[ Sasam1 @ 01.09.2007. 21:04 ] @
1. Interesuje me kada hocu da izvucem najbolje ubrzanje, do koliko obrtaja treba terati auto u svakoj brzini, da li je to recimo do 5000 ili do maximalnog obrtnog momenta ili... u pitanju je suza 1.3i?
2. I jos nesto na koliko obrtaja najbolje povlaci (pitam za 1.3i)? max obrtni momenat 1.3i dostize na 3400 (koliko znam), da li to znaci da kada je na 3400 tada najbolje povlaci, ili do 3400, ili preko 3400 obrtaja?
[ ventura @ 01.09.2007. 21:21 ] @
Najbolje ubrzanje Suze 1.3l se postiže kad je otisneš niz liticu...
[ vsi @ 01.09.2007. 22:00 ] @
@ventura, to sam i ja hteo da kazem.
Vozi tog Opel normalno, u sto nizim obrtajima da se ne bi raspao.
[ hakinen @ 02.09.2007. 00:22 ] @
Ne pazi u pravu su ljudi, ali u sustini jel gledas moto trke??
Znaci fora ti je da obrtaje drzis negde oko maksimalnog obrtnog momenta i vise!
Znaci principski ako kazes da ti motor ima max om na 3400, onda recimo svakom brzinom vuci do 5000 pa promena, ali kad oces da ga teras nema pustanja gasa, znaci gas je uvek pritisnut samo kvacilo radi!
Sve u svemu moras sam da testiras svoj auto!

[Ovu poruku je menjao hakinen dana 02.09.2007. u 15:58 GMT+1]
[ ventura @ 02.09.2007. 11:34 ] @
Nemoj da divljaš sa tim otpadom na točkovima da ne bi poginuo ili još gore povredio/ubio nekog drugog. Ti na tom govnu nemaš kočnice, stanje kompletnog ogibljenja ti je očajno, amortizeri su ti misaona imenica, na gume si sigurno ponosan jer su od prvog vlasnika i ti se onda povrh svega primaš da gaziš kao to, brzina, obrtni momenat, ludila vamo tamo... Mani se ćorava posla, i bolje gledaj kako ćeš da zaradiš pare da kupiš sebi neki normalan auto.
[ Sasam1 @ 02.09.2007. 12:02 ] @
@Ventura
Sve ovo sto si napisao potpuno je obrnuto, toliko sto se tice tvog komentara, kako mozes tako da lupas kada neznas, mozes samo da pretpostavljas a pretpostavljas lose! Da sam napisao za golfa onda ne bi toliko toliko bio uvredljiv... uostalom pisi sta hoces nemam nameru da se raspravljam sa tobom i ostalima koji pisu takve stvari... Pozdrav!
[ ~Vojvoda @ 02.09.2007. 12:47 ] @
Da bi izbegao dalju paljevinu i sukobe-ne zelim da komentarisem vozilo vlasnika, samo cu da iznesem generalno pravilo koje vazi za svako vozilo.
1.Normalna voznja promena u visi stepen prenosa pri max.ob.mom.
2.Ubrzanje, promena na max. snazi motora
Primer BMW 320i (E46)
Normalna voznja shaltanje pre3500 rpm
Ubrzanje-shaltanje na 5900rpm
Crveno polje pocinje na 6500
[ ventura @ 02.09.2007. 14:10 ] @
Citat:
Sasam1
Sve ovo sto si napisao potpuno je obrnuto, toliko sto se tice tvog komentara, kako mozes tako da lupas kada neznas, mozes samo da pretpostavljas a pretpostavljas lose! Da sam napisao za golfa onda ne bi toliko toliko bio uvredljiv... uostalom pisi sta hoces nemam nameru da se raspravljam sa tobom i ostalima koji pisu takve stvari... Pozdrav!


Aha, ajde onda samo napiši sledeće:
1. Kada si kupio gume koje voziš, koja marka i koliko si kilometara prešao sa njima;
2. Kada si menjao amortizere na autu, i koliko km imaš sa sadašnjima;
3. Kada si menjao delove na ogibljenju automobila, ako nisi koliko km imaju sadašnji;
4. Kada si kontrolisao/menjao diskove/doboše, i paknove;
5. Generalno u kakvom je stanju tvoj automobil, koliko trulih delova ima, da li lupa kad naltiš na rupu ili je onako čvrst i utegnut kakav auto treba da bude, da li ti auto vuče u stranu kad kočiš i sl...

