[ vladagrujic @ 07.11.2007. 23:07 ] @
Molim vas, da ukoliko imate neka iskustva sa ovim autom, to iznesete na ovom forumu. Interesuje me kupovina automobila u ful opremi i sa 5 vrata, pa postavljam sledeća pitanja:
-Na šta treba da se obrati pažnja prilikom kupovine (slabe tačke)?
-Da li može u pomenuti auto da se sipa nafta D2 (pomenuti motor je starije konstrukcije)?
-Koliko u proseku prelaze ovi motori do generalke?
-Okvirna cena za dobro očuvane primerke (2002,2003)?
Ukoliko neko zna gde može da se pazari dobar auto neka mi javi na PP.
[ Okmijun @ 09.11.2007. 08:08 ] @
Odma cu da krenem sa "kontrom", sto 1.9D a ne 1.2 benzinac?
Za cene vidi Halooglase.co.yu, al tu se vrti sve oko 5.000-5.800/900, ima i jeftinije.
Pitam te za motor, jer mislim da je i ovaj od 1.2 60/80ks vrlo vrlo jak za neku normalnu voznju (i preko toga).
Opet znas i sam koliko je registracija itd...a plin ti za ovaj benzinac skoro pa i nece trebati, na drumu je oko 5-6l/100km, u gradu vise (7-8), tako da izlazi vrlo slicno kao plin.
U kom gradu kupujes? Ima fiatovih ovlascenih servisa gde ti ocitavanje podataka sa kompjutera naplacuju oko 2-3 000 + pregled opsteg stanja vozlia oko 1 000 din, mada zavisi od grada do grada.
Srecna kupovina!!!!
[ etjen @ 09.11.2007. 13:05 ] @
Pridruzujem se prethodnom misljenju-los izbor 1.9 d bolje 1.2 benz ili ovaj novi dizel (multijet 1.3)


[ vladagrujic @ 09.11.2007. 13:44 ] @
Dati tip dizel motora sam izabrao zbog mogućnosti da se sipa nafta D2 u njega. Svi mi znamo da benzinac od 80 konja ni ne može da se meri sa dizelom iste snage (zbog obrtnog momenta). Ni sa potrošnjom ne stoji baš tako kao što ste napisali. Nije isto da li ću potrošiti 6 l. benzina ili 4 l. nafte. Preračunajte to na 100000 km. pa će te videti uštedu. Što se tiče plina, ne znam da li u 1.2 benzinac ide sekvencijalni uređaj ili elektronac od 400 evra, ali još jedna stvar stoji a to je pitanje gepeka i boce. Punto je i onako mali auto, pa bi boca u gepeku smanjila njegovu upotrebljivost. Motor za koji sam se odlučio je starije konstrukcije, a samim tim je pouzdaniji, za naše uslove, od benzinca ili JTD i Multi Jet motora. Inače, još uvek se dvoumim između ovog punta i brave. U zadnje vreme pomišljam i na mareu istog godišta sa JTD dizelom samo što u nju ne mogu da sipam D2 već mora evro dizel. Inače nameravam da kupim auto u Lazarevcu, ali ni bilo koji drugi grad u Srbiji nije problem ukoliko nađem očuvan primerak
[ Okmijun @ 09.11.2007. 19:55 ] @
Kad smo vec kod punta, jel zna neko gde ima da se skine User Manual?
Pozeljno na engleskom....
[ vladagrujic @ 09.11.2007. 23:20 ] @
Moj ti je savet, da ako već ne možeš da na netu nađeš to što ti treba, potoveš Delta Auto i zamoliš za upustvo ili barem informaciju gde možeš da ga nađeš.
[ bakara @ 10.11.2007. 09:22 ] @
Citat:
vladagrujic: Dati tip dizel motora sam izabrao zbog mogućnosti da se sipa nafta D2 u njega. Svi mi znamo da benzinac od 80 konja ni ne može da se meri sa dizelom iste snage (zbog obrtnog momenta). Ni sa potrošnjom ne stoji baš tako kao što ste napisali.


