[ oljo33 @ 30.10.2007. 15:25 ] @
zdravo narode!
evo naletio sam na ovaj sajt i nadam se da mi neko moze pomoci.
naime imam tojotu korolu xl 1,3 88 godiste
imam problema naj vjerovatnije sa karburatorom;,
zivim u visegradu i da li neko slucajno zna nekog dobrog majstora da bi mi mogao nastelovati karburator,ler gas,automatski saug,potrosnja goriva desetak litara ...
samo ne servis u cacku,oni znaju samo zamijenita stari dio za novi.
pomagaj te!
[ cozmo_im @ 30.10.2007. 17:36 ] @
Mozes to i sam, pretrazi malo forum, ja sam davao uputstva za automatski saug. Isto tako, mozes i sam podesiti smesu i ler gas (ako imas obrtomer). Imam neka uputstva za to...

Da li auto ide dobro? Da li pali automatski saug kako treba i kakav je na leru?

Ja znam dobrog majstora (koji meni odrzava Corollu), ali on je u Beogradu...
[ oljo33 @ 30.10.2007. 18:55 ] @
nasao sam na forumu one slike karburatora
cini mi se da je kod mene karburator malo drugaciji,na vrhu nema leptir nego neku pokretnu plocu,ima vise nekakvix sarafa za stelovanje ne znam ni ja cega,ima onih vakuma desetak ,nekih cjevcica
do sada su mi ga 2 puta rastavljali
sto se tice rada motora i vuce,nekad radi mirno i ima dobru vucu a nekad je za na prepoznati.
ako uspijem slikacu ga pa ces vidjeti
samo znam ja kad sam je nabavio prije 10 godina bila je vrlo dobra ali nisam imao dobrog majstora,pa sam je vozio u bajinu bastu kod nekog majstora i od tada nastaju problemi
[ cozmo_im @ 31.10.2007. 09:28 ] @
Mozda imas V tip karburatora. Slikaj pa da vidimo, imam i za njega kako se steluje...
[ skorohaker @ 01.11.2007. 17:46 ] @
Au, koliko problema sa Korolom u poslednjih mesec dana. Neko neobavesten bi pomislio da taj auto ništa ne valja.
[ cozmo_im @ 01.11.2007. 17:49 ] @
I sve su problem sa karburatorom posle cirka dvadesetak godina upotrebe... sta ces, auto je krs... :))))

Ja samo znam da su komsije na Fordovima i Opelima remontovali karburatore jedno 200 puta za 15 godina - a ja sam samo jednom imao taj problem koji ima vecina - da zeza automatski saug na Corolli.

I dalje mi trosi 5,5 na otvorenom... ludilo:)
[ skorohaker @ 01.11.2007. 20:26 ] @
^ Naravno, nemoj to ni da poredis sa Opel Ford "konkurencijom". Uzgred, svi FBC Japanci imaju problema sa saugom, ne treba Korolu posmatrati odvojeno od ostalih po tome kao uostalom, ni po kvalitetu.
[ oljo33 @ 02.11.2007. 19:52 ] @
a druze sta ti mislis,ako nadjem polovan karburator da li bi to moglo biti kakvo rjesenje?
[ oljo33 @ 02.11.2007. 19:55 ] @
i garant auto kao auto je odlican samo su kod nas problem majstori.
nemamo jos iskustva sa japancima kao sto imamo npr sa svabama.
[ skorohaker @ 02.11.2007. 22:57 ] @
^ Jeste, i malo je ljudi kojima bih poverio svoj karburator sa Hyundaija. Ustvari, ne znam nijednog. Koga god sam pitao: Koliko ti trosi? Uuuu, ne diraj nista.
[ cozmo_im @ 03.11.2007. 18:01 ] @
Citat:
oljo33: a druze sta ti mislis,ako nadjem polovan karburator da li bi to moglo biti kakvo rjesenje?


