|
[ stojakovicv @ 07.11.2007. 13:41 ] @
| Imam Daciu Logan 1.4MPI (benzinac), 2005, sa ugradjenim plinom. Uzeo sam je polovnu sa predjenih 35000km. Motor uvek startuje na benzin, a posto se zagreje, sam prebaci na plin.
U uputstvu za auto pise da se motor startuje bez dodavanja gasa, znaci samo kljuci kressss...
Ponekad hoce tako da upali iz prve, sto bi se reklo na prvi zub, al u vecini slucajeva motor se okrene 2-3-4 puta kako kad i tek onda startuje. Probao sam da ga palim i sa dodavanjem gasa, medjutim isto se desava.
Isto je i kad je hladan i kad je vruc i kad je izmedju....
Nikako ne mogu da provalim kako da ga startujem, jer ide zima, a akumulator nece bas izdrzati takav nacin starta!
Filter za vazduh mislim da nije menjan (presao je 35000km). Da li je moguce da ga on gushi? Skidao sam i njega,probam startovanje... cini mi se malo bolje...
Sutra cu uzeti novi filter....
Ima li ko ideju sta jos da procackam?
|
[ vladd @ 07.11.2007. 13:51 ] @
Probaj, kada das kontakt, da par puta (mozda i samo jednom) stisnes pedalu gasa, pa pustis, i onda verglas. U tom kratkom periodu, kada comp cekira sisteme, mozda "dobije" nesto nejasno od senzora pedale. Naravno, tu je i "procedura", mada ne znam tacno za Logana, da kada se startuje, motor mora malo da se vrti (ne moze na pip ili tak. "na pola kljuca"), da bi postigao pritisak ulja.
Nisam siguran da je to primenjeno na Loganu, ponavljam (da ne bi bilo pogresne diskusije), ali to je lagano trend svih novijih konstrukcija.
Znaci dok senzor pritiska ulja ne "vidi" ulje u sistemu, nema "pustanja" varnice...
Poz.
[ RS TURBO @ 07.11.2007. 14:43 ] @
i ja se slazem sa vladd jer ako bi ti motor upalio a nebi nabio pritisak na radilici okrenuo bi ti zezaje na radilici i prolupao bi ti motor jer dok god ne nabije pritisak na radilici nece ti upaliti bar teoretski je tako...sto se tice filtera za zrak zamijeniga i vidi da zamijenis filter goriva isto posto je kod nas gorivo katastrofa...a i kako si opisao da pali ja mislim da je to sasvim normalno da pali nemas se zasta brinuti dok pali :) pozzz
[ hakinen @ 07.11.2007. 15:33 ] @
Koliko ja znam za sva vozila vazi staro pravilo, filter vazduha ili jednom godisnje ili na 10000km, a posebno sto se vozi na plin koji je dosta osetljiv na zaprljanost filtera!
Obavezno promeni filter pa kad sednes u auto i stisnes gas, ima da izgleda ko da si mu stisnuo nitro :D
[ stojakovicv @ 08.11.2007. 06:09 ] @
pokusavao sam sa pritiskanjem pedale do kraja, pre davanja kontakta, al to nije pomoglo.
u svakom slucaju, zamenicu filter danas, pa cu da vidim.
[ damg @ 08.11.2007. 20:51 ] @
držanje pritisnute papučice gasa dok startuješ motor veoma skraćuje vek katalizatoru. pa ti vidi...
[ stojakovicv @ 09.11.2007. 06:07 ] @
sta da vidim?
ja vec vidim da mi svetli lampica od katalizatora (silueta motora), a i drugar kad mi je radio dijagnostiku nasao je gresku u vezi katalizatora.
Da li to moze nekako da se sredi.... mislim, da ocistim taj katalizator, odnosno tu sondu koja daje signal?
Sta je u stvari katalizator? Da li je to samo sonda koja daje nivo stetnih gasova ili tu ima i neki filter ili ko zna sta jos...? Da li se to uopste moze ocistiti?
Ah da,... jutros sam probao: prvo dam kontakt, pa onda pritisnem i pustim papucicu gasa, pa onda startujem, i... upali ko mina!
Hmm... sta je sad u pitanju?
[ hakinen @ 09.11.2007. 09:54 ] @
Jel si zamenio filter vazduha!?
Inace koliko ja znam katalizator je dosta skup ako se kupuje pojedinacno, tako da verovatno da ti se ne isplati da ga menjas, a kako se kod nas voze krsevi koji zagadjuju okolinu vise nego logan bez katalizatora, boli te uvo za ekologiju, bar dok se ne donese neki zakon gde na samom tehnickom pregledu proveravaju nivo stetnih materija u izduvu!!
