|
[ nicolas @ 10.10.2007. 11:31 ] @
| Cao ljudi,
dodje vreme da se i ja odlucim za svoj prvi auto. Precesljao sam teme ovde po forumu, ali na zalost nisam nasao odgovor koji mi treba. Uglavnom se sve svodi na prepucavanja, pa se na kraju ode u offtopic. Zato bih molio, one koji su dobre volje da mi pomognu pri izboru, da svoje predloge argumentuju, a ne samo da pisu da bi nesto napisali.
Moj budzet je oko 3000 evra, ali bih na kupovinu auta potrosio do 2500, a preostalih 500 bih ostavio za servis i doradu odmah po kupovini (jer ipak bih vise voleo da znam sta je na autu uradjeno... prodavac ce uvek da navede da je sve zamenjeno i sve perfektno).
Cetvoroumim se izmedju Mercedesa 190E, Toyote Corole, Golfa II i Mazde 626. Naravno to su automobili godista od '86 (pocev od Mercedesa i Golfa), pa do '90 - '91 za Mazdu i Toyotu.
Sta mislite sta je od ovoga najbolji i izbor i zasto? Ako uzmemo pretpostavku da bih kupio auto koji je u solidnom stanju (dakle, ne neki krs), na kome bi eventualno bilo potrebe da se zameni ono sto se obicno menja pri kupovini polovnjaka (kaisevi, ulje, mozda gume i jos neke bitne stavke).
Pri tome, bitna stavka mi je i kasnije odrzavanje i kvarljivost auta. Svaki dobar predlog ce mi znatici i hvala unapred. |
[ Miroslav Jeftić @ 10.10.2007. 11:59 ] @
Mazda 626 ili Toyota, ali bolje Mazda.
[ Slobodan Miskovic @ 10.10.2007. 12:02 ] @
Isto, samo ja preferiram Toyotu :)
[ ~Vojvoda @ 10.10.2007. 12:26 ] @
I moj glas ide Japancima.
[ cozmo_im @ 10.10.2007. 12:35 ] @
Corolla, jeftinija i laksa za odrzavanje, mogu se naci odlicno ocuvani primerci (i Mazde, ali je u startu drasticno skuplja i teza za odrzavanje).
Mazda je smekerskija, naravno...
[ Miroslav Jeftić @ 10.10.2007. 12:52 ] @
Ne samo 'šmekerska', ipak je veći auto u pitanju, ako se ne varam? Naravno, sve zavisi i u kakvom je stanju svaki od automobila koji su navedeni.
[ nicolas @ 10.10.2007. 16:40 ] @
Vidim da glasovi odose Japancima. I meni se licno vise svidjaju... estetski su i Toyota i Mazda ispred Mercedesa 190 i Golfa II.
Kakva je Mazda za odrzavanje? Jel ima kvalitetnih servisa kod nas i jesu li delovi skupi? Koliko je 626 kvarljiv auto (pod uslovom da ga je prethodni gazda normalno vozio, da nije akan i da je normalno i redovno odrzavan)?
[ ubimestruja @ 10.10.2007. 19:33 ] @
Kad naša policija nije uspela da pokvari one corole......a ako se ne varam bila je proglašena od strane Nemaca za auto decenije...razmisli. Pozdrav!
[ momsab @ 10.10.2007. 19:44 ] @
podsetili ste me na jedan clanak koji sam procitao pre 8 godina, cini mi se
lista modela koji se najamnje kvare, uzorak je Nemacka
na prvom mestu je Korola, na 6 Subaru Impreza, 2-5 takodje japanski modeli, evropljani su zauzeli 2 ili 3 mesta od poslenja 4
samo ne znam zasto je Golf2 uospte u igri pored mladjih i dokazanim japanskih automobila
[ Miroslav Jeftić @ 10.10.2007. 20:43 ] @
Mazda 626 je odličan auto ako je održavan, može preći i 500-600k kilometara bez većih problema. Delovi su skupi (jer tu nema turskih falsifikata kao za Golfa, ili barem ne bi trebalo), ali se ne kvari često (ako je održavana).
[ pantic68 @ 10.10.2007. 22:17 ] @
Mercedes ali ne taj vec ako moze neki 124 ili 126. U to vreme su solidno pravljeni. Kasnije su i oni poceli da fusere. 190 se ne istice bas. Pomenuti japanci su kvalitetna konfekcija a golfa bih izbegao ako nije bas u bescenje. Jedini plus mu je sto ima jeftinih (a nekvalitetnih) delova.
[ cozmo_im @ 11.10.2007. 06:19 ] @
Citat: pantic68: Pomenuti japanci su kvalitetna konfekcija a golfa bih izbegao ako nije bas u bescenje. .
Pomenuti japanci nisu kvalitetna konfekcija vec zakon za izakane Mercedese...
Jos jedna varijanta: ako imas kinte da placas ratu 120-130e mesecno ( u sta ulazi sve, i kasko ), sad je na akciji Pezo 206 1.4 u full opremi. Odlicno se pokazao, a sa tim ucescem (od 3000e) smanjio bi ratu mozda i na 110e mesecno - a potpuno isto bi placao i za Opel Astru Classic II 1.4... novo je novo.
[ popovicvl @ 11.10.2007. 07:18 ] @
Kad je caletova firma kupila Mazdu 626 2.0 12V,mislio sam da taj auto leti...
Matori je isposedovao auto,a ko ne bi?Presla je blizu 400k km kad smo se rastali od nje.
I dan danas mislim da je to jedan od najboljih automobila u kom sam se vozio.Vozio sam se u to vreme i u
124kama,audijem ovim onim.Nismo se nesto pretrgli oko odrzavanja,ali ako si vec spremio 500 evrica za remont
auta,bez obzira u kakvom je stanju onda ne brini...kod nas mogu da se nadju primerci ispod 200 000 km...
Je.beno najudobnija sedista koja sam ikad video!Namestanje kadica za noge,ledja,visina,svaki moguci polozaj!
Jedina zamerka na taj auto mi je slabo svetlo na instrumentima,ali i to neko moze srediti iz hobija i zezanja...
[ bakara @ 11.10.2007. 09:17 ] @
Citat: Miroslav Jeftić: Mazda 626 je odličan auto ako je održavan, može preći i 500-600k kilometara bez većih problema. Delovi su skupi (jer tu nema turskih falsifikata kao za Golfa, ili barem ne bi trebalo), ali se ne kvari često (ako je održavana).
Slazem se da je 626 ovde najbolji izbor, delovi nisu skupi i ima jeftinih zamenskih, servisa takodje ima (ovlascenih i neovlascenih) i nije problem odrzavati taj auto.
Mislim da ce tebi najveci problem biti naci dobar auto, posto mazdi i toyoti (dobrih) u oglasima bas i nema.
[ nebule @ 11.10.2007. 16:42 ] @
Tojota korola definitivno...Ponosni sam vlasnik iste i auto je EXTRA,naravno u koliko si neko ko ne preferira brzu voznju.Imam uradjen plinski uredjaj i sa cifrom od 1000 dinara prelazim od 300 do 350 km u gradu.Naravno i Mazda je super.Za te pare ili 323 ili 323f(preporuka).Moj ti je savet da trazis Tojotu jer za te pare dobijas strava auto.
[ pantic68 @ 11.10.2007. 17:04 ] @
Citat: Pomenuti japanci nisu kvalitetna konfekcija vec zakon za izakane Mercedese...
Modeli koje sam pomenuo su u redu, znam sta pricam. Jedino ako cu mu preveliki. A ovi japanci su upravo to sto sam rekao, dobri su ali ne mogu u istu klasu e sad za iste pare dobice nekoliko godina mladji auto ako je to neka prednost.
[ etjen @ 11.10.2007. 17:32 ] @
Pridruzujem se opstem misljenju, za te pare ili Toyota ili Mazda.
Mazda bi bio moj izbor, veca je, sve imaju podizace i centralno (ako imas srece i servo), a cene su iste za dobru 626 kao i za Corollu. I nemoj da te plase cenama delova uopste-imao sam 3 Mazde tog godista i nikad nisam imao problema sa cenama delova.
By the way, imao sam i Corollu tako da znam sta pricam, iako je i to odlican auto, 626 je ipak druga klasa vozila.
Savet-kupi 626 sa plinom-dosta trose! Obrati paznju na koroziju, narocito na rubovima, zadnjim i prednjim kosevima (oko nosaca motora kod prednjih koseva), i na "dzepovima" pozadi.
Slicno vazi i za Corollu, bez opasnosti od korozije na prednjem delu vozila.
Pozdrav i srecno!
[ nebule @ 11.10.2007. 18:37 ] @
Hteo bih da samo nesto dodam u vezi Mercedesa 190.Nema dobre 190 do 3000e(smem da potpisem).Nagledao sam se 190 za te pare....krs do krsa.Mazda 626 je po svemu najbolji auto od gore navedenih ali kao sto neko rece zaista dosta trosi.Mazdin motor od 1600 kubika u gradu trosi izmedju 9 i 10 litara i to modeli 323 i 323f a 626 je dosta teza i zavisi koju kubikazu uzimas.Tojota corola je extra auto ali ima par mana.Nestabilna je pri vecim brzinama tj preko 110km/h (lagana na trapu,nema balans stanglu,jako oseca bocni vetar) nije mazga da povuce ali je zato verna kao pas nikada te nece prodati.
Puno pozdrava i nadam se da ces uz nasu pomoc kupiti ok auto.
[ vladd @ 11.10.2007. 18:40 ] @
I toyoti "vole" da istrule rubovi..nije mnogo skup kvar ali je dosadan, pa je bolje birati ne-metalik primerke
Poz.
[ nebule @ 11.10.2007. 18:44 ] @
Citat: vladd: I toyoti "vole" da istrule rubovi..nije mnogo skup kvar ali je dosadan, pa je bolje birati ne-metalik primerke
Poz. Ah..da ...to sam zaboravio
[ ~Vojvoda @ 11.10.2007. 19:00 ] @
Citat: vladd: I toyoti "vole" da istrule rubovi..nije mnogo skup kvar ali je dosadan, pa je bolje birati ne-metalik primerke
Poz.
Ne bih da ispadne da lupam kontru, ali moj komsija je imao Corolu, ja na tom automobilu nisam video ni jednu jedinu tacku rdje...
Inace for the record automobil je 90 godiste, legendarna tamno-siva, "presao kuglu zemaljsku" uzduz i popreko, zimi lepo palio, nije bio garaziran,i onda je komsija kupio novog Avensisa, a Corolu prodao.