Ja ne moram da znam i gledam baš tvoj auto da bi znao ove stvari. Generalno auto koji je star 20+ godina zahteva jako mnogo ulaganja (novca) da bi se doveo u kompletno ispravno stanje. Onaj ko kupuje auto star 20+ godina sigurno nema novca za to, već ga vozi dok ide. A sigurnost mu i nije najveća briga. Dodaj još uz to i naprženog klinca koji je tek položio pa hoće da džibri takav auto i bude glavni baja pred ortacima, to ti je što bi braća Ameri rekli - "Disaster waiting to happen".
[ MOSLER @ 02.09.2007. 14:46 ] @
Da prekinem ovo prepucavanje.Kadet 1.3 sa 75ks max obrtni momenat od 101nm ostvaruje pri 3800 obtraja u minutu a max snagu(tada se menjaju brzine za najefikasnije ubrzanje) ostvaruje pri 5800 obrtaja u minutu.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.09.2007. 14:53 ] @
Taj motor je izuzetno neelastičan (max. obrtni momenat mu je na 4200 obrtaja, samo 101 Nm).

Najbolje ubrzanje ćeš ostvariti, kao i kod drugih auta, a kod ovog pogotovo, ako ti tokom ubrzanja obrtaji budu što manje padali. Ako imaš obrtomer, u tom režimu ne treba da menjaš ispod 6500 obrtaja.

Samo, ako zaista hoćeš da iz ovog motora izvučeš maksimum, možeš time zaista da ga uništitiš, jer on nema blokadu kojom bi se štitio. A o bezbednosti u takvom autu, izlišno je govoriti.
[ pejcha @ 02.09.2007. 19:32 ] @
Citat:
ventura: Nemoj da divljaš sa tim otpadom na točkovima da ne bi poginuo ili još gore povredio/ubio nekog drugog. Ti na tom govnu nemaš kočnice, stanje kompletnog ogibljenja ti je očajno, amortizeri su ti misaona imenica, na gume si sigurno ponosan jer su od prvog vlasnika i ti se onda povrh svega primaš da gaziš kao to, brzina, obrtni momenat, ludila vamo tamo... Mani se ćorava posla, i bolje gledaj kako ćeš da zaradiš pare da kupiš sebi neki normalan auto.
Silvestre, jel' bilo još ludaka u tvojoj porodici ?
:D
[ M-84 AB1 @ 02.09.2007. 22:42 ] @
Ali ljudi covek prica o ubrzanju, ne o voznji velikom brzinama?
Evo ja, konkretno, uvek kad krecem sa semafora, izvlacim maksimum, ubrzavam sto bolje mogu (tako su me ucili, kao bezi iz raskrsnice ;-), ali uvek stanem na tih 50, 60km/h, a onda lagano... A vozim Keca...

Pozdrav
[ vladd @ 02.09.2007. 23:01 ] @
A sta ce mu najbolje ubrzanje, da bi bolje kocio, ili razgibavao dobose....

