|
[ mrburns2 @ 04.10.2007. 23:06 ] @
| Ovako, imam Astru G Base 2001god. drugi sam vlasnik, kada sam ga kupio promenio sam sve filtere i ulje, mehanicar koji odrzava opelove automobili sipao je 3.5L Adinol polusinteticko ulje....
Za nekih predjenih 4560Km ja sam jos dodao 2L castrol GTX.......i sada mi je trenutno na minimumu.......sto znaci da premnogo trosi.E sad, interesuje me sta bi tu moglo da bude glavni uzrocnik ogromne kolicni potrosnje ulja>>>?????
Da li je ulje lose, mada cim iskusni mehanicar koristi ne bih rekao da je to u pitanju
Molim za pomoc...Hvala...!!!!!!!!!!! |
[ vidan kv @ 04.10.2007. 23:50 ] @
Čuj,sumljam da ću da te obradujem......tolika potrošnja ulja znači da su klipne košuljice(stubline,hilzne) do te mere istrošene da je motor skroz otišao u.....znaš već gde.....nemoj da te zavaravaju sa kakvim modifikatorima,uljnim aditivima i sl sr....a,premerite kompresiju(pritisak) u cilindrima pa vidi šta ti valja činiti.....pozdrav!
[ BigFoot @ 05.10.2007. 00:04 ] @
Ni merenje kompresije neće biti siguran pokazatelj. Baš danas je prijatelju sa sličnim simptomima na Feliciji 1.3 LX, merenom kompresijom koja je bila dobra i ujednačena po cilindrima, otvoren motor, a ispostavilo se da su hilzne pojedene i toliko proširene da se vidi od oka. Drugi, mogući, povoljniji, a manje verovatniji uzrok mogu biti gumice ventila. Sve u svemu sleduje ti jedna od mogućnosti, poredjane po težini:
1. obrada glave i zamena gumica ventila
2. zamena samo karika
3. kompletna obrada glave i bloka motora što podrazumeva kupovinu seta klipova, karika...
P.S. Prijatelj je imao slučaj 3, uz zamenu i hilzni
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 06:23 ] @
To je normalna potrosnja ulja za taj (niskofrikcioni) motor.
Vecina Opelovih 1.6 16v motora koji su isli u Astru G (i sada Classic II) troskare ulje, neke manje, neke vise. Do 1L na 1000km.
Takav je motor. 1.4 stara verzija kao i 1.4 16v ecotec su mnogo bolji izbor jer nemaju tu falinku.
Dakle, to je normalno za tu Astru, trebao si se raspitati pre kupovine.
Inace, motor je u odlicnom stanju, nema potrebe meriti kompresiju ili cackati bilo sta, jednostavno su takvi motori.
Ovo iz iskustva (imali smo gomilu tih Astri za posao).
[ popovicvl @ 05.10.2007. 06:31 ] @
meni Focus 1.6 proguta 2.5 l polu sintetike na 10 000...sad ima 120 000 km.Pitao sam sve zivo i samo jedan odgovor sam
dobio "prso motor".Posle mesec dana izasao je AutoBild sa testom Ford Fusion na 100 000 km sa istim
motorom na kome su zakljucili da trosi vise ulja za jedan moderan motor,ali je bez ijednog pokazatelja habanja.
Zakljucak,ako ti Astra ide super,bez belog-plavog dima,teraj i sipaj ulja koliko mu treba.
Jos jedna konstatacija.Sintetika je retko ulje i ima koristi samo ako se sipa u auto do 100 000.Posle se sipa polu-sintetika koja je
gusca,a zatim mineralno koje je najgusce.To sam video i u praksi.Drugar ima Audi 80 koju je sam dovukao pre 6-7 godina sa 100 000 na satu.
Pokusao je da je mazi i pazi pa je poceo da sipa sintetiku koju je auto gutao.Samo je presao na mineralno i bogu hvala danas ima 250 000 km na satu.