Inace imas dosta pisao o katalizatoru, malo pretrazi forum, u svakom slucaju on sluzi za preciscavanje, odnosno skuplja stetne materije iz izduva!
[ damg @ 09.11.2007. 17:38 ] @
Citat: stojakovicv: sta da vidim?
ja vec vidim da mi svetli lampica od katalizatora (silueta motora), a i drugar kad mi je radio dijagnostiku nasao je gresku u vezi katalizatora.
Da li to moze nekako da se sredi.... mislim, da ocistim taj katalizator, odnosno tu sondu koja daje signal?
Sta je u stvari katalizator? Da li je to samo sonda koja daje nivo stetnih gasova ili tu ima i neki filter ili ko zna sta jos...? Da li se to uopste moze ocistiti?
Ah da,... jutros sam probao: prvo dam kontakt, pa onda pritisnem i pustim papucicu gasa, pa onda startujem, i... upali ko mina!
Hmm... sta je sad u pitanju?
Pa to ti je onda. Katalizator je na izdisaju. Zato i teško pali. Inače, to je mrežica presvučena platinom ili paladijumom koja se vremenom pohaba, istruli... u zavisnosti od kvaliteta goriva,
načina upotrebe (jako joj smeta taj "pun gas" pri startovanju motora, dok još ne postigne radnu temperaturu) zavisi joj i vek trajanja.
npr. sipaj rezervoar-dva olovnog benzina, i garantovano ćeš je instant sahraniti.
Zamena nije baš jeftina (ipak je platina skup metal), tako da se to kod nas najčešće rešava "premošćavanjem" običnom cevi. Ali u tom slučaju je potrebno i "prevariti" lambda sondu da šalje ispravne signale u ECU motora.
Nisam siguran, ali mislim da će u najavljenom novom Zakonu o saobraćaju biti uvedena i ekološka nota, tako da svi koji su izbacili katalizator, naći će se u problemu...
[ bakara @ 09.11.2007. 21:05 ] @
@damg
Citat: damg: jako joj smeta taj "pun gas" pri startovanju motora...
Obrati paznju da u opste nije pomenut "pun gas"
Citat: stojakovicvprvo dam kontakt, pa onda pritisnem i pustim papucicu gasa, pa onda startujem, i... upali ko mina!
Hmm... sta je sad u pitanju?
Stvarno ne znam kako se pali motor na daciji, ali znam da su se ranije automobili upravo tako palili:
-Pritisnes i pustis papucicu gasa pre verglanja, narocito kad je hladno vreme, jer se tako aktivirao automatski sauh.
-Isto tako se i gasio sauh, znaci jedan udarac stoplaom po gasu i sauh se gasi.
[ stojakovicv @ 09.11.2007. 22:06 ] @
u uputstvu od auta pise da se uvek pali bez gasa, a tako su mi rekli i prijatelji koji imaju Logane
evo mog izvoda sa dijagnostike u prilogu, pa ako neko moze nesto da zakljuci....
postoji samo greska katalizatora
[ damg @ 10.11.2007. 12:50 ] @
Citat: bakara: @damg
Obrati paznju da u opste nije pomenut "pun gas"
Stvarno ne znam kako se pali motor na daciji, ali znam da su se ranije automobili upravo tako palili:
-Pritisnes i pustis papucicu gasa pre verglanja, narocito kad je hladno vreme, jer se tako aktivirao automatski sauh.
-Isto tako se i gasio sauh, znaci jedan udarac stoplaom po gasu i sauh se gasi.
Nisam se precizno izrazio. Katalizatoru smeta i ako malo pritisneš papučicu, a naročito ako daš "pun gas"
Raniji automobili nisu imali injection i kompjutersku kontrolu rada motora. Isto tako se injection ne smeju paliti "na gurku".
[ vladd @ 10.11.2007. 13:24 ] @
Mora pazljivo da se citaju postovi a ne da se ispaljuju parole ili jos gore "starinska iskustva".
Ako pritisne papucicu do kraja, pa PUSTI, i nakon toga vergla, ocigledno da kompjuter ne dobija jasne signale sa REOSTATA pedale gasa, da li pri cekiranju, ili je neki kontakt slab, treba pregledati, mada je zahvat takav, da se radje odustaje od njega, dok ne crkne nesto. Jednostavno je lakse prilagoditi se situaciji, nego sve rasturati, prati, prskati, proveravati...
