[ srx_zr @ 16.09.2007. 22:11 ] @
| Pozdrav svima. Sledece godine imam u planu kupovinu novog motora. Izbor se sveo na sledece. Suzuki sv 1000s ili sv650sa,
Kawasaki er-6f abs. Najvise me interesuju iskustva onih koji imaju neki od ovih motora. Kao prvo me zanima cena odrzavanja, registracija, brzina,... sve sto moze da pomogne ili da bude od koristi. Posto se razlikuju kubikaze a samim tim i cene najvise me interesuje izbor izmedju sv650sa i er-6f jer su oni isti sto se tice ccm a i cene su slicne sto neznaci da sv1000s otpada.
Hvala unapred! |
[ palomas @ 16.09.2007. 22:51 ] @
Ovo je možda i najčešća dilema u klasi do 650, a ako tome još dodaš i Hondu CBF 600, onda se radi o klasičnoj trilemi, s time da je Honda skuplja, ali i više vrijedi prilikom prodaje.
Oba su po svim karakteristikama na papiru tu negdje, ali u hr Motoreviji pisali su nešto o nekvaliteti ER-6f, da im nekad ne radi jedan cilindar, auspuh prosvirao, amortizer zadnji da je koma, i jos tako neke sitnice... SV ima V-Twin, a Kawa redni motor, oba s dva cilidra, DOHC i elektr. ubrizgavanjem. Osim toga, piše kako je SV sposobniji kod življe voznje, a ER6 udobniji za duže ture.
ER je puno mlađi i svježiji model od staroga (ali dokazanoga) SV-a, bolje izgleda (noviji model) uz vrlo je pristojne cijene..
Na tvome mjestu, ja bih prikupio što više informacija o modelima, pa tek onda donio odluku.
[ lancia88 @ 17.09.2007. 09:38 ] @
POzdrav,
iskreno, okruzen sam u zadnje vreme negativnim iskustvima po pitanju CV-a sto me iznenadilo. Slucajnost ili..? Ne znam.
U svakom slucaju, neophodno je znati sta si do sada vozio da bismo nesto savetovali. Nije svaki motor za svakoga niti u svako vreme.
[ srx_zr @ 17.09.2007. 10:43 ] @
E ovako. Problem je sledeci sto ja nisam vozio nista tog tipa. Tako da bi ovo bio prvi motor koji bi vozio. Ali posto cu uzimati tek sledece godine onda imam vremena za skupljanje informacija i razmisljanje. Za to vreme cu mozda i probati nesto da vozim. Mislim vozao sam neke tomosove motorcice sa brzinama ali se to ne moze porediti sa ovim. Ali iako nisam vozio nista tako ne bih hteo da prvo kupim nesto slabije ili bezveze pa da "naucim" vec hocu odmah nesto sto ce moci duze da se vozi a ne da prodajem posle par meseci pa da kupujem ponovo... Nadam se da ste razumeli. Citat: lancia88: POzdrav,
iskreno, okruzen sam u zadnje vreme negativnim iskustvima po pitanju CV-a sto me iznenadilo. Slucajnost ili..? Ne znam.
U svakom slucaju, neophodno je znati sta si do sada vozio da bismo nesto savetovali. Nije svaki motor za svakoga niti u svako vreme.
CV-a? ko je pogresio ja ili ti? samo pitam nemoj da se ljutis. Inace kakva su to negativna iskustva ako te ne mrzi da napises posto nekako i ja sam malo naginjem ka sv.
[ lancia88 @ 17.09.2007. 11:16 ] @
Pozdrav,
izvini, moja greska, mislio sam na SV i to 650 ccm.
Uzgred, ako vec nisi do sada nista od toga vozio, mislim da ne treba ni da gubis vreme na ove "igracke" od 650 ccm, mozda je najbolje na "hiljadarku" da uzjases ako vec imas za istu cenu. Nebitno je tu da li imas iskustva, da li umes da vladas motorom, da li umes da se snalazis iz polulezeceg polozaja da sagledas i predvidis ostatak saobracaja koji nema pojma da je pored njih upravo nesto sto ce sigurno cuti ali nije sigurno da ce videti (samo li zavrne u blokadu, jelte) i slicne nuz-pojave. Najbitnije je da imas para za hiljadarku....pod tim uslovima neces imati, ne-daj-Boze, nikakvih tehnickih problema sa masinom - neces ih docekati.
