[ dalibor277 @ 12.09.2007. 11:24 ] @
Da li neko zna koliki treba da bude zazor kod svećica??? Da li to zavisi od zapremine motora, snage ili nečeg drugog?
Hvala i pozdrav!
[ vujo032 @ 12.09.2007. 11:59 ] @
Koji motor?Motorcikl ili auto?Dvotaktni ili?
Za koji model konkretno pitaš.Ili te zanima uopšteno?
[ tweeester @ 12.09.2007. 12:01 ] @
Zazor svecica je u principu individualna stvar za svaki model motora ponaosob, tako da pokusaj da nadjes na net-u specifikaciju za tvoj model.
[ vladd @ 12.09.2007. 12:05 ] @
Zazor svecica odredjuje zapremina motora i stepen kompresije. Otprilike se odredjuje velicina varnice i prema njoj radi i bobina. Poenta je u energetskom "prinosu inicijalnog paljenja.

To su neki od onroverznih detalja, stepen kompresije "smanjuje zazor a zapremina povecava. Energija iz bobine i polozaj svecice ucestvuju u velicini zazora ako je veci zazor potrebna je veca energija (probojni naponi su uglavnom dovoljni, i na tim pritiscima), a polozaj svecice, najcesce bocno u odnosu na oblik komore, takodje "trazi" veci zazor.

U "odluci" ucestvuje i tip i namena motora, sreca da svecica ima i neke druge "osobine", temperaturu "samociscenja", oblik elektrode.. tako da se zazori krecu u relativno uskom opsegu od pola do manje od jednog mm(opseg ne ceo zazor), a bobina energijom pokriva promene zazora i do 0,2mm

Poz.
[ dalibor277 @ 12.09.2007. 12:17 ] @
U pitanju je automobil od 1300 kubika, Ford Escort. Bio bi mi od koristi i neki link, pa da potražim...
Hvala!
[ cozmo_im @ 12.09.2007. 12:49 ] @
Stari trik - uzmi sibicu i podesi zazor svecice... tako da sibica tesno staje izmedju elektrode i vrha. To je za prvu pomoc dok ne nadjes zazor... mogu ti ja pogledati u autodati ako oces... zazor zavisi i od toplotne vrednosti svecice.

Koji je tacno model Escorta i motora, pogledaj u saobracajnoj, ako oces da ti vidim u autodati...
[ bakara @ 12.09.2007. 12:53 ] @
A zasto jednostavno ne kupis nove svecice i ne razmisljas o zazoru?
[ Horvat I @ 12.09.2007. 13:10 ] @
i one ce ostariti! Ako nemas fabricke podatke stavi 0,5mm
[ dalibor277 @ 12.09.2007. 13:24 ] @
Ivane, Ford Escort 1300 kubika, 44 kW, 87.godište.
Inače, kupio sam pre 2 meseca Motorkraft svećice, tako da sam hteo da ih ponovo kupujem ne bih ni pitao koliki je zazor. Skidao sam ih juče da vidim da li su masne i video sam da im nije isti zazor.
Obrati pažnju šta sam primetio. Kada skineš kabl sa jedne svećice, naravno dok auto radi, onda se menja rad motora, što je i normalno prema mom razmišljanju. To se dešava kod tri kabla, ali kad skinem četvrti kabl rad motora se ne promeni. To, po meni, ne bi trebalo da se dešava. Šta misliš o tome? I pogledaj mi, molim te, za ovaj zazor ili mi pošalji neki link, pa ću ja tražiti da ti ne bi gubio vreme.
[ deki45 @ 12.09.2007. 13:27 ] @
Posto nisi dao detalje... za starije modele zazor je oko 0,75 a za novije 1mm

Pisali smo u isto vreme trebalo bi da je 0,75
[ cozmo_im @ 12.09.2007. 13:30 ] @
Citat:
bakara: A zasto jednostavno ne kupis nove svecice i ne razmisljas o zazoru?