Dok sam vozio Oriona 1.6 sipao sam mu sinteticko ulje na 250 000 km,da probam da ga malo sredim.Ujutro sam docekao pola lite na parkingu jer je retko,a
suplji motor nije mogao da ga zadrzi.Samo sam ga izbacio i sipo mineralno ulje,i ko da se nista nije desilo.
Koliko km imas na cajgeru km?Probaj da mu sipnes mineral,pa ako nastavi sa potrosnjom ulja,onda je vreme da ga osvezis karikama ili sta ja znam.
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 08:54 ] @
Ne treba mu osvezenje, nikakvo pipanje motora.
Jednostavno motor trosi ulje konstrukcijski, koje god mu sipas. Neki vise, neki manje. Imali smo 5 komada tih Astri i sve su izgurale preko 200.000km, potrosnja je pocela maltene od prvog dana, malo se povecala i zadrzala na istom nivou do 200.000km. Neke su trosile 1L na 5000km ili 10.000, neke 1L na 1000-2000km, neke nesto izmedju. Nema pravila, ali taj motor je takav.
E, sad jedina varijanta je ako bas nije izvozan i ima preko 200.000km, tada vredi otvoriti motor i zameniti garnituru dihtunga i mazajuce karike, jer ne verujem da su mu otisle kompresione, kao i hilzne. To retko strada.
Ako nije presao vise od 150.000km, to je normalno stanje i slobodno nek vozi... inace u taj motor mora sintetika, nece mu dobro biti sa gustim uljem, nije projektovan za mineralno. Polusintetika moze isto.
[ bakara @ 05.10.2007. 09:20 ] @
Citat: popovicvl:
Jos jedna konstatacija.Sintetika je retko ulje i ima koristi samo ako se sipa u auto do 100 000.Posle se sipa polu-sintetika koja je
gusca,a zatim mineralno koje je najgusce.To sam video i u praksi.
Kako rece @cozmo_im zavisi od konstrukcije motora.
Novi motori su po pravilu niskofrikcioni sa malim zazorima i rade na visim radnim temperaturama nego stari motori.
Ako sipamo obicno mineralno ulje u savremenom motor koji radi na visokim radnim temperaturama dolazice do sagorevanja istog i stvaranja taloga.
Isto to se desava kad sipamo sinteticko ulje u motor stare konstrukcije.
Taj motor u astri je poznati potrosac ulja, ali ako zelis da budes 100% siguran izmeri kompresiju.
[ Java Beograd @ 05.10.2007. 09:32 ] @
Citat: BigFoot: Ni merenje kompresije neće biti siguran pokazatelj. Baš danas je prijatelju sa sličnim simptomima na Feliciji 1.3 LX, merenom kompresijom koja je bila dobra i ujednačena po cilindrima, otvoren motor, a ispostavilo se da su hilzne pojedene i toliko proširene da se vidi od oka.
Ovo definitivno znači da neko ko je merio kompresiju nije umeo da je izmeri ili mu merač nije u redu. Jer, NEMOGUĆE je da kompresija bude dobra a da su "hilzne toliko pojedene da se vidi od oka".
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 09:36 ] @
Za to ide tzv. leak down test (karike i hilzne). Izmeri se na suvo i ako je losa, kapne se malo ulja u cilindar. Ako se poveca kompresija, ne valja nesto na relaciji karike-hilzne, dakle ima previse lufta i motor produvava.
[ mrburns2 @ 05.10.2007. 09:56 ] @
Po mojoj nekoj racunici meni ispada da sam za predjenih 4600Km, potrosio 3L ulja.......sto ja mislim da nije normalno.
E sad....ne znam koliko malo brza voznja utice na potrosnju ulja...???