Tu je u "igri" i pozicioner klapne, sve lepi, klizni kontakti, svaka zaprljanost proizvodi cuda..
Poz.
[ stojakovicv @ 12.11.2007. 06:06 ] @
Reostat pedale gasa?
Ali u toku voznje nema nikakvih problema sto se tice dodavanja ili oduzimanja gasa.
Da li taj reostat sluzi samo pri startovanju motora, ili i dalje u toku voznje?
[ stojakovicv @ 13.11.2007. 18:10 ] @
Evo ovako:
Promenio sam filter za vazduh i svecice i nista novo.
Primetio sam sledece: Papucicu gasa ne diram. Kad prvi put zaverglam, motor okrene 3-4-5 puta i nista. Onda malo sacekam pa opet pokusam i upali iz prve!
Pumpa za benzin se cuje prilikom davanja kontakata i onda se posle 2-3 sekunde ugasi. Da li mozda ona treba da radi duze da navuce jos benzina? Probao sam i tu foru, da 2-3 puta davam i oduzimam kontakt, da bi se onaukljucila vise puta, medjutim nista od "brzog" starta!
E sad: neko je spomenuo da motor nece da startuje ako nema pritisak ulja na dovoljnom nivou. Moj motor je malo masan, al nisam jos zakljucio gde pusta i da li pusta???
Video sam na cepu na karteru gde se ispusta ulje da je kapalo po malo, i od toga je prljav citav motor sa donje strane.
Da li je moguce da masina nece da startuje ako nema dovoljan pritisak ulja? Da li se to postavlja u kompjuteru kao neophodan uslov za start?
Ima li neko komentar na dijagnostiku koju sam prilozio u pretproslom postu?
Kako da znam zbog ceka svetli "check engine" lampica? Nije valjda da je to zbog loseg srpskog benzina ili plina?
[ RS TURBO @ 13.11.2007. 19:14 ] @
to sto ti svijetli kontrola motora moze da bude isto da ti javlja servis ili da ti javlja to zbog toga jer senzor vidi da se sa gorivom mijesa jos nesto(plin) moze da bude neka greska na motoru to moras prikopcati ga na racunar pa da ti pregleda motor a sto se tice pritiska motor ti nece upaliti dok ne nabije pritisak na radilici a to sto ti pusta ulje nema veze sa pritiskom on ako ima ulja ce nabijati pritisak i pored toga sto ti pusta ulje to nema veze...i jos nesto sto si rekao da nece da startuje ako nema dovoljan pritisak motor da ti ne nabije pritisak okrenulo bi ti lezaje na rdilici i poceo bi da ti lupa motor(obavezno prati nivo ulja u motoru ako ti pusta ulje mora ti biti na pola ne na max ne na min nego tacno na pola)sto se tice pumpe ne mora da radi duze jer ona nabije pritisak a imas na direktnom ubrizgavanju povrat goriva u rezervuar tako da nema potrebe da dajes par puta kontrakt dovoljno je jednom da se ona cuje i ona je svoje uradila... i jos a to sto nece da ti startuje jeli ti to biva kad je ledeno vrijeme ili i ljeti isto radi
[ stojakovicv @ 14.11.2007. 06:08 ] @
Ne pusta on ulje toliko da se osetno vidi na pokazivacu. To je tek po koja kap bila na karteru.
Ulje na pokazivacu je uvek istog nivoa, malo ispod MAX.
Citat: RS TURBO: to sto ti svijetli kontrola motora moze da bude isto da ti javlja servis ili da ti javlja to zbog toga jer senzor vidi da se sa gorivom mijesa jos nesto(plin) moze da bude neka greska na motoru to moras prikopcati ga na racunar pa da ti pregleda motor
Nekoliko dana je ta check engine lampica bila ugasena, a onda se opet upalila.
Pogledaj:
Kako da znam u cemu je greska oko katalizatora? To je jedina greska koja mi pali lampicu.
