[ Nuklearni Vojvoda @ 15.09.2007. 14:39 ] @
| Vlasnik sam Yuga tempo 1.1, 2002. godiste. Pretrazih ovaj forum ali ili nisam dobro gledao ili nisam nasao kolika bi trebala da bude stvarna potrosnja yuga. U specifikaciji pise da je po gradu oko 9. Ja sam izracunao da mi je oko 11L po gradu i to kad se vozim sam, sa prednjim gumama na 2,5 a zadnjim 2,2. Ulje u motoru je elf. Moguce je da karburator nije nikada ciscen. Da li je ova potrosnja normalna ili treba da preduzmem nesto? Za ciscenje karburatora mi traze 2000 a novi je 3800. Sta je pametnije uraditi? Hvala unapred |
[ KMaRKo @ 15.09.2007. 15:09 ] @
Nisi naveo koliko je auto presao! Karburator moze biti prljav ali se to uz povecanu potrosnju manifestuje jos i kroz nepravilan rad, trzanje, gusenje motora, nemogucnost podesavanja smese pa samim tim i povecan miris benzina u izduvnim gasovima itd... Potrosnja ce ti retko biti manja od 9 lit po gradu sto je normalno, ali je 11 u letnjim uslovima ipak previse! Gume su ti previse napumpane (ako je standardna dimenzija 145R13), to ne smeta potrosnji ali svakako smeta trapu, amortizerima itd. Mislim da treba da bude 1,8 i 2,0! Moj savet: kupi dihtung poklopca karburatora, otvori sam karburator, izvadi plovak i pogledaj kakva je situacija sa prljavstinom. Ne mozes nista da zeznes samo ne moj raditi nista na silu. Ako vidis da je previse prljav, ocisti koliko mozes, stavi novi dihtung i sve to lepo sklopi. Onda odes kod nekog majstora i nista ne pricas nego samo trazi da ti podesi smesu i nasteluje da lepo radi. Ako moze da je podesi nek ti to odradi i onda prati kakva je potrosnja. Ako je ipak toliko prljav da se ne moze podesiti ja bih se svakako odlucio za novi karburator jer tih 1.800 dinara moze da bude jako malo u odnosu na ono koliko ces se mozda jos zezati oko tog "ociscenog"!
Pozdrav!
[ Nuklearni Vojvoda @ 15.09.2007. 15:16 ] @
Presao je 50800km, probacu da otvorim i da pogledam mada nista nisam radio na kolima pa mi je malo frka da li uopste to ja da radim. Videcu sta cu, hvala u svakom slucaju.
[ bakara @ 15.09.2007. 17:51 ] @
Fabricki podaci:
Potrošnja [l/100km]
Grad 9,4
Kombinirano 7,0
Otvorena cesta 6,0
[ vladd @ 15.09.2007. 18:24 ] @
Promeni filter za vazduh i podesi pritisak u gumamam kako ti je KMaRKo napisao(razvalices ionako kilav trap). Probaj sa nekim sprejom (uz pazljivo citanje uputstva) da ocistis karburaor, i pogledas nivo goriva i stanje dizne na plovku.
Remont karburatora, ako je IPM, se ne isplati, jeftinije je kupiti novi(mozda samo set dizni, nije skup, ako ne pomogne...bacene pare). Mada je preporuka za kupovinu polovni Weber, ili retki Dellorto, pre nego novi IPM.
I plin...
Poz.
[ yetta @ 21.09.2007. 23:02 ] @
I plin...
Gospodin VLADD je u pravu!
Samo Vas plin spasava. Vozim "YUGO 55", 1991 godiste. Pre dve ipo godine radio sam generalnu na 186.000 km samo zato sto sam poverovao u aditiv iz Rusije prodavan od firme "TIBA-TRADE". Aditiv mi je zagusio uljnu pumpu i filter i da bude nesrece desilo se da mi je nekako u to vreme pregorela signalna sijalica za kontrolu pritiska ulja. Rezultat: Prolupali leteci lezajevi radilice.Uradio sam generalnu, ugradio "Lovato" gasnu instalaciju sa rezervoarom od 55 l (u gepeku i sada imam jos uvek dovoljno mesta, moze da stane npr.: Sigurnosni trougao-ali u sklopljenom stanju, pa kljuc za tockove-ali manji, apoteka-takodje manjeg formata itd. ali sve manjeg formata jer ja nisam grandoman). Ali poenta je u tome da ja sada imam verujte mi na rec potrosnju u gradskoj voznji od 8,3 - 8,8 l/100 km. Ovu potrosnju konstantno imam periodu od 2,5 god a presao sam dosada 35.000 km od generalne.
Predhodno sam na pogonu sa nasim "Superom" imao potrosnju od 11-11,5 l/100 km u gradskoj voznji sa istom dnevnom relacijom.
Prvo sam cistio lonce karburatora (jednostavan postupak ako Ste imalo tahnicki potkovani), dodao filter za benzin, pa kupio komplet dizni i zaptivac (dihtung), ionako redovno kontrolisao pritisak u gumama, redovno menjao filter za vazduh, placao ciscenje i podesavanje karburatora, i na kraju (a trebao sam na pocetku) pitao koliko kosta nov IPM karburator !??
Odgovor: 1750 din.