Poz.
[ ~Vojvoda @ 02.09.2007. 23:13 ] @
90% covek hoce da se oproba sa nekim na QM pa nas ovde ispitiva.
[ momsab @ 03.09.2007. 00:22 ] @
kec je inace startan auto kai i jos neki Zastavini modeli
to im je dobro: ubrzanje
za ficu vazi i smek ;)
[ vaske71 @ 03.09.2007. 01:06 ] @
@Sasam 1 @ - Trebalo bi da pitas na koliko je obrtaja idealna potrosnja goriva i da oladis malo sa ubrzanjima i brzinama pogotovo sto si mlad vozac sto se i vidi po tvojim postovima . Suza je veoma brz auto ( a ja pod brzim autom smatram sve preko 120 km/h na auto putu gde je to propisano ) I ja imam Opel kadeta limuzinu 1,3 a imam i Ficu ali se ne krecem brzinama vecim od 60 km/h u gradu i 80 km/h po dobrim putevima gde nema nikoga na 300 metara ispred mene ! Ako ovako vozis auto kao i ja dugo ce ti on posluziti a ja ti tako i savetujem da vozis licno zbog tebe a i ostalih ucesnicima u saobracaju !
Ventura ti ne misli lose kada ti kaze to sto kaze o autu starom 20 godina al mu i moras oprostiti jer je uspeo u zivotu udarila ga para u glavu pa bi po njegovom svi trebali voziti najnovije Rols Rojseve pritom zaboravljajuci da oko njega ima i obicnih smrtnika koji sakupljaju novac i po 5 godina za opel Suzu pa ti otuda i kaze da je tvoj auto krs takode zaboravljajuci da se i od Suze nasim putevima voze i duplo stariji krsevi !
Ventura jedna prituzba tebi kao pametnom ( a da si pametan najbolje govori to sto imas brdo love koju si sam zaradio kao i tvoje slike o istom )
kada odgovaras ljudima nemoj im vredati pogrubnim nazivima ono sto su mozda tesko zaradili - toliko su mogli ! a i sami znamo kakve automobile imamo vec pristupi problemu razmisljajuci kako da ne uvredis ljude ovakvim bespotrebnim komentarima tipa krs , g**** itd !
Pozdrav i bez ljutnje !
[ vladd @ 03.09.2007. 02:01 ] @
Kako mlad, pa covek rodjen za novaka 1938...malo li je...:):)
[ ventura @ 03.09.2007. 14:07 ] @
Citat:
vaske71
Ventura jedna prituzba tebi kao pametnom ( a da si pametan najbolje govori to sto imas brdo love koju si sam zaradio kao i tvoje slike o istom )
kada odgovaras ljudima nemoj im vredati pogrubnim nazivima ono sto su mozda tesko zaradili - toliko su mogli ! a i sami znamo kakve automobile imamo vec pristupi problemu razmisljajuci kako da ne uvredis ljude ovakvim bespotrebnim komentarima tipa krs , g**** itd !

Ja znam da moj stil izražavanja zvuči grubo nekome, ali ja se jednostavno tako izražavam, i namerno se trudim da sa ljudima komuniciram sa što manje uvijanja. Možda na netu to nije poželjno jer vređam nečiju sujetu, ali u realnom životu je to svakako poželjna i cenjena osobina jer na taj način ljudi znaju da ih ne bullshituješ, i uvek si na čistom sa ljudima.

Ako sam rekao da je ta suza krš, onda stvarno mislim da jeste krš. Ja sam mogao da kažem - "pa znaš, dobar je to auto, ali ne bi trebalo...", to bi bio bullshit, i ja jednostavno nisam takav. A da je auto krš - krš je po svim merilima. Nebitno što on nema za bolje, nemora neko da ima ferarija pa da skapira da je suza/jugo/golf i sl krš.


Citat:
vaske71:
Ventura ti ne misli lose kada ti kaze to sto kaze o autu starom 20 godina al mu i moras oprostiti jer je uspeo u zivotu udarila ga para u glavu pa bi po njegovom svi trebali voziti najnovije Rols Rojseve pritom zaboravljajuci da oko njega ima i obicnih smrtnika koji sakupljaju novac i po 5 godina za opel Suzu pa ti otuda i kaze da je tvoj auto krs takode zaboravljajuci da se i od Suze nasim putevima voze i duplo stariji krsevi !


Ja bi voleo kad bi svi mogli da voze dobre i kvalitetne automobile, ili bar velika većina, ali to vreme je za sada daleka budućnost. Ono što mogu je da posavetujem nekoga ko nije dovoljno iskusan, i to u onim stvarima koje sam ja davno prošao... A bio sam i ja u toj 'trkačkoj' fazi pa znam veoma dobro o čemu se tu radi, i imao sam sreće najviše od svih mojih drugara koji su većinom svi imali lakše/teže saobraćajke. Isto tako sam iamo jedan period života gde sam manijakalno ulagao pare u usranog juga, ložeći se da sam trkač, vamo tamo, kružne brdske trke ovo ono, a većina ljudi mi je govorila da sam budala i da se manem ćoravog posla... Sad kad sam to prerastao i kad je taj period iza mene, sad shvatam da sam budala jer sam za te pare koje sam bacio na tu kantu mogao da kupim sasvim solidan auto, recimo golf 4 koji je bio najnovij model u to vreme, a ja sam bio tvrdoglav i bacio te pare u vetar...
[ vladd @ 03.09.2007. 15:41 ] @
Nisi bacio pare u vetar, mora i to ponekad, da se prozivi i ludovanje i losa investicija, ziveti zivot punim plucima..

Samo ne daviti ljude svojim ludim zeljama i braniti ih uvredama, kao sto to neki pokusavaju.

Auto star 20god, tog modela je krs, svidelo se nekom to ili ne. Restaurirane modele ne racunam, ali "suza" sigurno nije vredna tog truda, tako da otpada i teoretska varijanta.

