|
[ KMaRKo @ 14.10.2007. 13:58 ] @
| Daklem, u pitanju je Toyota corolla 1,3XL. Sve je bilo ok dok nisam zamenio ulje, od tada se desavaju cudne stvari i
ne znam odakle da pocnem sa resavanjem problema... U autu je bilo ulje Valvoline Durablend 10W40. Za 8.000 km
(od zamene do zamene) je potrosio oko 0,5l. Ulje sam kupio u jednoj prodavnici delova za japanske automobile u ul. V. Stepe.
Kao sto sam rekao sve je bilo ok dok nije doslo vreme za zamenu ulja. Odem ja opet u doticnu prodavnicu i kupim isto ulje i onda pocinje
problematika: Auto pocinje da trosi oko 1l na 1.000km! Naravno, pregledam ja motor vizuelno i nigde ne vidim da curi.
Da napomenem bitnu stvar da je auto presao 180.000 km! Bitna stvar je da su na autu menjane fabricke gumice ventila
na 100.000 km (one mogu biti uzrok velike potrosnje ulja). Premda su sadasnje gumice presle 80.000km verovatno su
"nacete" ako vec nisu skroz otisle. Po Autodati u ovaj auto za umerenu klimu i ide polusintetika, pogotovo sto sad dolazi hladan period.
Na sajtu uvoznika valvolina (Valtec) sam nasao u Zemunu prodavnicu koja je njihov diler i verovatno je tu ulje original.
Opcije koje postoje su da nadjem originalno ulje i sipam pa da vidim sta ce se desiti ili da skinem glavu i zamenim gumice.
Poenta price je da, kako majstor kaze, auto koje trosi 1l na 1.000km pravi jednu vrstu ekoloske katastrofe koliko dimi dok moj auto dimi u
sasvim normalnim kolicinama! Svecice su suve kao barut. Svaka prica potire svaku i tako da ne znam odakle da pocnem...
Ako imate neki savet ili predlog...Slusam vas! |
[ vladd @ 14.10.2007. 14:21 ] @
Prvo, ne znam sta znaci "normalno dimi", ta toyote ne bi smelo da ima neki drugi dim osim u hladnim danima..
Proveri ujutro, pri prvom paljenju(ili posle duzeg stajanja), da li izbaci oblak dima, sto bi ukazalo na gumice.
Posle fabrickih, sve ostale zamenske gumice ne mogu da ostvare pocetni "rekord", najcesce stradavaju od 20-40kkm, zavisno od rezima voznje, neke srecom i potraju nesto duze...
Treba da se ustanovi gde nestaje ulje. Da ne curi negde, slabije vidljivo, na nekom semeringu, zaptivci..
Da ne odlazi, pod pritiskom negde u rashladni sistem, pa napolje.
Za pocetak, pogledao bih da ne curi na semerinzima radilice i razbacuje ulje okolo..
Poz.
[ KMaRKo @ 14.10.2007. 14:48 ] @
Citat: Prvo, ne znam sta znaci "normalno dimi", ta toyote ne bi smelo da ima neki drugi dim osim u hladnim danima..
Proveri ujutro, pri prvom paljenju(ili posle duzeg stajanja), da li izbaci oblak dima, sto bi ukazalo na gumice.
Upravo se o tome i radi da nisam primetio nikakve oblake dima jer da jesam onda bi mi sve bilo isuvise jasno. Kad sam rekao "normalno" mislio sam da dimi isto kao i dok je potrosnja ulja bila ok. Auto je na dizalici bio pre nekih 15-ak dana i nisam primetio da igde curi ulje.
Jedan semering je menjan pre mozda 20kkm (ne znam tacno koji). Mogu jos da detaljno pregledam sve ali od 1l ulja moralo bi da bude ulja i na motoru i ispod motora!
Hvala na pomoci.
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 06:28 ] @
Gumice ventila.
Ako fabricke izdrze 100.000, sta mislis koliko mogu OEM? Dobro je da su izdrzale i 80.000...