Prvo da nam kaze sta te zeza na karburatoru. Automatski saug? Potrosnja? Ako je samo automatski saug - to se lako resava. Ako samo treba stelovanje karburatora, to nije problem - moze se nastelovati plovak, automatski saug, ler gas i smesa. To bi neki ozbiljniji majstor morao da zna napamet. Drugo je remont karburatora za Corollu, to eventualno u Bolecu ili da se nadje neko specijalizovan.

Polovni delovi za Corollu su jako skupi. Prosto deru kozu na otpadima jer retko cega ima i retko se trazi... Mislim da bi remont u Bolecu ispao jeftiniji od polovnog...
[ oljo33 @ 04.11.2007. 09:12 ] @
da li bi dijagnostika motora ista pomogla,da li bi detaljnije mogao saznati u cemu je problem?
zna li ko koliko bi kostala dijagnostika motora?
nasao sam jedan auto otpad izmedju Cacka i G.Milanovca,ovaj karburator sto ja imam sa kliznom plocom kosta 70 evra a karburator sa leptirom kosta 100 evra (naravno polovni)
[ cozmo_im @ 04.11.2007. 15:40 ] @
Ne postoji dijagnostika za te serije Corolla (EE90).

Kazi nama sta je problem, ja se rauzmem podosta u taj auto...
[ oljo33 @ 05.11.2007. 16:46 ] @
druze evo stelovao sam malo automatski saug,i nasao sam jedan onaj vakum ventil(valjda se tako zove)od njh desetak sto idu na karburator,bio je okrenut naopako.Sad cu malo pratiti potrosnju i rad motora,cini mi se da sada mirnije radi.
Jos sta je interesantno,sporo mi se grije i dostize radnu temparaturu,npr kad krenem negdje dalje ona se zagrije i cim krenem nizastranu kazaljka od temparature pocme opadati gotovo na pocetak,a majstor je skidao termostat i kaze da je on ispravan.
Mozda i ovo utice na saug?
[ tweeester @ 06.11.2007. 08:10 ] @
Ovi problemi sa sporim grejanjem su ipak najverovatnije od neispravnog/starog termostata. Jednostavno je oslabio i otvara se previse i prerano.

Kako je majstor utvrdio da je ispravan? To je jedino mogao potapanjem u kipucu vodu i posmatranjem kada se otvara/zatvara, ali cak i to nije 100% pouzdano. Da ne bude zabune, cak i u veoma vrucoj vodi termostat mora da bude sasvim zatvoren, treba da pocne da se otvara tek preko 90 stepeni ili tako nesto ...

Mozda ipak zamena termostata pomogne, to je deo koji je reda velicine 500 din. a odrzavace radnu temperaturu motora na propisanom nivou, znas i sam da se hladan motor haba vise jer su svi delovi dizajnirani da tek na propisanoj temperaturi imajo potreban oblik i medjusobne zazore.
[ cozmo_im @ 06.11.2007. 08:54 ] @
Obavezno menjaj termostat, antifriz i ocisti sistem za hladjenje (i pazite da ne ostane vazduha). Kod nje ide oko 5,5 lit tecnosti za hladjenje (moze 5 lit komotno). Dakle, zameni se termostat, antifriz (ionako ide zima sad) i nabije se pritisak kako treba - da izadje visak vazduha (pre toga majstor moze da ispere hladnjak). Nekad i zbog vazdusnih dzepova varira temp. ali mi ovo mirise na termostat. Ja cim sam vido da mi kazaljka sara, zamenio sam termostat (moj je kasnije krenuo da otvara). Sad je temp ispod pola (kako treba da bude) i na pola pali ventilator. Nema oscilacija u temperaturi, uvek je zakucana, za mrvu se dize kad stojis na velikim vrucinama.