Nista navedeno nije tacno.
Evo fabrickih podataka:

Fiat Punto 1.9 D
Obujam [ccm] 1910
Snaga [kW/KS] 44/60
Pri o/min 4500
Maks. okr. moment [Nm] 118
Pri o/min 2250

Potrošnja [l/100km]
Grad 7,2
Kombinirano 5,7
Otvorena cesta 4,8

Fiat Punto 1.2 S
Obujam [ccm] 1242
Snaga [kW/KS] 44/60
Pri o/min 5500
Maks. okr. moment [Nm] 102
Pri o/min 2500

Potrošnja [l/100km]
Grad 7,3
Kombinirano 5,7
Otvorena cesta 4,8


Po ovim podacima vidimo da su performanse gotovo iste a ja bih rekao i da je punto 1.2 bolji izbor, manje ce glava da te boli

I jos;
U 1.9 punta ide euro dizel.
U punta 1.2 mora ici sequent plinski uredjaj.


[ nickM @ 13.11.2007. 12:21 ] @
Citat:
Okmijun: Kad smo vec kod punta, jel zna neko gde ima da se skine User Manual?
Pozeljno na engleskom....


Uputstvo za zastavu 10, na srpskom: http://www.zastava10.com/uploa...cko_uputstvo_Zastava_10_s3.pdf
[ Zarko Silic @ 13.11.2007. 15:56 ] @
Citat:
bakara: Nista navedeno nije tacno....


To su podaci na papiru. U praksi je situacija drugacija. Prednosti su na strani dizela.
Medjutim, u konkretnom slucaju je nesto drugo.
FIATov 19D sa LUKAS sistemom treba zaobilaziti u sirokom luku, sto se ne odnosi na 19 JTD (Bosch).
[ bakara @ 13.11.2007. 16:06 ] @
E sad...covek je pitao za obican dizel, JTD je nesto sasvim drugo.
[ Okmijun @ 13.11.2007. 19:22 ] @


Brate Car si!
[ vladagrujic @ 14.11.2007. 18:43 ] @
Hvala na savetima. Ako se odlučim za kupovinu Punta, biće to ipak model sa motorom 1.3 Multi Jet, 5 vrata i punom opremom. Kolike su realne cene datog auta 2003-04 godišta? Da li neko ima tu informaciju?
Oglasi su puni svega i svačega. Treba izabrati neki dobar auto iz tog mnoštva.
Na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine? (Slabe tačke)
[ Zarko Silic @ 14.11.2007. 19:49 ] @
Odlican odabir.
Nedavno je frend kupio mislim 2003.g. za 5500 eura. Odlicno izgleda i odlicno radi.
Male dazbine pri registraciji.

... a extra se i tunuje (na 92 PS).
[ DejanS_72 @ 18.02.2008. 13:41 ] @
Imam već godinu dana Punto 1.9D i izneću vam svoja iskustva (možda i nekom pomognem):