[ BigFoot @ 05.10.2007. 10:01 ] @
Citat: Java Beograd: Ovo definitivno znači da neko ko je merio kompresiju nije umeo da je izmeri
Moguće, to ne znam. Mada, čuo sam za slučajeve kad se kaže: "Ide kao Fića 3 dana pred smrt"
U toj fazi se troši puno ulja, ono pravi dodatnu kompresiju, ali i gori i daje efekat "odličnog" motora i dobre kompresije.
Citat: cozmo_im: Izmeri se na suvo i ako je losa, kapne se malo ulja u cilindar.
Da, ovo je ok test, a vezano za ovo gore. Ulje pravi dodatnu, lažnu kompresiju.
Inače, jako su mi čudni motori koji fabrički toliko ulja troše. Moj nedavno prodati Fiat Bravo 1.8/16V GT ima procenjenu kilometražu oko 400k km, zamenjene leteće ležajeve i karike koje su u A standardu na osnovu merenja cilindara (ide std. A, B, C, pa I specijala, II specijala, otpad) i na 10k km je trošio od vrha do pola merača, dakle bez dosipanja. Koristio sam polusintetičko Selenia Gold ulje (420 din) i vozio prosečno do žešće, kad treba
Citat: mrburns2: Po mojoj nekoj racunici meni ispada da sam za predjenih 4600Km, potrosio 3L ulja
I ja bih rekao da je mnogo. Ti onda ne treba da menjaš ulje. Na 10k km ćeš dodati ukupno 7 l što je ravno kao 2 kompletne zamene
Citat: mrburns2: ne znam koliko malo brza voznja utice na potrosnju ulja
Ekstremni uslovi mogu da izazovu nešto veću potrošnju, delom zbog isprenja, a delom što će se ulje ipak malo provući pored karika, ali što je mnogo, mnogo je. Malo brža vožnja nisu ekstremni uslovi.
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 10:07 ] @
Citat: mrburns2: Po mojoj nekoj racunici meni ispada da sam za predjenih 4600Km, potrosio 3L ulja.......sto ja mislim da nije normalno.
E sad....ne znam koliko malo brza voznja utice na potrosnju ulja...???
Utice, pogotovo kod tog motora.
Dakle, nama su dva primerka na vec 50.000km trosili 1L na oko 1000-1500km i tako su trosili do preko 200.000km dok nisu prodati. Veruj, to je normalna potrosnja za taj motor. Cak i u uputstvu pise da je normalna potrosa do 1 litre na 1000km!
Zao mi je sto se nisi informisao pre kupovine, jos ako je dosta presao, moze da trosi i litru na 1000km... proveri realnu kilometrazu i izmeri kompresiju, ako bas hoces da budes apsolutno siguran.
[ BigFoot @ 05.10.2007. 10:20 ] @
Citat: cozmo_im: Zao mi je sto se nisi informisao pre kupovine, jos ako je dosta presao, moze da trosi i litru na 1000km
Zašto žao ako je to normalna potrošnja i ako tako piše u fabričkom uputstvu? Meni sad nije jasno je li to nešto loše ili je normalno?
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 10:51 ] @
Pa, mogao je da nadje neku sa 1.4 16v motorom (Ecotec, ugradjuju vec koju godinu unazad) za slicne novce, a motor nije nista losiji, jeste malo tromiji (ali nista specijalno) a ne trosi ni gram ulja i bolje se pokazao.
To bi saznao da se raspitao u vezi tih motora, kad je kupovao vec polovan auto.
Pise i meni to isto u uputstvu za Toyotu, ali ne trosi ulje, to je samo da se ograde proizvodjaci.
[ mrburns2 @ 05.10.2007. 10:55 ] @
Auto je presao 150 000Km.....ekstra radi dobro vuce, necuje se..!!!?
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 11:36 ] @
Klasika za taj motor... prihvati to kako jeste, ili promeni auto ako ti smeta (ako bas hoces Astru, nadji sa 1.4 16v Ecotec - Twin port motorom).
[ Mobtel @ 05.10.2007. 12:05 ] @
a 1.6 8v?
