Koje ulje da sipam,neki predlazu Castrol polusinteticko.
[ vladd @ 01.09.2007. 12:05 ] @
Zameni to crevo i popravi spoj. Tu su prisutne pare ulje, i ako je los spoj normalno je da curi. Proveri da nije crevo zapuseno od naslaga(ili odzracivac kartera).

Poz.
[ F.E.A.R @ 01.09.2007. 12:17 ] @
Ma vidim ja da je napuklo to vrazje crevo,majstor mi rece to niko nemenja,zamisli,i to u servisu,ne znam da ga ocistim,zamazem silikonom,operem motor i pratim sta se desava.
Valja li taj polusinteticki Castrol i isplati li se ugradnja gasa(koja je potrosnja)???
?
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 01.09.2007. 14:34 ] @
Citat:
F.E.A.R: Ma vidim ja da je napuklo to vrazje crevo,majstor mi rece to niko nemenja,zamisli,i to u servisu,ne znam da ga ocistim,zamazem silikonom,operem motor i pratim sta se desava.
Valja li taj polusinteticki Castrol i isplati li se ugradnja gasa(koja je potrosnja)???
?


Ugradnja gasa pod obavezno.. nema razloga da bacas pare na benzin.. potrosnja ce ti biti nesto veca (10-20%) zavisno od stanja motora i kvaliteta uredjaja i same ugradnje..

O uljima je bilo dosta govora na ovom forumu.. generalni zakljucak je da marka i nije toliko bitna koliko je bitno da samo ulje bude originalno.. original ces prepoznati po deklaraciji uvoznika na samoj flasi a pre toga se raspitas ko je generalni uvoznik za tu marku za Srbiju i to je to.. pozz
[ vladd @ 01.09.2007. 15:17 ] @
"Ma vidim ja da je napuklo to vrazje crevo,majstor mi rece to niko nemenja"

Zameni i crevo i majstora, takav krpadzija ti ne treba blizu automobila. Zamisli diku i ponos da ti se auto "potpisuje" gde god se parkira, da mu obaras cenu sa musavim motorom, da ti ulje zaliva nosace motora i kojekakve gumice i manzetne na trapu...

Nabavi crevo i "pozdravi" budalu..

Poz.


P.S.
Sto se ulja tice, imas VW preporuke i po firmama i po nacinu koriscenja i tipu motora i po klimatskim uslovima. Sva savremena ulja zadovoljavaju kvalitetom, o "fals" uljima nema smisla da pricamo, to sluzi za "stedise" i lose majstore, da opravdaju svoje neznanje...
[ kundak @ 01.09.2007. 15:32 ] @
Najbolje je da kupiš ulje na pumpi jer većinom imaju deklaraciju na ambalaži ili OMV ili Lukoil. Pošto je auto toliko prešao slobodno uzmi mineralno 15/40 s obzirom i da planiraš da pređeš na gas što ti toplo preporučujem. Jedino pazi na servis za ugradnju, kad uđeš u servis pogledaj kako rade jer sam ja iz jednog pobego kad su hteli da mi ugrade uređaj od nekoliko prozvođača. Na kraju sam ugradio pre dve godine kod ovlašćenog servisa za LOVATO gde je sve od šelne do isparivača lovato i još uvek sam zadovoljan.
[ F.E.A.R @ 02.09.2007. 18:49 ] @
Uf, nasao sam dobar servis za gas...
Postoji li adresa gde bih mogao pogledati VIN motora,ne sa sasije nego bas karakteristike motora iz samog broja motora, i treba li da je broj motora isti kao i zadnjih 9 brojeva sasije.
Neki tvrde da je motor od golfa 4 fabricki,vide po visokoj dekli valjda.
Neznam da li je neko mozda pakovao drugi motor...
Poz
[ vladd @ 02.09.2007. 22:57 ] @
AVU oznaka motora je 1595ccm i 74KW
AZD oznaka je 1595ccm i 77KW
AUS je 1598ccm i 77KW

Za Golfa...svi 1.6 i nijedan nije "deklarisan" za preko 200...

Mozda je bolje da nam napises broj motora...

Poz.
[ cozmo_im @ 03.09.2007. 09:20 ] @
Citat:
kundak: Kad motor mora da se radi obično se vidi po dimu iz auspuha, kad je plavkast vreme je za opravku a kad je crn onda je koma ili ga moraš skroz remontovati. Potrošnja ulja ne bi trebalo da je veća od 0.5 lit na 1000 km s obzirom da je auto star deset godina i ko zna koliko je prešao.


Ovo nije bas tacno. Plavkast dim znaci potrosnju ulja, ali u 99% slucajeva su otisle gumice ventila (kad puska plavi dim - gumice ventila). Jeftine su, lako se menjaju (i jeftino). Zbog njih moze da potrosi i 1lit na 400-500km. Crn dim znaci samo da je nepravilno sagorevanje sto se i kod dizela i kod benzinca lako sredjuje (stelovanje karburatora, ciscenje dizni, provera brizglajki, lambda sonde, EGR ventila...). Ako i pri prvom jutarnjem paljenu izbija plavi dim i nestane posle malo dodavanja gasa, to su gumice 100%. Obicno prilikom kretanja u prvoj ili duzeg stajanja i dodavanja gasa ako izbija isto plavi dim i zatim posle odredjenog vremena nestane isto tako oznacava potrosene gumice ventila. Svecice (ako je benzinac u pitanju) ce imati naslage na sebi ali NE i ulje.