Moze i to da zeza saug (posto on i meri temp. rashladne tecnosti do odredjenog nivoa). Kod Corolle termostat otvara izmedju 80 i 84 stepena, kupuje se termostat koji ima oznaku 82 (82 stepena).
[ oljo33 @ 06.11.2007. 22:17 ] @
ok
promijenicu termostat,nasao sam u Vitezu jednu prodavnicu i cijene dijelova nisu velike(dobro,sigurno nisu originali ali nije ni kucna radinost)
kad to uradim cucemo se i nastaviti diskusije,ovo je odlican sajt
[ oljo33 @ 07.11.2007. 18:06 ] @
druze kako cu ocistiti sistem za hladjenje i kako trebam paziti da mi neostane zrak,i ovo sto kazes da se nabije pritisak je li da ne stavljam cep na hladnjak odmah?
i jos ovo kad upalim auto i kad prebacim onu rucicu sa hladnog na toplo zacuje se voda da cirkulise.
ne znam hoces li skontati sta te pitam.
[ cozmo_im @ 08.11.2007. 09:29 ] @
Bolje prepusti majstoru da ti ocisti sistem za hladjenje, nemoj sam. Takodje mora i da proveri sistem da li je pod pritiskom.

A to sto cujes vodu kad ukljucis grejanje, cirkulise do hladnjaka za grejanje/grejace. Ti kad otvoris klapnu za grejanje, mora da pusti vodu u sistem...
[ oljo33 @ 08.11.2007. 14:47 ] @
u zadnje vrijeme svasta mi se desava,evo kako je zahladilo vrijeme i svijecice mi pocele zezati,zagare brzo.
Kad promjenim ovaj termostat ako ne bude nikakvih promjena ja sam spreman doci u Beograd kod tog tvog majstora,naravno prvo bi sa dogovorio sa tobom sta i kako,ako je to moguce?
[ cozmo_im @ 08.11.2007. 17:40 ] @
Ako su ti garave svecice... definitivno smesa losa i zeza automatski saug... Ako ti zatreba poslacu ti na privatnu poruku kontakt mog majstora...
[ oljo33 @ 16.11.2007. 14:48 ] @
evo nasao sam jedan problem,paljenje mi se bilo pomjerilo,stvio sam karton na hladnjak i sad mi kazaljka pokazuje normalnu temparaturu,porucio sam novi termostat(21 evro,je li skup?),sad moram jos pratiti potrosnju i automatski saug.
ne znam kako da postavim sliku da vidis kako izgleda ovaj karburator.
[ tweeester @ 16.11.2007. 15:07 ] @
Pa termostat jeste malo skuplji nego kod ostalih vozila tog godista, ali mozda je original ...
[ cozmo_im @ 16.11.2007. 15:46 ] @
Skup je, oko 1000 din je NIPPARTS (originalni - OEM). Drugo, nemoj nikad stavljati karton na hladnjak kod Corolle... sredi sistem za hladjenje, promeni termostat, isperi sistem, zameni antifriz i ispustite vazduh.
[ milanmix @ 17.12.2007. 14:24 ] @
Cozmo cao,
ja sam Milan Krotic iz Zemuna, inace smo kolege po zanimanju i prevozu, a za malo smo i isto godiste (ja sam '70), mozda se i znamo?:)...
Pratim tvoje savete vec neko vreme na netu.
Mozes li da mi das telefon/adresu majstora za Corollu?
Ja sam kupio moju pre 3 meseca, 1990 godiste je. Od pocetka se gusi i stuca kad jace dodam gas, inace ide fino. Stavio sam novi hladnjak i termostat u medjuvremenu.
Ali, od juce izgleda da ne radi 1 cilindar, sad se skroz gusi, bas joj nije dobro:)...
hvala!!
pozz
milan
---


[Ovu poruku je menjao bakara dana 17.12.2007. u 18:03 GMT+1]
[ cozmo_im @ 18.12.2007. 09:51 ] @
Da li si uradio neki veci servis (svecice, kablovi, razvodna kapa i ruka, zupcasti, spaneri i klinasti)?