[ nebule @ 11.10.2007. 19:07 ] @
VOJVODA druze to je pojedinacni slucaj ali godine cine svoje.Ja sam pre godinu dana kupio moju Corolu.Pre nje sam pogledao desetak Corola i sve su pocele da rdjaju.One koje nisu...radjeni su rubovi.To sto navodimo i nije neka posebna mana za automobil star 17 godina ali ako uporedjujemo ova tri proizvodjaca ipak je Mazda po tom pitanju malo kvalitetnija.Ako se ja pitam(a verovatno se ne pitam) definitivni izbor je i pored svih mana Toyota corola.
[ njinsa @ 11.10.2007. 23:09 ] @
Kao neko vozio i imao neke od navedenih auta,mogu reci da je mazda tu najbolji izbor.ja sam imao mazdu 626 2.0 16v sa 140 ks i presao sa njom brdo kilometara iako je imala oko 300000km kad je uzeta. nije da ne trazi odrzavanje i ulaganje,ali pruza mnogo vise od ostalih,prvenstveno u voznji ,sigurnosti i opremi.komfor je extra,"struje" ima po celom autu i ne kvari se. mercedes 190 iako odlican auto,umnogome je precenjen,ne kazem da nisu kvalitetni,ali cesto se kvare,a njihovi kvarovi mnogo su skupi.moja zamerka za 190 su zadnja vuca,koja zbog ocajnog balansa zimi predstavlja veliku opasnost,guma kardana koja cesto odlazi,a moze da napravi katastrofu,cesto stelovanje prednjeg trapa i obicno lose stanje enterijera i sedista,koje doduse resavaji pakovanjima strancima,a takodje bas i nisam bio odusevljen komforom.a skloni su i truljenju sto i nije cudo kad imaju 20 god.motori su dobri,ali i dosta lenji,ako vec gledas mecku zlatno pravilo je da pritisak ulja mora biti na max na satu i da pali bez puno verglanja vruc jer tad pali na kompresiju,naravno govorim o dizelu,kod benzinca to su vec el.pumpa,dizne i 100 drugih stvari. Mazdina boljka na svim modelima najcesce je glava motora,i ja sam na svojoj imao taj problem,ostalo se sve svodilo na redovno odrzavanje,takodje i potrosnja je veca nego kod konkurencije,moja je trosila oko 12l,a ove obicne 2.0 benzin oko 9-10. toyota iako slabije kubikaze i performansi,ima extra motor na kome moze otici samo set kvacila !!! sve ostalo traje neverovatno dugo,mozda jedino amortizeri ne jer sam ih 2 put menjao za krace vreme,ali to je vec pitanje i drugi stvari,komfor je dobar,motor ,kao i kod mazde ni ne cuje se da radi,malo lenj u startu,ali moze da se potera do 160km,mada vec preko 130 osetis da bas vise ti i ne vozis,koci odlicno! sto se tice kvarova sigurno najmanje kvarljiv auto,a kod njega postoji pravilo da kad bas ode motor,bolje ga ne otvarati i popravljati,nego naci drugi. da rezimiram,ako hoces velik,komforan,siguran auto sa dobrim motorom = mazda, najpouzdaniji motori,mali potrosac = toyota, rupa bez dna= mercedes za 3000e!
[ nicolas @ 12.10.2007. 01:29 ] @
Konacno jedna prava diskusija, bez prepucavanja. To je ono sto mi je trebalo... iznosenje cinjenica, pogotovo iz licnog iskustva, pa onda da sagledam sta su prednosti/mane odredjenog modela.
Citajuci vase komentare i raspitujuci se medju prijateljima, od prilike za sada imam ovakav stav (ne zurim, posto pljunuti par hiljada evrica za auto nije mala stvar... a ne bih da ide po principu kupuj brzo, kaj se na tenane).
Golf II - najcesce izrabljen i izakan auto do maximuma, uglavnom truo po rubovima i kosevima, tvrd i los enterijer. Da bi se nasao primerak sa dobrim motorom stvarno treba srece, jer su sklapana od delova moguceg i nemoguceg porekla. Jedina mozda pozitivna stvar i sto medju krs delovima sa istoka, uglavnom moze da se nadje sve jeftino i to radi.
Mecka 190 - isto tako, maximalno izrabljen auto, malo lepsi i elegantniji od Golfa II, ali vecina stavki moze da se prepise od 2-ojke. Dobro ocuvan primerak sa dobrim motorom, tek negde od 3500 - 4000 evrica (ali i to je i pitanje kakvo je pravo stanje).
Toyota Corolla - pouzdan auto, malo trosi, ali se ne moze ocekivati malo agresivnija i brza voznja. Motor uglavnom dobar, ali kad ode... otisao je. Pored svega, cuo sam da je velika mana ako dodje do problema sa karburatorom. To je najcesce nepopravljivo. Citao sam o raznim slucajevima gde su ljudi imali manjih problema sa tim, pa su dozvolili da im neko cacka karburator i to posle vise niko zivi ne moze da namesti. Takodje, prednost je sto su u preko 90% slucajeva vlasnici Corolla njihovi prvi vlasnici, koji su odrzavali i vozili auto na redovne servise (najcesce vrlo uredno popunjene servisne knjizice), koji se nad njim nisu izivljavali. Limarija, opet malo moze da bude problem, ali nista neresivo. Trosi relativno malo, jos ako se ugradi plin... divota.
Mazda 626 - nekako kao kralj medju ova 4 primerka. Pouzdan i jak auto, ali sa velikom problemom oko potrosnje. Mislim, neko vec rece da je imao motor koji je sisao 12-13 L u gradu... sto je mnogo, mnogo je. Mozda bi se to kompenzovalo malo ugradnjom plina. Ne znam samo kakvo je stanje sto se tice proseka vlasnistva... da li je i kao kod Toyoti uglavnom u pitanju auto koji se ne preprodaje cesto, koji je redovno odrzavan i servisiran. E sad, neko je vec demantovao, ali sam cuo sa raznih strana da delovi za 626 stvarno jesu skupi, jer se ne prodaju kojekakve krs kopije, vec uglavnom originali ili OEM. Generalno, kazu da su Japanci po pitanju delova ipak malo skuplji. Ako je suditi po mom kumu (vozi Mitsubishi Galant iz '97), pljunuo je malo bogatsvo za servisiranje i delove. Mozda je to pojedinacan slucaju i svavetovao sam ga da ga proda, ali nece da me slusa :)
Dakle... izbor sam suzio na Corollu i 626, definitivno. E sad... odlucivace performanse. Pa ako neko zna jos neki detalj koji bi bio bitan pri odluci, rado cu saslusati.
[ Miroslav Jeftić @ 12.10.2007. 08:41 ] @
Mislim da je preterivanje oko potrošnje 12-13L. Moj drugar je imao Mazdu 2.0 (doduše bila je baš sređena) i trošila je 8-9L, mislim da nije bilo preko 10.
[ nebule @ 12.10.2007. 09:25 ] @
Jedan dodatak..Kod japanskih automobila je slaba tacka glava motora.Na oko 200.000 km pocinje velika potrosnja ulja (cak i do 1l na 1000km)a u 99%posto slucajeva je u pitanju samo zamena gumica ventila.Sto se tice generalne na Toyoti,moj primer je da ona moze biti jako uspesna ako se odradi u pravom servisu.Naravno predhodni vlasnik nije znao za foru gumica ventila,pa su ga navukli da uradi generalnu na 188.000kh!!!!!.
[ cozmo_im @ 12.10.2007. 09:47 ] @
Citat: nicolas: Toyota Corolla - pouzdan auto, malo trosi, ali se ne moze ocekivati malo agresivnija i brza voznja. Motor uglavnom dobar, ali kad ode... otisao je. Pored svega, cuo sam da je velika mana ako dodje do problema sa karburatorom. To je najcesce nepopravljivo. Citao sam o raznim slucajevima gde su ljudi imali manjih problema sa tim, pa su dozvolili da im neko cacka karburator i to posle vise niko zivi ne moze da namesti. Takodje, prednost je sto su u preko 90% slucajeva vlasnici Corolla njihovi prvi vlasnici, koji su odrzavali i vozili auto na redovne servise (najcesce vrlo uredno popunjene servisne knjizice), koji se nad njim nisu izivljavali. Limarija, opet malo moze da bude problem, ali nista neresivo. Trosi relativno malo, jos ako se ugradi plin... divota.
Motor tesko odlazi, stradaju samo uljne karike na 500.000km ili vise. Obicno je potrebna zamena gumica ventila (ume da trosi tonu ulja zbog njih). Kada odu uljne karike, obicno je dobro uraditi mini-osvezenje, oo 300-350e sa delovima i cenom rada majstora. Posle toga, gura jos 200.000km minimum. Dakle, prosto neunistivi motori.
Problem su rubovi i coskovi sajtni, mislim to je i jedini problem na tom autu, ali odlaze tek nakon 15-16 godina (tako je kod mene recimo). 300e je zamena rubova i sajtni sa metalik farbanjem.
Karburator se normalno sredjuje u Bolecu, ali 100-120e je cena, zato niko i ne ide tamo... ali ga srede i auto radi ko singerica.
Inace, ne znam kako se ne moze ocekivati brza i agresivnija voznja, taj motor 1.3 12v ima ubrzanje 11 sec od 0-100km-h, u drugoj bez napora gazi 80-90km/h, prosto leti auto ako se malo nagazi. Trom je u penzionerskoj voznji. Moze se reci nije namenjen brzoj i agresivnoj voznji jer je sedan, malo je laksi, ali ipak stabilniji od Pola, Golfa, Astre F, Kadeta, raznih Pezoa i slicno (koje sam ja vozio), ipak laksi sedan nije za agresivnu voznju, ali je veoma agilna kad treba i leti kad se stisne na 5000-6000 o/min kada ima ubedljivo najvecu snagu (najbolje ubrzanje joj je oko 3500-4000, ako ocete da povuce extra).
Moj trosi oko 5,5 na otvorenom po gradu 7,5, prosek mi je ispod 6,5 lit. Ubrzava (posle 17 godina) 12-12.5 sec do stotke (u rangu svih danasnjih od 1.3-1.4 motora), od 80-120 oko 13 sec. u cetvrtoj sto je oko 1 sec. brze od Aurisa 1.6 po testovima. U petoj od 70-110 ide oko 13 sekundi (poredjenja radi Punto 1.2 oko 16....). Ja lepo naso ravnicu i merio:)))
Nisam je vozio brze od 165 km/h, ali 150km/h odlicno podnosi na autoputu - bez po muke, mada ja volim da ga ganjam oko 140, tad najlepse prede u petoj a potrosnja ne raste sumanuto.
Problemi koji vas mogu snaci:
- komutator, 5000 din, menjate ga sami
- biksna letve, duzi kraj spone oko 2500-3000 din delovi i ruke majstora (600 din biksna i 1500 duzi kraj spone).
