|
[ F.E.A.R @ 16.09.2007. 15:22 ] @
| Posedujem Golf 3 97god,1.6 benzin-gas,zanima me kolika bi trebala da je prosecna potrosnja gasa i koliko uticu dimenzije guma na potrosnju.Trenutno su na njemu alu 16 tj.205/16/50,da li su veliki tockovi i koji je standard za njega(felne i guma).
P.S. Sada trosi oko 11.5 l prosek
Poz |
[ SmilieBG @ 16.09.2007. 17:35 ] @
ako je 11,5l prosek na gas, onda je to po meni sasvim oke. Naravno, zavisi koliko od toga je po gradu, a koliko na otvorenom.
Sto se tice fabrickih dimenzija guma - ne znam, ali su gotovo sigurno manje od tih tvojih.
Sto je sira guma - to je potrosnja veca - ako se gleda isti proizvodjac gume.
Poz,
Sale
[ F.E.A.R @ 16.09.2007. 17:59 ] @
11.5L mesovito 50:50 lokal i vangradska voznja,bas zbog guma sam u nedoumici ako skinem ove i stavim recimo neku 14" sa 185/60/14 da li bi pala potrosnja npr. u procentima 10-20%???A i ove 16"razbise trap.
[ ~Vojvoda @ 16.09.2007. 18:45 ] @
Razlika bi bila oko 5.53% u precniku tockova.
Rolling radius starog je=305,7mm
Rolling radius novog je=288,8mm
Ako zelis malo da experimentises sa velicinama guma i felni imas Tyre Calaculator sto sam uradio u Excel-u, na mom sajtu. Ides na Wheels&Tyress i pri dnu texta imas link.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 16.09.2007. 20:01 ] @
Citat: F.E.A.R: 11.5L mesovito 50:50 lokal i vangradska voznja,bas zbog guma sam u nedoumici ako skinem ove i stavim recimo neku 14" sa 185/60/14 da li bi pala potrosnja npr. u procentima 10-20%???A i ove 16"razbise trap.
Razlika bi se osetila sigurno, pre svega auto bi ti isao za nijansu bolje.. a mislim da bi potrosnja bila manja oko 1 litra.. Ne verujem da bi pala vise jer ti i ovako auto zaista ne trosi puno..
[ pctel @ 17.09.2007. 08:04 ] @
Sa gumama veceg precnika je potrosnja manja, jer sa istim brojem obrtaja predjes vecu kilometrazu. Sa druge strane, sirina povecava potrosnju, pa posto sa jedne strane imas povecanje a sa druge smanjenje, potrosnja ce ostati priblizno ista.
Citat: A i ove 16"razbise trap.
kako to mislis?! Vece gume bolje apsorbuju sitne neravnine na putu, sto je bolje za trap. Nesto sam propustio?
[ vladd @ 17.09.2007. 12:07 ] @
Pa probaj da stavis tegove na ruke, dok nesto radis, pa vidi "kako su" ti ramena. Na to je covek mislio.
Promena potrosnje je, tehnicki, cisto akademska. Veca je razlika u potrosnji "iz glave", da se auto sa sirim gumama "mora" voziti prgavo.
Za montazu "sirih" guma treba uraditi neke preduslove, a ne prosto pljasnuti 205 gumu na golfa. Takav zahvat trazi (osim prosto sire felne) i neke zahvate ne trapu, dodatno namestanje ofseta tocka.
Ako je to uradjeno, i nema problema sa lezanjem ili sa zaokretanjem, pri "silasku" na normalnu gumu moraju se "vratiti" mere i uglovi.
Na ionako "tvrd" auto, odgovarale bi gume 185/70-14 ili 185/60-15(razlika medju njima je manje od 2%, u obimu, s tim sto je prva "bliza" postojecim). Dodatni parametar za odluku bi trebao da bude i nivo cena za odredjenu dimenziju gume.
Poz.