Inace, auto moze da trosi i 1l ulja na 500km i zadimi kad ga palis ujutru i kreces na semaforu zbog gumica ali ne dimi u voznji! Neces ni primetiti da dimi, osim ako ujutru ne gledas u retrovizor kad palis auto a neretko se i ne vidi toliko.
Ulje kupuju u Metrou, Tempu i sl. i ne brini.
Menjaj gumice i ne razmisljas, 60-70e sa zamenom... nije to neka lova...
P.S. Ne skida se glava, gumice se menjaju bez skidanja glave, ima alat za to.
[ skorohaker @ 15.10.2007. 06:36 ] @
Teško da gubi ulje na gumicama a da ne primetiš. Osim ovoga što kaže Vladd, dimi kad su gumice u pitanju i kad se zagreje motor. Dešava se da popucaju pa kao i da nemaš gumice, onda izbacuje "živo" ulje, a dešava se da se prošire pa dođu za broj veće. Proveri ti dobro da ne curi negde na motoru, pazi na nivo, dolivaj ulje, pazi da ne preteraš sa uljem, na kraju krajeva pokušaj i sa drugim uljem. Nemoj bez razloga da otvaraš motor koji se praktično tek "razradio".
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 09:22 ] @
Ja sam presao preko 200.000km i jos ih nisam menjao, trosi litru na oko 2000km. Dimi samo ujutru kad ga upalis i kad krenes posle duzeg stajanja na semaforu, guzvi i sl (ostavis ga na leru i posle minut isturiras i ako dimi - gumice...). U voznji nemam nikakvog dima na kojem god broju obrtaja da vozim.
Sad, ortaku je trosila litru na 400-500km i njemu je dimio dosta vise, i jako malo puskao u konstantnoj voznji. Ali je puno dimio prilikom svakog kretanja. Sad posto njemu trosi litru na 1000km, tesko da ce primetiti da toliko dimi. Najbolje je da neko vozi iza njega i da gleda da li puska.
Dosad nisam naisao na Corollu, a znam puno vlasnika, da je izbacivao ulje na auspuh ili slicno. Meni je auspuh normalno siv, svecice suve ali sa malo naslaga sto je karakteristicno kada trosi ulje zbog gumica.
Medjutim, ako KONSTANTNO i znatno dimi, ako su svecice zamascene puno od ulja - mazajuce karike, ali ne bi trebalo pre 300.000km... Kod nje uglavnom su gumice problem.
Zamena se radi bez otvaranja motora, nema potrebe dirati motor koji je u odlicnom stanju.
Inace, meni su pre par hiljada, kad sam menjao zupcasti, otisli i semering na radilici i ionaj na uljnoj pumpi (na 200.000km recimo), vozio sam 2000-3000km tako, bas je dosta bilo masno, ali uopste nije trosio vise ulja, ili je trosio nesto neprimetno vise (umeo je blatobran na prednjem tocku da bude mastan posle duze brze voznje kako je bacao ulje). Kad sam zamenio te semeringe (jeftino je i lako, kad vec menjas zupcasti mogu da se i oni promene), nisam primetio da mi se nesto smanjila potrosnja ulja.
Meni je poceo da troska na oko 140.000km i sad se malo povecalo (trosio je litar na 3000-4000km sad na 2000km). Kompresija fabricka, svi delovi na motoru originalni, tj. fabricki (osim potrosnih, naravno).
[ skorohaker @ 15.10.2007. 10:56 ] @
^ Upravo tako, najbolje je da mu neko isturira a on da gleda. Najviše se vidi pri kretanju iz prve brzine, na usponima i generalno pri opterećenju motora. A kad načisto stradaju, izlazi ulje u tečnom stanju, veruj mi. Ali, tada već troši litar na 300km. Tebi Cosmo preporučujem da držiš te gumice dok god budeš mogao da trpiš potrošnju ulja. Takve više nećeš naći. Imamo i Vladd i ja na žalost dosta iskustva sa time. U tom smislu je moja opaska o otvaranju motora a ustvari dekla, i menjanja gumica dok nije 100% siguran. Uzgred, moja su iskustva sa Hyundai Excel/Pony i Lanserima a to su motori praktično identični Toyoti, Nisanu, Mazdi, naravno u benzinskoj izvedbi.
