Citat:
zolitas: koliko si ga dugo vozio tako.....ako je termostat ispravan nije mogao da ostane bez tecnosti.....proveri koliko tecnosti imas u prelivnoj posudi....koji ti je motor u Puntu
Ne radi se o termostatu koji pali i gasi ventilator na hladnjaku, nego o glavnome (radnome) termostatu, koji je na početku (hladni motor) uvijek zatvoren. Na taj način se mašina brže zagrije, jer tekučina na početku cirkulira jedino kroz glavu motora, ali ne i kroz blok. Kasnije, kad se tekučina dovoljno zagrije, on se otvori i propusti cirkulaciju kroz kompletnu mašinu.
Kod izmjene antifriza, on ostane na suhom, jer zrak ne može izači preko zatvorenog ventila (termostata). Zato njega treba locirati na mašini (okrugle tanjuraste prirubnice pri bloku, ispod koji je debelo crijevo), i otpustiti vijke toliko da van isteče malo antifriza. Nakon toga vijci se zategnu. U prvoj vožnji nakon zamjene treba biti jako oprezan i pratiti temperaturu na indikatoru u kabini. Ako temp. dođe u crveno područje, odmah treba stati, u protivnom može doći do deformacije (iskrivljenja) glave motora, pucanja brtve ili pucanja glave motora.