[ pctel @ 17.09.2007. 12:24 ] @
Citat: Pa probaj da stavis tegove na ruke, dok nesto radis, pa vidi "kako su" ti ramena. Na to je covek mislio.
Znaci u smislu da je vece tockove teze motati levo-desno?
[ vladd @ 17.09.2007. 13:53 ] @
Zanemarljivo, tek koliko im je vece naleganje na put, ali guma i felna su u znacajnom procentu teze od standardnih, a to je ono sto napada uporista trapa. Amortizeri, kugle, sve ono sto veci tocak "bolje" apsorbuje, odnosno zadrzi energiju udara i malo je duze "prenosi" na trap. Kao veci cekic..:)
Poz.
[ sasa022 @ 18.09.2007. 00:56 ] @
@pctel
Propustio si par lekcija
Promenom felni i pneumatika razlicitih dimenzija ( sirih i nizih u ovom slucaju ) menjas kompletnu geometriju trapa.
Niskoprofilne gume nisu preporucljive za nase puteve jer nisu u stanju da dovoljno "upijaju" udarce na neravninama,
pa trap i karoserija trpe zbog toga.
@F.E.A.R
Zameni tockove i obavezno proveri geometriju.
[ pctel @ 26.09.2007. 20:30 ] @
Citat: @pctel
Propustio si par lekcija
Promenom felni i pneumatika razlicitih dimenzija ( sirih i nizih u ovom slucaju ) menjas kompletnu geometriju trapa.
Voleo bih da naucim te lekcije. Ja sam pre par dana stavio zimske tockove koji su 15" a geometrija mi je podesena na letnjim od 14" i prvi put cujem da bi trebalo podesiti ponovo. Narocito zato sto majstor koji mi je to ispreebacivao ima taj kompjuter za merenje geometrije u radnji, pa mi je cudno da mu se ne uzimaju pare :-)
[ vladd @ 26.09.2007. 21:21 ] @
Lepo ti covek rece "sirina" gume..a ti "colazu"
Zbog dramaticne promene ofseta, mora da se presteluje trap. Inace ce guma da "gazi" ili po spoljasnjoj ili po unitrasnjoj polovini, zavisno i koju "stranu" je ofset, prema spolja ili prema unutra. Najcesce je "spoljni", zbog amortizera i ramena..
A niskoprofilne se, kao ekstra "povoljnost" pumpaju na preko 2,2 bara, ja moje drzim na 2,4 i 2,5, a "to" oseca i pikavce po putu..
Poz.
[ sasa022 @ 26.09.2007. 23:19 ] @
@pctel
Ti nisi napravio neku veliku razliku sto se dimenzija tice,ali F.E.A.R jeste
- odnos 185/60 R14 ( 175/70 R13 ) i 205/50 R16 nije zanemarljiv.
[ Cuba libre @ 28.10.2008. 20:36 ] @
Pozdrav svima.
Dizem ovu temu da ne otvaram ekstra novu za slicno pitanje.
Imam Lagunu 1, 2.0. Nedavno sam uzeo zimske gume Michelin 195/65/15 + alu felge. Nisam to uzimao radi estetike vec sam slucajno to sve dobio povoljno. Te su gume vece od predvidjenih za ovo vozilo, a koje sam i imao ljetne 185/65/14. Sad me zanima da li moze da mi potrosnja skoci za litru posto mi tako pokazuje kompjuter? Prije je bila po gradu 11.5 litara, dok sada nikako da padne ispod 12.5? I da, cini mi se da je auto malo tromiji sa ovim novim gumama.
[ Zarko Silic @ 28.10.2008. 22:02 ] @
Dobro ti se cini. On i jeste tromiji, ali i udobniji u isto vreme (manje "treska") jer si dobio obim tocka za jednu ipo dimenziju veci.
Samim tim podatak o potrosnji je nerealniji tj. gresi u pozitivnom smislu, ili tacnije: auto ti trosi manje nego sto pokazuje bord. Isto vazi i za pokazivac brzine koji sad pokazuje MANJE nego sto ides.