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 12:17 ] @
Citat: skorohaker: A kad načisto stradaju, izlazi ulje u tečnom stanju, veruj mi.
Ovo znam da se desava na Lancer-ovom motoru, imao je ortak i njemu je auspuh bio nauljen zestoko, trosio je dosta ulja, ne znam koliko... ali on je morao i vodjice da menja.
[ KMaRKo @ 15.10.2007. 13:00 ] @
@cozmo
Da li mogu ulje da kupim na nekim pumpama ili da se drzim tvoje sadasnje preporuke?
Sto se tice zamene gumica, majstor (inace prijatelj, da ne bude zabune) mi savetuje skidanje glave, ravnanje, obrada ventila, zamena gumica, dihtunga glave i to bi me kostalo oko 50-60 eur. Kaze da skidanje glave nije obavezna stvar ali da za ovoliku kilometrazu auto je potrosio dovoljno ulja koje na ventilima stvara odredjene naslage i samim tim ventil ne moze idealno da dihtuje. Ponavljam, coveku bi vise odgovaralo da ima manje posla ali me ipak ovako savetuje.
Citat: Ako fabricke izdrze 100.000, sta mislis koliko mogu OEM? Dobro je da su izdrzale i 80.000...
To je ono sto i mene navodi da su one problem.
Citat: Meni je poceo da troska na oko 140.000km i sad se malo povecalo (trosio je litar na 3000-4000km sad na 2000km). Kompresija fabricka, svi delovi na motoru originalni, tj. fabricki (osim potrosnih, naravno).
Ti to kompenzujes mineralnim uljem koje je gusce, verovatno kad bi sipao neku polusintetiku da bi se potrosnja povecala.
Zakljucak: kupujem drugo ulje pa cu probati i ako je isto menjam gumice definitivno!
Hvala na pomoci!
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 13:11 ] @
Nema veze to sa gustinom ulja preterano, probao sam i 20W50 i identicno je bilo (naleto).
U taj motor dakle ide sve od 10W40 do 20W50 prema fabrickom uputstvu...
Ali nema potrebe dirati motor... zasto da ti ravna glavu, da menjas dihutnge na glavi (imas dihtung glave, usisne, izduvne dihtunge...). Mislim ako ti je kompresija kako treba ventili su u odlicnom stanju... a posle 180.000 motor svaki ima koksa u sebi, to je normalno.
E, sad ako oces da otvaras, uradi mini osvezenje (karike + lezajevi + glava), ali ja ti to ne savetujem, ovako ce ti motor duze trajati.
Odluka je tvoja, nek ti majstor izmeri kompresiju pa da vidis treba li pipati ventile.
Na pumpi slobodno kupi Valvoline (na NIS-ovim), oni dobijaju od Valteca koji je generalni uvoznik.
[ KMaRKo @ 15.10.2007. 13:28 ] @
Citat: U taj motor dakle ide sve od 10W40 do 20W50 prema fabrickom uputstvu...
U Autodati sam procitao da za malo hladniju klimu ide i 5W30, za umerenu 10W40 i za malo topliju 15W40
Citat: Ali nema potrebe dirati motor... zasto da ti ravna glavu, da menjas dihutnge na glavi (imas dihtung glave, usisne, izduvne dihtunge...). Mislim ako ti je kompresija kako treba ventili su u odlicnom stanju... a posle 180.000 motor svaki ima koksa u sebi, to je normalno.
Videcu ako potrosnja bude ista da onda izmerim kompresiju pa cu, sto ti kazes, tacno znati kakvi su ventili. Slazem se da bespotrebno skidanje glave moze biti samo dodatni trosak!
Jel NIS u stvari JP?
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 13:32 ] @
Citat: KMaRKo: U Autodati sam procitao da za malo hladniju klimu ide i 5W30, za umerenu 10W40 i za malo topliju 15W40
Jel NIS u stvari JP?