Auto sam kupio preko oglasa od neke ribe iz Kraljeva. Auto nije bio ni 5 godina star, iamo je CITY servo, elektro podizače, klimu, dosta dobro očuvan.
A i cena od 4500 hiljade je bila više nego primamljiva. I kad sam ga kupovao znao sam da tu ima neka fora. Pogotovo što je par puta spomenula da čekam da se sve lampice pogase pa onda da upalim auto. Kao i da obavezno sipam evro dizel (što naravno ona sigurno nije radila). Sipala je D2 sad sam više nego ubeđen u to. A ne bi me čudilo i da je direktno iz traktora vadila naftu. Ubrzo sam uvideo da ću imati problem sa elektronikom na LUCAS pumpi. Ona je bila sjebana. I vrlo često se dešavalo da neće da ugasi lampicu prilikom paljenja. A to je ujedno i značilo da auto neće da prima gas kako treba i da neće da vuče i dimi. Zvao sam silne majstore iz BG (odakle sam) i svi su me savetovali da je bolje da sam kupio JTD i da moram da zamenim celu pumpu. Najjeftina varijanta mi je bila kod nekog lika iz Zemun da mi zameni tu elektroniku i da će to da me košta 400 evra. Već sam se bio pomirio sa tim parama ali onda je nastao problem što on nema tu elektroniku. Pređoh ja tako i 1000 kilometara sa konstantnom zajebancijom oko paljenja (morao sam da vodim računa da mi se auto ne ugasi na Gazeli jer onda treba da ga "molim" da ugasi lampicu). I dalje sam verovao da postoji rešenje, za ne tako mali problem. Zivkao sam silne neke majstore po BG koji se svi prave pametni, i koji jedino što znaju je BOSCH pumpa na Golfu, ...Dodjoh tako, hvala bogu i do oglasa (HALO oglasi) za popravku LUCAS pumpi na Umci. Kasnije sam čuo za njega i od taksista. Naravno da me nije mrzelo. Upalio sam auto, otišao kod čoveka, ...i posle sve one zajebancije, kad mi je rekao 250 evra lice mi se ozarilo. Mada i dalje nisam verovao da će mi skroz rešiti problem, ali alternative nije bilo. Od tada je prošlo 10 meseci, prešao sam 10000 letos po najvećim vrućinama na Gazeli. Ove zime su bile poprilično hladne, meni je uvek na okret ključa upalio. On ima samo 44 KW, ali bez problema ide i 140. Dosta je startan za to malo snage. Klima mu doduše uzme dosta snage leti, ali spašava. Sedao sam u Astre i Korse i Pežoe, al mislim da nema udobnijih sedišta od Fiatovih.

Posle svega ovoga mogu da kažem da mi nije žao što sam se namučio u startu oko auta. Po meni, za te pare nema zahvalnijeg auta. Probao sam i benzince 1.2, ali se ne bi menjao nikada. Prvo što je lakše voziti dizela (radi na manje obrtaja), bar po meni, a drugo i u najgorim uslovima za vožnju sa uključenom klimom troši negde oko 7 litara (na otvorenom ispod 5).

MOJ SAVET: Nikad, ali zaista nikad ne sipati u njega D2. Isključivo Evrodizel, i to samo na pouzdanim pumpama (EKO, MOL, OMV...)
Savete tipa da D2 bolje podmazuje pumpu od raznoraznih "majstora" preskočiti u širokom luku. I uz vožnju do 3000 obrtaja, ovaj auto sigurno može da pređe mnogo više nego JTD, a pogotov 1.2 benzinac. Možda sam vas puno smorio, ali se nadam da ću nekom i pomoći. I na kraju da dodam...neću sigurno uskoro menjati auto (osim ako ne dobijem BINGO).
[ axone @ 19.02.2008. 17:38 ] @
I ja imam punto 1.9D i zadovoljan sam njime.
Naravno sve se gleda u odnosu na ono sta si imao pre, tako da sam ja "progledao" odmah:)
Imam ga vec dve godine, uvezen je iz Italije, beli(da,da, firmin, neko FizTehnicko obezbedjenje italijansko). Potrosnja je super, evrodizel naravno.
Isao sam lane do CG, bez problema.
Jedina stvar sto je zezala je nesto vezano za papcicu gasa(elektronika), ali se to "samo od sebe" resilo(posle uspesne popravke grejanja/hladjenja).
Ja ga odrzavam u servisu u ZR(posten covek, ovlasceni serviser), ali kad je hitno pojedem gov*o i odem kod druga De/\tamishka.
[ audi80 1.8i @ 19.02.2008. 20:59 ] @
slabosti o puntu:

Limarija je solidna i izdržljiva, no važno je da automobil nije imao teži sudar. Osnovna boja je najbolja preporuka.

