[ popovicvl @ 09.10.2007. 08:15 ] @
Postoji li nacin da se opere motor iznutra od garezi i ostatka prljavog ulja? Mozda je bolje pitanje:Da li uopste ima potrebe za tim i sta se dobija tim. |
[ popovicvl @ 09.10.2007. 08:15 ] @
[ X Files @ 09.10.2007. 08:36 ] @
Onako, laički...
Postoji neki sistem za čišćenje koji obično u servisima zovu 'tretman' motora. Litar neke tečnosti koja sagoreva (posebno za dizele posebnop za benzince, svakako) se spoji sa motorom preko karburatora/ajnšprica, a zaobiđe se rezervoar. Dakle, motor radi sa tom tečnošću 10-tak minuta i sagoreva je. Istovremeno čisti motor. Tečnost je toliko agresivna da obično spali gumena creva "ručno" napravljenih mašina za taj tretman. Mašina je zapravo jako prosta (valjda samo pumpa odgovarajućeg pritiska i protoka sa usisom i potisom, zatvoren sistem), pa je naši 'pronalazači' radije prave nego kupuju. Moguće da ima smisla jednom u par godina uraditi taj tretman. Vlasnik servisa (tvrdi da) svoj automobila 'tretira' jednom godišnje ;) [ vladd @ 09.10.2007. 10:04 ] @
Ja nisam cuo za ovaj izum, ali ...inovatori ne spavaju.
Postoje zatvoreni sisemi za ispiranje motora u radu, sa posebnim vrstama ulja, ili bolje receno sredstava, koja se filtriraju i vracaju u motor.. Ovaj sistem, takodje nisam video u zemlji Srbiji. Licno sam ispirao motor sa naftom, rad u mestu 5 minuta, pa zamena filtera i nalivanje sintetike, jako retke (5-40), i zamena posle 800km (trebalo je 1000, ali nestrpljiv...). Nakon toga zamena na 3kkm, i sasvim sam zadovoljan kako je "ociscen".. Poz. [ kristi1 @ 09.10.2007. 10:24 ] @
Ima neko sredstvo na *** pumpama (zaboravio sam ime),za povecanje kompresije,smanjenje izduvnih gasova,galiziranje radilice,klipova... Ja sam sipao to u motor i zadovoljan sam. Razlika je drasticna.
[Ovu poruku je menjao momsab dana 09.10.2007. u 14:54 GMT+1] [ X Files @ 09.10.2007. 10:32 ] @
Citat: Ja nisam cuo za ovaj izum, ali ...inovatori ne spavaju. Ta tečnost koja je istovremeno i gorivo i sredstvo za čišćenje je original i naručuje se iz inostranstva, a i mašina je bila original u servisu gde sam ja išao. Ali, pošto je jedostavne konstrukcije, naši izumitelji su krenuli u kloniranje, ali nisu računali na agresivnost te originalne tečnosti pa su im gorela creva i nastavci. Doduše, ne bi me čudilo da su naši klonirali i tu tečnost (da spase creva, jelte) ;) [ Java Beograd @ 09.10.2007. 12:17 ] @
Citat: vladd: JLicno sam ispirao motor sa naftom, rad u mestu 5 minuta, pa zamena filtera i nalivanje sintetike, jako retke (5-40), i zamena posle 800km (trebalo je 1000, ali nestrpljiv...).Nakon toga zamena na 3kkm, i sasvim sam zadovoljan kako je "ociscen"..Poz. A otkud znaš kako je očišćen ? [ BigFoot @ 09.10.2007. 12:39 ] @
Otkud uopšte ideja za "čišćenje" unutrašnjosti motora? Normalan motor treba ponekad malo žešće voziti i tako izbaciti eventualne produkte sagorevanja.