- gumice ventila, 60e sa zamenom
- zadnji amortizeri fabricki nisu bas neki, zamenom se dobija mnogo bolji auto (manje se cuju rupe i lezi mnogo bolje, moze Kayaba, Monroe, Bilstein, oko 100e sa zamenom)
- zadnji levi tocak moze koci 10% slabije, tako je fabricki, imaju po tehnickim pregledima specifikacije. Toyota resila problem besplatnom zamenom glavnog kocionog cilindra bez obzira na garanciju, do 1994. godine.
- zezanje vakuumskog dela sistema za startovanje na karburatoru, moze se nastelovati
- karburator se mora stelovati u Bolecu, jako skupo.
Retki slucajevi:
- pucanje klipa na prvom cilindru ispod 100.000km, desava se jednom u par desetina hiljada primeraka, dakle nista strasno.
Ovo je iz iskustva gomile ljudi koje znam, kao i podatak iz Boleca (ortak radio za Auto svet ispitivanje kvaliteta te Corolle).
Prosek kilometraze bez osvezenja motora: oko 500.000km
[ ~Vojvoda @ 12.10.2007. 11:39 ] @
Citat: nicolas: cuo sam da je velika mana ako dodje do problema sa karburatorom.
Znaci ja sam svo vreme mislio da te Toyote imaju injection motore. Ne mogu da verujem, da japanci nisu to ubacili, oni obicno vole da natrpaju brdo elektronike u auto.
[ cozmo_im @ 12.10.2007. 12:58 ] @
Nisi vido karburator... e to je tek cudo tehnike. Elektronsko+vakuumski kontrolisano cudo. Meri temp. rashladne tecnosti i na osnovu toga regulise vakuumski saug za hladni start, ima elektro dizne, el. automatski saug. Zato niko ne sme ga pipne, ima sto vakuumskih creva na sebi. Pa cak i prozorce da vidis nivo goriva kod plovka... ludi jesu, ali glupi nisu. Otud ja bez problema imam perfektne rezultate na emission testu pri registraciju, uzasno malu potrosnju cak i za danasnje pojmove i auto koji lepo ide. Recimo, vucna sila i ubrzanje je za koji procenat bolje od Golfa V 1.4 (burazer mi radi kao sef servisa novih vozila u Porsche SCG, pa je bilo lako testirati ih uporedo) iako je u pitanju motor manje kubikaze, manje snage, manjeg obrtnog momenta i nema ubrizgavanje. Otprilike kao da vozis Pezo 206 sa 1.4 motorom, takav je osecaj vucne sile i ubrzanja (dakle, odlican).
[ Miroslav Jeftić @ 12.10.2007. 13:25 ] @
Citat: cozmo_im: Recimo, vucna sila i ubrzanje je za koji procenat bolje od Golfa V 1.4 (burazer mi radi kao sef servisa novih vozila u Porsche SCG, pa je bilo lako testirati ih uporedo) iako je u pitanju motor manje kubikaze, manje snage, manjeg obrtnog momenta i nema ubrizgavanje.
I značajno mane težine, ne treba zaboraviti. Nisam ih merio, ali cenim da je Glof sigurno teži i to ne zanemarljivo.
[ bakara @ 12.10.2007. 13:27 ] @
Citat: ~Vojvoda: Znaci ja sam svo vreme mislio da te Toyote imaju injection motore. Ne mogu da verujem, da japanci nisu to ubacili, oni obicno vole da natrpaju brdo elektronike u auto.
To za elektroniku i japance su samo predrasude...a treba imati u vidu da su to automobili sa pocetka `90tih iz doba kad je golf 2 bio aktuelan
Danasnji evropski automobili imaju mnogo vise elektronike (i vise problema sa njom) od japanaca, koji su jos uvek ostali verni proverenim jednostavnim tehnickim resenjima.
Evropski proizvodjaci ko da na silu moraju sve dodatno da zakomplikuju na automobilu.
[ njinsa @ 12.10.2007. 22:09 ] @
slozicu se sa bakarom,mada svi danasnji auti nose slicnu tehnologiju! sto se tice potrosnje od 12l moje mazde 626 2.0 16v,napominjem da je to auto sa 140 ks,a da sam ga stedeo nisam i mislim da to uopste nije puno,posebno sto je vec bila presla 300000 km.
velika prednost mazde u odnosu na corollu jeste stabilnost i sigurnost,jer je toyota mnogo lagana i voli da ode na krov.
moj glas uvek mazdi,pogotovo sto vozim i novu 6 ,za 16 meseci 210000km ,sipas i ne mislis!
[ cozmo_im @ 13.10.2007. 06:45 ] @
Citat: njinsa:velika prednost mazde u odnosu na corollu jeste stabilnost i sigurnost,jer je toyota mnogo lagana i voli da ode na krov.
moj glas uvek mazdi,pogotovo sto vozim i novu 6 ,za 16 meseci 210000km ,sipas i ne mislis!
Ovo nije nikako tacno. Imam Corollu vec 17 godina i auto je stabilan i cak stabilniji od nekih novih automobila. Dakle, ima laksi zadnji kraj, ali se tako laganica i opusteno kompenzuje da bez problema moze da se vozi dosta agilno. Uz gume 175/70/R13 prosto je zalepljen za autoput - vozio sam Punta II jednom od NS do BGD-a, majko mila pa ono je katastrofa na kolotrage, dok je sa Corollom opustencija, siri razmak i duzi razmak izmedju tockova, nize lezi, drzis volan malim prstom bez obzira na tezinu...
Mazda jeste malo mozda stabilnija ili se ima takav osecaj u voznji ali Toyotu nema sanse da prevrnes na krov, pre ces to uraditi sa Puntom, Polom ili manjim Pezoom recimo...
Ako ima viska para za odrzavanje i troskove - Mazda, ako nema - Corolla.
P.S. Komsija ima istu Mazdu kao i ti i znam kako ide, kako se vozi, koliko je stabilna i kakav je osecaj. Jeste bolji od Corolle za voznju, ali nikako ne stoji da Corolla nije stabilna.
[ kuntalo @ 13.10.2007. 15:04 ] @
Prica koja sledi ce zvucati kao standardna prepodavacka bajka, ali ko zeli, moze da se uveri u moju manju/vecu objektivnost pri oceni automobila iz prethodnih post-ova...
Mazda 626 2.0D 1987. U vlasnistvu rodjenog strica, koji em sto jadan ne zna bas da vozi, em mu je leva noga kraca, pa apsolutno svako menjanje brzine uslovljava blago i ponekad ne tako blago cimanje glavom. Konfiguracija terena i puteva po kojima se vozi- blago uzasna, mada se poslednjih godina stanje popravilo- u pitanju je okolina (citaj brda) Ugljevicke obrijezi, tj. cela Semberija, i uopsteno- Republika Srpska i nesto malo federacije...
Pomenutoj Mazdi je prethodni vlasnik bio mladji stric, koga u austrijskoj firmi gde radi kao vozac kamiona kolege zovu "hazarder"- da mnogo ne objasnjavam, voli covek brzo da vozi.
Sto jes'- jes', auto vise i ne izgleda reprezentativno, jedan od razloga je i prilicno uska garaza gde se parkira, a i stric ne propusti da ga svaki drugi- treci put ocese. Ipak, ovo je sasvim sigurno najbolji automobil srednje kategorije koje sam imao prilike da vozim i da me u njemu voze I K A D. A bilo ih je.
Sto se kvarova tice, pre otprilike 2-3 godine se vrati otac iz posete svom burazeru, i preprica razgovor koji su vodili, vezan za pomenuto vozilo. Razgovor je tekao otprilike ovako:
Cale: Kako auto?
Stric: Ma pusti, je..m ti auto da ti je..m, pokvari se bas pre neki dan!
Cale: Sta bi?
Stric: Ma otisla spona (kraj spone, viljuska, tako nesto, ne secam se najbolje- znam samo da je nesto oko prednjeg desnog tocka)!
Cale: Pa dobro, kad si je menj'o zadnji put?
Stric: A?
Cale: Kad si je (sponu, kraj spone, itd..) bre menj'o pre toga?
Stric: Pa... nisam je ja dirao...
Cale: Pa jel' menjana ikad?
Stric: Pa, nije...
Cale: Vozi se auto 15 godina i 'oces da se ne kvari? Pa jesil' radio jos nesto?
Stric: Pa ono- menj'o sam akumulator, neka creva, kaiseve..
Cale: .......
Zaista nisam siguran za period kada je bio eksploatisan od strane mladjeg strica, ali deset godina voznje pod starijim chichom bilo bi dovoljno da upropasti bilo kakvo vozilo- traktor, bager, tenk- You name it, ipak, ova mazga i dan danas sluzi savrseno njegovim prohtevima- a uglavnom je u pitanju odvoz- dovoz i prevoz svakakvog materijala i zivuljki- sto mrtvih, sto zivih. Stric je zemljoradnik.
E da, jos uvek stoji prva farba, ne savrsena- naravno, ali stoji solidno. Ko zna: ona svetlo- plava metalik- a kola nisu na prodaju.
[ ~Vojvoda @ 13.10.2007. 16:22 ] @
Citat: cozmo_im: Mazda jeste malo mozda stabilnija ili se ima takav osecaj u voznji ali Toyotu nema sanse da prevrnes na krov, pre ces to uraditi sa Puntom, Polom ili manjim Pezoom recimo...
Pa logicno, ipak su to 2 razlicite klase, mada i medju ovim malim automobilima mozes naci poneki da pobedi Toyotu sigurno, mozda stock verzije ne mogu, ali zato PoloGTI,Civic TypeR itd. mogu.
Sto se tice prevrtanja na krov, mislim da se svaki automobil moze prevrnuti na krov, samo je pitanje koliko brzo vozis i koliko ostar manevar si napravio.
U Toyoti se nisam vozio, ali u Mazdi 626 2.0 jesam, reci su suvisne, moj komentar:
[ etjen @ 13.10.2007. 18:27 ] @
Stvarno je lepa tema, sve je receno iz manje vise prve ruke!
Hteo bih da dodam-kao sto sam vec rekao- imao sam vise Mazdi, tacnije-626, 323, 323f i Toyotu Corollu XL i stariju DX. Svi automobili su bili u stvarno odlicnom stanju! Odgovorno stojim iza toga da su Japanci tog godista (oko 90.) najbolji moguci izbor za novac do 3000.
Bez uvrede za one koji su rekli da su delovi za Mazdu 626 skupi, ali zaista NISU. Prvo sto se stvarno retko kvare (kao uostalom i Corolle) a drugo sto su cene stvarno normalne a delova ima svuda.
Ja sve sto sam menjao na Mazdi/Toyoti bili su potrosni delovi tipa kugla, spona... i nikad nijedan od tih delova nisam placao preko 15 Eura.