Zbog niske potrošnje nema velikog razloga za kupovinom dizelske izvedbe. Benzinske su izdržljive i pouzdane - posebice 1.2 i 1.6 16V (u Bravu i Stilu). Kronična mana Fiata je previsok napon električne instalacije, zbog čega često izgaraju žarulje. Problemi se mogu očekivati i s elektronikom, a kod toga je dobro što elektronika ili radi, ili ne radi. Ako je bilo slabosti u pet godina bi se već pojavile. Dakle, ako je sve u redu, problema ne bi trebalo biti. Provjerite ispušta li motor ulje (na semeringu i brtvilu kartera). To je važna provjera, jer ako je to slučaj, motor je možda radio s manjkom ulja.


Materijali unutrašnjosti su jeftini, ali otporni te budite vrlo oprezni ako naletite na primjerak s izlizanim i deformiranim sjedalima

Nakon kupnje preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem, pratećim valjcima i pumpom rashladne tekućine. Spojka je osjetljiva, ali samo ako se vozi temperamentno. Dakle, po tome se može prepoznati u kakvim je rukama (nogama) bio. Preporučljivo je provjeriti preciznost mjenjača. Naravno, treba početi od pregleda limarije i budite vrlo oprezni ako boja nije originalna. Podizanjem na dizalicu detaljno pregledajte poprečna ramena, kuglaste zglobove i amortizere. Skinite prednje kotače i provjerite stupanj istrošenja prednjih diskova, koji su razmjerno osjetljivi, a prvi su na udaru kod oštre vožnje. Tada je lako utvrditi stanje ispušnog sustava, koji je osjetljiv, a također ukazuje na način na koji je automobil vožen.

Osnovni benzinac 1.2 sa 60 KS najpreporučljiviji je izbor, jer je izdržljiv i jednostavan za održavanje, a dizelaši su često precijenjeni, ali se opet i oni isplate za kupiti.

O stanju automobila dosta govori i unutrašnjost. Nije dobro ako su sjedala istrošena i deformirana te ako su izlizane komande. Po tome je najlakše vidjeti da je auto (možda) prošao više od deklariranog. Napravite testnu vožnju i provezite auto malo preko neravnina. Tada ćete utvrditi je li se rasklimala prednja armatura, što je također za očekivati kod starijih Fiata.

Preporucena cijena za ovaj model je do 5000eura 2002god.
[ vladagrujic @ 20.02.2008. 22:10 ] @
Za DejanS_72
Što se tiče tvojega iskustva i datih 250 evrića za (pretpostavljam servis pumpe i zamenu dizni - uobičajna tarifa), mislim da ne pravedno optužuješ osobu, od koje si kupio auto. Kod tog tipa dizela (starija konstrukcija motora - sistem pumpa-dizna), potrebno je na određenoj pređenoj kilometraži, uraditi upravo to što si i ti uradio. Iz iskustva znam da majstori vole da "od oka" daju konstatacije, koje baš i nemaju veze sa pravim stanjem. Da li to rade zbog ne poznavanja datog tipa auta, ili su vođeni drugim razlozima, to ostavljam vama da procenite. Da je u auto sipan D2, a on je predviđen za euro dizel, pumpa bi sigurno stradala toliko da je lek jedino kupovina nove pumpe ili zamena sa drugom polovnom (mnogo je veća cifra od one koju si ti platio, oko 1500-1600 evra - primer za Opel Astru G 1.7). Konkretno, za majstora u Umci, sam sve najbolje čuo. Međutim, kod mene se dotični majstor baš "nalupao". Doduše, kada sam video auto u dvorištu, isti kao i moj, mogao sam da predpostavim, da će pasti ubeđivanje i pokušaj prodaje dotičnih delova koji mi nisu ni bili potrebni.
Ukratko, po njihovom savetu, trebao sam da puknem za nekih 400 evra, dok se na kraju ispostavilo da samo jedna dizna nije bila dobra (60 evra sa sve rukama majstora). Po njihovoj prognozi, motor je bio pukao i vrame je bilo (u najjeftinijoj verziji) za neku polugeneralku (normalno sa njihovim delovima), dok je problem bio u banalnoj sitnici. Od tada sam prešao oko 50000 km. bez problema.
Ja i imam nekog predznanja o dizelima, pa mogu da zamislim kako takvo "lupanje" majstora, deluje na nekoga ko je laik. Pozdrav ekipi.
[ radanovic Rade @ 28.02.2008. 21:25 ] @
Evo vidim da ima jos srodnika i jadnika kao sto sam i ja.Mislim "jadnika " zato sto smo ovce za sisanje a MAJSTORI samo zadovoljno trljaju ruke i pomalo nam ih zavlace u dzepove. Samo kukaju na poreznike,duznike,na skup zivot itd. a samo zidaju hale i kuce od nasih novaca zato sto nam naplacuju i po desetostruko vise para misleci kako mi ne znamo nista i kojekakvim ucenama zato sto taj kvar samo ON radi. Elektronika ?! Nemogu da shvatim da jedan senzor za polozaj rotora pumpe moze da kosta i do 400 e skoro kao plazma TV, ili jedan Lap top racunar. Sta jel oni nisu elektronika?
Zato molim nekog ko je imao isto taj problem da mi javi ako ima nekog postenog majstora koji ce posteno odraditi taj posao (a da ne sisa bez makaza)
da mi javi njegov broj tel.
Moj problem je poceo pre 1.5 godinu na PUNTU 1,9 D prilikom paljenja nije hteo da ugasi lampicu (crtez motora) kazu kvar taj senzor. Sad vise ne mogu ni da ga upalim. MAJSTORI kazu da moze kostati i do 600 e ako se uradi i mali remont pumpe, sve zavisi do kvara.
E sad momci odluci te se koji auto odabrati prilikom kupovine fiat NIKADAAAAAA!!!! samo "Svaba " dolazi u obzir.
[ Zarko Silic @ 28.02.2008. 22:11 ] @
Citat:
radanovic Rade: fiat NIKADAAAAAA!!!! samo "Svaba " dolazi u obzir.


