[ Ka2 @ 29.10.2007. 22:36 ] @
| U poslednje vreme mi se desava sledece:
Kada krecem, ako krenem bas polako (citaj: kao baba) sve je ok (pri cemu moram maksimalno da pazim na pustanje kvacila i da dotiram...) ali cim krenem malo brze (vise pritisnem gas i brze otpustam kvacilo) auto pocne da se trese, onako kao D D D D D D d d d d d... i kada pustim skroz kvacilo ide normalno...
Da li mi je otisla lamela/korpa?
Da li MORAM obavezno da menjam i druk lager sa time ili ne moram?
Bukvalno necu imati leba da jedem koliko je auto poceo da me za*ebava. |
[ hakinen @ 29.10.2007. 22:40 ] @
Nisam neki strucnjak, al mi najvise deluje da je otisla lamela!
Al sve u svemu vise ce da te izadje majstor koji ce sve to da razmontira i montira od samih delova!
Nisi rekao koji je auto u pitanju :D
Spremi 100e pa kod majstora( ako je zastava u pitanju, ili neki strani punoletni) :(
[ Ka2 @ 29.10.2007. 22:45 ] @
U pitanju je Ford KA, 1998. godiste.
Ma da je 100e otisao bih sutra nego je daleko vise! Tuga jedna, maltene mi treba citava mesecna plata. Set lamela + korpa kvacila u zavisnosti od toga gde bih je kupio kosta od 7500-10000 dinara + druk lager jedno 7 somica... plus ruke pitaj Boga koliko...
E sad' , fora je sto ne znam da li bas moram da menjam i taj lager posto znam da bi korpa i lamela trebalo da se menjaju uvek zajedno...
Na jednom drugom forumu neki momak mi rece da proverim drzace motora... fora je sto ja u voznji ne osecam da on slabo vuce ili da proklizava kada dodam gas... bukvalno samo prilikom malo brzeg polaska se cuje kao to tresenje i cim uhvatim prvu auto dalje normalno ide...
To me bas nervira i smeta mi... ne volim sto startujem kao baba...
[ BigFoot @ 29.10.2007. 23:01 ] @
Druk lager ne moraš obavezno menjati kad i korpu i lamelu, ali je to dobra praksa zbog komplikovanosti skidanja menjača. Proveri tu cenu za druk lager jer sam ga ja kupio za Stila za 840 dinara.
[ KMaRKo @ 29.10.2007. 23:03 ] @
Situacija je vrlo zaj..ana ali to sto ti hoces da znas mozes da saznas samo kada skines menjac i vidis u kakvom su stanju delovi. To znaci pravac kod nekog majstora da vidis o cemu se radi ili vozi "kao baba" i moli boga da te ne ostavi auto negde.
Poz.
[ Ka2 @ 29.10.2007. 23:13 ] @
@Bigfoot Nemoguce, mora da ne mislimo na isti deo. Ili sam ja pogresio kada sam pitao... proverio sam na 3 mesta, svuda je oko 7000 cini mi se, negde malo manje, ali tu negde...
@KMaRKo Ok, znam ja da bi trebalo da idem kod majstora ali me je samo zanimalo sta neko ima da kaze o tome jer mozda je neko imao slicnu stvar pa se ispostavilo da to uopste i nije bila lamela...
[ KMaRKo @ 29.10.2007. 23:24 ] @
O tome ti i pricam, kao sto BigFoot rece, najveci je posao skidanje i vracanje menjaca pa je samim tim praksa kad se menjac skida da se sve onda sredi da bi bio sto duze miran. Verovatno da nije lamela uzrok sto zatrese, po mojoj pretpostavci trebalo bi da je korpa. To ne znaci da su druk lezaj i lamela u dobrom stanju i kao sto rekoh kad skines znaces na cemu si. Probaj da krenes na nekoj uzbrdici ali sa minimalno potrebnim gasom pa nam reci sta se desava. Koliko ti visoko hvata pedala kvacila?
[ Ka2 @ 29.10.2007. 23:31 ] @
Na uzbrdici krece ok ali tada malo vise zatrese jer je potreban veci gas. Pedala mi hvata na pola recimo ili mozda cak i malo vise od pola.