[ cozmo_im @ 05.10.2007. 12:11 ] @
Ne bi trebalo da trosi ulje. To su dosta dobri motori.
Da se razumemo, ima podosta njih sa 1.6 16v koji ne trose, ili trose jako malo ulja. Ali je to opstepoznato za taj motor, troskarenje ulja.
[ izida @ 05.10.2007. 13:17 ] @
ja imam jedan takav i mogu reci da ne trosi ni malo ulja
[ ZloPrase @ 05.10.2007. 20:52 ] @
Citat: Pa, mogao je da nadje neku sa 1.4 16v motorom (Ecotec, ugradjuju vec koju godinu unazad) za slicne novce, a motor nije nista losiji, jeste malo tromiji (ali nista specijalno) a ne trosi ni gram ulja i bolje se pokazao.
To bi saznao da se raspitao u vezi tih motora, kad je kupovao vec polovan auto.
Ono sto sam ja procitao (nemam iskustva sa istim) jeste da je preporucen motor 1.6 (od ovih "astri" koje se sada prodaju bez carine). Navodno, bolje "vuce", a potrosnja goriva je oko pola litra veca na 100km... Ali kao sto rekoh, to je neki supertest koji (uglavnom) rade ljudi kojima je i 120KS "malo", tako da...
[ Astra16v @ 06.10.2007. 03:04 ] @
Cao!
U pitanju je X16XEL? Ok....ovako,stil voznje jako utice na potrosnju ulja.Ja imam auto sa istim motorom presao 135k i kada ja vozim menjam brzine na 3500 o/min,a u voznji odrzavam oko 2500 o/min - potrosnja ulja najmanje izmerena je 1l/8000 km polusintetika 10w-40.
Kada roditelji voze majka je naravno najbolji primer ona: menja brzine na 2000 obrtaja i ponekad se skoro zaustavi na raskrsnici pa krene 2-gom i stalno koci motorom umesto j***** kocnicama jer je tako naucio instruktor 1973. to je KATASTROFA.Potrosnja ulja se poveca nenormalno,ne mogu da kazem koliko jer sam toliko besan da uvek zaboravim da zapisem,a narocito kada se priblizi interval zamene (menjam na 7000km).Na niskofrikcionim motorima treba izbegavati kocenje motorom sto je vise moguce, NE MOZE da se vozi penzionerski jer imamo i los benzin koji talozi cadj na klipovima,ventilima i komori za sagorevanje.
Za nasu klimu preporuka za taj motor je 10W-40 polusintetika.Preporucio bi ti Shell Helix Plus i kupuj SAMO u radnjama koje su
na spisku na Shell website-u na srpskom jeziku i sa onom nalepnicom sa podacima o proizvodu i distributeru na srpskom jeziku.
www.shell.co.yu
Preporucio bi ti i interval zamene do 7500km i filter ulja GM original i zamenu bakarne platnice na cepu za ulje na karteru pri svakoj zameni (to je dzabe).
Uzivaj u voznji!
[ bakara @ 06.10.2007. 09:03 ] @
A sta fali kocenju motorom?
[ BigFoot @ 06.10.2007. 09:37 ] @
Kod nas vlada velika zabluda da je kočenje motorom štetno i da povećava potrošnju, a upravo taj režim je za motor najpovoljniji, ima odlično podmazivanje, a rasterećen i hladi se. Verovatno se tako misli što tad motor "urla", ali on to radi iz zadovoljstva...
[ cozmo_im @ 06.10.2007. 10:01 ] @
Svi motori sa 12 i vise ventila vole kocenje motorom i visoke obrtaje. Tako su projektovani i to im ne smeta, naprotiv. Odnos sirine klipa i visine hoda klipa daje im to zadovoljstvo da su i podosta dugotrajni (kao Toyotini recimo) i da disu punim plucima kad su u vecem broju obrtaja (naravno ne u crveno).