Ja bih pre verovao fabrickom uputstvu, 5W30 nije namenjeno za takvu vrstu motora.
NIS je Jugopetrol, jasta...
[ vladd @ 15.10.2007. 15:04 ] @
To su motori iz "generacije" 15w40, tako da mozes slobodno da sipas i sintetiku 10W 40, naravno kada prestane "potrosnja".
Kao sto rece Cozmo, proveri posle duzeg stajanja, prvo paljenje ujutro, cak nije lose da stojis pored auspuha, da li ima malo jaci crni ili crno plavkasti dim (crn moze da bude zbog sauga). Ja par meseci nisam primecivao dim, da je nesto ekstra izmenjen, dok nije dosao na 2L/1000km.
To malo ulja sto nacuri oko ventila, brzo izgori, u radu se ne sliva u znacajnoj meri(primetnoj), i kada se sve sabere, fali litrica. Izgori po nekoliko grama u voznji, a pri jutarnjem paljenju moze da bude i 10-15g. Sve kada se sabere, ispadne litra za mesec ili nesto manje dana(takav je moj tajming).
Ako su gumice u pitanju, mozes da vozis, bez brige jos neko vreme, normalno, dok se ne organizujes oko zamene (skupljanje para, nabavka, i zakazivanje kod majstora), naravno uz kontrolu ulja bar na par dana.
Glavu ne cackaj bez potrebe, moze pandora da se napravi...
Poz
[ cozmo_im @ 15.10.2007. 15:41 ] @
Dokle god motor troska (taj kod Corolle) ulje zbog gumica, moze se voziti i beskonacno, uz kontrole ulja. Naravno dok to ne postane i neisplativo (tipa litar na 300-400km).
Najgora situacija za svaki motor je stradanje uljnih i kompresionih karika i produvavanje. Filter za vazduh tada lici na uljni otpad, a ako se izvuce iberlauf i motorski prostor ce liciti na nesto slicno... svecice se maste... otezan start, losa vuca... kod gumica tih simptoma nema, osim malo naslaga na svecicama te ih je pozeljno menjati na 20 umesto na 40.000km recimo, motor je cist okolo, nema nikakve prljavstine u filteru za vazduh, a sto je najbitnije, kompresija i sam motor su u odlicnom stanju.
Ovo je iz iskustva i ispitivanja rada u servisu Bolec kao i kod mog majstora (ortak iz Auto sveta je pre par godina radio ispitivanja za taj model Corolle).
Obicno su im gumice odlazile izmedju 100-150.000km a Toyota je 1994 izdala saopstenje o tome. Motori izdrze oko 500.000km bez otvaranja (bez obzira na potrosnju ulja zbog gumica, jedan lik je dolivo litar na 200-300km a motor u savrsenom stanju posle nekih 400.000km).
Isto tako, izdali su saopstenje i za pucanje klipa na prvom cilindru na slicnoj kilometrazi (oko 150.000km), jedna Corolla na par desetina hiljada prodatih (motor 2E). Simptomi su ogromna potrosna ulja, plavi dim, uzasno neravnomeran rad na leru, nekad i nemoguc, slabije vuce. Desava se zbog pregrevanja motora.
Na 500.000km problemi se resvaju zamenom garniture dihtunga u glavi, menjanjem kompleta karika i lezajeva. Oko 300-350 maksimum sa delovima i radom majstora. Na 1 od 1000 Corolla potrebno je tad hilznovati cilindre, tj. raditi specijalu (generalku). Nista strasno.
[ skorohaker @ 15.10.2007. 17:59 ] @
^ A slicno vazi i za sve japanske motore tih godista sa izuzetkom naravno, Subaru i Daihatsu, i cini mi se Honde. U svakom slucaju, ako mu ne pada snaga otkad trosi ulje, mnoooogo mirise na gumice. Jos ako dobijes zadovoljavajuce rezultate pri merenju kompresije, naravno propisno uradjene...