[ BigFoot @ 29.10.2007. 23:32 ] @
Citat: Ka2: @Bigfoot Nemoguce, mora da ne mislimo na isti deo.
Jedan je druk lager i uvek se isto zove. Evo ga primerak za Stila ispred mene, ima oznaku CR 1147, ALFA-ROMEO, ADAT. 7633353, TOTTOP. 1248/06 i cena 840,00 dinara. Proveri opet, ali ovo je ipak samo lager i ne verujem da košta toliko, a još i za slabiji auto.
[ skorohaker @ 30.10.2007. 00:29 ] @
^ Tesko da je lager preko 1000 dinara. Obavezno ga menjaj kad se vec skida menjac. Prvo proveri da li je uopste potrebna i korpa ali da menjas sve osim lagera, to bi bila glupost.
[ popovicvl @ 30.10.2007. 07:53 ] @
druk lager ili radi ili ne radi.On ne moze da se izlize.Meni je onomad pukao druk lager,pa nisam mogao ni u brzinu ni iz brzine.Ni da ga upalim.
Pukla je jedna nozica na njemu,iskocio,pokidao korpu,a lamela je bila ok.Za Oriona '91 1.6,svoje vremeno sam platio 400 maraka druk,korpu,
i kad se vec otvara menjac,lamelu.Posle toga je jedno vreme bilo OK,i uskoro je poceo da kr kr dr dr,ali majstor je bio vest pa nije sajlu zategao.
Ako ti Ka nema bar 200 000 Km,i ako nisi se izivljavao,ovo ono,slajfovanje i potpisivanje 1. 2. 3.(citaj: bio sam Klinac),osim sajle dotegni,zategni
veci zahvat nije ni potreban.Malo da te ohrabrim.Uostalom pa mercedes bih popravio za te pare.Lamela ne kosta vise od 3000-4000 dinzdi.
[ jooly @ 30.10.2007. 10:47 ] @
Stopa motora 99%, takve simptome sam imao na 101 kad pukne onaj gornji nosac motora,ispod rezervnog tocka. Da je lamela/korpa/druk lezaj bilo bi proklizavanja, nesto bi se culo, druk lezaj ne rikne bas odjedanput, korpa kad pukne cim das gas proklizava, lamela sl...mada sve je moguce. Ali najbezbolnije je da pogledas stope/nosace motora prvo!
[ Sasa_NS @ 30.10.2007. 12:05 ] @
Korpa 100%.
Imao sam isti slučaj nedavno. Kada korpa pukne, auto se trese pri polasku i menjanju iz brzine u brzinu (što je veća brzina, manje se oseti). Ako je lamela u pitanju, obično nema vibracija već samo proklizava pri dodavanju gasa i većim obrtajima. Bar je takvo moje iskustvo...
[ deki45 @ 30.10.2007. 12:07 ] @
Ka ima hidraulicni druk lager a ne mehanicki...ako nije procureo i ako se ne"cuje" ne diraj ga...a najverovatnije ti nevalja korpa...
[ BigFoot @ 30.10.2007. 14:20 ] @
Da ne otvaram novu temu... Na Fiat Stilu 1.9 JTD, mojem, a slično i na još jednom, oseća se vibracija pod nogom, na kvačilu, kad se menja iz niže u višu brzinu, posebno iz prve u drugu i čuje se zvuk rotacije sa blagim ekscentrom. Ovo isto mogu da izazovem na leru, sa stisnutim kvačilom, a kad nije stisnuto ne čuje se. Imam osećaj kao da je nešto što se okreće ekscentrično, blago krivo, a sumnjam na drug lager ili nešto u menjaču. Prethodni vlasnik tvrdi da je nedavno zamenjena korpa i lamela, a drug lager nije jer mu je majstor rekao da je dobar. Zvuk koji se čuje je oblika viiink, viiink, vink, vink... pa se smiri kako se smiri broj obrtaja smanji.
Jedan majstor mi je rekao da to tako mora kod Stila, da je to zvuk rasterećenog motora koji se smiruju, ali mi je čudno da to osećam pod nogom, a drugi da je druk lager. Ne otvara mi se menjač bez razloga...