Na Mazdi 626 sam menjao gumice ventila i ceo taj trosak sa delovima i radom me je kostao 70 Eura (626 2.2 litra, presla u trenutku menjanja gumica 264000Km), cak i tada nisam morao da menjam gumice ali me je nerviralo sto sam ostavljao plavi dim iza sebe na semaforu, inace, trosila je oko pola litre ulja na 1000km.
Neko je pomenuo Galanta 97... E to je vec druga prica... Za taj auto su delovi jako skupi, Japanci iz 97 i Japanci iz 90 tih stvarno nisu nikako za poredjenje sto se tice cene delova-totalno druga prica!
REZIME:
I Mazda i Toyota su odlicne, tako da neces mnogo pogresiti, uzmi ono sto nadjes u boljem stanju!
Licno, da kupujem auto za te pare sada, ipak bi se odlucio za Mazdu 626.
[ nicolas @ 13.10.2007. 23:04 ] @
I tako, dok ja polako sklapam kockice, zahvaljujuci vasim komentarima i onome sto cujem od prijatelja i vidim u praksi...
Ovo je vise anegdota, nego sto moze da ima uticaj na moj izbor ali... idem danas autoputem NS-Bg, i vec na ulazu u Beograd, sa stane stoji parkirana Mazda 626, podignut poklopac haube, vozac zavucen ispod kola i nesto cacka. Pomislih: "Eto, ostavi ga na putu". Ali kada sam prosao tik pored kola, sudeci po limariji i uopste vizuelnom stanju automobila, vidi se da nije odrzavana uopste (najjednostavnije receno, u ocajnom je stanju - krivica vlasnika, naravno).
U svakom slucaju verovatno cu se opredeliti za Mazdu 626, ako nadjem neki primerak u dobrom stanju, za sumu koju se predvideo za kupovinu. Ako i ne budem imao mnogo srece u potrazi, nadam se da cu svakako onda bolje proci sa Toyotom.
[ KMaRKo @ 14.10.2007. 14:30 ] @
Toyota i Mazda nisu auta za poredjenje jer je Mazda po gabaritima, robusnosti, nivou opreme (ne po kvalitetu) klasa iznad Toyote! Mazda poseduje servo volana, elektropodizace prozora, centralnu bravu itd. i to je cini klasom vise u odnosu na Toyotu, ali i bitna stavka je da kad imas svu tu opremu u automobilu koja je koriscena 17 godina isto tako dobijas i dodatne potencijalne probleme kupovinom takvog vozila! Kao sto neko rece, uzmi ono sto nadjes prvo a da je u dobrom stanju i prvenstveno da tebe zadovolji!
Pozdrav!
[ slyder @ 12.11.2007. 00:52 ] @
Svasta se ovde lepog napisalo, ima tu tacnih stvari, ali i onih sa kojima se ne bih slozio. Da krenemo...
Prvo, ja bih ti savetovao da u startu zaboravis "japance", a obrazlozicu i zasto, voleo bih da me demantuju oni koji imaju argumente protiv.
Ova dva japanska modela o kojima se prica, jesu pouzdani i kvalitetni automobili, ali ukoliko im "ode" neka ozbiljnija stavka, to stvarno kosta. Recimo glava motora kod japanaca nije ni priblizno istog kvaliteta kao sto to rade Nemci. Glava motora kod japanaca je od prilicno lakih metala i ako ona ode, osetices to po svom dzepu :(
Dalje, jedan kolega moje devojke ima mazdu 626 i otisli su mu nosaci motora, ni znam koje silne pare je "pukao" dok je to sredio, a onda su mu se ubrzo javili problemi i sa vesanjem. A nedavno je jednom drugu otisao desni nosac mocora na Golfu II i nisam verovao kada mi je rekao da je nasao drugi nosac za 10 evra (on njegov stric su ga menjali i to uspesno obavili).
Na primer, sam Golf II je pravljen u milionima primeraka, a uz to bih dodao jednu bitnu cinjenicu... u njemu se nalazi isti motor koji je ugradjivan u Audi 80 (kockicu) i sve skupa to se meri milionima primeraka, tako da rezervnih delova ima na svakom koraku (i kvalitetnih i onih nekvalitetnih, pa je to stvar tvog izbora).
Sa druge strane Mercedes 190E i kranje pouzdan i izdrzljiv auto, koji takodje nije skup za odrzavanje i popravke. Ako vise volis "limuzina" tip automobila, nego "guzonju", onda ti je ovo bolji izbor od Golfa II.
Da se razumemo, ovde ne uzimam u razmatranje "nemce" koji su izdrndani, u losem stanju, koji su promenili milion vlasnika, vec one koji su u sasvim solidnom stanju.
Tacno je da "japanci" imaju mnogo vise elektronike i dodatne opreme, ali imaj na umu da je ta elektronika stara 16-17 godina i pitanje je trenutka kada nesto moze da ti crkne, a servisiranje tih zafrkancija nije ni najmanje jeftino.
Dakle, moj glas svakako ide Mercedesu ili Golfu II, pa ti sad ne moras da uzmes u obzir moje misljenje.
Pozdrav
P.S. Dodao bih jos nesto. Kada "japancima" dodje vreme generalke (a pored malih i velikih servisa) to vreme im svakako sledi u nekoj skorijoj buducnosti, racunaj na nekih 600-700 evrica manje u svom dzepu. A sa druge strane, pametni ljudi vise i ne rade recimo generalku na Golfu II, jer za 400 evra mozes da nadjes motor koji je presao manje od 100.000 (sa svim papirima) i samo izbacis strari, ubacis novi i "vozi Misko" :)
[ Miroslav Jeftić @ 12.11.2007. 07:20 ] @
Nj.K.V. Golf II.
[ bakara @ 12.11.2007. 10:29 ] @
Citat: slyder: Recimo glava motora kod japanaca nije ni priblizno istog kvaliteta kao sto to rade Nemci. Glava motora kod japanaca je od prilicno lakih metala i ako ona ode, osetices to po svom dzepu :(
Ako ti rikne glava motora to ce na svakom autu dobro da te kosta...a nemacke glave ni u kom slucaju nisu kvalitetnije.
Sta da kazem za ostalo, osim: predrasude, predrasude, predrasude...
Delovi za japance nisu nista skuplji od delova za druga vozila.
[ HoT_Steppa @ 12.11.2007. 11:45 ] @
Citat: slyder:
P.S. Dodao bih jos nesto. Kada "japancima" dodje vreme generalke (a pored malih i velikih servisa) to vreme im svakako sledi u nekoj skorijoj buducnosti, racunaj na nekih 600-700 evrica manje u svom dzepu. A sa druge strane, pametni ljudi vise i ne rade recimo generalku na Golfu II, jer za 400 evra mozes da nadjes motor koji je presao manje od 100.000 (sa svim papirima) i samo izbacis strari, ubacis novi i "vozi Misko" :)
A onda te zaustavi chika policajac i proveri broj motora, pa ti oduzme vozilo. Treba proci kroz carinsku proceduru a to takodje kosta 100-200 evra. A i za japance mozes da ubacis drugi motor, to nije samo privilegija gnojeva.
[ cozmo_im @ 12.11.2007. 11:51 ] @
Citat: slyder: Prvo, ja bih ti savetovao da u startu zaboravis "japance", a obrazlozicu i zasto, voleo bih da me demantuju oni koji imaju argumente protiv.
Na primer, sam Golf II je pravljen u milionima primeraka, a uz to bih dodao jednu bitnu cinjenicu... u njemu se nalazi isti motor koji je ugradjivan u Audi 80 (kockicu) i sve skupa to se meri milionima primeraka, tako da rezervnih delova ima na svakom koraku (i kvalitetnih i onih nekvalitetnih, pa je to stvar tvog izbora).
Sa druge strane Mercedes 190E i kranje pouzdan i izdrzljiv auto, koji takodje nije skup za odrzavanje i popravke. Ako vise volis "limuzina" tip automobila, nego "guzonju", onda ti je ovo bolji izbor od Golfa II.
P.S. Dodao bih jos nesto. Kada "japancima" dodje vreme generalke (a pored malih i velikih servisa) to vreme im svakako sledi u nekoj skorijoj buducnosti, racunaj na nekih 600-700 evrica manje u svom dzepu. A sa druge strane, pametni ljudi vise i ne rade recimo generalku na Golfu II, jer za 400 evra mozes da nadjes motor koji je presao manje od 100.000 (sa svim papirima) i samo izbacis strari, ubacis novi i "vozi Misko" :)
Ja cu se samo glasno nasmejati na sve ovo sto si napisao.... necu ni da komentarisem. Posto vozim Toyotu vec 18-tu godinu a svi znaju da mi je brat serviser VW vozila (trenutno sef servisa novih vozila u Porsche SCG) pa ne bi da ti stajem na muku svojim pisanjem, jer ako krenem da pisem o Golfu... trebace mi oko 50-60 stranica na forumu i da ne stignem da napisem ni petinu problema na tom "vozilu".
Da zacinim sa samo jednom sitnicom: Corolla je najprodavaniji model automobila na svetu, a Corolla EE90 (ona iz 1990) je proizvedena i prodata u vise primeraka nego Golf II... samo da napomenem...
Ne bih da pisem dalje... bakara je delimicno odgovorio umesto mene...
P.S. Imaju japanci problema, ne postoji vozilo bez problema, ali tolike perverzije oko Golfa II i Mercedesa 190D nikad necu shvatiti kod ovog naseg naroda...
[ vladd @ 12.11.2007. 11:53 ] @
U tom cenovnom rangu, od izabranih, pa i nespomenutih modela, zakljucak je da se ne kupuju ni "srcam" ni "parama", vec po "resursima".
Da li je neki otpad, majstor ili "izvor" delova u blizini je od presudne vaznosti, vise nego bilo kakve rasprave sta je bolje ili lepse ili jeftinije.
Na tako matorim vozilima, pocinju toliko netipicni kvarovi, da se moze desiti da auto bude parkiran duze vreme, posto doticnog sklopa ili dela nema na Balkanu...
Poz.
[ Goran Mijailovic @ 12.11.2007. 17:39 ] @
Citat:
Ja cu se samo glasno nasmejati na sve ovo sto si napisao.... necu ni da komentarisem. Posto vozim Toyotu vec 18-tu godinu a svi znaju da mi je brat serviser VW vozila (trenutno sef servisa novih vozila u Porsche SCG) pa ne bi da ti stajem na muku svojim pisanjem, jer ako krenem da pisem o Golfu... trebace mi oko 50-60 stranica na forumu i da ne stignem da napisem ni petinu problema na tom "vozilu".
Da zacinim sa samo jednom sitnicom: Corolla je najprodavaniji model automobila na svetu, a Corolla EE90 (ona iz 1990) je proizvedena i prodata u vise primeraka nego Golf II... samo da napomenem...