Ako nisi, nije zgoreg da to i uradis. Kabl ili svecica moze da prouzrokuju da na leru i manjim obrtajima se gusi i nece da povuce i ne radi (obicno zeza na prvom) neki cilindar. Nekad se izvuce kontakt sa kabla u svecici recimo sa prvog (tu je kabl najdalje i od naprezanja se to desi, tj. od vibracija posle duze godina).

Telefon i adresu majstora ti saljem na pm.

Ako ne trosi puno ulja to znaci da je sve ok, ako trosi dosta ulja neki primerci imaju manu pucanja klipa na prvom cilindru a to se manifestuje na slican nacin na koji si ti opisao, ali sumnjam, to se jako retko desava. Ali ipak - otidi do majstora i sve proverite.
[ milanmix @ 19.12.2007. 13:57 ] @
Cozmo, hvala ti puno. Zakazao sam kod majstora za sutra, provericemo sve po tvom savetu. Javljam ti sta je bilo...
pozdrav
milan
[ oljo33 @ 21.12.2007. 10:34 ] @
ZDRAVO DRUZE
evo da ti se javim,promijenio sam termostat i auto je za ne prepoznati,nevjerovatno je koliko neispravan termostat utice na auto
nastelovo sam i saug i ler gas,sada se mnogo brze grije i mnogo mirnije radi na leru
e jedino bi mozda jos trebalo nastelovati smjesu,jer kad dajem malo veci gas pogotovo kad idem uz brdo malo se pocme gusiti i nema dovoljno snage
da li bi ja sam mogao to namjestiti?
samo da znas mnogo vrijedis na ovom sajtu sa svojim ispravnim savjetima
[ cozmo_im @ 21.12.2007. 12:12 ] @
Pa, eto, tu smo da pomognemo drugarima koji taljigaju istu marku automobila:)

Drago mi je da si sve sredio oko termostata i sauga, to je najbitnije za zimu - a sto se tice smese... tu ima plasticni osigurac koji stoji ako nikad nije stelovana (taj srafic je na sredini karburatora ispod onog za ler gas). Njega treba skinuti da bi se prislo sraficu. Smesa hoce da se rasteluje i onda je auto malo tromiji i vise trosi. Primetna je razlika u ubrzanju na uzbrdici i manjim obrtajima kad je smesa OK nastelovana. Medjutim, treba ti obrtomer da je uskladis sa ler gasom i paljenjem - mislim da paljenje mora malko kasnije zimi a malko ranije leti kod Corolle (za koji stepen - uglavnom se steluje stroboskopom izmedju 5 i 10 stepeni). Pa bi ti preopurucio da i to uradis u servisu (smesu), da ne bi je zapusio ili dao previse.
[ 1985 @ 24.12.2007. 12:44 ] @
Ćao Cozmo,

zovem se Nebojša, i za razliku od ovih ljudi imam Corollu '85. (1597 cm3), ona dugačka sa petoro vrata. Ne znam da il imaš neka iskustva sa njom.
Nisam do sada imao problema, ali od kako je ovo zahladnelo, počela je da cima dok se ne ugreje, a poslednja dva dana i da kada se ugreje neki put cimne (kada je hladno napolju). Automatski saug mi se čini da odavno ne radi baš najbolje, jer sam od kada je imam (9 godina), morao da je zimi palim nekoliko puta kako bi ostala u radu. Inače, išao sam u karburator servis na Zvezdari, ali na sreću nisu ništa dirali, osim što je majstor pukušao malo da razradi oprugu od automatskog suga, jer kaže ne radi kako treba. Rekao mi je da izbacim katalizator jer iz njega izlaze neke trunčice i da je verovatno zapušen, pa to zeza karburator. Iz katalizatora izlazi cev koja se vraća u karburator, pa mi se to ne radi tek tako.
Inače na karburatoru su mi pre tri godine zamenili onaj klip sa gumicom (neki servis u Gen. Rašića), ali je posle toga auto radio normalno, jer verovatno nisu ništa drugo dirali. Vidim da se majstori baš ne raduju tom tipu karburatora. U Anđelkoviću su mi rekli da moraju da vide kakv je. "Ako je klipni to ti niko ne radi u zemlji, a u principu radimo". Ajde budi pametan.
Hvala ti unapred!
[ cozmo_im @ 25.12.2007. 09:12 ] @
To je ona Corolla DX?