[ sasa022 @ 30.10.2007. 15:08 ] @
@Ka2
Kako ti auto krece u rikverc i da li moze da krene u 3 ili 4 brzini ?
Pre zamene seta kvacila treba pokusati malo doteci-otpustiti sajlu kvacila.
[ Ka2 @ 30.10.2007. 17:25 ] @
Ne znam, mozda sam lud ili me farbaju ali cene su takve kakve vam kazem. Za prokletog Forda su stvarno skupi delovi, ajde da je neki nego ovaj moj je mala maca. Zvao sam 3 radnje, sve tri fordove, GAGA servis, onda onaj servis + radnja TATASIC u Dunavskoj i servis CHUPA na Cukarici preko puta Ade... Lamela i korpa u Gagi i Chupi su oko 10-ak hiljada cini mi se, mozda i koji dinar vise dok u TATASICU je cena ja mislim oko 7500 hiljada (sumnjivo). Druk lager je svuda oko 6000 hiljada cini mi se ali mozda sam skroz i pomesao cene. Ali bez obzira na sve, blago sam se slogirao kada sam cuo cene. Provericu jos jednom ali mislim da je to to. Mozda je to zato sto je hidraulicni kao sto Deki kaze? Inace, ja pojma nemam ni kako izgledaju ti delovi a jos manje kako funkcionisu. Lamelu jos i zamisljam nesto ali druk lager pojma nemam sta je.
Inace, moracu da testiram na uzbrdici, kazu da ako je korpa da bi onda trebalo da se trese i na uzbrdici kada idem u rikverc... nisam pametan, cini mi se da ok vuce ovako kada krenem, ne trese se pri promeni brzine, samo prilikom polaska i to onako kako sam opisao. Ne znam zasto bi se motor tresao pri polasku - u slucaju da je drzac.
Inace, auto sam kupio polovan na neku varijantu, ne zna se koliko je presao, ja sam njime presao samo oko 25.000km tako da ne verujem da je bas nesto previse presao jer mu motor radi kao sat sto su mi potvrdili u servisu nekoliko puta. Znaci, nisam se potpisivao, nisam se izivljavao jer to i nije takav automobil da na njemu mozes to da radis.
O nda mi definitivno ne gine odlazak kod majstora i to sto pre znajuci mene koga nervira kada mi auto (ili kompjuter ili bicikl ili bilo sta) ne radi savrseno, odnosno onako kako sam ja zamislio. Ja cak ne volim ni da mi KAZU da cu nesto uskoro morati da menjam, i to me uznemiri a kamoli da se nesto zaista desava. :D Ima da radim samo da bih popravljao ovu krsinu... :~(
[ BioSQUAD @ 30.10.2007. 18:52 ] @
Treba da se menja u kompletu. Lamela, korpa i druk lager. Pre mesec dana sam menjao na Pezo 307. Isti simptomi ko tvoji. Ide ti na zivce.
[ Ka2 @ 30.10.2007. 20:00 ] @
Koliko si pukao za to?
Pitanje je koliko na citav set utice moja svakodnevna voznja od 2-3km do posla preko Brankovog mosta i nazad. Stani-kreni po pola sata. Dva puta dnevno. Voznja na kvacilu maltene.
[ Popudopulus @ 30.10.2007. 23:04 ] @
Moras da naucis drugacije da vozis, sto manje da drzis pritisnuto kvacilo! I ja imam do posla 2km, stavio sam ceo novi set pre 6 meseci i evo vec osecam kako ponovo pocinje da zeza! Raspitaj se koju marku lamele je najbolje da kupis, za tebe bi bilo najbolje neku skuplju varijantu da odaberes, s obzirom na to pod kakvim uslovima moras da vozis. Pretrazi jos neke forume, ima dosta slicnih tema ovoj, ima proizvodjaca lamela koje kude a ima i onih koje hvale do nebesa! Ja sam se zeznuo pa sam kupio jednu iz one prve grupe. :)))
[Ovu poruku je menjao Popudopulus dana 31.10.2007. u 00:25 GMT+1]
[ BioSQUAD @ 30.10.2007. 23:35 ] @
Menjao sam u ovlasceni servis Pezo-a. Tu je malo skuplje, nisam imao poverenja na nekog da skine menjac!
