|
[ F.E.A.R @ 31.10.2007. 09:24 ] @
| Zeleo bih informaciju da li je zakonom zabranjeno zatamniti zadnje staklo i zadnja bocna???Razgovarao sam s prijateljem i rece mi da je kod nas dozvoljeno ali u susednim zemljama npr. Crna Gora,Hrvatska... postoji zabrana.Auto ima fabricki zatamljena stakla i sta sad ako je fabrika tako odredila sta treba da radim?Da kupujem nova stakla?Luda kuca... |
[ vladd @ 31.10.2007. 12:51 ] @
Dozvoljena su zadlnja stakla posebno zatamnjena. Kod vozaca i suvozaca ne. E sad, kalkulise se sa sertifikatom i propusnoscu od 85% (zatamnjenost 15%), ali to je sve samo prica, za sada.
A sa "pricom" se i zavrsava kod policije, mada, zavisi kako su raspolozeni.
Uglavnom, novi zakon je pripremljen, samo da se usvoji, pa da se mozda i primeni.
U svakom slucaju, ne postoje "fabricki" zatamnjena stakla, postoje nijansiranja koja nisu izvan propisa, odnosno, vozac je jasno vidljiv, osim za specijalna vozila, tako da ...
Poz.
[ F.E.A.R @ 31.10.2007. 13:06 ] @
Pozdravljam te Vladd,Skinuo sam na wv sajtu,pomocu broja sasije,fabricke karakteristike auta,izmedju ostalog pise i "side and rear windows dark tinted",auto je kupljen sa zatamljenim staklima i to je nekakva folija na kojoj ni ne mogu naci pocetak da bih je odlepio,a i sto bih to radio,krajevi su tackasto lepljeni i izgleda super.Nije previse tamno,taman kako treba.
E zato i pitam:zaustavi li me milicija npr. u C.G. na moru,sta treba da im crtam da je auto kupljen tako.
Slicno je i sa Puntom Van serije kojeg isto zatamne ali ovaj nikad nije bio tovarni.
Poz
[ vladd @ 31.10.2007. 14:04 ] @
Obicno, ako zaustavi milicija u CG, morao sam da platim, i vozi misko. Tako da spremi 10 evra, i pricu, pa ako ne prodje prica...
U principu mogu da se drza zakona kao pijan plota. Sto se njihovog zakona tice, pravljen je "namenski"(da se zna ko moze...), bez "popusta", tako i da imas ili atest ili sertifikat, mogu sve to da ignorisu.
Poz.
[ daywalkerzr @ 01.11.2007. 00:08 ] @
meni su od proslog leta 75%(tako pise na kutiji)zatamljena sva bocna stakla i zadnje staklo i napred imam traku od 10cm.i niko me do sada nije cimao za folije.
[ BigFoot @ 01.11.2007. 10:02 ] @
A šta je svrha zatamNJivanja? Zaštita od sunca ili neko skrivanje? To onda i diktira zabranu / dozvolu.
[ vladd @ 01.11.2007. 12:39 ] @
Zastita od sunca, i usijavanja enterijera. Vozio sam do CG sa klimom i zatamnjenim staklima (istina pre par god), i tada klima ima efekta, ovako, dzabe ladi kada je garderoba vrela, unutrasnjost kao ringla...
Sa tamnim staklima, sem soferke, samo mmi je majica spreda i instrument tabla bila vrela.
Poz.
[ inobradovic @ 01.11.2007. 12:55 ] @
zatamnis stakla odes na atest dobijes sertifikat i to je to ne moze ti niko nista ako hoces zatamnjena stakla. a sto se tice putovanja po vrucini dosta znaci ali najbolje je na putu do mora svratiti u perionicu oprati auto ujedno i ohladiti ceo auto i posle klimica radi lepota jedna, a zabranjena su zatamnjena stakla i u srbiji.
[ F.E.A.R @ 03.11.2007. 08:33 ] @
Hvala na informacijama,smislicu vec nesto,nego ako je zabranjeno i u Srbiji,kako je moguce uraditi atest i gde se uopste radi i koliko kosta?
[ izida @ 03.11.2007. 12:45 ] @
mog drugara je interventna pre godinu da zaustavila i terala ga da guli foliju ;-)
[ Jagnjeca brigada @ 03.05.2012. 13:44 ] @
Novi propisi za vozače: Nema više zatamnjenja šoferšajbne
Marko R. Petrović | 03. 05. 2012. - 13:25h | Foto: J. Vučetić/Grafički studio Blica | Komentara: 26
Vozači u Srbiji će od 4. maja morati da poštuju nove propise u saobraćaju koji se odnose na ispravnost, kvalitet i postavljanje dečjih sedišta, zatamnjenost stakala u vozilu i poziciju volana. U suprotnom, njihova vozila biće proglašena tehnički neispravnima, a rizikuju i visoke novčane kazne (do 600.000 dinara za pravna lica), nove kaznene poene, pa i oduzimanje dozvole na najmanje tri meseca.