[ KMaRKo @ 16.10.2007. 14:03 ] @
Sto je najgore od svega auto mi pri prvom paljenju uopste ne dimi (doduse radi na LPG). Desavalo mi se da sa mineralnim uljem kad je auto hladan pri paljenju lampica od ulja se ugasi tek posle 3-4 sec. Raspitivao se ja, jedni vikali "vozi tako nece mu nista biti" drugi kazu "verovatno nisi stavio dobar filter ulja" i ja krenem u akciju. Zamenim ja par komada nekih "manje kvalitetnih" filtera i nista. Da ga je*em... Odem ja u CentarS i kupim original (da ne pricam koliko kosta) i opet nista. Onda ja lepo sipam polusintetiku i problem ne nestane potpuno ali nije vise toliko izrazen. Zato sada ni pod razno ne zelim da sipam mineralno ulje (nemam nista protiv doticnog) ali mi se motor dosta bolje ponasa sa ovom vrstom ulja. Verovatno kod ovog auta dim iz auspuha nije pravi pokazatelj stanja motora jer sam video corolla u katastrofalnom stanju ali nisam primetio nijednu da iza nje ima dimna zavesa. Zamenicu ulje danas (otici cu na neku JP pumpu da kupim) pa cu javiti sta se desava ali to nece biti tako brzo jer treba napraviti malo vecu kilometrazu da bi se znalo pravo stanje. Doduse, sad me majstor zeza da ne moze da zameni gumice bez da skida glavu jer nema alat tako da ako dodje do toga da ipak moram da menjam gumice, najverovatnije cu morati potraziti drugu alternativu!
Citat: Dokle god motor troska (taj kod Corolle) ulje zbog gumica, moze se voziti i beskonacno, uz kontrole ulja. Naravno dok to ne postane i neisplativo (tipa litar na 300-400km).
A sta u tom slucaju kaze test izduvnih gasova na tehnickom? :)
@cozmo Vidim da dosta toga o ovom autu znas... Drzis li sve to u glavi ili ima i nesto u elektronskom obliku sto bi mogao da podelis sa nama, voleo bih da se informisen na tu temu!
Uzdravlje!
[ vladd @ 16.10.2007. 15:22 ] @
Stoj, ne kupuj na JP pumpi, nije da nemaju neka ulja, ali prosetaj do par boljih radnji, naci ces veci izbor i bolja ulja. Ja sam kod njih prestao da kupujem ulja i sitnu robu, kada sam prestao da vozim zastavu.
Poz.
[ cozmo_im @ 16.10.2007. 15:46 ] @
Citat: KMaRKo: Sto je najgore od svega auto mi pri prvom paljenju uopste ne dimi (doduse radi na LPG). Desavalo mi se da sa mineralnim uljem kad je auto hladan pri paljenju lampica od ulja se ugasi tek posle 3-4 sec.
A sta u tom slucaju kaze test izduvnih gasova na tehnickom? :)
@cozmo Vidim da dosta toga o ovom autu znas... Drzis li sve to u glavi ili ima i nesto u elektronskom obliku sto bi mogao da podelis sa nama, voleo bih da se informisen na tu temu!
Uzdravlje!
Kako ti se tako gasi lampica? Meni ne bas... nekad mozda duze zasvetli, ali u 90% paljenja ujutru gasi se nakon oko 1-2 sekunde, nikad kasnije. U vecini slucajeva cak i odma se ugasi, cak i kad sam imao 20W50 u motoru.
Ja sam na tehnickom prosao tako sto mi je izduv bio bolji od jedne Fieste sa Euro 3 motorom (covek je bio ispred mene na merenju), moje odstupanje je bilo 0.2%. Meni se dim ne vidi na leru, vec samo kad duze stoji na leru pa dodas naglo gas (kreces ili turiras), onda zadimi malo. Ustvari, samo i trosi kad se naglo doda gas, vakuum vuce ulje kroz gumice.
Uglavnom drzim u glavi (auto imam 17 god.), imam uputstvo originalno...
[ cozmo_im @ 16.10.2007. 15:47 ] @
Citat: vladd: Stoj, ne kupuj na JP pumpi, nije da nemaju neka ulja, ali prosetaj do par boljih radnji, naci ces veci izbor i bolja ulja. Ja sam kod njih prestao da kupujem ulja i sitnu robu, kada sam prestao da vozim zastavu.