[ BigFoot @ 31.10.2007. 01:12 ] @
I koliko je koštalo skidanje menjača?
[ sasa022 @ 31.10.2007. 11:22 ] @
Citat: Ka2:Pitanje je koliko na citav set utice moja svakodnevna voznja od 2-3km do posla preko Brankovog mosta i nazad. Stani-kreni po pola sata. Dva puta dnevno. Voznja na kvacilu maltene.
Sredi sad auto pa menjaj navike,jer to sto si dosad radio je bas izivljavanje nad autom....Tu destinaciju biciklom mozes da predjes za 10-ak minuta,a kad je lose vreme koristi gradski prevoz.
http://images.search.yahoo.com...2&x=wrt&js=1&ni=21
[ Ka2 @ 31.10.2007. 17:01 ] @
Da idem biciklom na posao? U banku? Ajde mi objasni kako to da izvedem. Fenomenalan savet. A iskreno, ne znam nikoga ko ide biciklom na posao pa taman radio u pekari. I ne razumem sta je izivljavanje nad autom? VOZNJA? Svasta, stvarno... budi precizniji.
@Papudopulus Kada sam rekao na kvacilo nisam bukvalno mislio, ja minimalno koristim kvacilo, samo kad' bas moram i gnusam se ljudi koji drze nogu na kvacilu (drze ga pritisnutog) svo vreme crvenog svetla na semaforu. Mislio sam na normalnu voznju u uslovima kakvi vladaju o ovom prokletom gradu - neverovatna i apsolutno nevidjena guzva, ludilo jednom recju.
[ BioSQUAD @ 31.10.2007. 18:44 ] @
Oko 300 eura u kompletu.
[ sasa022 @ 01.11.2007. 00:17 ] @
Citat: Ka2: Da idem biciklom na posao? U banku? Ajde mi objasni kako to da izvedem. Fenomenalan savet. A iskreno, ne znam nikoga ko ide biciklom na posao pa taman radio u pekari. I ne razumem sta je izivljavanje nad autom? VOZNJA? Svasta, stvarno... budi precizniji.
OK - nemoj da se ljutis,sad pretpostavljam da se bavis nekim poslom koji zahteva da si non-stop u odelu i nosis torbu/tasnu i gomilu nekih papira.Tebi bi zaista bilo nezgodno na biciklu.
U vecini ostalih situacija,ako se nista nenosi sa sobom ( krupniji alat i slicno ) nevidim sto je problem koristiti biciklo za tako kratke relacije.
Pre mi se cini da je ovde problem u "domacim" shvatanjima,pa se na bicikl i bicikliste gleda "ispod oka".
Ma koliko ti dobar vozac bio i pazio na auto,"voznja" u spicu kroz BG je pravo mucenje za auto.
( tokom zime vozis "hladan motor",a leti hteo to ili ne istom tom motoru je veoma vruce,a uz put pokusaj i da izbrojis koliko puta "stisnes kvacilo" i menjas brzine i sve to da bi presao par kilometara )
Nadam se da sam sad bio malo jasniji...
[ BigFoot @ 01.11.2007. 10:00 ] @
Citat: sasa022: ne vidim sto je problem koristiti biciklo za tako kratke relacije.
I ja se slažem. U Beogradu, za kratke relacije, čak i peške bi se brže stiglo. Problem parkiranja da ne pominjem.
Citat: sasa022: Ma koliko ti dobar vozac bio i pazio na auto,"voznja" u spicu kroz BG je pravo mucenje za auto.
Iz tog razloga sam mnogo puta sebi rekao da nikad neću kupiti auto u BG, ali poslednja 2 sam upravo tamo i kupio, samo zbog većeg izbora
[ Ka2 @ 01.11.2007. 19:02 ] @
Hahaha, dobra ti slika, uzas covece! :) Znaci, ne mogu da verujem, i ti bi kao vozio tako, pa veca je guzva kod njih u saobracaju biciklima nego kod nas automobilima. :)))
Inace, i da ne radim u banci ne bih isao na posao biciklom, ni leti a kamoli zimi. Mislim, razloga ima mali milion pa mi je bas nekako besmisleno da ih nabrajam.