Dajte mi odmah dva, jedan da montiram (jednostavan postupak ako Ste imalo tahnicki potkovani) a drugi u rezervu.
Izvrseno stelovanje, potrosnja 9-9,5 pa za 6 meseci 10, pa za godinu opet 11 l/100 km i tu se sad desava ono napred ispricano: Generalka pa gas. I sad mi je laknulo a i Vama ce verovatno ako ugradite plin.
Uzgred, pre mesec dana sam uradio atestiranje (AMSJ-3600 din + Ljermontova-1200 din), izvrsio redovnu registraciju i sada je sve legalno (po zakonu) jer je u sobracajnoj upisano i drugo pogonsko gorivo tj. TNG (tecni naftni gas).
Radi pojasnjenja isplativosti: 1 litar gasa je sada 45 din a benzina negde oko 87 din.
8,3 l gasa x 45 din = 373,5 din
11,5 l benzina x 87 din = 1000,5 din
Pa sada gde smo u ovoj situaciji ??
I da napomenem da Vam ovo odgovara sugradjanin sa vozackim stazom od 1969 god., koji je na studiranju uz rad u Nemackoj vozio: "auto godine" Sitroen GS, pa Sitroen GS-klub pa Sitroen-Maserati, pa se nakon zavrsetka studija vratio u Jugu i presao na Zastavu 101 pa na YUGO 55 a radi rekreacije i na bicikl.
Pozdrav
[ Nuklearni Vojvoda @ 22.09.2007. 22:24 ] @
Potpuno si u pravu, jedino je sto necu imati gepek, a cesto mi zatreba, pa cu jos da razmislim inace ugradnja je oko 170E + ovo sto si ti naveo za atest. Nego samo mi jedno nije jasno, sto si se uopste vracao ovde na zastavu i na juga pored svega ovog navedenog .... :-)
Veliki pozdrav.
[ RAMBRAKER @ 22.09.2007. 22:56 ] @
....Ili jednostavno da vidis da ti nisu stavili DVOgrli umesto JEDNOgrlog karburatora.....jeste da po pravilu ne treba ali ja znam par slucajeva gde se to desilo....1.1 po fabrickoj specifikaciji ima JEDNOgrli karb ali za zastavu ti ne vazi ...... inace, DVogrli se ugradjuje na 1.3.....Kad skines filter, videces....
[ majstorzoki @ 24.10.2012. 23:49 ] @
I ja imam jednog yugica 89' godiste i ne zalim se na potrosnju goriva.Potrosnja ne prelazi 5 litara i to u grackoj voznji.Malo sam se pozabavio karburatorom i paljenjem.Ne znam kako bi se ponasao sa plinom ali stize zima tako da me i ne zanima plin jer bi imao slabije grejanje koje je i onako bilo slabo a i to je resivo samo mora da se skine slavina i zameni cevcicom od vodene pumpe da bi dobili protok 100%.Sve u svemu i ako trosi malo obicno kazu da gubi snagu ali nije tacno,zadnji put sam ga vozio oko 140-155(petostepeni menjac)i vuce dobro.Ako nekog zanima reci cu mu koje dizne da nadje i da stavi u karburator.
[ cozmo_im @ 25.10.2012. 11:52 ] @
Citat: majstorzoki: I ja imam jednog yugica 89' godiste i ne zalim se na potrosnju goriva.Potrosnja ne prelazi 5 litara i to u grackoj voznji.
Ja vozim kamion Dajc i ne prelazi 4,8 lit dizela u graDSkoj voznji.
[ KrkaCiC @ 25.10.2012. 12:08 ] @
Sad malo ozbiljno,meni deluje neozbiljno da Yugo trosi 5 u gradskoj voznji
Imam zastavu 101, sa fiatovim motorom 1,1 i na otvorenom je oko 7 litara benzina.
Danas bi trebao biti gotov plinski uredjaj pa cu pisati o potrosnji
[ fanfon @ 25.10.2012. 12:16 ] @
A narocito je neozbiljno pisati o nasilnickoj voznji. Gde je kod nas dozvoljeno voziti 140-155?
[ sasa022 @ 25.10.2012. 16:19 ] @
@majstorzoki
U pravu si da dobro podesen karburator i dobro nastelovano paljenje mogu da uticu na ustedu goriva,ali preterujes sa 5l,osima ako ne vozis totalno "penzionerski".
Dodji u BG pa onda pricaj o GRADSKOJ voznji.
Voznju u mestima sa par semafora ja bar ne racunam kao gradsku voznju...
[ cozmo_im @ 25.10.2012. 18:49 ] @
Yugo, uz duzno postovanje svim majstorima ovog sveta, nema teorije da u gradu potrosi 5L na 100km i da ga vozis pola deonica u leru.
Mozda nekako 6,5 moze da se izvuce sa skroz laganom voznjom bez cestog saltanja.
[ majstorzoki @ 25.10.2012. 19:15 ] @
Citat: fanfon:
A narocito je neozbiljno pisati o nasilnickoj voznji. Gde je kod nas dozvoljeno voziti 140-155?
I to je tacno,nasilnicki,nije on za te brzine a i nemamo nigde dozvoljenu tu brzinu ali sam morao da probam.Nema potrebe vise za probu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|