Prednje vetrobransko staklo, po novom pravilniku, ne sme da bude naknadno zatamnjeno jer će, u suprotnom, vozilo biti tehnički neispravno. Ovo, međutim, ne važi za vozila državnih organa. Bočna stakla za vozača i suvozača moći će da budu zatamnjena do 30 odsto, ali moraju da imaju odgovarajuće ateste, što podrazumeva i da stepen refleksije stakala na vozilu ne sme da prelazi 15 odsto kako ne bi zaslepljivala druge vozače. Ostala stakla nemaju limit kada je reč o zatamnjenju.
Svi vozači koji žele da provere stepen zatamnjenosti stakala to mogu da urade u bilo kojoj instituciji ovlašćenoj za davanje atesta, a to su, na primer, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, Mašinski fakultet. Cena je oko 2.400 dinara.
Kada je reč o dečjim sedištima, nikakvih troškova nema ukoliko posedujete atestirano sedište.
- Sedišta koja imaju atest lako se prepoznaju po oznaci ECER44/04, koja je obično na vidnom mestu - kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Problematična su, međutim, sedišta bez atesta jer deo njih ne zadovoljava standarde. Dečja sedišta moraju da imaju potvrdu da zadovoljavaju standarde kvaliteta, bezbednosti, čvrstoće i da budu pravilno postavljena. Neodgovarajuća sedišta se, prema Okanovićevim rečima, još mogu naći u prodaji, što je, kako kaže, pitanje za tržišnu inspekciju.
- Ljudi ne bi trebalo da proveravaju bezbednost tih sedišta samo zbog novih pravila već, pre svega, zbog bezbednosti dece. Neodgovarajuća sedišta ne samo da ne mogu da zaštite dete pri eventualnoj nesreći već mogu i teže da ga povrede - kaže Okanović.
Poštovanje pravila kontrolisaće saobraćajni policajci, koji će imati pravo da vozilo upute na kontrolni tehnički pregled. Troškove pregleda u slučaju da je utvrđeno da je vozilo neispravno snosi vlasnik vozila ili korisnik vozila, a u slučaju da je utvrđeno da je vozilo ispravno, organ čije je službeno lice naložilo kontrolni tehnički pregled.
Volan sa desne strane
Vlasnici vozila s volanom na desnoj strani, koji su ih već registrovali, kao i oni koji takvo vozilo prvi put registruju do 30. juna 2012. godine, neće morati da menjaju poziciju volana. To znači da svi oni koji u naredna dva meseca uvezu i registruju automobil s volanom na desnoj strani neće morati da ga prebacuju na levu stranu. Uvoz tih automobila biće moguć i kasnije, ali moći će da se registruju tek kada se volan prebaci na levu stranu.
http://www.blic.rs/Auto/Istraz...a-vise-zatamnjenja-sofersajbne
[ inobradovic @ 03.05.2012. 22:01 ] @
kazes Svi vozači koji žele da provere stepen zatamnjenosti stakala to mogu da urade u bilo kojoj instituciji ovlašćenoj za davanje atesta, a to su, na primer, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije. Cena je oko 2.400 dinara
licno mislim mozda gresim da mozda par amss mozda i mogu da daju taj atest i to mozda u vecim gradovima a da ovi svi ostali nema pojma.
ako neko ovih dana prolazi pored nekog amss nek svrati da pita ako mu nije tesko i nek podeli info sa nama.
[ Zarko Silic @ 03.05.2012. 22:20 ] @
Ma pustite te price iz Blica. Oni umeju da pisu svasta.
U svakom slucaju ovaj Pravilnik, u gotovo neizmenjenom obliku napokon donosi isto ono sto je receno jos u prvobitnoj verziji kada su u pitanju klima folije i zatamljivanje stakala na motornim vozilima.
Pa borili smo se za to. zar ne?
[ Java Beograd @ 04.05.2012. 07:36 ] @
Siguran sam da će i dalje automobili sa zatamnjenim prednjim staklima izlaziti iz garaža Tehničkih Pregleda kao ispravni. zekoni su kod nas jako selektivni.