Povecana potrosnja kod pneumatika koji su siri za 10 mm moze biti maximalno 0,2 L/100km pod uslovom da je rec o istom profilu i kvalitetu.
[ Deep|Blue @ 29.10.2008. 08:00 ] @
nIsi napisao koje su ti prethodne gume, ali miselin energi se reklamiraju kao gume koje manjuju potrosnju usred manjeg otpora kotrljanju.... Doduse, dosta su plasticne.
dakle trebalo bi da ti je manja potrosnja, ali je problem sto ti ta dimezija definitivno ne odgovara, samim time nije ti ispravan kilometarsat kao ni podaci sa boarda.
na www.carbibles.com/tyre_bible.html imas kalkulator koji ti pokazuje razlike koje nastaju na kilometarsatu na gumama razlicitih dimenzija, pa ukljuci taj procenat u proracun potrosnje da bi video realnu promenu.
[ Cuba libre @ 30.10.2008. 01:47 ] @
Momci, mnogo vam hvala na odgovorima. Znao sam da mi se produljuje put sa vecom gumom, ali nisam uopce razmisljao o ovim ostalim implikacijama. Mislim, logicno je sve to.
Onaj kalkulator je odlican. Cega sve nema.
Zeznuo me jedan prijatelj sto je imao te felge od stare lagune i on je vozio svog dizela, ali ne 2.2 na kojem su ove dimenzije dopustene, na ovim dimenzijama. Jbg, ja kad sam ih vec namontirao, pogledao u knjizicu i...
Gume su Michelin Alpin, dok su ljetne neke Spider. Reko mi je jedan da to isto proizvodi Michelin, ali da su nesto slabije.
Znaci, osim ovih nepravilnosti oko boarda i lagane tromosti, ne bi trebao imati nekih drugih problema? Zaustavni put kod kocenja, mozda?
[ Zarko Silic @ 30.10.2008. 08:01 ] @
To sa zaustavnim putem je relativno. Treba lo bi za pricizan odgovor izvrsiti testiranje (sve zavisi koliko su u Renou napravili toleranciju), ali je sigurno da je opterecenje kocnica vece.
P.S. Od toga kako se pneumatici zovu, mnogo je vaznije koliko su pneumatici novi.
[ Cuba libre @ 30.10.2008. 08:22 ] @
Citat: P.S. Od toga kako se pneumatici zovu, mnogo je vaznije koliko su pneumatici novi.
Jasno. To sam napisao jer me pitao Deep Blue, a spomenuo je Michelin Energy koje ja nemam... pa zato.
Iako, sto se tice guma, mozda je i bolja nesto izvozena bolja marka nego novi Tigar, Sava i slicno.
[ Deep|Blue @ 31.10.2008. 07:47 ] @
sorry
ne znam kako mi se "javio" taj energy, a jos se cudim jer pominjes zimske gume i energy koje su letnje
e sad posto si vec odradio celu stvar, jako je bitno da proveris da ti guma ne kaci negde... proveri sa unutrasnje i vanjke strane da li ima nekih cudnih ostecenja. Takodje proveri dali se guma suvise priblizava nekom delu ... Kakav je odnos prednjih guma prema karoseriji (ako naletis na rupu u krivini )
a stose tice "malo iznosenih kvalitetnih" guma ... samo se upitaj, sto ih je neko skinuo sa auta?
[ Deep|Blue @ 31.10.2008. 09:47 ] @
Citat: pctel: ...
Citat: A i ove 16"razbise trap.
kako to mislis?! Vece gume bolje apsorbuju sitne neravnine na putu, sto je bolje za trap. Nesto sam propustio?
Voleo bih da naucim te lekcije. Ja sam pre par dana stavio zimske tockove koji su 15" a geometrija mi je podesena na letnjim od 14" i prvi put cujem da bi trebalo podesiti ponovo. Narocito zato sto majstor koji mi je to ispreebacivao ima taj kompjuter za merenje geometrije u radnji, pa mi je cudno da mu se ne uzimaju pare
U biti nije problem "colaza" gume, vec cinjenica da kad hoces da povecas velicinu ili sirinu gume, moras da vodis racuna da guma odgovara staroj gumi.