[ ~Vojvoda @ 09.10.2007. 13:46 ] @
Citat: Java Beograd: A otkud znaš kako je očišćen ? Mozak ti radi 300 na sat Topic: Citat: Flushing oils These are special compound oils that are very, very thin. They almost have the consistency of tap water when cold as well as hot. Typically they are 0W/20 oils. Don't ever drive with these oils in the engine - it won't last. (Caveat : some hybrid vehicles now require 0W20, so if you're a hybrid driver, check your owner's manual). Their purpose is for cleaning out all the gunk which builds up inside an engine. Note that Mobil1 0W40 is okay, because the '40' denotes that it's actually thick enough at temperature to work. 0W20 just doesn't get that viscous! To use them, drain your engine of all it's oil, but leave the old oil filter in place. Next fill it up with flushing oil and run it at a fast idle for about 20 minutes. Finally, drain all this off (and marvel at the crap that comes out with it), replace the oil filter, refill with a good synthetic oil and voila! Clean engine. Of course, like most things nowadays, there's a condition attached when using flushing oils. In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed it failed in a month because the blow-by past the scraper ring(now really clean)contaminated the oil and screwed the rod bearings. Using Diesel oil for flushing A question came up some time ago about using diesel-rated oils to flush out petrol engines. The idea was that because of the higher detergent levels in diesel engine oil, it might be a good cleaner / flusher for a non-diesel engine. Well most of the diesel oil specification oils can be used in old petrol engines for cleaning, but you want to use a low specification oil to ensure that you do not over clean your engine and lose compression for example. Generally speaking, an SAE 15W/40 diesel engine oil for about 500 miles might do the trick. [ cozmo_im @ 09.10.2007. 14:56 ] @
Kod starih motora, bolje je (ako motor ima dobru kompresiju, ne trosi ulje) je proveriti semeringe i dihtunge raznih poklopaca i preci na polusintetiku (ako se koristi mineralno), i voziti auto 100-200km na autoputu u cetvrtoj sa povecanim brojem obrtaja (dakle 120-130km/h), ako je moguce neprekidno - recimo do Nisa i nazad. To ce preporoditi motor, smanjuju se koksirane naslage, sto je cest slucaj ako se vozika u gradu ili na kratkim relacijama.
Jednom mesecno je dobro otici na otvoreni put i konstatno voziti sa malo visim brojevima obrtaja. [ vladd @ 09.10.2007. 17:26 ] @
Pa ima razlike, gledas ulje koje je crno, posle nedelju dana od sipanja, kada dodirnes klackalice, kao da je razblazen katran.
Nakon tretmana, ulje na meracu i na klackalicama nije katranizovano. I to je uzrok "zadovoljstva", osim naravno promene i prelaza na sintetiku.. A odgovor na pitanje se "namece" Poz. [ ~Vojvoda @ 09.10.2007. 20:20 ] @
Po nekom mom razmisljanju(koje ne mora biti tacno), boja ulja posle zamene ne zavisi mnogo od cistoce motora, mislim da tu vise figuriraju kvalitet ulja i goriva.
[ vladd @ 09.10.2007. 21:36 ] @
A sta te nagoni na takvo razmisljanje, gorivo je ovo koje imamo, ulje, ako je bilo mineralno, pa preopterecivano, moze da sagoreva i karbonizuje.
Mislim na detalj, da je promenjeno ulje, a gorivo ne verujem da su menjali za mesec (ili nekoliko godina unazad), i da ima "napretka". Moze gorivo u nekoj "daljini" da ima uticaja, na pregrevane motora, ali su nuspojave vidljivije na "drugoj strani". Slican efekat ("u daljini") bi mogao da ima i prljav filter za vazduh, pomereno paljenje, losi kablovi i svecice... Pri tome, moj motor nije neodrzavan, i znam sta je "u njemu". A "stroku" sam izbacio na jedini, za mene moguc, nacin Poz. [ rasag @ 09.10.2007. 22:17 ] @
Nekada su postojala detergentska ulja a sada su sva ulja detergentska.Ta gatez na klackalicama i na glavi motora je od raznih aditiva za ulje.Kazu da mozes da vozis bez ulja to se zalepi aditiv pa kupi garez.Redovno menjaj ulje i filter pa ce se motor sam oprati naravno ako je motor dobar.
[ vladd @ 10.10.2007. 15:12 ] @
Nije bas od aditiva, nego mineralna ulja na visokim temperaturama, osim sagorevanja, mogu da formiraju "teze" derivate. Ako se vozi van roka za zamenu (sto moze da bude solidno promenljivo, zavisno od uslova i nacina voznje), ulje gubi detergentska svojstva i naslage se lepe ili na vruce delove, ili razbacane centrifugalnim silama bilo gde.