[ Zarko Silic @ 04.05.2012. 08:49 ] @
Pre svega, nejasni su oni kojima voznja u automobilima sa tako zatamnjenim prednjim staklima ne smeta? Takvim likovima treba, zakonskim putem, narediti obavezan lekarski pregled svakih 6 meseci.
Kazna za ugrozavanje bezbednosti u saobracaju je toliko, kazneni poeni toliko plus obavezan detaljni lekarski pregled svakih 6 meseci u naredna dve godine.
[ cika dacha @ 04.05.2012. 20:43 ] @
rekli su jos da vise nece biti obavezne sijalice u kolima!
[ Lavlja_Jazbina @ 05.05.2012. 07:54 ] @
I ja sam cuo da ni vozac vise nemora da bude u vozilu dok se vozilo krece.
Ja cu zatamniti samo zadnji deo karavana (fiksna stakla) i to u najsvetlijoj varijanti,cisto zbog stvari,pa se nadam da i preko nece da me
zezaju za taj zatamnjeni deo.Za ostalo sam odlucio da napravim okvire sa platnom i vakum drzace (kao okrugli koji vec postoje).
I pitanje kao uvek.Karavan ima isti kapacitet za hladjenje kao i putnicki (mislim na kondezator)zbog otvorenog prostora koji je
gepek kod limuzine,i da li klima moze dodatno sa vec cim da spusti izlaznu temperaturu na tunelima ka kabini.
Da dodam.Ma za put isecem folliju dimenzije zadnjih stakala,koja ne koristim,kaze skini no problemos,just a moment one second.
[ vladd @ 05.05.2012. 08:23 ] @
Gradjani nece morati da imaju ni vozila. Policija ce posebnim programom, placenim sesnaest miliona evra vrsiti odabir gradjana kojima ce slati kazne. Takodje ce vrsta prekrsaja biti birana random algoritmom.
Iz doticnih razloga, sveki gradjanin ce morati da poseduje par vazecih registarskih tablica, bez obzira da li poseduje vozilo.
Zatamnjena prednja stakla se vidjaju samo kod drzavnih organa, sa odredjenom kolicinom razloga, ali u nasem slucaju preuvelicanih. Histericno.
Zabranjivanje zatamnjivanja prednjih bocnih stakala sluzi iskljucivo silnim kamerama, kojih samo u BG-u ima preko 100000(sto hiljada, nije mi se omakla nula viska).
Elem, copland dobija svoje obrise..
Blabatanja o bezbednosti su i dalje prisutna, iako nijedan propis ne naginje poboljsanju iste, jedino ne znam da li ce vozaci morati da koriste rejban, fotogrej naocare, zatamnjenosti manje od 26%
Propis o neposedovanju sijalica je takodje svojevrsna verzija patologije, posto, jelte, gradjanin ce tako slozenu operaciju zamene visokotehnoloskog izvora svetla morati da obavi u visoko strucnoj ustanovi koja se zove "ovlasceni servis"...lepo, a onda ce da daje prvu pomoc povredjenima u saobracaju, koristeci "sertifikovani" paketic oznacen propisnim standardom propisnim sadrzajem...
Genijalno...u kom smeru rade mikromozgovi...
Poz
[ Boris Tadić @ 05.05.2012. 09:34 ] @
Prelazim u proseku 300km dnevno i ne pada mi na um da skidam folije sa stakala, makar sutra poceo treci svetski rat. U poslednjih 5 godina, ovo mi je treci auto sa svim staklima "zatamnjenim", ukupno 0 problema u 10 drzava, pa i u Srbiji.
Imam najprozirnije folije koje postoje(50% prozirnosti) i spolja se gotovo ne primecuju ni u jedno doba dana ili noci, a neopisivo mnogo znace u svakodnevnom zivotu, po najgorem suncu je hladnije u autu za najmanje 10°C nego bez njih, shodno tome ni klima vise ne mora da radi na 16°C po 2 sata, nego radi 15-20 minuta na 16°C pa pojacam na 22°C jer postaje hladno u autu.
Instrument tabla se ne usijava kao ringla, volan moze odmah po ulasku u auto da se drzi golim rukama, sedista ne ostavljaju opekotine po laktovima i ledjima. Naravno, daleko je sve od hladnog, ali vise nije 60+°C ni na jednom komadu enterijera. Neuporedivo manje sve zraci i prenosi/upija toplotu. Neuporedivo.
