[ Tyler Durdan @ 20.09.2007. 08:40 ] @
Pozdrav svima.

Kolege forumaši, imam jednu mozgalicu, potrebna mi je vaša pomoć.

Evo o čemu se radi:
Vršio bih usluge web dizajna. Poučen sopstvenim iskustvom, ali iskustvima drugih, odlučio sam da naplaćujem ovu uslugu svojim klijentima iz dva (2) dela:

I deo – Avansni. Odmah po potpisivanju ugovora. Hteo bih da to bude iznos od 50% ukupne cene ili neki fiksni iznos.

II deo – nakon završetka posla, postavljanja prezentacije.

Svrha ovoga je obavezivanje klijenata na „vernost“, jer se vrlo često dešava da klijent odustaje u kasnim fazama posla, bez ikakvog objašnjenja i razloga. Sa časnim izuzecima, naravno. Hteo bih da zaštitim i sebe i klijenta.

Moj pravi problem je tehička „izvedba“ cele stvari.
1. Kako napraviti fakture (predračune)? Kako I deo (avansni), a kako II deo?
2. Za fizička lica, predračun izgeda isto?

Napominjem da bih sve ovo definisao ugovorom. Uslove, avans i sve detalje.
Nacrt predračuna, u excel formatu, prikacen je uz post.

Bio bih veoma zahvalan ako bi ste mogli da ispravite u ovaj fajl i okačite ga uz mail, u dve verzije: za I, avansni deo i II deo.
Ako je to problem, bar objasnite u postu. Publikovaću sve pristigle mailove.
mail adresa je [email protected]

Hvala svima, nadam se da nisam previše zahtevan. I really need the help.
Verujem da će koristiti i drugima.

Veliki pozdrav!

[Ovu poruku je menjao Tyler Durdan dana 20.09.2007. u 15:40 GMT+1]
[ Predrag Supurovic @ 20.09.2007. 10:47 ] @
Zar nije dovoljno to sto imas ugovor. U njemu datiras kada se sta placa i predracunima se samo pozivas na ugovor. Ako klijent ne plati time krsi ugovor.

E sad, kako god to da izvedes, ako klijent nece da plati, jedini nacin da to naplatis je sudskim putem.

Najzdravije je birati klijente.
[ Tyler Durdan @ 20.09.2007. 14:27 ] @
Možda sam zakomplikovao pitanje...

Šta treba da se napiše na predračunu?

Znači: usluga1 + usluga2 + usluga3 = 8000 dinara (npr.)

Na prvom predračunu treba da piše:
usluga1, 2000 din
usluga2, 3000 din
usluga3, 2000 din
---------------------
Ukupno 8000 din
Avans 50% na sumu
za uplatu 4000 din.

---------------------------------------------------------------------

Na drugom predračunu treba da piše:
usluga1, 2000 din
usluga2, 3000 din
usluga3, 2000 din
---------------------
Ukupno 8000 din
druga i finalna rata po ugovoru bla-bla (whatever) 50% na sumu
za uplatu 4000 din.

Kako ovo izgleda u praksi. Forma me interesuje.
Može li neko da pomogne?
Hvala!

@Predrag Supurovic
Klijent može slobodno da odustane, ugovorom će biti definisano da se u tom slučaju zadržava avans
Hvala na odgovoru.
[ Predrag Supurovic @ 20.09.2007. 16:58 ] @
Moras se konsultovati sa knjigovodjom jer ako fakturises avans onda se to drugacije tretira u knjgovodstvu. Ako se odlucis na avans onda nemas taj problem koji sad imas, vec jednostavno na fakturi napises da avansno naplacujes usluge.

Najjednostavnije je da u ugovoru predvidis etape u poslu koje obuhvataju i tvoje obaveze i obaveze klijenta, ukljucuci i placanja i onda u predracunima se pozivas na etapu iz ugovora. U prvoj etapi predvidis svoje obaveze koje ces lako da prezalis ako klijent odustane od placanja i obavezu klijenta da plati 50% ukupne vrednosti posla. Tako nigde ne moras da napises da se radi o avansnoj uplati.
[ pctel @ 21.09.2007. 08:47 ] @
Citat:
Tyler Durdan: Šta treba da se napiše na predračunu?

Znači: usluga1 + usluga2 + usluga3 = 8000 dinara (npr.)

ja volim jednostavnost pa bih napisao:
usluge razne komada 1

To me podseti kad je meni neki ludi holandjanin poslao sleper monitora i uz to racun:
gomila monitora komada 1
:-)

Ja od usluga imam samo jednu:
servisne usluge

najcesce bude komada 1, bez obzira da li se servisira jedna komponenta ili ceo sistem IT. Tako da ti mozes sve da pises na usluge dizajna i da uvek fakturises kolicinu jedan, bez obzira na kolicinu posla. Predracun ne obavezuje korisnika na placanje, to je kao ponuda koju on moze da prihvati ili odbije. Jedino racun koji on potpise mora da plati, jedino je problem sto placanje moze da bude jednog dana, a porez na izdate racune mora da se obracuna i plati pre toga.

Inace, ja ne vidim svrhu avansnih racuna kod usluga. Cak i kod robe nema smisla izuzev kada je racun istovremeno i otpremnica (sto je kod mene slucaj) pa se ne moze izdati racun a ne isporuciti roba, pa neko dodje u proveru i vidi roba izdata a stoji na polici... Kod usluga nemas taj problem, niko ne moze da vidi koje usluge su prodate a koje su jos uvek u magacinu. Znaci, generalno, savet je da pojednostavite knjigovodstvo koliko je to god zakonom dozvoljeno. Bez obzira sto knjigovodstvo placate pausalno, knjigovodja ce vam podici visinu tog pausala kad preterate sa papirologijom. Da ne pominjem problem arhiviranja podataka i njihovog tezeg pronalazenja u slucaju potrebe.