Svaki put kad kupim original NGK za Toyotu, zazor skoro nikad nije isti... iako su preskupe u odnosu na ostale. Dakle... mora se podesiti. Nekad se desi da jesu podesene, nekad ne.
[ lancia88 @ 12.09.2007. 13:34 ] @
Pozdrav,

morao bi da primetis poremecaj u radu motora kad svaki od kablova skines. Ne primecujes ga jedino kod onog cilindra koji ne radi, proveri da li se zasigurno nista ne menja kad skines kabl sa tog spornog. U tom slucaju tragas najpre za problemom kabla ako si vec svecice pazario i stavio nove.
[ dalibor277 @ 12.09.2007. 13:50 ] @
Citat:
lancia88: Pozdrav,

morao bi da primetis poremecaj u radu motora kad svaki od kablova skines. Ne primecujes ga jedino kod onog cilindra koji ne radi, proveri da li se zasigurno nista ne menja kad skines kabl sa tog spornog. U tom slucaju tragas najpre za problemom kabla ako si vec svecice pazario i stavio nove.
[quote]lancia88: Pozdrav,



Svećice sam pazario pre 2 meseca, a kablove za svećice pre mesec dana. Proveravao sam i dešava se to što sam napisao. Kod 3 kabla se oseti promena u radu, ali kod 4-og ne. Kao da ne postoji... Verovatno taj cilindar ne radi. Šta raditi ako je to tako?
PS. Verovatno vam postavljam jako glupa pitanja, ali se stvarno jako malo razumem u mehaniku, pa se nadam da mi nećete zameriti.
[ deki45 @ 12.09.2007. 14:24 ] @
Kada skidas kabl sa 4. svecice da li imas varnicu na tom kablu?Ako imas jaku varnicu onda merenje kompresije...
[ vladd @ 12.09.2007. 14:27 ] @
Pa da si pazljivo citao moje "davljenje".

Zakljucak je, ako su isti kablovi, svecice na sva cetiri cilindra, ocigledno neki od uslova u tom jednom cilindru nisu u redu. Najverovatnije nemas kompresiju, sto se lako proverava, i uzrok nestanka kompresije. Pisano je o tome.

Mozda bi trebao, kao laksi zahvat, da skines kapu razvodnika i pogledas da nije ostecen pin za taj cilindar, sto moze da oslabi varnicu.

Los zazor na svecici nema takve simptome. Moze da prekida u turi, ali i na leru ne bi smeo da "ne reaguje" na skidanje kabla.

Poz.
[ dalibor277 @ 12.09.2007. 14:48 ] @
U pravu si, Vlado. Ja kapu uopšte nisam ni skidao, niti sam gledao kontakte u njoj. To ću prvo danas da pogledam.
koliko sam ja shvatio iz Vaše priče ako baca varnicu tj. dobra je i kapa i kabl, onda je cilindar. Ako je cilindar onda je loša kompresija, verovatno. Ako tome dodam da mi troši malo više ulja nego što bi trebao(700-800 gr na 1000 km ) onda je zaključak da treba ustvari krenuti od karika. Ne znam više šta da mislim. Možda je najbolje uzeti litar goriva i zapaliti ga. Jbg
[ lancia88 @ 12.09.2007. 16:34 ] @
Pozdrav,

polako sa tim katastrofalnim scenarijom, najverovatnije i najcesce ipak nije do toga ako nije i neke druge simptome pokazao pride.

Ukoliko je u pitanju neki od krajnjih cilindara, prvi ili cetvrti (nisam siguran da li je to cetvrti koji si proverio ili cetvrti po konstrukciji motora), onda bi se, ako je cilindar u pitanju, morao pojaviti i problem paljenja koji se javlja kada je velika razlika izmedju prvog i zadnjeg cilindra. Kad pritisnes prekidac i svetlo se ne upali, ne ides prvo do trafoa 380V da tamo proveris nego redom, sijalica/prekidac/osigurac/itd. Tako i ovde, proveri prvo svecicu i kabl, tu je najveca verovatnoca, zatim ide razvodna kapa po nivou ozbiljnosti kvara ali i jednostavnosti operacije. Problemi u cilindru bi se morali manifestovati vec u radu i oni zadnji dolaze na red.