Nisam se susretao sa njima, ali znam koji je to karburator (V type). Taj je drugaciji od ovih i jeste tezi za remont. Ne znam koga da ti preporucim, niko ne voli da ih cacka (pa ni ovaj na mojoj Corolli) osim stelovanja osnovnih stvari (saug, smesa, ler gas). Bilo bi dobro da proveris svecice i kablove, a normalno je za tako stari auto i karburator da cima kad je ovako hladno - karburatorci su to, ipak. I meni je malo tromiji dok se ne ugreje koji minut, sto je i normalno.

Automatski saug ima i vakuumski regulator sauga koji niko ne ocisti i ne pogleda, vec sam (sa slikama) objasnio na ovom forumu. Lako se proveri, razmrda sa WD sprejom i presteluje ako treba (kao i opruga na automatskom saugu koja regulise leptir).

Sto se tice katalizatora, mislim da je tvoj odsluzio odavno... pa se posavetuj sa nekim dobrim auspuh servisom. Pokvaren moze vise da steti i gusi auto nego kad je skinut.

Za karburator je jedino Bolec... ali su preskupi...
[ 1985 @ 25.12.2007. 10:40 ] @
Jeste DX.
Pa ne bi to cimanje bio toliki problem, nego je sada poceo da cima I kada se
ugreje. A nikako da malo otopli da vidim �ta se onda de�ava. Ina�e, manje
cima kada mu dam ja�i gas. A sve�ice sam menjao.
Sto se Boleca tice, zvao sam ih I kazu da rade te karburtore. Bolje I da
platim vise, nego da ga neko skroz ra�teluje. I pitao sam za kata�izator.
Kaze �ovek, taj auto nema katalizator. To �to ima� dole i cev koja se vra�a
na filter za vazduh je ne�to drugo, i nema potrebe da se dira. Nadam se da
je u pravu. Tra�io sam i po internetu neko uputstvo za te karburatore, ali
nema.
U svakom slu�aju hvala ti na odgovoru.


[Ovu poruku je menjao bakara dana 25.12.2007. u 12:06 GMT+1]
[ cozmo_im @ 25.12.2007. 11:20 ] @
Za cimanje, znam da nekad hoce da se otkaci sajla za gas iz lezista pa "lebdi"... e sad mozda je ipak do karburatora i paljenja, to ce ti svakako srediti u Bolecu.

