[ micky @ 11.10.2007. 14:21 ] @
Imam jedno pitanje ,posto sam kupio pomenuti dzip koji je presao svega 1000km i ide ok ali mi se cini da mu paljenje predstavlja problem,promenio sam bobinu platinsku dugmad svecice .Za sada radi ok ali mi se cini da cu morati stalno da podesavam platine menjam itd... Kako mogu zameniti taj tip paljenja sa nekim drugim elektronskim od automobila,sa kojim necu imati problema i razmisljati kad krenem negde na put.Interesuju me cene i da li moze to auto-elektricar da zameni ako je moguce u opste.
Inace receno mi je da je motor zastavin ,1900cc benzinac ,72god..Sve zastavince delove koristi ili od FIATA ,posto sam vec kupovao naponske kablove,platine itd.

Unapred zahvalan
Miki
[ pimbe @ 11.10.2007. 14:34 ] @
Probaj da potrazis komplet razvodnik, koji je sa strane motora (predpostavljam), od nekog drugog Fiata, ne znam koliko bi uspesno bilo budzenje postojeceg. Druga skuplja varijanta je mnogo skupa . . .
[ micky @ 11.10.2007. 22:18 ] @
Citat:
pimbe: Probaj da potrazis komplet razvodnik, koji je sa strane motora (predpostavljam), od nekog drugog Fiata, ne znam koliko bi uspesno bilo budzenje postojeceg. Druga skuplja varijanta je mnogo skupa . . .


A koja je to skuplja varijanta? cisto da znam opcije pa da vidim sta da radim.
[ kole24 @ 15.10.2007. 07:47 ] @
Molim te reci mi gde si kupio Ar-55 i koliko si ga platio, trazim ga vec duze vreme i ne mogu da nadjem nista pametno. Ako ne sme ovde posalji mi na pp
[ pimbe @ 25.10.2007. 22:35 ] @
Suplja varijanta je da kupis novo magnetno paljenje, kao na trkackim kolima...
Jednostavno izguglaj : ignition i sve ce ti biti jasno . . . ako ti se nesmraci od cene
[ RS TURBO @ 27.10.2007. 12:39 ] @
kako ti je tesko pali slicno onako kao da je prazan akumulator(krene paliti pa stane)?ako je tako onda nadji razvodnik palenja koji ima na sebi vakum i prikopcaj vakum i nastelaj motor onda... tako da ce taj vakum sam pomijerati paljenje kad je ledeno ili vruce sam ce sebi stelati motor kako mu pase slicno sam i ja imao poteskoca sa palenjem ujutro ili kad je vruc motor tako da sam prikljucio taj vakum (jer je u mene vec imao vakum na sebi) i sad mi super pali i nemam nikakvih problema sa paljenjem pogotovo kad je vruc motor :)

