[ bugsu @ 01.11.2007. 20:23 ] @
mozelise trofazni elektro motor prikljuciti na monofaznu struju
[ Skandy @ 01.11.2007. 22:30 ] @
Moze da se prikljuci, ali ne moze da radi.
[ Black_eyed @ 02.11.2007. 07:13 ] @
Moze da se prikljuci i moze da radi, doduse, ne onom snagom koja je specificirana na natpisnoj plocici.

Obavezno je dodavanje kondezatora koji treba da izvrsi pomeraj faze da bi motor mogao da krene. E, velicina tog kondezatora se proracunava naspram snage motora.

[ Skandy @ 02.11.2007. 09:02 ] @
Slazem se sa Black_eyed da moze da radi, ali pored pomenutog kondezatora, potrebno je izvrsiti jos niz promena. Sam raspored namotaja u trofaznom motoru ne odgovara monofaznom, kao i nihovo medjusobno povezivanje. Teoretski sve je moguce, ali u praksi tesko izvodljivo, a postavlja se i pitanje ekonomske isplativosti. Znaci morao bi ceo posao da poveris nekom strucnom, a za taj novac bi mogao da kupis polovan motor, a mogao bi i da prodas taj trofazni i da budes na pozitivnoj nuli.

Ako bas zelis taj motor koji imas da koristis na monofaznoj struji, onda je najbolje ponovno premotavanje i izracunavanje svih potebnih parametara. Opet se postavlja pitanje snage koju je Black_eyed pomenuo.

Pozdrav.
[ boyy @ 02.11.2007. 16:55 ] @
http://www.elitesecurity.org/t209090-0#1469653

Evo nesto opsirnije o ovoj temi !
[ dado banjaluka @ 22.07.2014. 17:39 ] @
Pozdrav, jedno pitanje...
Imam problem sa trofaznim el.motorom,naime grije se, to je ustvari ventilator u kojem se okreće stator a rotor miruje, mjenjao sam mu ležajeve i poslije toga radi ali se nenormalno grije,ležajevi su OK sigurno jer se veoma lako okreće i ne zapinje nigdje pa sumnjam da ga nisam dobro spojio (sve sam kablove raskačio a zaboravio slikati).
Iz rotora izlazi 5 kablova-crna,plava,crvena i dve bijele i spojio sam jednu bijelu na uzemljenje, drugu na nulu a ostale na faze. Dali je to ispravno ?
[ Horvat I @ 22.07.2014. 21:01 ] @
Jarane, nemere se stator rotirat!
Moguće da rotorski kalemovi imaju parcijalnu (delimičnu) kratku vezu
Instrumentom uporedi međusobni udnos otpornosti kalemova. Ako je velika razlika pomoć je premotavanje
[ dado banjaluka @ 22.07.2014. 22:25 ] @
Jarane "more" se stator rotirati i mora jer on nosi propeler dok središnji dio miruje.
P.S. Ja da znam išta izmjeriti nebih ovde ni pitao.
[ Horvat I @ 23.07.2014. 22:11 ] @
No dobro, s nadmudrivanjem nećemo daleko stić.
Ko što sam već napisao, Uporedi otpornost kalemova (moraju bit skoro =) i MEĐUFAZNE napone
[ dado banjaluka @ 24.07.2014. 23:25 ] @
Evo dobio sam danas mailom uputstvo od proizvođača tog motora pa ako ko zna da ovo pretoči u riječi bio bih jako zahvalan.

Sory za veličinu slike ali nisam je znao smanjiti.
[ hobbista @ 25.07.2014. 00:20 ] @
Citat:
dado banjaluka:
Pozdrav, jedno pitanje...
Imam problem sa trofaznim el.motorom...


Pa kako da se ne greje kada monofazni motor (sa pomocnom fazom) kacis na trofaznu ?

Pretpostavljam da si namotaje poslao u vecna lovista, ali ce ti nesto vise reci iskusni clanovi. Ja sam sa ovim u domenu teorije :)
I, kako si vezivao kondenzator (ako ga ima uopste)?
Ubaci neku sliku tog cuda.






BTW, rotor je uvek pokretni deo. Ovo je motor sa spoljnim rotorom.
[ dado banjaluka @ 25.07.2014. 10:49 ] @
Nema nikakvog kondenzatora.
[ hobbista @ 25.07.2014. 14:58 ] @
Nece to da moze tako.
Trazi da ti daju i vrednost kondenzatora (npr. 10μF/250V ), koji bi trebalo da izgleda kao neki od ovih.
A po skici trebalo je da ima neki bimetal blizu motora, koji je trebalo da napravi prekid kada se zagreje!?

Koliko zica izlaze iz motora (odnosno cevi-nosaca)?
[ Horvat I @ 25.07.2014. 20:37 ] @
Citat:
dado banjaluka:
Pozdrav, jedno pitanje...
Imam problem sa trofaznim el.motorom,naime grije se, to je ustvari ventilator u kojem se okreće stator a rotor miruje, mjenjao sam mu ležajeve i poslije toga radi ali se nenormalno grije,ležajevi su OK sigurno jer se veoma lako okreće i ne zapinje nigdje pa sumnjam da ga nisam dobro spojio (sve sam kablove raskačio a zaboravio slikati).
Iz rotora izlazi 5 kablova-crna,plava,crvena i dve bijele i spojio sam jednu bijelu na uzemljenje, drugu na nulu a ostale na faze. Dali je to ispravno ?

Ovo i slika se ne poklapaju
[ dado banjaluka @ 25.07.2014. 20:59 ] @
Sad sam i ja skontao da to ustvari i nije trofazni motor već monofazni (zbunilo me to što kad sam ga kupio na njemu je bio komad trofaznog kabla ali tek danas vidim da jedna ili čak dve žice na tom kablu nisu uopšte korištene.
hobista... našao sam na naljepnici na ventilatoru da mu treba kondenzator od 10μF/380V a žica izlazi 5 tj crna,crvena, plava i dve bele i ako je nekad i postojao bimetal možda su ove bele bile povezane na njega jer čini mi se kad sam ga rastavljao da su te dve žice bile kratko spojene.
Po tome ispada da na ove ostale tri jednostavno trebam dovesti fazu i nulu a jednu na uzemljenje na samom motoru ili se mozda opet varam ?
[ hobbista @ 25.07.2014. 22:59 ] @
Ja jesam ucio ovo u skoli (davno) ali nikada nisam radio u struci :D
Bilo bi lepo da se oglasi neko sa iskustvom ;)

Te dve bele me malo bune. Ne bi trebalo da izlaz za bimetal bude gore. Premeri omski sta ti je sa cim u vezi.
I vidi da li je neka od tih zica u kratkom spoju sa kucistem (posle 380V).

Po shemi faza ide na zajednicki kraj namotaja, a nula ide na pocetak jednog namotaja i na jedan kraj kondenzatora, pa sa njega na pocetak drugog namotaja.