[ Zeleni zub @ 10.09.2007. 10:50 ] @
Audi 80/1.8/1988

Bio sam na tehnickom, videli malo slabije zadnje kocnice. Otisao u radnju, kupio paknove (Trusting, 1700 din).
Otisao kod majstora, namestili, ali posle 5-6 kocenja tockovi zadnji zablokiraju, tj. bas se primeti kao da je podignuta rucna, auto drugacije zvuci, brzo gubi brzinu kad se pusti na ler itd. I naravno greju se zadnje felne.
Vratim se, covek opet sve skine, proveri, namesti, tockovi se lepo vrte, ali posle 5-6 kocenja ponovo zablikiraju oba tocka.
Izgubili smo 6 sati i sigurno 5 puta sve skinuli i namestili ali problem nismo resili pa smo vratili stare paknove dok ne vidimo sta cemo dalje.
Ono sto smo zakljucili je, da deo 16 sa attachovane slike posle tih 5-6 kocenja spadne u skroz donji polozaj i time blokiraju tockovi. (Naravno, kad covek namontira, deo 16 pomeri na gore i tad se tockovi lepo vrte, ali posle par kocenja deo se spusti).

Sad me zanima da li je neko imao slican slucaj i savet kako da resimo problem.
[ Java Beograd @ 10.09.2007. 11:26 ] @
Hm, pošto s starim paknama nema problema - ja bih tražio razliku. Dakle, ako treba i pod lupom, fizička razlika između starih i novih pakni. Naravno mislim ovde na telo pakne a ne na kočioni sloj. Jer negde mora da se razlikuje, i onda to mašinski obraditi i dovesti u isto stanje.

Malkice off topic: istrošenost kočionog sloja zadnjih pakni je uzrok slabog kočenja u neverovatno malom procentu slučajeva.
[ tweeester @ 10.09.2007. 12:09 ] @
Pomenuti deo izgleda kao deo samo-stelujuceg mehanizma (mada nisam video kako je to na Audi-ju). Imao sam slican problem samo obrnute prirode ... slabo kocenje sa novim paknovima a razlog je bio taj mehanizam koji nije hteo da se zategne. Naravno, razlog je bio neuki majstor koji to nije znao/umeo da namesti ni posle nekoliko rastavljanja.

Da li su ti u kompletu sa paknovima dosli i delovi ovog mehanizma? Ako jesu, onda menjaj majstora , ako nisu ... onda je zaista cudno.

p.s. U mom slucaju, na novim delovima samostelujuceg mehanizma trebalo je uraditi par "jednostavnih" stvari, zakriviti jedan osigurac i slicno, ali treba znati sta ...
[ Doberman @ 10.09.2007. 14:02 ] @
Pre 7-8 godina ,dok sam vozio golfa2 imao sam isti problem,bio sam se zainatio da ih namestim da rade kako treba ali sam posle 15 dana zajebavanja
problem resio tako sto sam kupio druge paknove ali ovog puta Lucas.
Paknovi su izgledali na oko identicno ali je sa Lucas-ovim sve funkcionisalo kako treba a sa ovim drugim(ne secam se marke,neki "italijanski")
nije moglo da se napravi da radi lepo.
Po secanju bih rekao da je mehanizam vrlo slican ako ne i isti kao na Audi-ju.
Pozzz
[ vladd @ 10.09.2007. 14:29 ] @
Takodje slicne stvari su se desavale. Problem je resavan tako sto se obore ivice novih paknova sa turpijom, narocito one uzduzne, koje "pecaju" dobos (da se malo trapavo izrazim). Naravno, cela anker platna se ocisti sa mesinganom cetkom, i proveri cilindar, da li podjednako gura obe strane. Moze da se dogodi da je jedan klipic zaprljan, ili deo cilindra.

Znaci ciscenje(narocito donjeg oslonca paknova) anker platne i "obaranje" ivica, i obavezno podesiti rucnu na treci- cetvrti zub, neka te ne mrzi(a ni majstora) da se kasnije doteze, kada "legnu" i malo se potrose paknovi(predpostavljam da se sajla nece jos istegnuti).

Obratiti paznju i na riseve dobosa na ivici "zone kocenja", ako se ne obradjuju..

Poz
[ Zeleni zub @ 10.09.2007. 17:56 ] @
Hvala svima, pokusacu za par dana kod jednog drugog majstora pa cu javiti stanje stvari;
i meni je palo na pamet da vratim paknove, ali rekoh da se prvo raspitam;
U pakovanju su dosli samo paknovi bez ostatka mehanizma.
[ vladd @ 10.09.2007. 18:44 ] @
Mora bar poprecna stangla da dodje, retki su kompleti i sa oprugama, polugicama i osovinicama..