Niko ne spori da je taj japanac bolji auto od Golfa uz dve male primedbe:
1) kada moj drugar stane pored ivicnjaka ja iz tog cuda teknike ne mogu da izadjem, zbog visine auta i mojih gabarita naravno
2) mnogi delovi su dostupni samo kao delovi sklopova (ne mogu se nabaviti pojedinacno) a cena rezervnih delova je otrovno skupa u poredjenju sa cenama rez. delova za Golfa, posmatrano u odnosu na nas standard
Citat:
P.S. Imaju japanci problema, ne postoji vozilo bez problema, ali tolike perverzije oko Golfa II i Mercedesa 190D nikad necu shvatiti kod ovog naseg naroda...
Nisu perverzije samo narod voli da vozi ono sto je najjeftinije za odrzavanje.
[ Miroslav Jeftić @ 12.11.2007. 18:42 ] @
U pravu si, ali ja lično bih radije išao peške/gradskim, nego vozio kola stara u proseku 19-22 godine, koja su pri tome prešla u proseku 250-500.000km.
[ Goran Mijailovic @ 12.11.2007. 22:33 ] @
Svako prema svojim mogucnostima.
[ cozmo_im @ 13.11.2007. 06:35 ] @
Citat: Goran Mijailovic: Niko ne spori da je taj japanac bolji auto od Golfa uz dve male primedbe:
1) kada moj drugar stane pored ivicnjaka ja iz tog cuda teknike ne mogu da izadjem, zbog visine auta i mojih gabarita naravno
2) mnogi delovi su dostupni samo kao delovi sklopova (ne mogu se nabaviti pojedinacno) a cena rezervnih delova je otrovno skupa u poredjenju sa cenama rez. delova za Golfa, posmatrano u odnosu na nas standard
1). Corolla ima mnoooogo vise mesta od Golfa II, mnogo se bolje izlazi i ulazi, bolje se otvaraju vrata, veca su i prednja i zadnja, lepse se sedi, klirens je malko nizi i lepse se ulazi. O komforu i kako ide preko rupa da ne pricam. Ne znam u sta si ulazio ili izlazio, ali Golfa burazerovog i I i II i III sam vozio xxx puta, dakle znam o cemu pricam.
2). Kakvi delovi sklopova? Pa imas da kupis sta oces, samo ranije (pre 10 i kusur godina) su ljude vacarili tako sto kad im ode homokineticki oni zamene celu polupsovinu u Bolecu, kao ne postoji samo homokineticki. Inace, homokineticki sa manzetnom, masti, navrtkom je oko 2800 din i to japanski deo, koji ce da traje kolko oces (dok se ne pocepa manzetna i ne udje masa prljavstine). Za japance postoji svaki delic da se kupi ovde i pri tom - odrzavanje je jeftino, 50e su ti NIPPARTS diskovi samoventilirajuci sa mekim NIPPARTS plocicama - to je OEM (originalni japanski zamenski) deo! I to ce da traje, brat bratu 80.000km minimum (plocice) a diskovi 200.000km sigurno... a za Golfa? Pa nema sanse ni 30-40.000km i jedno i drugo. Kostaju 20e manje sve zajedno (turski recimo koji su bolji od bugarskih) a traju 3 put krace... nadji u nemackoj diskove i plocice za Golfa II pa javi cenu...
3) Golf nije najjeftiniji za odrzavanje jer ja sam u japanca za 18 godina koliko ga posedujem ulozio cca. 300e na vanredne popravke (20e godisnje).
Necu da kazem burazerove statistike za Golfove, uvredice se neko...
[ cozmo_im @ 13.11.2007. 06:39 ] @
Citat: Miroslav Jeftić: U pravu si, ali ja lično bih radije išao peške/gradskim, nego vozio kola stara u proseku 19-22 godine, koja su pri tome prešla u proseku 250-500.000km. :)
Sa ovim se apsolutno slazem. Drugo je kad si prvi vlasnik tih 19-20 god. pa ga redovno odrzavas i auto bude u odlicnom stanju... a sasvim druga stvar je kad od nepoznate osobe kupujes macku u dzaku bio to nemac, japanac, italijan.... bolje je te pare dati za ucesce i kupiti neki jeftiniji novi auto (Z10, Astra Classic II), jer su rate oko 120e mesecno, mislim da to nije strasno velika cifra na par godina - i onda uvek moze staro za novo, gubi se samo 30% vrednosti vozila i rata biva sve manja i manja...
[ walkerz @ 14.11.2007. 09:09 ] @
Ja sam misljenja da bi trebao da uzmes Yuga, 2000 - i neko godiste na primer, za oko 2000 jura i ugradis mu gas za oko 200 (nemoj da stedis na ovome) i slatko se navozas, imaces ubedljivo najmanje troskove eksploatacije. Razumem ljude koji se kunu i u japance i u nemce, ali godine su to, zamor materijala cini svoje itd. :)
pozdrav
[ nicolas @ 14.11.2007. 10:50 ] @
E ljudi, nemojte me bacati sada u rebus. U jednom trenutku sam resio da to bude definitivno mazda 626, nekako mi se od svih modela koje sam izabrao najvise svidja, a pouzdan je auto. Medjutim, shvatam da je od svih modela o kojima sam razmisljao najskuplji za odrzavanje. Corolla je ok izbor, ali je ipak klasa ispod pomenute mazde.
E sad, sto se tice Yugica, jedan drugar mi isto posavetova da uzme njega, jer bih prosao dosta jeftinije, ali bih svakako morao malo da istrpim losiji komfor. Cisto sumnjam da ce na kraju moj izbor biti Yugo, ali sta znam. Ja sam ipak za nekog stranca. Jedini problem je sto to stvarno jesu automobili stari 16 i vise godina i to je prava macka u dzaku. Nisam pametan sta da radim. Do duse, nije mi hitno, moracu jos dobro da odmerim pre nego sto odvojim koji k eura.
P.S. Pozdrav kume :D
[ Miroslav Jeftić @ 14.11.2007. 11:03 ] @
Pa i jugić 7-8 godina star može isto da bude mačka u džaku kao i svi prethodno pomenuti automobili. Nema tog godišta ili tipa koje ti nešto garantuje. Sve se uvek svede na konkretan primerak koji ćeš pronaći.
[ bakara @ 14.11.2007. 11:15 ] @
Citat: nicolas: Medjutim, shvatam da je od svih modela o kojima sam razmisljao najskuplji za odrzavanje. Corolla je ok izbor, ali je ipak klasa ispod pomenute mazde.
Nemoj toliko da mozgas glava ce te zaboleti, a nemoj ni da trazis da bude sve jeftino opet ce te glava boleti...
Salim se, mazda i toyota su tu najbolji izbor, popravke ni u kom slucaju nisu skuplje nego za neki drugi auto.
Okreni se oko sebe i pogledaj kakve su te mazde i toyote u odnosu na te nemacke automobile.
[ etjen @ 14.11.2007. 13:14 ] @
Cak i nov Jugic moze da bude macka u dzaku a ne star 5,6 godina.
Mazda je stvarno ok izbor. Samo polako i naci ces nekog ko je ako ne prvi, onda vlasnik duze vremena (3 godine minimum). Bitno je da ne kupis auto od nekog klinca koji ima ovlascenje. Ako nije imao para da prevede auto onda mozes da zamislis kako ga je odrzavao. Isto tako, ako je kratko kod vlasnika auto a on ga vec prodaje, to najverovatnije znaci da nesto ne valja sa njim.
Po meni, auto prodaje ne samo samo stanje auta vec i njegov vlasnik, tj, kakav utisak ostavi na mene.
[ Friedrichshafen @ 14.11.2007. 17:19 ] @
Preporucio bih ti da uznes japanca. Zivim u nemackoj i redovno pratim te teme, teko da ti mogu reci da he kvalitet nemackih vozila popustio. Nije ni cudo kad vecinom delova se pravi van Nemacke. ADAC je nemacki klub Automobila u redovno izdaje statistiku kvarova na cesti. NA toj statistici mozes videti da trenutno najvise kvarova imaju nemacka vozila
[ pudar @ 15.11.2007. 02:31 ] @
Ne znam sta da vam kazem?! SVI ste u pravu! Sve su to bila dobra kola,ali godine su to! Iz cele price mi se samo taj 190 nista ne svidja. To je najgluplji model Mercedesa(verovatno je smisljen za ljude koji hoce Mecku,a da bude manja).Mala kabina(kad sednu dvojica napred,guraju se laktovima,ovi sto sede pozadi,guraju kolenima ove napred u ledja - ma komedija!),mali gepek(ako je benzinac i ubacis plinsku bocu,ostaje ti mesta samo za teniski reket..),los zadnji trap(propadaju im silent blokovi,a nesto mnogo ih ima - valjda 8 kom!)... Opsti utisak je kao da vozis Z-128. Golf 2 je,svakako,bio najzahvalniji auto u svoje vreme.Zaista su se svi vlasnici Golf-a lepo vozali(kao sa Bubom),ali je i on imao poneku manu(UZASNO je tvrd,losi amortizeri,solje amortizera,poluge menjaca,benzinaz 1.3-los motor ..).Dizel malo trosi,pouzan je,kao i benzinac i jos dugo ce imati svoje fanove i "dobru" cenu.Svi delovi za njega su bas,bas jeftini i kupuju se u svakoj trafici.Ali mislim da su se "dobro izvozali" i da kod nas vise nema primerka koji vredi pazariti. Sto se tice Tojote,vozio sam 2 komada(jedan bio moj 5 meseci,a drugi sluzbeni 2 godine-njega su svi vozili!!) i stvarno je to bio fin auto.Obe tojote(kad sam ih ja vozio) su bile ispod 100.000 km i nista mi nismo popravljali,ali bukvalno nista! Jedino sto mi se kod nje nije svidelo je sto je lagana i na vlaznom putu pri vecim brzinama se stice utisak nestabilnosti(potpuno isti utisak odaje Mitsubishi Carisma).Sto se tice voznih karakteristika,nema zamerke. Jedan moj drugar je,pre par godina,poceo da prodaje polovne delove za korole i on je stranca kupovao za 600e,a iz njega je "vadio" 3-3.500e i rasproda 80% auta za mesec dana(imao je unapred narucena siva krila,zadnje stopaljke..). Ma prodavao je cak i metlice brisaca! Ali digao je ruke od tog posla,jer "napolju" ima sve manje korola.Ne znam zasto su ti ljudi navalili na skupe polovne delove(da li zato sto su novi jos skuplji ili nisu tog kvaliteta?),a nedostatak "stranaca" ce verovatno povecati cenu delova na trzistu(licno misljenje).Posto su korole,uglavnom,dosad vozili "kulturiska" ljudi,mislim da jos uvek moze da se "iskopa" neka ocuvana. Sto se tice Mazde,vozio sam '93 Mazdu 323f iz '90 i svideo mi se auto(slicna je koroli),a 626 nisam vozio,ali su mi neki drugari taxi-sti rekli da je STRAVICNO izdrzljiva! Japanci su godinama,bez razloga,bili u senci evropskog automobila,ali se ta situacija,napokon,menja. U svakom slucaju,PUNO SRECE(bice ti potrebna)!