Ali, jos jednom, taj motor u Astri je takav - troska ulje konstrukcijski i to je to...
[ mrburns2 @ 06.10.2007. 10:53 ] @
Ok.....znaci ustanovili smo da ulje mora da trosi, jer mu je takav motor...
Kada smo resili pitanje u vezi potrosnji ulja, interesuje me da li neko ima iskustva sa ugradnjom plina, da li je neko stavio na ovaj motor i kako mu se pokazalo..???
Hvala svima na pomoci...Pozdrav...!!!
[ vidan kv @ 06.10.2007. 22:42 ] @
Sreća što nabasah na ovu temu na ovako divnom forumu inače bih posle petnaest(i više) godina bavljenja poslom ostao uskraćen za informaciju da je normalo da motor troši toliku količinu ulja....nešto razmišljam da Opelu kao svoju inovaciju pošaljem mogućnost dodatnog rezervoara za ulje koji će putem ECU-a dozirati ulje u motor čim isti sljušti par kila ulja....ko zna možda se i obogatim....odoh sad i da napravi spisak svih onih mušterija kojim sam uradio "generalke".....je***e za****o sa ljude!!!!...pozdrav,Vidan KV!
[ Astra16v @ 07.10.2007. 01:30 ] @
Ja nisam ekspert za mehaniku,naprotiv.To za kočenje motorom sam čuo od ljudi koji su u problematiku upućeni daleko iznad proseka i nisu iz Srbije.Koliko se sećam odnosilo se na niskofrikcione motore.
Savetovao bih da o ovome proverite na više mesta jer stvarno ne mogu ništa da tvrdim pored svog ličnog iskustva onako kako sam napisao.
E sad,možete se ljutiti koliko hoćete vi koji ste se javili,ali niste dali nikakve konkretne informacije.Na forumima se okupljaju svakakvi likovi,a ja lično ne bi imao poverenja ni da pričam lično sa inženjerom Zastave iz Kragujevca.Ovo govorim da slučajno neko ne poveruje u pogrešne priče ljudi koji se predstavljaju da znaju,a u Srbiji svi znamo šta su naši stručnjaci postigli.Bez uvrede,ali to su činjenice,ovde nije konstruisan ni jedan moderan automobil i motor,ali dobri su da implementiraju tuđe ideje i da govore o njima.Još jednom ponavljam nemam nameru da uvredim nikoga samo oprez sa svojom imovinom!Toliko od mene.
[ cozmo_im @ 07.10.2007. 11:14 ] @
Ja nisam mehanicar, ali ako u firmi kupis:
3 komada Astri sa tim motorom jedne godine, pa jos 2 komada istih sledece godine (i pri tom, nijedna nije iz iste serije, neke su sa razlicitom opremom), i SVE, ali odreda SVE trose ulje od samog starta, onda ili:
- ne znamo da merim ulje
- Opel ubacuje takav motor
- vozaci nemaju pojma da voze.
Dakle, takav je motor, to ce potvrditi i zvanicni Opelovi serviseri. Neki jednostavno ne trose, neki trose, neki locu ulje (govorim o tom motoru).
Ako 5 od 5 Astri sa motorom 1.6 16v troskare ulje, onda se odgovor namece sam po sebi. Pri tom, u fabrickom uputstvu istih pise da je "normalna potrosnja, zavisno od uslova voznje, i do 1 litar ulja na 1000km".
Nama nisu bas toliko trosile, ali jesu 1 litar na oko 2000km, neke litar na 5-6000km, neke manje...
[ KMaRKo @ 07.10.2007. 15:24 ] @
Mozda ne bi bilo lose da pojedinci procitaju ovo:
http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=171178
... i naravno, "postojece komentare" pod obavezno!
Pozdrav!