Povecavanje sirine gume preko fabrickih preporuka (koje se krecu u rasponu 20-30 mm) donose potrebu za podesavanjem polozaja tocka (ofset) i regulisanjem trapa...
Povecavanjem velicine gume, shodno formuli, ukoliko se zadrzava sirina gume, mora da se promeni odnos velicine tj profil ...
samim time smanjuje se visina same gume i gume prelaze u tkz. niskoprofilne.
Posto su niskoprofilne gume dosta "tvrdje" one imaju razorniji ucinak na vesanje i bubrege shodno tome i komentar da potencijlne gume 40/16" razbijaju trap.
[ F.E.A.R @ 31.10.2008. 19:32 ] @
uffff,posto mi je neka stoka zapalila onog golfa pazario sam vectru B 1.8 115ks,98 god,gume na njoj Tigar Prima 205/55/15,presao sam snjom oko 30000 km i prezadovoljan sam,gume i dalje kao nove,potrosnja oko 9 litara plina,iako mislim da obim nije dobar,standard je ako se ne varam 195/65/15.
Pozdrav
[ vladd @ 31.10.2008. 19:54 ] @
15-akmm je razlika u precniku, odnosno guma je manja po obimu centimetar, a greska u pokazivanju brzine 4%..Moze se smatrati da nije puno.
Jedino je neudobnija "plitka" guma, a sto se Tigar Prime tice, zadivljujuce dobra.
Poz.
[ Zarko Silic @ 31.10.2008. 20:33 ] @
Ume Tigar pozitivno da iznenadi.
Problem je neujednacen kvalitet pa se neretko dogadja da "identicne" gume realno nisu ni priblizno iste.
[ vladd @ 01.11.2008. 12:34 ] @
To sam i ja mislio kada je prijatelj uzeo 4 kom za A4 avant. Potrefio se kvalitet. Istina, Audi nije puno presao od tada, ali gume su kao nove. Na jednom meni bliskom Pasatu takodje solidno izgledaju, mada je on presao preko 30kkm.
Sa ovim dodatnim primerom sa foruma, vec postaje ozbiljna pohvala za Primu
Poz
[ Deep|Blue @ 01.11.2008. 12:50 ] @
@F.E.A.R
dakle presao si ~ 31200 km, a potrosnja ti je oko 8.7
nije lose
[ Cuba libre @ 02.11.2008. 11:35 ] @
Citat: e sad posto si vec odradio celu stvar, jako je bitno da proveris da ti guma ne kaci negde... proveri sa unutrasnje i vanjke strane da li ima nekih cudnih ostecenja. Takodje proveri dali se guma suvise priblizava nekom delu ... Kakav je odnos prednjih guma prema karoseriji (ako naletis na rupu u krivini )
Sve je ok, cini mi se. Cetrnaestke su ionako izgledale neprirodno male u odnosu na karoseriju i sada ovako auto izgleda taman. Ja inace zivim u Austriji i problem je sto ne mogu izvesti tipizaciju bez mijenjanja specifikacija u boardu, a to moze da bude problem sa osiguranjem u slucaju neke vece nezgode jer gume nisu tipizirane. Tako mi bar rece jedan covjek.
Isto tako je spomenuo da mozda abs ne bude radio ispravno zbog vecih guma. Je li to moguce?
Evo par slika za vizualizaciju:
Citat:
a stose tice "malo iznosenih kvalitetnih" guma ... samo se upitaj, sto ih je neko skinuo sa auta?
Ovdje u Austriji imas rabljenih guma koliko hoces jer ih ljudi cesto nece prodati uz auto, ako su nove. Onda uzmu novi auto, a gume nikad ne zamijene. Evo, ja imam od Forda Uniroyal zimske gume, vozene jednu zimu 2-3000 kilometara i prodajem ih sa felgama za 80 € i ne mogu ih prodati.