Verovatno si u pravu za to sto kazes za voznju u spicu ali sta sad', zar treba bas toliko da robujemo automobilom? Zar automobili ne sluze da se voze? Zar se oni kupuju samo za voznju po auto putu i za put do mora, sela, itd? Mislim, u Beogradu je retko kada voznja van spica, priznaces...
Ipak, dosta ljudi opovrgava teoriju da cesto pritiskanje kvacila steti kvacilu (mogu da ti posaljem i link ako hoces) vec kazu da ga unistava vonja NA KVACILU, znaci ono kad' je pritisnuto do pola...
[ BigFoot @ 01.11.2007. 21:00 ] @
Citat: Ka2: Ipak, dosta ljudi opovrgava teoriju da cesto pritiskanje kvacila steti kvacilu
Svako pritiskanje i puštanje kvačila ima fazu proklizavanja, isto kao kad voziš na "pola kvačila", mada kraću i svakako troši lamelu.
[ Ka2 @ 09.11.2007. 22:34 ] @
Odvezem auto u servis... pozalim se na problem o kome smo ovde pricali... ono D D D D d d d tresenje prilikom kretanja... prilikom malo brzeg, naglijeg kretanja... na uzbrdici posebno... sednem sa sefom servisa u kola i on napravi krug... auto stvarno ok vuce, ipak je star pa ne znam kako je sa novim setom kvacila ali vuce sasvim ok, da mi ne trese ne bih ni pomislio da menjam set... sef kaze da mu se lamela cini u redu i da ce pogledati nosace (drzace) motora...
Ispostavilo se da su nosaci dobri... kazu mi da mi trese zato sto mi je visoko kvacilo... ja kazem da ga zategnu... oni kazu da to ne moze jer je hidraulicno... ja kazem ok, otvorite menjac i vidite u kakvom je stanju set... oni kazu da to nece da rade vec da oni odmah menjaju i to CITAC SET (sto me je iznerviralo), kao menja se SVE odjednom i oni ili menjaju sve ili nista... kazu, lamela mi jos uvek nije za zamenu ali mi je kvacilo visoko, zato trese i sto kvacilo vise hvata to je lamela vise potrosena... a set kvacila + ruke = 24000 dinara (GAGA). Shocked
Sta mislite o citavoj ovoj prici? Mogu li oni na osnovu toga sto mi je kvacilo visoko i sto mi se zatrese pri polasku (danas vidim da se ortaku u godinu i po dana staroj Daciji isto tako trese samo dosta manje, ali trese) da trvde da je u pitanju set kvacila i da li mislite da je u redu sto ne zele da mi menjaju nista pojedinacno, cak nece ni da mi ostave druk lager... ipak je velika verovatnoca da je nesto od toga u redu...
Mada jeste mi kvacilo vise nego sto bi trebalo, to sam pre neki dan primetio na velikoj jednoj uzbrdici a i na manjim dosta zatrese kada krecem a i primecujem kada se penjem na trotoar da se parkiram...
U svakom slucaju, necu vise da idem na posao (~3-4km) kolima preko Brankovog mosta jer je to nevidjeno unistavanje auta, znaci stani kreni po pola sata svaki dan kada se vracam (kada idem i nekako prodjem...) i tacno je ovo pocelo da mi se desava u poslednja 3 meseca kako sam se zaposlio...
[ bakara @ 10.11.2007. 09:49 ] @
Citat: Ka2:
Sta mislite o citavoj ovoj prici? Mogu li oni na osnovu toga sto mi je kvacilo visoko i sto mi se zatrese pri polasku (danas vidim da se ortaku u godinu i po dana staroj Daciji isto tako trese samo dosta manje, ali trese) da trvde da je u pitanju set kvacila i da li mislite da je u redu sto ne zele da mi menjaju nista pojedinacno, cak nece ni da mi ostave druk lager... ipak je velika verovatnoca da je nesto od toga u redu...
Naravno da je u redu...