[Ovu poruku je menjao djricky dana 07.10.2007. u 16:44 GMT+1]
[ RS TURBO @ 17.10.2007. 21:02 ] @
na to sto ti trosi veliku kolicinu ulja pogledaj kad ujutro upalis dali ti iz auspuha baca plavi dim ili u voznji na visim okretajima ako baca promijeni gumice na ventilima i to ce ti biti to :)
[ njinsa @ 17.10.2007. 23:40 ] @
taj motor provereno hoce da trosi ulje. jeste da mi nije bas najjasnije zasto,ali tako je. takodje retke su te astre da nisu presle malo veci broj km,pa je i to opravdanje,medjutim ja sam doterao jednu sa stvarnih 120000 km uzeo ju je drugar i koja konstantno ima potrosnju ulja od nekih 2 l na 8000-8500 km,sipa se gm ulje . auto ide odlicno i motor odlicno radi,ali potrosnja ulja postoji. kad se vec spominju motori koji trose ulje,jedan moj prijatelj inace vlasnik jednog vrhunskog servisa kupi nov passat crveno di i nakon 5-6 dana voznje, na autoputu, upali mu lampicu od ulja i stane ,on je vec znao za tu foru jer su mu rekli kad je kupovao da ce se to verovatno desiti i poneo litru ulja, celu je nasuo i nastavio . za prvih 10000 pojeo je 2-3 litre ulje,posle toga vec ne znam ni ja koliko hiljada km je presao i sad ne trosi ulje!? jednostavno je tako!
[ vladd @ 18.10.2007. 01:51 ] @
Malo mi prica o novom pasatu izbija iz skorih vremena. Na ovima bas novima, novima, ovogodisnjma, ne bi bas tako lako ugasio lampicu prostim dolivanjem ulja, bez reseta sistema. Predpostavljam, zbog "crvenog" DI, da je pretprosla verzija.
No nema veze, visokofrikcioni motori imaju uvecanu potrsnju ulja, ali do 0,6(plus minus stotinak grama), u odnosu na "stare" (u koje spada i TDI) konstrukcije
Litar je malo previse, pa ipak to ulje treba da sagori, a sta je onda sa emisijama, katalizatorom...mora da mu skracuje vek, deluje mi kao 1% mesavina...
Poz.
[ mancos @ 23.01.2008. 18:50 ] @
Ja sam skoro kupio Astru G 1.6 karavan,interesuje me da li neko zna da li ovaj motor troskari ulje i kolika je normalna potosnja ulja za njega?Na mojoj Astri 99.god. pise da je prosla 103.000km.
[ RS TURBO @ 23.01.2008. 20:07 ] @
normalna potrosnja ulja je od pola 0,5-0,7l na 10 000 km ali nije ni problema ako potrosi i 1l na 10 000 km to nije neki problem. Problem je ako trosi 1l na 1000 ili 2000 km. Koliko tvoja trosi ulja? ako je ovako to je u granicama normale.
pozzz
[ cozmo_im @ 24.01.2008. 07:00 ] @
Dakle jos jednom: X16XEL je motor koji troskari ulje konstrukcijski, dakle ne znam kako ali nama su sve odreda troskale ulje svih 150.000km i vise dok smo ih imali. To je onaj koji je ugradjivan od 1998 u Astru G pa do pojave Twinport motora za Astru H a koji idu i u Classic II sada (Z16XEP Twinport, on ne trosi ulje). Jedno vreme se u Classic II ugradjivao i X16XEL ali sada vise ne.
Dakle, ako kupujete polovnu Astru G izbegavajte navedeni 1.6 16v X16XEL motor.
[ mrburns2 @ 24.01.2008. 10:51 ] @
Ja imam astru 2001god. 16.16V drugi vlasnik, trosila mi je 1L na 2000Km, i posto sam planirao da je ostavim na duze vreme jer joj je sve extra, onda sam lepo odradio motor, gumice glavu i sve ostalo.Zato sada kap potrosi na 2000Km a ne kao pre litar..
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|