Jasno, ove moje Michelinke su nove, ali ne vidim nikakav problem uzeti pa i dve godine staru gumu, ako ima dobar i ravnomjeran profil te da nema ispupcenja.
Godina proizvodnje ionako stoji na gumi.
[ F.E.A.R @ 02.11.2008. 16:31 ] @
"Deep|Blue
dakle presao si ~ 31200 km, a potrosnja ti je oko 8.7
nije lose "
Ne razumem komentar???
[ Deep|Blue @ 03.11.2008. 11:54 ] @
imas "pogresne" gume, tj kilometarsat ti je namesten za manje tockove, samim time ta razlika od 4% ti se prebacuje i u predjenu kilometrazu, trenutnu brzinu, a time i u prosecnu potrosnju.
[ F.E.A.R @ 03.11.2008. 15:07 ] @
Svasta,e nije mi palo na pamet da racunam,i sa ovom potrosnjom sam vise nego zadovoljan,kad bude vreme stavim 195/65/15 i to bi trebalo da je to,ali kako je krenulo sa ovom Primom bice da cu preci jos 30000~ km.Prezadovoljan sam kvalitetom a i cuo sam da je jedna od najprodavanijih guma u Engleskoj,ako je istina.
Poz
[ Deep|Blue @ 08.11.2008. 16:49 ] @
@cuba libre, tebi je razlika veoma velika >6%
sto dosta utice voznju. cudno da ne grebe nigde
inace treba ti 195/55-15 razlika 0.1%
ili 185/55-15 razlka 2%
@fear sorry
sad pogledah dimenzije... tebi je razlika -4.1% tj
kreces se sporije nego sto prikazuje,
prelazis manju kilometrazu i potrosnja ti je veca
sto hoce reci da si presao 28700, a potrosnja ti je 9.3 (bas sam kvaran zar ne)
[ sladjanvasic @ 27.06.2011. 21:48 ] @
Pozdrav,
Na mom autombilu su sada trenutno gume na čeličnoj felni 205/55R16, upitanju je Citroen C4. Pogledao sam temu i malo švrljao po netu ali nisam uspeo da vidim gde se nalaze oznake veličine na felni.
Takođe, u prilici sam da kupim neke gume veličine 225/55R16 pa me brine da li će one moći da pašu na felne koje imam. Kao i Vaše mišljenje, na šta će se ova promena veličine guma sa 205 na 225 uticati ? I da li se isplati uzimati takve gume ako je ralika u ceni za 70% u korist 225.
[ DrJekyll @ 27.06.2011. 22:30 ] @
Ne pasuje to kod tebe, ti bi morao onda kupiti 225/45 (otprilike), proveri u katalogu
[ sladjanvasic @ 27.06.2011. 22:47 ] @
To je više zbog povoljne ponude nego tuning-a. U kom katalogu :/ :)
[ vladd @ 27.06.2011. 22:50 ] @
225/45/17" bi bila u istom dijametru, za opstanak sa starom felnom, na identicnom(manje od par %) precniku bi bila 225/50/16.
Ne isplati se ici na sire gume, ni zbog cene ni zbog potrosnje. A jos gore je da menjas dimenziju felne, recimo na 17"...po pitanju troskova za gume(da se ne racuna trosak za felne)
Morao bi da kupujes najjeftinije, izbor nekog kvalitetnijeg brenda i tipa gume bi doveo do 90-100.000 din za set (sve 4 gume).
Poz
[ sladjanvasic @ 27.06.2011. 22:58 ] @
a 205/60R16 ?
Možete li mi onda reći koji je raspon koji mogu da uzmem u obzir.
Hvala !
[ Markoxxx @ 12.01.2012. 15:10 ] @
da ne otvaram novu temu, uzeo sam passata B5.5 1.9 TDI 96 kw,
sada su na njemu 225/50/17, da li ta dimenzija odogovara fabrickoj preporuci i planiram da sad u toku zime, stavim neke 195 15". a na prolece da vratim 17" sa manjom sirinom?