Preporuke za brzu voznju, nazalost ovih dana mogu da nadju u novinama i cituljama...nazalost golobradi mladici, na pocetku zivota.

Od pocetka godine, izginulo je 500 ljudi. Prosle godine 1200, sto je troje dnevno, u nekom proseku... a mala smo zemlja...

Ogranicenja brzine, sluzbena, su besmislena, negde se preteruje..ali ne obraca se paznja na stanje vozila, i ne prilagodjava se situacija stanju.
Nekad i dozvoljenih 120 km/h mogu da budu opasni sa krsem...

Za neke je brza voznja jahanje po gasu, a to je... Ni auto ni vozac nisu pripremljeni, a o ulicama i iznenadjenjima da ne pricam

Pa ko razume shvatice...

Poz.
[ cozmo_im @ 03.09.2007. 16:42 ] @
Sta je definicija "krsa"?

Auto prvog vlasnika star 17 godina (recimo moj) ne moze da bude definicija krsa zato sto:

- Ima servisnu knjizicu
- Redovno se odrzava po servisnom uputstvu
- Svi sistemi (mehanicki i elektro) na automobilu su 100% ispravni i u fabrickim specifikacijama.
- 100% ispravan trap, amortizeri, kocnice i ostalo (sve sto se pokvari, menjam istog trenutka - spone, kugle, amortizere i ostalo). Trap centiran redovno.
- 100% ispravni motor i menjac
- 100% ispravne gume (dvaput godisnje ih pregledam kod vulkanizera i trapadzije, menjam cim kazu da su za zamenu) - i balansirane redovno.

Takav auto i posle 17 godina je apsolutno siguran i bezbedan za svog vlasnika. Dakle, utegnut, ne lupa, ne cvrcka, nista nije "labavo". Motor, menjac, kvacilo i sve na autu funkcionise identicno kao i od prvog dana, zato sto se odrzava apsolutno bez pogovora po servisnoj knjizici.

Definicija "krsa" je upravo obrnuto od ovoga.

Dakle, prvo treba saznati u kakvom je stanju automobil, pa onda pricati da li je krs ili ne.
[ ventura @ 03.09.2007. 17:04 ] @
Citat:
cozmo_im

Definicija "krsa" je upravo obrnuto od ovoga.

Dakle, prvo treba saznati u kakvom je stanju automobil, pa onda pricati da li je krs ili ne.


Slažem se, ali vlasnik automobila koji je tako održavan sigurno neće pitati na koliko obrtaja je maksimalni momenat kako bi mogao što bolje da iscedi ono malo snage iz motora...
[ vladd @ 03.09.2007. 18:16 ] @
@cozmo_im

Tvoj auto, takav, nije "krs". Ali je i dalje star auto, sa sklopovima dovoljno starim.
I sam vozim skoro punoletan auto, i krecu kvarovi "iznenadjenja", pre par meseci mi je puklo crevo zadnje kocnice, iako je "uredno" menjano pre 5 godina..potonula pedala, sreca te sam skretao, pa samo 20 na sat..da je drugacije bilo, ne bi ni znali niti bih kome mogao da pricam sta me "iznenadilo"..

Postoje delovi karoserije koji jednostavno zbog zamora materijala puknu, iako su do juce bili dobri.

A ne verujem da neko rentgenski ili ultrazvucno proverava karoseriju, uz zamenu ulja, amortizera, creva, i delova koji se ne menjaju "redovno", vec po potrebi, kada otkazu.
Koliko njih menja paknove, a koliko glavne kocione cilindre..
Ima gomila delova koja bi se nabrojala, a ne spada u redovan servis i proveru.

Pa moze da mu pukne i letva volana, i nosac na trapu, i to je, sa navedenim ubrzanjem siguran jarak ili "leva" traka..

Tu prosta, plitka, sveprisutna ocena "DOBAR" je ne vazi. Takva je proizvodnja, materijali nisu veciti..

Poz.
[ vladd @ 03.09.2007. 18:29 ] @
A cak i da je Golf 5, nov, spomenut je, problem "brze" voznje nije ni taknut, gume, podloga, moguci problemi, balans vozaca, snaga vrata i ramena doticnog fandja, tehnika voznje i "lepljenje" auta po putu.... Da je to prosto gazenje pedale, i adrenalin + hrabrost, svi bi bili sumaheri, ili bar polovina..
Koliko asfalt moze da podnese opterecenja, sta mislis da li je pomislilo 0,00000001 promil "brzih" vozaca, u godinama mladim..