[ slyder @ 16.11.2007. 17:47 ] @
Dobro ljudi, sve to sto vi kazete je tacno. Ali, ako sam ja dobro razumeo poenta je da se predlozi neki auto, do odredjene sume (2500 ili 3000 veverica), ali da pri tom taj auto ne kosta mnogo kada je odrzavanje u pitanju. Nije sporno da su i Toyota i Mazda kvalitetniji automobili od Mercedesa i Golfa (mislim na konkretno pomenute modele), ali isto tako su i ta Toyota i taj Mercedes automobili stari 16-17 godina i ma koliko dobro bili cuvani, odrzavani, to su ipak matora kola. A kod takvih automobila pitanje je trenutka kada ce nesto "znacajnije" da crkne i onda kad pocne klupko da se odmotava, nikad kraja, a dzep prosecnog stanovnika Srbije nije dovoljno dubok za tako nesto. Znam mnogo primera gde su se ljudi zaleteli, kao dobar, pouzdan auto, jeste malo mator, ali nema veze... u svoje vreme to je bila masina. I onda cvrc, kad krene...
Znaci na takvim "matorcima" jednsostavno nema garancije da ce sve raditi besprekorno i verovatcnoca da bilo sta znacajnije crkne je velika.
E tu sad, stupa na snagu element servisiranja i cene rezervnih delova. Necu uzimati u obzir neke smesne i sitne intervencije... ali dovoljno je samo uporediti cene za Golf-a i Mazdu (ili Toyotu) npr... bregasta osovina, kocioni diskovi, hladnjak motora, karike, klipovi, pumpe za ulje, set kvacila... i da ne nabrajam dalje (a to su sve stvari koje mogu da riknu kod bilo kog od pomenutih modela). Racunica postaje vrlo brzo jasna.
Druga bitna stvar, kada se kupuje polovan auto, star 16-17 godina, mora da se misli i na to da taj auto ipak treba u neko dogledno vreme prodati. Golf je losiji od Mazde/Toyote, ali dugo drzi cenu i cesto ga je posle godinu ili dve moguce prodati po skoro istoj ceni po kojoj je kupljen. I Golfovi i Mercedesi nisu automobili za dugo zadrzavanje, jer su najcesce promenili mnogo vlasnika. U velikom broju slucajeva prvi vlasnici Toyota/Mazdi vole te automobile i najcesce ih ne bi prodavali, ali im verovatno nesto fali. Jednostavno tome u prilog govori cinjenica da japanci nisu cesto predmet kupoprodaje i vlasnici ih prodaju najcesce zato sto su primorani.
Npr, kada sam ja kupovao svoju prvu 123-ojku, pa zatim Alfu, primetio sam par oglasa za Mazdu 323 i 626 koji su se mesecima ponavljali. Jednosavno, vlasnici iz nekog razloga nisu mogli da ih prodaju (pretpostavljam da nisu cuvane i da su vozene do krajnjih granica izdrljivosti).
Sta znam... sve je to stvar licne procene, prohteva, ukusa...
[ cozmo_im @ 17.11.2007. 09:07 ] @
Citat: slyder: A kod takvih automobila pitanje je trenutka kada ce nesto "znacajnije" da crkne i onda kad pocne klupko da se odmotava, nikad kraja, a dzep prosecnog stanovnika Srbije nije dovoljno dubok za tako nesto. Znam mnogo primera gde su se ljudi zaleteli, kao dobar, pouzdan auto, jeste malo mator, ali nema veze... u svoje vreme to je bila masina. I onda cvrc, kad krene...
Znaci na takvim "matorcima" jednsostavno nema garancije da ce sve raditi besprekorno i verovatcnoca da bilo sta znacajnije crkne je velika.
E tu sad, stupa na snagu element servisiranja i cene rezervnih delova. Necu uzimati u obzir neke smesne i sitne intervencije... ali dovoljno je samo uporediti cene za Golf-a i Mazdu (ili Toyotu) npr... bregasta osovina, kocioni diskovi, hladnjak motora, karike, klipovi, pumpe za ulje, set kvacila... i da ne nabrajam dalje (a to su sve stvari koje mogu da riknu kod bilo kog od pomenutih modela). Racunica postaje vrlo brzo jasna.
Prvo nece nista da im crkne kao na matorom Golfu, set kvacila traje koliko i auto, dakle koliko ga vozis, toliko traje, osim ako se neko ne izivljava kao da vozi formulu... Drugo - ti delovi koje ti navodis, generalka za recimo Corollu nije vise od 400-500 sa rukama (300e je recimo komplet dihtunga na celom motoru, vodjice, gumice, ventili, karike, lezajevi + ruke). Klipovi su 70e, bregasta nikad ne crkava (ja nisam cuo za taj slucaj na japancu), isto kao i hilzne (jedan u nekoliko desetina hiljada prodatih) Kocioni diskovi samoventilirajuci (ORIGINAL) + disk plocice (ORIGINAL) su oko 3800 diskovi i 1200 plocice, dakle 5000 din i trajace sigurno 200.000km (diskovi), plocice do 80.000km. Skupo? Ne bih rekao... Set kvacila je oko 70-80, ruke oko 50e za zamenu (set kvacila je isto original). Kad kazem original, mislim na NIPPARTS koji radi delove za Toyotu, Toyota sama ne pravi delove za taj auto (ili DENSO za struju, NKG, a za sistem goriva i kocenja AISAN i NIPPARTS). Pumpa za vodu je 2000 din (NIPPARTS), za gorivo tu negde, kao i kocioni... ako bas pitas za cene. Meni je majstor za zamenu diskova, plocica uzeo 1000 (HILJADU) dinara. Skupo? Hm, ne bih rekao...
Neki od najskupljijh delova su hladnjak (oko 8000-9000 din), komutator (5500 din) i set kvacila. Auspuh ne vidim razliku u ceni u odnosu na ostala vozila, najskuplje je pancir crevo 3000 din, lonci su jeftiniji, cela cevka 2000 din... mislim ne znam sta je tu skupo...
Homokineticki zglob sa manzetnom, navrtkom i mascu je 2800-3000 din. Zamena - 900 dinara. Spone su 800-1200, termostati i termodavaci 10-12e, filter za gorivo 400 din, za ulje 400-500 din, za vazduh 500-600 din, svecice oko 1000 din. Zupcasti kais sa svim spanerima + klinasti kais nije ni 6000 din (ne secam se ali platio sam 9000 din kaiseve, spanere, semeringe, filtere i sve to za veliki servis)... zamena - 1500 dinara... manje od 100e dakle za veliki servis sa kaisevima.
Zadnji paknovi nisu nista skuplji preterano...
[ bakara @ 17.11.2007. 10:03 ] @
Samo da potvrdim sve sto je iznad naveo @cozmo_im
Kad ste vec pomenuli bregastu; da dodam da je bregasta za recimo moju mazdu 323 koja je 2001 godiste (dizel) 8000 dinara, naravno pricam o original delu kod ovlascenog zastupnika, a proverite koliko kosta bregasta za golfa dizel 2001 god. kod ovlascenog zastupnika da vidimo sta je jeftinije?
I jos za mazdu:
svi filteri su tu do 1000 dinara, plocice do 2000 dinara, kocioni diskovi (predni/zadnji) 6000 dinara.
Stop lampe su oko 7000 dinara, farovi isto toliko...
Naravno i dalje pricam o mazdi koja je 2001 godiste, a verujem i da je za starije isto ili jeftinije.
[ slyder @ 17.11.2007. 14:41 ] @
Jedan kolega je u protklih par meseci, malo po malo zamenio neke delove na svom Golfu 2, pa sam ga jutros zamolio da mi posalje cene, sta ga je i koliko kostalo. Evo sta je menjao i koje su cene, pa sami uporedite sa cenama delova za Toyotu koje su iznete (cene su u dinarima, da ne bude zabune :) :
kocioni diskovi samoventilirajuci zimerman - 2160
plocice spidan - 580
set kvacila fi 200 sax - 3390
pumpa za vodu italijanska - 1020
pumpa za ulje - 2350
razvodna ruka fi 8 - 160
sajla kvacila nemacka - 390
hladnjak nemacki (posto je stari malo propiskio posle sipanja antifriza) - 4100
filter za gorivo Knecht - 450
filter ulja Knecht - 560
e sad ono sto nije menjao, a znamo cene:
homokineticki zglob nemacki - 1400
termostat BEHR - 325
zupcasti kais sa spanerima + klinasti kais - 4560
@bakara: ne mozes da poredis odrzavanje novijeg automobila sa nekim koji je star 16-17 godina. Normalno je da je noviji auto manje kvarljiv i da za njega jos uvek treba manje novca kako bi se odrzao u voznom stanju. A sto se tice delova za stare i nove modele... sve zavisi od samog modela. Postoje delovi koje je za odredjeni model automobila tesko naci i naravno, oni ce uvek biti skluplji.
[ cozmo_im @ 17.11.2007. 16:17 ] @
@slyder
Ne znam da li sam pomuneo, ali rodjeni brat mi je sef servisa novih vozila u Porsche SCG. Pre toga je 10 godina servisirao samo polovnjake i novije VW (uglavnom Golfove, Pasate i Bube) i Audi.
Dakle zna u sitna crevca o tome... mislim ne bi bio na toj poziciji na kojoj jeste da se ne razume.
Ti delovi su turski/bugarski/grcki, dakle uzasno nekvalitetni, nesigurni i losi i vrlo cesto se raspadaju ili ih treba 3 puta cesce menjati nego originalne (nemacke) koji su udaranje po usima od cene. Nemacki, pa cak ni OEM (original koji pravi neka fabrika u Nemackoj za VW) ne mozes nikad naci ovde, osim kad su u pitanju garantni rokovi a i tu se ceka isporuka...
Dakle, znam ja koje su cene za Golfove i znam koji su delovi u pitanju. On da se pita, ne bi to ugradjivao u ficu a ne u golfa... mislim trajnost tih delova je oko 3-4 puta manja od ovih za japance a nisu cak ni 20-30% jeftiniji. Dakle, kod Toyote zamenis nesto (sponu) i to traje preko 200.000km a na golfu barem 4 puta za tu kilometrazu ces menjati tu sponu...
Pri tom, Toyota od 16-17 godina, vozim takvu, ulozio sam na vanredne kvarove 300e u nju za tih 17 godina (prva reg. mi je bila 1990).