Hajde sad jos jednom procitaj sta si napisao pa polako sa razmisljanjima ispocetka.
[ palomas @ 17.09.2007. 11:55 ] @
U svakom slučaju radi se o sportskoj klasi, koja razvija više snage od prosječnog automobila srednje klase, ili je barem u istom rangu..
Što se događa kod početnika: on je opijen svojim početnim uspjehom, brzo je savladao tehniku prebacivanja brzina i donekle upravljanja takvim močnim strojem.. Ponesen time, on i nesvjesno prijeđe granice svojih mogućnosti, vještine, predviđanja opasnosti i sposobnosti vožnje, a posljedice su najčešće fatalne. Večina mladih ljudi koji su poginuli, ili su doživotni invalidi, to su doživjeli upravo na sličnim jurilicama..
Ne pišem ovo zato da ikoga prestrašim, nego iznosim samo statistiku i osobna iskustva, tj. činjenicu da znam dosta takvih slučajeva... Ne kažem da je nemoguće startati upravo s tom klasom, ali uz uvijet da vam je uvijek u svijesti spoznaja da ćete još dugo biti početnik kao biker, i da nikad ne prelazite tanku crtu između sigurne (defanzivne) vožnje i adrenalinske avanutre na dva kotača. Količina poduzetih rizičnih situacija i manevara (i najčešće prevelika brzina) je pokazatelj razlika kod spomenutih načina vožnje..
A što se samog izbora tehnike tiče, ako bih se ja odlučio za sportski tip motora, to bi svakako bio onaj s četiri redna cilindra. Na pr. Suzuki 650 Bandit, ili malo starija verzija Bandita sa 600 ccm-a.
[ zzz @ 17.09.2007. 12:36 ] @
Apsolutno se slazem sa lanciom i palomasom... sa aspekta pocetnika koji je za prvi veci motor (veci od apn-ca) uzeo 650ccm, ali enduro...
Sa predjenih 8.000 sam vec imao nekoliko situacija iz kojih se, da vozim sportaka, verovatno ne bih citav izvukao.
Mozda ipak da razmislis o necemu slabijem i upravljivijem, a lako ces posle preci na jace...
[ vladd @ 17.09.2007. 14:05 ] @
Ove godine je poginulo nekoliko iskusnih motorista. Tudjom greskom, koju nisu mogli da kompenzuju. Neiskusni se "broje" na desetine. Saobracajna kultura je takva, da imamo troje poginulih dnevno, u proseku. Velika vecina je iz populacije "ko ga 'ebe", nazalost, mladi i ljudi i vozaci.
Kako moze da se ocekuje savet, mirne savesti, neiskusnom vozacu da potrosi pare na svoju smrt. Jeftiije je da kupi pistolj i da se upuca.
90% vozaca, prosecnih, nema pojma o tehnikama kocenja i skretanja( a sa "navalom" skutera, procenat se povecava), pritisku gume na podlogu pri brzinama od 150 i vise, oprema je dodatni trosak, koji se izbegava, a policija "qenja" oko nekih tamo kaciga, u kojima ne moze da se prepozna "ljuti" vozac prgave makine.
Ja bih svakom pocetniku, takvih ambicija, predlozio da se prvo zatrci i baci na asvalt, jedna leepa "parada", pa ako mu se to svidi, neka ponovi nekoliko puta, doda "inovacije" tipa skok na glavu sa stolice.. i onda pazari motor. "Iskustvo" sa motora je mnogo "jace", ali vec ima "pripremu".
Poz.
[ palomas @ 17.09.2007. 16:55 ] @
Kod ekstremnih situacija, kao što je oduzimanje prednosti na maloj udaljenosti, nažalost ne pomaže niti kočenje... Ono što bi kod vožnje u automobilu završilo razbijanjem prednjeg kraja i savijanjem haube, kod bikera često završava tragičnim posljedicama. U takvim situacijama glavu može spasiti jedino iskakanje s motora, ili namjerni pad,tako da motor klizi naprijed, a vozač za njime.
