[ MajorFatal @ 23.10.2007. 20:31 ] @
Da li bi bilo moguce napraviti ovakav Double Boxer Motor (Dvostruki Bokser Motor)?

http://s41.photobucket.com/alb...mp;current=DBM04Animated01.flv

Ako bi bilo moguce kakve bi performanse imao?

Ukratko opis rada: Svecica (koju nisam nacrtao) pali smesu u gornjem spremniku cija eksplozija potiskuje oba klipa na dole, prenos na osovinu vrsi samo levi klip, u donjem spremniku dolazi do sabijanja smese tj "boksovanja" dva klipa, pali se donja svecica sto dovodi do eksplozije koja potiskuje oba klipa na gore do sledeceg boxovanja, prenos se dvrsi samo sa desnog klipa...
[ hakinen @ 23.10.2007. 21:01 ] @
Neko moje razmisljanje, je da je veoma tesko uraditi precizno ove komore iliti cilindre u ovakom obliku!?
Kad je pravolinijski onda je lakse a ovako polulucno ne znam!
Inace ideja po mom misljenju nije losa, jedino je pitanje iskoriscenja, jel u sustini imas 4 cilindra a samo 2 koristis!
[ vladd @ 23.10.2007. 22:29 ] @
Ima tu jos ideja za razmisljanje , OPOC motor, BOURKE motor(http://bourke-engine.com/ani.htm), GNOME, rotacioni RIDE...

Uglavnom se tezi smanjenju gabarita ("efikasnost" prema tezini), vibracija..oscilatorno kretanje po radijusu je komplikovana izrada i odrzavanje (vek da ne razmatramo), a sa drge strane, postojali bi zahtevi za ekstremno jakim zupcima, odnodno obliku i materijalu, koji bi "preneo" snagu na pogonsko vratilo..odnosno problem sa "srcem" transformacije kretanja.

Nekako je konstruktivno "promaseno", zadrzano je periodicno kretanje (kao u ravnom cilindru) gde se mnogo energije gubi na ubrzanju do max brzine pa usporenje do nule, zbog promene pravca, a nije iskoriscena "puna" rotacija, koja smanjuje "borbu" sa promenom kolicine kretanja mase klipa..

Poz.
[ KMaRKo @ 23.10.2007. 22:34 ] @
Kod klasicnih motora postoje 4 takta:
1. usisavanje smese
2. sabijanje
3. paljenje
4. izbacivanje gasova

Kako mislis da kod tebe funkcionise ovo?
[ MajorFatal @ 23.10.2007. 23:25 ] @
Hvala za odgovore. I ja sam mislio da bi problem mogao biti izrada polulucnih cilindara. Ova druga primedba o ubrzanju do max pa usporenju na nulu je jos i gora o tome uopste nisam razmisljao a sve dosad mi se ovo cinilo kao dobra ideja -> sve isto kao boxer motor samo duplo.

@KMaRKo pa bila bi sva ta cetri ista takta i u gornjem i u donjem spremniku (znaci 8 u jednom ciklusu) videcu ovih dana da nacrtam i paljenje svecica i sabijanje smese... ako me ne bude mrzelo.
[ hakinen @ 24.10.2007. 07:45 ] @
Citat:
KMaRKo: Kod klasicnih motora postoje 4 takta:
1. usisavanje smese
2. sabijanje
3. paljenje
4. izbacivanje gasova

Kako mislis da kod tebe funkcionise ovo?


Upravu si, ovo bi u sustini bio dvo-taktni motor, sto je isto nepovoljno! Dobija se snaga, al zato nikada nebi mogao da postigne euro3 standard emisije stetnih gasova....
[ Skandy @ 24.10.2007. 09:27 ] @
Mogao si nam predstaviti i tvoju zamisao otvaranja i zatvaranja ventila, mislim da je to ono sto bi u ovom slucaju povecalo gabarite. Slazem se sa primedom nekoga odozgo da zaustavljanje klipa u krajnjoj tacki moze da oduzme isuvise korisnog rada. To bi i bilo izvodljivo, kada bi ga komprimovana smesa kocila, ali problem je sta ce se desiti prvi put kada svecica zakaze? Havarija sirokih razmera.
U svakom slucaju lepo razmisljanje, nemoj ovo shvatiti kao kritiku, vec kao smernice u kom pravcu da razmisljas. Pozdrav.
[ MajorFatal @ 26.10.2007. 12:07 ] @
@ Skandy ne vredi ne znam nista o otvaranju i zatvaranju ventila, nego...
Da li bi mi neko pomogao da ovu ideju kakva takva je sa svim manama zastitim patentom, konkretno trebalo bi mi tehnicki crtez ovih 8 taktova?...
[ vladd @ 26.10.2007. 12:15 ] @
Milija, ti si jedan CAR.

I ako vidis nekog pronalazaca u blizini, bezi...glavom bez obzira..

Poz.
[ Skandy @ 26.10.2007. 16:13 ] @
Sto se tice zastite patenta, to je "lako" ostvarivo. Pogledaj ovde: http://www.yupat.sv.gov.yu/zas...guage=ser&zid=1&item=0