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 27.10.2007. u 13:55 GMT+1]
[ micky @ 13.11.2007. 08:24 ] @
Sto se tice paljenja sad je kao ok nastelovan je ali videcemo koliko ce to stanje trajati ,odvescu ga kod elektricara da ga malo sredi, ne bih se ja zezao sam sa tim.
[ ilicdarko @ 25.11.2007. 14:02 ] @
Da te uputim u par problema sa ovim automobilom, prvo kupio si izvanredan auto koji se u terenskim uslovima nestidi mnogo drugih terenskih automobila. Zastava AR-55 je vozilo namenski radjeno za vojsku inace sto mnogo ljudi nezna da AR je skracenica od ALFA ROMEO. Verovatno si primetio da ima dvokruzni sistem kocenja (dva cilindra), Rucna mu je direktno na menjacu, Pazi kad odvijas tockove jer se leva strana odvija u levo a desna strana u desno itd...Popularno zvana Aerka ima stari i novi tip. Najlakse ces je prepoznati tako sto novi tip ima stojadinov karburator sa prelivom a stari to nema, takodje stari tip ima alnaser sa polugom za start (poteze se sajla) a novije pale na dugme...Sa njima ima uvek problema sa paljenjem jer nemogu da se nadju kvalitetna platinska dugmad. Nemas potrebe da menjas razvodnik osim ako nema zazora u osovinici inace su veoma kvalitetni. Najbitnije od svega je da ga redovno servisiras i da mu podmazujes krsteve kardana i nema problema. On na svim tockovima ima pakne (kocione papuce) i one vremenom prave problem ali ako ga nakon svake vozne po blatu itd.isperes crevom dobose onako spolja i tu ce ti biti kocenje mnogo bolje jer se na njima zaista malo teze menjaju pakne koje iako budes menjao odneses kod nekog da ih prelepi i vrlo je bitno da ih nakon toga dobro nastelujes da nebi izgorele. Najveci problem kod njih ti je menjac. Savetujem ti da budes veoma osecajan dok menjas brzine odnosno dok budes ukljucivao redukovani prenos.Kod njih najcesce puca birac brzina koji je u menjacu a direktno je vezan na rucicu biraca brzina i on se lako menja ali ga je tesko naci. Normalna potrosnja 13-15lit. narocito u terenskim uslovima voznje ali ako je dobro podeseno paljenje i ako su nastelovani ventili sto je vrlo bitno kod njih na otvorenom putu ta potrosnja moze biti i manja. Orginalne gume na njoj su 600/16 ali mogu da se stave i 650/16. Kupio si dosta dobro vozilo za terenske uslove voznje ali sa dosta nege koje ovo vozilo zahteva bices zadovoljan. Mogu da ti nadjem jos nekih podataka od aerke ako te zanima.
Nadam se da sam pomogao.
Pozdrav od DOKTORA.
[ micky @ 26.11.2007. 07:57 ] @
Stvarno ne znam kako da ti se zahvalim ,odusevio sam se kad sam procitao poruku.Dzip mi se mnogo svidja i mnogo dobro ide,za sada ga jos vozikam po asfaltu i nekom malo neravnom terenu do placa i tako to.Planiram da odem na neku dzipijadu ali nakon sto mu ugradim plin :) ovako mi je malo skup za voznju.
Sto se tice podataka zamolio bih te da mi prosledis sve sto imas ,i sam sam skoro u vojsci vozio dajca i ostala starija vozila ,pa sam se iskreno zaljubio u ta vozila :) i razumem se po malo u odrzavanje.
Podaci koje si mi dao posluzice mi mnogo jer npr za tockove nisam imao pojma kako se skidaju mislio sam da je klasicno ali ocigledno da sam se prevario :)

Hvala ti jos jednom na info.

Miki
[ ilicdarko @ 02.12.2007. 12:10 ] @
dobijas podatke ali tek sledece nedelje
Pozdrav od DOKTORA
[ micky @ 11.12.2007. 13:15 ] @
Razvodnik me zeza ,moram da nadjem drugi ali nemam pojma od kog auta pasuje pitao sam dosta majstora i niko nema pojma.Da li mi neko moze pomoci?
[ vladd @ 11.12.2007. 13:59 ] @
Daj neku sliku, mada nebi trebao bas toliko da zeza, ako nije puno radio, pregled i remont sigurno pomazu. Moguce je da neka izolacija probija, ne verujem da proklizava ili da mu je pukao stift.

Poz.
[ micky @ 11.12.2007. 16:40 ] @
Jao danas mi ga je majstor skinuo i jurio sam po raznim otpadima i svi se cude od cega je razvodnik a zaboravio sam da ga slikam vracen je nazad na mesto.Jedan mi se kune da je od tristaca.Koliko sma skapirao ne valja mu osovina u sredini koja je oblajznula i kad se okrece ne otvara dovoljno platine pa tu zeza a i jos po nesto verovatno.Inace na njoj nista ne pise ali sam u uputstvu nasao da je "IPM" tip 30-09 .
E sad kad bih znao gde da je nosim i remontujem ako je moguce u opste.IPM je industrija precizne mehanike cini mi se ...
Uf ne znam sta cu i bas se nerviram.
[ vladd @ 11.12.2007. 17:10 ] @
Kakav god d je, moze da se remontuje, makar "jednokratno', sa, ili zakivanjem, zavarivanjem, ili sa ubacivanjem stifta, ako je ozubljenje pojedeno.
A takodje, Bosh sigurno ima neku "verziju", posto je IPM prvo radio "kradju" pa posle i licencu.

Prve karburatore za ficu su radili "skidanjem" mera, a kada su kupili icencu, otkrili su tridesetak gresaka. Mada ni "ispravljen" model nije valjao...

Poz.
[ micky @ 11.12.2007. 22:05 ] @
Jurim servis gde mogu odraditi remont razvodnika ... da li neko zna