[ Gosovic @ 07.10.2007. 09:13 ] @
Da li ste culi za elektronsku zastitu od korozije? To je neki uredjaj koji se kaci na akumulator, vuce neku malu struju i preko 4 anode koje se montiraju na karoseriju (sa unutrasnje strane) rasporedjuje struju na karoseriju i time stiti od korozije? Koliko sam se ja raspitao ljudi kazu da to zaista radi i da je pametna investicija (oko 100 eur sa ugradnjom).
[ bakara @ 07.10.2007. 09:51 ] @
Veruj mi da to ne radi ili jako slabo radi...

Ja sam 1994 godine kupio tada 2 godine tada staru skodu favorit od prvog vlasnika na kojoj je bila ugradjena ta elektronska antikorozivna zastita, secam se da mi je covek rekao da je to platio 100 dem. Ta skoda je odavno zardjala jer sam video par godina kasnije vlasnika koji joj je menjao krila i rubove.
Verujem da je danas posle toliko godina korozija pojela pola auta.

Eto znaci to je postojalo i pre 20 godina nadam se da su ga danas makar malo usavrsili.
[ pimbe @ 07.10.2007. 10:12 ] @
To su mamipare ili porez na budale. Prodaju ti za 100 eura par metara zice, plasticnu kutijicu, 4 parceta cinka i malo otpotnika na nekoj stampanoj ploci, njih bi trebalo prijaviti nekakvoj inspekciji.

Za 100 jevreja mislim da mozes da preprskas auto (ako ne i dva puta) sa starim klasicnim (proverenim) antikorozivnim sredstvom (kobit,plastobit ili nesto od neke druge firme...)

To da radi i da valja svaki proizvodjac auta bi stavio kao serijsku opremu i time produzio garanciju. Cini mi se da je jevtinije od galvanizacije
[ botr @ 07.09.2009. 16:38 ] @
Ja sam video opel kadet sa tim uredjajem, na njemu je vec 10 god., kadet je star 22 god. sa prvom farbom i na njemu nema ni tackica korozije, a vozi se dosta po zimi, po putevima gde se baca dosta soli i rizle, tako da ipak mozda i radi, ko bi ga znao.
[ zoxy @ 07.09.2009. 17:04 ] @
Ja mislim da su kadeti serijski dolazili sa trulim trepnama ..josh novi :) Ja nisam video jedno 10 godina kadet sa celim trepnama...
[ cozmo_im @ 07.09.2009. 18:29 ] @
Nije valjda da se ovo jos prodaje????
[ vladd @ 07.09.2009. 18:33 ] @
Da se razumemo, oko dve stvari.

Prvo, taj princip zastite od korozije jako dobro funkcionise, ako je kontrolisan i proracunat. Ako je definisana povrsina izlozena koroziji, predvidjena struja, i sve to kontrolisano, bar procesorom. Tako se stite gradjevinske metalne konstrukcije potopljene u more, veliki brodovi..i sl

Elem, kao drugo, ove "igracke" sto se prodaju, za revolucionarnu zastitu automobila su daleko od kontrolisanog uredjaja, struja je fiksna, a ambijent veoma promenjiv. Prodaje se univerzalno, za sva vozila(mozda neko i ima ogranicenje, recimo za vozila do 1200kg), tako da je ocekivani uspeh u poboljsanju zastite manji od 5%, najvise zbog mikro klime(uredjajima za koriscenje u moru je prilicno- moze se reci ekstremno stabilan ambijent)

Tako da se tesko moze napraviti razlika kada neko koristi ili ne za putnicko vozilo. Garaziranim, negovanim vozilima, koja se voze periodicno na kratke relacije, nece se pojaviti korozija bar 10 god.

Kod vozila sa pocinkovanim limom, nema smisla koristiti, posto cink vec sprecava elektrostaticku koroziju, pa se sa uredjajem samo ponistava efekat cinka. Degradira se cink, pa uz promenljivu klimu, moze i da pojaca sklonost koroziji.

Kod prastarih vozila, nacetih korozijom, zanemarljivo se moze usporiti zapoceto truljenje..

Pa ko voli, neka ugradjuje ..

Meni lici, kao kada bi neko postavio stapic ispred vetrobrana za zastitu od kise, umesto brisaca, i boze moj, tih nekoliko kapi sto je udarilo u stapic nije palo na vetrobran..eto stiti

Poz