Poz.
Na JP pumpama Valvoline ulje je od generalnog uvoznika, Valtec-a.
Ali je skuplje, jeftinije je Metro-Tempo, to sam mu odmah i preporucio.
[ KMaRKo @ 16.10.2007. 17:11 ] @
Vako, obisao sam 5 JP pumpi i nisam nasao nista od Valvoline-a izuzev nekih 10W40 ulja ali za motocikle (generalno losa ponuda). Jedina stvar koju sam primetio je da svako ulje ima deklaraciju, dok ovo koje sam ja sipao nije imalo. Posto sam bio i na Zmaj-u, produzim do Tempa i kupim Shell 10W40 (kanta 4l oko 2150). Sipao i videcemo rezultate!
[ vladd @ 16.10.2007. 19:36 ] @
Pa to i pricam, nema veze sto je "original", kad ne placaju dopunski asortiman, i prazne magacine. A i ko moze da spreci prodavce da valjaju losu robu...
To se sve i "proverilo", treba biti talican i naci objekat sa izborom i robe i ulja.
I mnoge radnje, koje su raskrstile sa svercom, ili novootvorene, ne rizikuju sitan car na fals ulju, koje je gotovo nemoguce naci, da bi izgubili musterije, u vec ozbiljnoj konkurenciji.
BTW, ne znam sta ocekujes da vidis, osim mozda 1100 grama na 1000km...
Poz.
[ skorohaker @ 16.10.2007. 22:48 ] @
Zato nije vazna cena ulja vec pouzdanost prodavca. Ja mineralno ulje placam oko 600 dinara po litru, ali prilicno mirno spavam. Tesko da ce promena ulja smanjiti potrosnju mada postoje neka koja se nesto vise trose, ali ce promena gumica ventila sigurno smanjiti ukoliko smo pogodili uzrok, a obzirom na tip motora, prilicno sam siguran da jesmo.
[ RS TURBO @ 17.10.2007. 21:39 ] @
upali ga ujutro i i drzi gas nek budu obrtaji na nekih 2000 i gledaj nazad jeli ti baca plav dim ako baca mijenjaj gumice ventila i ne trebas skidati glavu motora da bi ih zamijenio et poz...
[ v_luka @ 25.10.2009. 16:38 ] @
Pozz svima imam problem imam toyotu corolu benzin-plin 1990 godiste presla 170.000 hiljada skoro sam je kupio.zamenuo sam ulje i filter pri zameni toga sledece jutro upalim auto dimi na auspuh plavicasti beli dim par minuta i kad se zagreje nema dima.za predjenih 300km morao sam sipati litar ulja jer mi je pocela lampica da se pali pozmozite molim vas sta da radim auto vuce super radi motor normalno vuce isto kad i nije bilo potrosnje tolike, kad se zagreje auto par minuta onda nema dima.MOLIM VAS POMOZITE STA DA RADIM HITNO!!!
[ cozmo_im @ 26.10.2009. 09:01 ] @
Tako visoka potrosnja ulja moze da ukaze (kod tog motora) na zapekle uljne karike, najverovatnije.
Moze on podosta da trosi i zbog gumica, ali ovo je previse cak i za gumice.
350-400e je sredjivanje (ako se ne rade hilzne i klipovi, u sustini nije potrebno u vecini slucajeva).
Gumice - 90e ako se samo one rade ili oko 150 do 200e ako se radi garnitura dihtunga u glavi.
[ bairko @ 13.12.2009. 19:42 ] @
Cao svima.
Meni je auto pomesao ulje i vodu, pukao dihtung glave. Sutra ide glava na ravnjanje i menjanje gumica ventila. Zanima me na koliko kn se steze glava motora i ostali vazni srafovi.
Ako neko ima jos neki predlog sta da uradim ili na sta da obratim paznju neka pomogne. U pitanju je corolla 1.3 12V 90 godiste benzin.
Unapred hvala.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|