Poz.
[ La_odvala @ 03.09.2007. 19:04 ] @
Sasa kazi odakle si pa da ti ja pokazem kako se ubrzava... Taman imam nekoliko motora ako ti treba neki da ti prodam, inace ako oces da ga mangupiras onda bolje uzmi BMW za 500E i teraj dok ti ne prodje merak kakva ubrzavanja sa 1300 kubika ! Kakve su to gluposti ! Inace ako si zainteresovan imam motore za to da ti prodam pa ubrzavaj do mile volje.
[ izida @ 04.09.2007. 11:26 ] @
a na koliko obrtaje treba menjati brzinu sa ASTROM G 1.6 8v????
[ Snoop` @ 12.11.2007. 14:37 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=9-F1aSB5CWU
[ vladd @ 12.11.2007. 15:49 ] @
Izvini, objasni na sta si mislio, sa ovim filmom, na saltovenje "prva-druga" na 5500 obrtaja, na postizanje stotke za 15-ak sekundi....

Poz.
[ Snoop` @ 12.11.2007. 16:34 ] @
Koliko vidim 'saltanje' je na 5100 5200 mada po pravilu treba na 5500 pa i malo preko da se salta, i stotka je za 10 sekundi a ne za petnaest, pogledaj malo bolje, s obzirom da "i" motor ima samo 60 konja i nije pod kompresijom kao "s" motor, auto ide odlicno za tu konjazu... eto malo nadovezo sam se na temu...
[ cozmo_im @ 12.11.2007. 18:19 ] @
Ja sam ovde izmerio "samo" 15 sekundi do stotke... stoperica ne laze... kao ni tajming na snimku...
[ Snoop` @ 12.11.2007. 18:58 ] @
Pa gas je dat kada je bilo 02 sekunde na snimku i na 12 je dosao do 100-ke... na 19oj sekundi je na 120km/h.

[Ovu poruku je menjao Snoop` dana 13.11.2007. u 15:39 GMT+1]
[ vladd @ 12.11.2007. 19:40 ] @
Pa gas je na 2000, u "tajmingu" 00.00, kada je pustio kvacilo(druga-treca sekunda kako je krenuo, uz zemljotres), kazaljka je prisla stotki u 00.19( za debljinu kazaljke ispred), s tim sto se izmedju 90 i 110 vukla, u 23 sec je jos uvek na 100, tacno, vidno sporo. Do 35 sec nije dodirnula sledecu crtu, a vec horizont pocinje da se solidno trese..

Pa i kec brze, trecom, skoci od 80-120..dalje su problemi..mislim sa 1155ccm i ipm-ovom "multipoint" opremom(mislim na multi broj mesta gde curi gorivo)

Poz.
[ SmilieBG @ 12.11.2007. 21:24 ] @
Mene je srecom, povuklo nesto drugo - stajling auta :)
Imam skoro sve sto se moze imati za moj trenutni auto. Oke, ima nekih esktremnih stvari, koje jednostavno ne zelim da stavljam, inace bi sebi zatvorio 50% puteva kuda ne bi mogao fizicki da prodjem :)

Auto izgleda kao 'avion' a motor 1.2 sa 80 ks :) I opet - lepse mi je da 'krstarim' 80 do 100 na sat, sa fantasticnim zvukom motora / auspuha, nego li da razmisljam hoce li stati kad treba ;-)

OT: za ubrzanje se gleda max ob. momenat;
za maksimalnu brzinu se gleda broj konja.

Poz,
Sale
[ RS TURBO @ 12.11.2007. 21:30 ] @
sto se tice onih sto vicu auto staro krs... tu su se malo za***.... jer ne mora znaciti auto sto je staro da nije sigurno npr. ja imam ford escrot koji je star 20 god. ( ima cak i servo i abs) a prijatelj ima golfa 4 koji je star 7 godina i moje je auto u boljem stanju od njegovog 100 puta u njega sve nesto skripucka pa malo malo crne senzor od abs-a malo malo ode turbo pa stavi novi pa stalno ga zeza kontrola viskog pritiska pa steka turbo malo malo ode lamela malo malo ode podizac a ja nemam nikakvih problema u odnosu na njega. mijenjam ulje redovno sve redovno mijenjam i radim ( sto treba i na novim autima raditi jer da se to ne radi bilo bi i novo auto kako se kaze krs zivi) auto mi lezi u krivinama nema nikakvih problema sto se tice guma kod mene su Michelin pilot sport onda sto se tice amortizera ulje-plin diskovi novi plocice nove auto perfektno koci i ubrzava ali opet i novo i staro auto treba odrzavati da bi se moglo voziti (brzo,sporo nije vazno) i imati dobre gume i dobre kocnice i amortizere zbog nasih veoma dobrih cesta :) a sto se tice ubrzanja ako imas knjigu od tog kadeta onda uzmi i nadji u njoj ti pise na koliko obrtaja ostvaruje max snagu npr. na 5800 obrtaja preko toga ako ides auto ce i dalje ubrzavati ali ne kako je ubrzavalo do 5800 obrtaja jer poslije tih 5800 obrtaja snaga ti opada (to je primjer 5800 obrtaja) evo primjera na slici jednostavna slika