Sto se tice najmilije nam policije i predlagaca/usvajaca zakona po kratkom postupku, izgleda da svi redom treba da dobijemo rak mozga da bi sve bilo po pravilima sluzbe, uredno zavedeno pod adekvatnim rednim brojem, azurno sistematizovano po ugledu na neke razvijene zemlje sedmog neba i naravno, overeno dvaput sluzbenim stambiljem ovlascenog ministarstva, nadleznog za takve vrste poslova i usluga u realnom vremenu i prostoru, na vidnom mestu jasno uocljivo, izuzeto od vremenskih nepogoda.
p.s."Predjes Evropu bez da ti gledaju u gepek, odje svako 200 metara naleces na carinu"
I nema veze sto pola MUP-a vozi kradena, prekucana i neocarinjena kola. Nema veze, ko im pa gleda pod haubu...
A folije se odmah vide. Odmah se zna, cim je mutno staklo = tu su mutna posla. Sad je samo ozvaniceno.
A sto je nekima mutno u glavama, to isto nema veze, samo znaci da svi drugi lazu i klevecu.
Pametnom dovoljno.
[ ventura @ 05.05.2012. 10:42 ] @
Šta se sad odjednom ložite, zatamnjena stakla su oduvek bila zabranjena i oduvek je policija kažnjavala zbog toga... Kao pre 5 ili 10 godina ne bi popio kaznu da imaš vozačeva/suvozačeva stakla zatamnjena, ili nedajbože da si idiot pa zatamnio šoferku?
[ Lavlja_Jazbina @ 05.05.2012. 11:15 ] @
Citat: jedino ne znam da li ce vozaci morati da koriste rejban, fotogrej naocare
Ovo je mudra konstatacija,stim sto nisu firmirane nego street varijanta i izgledaju 10x gore od tih zatamljenih stakala.Ja licno nevolim to zatanjivanje jer ,
1.Nevidim gestikulaciju vozaca u kruznom toku na slaviji kada ja imam predost a sa njegove sam leve strane.
2.Na auto putu i nevidim kroz njegovo vozilo (mislim kroz zadnju soferku).
3.Ovo sve 100x gore kada si na motoru.
[ jnk @ 05.05.2012. 20:16 ] @
Novine su cudo. Pre ovog pravilnika na snazi je bio pravilnik po kome je moglo na svim staklima(osim soferke) max 15 %, a pre tog pravilnika je kratko vreme vazio isti ovaj pravilnik koji su sad vratili(30% napred i pozadi kolko hoces). Samo da se pise nesto po novinama da bi narod o cemu imao da prica po forumima i komentarima online novina.
[ Obavestenje @ 05.05.2012. 23:56 ] @
Da li neko moze da posalje link na kome se mogu pronaci podaci koji je stepen zatamnjenja fabrickih stakala na automobilima raznih marki? Mislim na fabricka stakla koja nisu zatamnjena odnosno ona standardna.
[ Zarko Silic @ 06.05.2012. 07:56 ] @
Ne postoji takav link. Ni jedan proizvodjac automobila ne deklarise ovaj podatak.
Obicno se fabricka zatamnjenja, u zavisnosti od opreme i zahteva kupca krecu od 5 do 70%, ali se ovaj podatak ne navodi u procentnom obliku.
5% je kod vecine standard dok su veci procenti redji. Najvise sto sam do sada izmerio (na bocnim staklima van ravni vozaca) bilo je oko 70% i to na "jakom suncu" kada je najveca fotosenzitivnost.
[ Lavlja_Jazbina @ 07.05.2012. 07:44 ] @
Ja nisam video lepse fabricki zatamnjena stakla, od OPEL Zafire.
[ Obavestenje @ 07.05.2012. 14:36 ] @
@Zarko Silic
Setio sam se da je u jednoj od emisija SAT bio test i merenje zatamnjenosti na nekoj od Toyota vozila ali ne znam u kojoj epizodi tacno. Merili su stepen zatamnjenosti standardnih fabrickih stakala i onih sa folijama. Uglavnom, ukoliko su fabricka stakla zatamnjena od 5-10% onda je mozda najbolje dodati foliju na sva stakla osim sofersajbne i zatamniti ih do dozvoljenih 30% i to moze da bude prihvatljivo i prakticno i estetski. Ne znam kako to izvesti sve i da dozvoljena vrednost koju budu merili u AMSS bude u redu. Jedino ukoliko u servisima gde se folije stavljaju imaju opremu za merenje koju ima i AMSS pa se onda u AMSS ode samo papire/potvrdu.
[ Zarko Silic @ 07.05.2012. 17:23 ] @
U boljinm servisima za montazu folije poseduju instrumente za merenja zatamljenosti, ali mnogo vazije je to da poseduju ovlascenje za ugradnju takvih folija jer ce takvi servisi, ubuduce, izdavari sertifikat i nece biti potreban dodatni atest. (Slicno kao na Zapadu).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|