Kolika je stvarno razlika u potrosnji izmedju ovih 17" i pomenutih 15"?
[ codeNO @ 12.01.2012. 22:50 ] @
http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator
195/65/15 bi valjale, ovakva guma se lako nadje i malo manji radijus ima od ovih 17, tj trenutne gume su ti malo vece od fabrickih
[ Markoxxx @ 13.01.2012. 08:06 ] @
koliko videh, od 17 bi trebalo 215/45..
Koliko se u praksi razlikuje potrosnja u odnosu na dimenziju tocka.
[ vladd @ 13.01.2012. 09:02 ] @
225/45-17, ili 205/55-16 ili 195/65-15"..
Nema vidljive razlike u potrosnji, ima nekih drugih dogadjanja u voznji, guma sa aspect ratiom 65 polako postaje guma sa visokim bocnim profilom, ne treba je maltretirati u krivinama...
Ako se prelazi sa 225 na 195, trebalo bi odraditi reglzu uglova trapa, da bi guma dobro nalegala na podlogu. Po obimu (i naravno precniku) su gotovo identicne..
Postoje neki drugi, "neprimetni" detalji oko guma, za zimu i laganiju voznju se moze koristiti 15" felna i adekvatna guma, koja je u domenu konfekcije, ali gume 225/45 su u startu kvalitetnije, namenjene za vece nosivosti i vece brzine..
Poz
[ Markoxxx @ 13.01.2012. 09:20 ] @
Znaci za 10 mm siru gumu ide 10% niza guma ako je felna veca?
[ Java Beograd @ 13.01.2012. 09:29 ] @
Otprilike.
Bitno je da se konačni obim gume ne promeni mnogo, tj., da se promeni što je moguće manje. To je bitno i zbog brzinomera, i kilometraže ali i zbog prenosnog odnosa, tj. snage koja se prenosi na točkove. Pogledaj još jednom onaj sajt koji je codeNO postavio. Sa leve strane postaviš fabričke dimenzije, a sa desne ono šta bi ti želeo.
[ Markoxxx @ 13.01.2012. 09:42 ] @
Da, odlican je site, vec sam gledao, da li je fabricka dimenzija 196/65/15 za passata 5.5?
sa recimo 205/50/17 razlika u obimu je nekih 7mm, a sa ovom gumom koja je trenutno na autu razlika je oko 7 cm...
kako se ponasa brzinomer u ovakoj situaciji, a cini mi se i da board pokazuje vecu potrosnju od stvarne..?
[ Java Beograd @ 13.01.2012. 09:45 ] @
Piše ti sve na tom sajtu. Pogledaj malo ispod.
- Radijus je veći 7.3 mm. Brzina će ti biti veća za 0.4% nego što piše (ako je uopšte tačno to što piše), a za toliko će biti uvećana realno pređena kilometraža.
- Sve u svemu, sa ovom kombinacijom je sve OK, tj. razlike su zanemarljive.
[ Markoxxx @ 16.01.2012. 08:39 ] @
Da li predjenu kilometrazu pokazuje procentualno manje od toga koliko je obim veci? ili se moze i moze li se uopste izracunati na neki drugi nacin?
[ vladd @ 16.01.2012. 11:37 ] @
Pa posto je "PI" konstanta, onda veci precnik, odnosno veci obim prikazuje manju kilometrazu od realno predjene, posto se kilometraza meri na osovini ili u menjacu...pa deluje da je potrosnja procentualno veca..ili u obrnutom slucaju manja..
Prakticno se meri ugaona brzina, a poluprecnik tocka definise brzinu oboda tocka, odnosno brzinu kretanja vozila..
205/50-17 je vise guma za neko terensko vozilo, tipa dzip, pikap ili kampanjola, nego sto je za putnicko, u vecini slucajeva. Velika, relativno uska, visokog bocnog profila...