Kvacilo je sigurno pri kraju i samo je pitanje dana kada ce te negde ostaviti na putu.
Kako izgleda ka se potrosi lamela?
Prvo pocinje da trese prilikom kretanja, i prilikom kretanja na uzbrdici je potrebno dati dosta vise gasa, takodje kvacilo postaje visoko.
Penjanje na ivicnjak i parkiranje postaje prava muka jer je jako tesko fino dozirati gas.
Resenje je zamena kompletnog seta.
Zasto nece da ti menjaju samo deo, ili da otvore samo da vide sta je?
Jednostavno zato sto je to isti posao, i zato gledaju da to odmah i zamene, a potpuno su i svesni da mutserija nikako nece biti zadovoljna kad za par meseci crkne samo druk lager oni moraju sve ponovo rasklopiti i naravno naplatiti.
Kvacilo nije crklo samo zbog toga sto si se ti vozio preko brankovog mosta vec verovatno zbog toga sto je pre tebe vec preslo prilicnu kilometrazu.
Lamela je potrosni deo, otprilike isto koliko plocice i paknovi samo sto traje duze.
Set hidraulicnog kvacila kosta oko 200e i oko 50 eura za rad majstora.
Tebi je zamena neophodna i bolje to uradi sto pre, bices mnogo zadovoljniji autom.
[ Ka2 @ 10.11.2007. 11:56 ] @
Hvala, tako ce i biti. :)
[ BioSQUAD @ 10.11.2007. 13:49 ] @
Bolje da zamenis sto pre, tako tako ces morati uskoro.
[ vladd @ 10.11.2007. 15:11 ] @
Bolje da se resi tog auta, ovako provodi vreme trceci izmedju servisa i foruma
Poz.
[ banevuk @ 10.11.2007. 18:42 ] @
Set kvacila brate, nemoj mnogo da razbijas glavu nego skupljaj pare i u servis. Potpuno iste simptome sam imao na Hyundaiu i nervirao se par meseci da bi prosle nedelje presekao i otisao u servis. Kada je majstor skinuo kvacilo imali smo sta da vidimo: lamela ostala kao papir, cak su i neke nitne poispadale, korpa otisla, druklager jedva klizi. Znaci zamenjen je kompletan set kvacila, koji za Hyundai Excel kosta tacno 100 eura + 3.000 dinara za ruke.
[ Ka2 @ 11.11.2007. 20:08 ] @
Pa to je bukvalno dzabe!!! Da je toliko i za moj auto veruj mi da bih sutra menjao!
[ bakara @ 11.11.2007. 20:39 ] @
Nije dzabe, to je cena za auto sa obicnim kvacilom na sajlu, ti imas hidraulicno.
[ DRAGON No1 @ 11.11.2007. 21:19 ] @
Izbegavam Gagu i Grand u sirokom luku jer deru. Vozim Ford novije generacije i u Grand idem samo kad me nateraju puskom. Ako hoces, preporucicu ti majstora, doktor je za Ford, a vrlo posten. Javi se na PP.
[ Ka2 @ 11.11.2007. 23:07 ] @
Pa vidi, Gaga jeste malo skuplji ali se i u njega covek moze pouzdati a i oni su posteni cini mi se... kod njih sam do sada bio mnogo puta i ne zalim se... nisu oni u stvari toliko skupi koliko je moj auto krs. :)
[ Goran Mijailovic @ 12.11.2007. 17:42 ] @
Brate citajuci tvoju pricu ja sam stekao utisak da oce da te oderu.
[ Ka2 @ 12.11.2007. 20:20 ] @
Zasto si to zakljucio? Mogu da ti kazem da Gaga uopste nije MNOGO skuplji ako je uopste skuplji. Evo na primer viljuska kod Gage je jeftinija nego viljuska u Ford radnji jednog lika koji ima FORD servis a zove se Chupa i jeftinija je od viljuske u radnji TANASIC u Dunavskoj... takodje, zvao sam za set kvacila 3 radnje u svuda su cene tu negde...
[ bakara @ 12.11.2007. 20:22 ] @
Dosta je bilo bilo diskusije o servisima i pominjanje njihovih imena.
Ovde ide lock!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|