Poz.
[ Zoran TV @ 10.09.2007. 21:19 ] @
Potrazi FERODO FSB150
Ubuduce seti se Engleske poslovice :
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino!
[ Zeleni zub @ 10.09.2007. 21:35 ] @
Ma lik me pitao hoces od 1000 ili 1700. Upravo zbog te poslovice sam kao iz puske odgovorio 1700, al' eto vidis :-(
[ dekster2 @ 10.09.2007. 22:27 ] @
Nemoj bacati pare na majstore.Taj deo sluzi da paknovi kada se trose
zub pada i gura pakn ka dobosu(samostelujuci paknovi)
Cilindar suvise izbaci klibove i to se zaglavi jer su ti dobosi otisli.
Zameni dobose.
[ Zoran TV @ 11.09.2007. 17:08 ] @
Izvinjavam se, ubuduce trazi deo proizveden od firme za cije si ime cuo. Nase trziste su poplavili kineski delovi tako da mi je i onih 1700 bila mala cifra, a i firma koju si naveo kao proizvodjaca je ...
Nova preporuka :
Promeni prodavnicu!
[ Zeleni zub @ 28.09.2007. 19:02 ] @
Resih problem danas;
najpre sam ja bio nesto zauzet, pa je majstor imao neki poveci posao, pa opet ja guzvu i tako par nedelja, ali danas smo apsolvirali temu.

Elem, novi paknovi imaju nepravilnost ili mozda nisu odgovarajuci, uglavnom, ona poluga koja je vezana za sajlu rucne kocnice ima neku krivinu u gornjem delu pa se zbog toga paknovi nisu vracali nazad pa je zub propadao nanize i tockovi blokirali.
Dalje, zadnji kocioni cilindri, (nisu pustali ulje ni blokirali, na oko delovali OK :) ), em nisu medjusobno identicni, em nijedan nije kao ova dva sto sam kupio nova, bruseni su im i klipcici i kuciste, imaju neki cudan oblik - ne pitaj sta je ono budzeno.

Zamenjeni kocioni cilindri i nastelovana rucna na drugi-treci zub i eno ne prepoznajem auto kad prikocim (naravno i papucica se malo podigla, tj. hvata na gore)...

TNX na savetima, poz !
[ koskabgd @ 11.08.2008. 23:41 ] @
imao sam i ja taj problem u pitanju je fiat brava.nakon 10 min voznja paknovi pocnu toliko da skripe i da se greju da mi dodje da izadjem iz auta i da ga zapalim.odem ja kod majstora u pitanju su bili mehanizmi za stelovanje paknova koje mi je inace sjebao neki caletov asvalt majstor dok je montirao nove paknove
[ vladd @ 11.08.2008. 23:56 ] @
Dozvoljena sila kocenja na valjcima moze da bide i 30% od sile na prednjim tockovima. Ali to "majstori na tehnickom ne zele da priznaju, ni pod mukama, kako bi inace zaradili baksis.

Kod nekih vozila je fabricki podesen odnos kocenja 70-30%, plus sama metoda merenja, a najsladje je kada je motor napred(na njihovu srecu, masovna pojava), a valjci mere tezinu..baksisa nikada dosta.

I tako, nakon baksisa, krenu da se penju po gepeku , kao da nateraju neku vrednost...kojoj bi se i fabrika cudila

Elem, ako se samo izvrsi zamena paknova, mogu se ocekivati problemi. Potrebno je obraditi dobose(vrlo specificno, uz poseban nosac, na strugu, ako je vec onemoguceno brusenje), i ocistiti i razraditi mehanizmi, ukljucujuci i sajle.

Kada se tako uradi, nikada nema problema.

Asvaltni majstori rade sa nultim troskovima, tako da samo pakuju donet materijal, uz sitna briskanja i povrsno pirkanje sklopova.
Ali jako slicno rade i "garazni", dok se ne napravi problem, ali tada se traze nabavke raznih novih delova, uz opravdanja oko "prvih" malih i "drugih" vecih, neophodnih troskova...


Poz.
[ rendzer1 @ 28.12.2009. 09:49 ] @
evo ovako ja se malo razumijem u te stvari pa cu vam reci u cemu je problem,jer ja sam zavrsio i skolu za auto mehanicara,
dakle problem je u istrosenosti dobosa jer kada se stave nove pakne dio za samo stelovanje mora biti u samom vrhu pakne i kada stisnete kocnicu on moze da propadne za samo jedan teko receno zub koji se nalazi na njemu a ako propadne do polovine i vise znaci da morate zamijeniti dobose,jer kada zakocite par puta i obloge na paknama se jos potrose tada taj dio propadne toliko da se pakne rasire toliko da se vise nemogu vratiti i tada dolazi do blokiranja tockova
ako imate taj problem i ako ste u mogucnosti premjerite nove i stare dobose i uvidite razliku
ako je veliko odstupanje tada se morate izloziti trosku i kupiti nove dobose koji nisu bas jeftini
toliko od mene
pozdrav iz gradačca
[ komosarz @ 28.12.2009. 11:36 ] @
Pogledaj datum!!!!!!!!!