Neke teze i vece limuzine su imale tu opciju..ali su veoma retke na nasim terenima..i svakako nije za Pasata...
Pasat, golf ili dzeta mogu da podnesu od 15-18, a pasat i 19" felne, s tim sto bi za 18 trebalo raditi malo ozbiljniju preradu trapa.
U sustini, iako ih tretiramo za luksuzna, fensi ili bog zna kakva vozila, vesanje im je jeftini mekferson, sa dosta kugli i specificnih, prostih, ali zadovoljavajucih do odredjene granice, resenja.
Ako vozila nisu u VR ili R varijanti, bas sportska..
205/55-16 je mnogo jeftinija, udobnija i istog lezanja na drumu(iste sirine) kao navedena..pa jedino ako ih dobije na poklon, da ih koristi...
Poz
P>S. Da ne spominjem da felna 17" ne sme da ima sirinu 7,5 inca, odnosno 7 i 1/2, vec samo 7, da bi prihvatila tu gumu, ili da se posebno trazi doticna dimenzija gume koja moze da nalegne na 7 i kusur inca sirinu felne...
A sveukupno je bar za 20% teze od standardne gume, pa je toliko umanjen rok trajanja kugli..
[Ovu poruku je menjao vladd dana 16.01.2012. u 12:48 GMT+1]
[ joojant200 @ 16.01.2012. 22:29 ] @
Meni je ovaj excel pomogao da vizuelno shvatim kako se sta menja pa pogledaj (tnx to zarsilic).
Mislim da uza zimska jeftinija guma manje trosi do odredjene brzine, ali ako cesto vozis npr. preko 110kmh u zimskom periodu tada je manja potrosnja sa sirom gumom? 0:-)
[ Markoxxx @ 16.01.2012. 22:47 ] @
u svakom slucaju montiram 15" zimske ;) a cini mi se da 10-ak % trenutno pokazuje manje predjenu kilometrazu od realne..
[ jnk @ 16.01.2012. 23:08 ] @
vladd: 205/50/17 je preporucena zimska dimenzija za auto koji fabricki ima letnje 225/45/17 a to najcesce nisu terenska vozila.
[ vladd @ 17.01.2012. 11:34 ] @
Ja imam 225/45-17 letnje, i veruj da je jeftinije uzeti 4 zimske gume +4 nove felne 16", za gume u dimenziji 205/55-16 nego 4 zimske gume u dimenziji 17, istina ja sam gledao 225..od 18000 do 39000 po gumi...
Zbog felne, koja je osim sto je od legure, ima sirinu 7,5" pa bi 205 morao da trazim sa dosedom za siru felnu, ili da trazim 7" felnu 17 inca..
Da je samo obim tocka u pitanju i jedini problem, pa da kazem da je opcija, ali i tada postoji finalna nijansa da je bolje kupiti kvalitetniju gumu za felnu 16" nego najjeftiniju 17"..narocito za zimu...
Poz
[ jnk @ 17.01.2012. 18:52 ] @
Znam prolazio sam kroz istu dilemu. Jeste tacno to sto se tice cene s tim da bi te 16ice bile sa gumama najverovatnije sa H indexom dok bi 17ice bile u V indexu pa je to kod mene presudilo. Ne zbog moguce max brzine nego sto su vise orijentisane za performanse na suvom/mokrom vrlo mala razlika nego sa letnjim gumama.
[ vladd @ 17.01.2012. 23:27 ] @
H indeks je za 210 a V za 240km/h. Nema tu sta da se presudjuje, obe brzine su besmisleno velike, narocito za zimske gume.
Zimske gume sa indeksom T su vec vise nego dovoljne, sa svojih 190.
Meni je jedino vazan indeks nosivosti, odnosno opterecenja, pa gledam da je sto veci..ako je moguce bar da bude 91 ako ne moze 94..mislim zbog samog loseg asortimana u prodavnici
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|