[ RS TURBO @ 14.11.2007. 10:36 ] @
ovako katalizator ako ti pokazuje gresku pogledaj jeli ti ona sonda na njemu ispravna ako jeste onda ti je otisao katalizator a to ti moze biti isto uzrok malo tezeg paljenja... ako je otisao moras ga mijenjati a i ne moras jer on ti sluzi za prociscavanje ispusnih gasova... a jos nesto sto moze biti kad ti ode katalizator moze ti se povecati potrosnja goriva i to moze... jer "racunar" od auta sada ako ti je otisao ne vidi koliko je gasova u katalizatoru i ne moze dati tacne podatke "racunaru" i on pocne da naliva gorivo u motor.. tako je bilo ovom jednom na alfa romeo 164 super 3.0 V6 24V njegu se bio zacepio katalizator i on ga skine i izvadi sve iz njega i sa 12 litara po gradu potrosnja je skocila na 14-15 litara sto se on veoma zacudio i jutarnje paljenje mu je bilo teze jer racunar nije vidio gasove u katalizatoru i poceo mu da naliva gorivo u motor tako da je znao i ujutro da presalga i onda je morao da skida svijecice pa da ih cisti a u te alfe je veoma tesko skinuti svijecice pa je tu bilo posla pa je na kraju ga zamijenio uzeo novo ( platio ga 300 € ) i od tada nema problema sa jutarnjim paljenjem (pogotovo kad je ledeno) i potrosnja mu se vratila na 12 litara kakva je i bila sa prijasnjim katalizatorom et pa vidi sada... pozzz
[ stojakovicv @ 30.11.2007. 09:47 ] @
Evo novih informacija:Nestalo mi plina pre par dana. Vozio sam ga na benzin 2 dana i svaki put upali iz prve!
E sad... pada mi na pamet sledece: ne znam tacno kako se preklapa taj deo kad ventil ukljuci plin, odnosno benzin?
Kada prebacim na plin, u tom trenutku verovatno neka membrana ventila zatvori dotok benzina. Da li je moguce da ta membrana ne drzi dovoljno vakum ako je probusena, pa se benzin povuce u cevovod?
Opet sa druge strane bez obzira koliko se benzin povuce u cevima, prilikom novog startoanja ukljuci se pumpa za benzin (oko 2 sekunde) i gura ga na dizne. U takvom rezimu motor opet dobija benzin na dizne!
Da li neko moze da mi objasni malo ovo preklapanje benzin - plin?
Da li je moguce da pumpa za benzin na Daciji radi samo 2 sekunde i za tako kratko vreme nabije pritisak na dizne?
[ vladd @ 30.11.2007. 14:49 ] @
Pumpa moze da postigne pritisak za par sekundi. Oko igrarije sa plinom, ili da odes u neki ozbiljan servis, da to pregledaju, pa da ti oni kazu sta i kako. Ako ne mozes da nadjes majstora koji je ubacivao plin, mada, pitanje da li je on od pomoci.
Ocigledno su neke lose komponente koriscene, ili je radjeno po princpu, standardnom "sto jeftinije", pa je zbrljana lambda sonda, verovatno zamenjena nekom rukotvorinom, koja "na plinu" treba da "laze" kompjuter o prisustvu lambda sonde.
Ili je cela "igra" uradjena na netipican nacin, pa neka od komponenti pravi problem, rele, kontakt ili slicno.
Znajuci sta se gde narocito stedi, ipak je najbolji savet-dobar servis za plin, ima ih nekoliko proverenih (ali trazi po net-u, posto na forumu nije dozvoljena reklama), pa da oni redizajniraju instalaciju, dodaju sta treba, zamene jeeftine delove kvalitetnijim, da se smanji glavobolja...
Poz.
[ stojakovicv @ 03.12.2007. 06:11 ] @
Jeste problem oko plina, to sam shvatio u voznji, dok sam malo cackao gas, prekidac za plin, .... ubrzavanje...
Kad ga vozim na plin i naglo mu dodam gas on nece odmah da povuce, vec prodje 3-4 sekunde, osetim kao da se malo gusi i onda naglo kao da probije neku barijeru, povuce i pocne da ubrzava. Ovo se desava samo dok motor nije zagrejan na radnu temperaturu, a kad se zagreje, onda se manje oseti!
Nasao sam jedan servis u Novom Sadu, to je ovlasceni BRC-ov. Pa probacemo...
Hvala svima na savetima!
[ kibosan @ 02.05.2009. 22:54 ] @
Pravo reshenje tvog problema potrazi u ***** imao sam slican problem kod DACIE 1.4 MPI i desilo se to da su ventili rashtelovani, ali isto tako sam na nekih 50 000 km zamenio u BRC-u davac prisutnosti gasa. Sto se tice ljudi u servisu ,jako su ljubazni i shto je najvaznije strucni, ne rade po principu zameni ovo pa ako nije to zameni ovo i tako u nedogle... sto je bio slucaj sa pojedinim servisima kod kojih sam bio.
[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.05.2009. u 10:36 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|