Odredjena kolicina ulja ima ograniceno spirajuce dejstvo, koje novo ulje kod zaprljanog motora izgubi i za par hiljada km. A nakon tog perioda, nastaje novo talozenje, i nova proizvodnja katrana. Poz. [ petardel @ 11.10.2007. 22:24 ] @
Pa sva novija ulja u svom sastavu imaju "deterdžente" sa pranje motora. Sipanje tečnosti za pranje može da izazove negativan efekat kod starijih motora - gubljenje kompresije. A u prodavnicama se više prodaju aditivi koji dodatno "prljaju" motor - lepe se za riseve i pukotine i produžavaju vek motoru.
Neznam jer neko čuo i probao ono rusko čudo - univerzalni modifikator koji se sipa pri promeni ulja i bukvalno preporodi motor??? [ vladd @ 12.10.2007. 00:40 ] @
Ma kavo "popunjavanje" riseva..da tako nesto pstoji, ne bi bilo generalke..
Jeste da motor nije od sira, ali dodavanje tecnosti ili neke smole, da "zapusi" nesto, van pameti. I zasto bi se bas "pojavilo" nesto sto struji kroz mtor, bas na zeljenom mestu.. Ilizorno je mastariti u tom smeru. Poz. [ petardel @ 12.10.2007. 10:38 ] @
Citat: vladd: Ma kavo "popunjavanje" riseva..da tako nesto pstoji, ne bi bilo generalke.. Jeste da motor nije od sira, ali dodavanje tecnosti ili neke smole, da "zapusi" nesto, van pameti. I zasto bi se bas "pojavilo" nesto sto struji kroz mtor, bas na zeljenom mestu.. Ilizorno je mastariti u tom smeru. Poz. Pa postoji. A nemože ta tečnost da vrati motor na fabričko stanje, ali može da odloži generalnu za 10 do 30 hiljada km. A kako se lepi baš na željenom mestu... Evo ti prost primer: kada moler hoće da začepi rupu u zidu, nanese glet-masu, i onda šmirglom trlja taj deo... I zid ravan... Znam da je glupavo poređenje, ali na tom principu deluju ti modifikatori. [ vladd @ 12.10.2007. 11:27 ] @
A u ulju se nalazi celicni liv, ili aluminijum u granulama, pa ce da se dogodi kao kada moler stavi bolju i cvrscu masu od postojeceg maltera.
I sta biva kada moler sipa masu u kadu, da li se popune zidovi. Ajde opet da razmisljamo, kakav bi to tecan materijal kvalitetno popunio, bas zeljene riseve, slucajnim prolaskom kroz ceo motor. I nista ne moze da "odlozi" generalku za 10000 km, pogotovo sa risevima ili jajastim cilindrom. Ako su lose karike, auto moze dugo da se vuce, uz povecanu potrosnju goriva i ulja, pa ako se "mazgi" od gazde isplati... Ako su lezajevi, sledi razbijanje motora, u vrlo kratkom periodu. Ako je sve ok, onda ne treba generalka. Dobrim odrzavanjem se moze produziti VEK motora, za 10-15%. Ako su nastali risevi...zito... Poz [ HoT_Steppa @ 12.10.2007. 18:25 ] @
Smanjite interval zamene ulja od propisanog, jer vecina vozi po gradu gde se za motor racuna 1 km u 2, i redovno menjajte i ulje i filter za ulje i nema potrebe za ispiranjem motora.
[ vladd @ 13.10.2007. 00:03 ] @
Meni licno su gumice napravile problem. Posle generalke, stavljene su neke nalik na "originale", koje su se okamenile posle 15kkm. Ulje je bilo Bergoline, mineralno i napravilo je solidnu kolicinu garezi, naravno dok sam ja primetio dim...
Onda je sledilo... i zavrsilo se "hepiendom". Poz. [ SmilieBG @ 13.10.2007. 21:55 ] @
Slazem se sa ljudima koji su rekli da sa vremena na vreme treba malo nagaziti motor na otvorenom, pogotovo ako je voznja iskljucivo gradska.
Inace, takodje sipam posle svakih 20.000 km (i redovnog servisa) jednu bocicu tih aditiva. Primetio sam da se u prvih par nedelja potrosnja malkice smanji, ali posle toga nista... sve kao i pre :) Poz, Sale [ mcdjura @ 16.10.2007. 01:02 ] @
Ja sam sipao tu tecnost i kao sto X files rece spalio creva i bio prinudjen da stavljav nova...ali je vredelo...barem mislim...jer je ulje evo cisto kao prvog dana zamene...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|