Pa kilava Astra 17 Lukas (ne Isuzu) je takodje Svaba.

Ta konstatacija ne stoji. Ako je model problematican, a ima ih, potpuno je svejedno ko ga proizvodi.
Uostalom, ako vozilo predje enormne kolomtraze, ima pravo da se pokvari. Za vecinu vozila kupljenih na nasoj pijaci je poznavanje realne kilometraze neresiva enigma.
Obican covek uopste nije svestan koliko neko moze da predje kilometara za kratko vreme.

Pre par nedelja jedan moj poznanik (zivi u Nemackoj) je svog Golfa 4, TDI, 19, 96KW, iz 2004. godine prodao tamo za 14.000 eura sa predjenih 52.000 km (prvi vlasnik). To je cena po kojoj se dobija polovan G5.

Kod nas se ovo godiste, sa placenim dazbinama, kupuje za manje novaca.

Razmislite zasto?
[ radanovic Rade @ 02.03.2008. 18:22 ] @
Ne kazem ja nista za Astru 17 a i ne vidim ih puno u servisima verovatno imaju i Lukas pumpu ali ne sa ovim problemom a u ostalom ne kritikujem ja pumpu ona je svoje verovatno odradila (pumpa sto se tice mehanike je potpuno ispravna) ali elektronika obican jedan citac polozaja rotora pumpe zar je on bas toliko skup. kao da smo mi papani za te pare moze mnogo da se kupi. Da li je moguce da taj kvar kosta od 450-600 e Pa izvini nije to Mercedes nego popisani Punto
[ djricky @ 02.03.2008. 18:38 ] @
Citat:
zarsilic: Za vecinu vozila kupljenih na nasoj pijaci je poznavanje realne kilometraze neresiva enigma.


ja ziv primer... za malo vise od 6 meseci predjoh preko 30000 km...
[ Zarko Silic @ 03.03.2008. 00:20 ] @
Ti si jos dobar.
Ume to da bude i vise.
Dosadasnji rekord koji sam video je 42.000 Km za nepuna 2 meseca (50 dana), a verovatno postoje i vozila koja su danonocno u pokretu.