Ali ovo još uvijek spada u područje stunta, nešto što se može vidjeti jedino na filmovima. Ako se vozite naseljenim mjestom s raskrščima i sporednim ulicama, treba misliti i na takve moguće situacije. Dovoljno mala brzina spasit će vam život u takvom slučaju..
[ srx_zr @ 17.09.2007. 21:52 ] @
Hvala svima na odgovorima. Slazem se sa vama oko svega toga ali ja sam oduvek govorio da bilo koji motor ili auto koliko god da je dobar moze i polako i sa paznjom da se vozi. Znam za sve one pametnjakovice na takvim motorima sto misle da mogu da rade sta hoce, ali takvi uglavnom stradaju, ako se nevaram,ali isto tako znam da ima i ovih drugih sto paze, pa stradaju, ali manji procenat. Sto se tice raznih nesreca i slicno znam da je to svakodnevna pojava ali mozes poginuti i ako ides peske. Niko ti negarantuje da nece neki ludak naleteti na tebe i ako ti maksimalno pazis. Svestan sam rizika kod takvog motora i takođe znam da je potrebno dosta vremena da se stekne odredjeno znanje i sigurnost kao i iskustvo ali to je nesto sto sam odlucio da ... ne znam kako da kazem ali znam da ce uvek odredjena kolicina straha biti prisutna. Tako da je odluceno sto se tice da li da uzmem motor ili ne. Samo je pitanje vremena i odabira dobrog motora. Kad kazem dobrog mislim da nemam problema sa njim neko vreme (sto duze). Nisam ja rekao da to mora da odmah bude neka hiljadarka moze i manje samo sam hteo da kazem da nebih da uzimam nesto od 125 ili 250 ccm ili slicno. Znaci hteo bih od 600 pa navise. Mozda i previse zurim sto se tice izbora ali, ali, ali. Ima li ko jos nekih tehnickih saveta ili slicno, mnogo bi mi koristilo, pogotovo sto se tice kvarova i slicno? Inace znam i to da se svi oni sto voze motore dele na one koji su pali i oni koji ce da padnu. Ja jos hvala bogu spadam u one druge i nadam se da ce tako i ostati.
[ vladd @ 18.09.2007. 00:26 ] @
To sto "moze' da se pogine i iduci peske je pretanak izgovor. Verovatnoca da sa 1000 ccm pogines, ti odmah skace na 80%, a kod pesaka ostaje na 5%.
Jednostavno, tesko se zamislja koliko je organizam spor u reagovanju, i koliko metara motor moze da predje u 0,3 sekunde koliko brzo oko moze da registruje.
Ai to su prazne price, koje se zaborave cim se oseti moc ks i adrenalina.
Za pocetak uzmi er6, najjeftinija je opcija, a moze dosta zadovoljstva da pruzi.
Hiljadarku bas tesko obuzdavaju mnogi..drugacije se vozi, problemi u voznji su uvecani.
Poz.
[ lancia88 @ 18.09.2007. 00:39 ] @
Pozdrav,
nista onda, kupi hiljadarku ako vec ne mozes nesto jace za iste pare. Argumenti koje si izneo su ipak neoborivi - za razliku od motora u saobracaju. Nema potrebe onda da se ubedjujemo, ako je argument da neces da menjas kasnije motore, odmah raspali po najjacem koji mozes za svoj budzet dobiti i miran si. Eto, ja sa sve tri decenije na dva tocka vise nemam sta da kazem/napisem....
[ srx_zr @ 18.09.2007. 02:01 ] @
pogresno ste razumeli. nisam hteo da se pravdam ili da trazim izgovore niti kazem da necu da menjam motor. samo sam hteo da nemenjam svakih 6 meseci. A inace ne znam da sam negde spominjao moc ks ili adrenalina samo sam rekao da nezelim da stalno razmisljam o tome kako moze da se nastrada ili slicno. nekazem da treba da se skroz potisne ili zaboravi, to treba uzeti u obzir u svakom slucaju. Kad bi svi razmisljali samo o tome kako mozes nastradati da li bi iko onda vozio takve "zveri"? Znam da nemam iskustva sa ovakvim motorima zato i pitam za savete a koliko vidim vi mi samo govorite o tome kako mogu da nastradam ili sl. Znam da je to najbitnije - ostati ziv i zdrav ali onda napisite nesto konkretno sta da uradim.
er6-f abs ( taj sam nasao) je odlican sto se tice izgleda i nekih osnovnih podataka sa specifikacije. Zna li neko nesto vise ili ima ovaj motor pa da nesto napise?