Jedina prednost Golfa 2 je sto, uz odrzavanje, ne istrunu mu toliko rubovi i sajtne za 17-20 godina i to je sve. Sve ostalo je drasticno losije i na kraju izadje skuplja dara nego mera...
Mislim, ovo moj burazer da procita (hvalospeve o Golfu 2) pa on bi se nasmejao do bola, a drugo, da mu dam da napise svoje iskustvo ne bi ga pokrpilo 50 stranica foruma...
[ StORM48 @ 17.11.2007. 16:28 ] @
@slyder
Ma da, a delovi mahom turski.
Proveri sad sve to za G4, pa javi... Ne mora ni Golf, može Polo.
Pozdrav
[ PiNkFloYd @ 17.11.2007. 19:49 ] @
Da ne otvaram novu temu. Relativno cesto pratim ovaj forum i vidim da se mogu naci super saveti i da ima dosta vas koji se bas razumete.
Spadam u kategoriju kupaca do 3000 eur, posle citanja ovog i drugih foruma sve vise sam u nedoumici sta uzeti.
Shodno budzetu i izbor nije veliki. Razmisljam o sledecim vozilima
Tojotu Korolu 90 godiste
Fiat Siecento
Stariji Punto 96/7/8 u zavisnosti od stanja
Koliko vidim za dobru tojotu treba izdvojiti nesto manje od 3000, jedino me brine sto je auto star 17 godina. Da li se isplati uzimati je sada?
Siecento se moze naci relativno nov 2002/3, o njemu ne znam puno sem sto sam video na ulici i da je mali
Punto mi deluje kao ok gradski auto, i veci je od Siecenta
Da napomenem da mi je ovo prvi auto koji ce biti bas moj. Ne razumem se preterano oko kola, ali sam voljan na naucim
Sta bi od ova tri bio najbolji izbor ili ako imate predlog za neki drugi automobil?
Hvala unapred
[ bakara @ 17.11.2007. 21:11 ] @
Citat: slyder:
@bakara: ne mozes da poredis odrzavanje novijeg automobila sa nekim koji je star 16-17 godina. Normalno je da je noviji auto manje kvarljiv i da za njega jos uvek treba manje novca kako bi se odrzao u voznom stanju. A sto se tice delova za stare i nove modele... sve zavisi od samog modela. Postoje delovi koje je za odredjeni model automobila tesko naci i naravno, oni ce uvek biti skluplji.
Ja sam ti naveo primer delova za novijiji japanski auto, cozmo_im ti je naveo primer za stariji japanski auto, u vecini slucajeva smo navodili cene originalnih i/ili veoma kvalitetnih delova.
Delove koje si ti naveo su najgoreg kvaliteta.
Sto se odrzavanja VW tice sve mi je vec poznato imao sam: pola, golfa, feliciu i fabiu, meni je to dovoljno da mogu da napravim poredjenje.
btw: Ostao si mi duzan informaciju koliko kosta original bregasta za golfa?
[ nebule @ 17.11.2007. 21:20 ] @
Citat: PiNkFloYd: Da ne otvaram novu temu. Relativno cesto pratim ovaj forum i vidim da se mogu naci super saveti i da ima dosta vas koji se bas razumete.
Spadam u kategoriju kupaca do 3000 eur, posle citanja ovog i drugih foruma sve vise sam u nedoumici sta uzeti.
Shodno budzetu i izbor nije veliki. Razmisljam o sledecim vozilima
Tojotu Korolu 90 godiste
Fiat Siecento
Stariji Punto 96/7/8 u zavisnosti od stanja
Koliko vidim za dobru tojotu treba izdvojiti nesto manje od 3000, jedino me brine sto je auto star 17 godina. Da li se isplati uzimati je sada?
Siecento se moze naci relativno nov 2002/3, o njemu ne znam puno sem sto sam video na ulici i da je mali
Punto mi deluje kao ok gradski auto, i veci je od Siecenta
Da napomenem da mi je ovo prvi auto koji ce biti bas moj. Ne razumem se preterano oko kola, ali sam voljan na naucim
Sta bi od ova tri bio najbolji izbor ili ako imate predlog za neki drugi automobil?
Hvala unapred
Po svemu sudeći ti si mlađi dečko(rekao si da ti je prvi samostalni auto) pa mislim da ti je prikladniji punto..zbog riba,a moja neka iskustva i saznanja govore da je punto jako dobar gradski auto i atraktivniji je mlađoj generaciji.
Svi vlasnici punta jako su zadovoljni.Pusti tojotu nama "matorcima"
Pozdrav.
[ nicolas @ 17.11.2007. 22:01 ] @
Citat: PiNkFloYd: Da ne otvaram novu temu. Relativno cesto pratim ovaj forum i vidim da se mogu naci super saveti i da ima dosta vas koji se bas razumete.
Spadam u kategoriju kupaca do 3000 eur, posle citanja ovog i drugih foruma sve vise sam u nedoumici sta uzeti.
Shodno budzetu i izbor nije veliki. Razmisljam o sledecim vozilima
Tojotu Korolu 90 godiste
Fiat Siecento
Stariji Punto 96/7/8 u zavisnosti od stanja
Prijatelju, ne znam sta da ti kazem. Evo, vec neko vreme merkam, trazim, raspitujem se i mogu ti reci, kako vreme prolazi sve je tezi doneti odluku. Pratim jos 2 foruma o automobilima i uglavnom se diskusije svode na prepucavanje "japanci vs. nemci", "jeftini delovi (krs) vs. skupi (original)"... i tako redom.
Skapirao sam da je suma od oko 2500 - 3000 evra najnezgodnija za kupovinu automobila... treba stvarno imati srece u ubosti dobar primerak.
Moj brat vozi Opel Vectru '91 godiste i uglavnom kupuje delove koji nisu original, ali kaze kako je pravio racunicu sa nekim kolegom sa posla koji vozi Nissan-a i koji kupuje samo originale ili OEM i da su stavili sve na papir. Po tome ispalo je kako mom bratu izadje jeftinije odrzavanje. Sad, ne znam ko je sta na svojim kolima menjao i koliko je kostalo.
Licno, mislim da je bolja varijanta kupovati kvalitetne (samim tim i skuplje) delove, ali koji ce da traju. Jednostavno stavis original i ne mislis.
Po svemu sudeci, na kraju cu se odluciti za Japanca. Ja volim limuzine, malo duze automobile (sto nije bas zgodno u gradu), ali sta da radim. Od svega, svidja mi se Mazda 626 i to vise limuzina nego HB varijanta. Od ova 4 koja sam pomenuo, najlepsi je, prilicno izdrzljiv i dobar auto. Enterijer nema ni smisla porediti sa Golfom 2 ili Mercedesom 190, par svetlosnih godina je ispred njih. Jedino sto mi se ne svidja je potrosnja... od sva 4 modela, najvise trosi.
Corolla je isto tako ok, ali je za klasu ispod Mazde. Jedino mozda ako bih uspeo da nadjem dobro ocuvanu Toyotu Carinu II, ona mi se svidja, a klasi je 626-ice.
Racunam da cu za par nedelja krenuti u potragu i isto tako racunam da ce potraga trajati 2-3 meseca, posto se kod nas svasta nudi i treba stvarno biti pazljiv, lako se covek zezne, a para za bacanje nemam.
Ko zna, ako budem imao srece, mozda posle par dana ubodem dobar primerak.
[ Goran Mijailovic @ 17.11.2007. 23:00 ] @
Citat: cozmo_im: 1). Corolla ima mnoooogo vise mesta od Golfa II, mnogo se bolje izlazi i ulazi, bolje se otvaraju vrata, veca su i prednja i zadnja, lepse se sedi, klirens je malko nizi i lepse se ulazi. O komforu i kako ide preko rupa da ne pricam. Ne znam u sta si ulazio ili izlazio, ali Golfa burazerovog i I i II i III sam vozio xxx puta, dakle znam o cemu pricam.
Dodje vreme i da se ja glasno nasmejem veceras umalo ne polomih vrat ulazeci pozadi u Tojotu Corollu GTI tako da o tome nemamo sta vise da pricamo jer prijatelju ja nisam Japanac niti imam 170/70 odnos visine i tezine
O ostalim tvojim navodima bih mozda i pisao ali me mrzi da proveravam a ovo sto sam ti gore napisao je moje vecerasnje iskustvo.
Pozdrav.
[ cozmo_im @ 18.11.2007. 08:14 ] @
Prijatelju, moj burazer ima 195, 110kg, bilder je (ogroman je) i lakse ulazi i izlazi iz Corolle, nego u Golfa 2, pri tom odgovorno tvrdim (vozio sam Golfa 2 ihihaj) da je Corolla komfornija, udobnija, vise mesta ima (njemu glava ne dodiruje plafon ko u Golfu) i napred i nazad (pozadi da ne pricam Golf ko kutija za zamorcice pozadi)... Corolla GTI je drugaciji model, ja pricam o sedan varijanti...
[ Goran Mijailovic @ 18.11.2007. 13:14 ] @
Onda se nismo razumeli :O)
[ Goran Mijailovic @ 18.11.2007. 13:16 ] @
Citat: da je Corolla komfornija, udobnija
ovo niko nije ni sporio ;)
[ kuntalo @ 19.11.2007. 08:27 ] @
@pinkfloyd- Pogledaj temu "Fiat Panda 2003 ili nesto drugo", pet strana i jos uvek nismo resili jedini problem- kako ugraditi merac temperature...
Mada sumnjam da bi se tebi, kao nestrpljivom mladcu koji kupuje svoj prvi auto, dojmila Panda "kockica"...
U svakom slucaju za 3000 ojra, Pandicu, auto star tek nesto preko 4 godine (bitna stvar, zar ne?), kupis i sredis tip-top.
Pozdrav!
[ PiNkFloYd @ 19.11.2007. 22:21 ] @
I nisam bas klinac, samo nisam imao mogucnosti da razmisljam o kupovini kola do sada.
Procitao sam temu o pandi od pocetka do kraja, ne smeta meni izgled koliko velicina, pogotovu ako se krene na duzi put, sta znam. Ne iskljucujem je iz razmatranja. Za sada pratim auto oglase ili ako cujem nesto od prijatelja, ne zurim nigde i trudim se da sakupim sto vise informacija. Ako prodje dovoljno vremena mozda uspem da se izvucem iz ove nesrecne zone 2500-3000 eur.
[ kuntalo @ 20.11.2007. 07:44 ] @
Citat: PiNkFloYd: I nisam bas klinac, samo nisam imao mogucnosti da razmisljam o kupovini kola do sada.
