[ dalibor277 @ 10.09.2007. 14:58 ] @
| Zdravo, drugari!
Imam Escorta 87. godište, 1300 kubika, benzinac, a imam i ugrađen gas.
Koristim ulje Prista Super Gas 15x40 (mislim da je to sintetičko ulje i košta oko 250 dinara/l). To je neko ulje iz Ukrajine koje se prodaje na Lukoilovim pumpama. Auto mi troši, zavisno od vožnje, sigurno 500-600 grama ulja na 1000 kilometara. Ne baca ga nigde (motor je čist) i čini mi se da sve više i više povećava tu potrošnju. Motor ima, za njegove godine, super rad. Video sam na forumu da se mnogo priča o plavičastom dimu... Meni se dim vidi samo kada upalim auto, odnosno kada je motor hladan. posle 5 minuta rada nema nikakvog dima. Inače, kada se odvrne čep za dolivanje ulja i izvadi šipka-merač za ulje, a auto radi, nema bacanja ulja. Znam da auto ima 20 godina, ali da li bih možda promenom vrste ulja ili proizvođača mogao da pokušam da smanjim njegovu potrošnju. Pre ovoga sam vozio Ladu koja je bila 86. godište, a ulje je trošila baš neznatno, možda 100 grama na 1000 kilometara. Da li motori povećavaju potrošnju ulja ako se voze na plin?
Hvala svima koji će da odvoje koji minut vremena da bi mi pomogli! |
[ cozmo_im @ 10.09.2007. 15:38 ] @
Gumice ventila su otisle. Sto zbog godina, sto zbog toga sto ih plin ne podmazuje, tj. hladi - to radi benzin kod starijih tipova motora.
Nista strasno, menjaju se lako, jeftino i brzo, a ume da potrosi zbog njih i litar na 500km tako da, nemoj da brines...
Kad zamenis ulje, sipaj 10W40, to je polusintetika, nece da skodi (prvo zameni gumice!)
15W40 je mineralno ulje.
[ vladd @ 10.09.2007. 15:39 ] @
Proveri prvo gumice na ventilima, i lepo bi bilo ako bi mogao i ventile da pogledas, ali ..skidanje glave, a malo njih ima sprave za pregled bez otvaranja. Mozda proveriti kompresije na cilindrima.
Uglavnom gumice na ventilima prave prvu jutarnju zavesu, i povremeno u voznji, uz naglo dodavanje gasa. Naravno, sto vise gasa, veca potrosnja i ulja i svaga.
Poz.
Istovremeno smo zvrljali:)
[ dalibor277 @ 10.09.2007. 15:48 ] @
Hajde da probam sa tim gumicama, pa ću videti. Bolje je da krenem od sitnijih stvari.
Hvala drugari u svakom slučaju!
[ cozmo_im @ 10.09.2007. 16:28 ] @
Ako je kompresija dobra, nadji majstora koji ce ti zameniti gumice ventila bez skidanja glave. Ne treba otvarati motor bezveze ako je u dobrom stanju. Kompresija moze da pokaze i da je neki od ventila crkao, ne mora da budu karike. Karike ce majstor proveriti leak-down testom - izmerice kompresiju na suvo pa ako je losa, kapne se par kapi ulja u cilindar i ponovo se meri. Ako se poveca, karike su u pitanju. Ako vrednosti ostaju iste - neki ventil je otisao.
[ dalibor277 @ 11.09.2007. 12:49 ] @
Pitanje je samo gde pronaći dobrog majstora... Ima dosta onih koji misle da su dobri majstori, a ustvari nisu ni za staro gvožđe. Baciću se na traženje takvog, pa se javljam sa izveštajem.
Hvala i pozdrav!
[ cozmo_im @ 11.09.2007. 14:04 ] @
Ako si u BGD-u ili okolini, poslao sam ti kontakt OK majstora na privatnu poruku. On odrzava moju Toyotu vec godinama unazad.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.