[ palomas @ 18.09.2007. 06:50 ] @
Kawu ER6 ljudi uglavnom hvale, jako je vozan, ima odličan dubok zvuk s originalnim ispuhom (tvornica je čak uzela patent na taj zvuk), po gabaritima ipak je dosta uži i izgleda nešto manji od ostalih motora te klase.
[ zzz @ 18.09.2007. 07:31 ] @
A zasto ne razmislis o nekom enduru, dosta su upravljiviji (sto bi iskusni bajkeri rekli: voze se k`o bicikle), imaju snage vise nego dovoljno za pocetnika, dosta bolji pregled saobracaja zbog ugla sedenja, oprastaju pocetnicke greske?
Imas, recimo, za manje od 5.000 sa registracijom novog kawasakija KLE 500, koji je, po meni, odlican motor za pocetnika, odlicno se pokazao sa aspekta odrzavanja, jeftinija registracija... itd...
[ srx_zr @ 18.09.2007. 11:06 ] @
kawasaki KLE 500 mi se cini odlicno. Da li zna neko nesto vise o njemu?
[ vladd @ 18.09.2007. 11:34 ] @
To je odlicna, pouzdana mazga, i poseban osecaj je u voznji. Samo je "filozofija" malo drugacija od "grbavaca". Ja na tog KLE500 gledam vise kao na pouzdanog prijatelja, nego na spravu za "od tacke A...", ili za probijanje zvucnog zida..
Poz.
[ srx_zr @ 18.09.2007. 11:45 ] @
@vladd jel ga ti imas kad tako kazes ili imao? Ako je tako ajde reci nesto vise.
[ palomas @ 18.09.2007. 11:58 ] @
paKLEni, kako ga zovu u Hr je najprodavaniji i najčešći enduro motor... Stari, provjereni motor, koji je doživio više osvježenja u svojoj dugogodišnjoj karijeri. Ali i ti sam se moraš odlučiti, dali ti se više dopadaju sportaši, ili enduro motori!?
[Ovu poruku je menjao palomas dana 18.09.2007. u 16:14 GMT+1]
[ srx_zr @ 18.09.2007. 12:31 ] @
svidjaju mi se i jedni i drugi. svaki od njih ima nesto posebno.
[ vladd @ 18.09.2007. 15:22 ] @
A kako ti sa 17 god planiras da vozis doticne..sta god da odaberes?
BTW, za te "godine" prilici neki enduro 125
Poz.
[ zzz @ 18.09.2007. 16:40 ] @
Uff, ne pogledah godine...
Ja sam prvi put seo na motor sa nepunih 17, tako se dobro odrao, toliko stete napravio i toliko se nakupio straha, da narednih 15 godina nisam nista jace seo da vozim.
A da ipak krenes sa necim slabijim, mozda zvucimo kao babe, ali mnogo su vece sanse da ziv i zdrav provedes jos nekoliko decenija na motoru, ako krenes postepeno, sa slabijih motora na jace...
[ srx_zr @ 18.09.2007. 18:36 ] @
E ovako ja napomenuo da cu sledece godine da kupim. Punim osamnaest u maju tako da polazem i za A i B. Ne znam nebih bas uzimao 125. Uzeo bih onaj klm500 ako je stvarno dobar ako bih izabrao tako neku verziju motora. Znam da ste svi upravu sto se tice sigurnosti i slicno ali jako sam tvrdoglav i treba mi puno da promenim neke odluke. To je jedan od razloga zasto vec sada polako razmisljam o tome, da dok dodje vreme za kupovinu budem siguran u svim aspektima.
[ lancia88 @ 18.09.2007. 21:58 ] @
Pozdrav,
ma samo teraj hiljadarku i nastavi da se ne sekiras slobodno. Nastoj da nadjes malko tvrdju kacigu nego sto imas glavu i malo meksi asfalt od obe prethodne.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|