http://www.motorcycle.com/imag...t/Shoot-Out/00k1200lt-dyno.gif

pa pogledajte kako opada snaga poslije 6200 rpm znaci motor poslije toga i dalje ce vuci ali gubi snagu znaci nema punu snagu koju je imao do 6200 rpm tako da nemas efekta ici poslije toga u knjici ti pise na koliko obrtaja ispuca punu snagu i na kojem gorivu
pozzz



[ SmilieBG @ 12.11.2007. 21:45 ] @
@RS Turbo: a koliko kosta tvoj escort, tj koliko si ulozio u njega?
A Kadet? :)

Dakle - kako god okrenes krs. I niko nije rekao da je krs samo zato sto je staro. Pa neki od najskupljih automobila su stari preko 50 godina ;-)

Ali imao sam kadeta suzu i OTPAO mi je ceo levi nosac tocka, sa sve tockom. A znas kako? Naglo zakocio...

Pa ti vidi :)

Poz,
Sale
[ RS TURBO @ 12.11.2007. 21:50 ] @
koliko sam ulozio ulazem normalno koliko i trebam (ja ne zalim na auto) a koliko kosta to ne znam nit ga mislim prodavati a kadet hehe dobro kod opela je poznata "dobra" limarija hehehe tako da... :D
[ SmilieBG @ 12.11.2007. 23:00 ] @
Pa upravo o tome i pricam. I ja vrlo vrlo redovno odrzavam svoj auto - ali neko ko kupi kadeta (kao sto sam i ja nekada), ga kupuje jer je jedva nategao lovu za sam auto. A odrzavanje? Mozda neke, tamo prestupne godine ;)

Poz,
Sale
[ BigFoot @ 13.11.2007. 10:25 ] @
Da li je moguće da za maksimalno ubrzanje treba obrtaje vući sve do maksimuma snage? Zar nije bolje do gornje granice maksimuma obrtnog momenta, pa prebaciti u sledeću brzinu, a broj opadne do oko donje granice max OM i onda nastaviti sa ubrzanjem? Ovako bi se ubrzavalo uvek u opsegu max OM, što mu je i definicija, a što mi izgleda najbolje.
[ Nebojsa Milanovic @ 13.11.2007. 10:34 ] @
Ne, naravno.

Za najbolje ubrzanje ti treba maksimalna ukupna snaga, koja se ima na najvišim obrtajima, a ne najveća snaga po jednom obrtaju koja se ima u režimu maksimalnog obrtnog momenta.
[ RS TURBO @ 13.11.2007. 11:19 ] @
e ovako kod mene u knjizici ford-ovoj pise 140 Nm @ 4800 rpm i isprobao sam tako saltati i ide za 14 sekundi do 100 km/h a kad saltam na 6000rpm na koliko pise u knjizici da ispuca svu snagu (105 HP) onda idem za 10 sekundi do 100km/h sto je velika razlika bar za mene i tako ti je najbolje ici gdje ti pise da ispucava svu snagu motora na koliko obrtaja na toliko i saltas i imaces najbrzi start u odnosu na druga saltanja et pozzz
[ BigFoot @ 13.11.2007. 11:29 ] @
Sad mi opet ništa nije jasno
Ovde je već bila tema A šta je, ustvari, obrtni moment?, ali sad opet ne razumem čemu služi i zašto je bitan veći OM? Čemu on doprinosi, ako ne ubrzanju pri trenutnom broju obrtaja?
[ cozmo_im @ 13.11.2007. 12:19 ] @
http://vettenet.org/torquehp.html

Lepo objasnjeno.