Medjutim - abnormalne kolicine plavkasto-belicastog non-stop u voznji dima JESU znak da nesto nije u redu sa motorom (mesa vodu i ulje, trosi antifriz), a najjednostavnija provera je - merenje kompresije i tzv. leak-down test (merenje kompresije na suvo, a zatim se kroz otvor svecice kapne malo ulja. Ako se tad poveca kompresija, onda mozemo govoriti da je motor zreo za osvezenje ili generalku). Skroz beli dim konstantno u voznji oznacava potrosnju rashladne tecnosti (u nekim slucajevima ulje na meracu je krem boje i dize se nivo ulja). Zamascene svecice kod benzinca (ili skroz mokre i crne) su znak da nesto nije u redu sa potrosnjom ulja i sa motorom (sagorevanje ulja, lose sagorevanje goriva, losa kompresija).

Isto tako ne bi trebalo sipati u motore koji su u Golfu 3 mineralno ulje.
[ F.E.A.R @ 03.09.2007. 15:44 ] @
Za Vladd-a oznaka motora je AEK,cini mi se da mi je neko rekao da je onda 95 godiste,KAKO???Auto je 97,jedino ako predhodni vlasnik nije nesto pakovao...
[ Joker @ 03.09.2007. 16:11 ] @
To je čini mi se motor iz passata B3, koji se proizvodio do '96
[ vladd @ 03.09.2007. 17:08 ] @
Pasat do '94, proizvodnja, a Golf i Vento do kraja '95-e. Znaci stariji 1.6 motor 100ks..nije euro 3 itd.
To je to...
Znaci PROIZVODIO se do kraja '95, a prodavao se sledecih par godina...normalno...spavao u magacinu do ugradnje u vozilo i slanja u prodaju auta..


Poz.
[ F.E.A.R @ 03.09.2007. 17:08 ] @
Jel to hoces da kazes da nije original golfov motor ili oba modela imaju takav?
[ vladd @ 03.09.2007. 17:16 ] @
"Original" golfov. Taj motor se ugradjivao u sva tri modela, uz razlicitu "okolinu", mada je gomila delova iz "okoline" ista.

Bas motor za Golfa

Poz.
[ F.E.A.R @ 03.09.2007. 17:21 ] @
Vladd,ti si tu da me oraspolozis :))) Vec sam popiz.... rekoh ko zna sta mi ovaj prodao.Bas sad trazim neke sajtove gde bih mogao pogledati sastav,uopste motor,u saobracajnoj stoji 77 kw nekih 105 ks,ali ko zna jel to tacno.
[ vladd @ 03.09.2007. 17:28 ] @
Imaju oni tu naviku (VW) da prave "sitne" detalje kao dramaticne promene, mada i drugi su slicni, nista bolji.

Tih 1,6 motora ima sa 74kW i 101, tj 102KS, i 77kW - 105 KS, i sa kubikazom 1595 i 1598ccm a u stvari blok isti, klipovi... osim glave, broja ventila, tipa ubrizgavanja, izduvne grane i ostale kozmetike..

Poz
[ F.E.A.R @ 03.09.2007. 17:37 ] @
Evo detaljnijih podataka motora iz saobracajne:

Golf 1hxo
1596 kubika
74 kilovata (ipak)

Koliko ima ventila taj motor nemam pojma(a voleo bih znati)
Ubrizgavanje direktno (ili poludirektno)ako to upste postoji
Srecom nije plasticna usisna grana(zbog plina mi je bitno-razlika ugradnje 500 eura)
[ vladd @ 03.09.2007. 17:58 ] @
Kakve veze ima plasticna grana, ti ionako ne mozes venturi, u stvari uz teska budzenja i moguce eksplozije na usisu..

Ima 16 ventila, ugradi mu neki dobar sekvenc sistem za plin, veca je usteda i u snazi i u potrosnji, a recimo novi Tomasini kosta oko 650€.
Zasto da osakatis auto sa venturijem od 250€...a isplatice ti se skuplja varijanta za godinu dana, da ne racunam nerviranja, stelovanja, pola vremena pod haubom, majstor zakazuje preglede.
Pa ne vozis renoa 4 i ne ugradjujes plin za drugoga...
Valjda razumes da negde mora da se "popusti" stednji po svaku cenu..

Poz.

P.S.

I mani se "jeftinih" majsora, samo ti treba da upropastis auto a oni vec imaju pricu o losem benzinu i fals uljima...
Plati da ti neko dobar ugradi plin, mani se krpadzija, da ne reklamiram nekog, ali ima profesionalaca..
Zlokotlokrpi ce da ti razbuse kojesta, da zabrljaju instalaciju, da puste benzinsku pumpu da radi pod opterecenjem..sve da bi bilo sto jeftinije, a "mostarina" ti je po sklopu(koji upropaste) bar 200€
[ F.E.A.R @ 03.09.2007. 18:42 ] @
Upravo sam zvao u vezi plina,kaze 340 eura klasican ili 450 eura sa nekakvim kompjuterom koji odredjuje smesu pokazuje potrosnju itd.,to je nesto kao novo,a da je plasticna usisna grana ugradnja je 800 eura.
Poz