A za katalizator - da nisu mozda pobrkali pancir crevo ili pred lonac? Kod mog modela je predvidjeno mesto za katalizator pred lonac, izgleda isto. Postoji i prekidac za gorivo koji je skidan ovde pre prodaje.
[ etjen @ 26.12.2007. 14:08 ] @
Ja sam imao Toyotu DX sa katalizatorom (87 godiste 5 vrata, prelazni model), radio je ok! Mada ne bi bilo zgoreg da se taj tvoj skine ili zameni novim (ako ti se isplati) katalizator zna da gusi auto, pogotovo (i ja mislim samo) kad se zagreje, a kad je hladan onda najverovatnije karburator
p.s. Ako ima katalizator, obicno ima negde napisanu napomenu(ili u kabini ili na poklopcu za gorivo) UNLEADED FUEL ONLY, iliti samo bezolovni
[ 1985 @ 26.12.2007. 15:33 ] @
Ima i u kabini i na vratancima za tocenje goriva.
A kako je izgledalo to na tvom autu?
Auspuh-majstori koji bi to da seku su mi pokazivali na prosirenje, koje lici na lonac, (iza fleksibilnog creva) iz koga izlazi cev, koja se vraca ispod filtera vazduha u karburator.
A kada sam to opisao coveku iz servisa, rec mi da je to nesto drugo.
I jesi li nekad sredjivao karburator na njoj?
[ etjen @ 26.12.2007. 17:06 ] @
Nisam nikad sredjivao karburator na njoj.(kratko sam je vozio) Automatski saug nije radio uopste, pa sam levom nogom kocio a desnom drzao gas kako bi oponasao saug, osim toga bila je u odlicnom stanju. Kod mene koliko mogu da se setim, katalizator je otprilike bio kao sto ti kazes ali mi se cini da nijedna cev nije isla do karburatora iz njega... Moj DX je bio prelazni model i citav motor je bio apsolutno isti kao kod XL-a , tako da mozda ima razlike.
U svakom slucaju tvoj auto ima ili je imao katalizator... Raspitaj se kod prethodnog vlasnika (ako mozes) da li je skidao katalizator ako ti vec nisi... Jedno je sigurno-nije mogao da se dezintegrise!
U svakom slucaju-skini katalizator (nemoj stavljati polovan bio sam licno svedok takve akcije, nakon cega se katalizator zapusio i ZAPALIO!!!) ili kupi nov.
S obzirom na godiste kola je bih ga samo skinuo i zamenio obicnim parcetom cevi, i to bi prvo uradio, jer zapusen katalizator zna da pravi dosta problema...Mozda ni ne moras da radis karburator
Pitaj tog coveka iz servissa sta je to p[o njemu ako nije katalizator, bas me interesuje... A ozbiljniji auspuh servisi imaju kataloge svih modela kola sa nacrtanim donjim postrojem, tj, izduvnim sistemom, i oni sigurno znaju da li je nesto katalizator ili lonac ili nesto trece...
[ 1985 @ 26.12.2007. 17:55 ] @
Jeidno ne znam da li moze da smeta karburatoru to sto cu da izbacim taj ulaz u karburator.
A to sto pominjes polovan, sta je covek kupio, samo ispunu (sace) ili ceo "lonac"?
[ etjen @ 26.12.2007. 19:16 ] @
Ne verujem da ce da smeta, taj ulaz se samo necim zapusi, pa se posle presteluje karb. A covek je kupio ceo polovan katalizator od nekog kvazi auspuh servisa. Auto je par km radio ok pa onda poceo da se gusi, covek nije znao zbog cega se gusi pa je hteo da stigne do majstora iz grada, pa je dodavao gas ne bi li probio to zbog cega se gusi, i posle nekog vremena, oko 15 minuta dodavanja gasa, katalizator se usijao i zapalio cev od goriva koja je isla pored (kat je bio oko sredine vozila, inace Peugeot 309 GTI) nakon cega je vatra pocela da se siri i pravo je CUDO kako smo je ugasili (ja sam isao kolima iza i pomagao kasnije u gasenju vozila)
[ 1985 @ 30.12.2007. 16:36 ] @
Jel' zna neko gde ima kablova za svecice za Corollu prikazanih na slici.
Nema ih Forma, Auto Japan plus i jos nekoliko prodavnica. Kazu nisu uobicajeni za Corollu.
Nasao sam na internetu, u Americi mozes da ih narucis netom za 28$, pravi ih i NGK i prodaje za 20 $, ali ovde nema.
Nisam isao u Toyotin servis, ali je to verovatno dranje koze, a i oni sve narucuju pa cekas.
[att_img]
[ vladd @ 30.12.2007. 19:15 ] @
Ja sam uzeo Denso kablove. Ne vidim sta ce ti "original" kada ima boljih aftermarketa.
Cena je bila nesto manje od 3000 din.

Poz.
[ 1985 @ 30.12.2007. 20:00 ] @
Nije problem u originalu, nego u prilkjuccima koji idu u kapu i lice na
dzekove. Toga nema. Uzeo bih bilo cije, kad bi znao gde ima ovakvih.

--
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.516 / Virus Database: 269.17.12/1202 - Release Date: 29/12/2007
13:27