Procitao sam temu o pandi od pocetka do kraja, ne smeta meni izgled koliko velicina, pogotovu ako se krene na duzi put, sta znam. Ne iskljucujem je iz razmatranja. Za sada pratim auto oglase ili ako cujem nesto od prijatelja, ne zurim nigde i trudim se da sakupim sto vise informacija. Ako prodje dovoljno vremena mozda uspem da se izvucem iz ove nesrecne zone 2500-3000 eur.
Izvini, namera mi nije bila da vređam, i napisao sam "mladac", a ne "klinac"...
Ako je veličina problem, onda OK, to mogu da razumem. Ukoliko Vas više od troje ide na taj duži put, onda Panda zaista nema šta da traži pored 626-ice (čekamo priču "Fićom na more"). Takođe, kao što si mogao i da saznaš iz pomenute teme, komfor joj i nije jača strana, mada se ne žalim, letos sam sa suprugom i taštom do Apatina i nazad bez ikakvih problema, umora i oticanja zglobova (što mi nije nepoznanica), i da, znam da se taj put ne može porediti sa onim do CG primorja, na primer (mislim da je jedan od učesnika teme o Pandi već prošao tu relaciju, takođe, bez ikakvih problema), mada ne vidim zašto bi bilo teško zapucati i za Grčku, recimo. Kao što bi rekao jedan kolega Pandista- "Komfor ubija muškost!"...
U svakom slučaju- tvoj izbor. Zaista, da Panda nije bila dostupna, i sam bih tražio Mazdu iz tog dela devedesetih, samo 323 sedan. A što se "nesrećnih zona" tiče, znaj da u Srbiji one prestaju tek kada skupiš dovoljno za nov auto.
Pozdrav!
[ PiNkFloYd @ 20.11.2007. 22:31 ] @
Mozda tako zvucim jer ne pisem puno po forumima i nemam iskustva oko kola, al taman posla da se vredjam! Cenim svako misljenje i info koji dobijem ovde
Sto se 626 tice, auto je veliki, motor 2.0, pretpostavljam da je solidan potrosac. Ove sto sam video po oglasima su dosta presle i sve su punoletne, pa mi u tom slucaju, a prema mojim potrebama, kao sigurnija investicija deluje korola. Koliko vidim iste se po oglasima mogu naci relativno ocuvane. Sto se punta tice, u gradu je prava 'poplava', a sa njim bih takodje bio zadovoljan.
Danas sam zvao na oglas,
Punto 1.7TD, 5v, 1996 god, presao 140000, servo, alarm, CB, muzika
Kaze da je skoro menjao set kocnica, lonce, filtere.. nisam sve zapamtio, uglavnom, nabrojao mi je listu sta je sve radjeno. Centralna brava je neispravna. Auto je bio na servisu pre dva-tri meseca. Po njegovim recima, bez ulaganja.
Cena: 3000 eur
Verovatno cu ici da pogledam, deluje mi ok?
Da li da vozim auto na pregled u servis ili da verujem coveku, posto je bio skoro?
I ako to radim, koliko kosta pregled i gde se to moze uraditi povoljno?
ako ne moze ovde, moze i pp
eto malo pocetnickih pitanja
do sada sam vozio Zastavin proizvodni program.
[Ovu poruku je menjao PiNkFloYd dana 21.11.2007. u 00:08 GMT+1]
[ cozmo_im @ 21.11.2007. 09:31 ] @
Kilometraza mu garant nije realna. Sigurno je presao oko 300.000km.... (i to je malo za dizel varijantu).
Pri tom, ispitaj tu centralnu bravu, Puntici imaju problema sa strujom... moj komsija i ortak ima (kao prvi vlasnik) isto godiste, samo 1.1, sad je pocela struja da ga zeza podosta... mada mu je auto lepo ocuvan (on je malo presao).
Moras da negde proveris realnu kilometrazu, stanje motora (kompresiju), stanje trapa... ne verujem da ce te pregled nesto puno kostati, cca. dvadesetak evrica da ti neko ispregleda auto, cisto onako na brzaka....
Ja bih, to godiste, ganjao benzinca... i prvog vlasnika.
[ FIREBIRD @ 21.11.2007. 20:08 ] @
Dizel PUNTO preso 300.000km ??? Mozda sa 3-4 generalne opravke.
Vek DIESEL motora kod putnickih vozila je 120.000-170.000km jos krace ako se voze hladni i forsiraju.
Pre 3 dana sam kupio SKODU OCTAVIU COMBI 1.9TDI 4x4 6-stepeni menjac presla je 68.000km motor vec poceo da duva po malo.
Pozdrav
[ vladd @ 21.11.2007. 21:58 ] @
Proveri kompresiju i samo ce ti se kazati
Poz.
[ cozmo_im @ 22.11.2007. 09:03 ] @
Citat: FIREBIRD: Dizel PUNTO preso 300.000km ??? Mozda sa 3-4 generalne opravke.
Vek DIESEL motora kod putnickih vozila je 120.000-170.000km jos krace ako se voze hladni i forsiraju.
Ovo uopste nije tacno. Moj burazer je sa Ford Escortom 1.8TD (1999) presao 290.000km, prodao ga ortaku i auto i dalje ide sasvim normalno. Niti duva niti nista, znaci ako se pravilno odrzava, svaki auto ce da traje kako treba. Ortak ima Omegu 1992, limarija je otisla u out, imao je dosta opravki na trapu i struji, ali motor je presao preko 250.000km i ne pokazuje znake umora (2.3 D). Ima nekih dizel motora koji jesu losi, ali vecina je izdrzljiva ukoliko se redovno odrzava. Sluzbeni HDI Pezoi 307 su se super pokazali kao dizel kod kuma u direktnoj trgovini (200.000km i dalje idu normalno)... znam jos masu ljudi, koji voze novije dizele i prelaze do 300.000km bez problema...
[ PiNkFloYd @ 22.11.2007. 13:27 ] @
Obavio sam jos jedan telefonski razgovor sa vlasnikom. Na pitanje o stanju motora dobio sam odgovor "da malo dimi", i "da je to zbog ulja, treba da se menja". Nasao sam majstora preko druga, ali nisam u mogucnosti da dovezem vozilo jer je malo dalje od bg-a... a da proveravam u lokalnom servisu necu (ne mora me ujesti vezani pas). Takodje, ne uliva mi poverenje covek koji koristi rec 'matori'. Od ovog punta cu odustati.
Hvala na sugestijama, sada drugacije razmisljam :)
[ Miroslav Jeftić @ 22.11.2007. 13:50 ] @
Verovatno jeste zbog ulja, ali ne treba da se menja ulje već motor. Kad počne troši ulje u velikim količinama, odmah znaš koliko je sati.
[ tweeester @ 22.11.2007. 14:39 ] @
Citat: PiNkFloYd:
... Centralna brava je neispravna ... Po njegovim recima, bez ulaganja.
Kuku majko sta sve prodavci nece da izvale ... pa bez ulaganja ako oces doveka da vozis pokvarenu centralnu bravu ... (ili ako si veverica)
[ Miroslav Jeftić @ 22.11.2007. 14:59 ] @
Ti si samo razmažen. Tamo neki su išli fićom na more i nije im trebala centralna brava.
[ HoT_Steppa @ 22.11.2007. 18:02 ] @
Citat: PiNkFloYd: Mozda tako zvucim jer ne pisem puno po forumima i nemam iskustva oko kola, al taman posla da se vredjam! :) Cenim svako misljenje i info koji dobijem ovde :)
Sto se 626 tice, auto je veliki, motor 2.0, pretpostavljam da je solidan potrosac. Ove sto sam video po oglasima su dosta presle i sve su punoletne, pa mi u tom slucaju, a prema mojim potrebama, kao sigurnija investicija deluje korola. Koliko vidim iste se po oglasima mogu naci relativno ocuvane. Sto se punta tice, u gradu je prava 'poplava', a sa njim bih takodje bio zadovoljan.
Danas sam zvao na oglas,
Punto 1.7TD, 5v, 1996 god, presao 140000, servo, alarm, CB, muzika
Kaze da je skoro menjao set kocnica, lonce, filtere.. nisam sve zapamtio, uglavnom, nabrojao mi je listu sta je sve radjeno. Centralna brava je neispravna. Auto je bio na servisu pre dva-tri meseca. Po njegovim recima, bez ulaganja.
Cena: 3000 eur
Verovatno cu ici da pogledam, deluje mi ok?
Da li da vozim auto na pregled u servis ili da verujem coveku, posto je bio skoro?
I ako to radim, koliko kosta pregled i gde se to moze uraditi povoljno?
ako ne moze ovde, moze i pp
eto malo pocetnickih pitanja :)
do sada sam vozio Zastavin proizvodni program.
[Ovu poruku je menjao PiNkFloYd dana 21.11.2007. u 00:08 GMT+1]
je li vlasnik ili ima ovlascenje?
teraj to kod majstora da meri kompresiju ali cisto sumLJam da ce ti se svideti rec majstora.
ako mu je kompresija dobra (ako nije valjda ne treba da ti pisem) vidi za sve sto mu ne radi ili fali da spustis cenu i testiraj prodavca dokle bi spustao cenu. Odvali mu neku nisku cifru, recimo 2500 i vidi kako reaguje, ako pristaje, zna nesto o kolima sto ti ne znas ili ne vidis.
[ nicolas @ 22.11.2007. 18:13 ] @
Pa jes', stvarno smo postali razmazeni, svi nesto hoce air bag-ove, abs, servo, ovo ono... a ljudi se tako lepo vozili one old tajmere, gde su se vratan "naopacke" otvarala i niko se nije zalio, hehehehehe :)
Salim se. Kako stvari stoje, moje zelje se sve vise priblizavaju Mazdi 323. Jeste da volim velike limuzine i znam da je 323, za klasu ispod 626-ice... ali mislim da je mozda mojim uslovima i mom zivotnom standardu ipak prikladnija Mazda 323. Ona je tu u klasi Toyote Corolle. A 323 i 626 su od prilike pravljene u isto vreme, pa pretpostavljam da i je kvalitet tih automobilcica tu negde.
Jedini argument koji me odvraca od 626-ice je sto ipak nije mali potrosac. Odluka ce pasti verovatno izmedju Corolle i 323-ojke.
Ne znam kakva je Toyota Carina II. Nesto je nema mnogo po oglasima, a deluje kao ok auto.
Jos uvek merkam, gledam, raspitujem se, taman dok ne sakupim kintu (gledao bih ako ikako mogu da ne ulecem u kredite, pa cak ni one manje).
[ Miroslav Jeftić @ 22.11.2007. 19:08 ] @
To je istina, potrošnja 626-ce se kreće oko 8-10 litara.
[ nicolas @ 23.11.2007. 01:14 ] @
Kako se krece potrsonja 323-ojke u prosku? Benzin/plin? Jel ima neko iskustvo....
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|