[ Ka2 @ 09.11.2007. 22:49 ] @
| Da li ga menjate i kada bi trebalo da se menja? Imam auto 3 godine, presao sam samo 25.000km za to vreme i do sada nisam menjao ulje. Auto koci ok. Kada ga zameniti?
Isto pitanje i za menjac. Meni u servisu kazu da Ford ne prepocuje zamenu ulja za menjac vec samo dolivanje. Ja se sve tripujem se ono trosi, kao motorno ili gubi svojstva... u stvari, ja sam od onih likova koji vole nesto da zamene po svaku cenu!
EDIT: Ajde kada smo vec kod tecnosti, da ne otvaram novu temu... sta je sa antifrizom? Nije mi jasno zasto on mora da se menja na 2-3 godine i to znaci kompletno da se izbaci iz sistema i stavi novi? Zar nije njegova uloga da ne dozvoli ledjenje vode i da leti hladi?
Ja imam prakticno isti antifriz vec jedno 2-3 godine, jos sam tada napravio 2 litra zalihe i povremeno dospem kada se smanji nivo... kazu da ne valja da se mesa, ja znaci poslednje 2 godine sipam isti rastvor iz flase koju drzim u gepeku...
[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 10.11.2007. u 00:54 GMT+1] |
[ hakinen @ 10.11.2007. 01:15 ] @
Pazi sve tecnosti vremenom gube svojstva, sto zbog razlika u temperaturi sto zbog atmosferskih uticaja....
Sto se tice anifriza, koliko ja znam njega treba zameniti kompletno nakon 3-5godina upotrebe!
Antifriz ima svojstvo da ne mrzne, ali reci da leti hladi je glupost i nemoj to da kazes negde da ti se neko nebi smejao, jel antifriz ima samo visu temperaturu kljucanja od ciste vode, ali ne moze on da hladi!
Sto se tice ulja u menjacu preporucuje se menjanje na prvih 50000 kilometara, a nakon toga moze zamena na istu kilometrazu 50k ili samo dolivanje!
Sto se tice tecnosti za kocnice, i nju treba menjati takodje, al zaboravih na koliki period se menja!!
Sve u svemu, tecnosti nisu skupe, a zamenom nista nemozes da izgubis samo mozes da dobijes!
[ bakara @ 10.11.2007. 09:11 ] @
Ulje za kocnice se menja na svake dve godine, antifriz isto tako...
Ulje za menjac se ne menja, samo se doliva po potrebi.
[ vladd @ 10.11.2007. 10:49 ] @
Kakav kontraverzan lik . Voli da menja po svaku cenu a ne menja nista 3 god..
Motorno ulje je izlozeno visokim temperaturama, produktima sagorevanja, atmosferskoj vlazi i kiseoniku. Najcesce se stvaraju sumporna i azotna kiselina i razmucuju se u ulju. I naravno, grickaju motor iznutra. Valjda je slikovito jasno, sta je i kakvo je bajato ulje u motoru.
Malo je "bolja" situacija sa tecnoscu za kocnice, mejutim, posle duzeg vremena pojavi se odredjena kolicina prljavstine i sitnih opiljaka, gumice izgube zaptivna svojstva...
Menjacka ulja, i "situacija u menjacu" su pogodni za tesko i gusto ulje, najcesce se doliva, ili menja rilikom nekog veceg zahvata na menjacu. znaci, izdrzava i nekoliko desetina hiljada km, osim ako nije vozilo auto-skole
Poz.
[ Ka2 @ 10.11.2007. 12:05 ] @
Vladd, motorno ulje menjam na vreme. :)
@Hakinen Ok, meni je neko tako rekao. Zasto je onda preporucljivo imati ga i leti (a ne obicnu vodu) kada su temperature visoke? Da li je bitno koji antifriz uzeti? Sta da kupim?
Je l' mora auto da se dize na dizalicu da bi se promenilo ulje za kocnice i antifriz?
[ hakinen @ 10.11.2007. 14:02 ] @
I sto se tice ulja za kocnice i sto se tice antifriza, ako ne znas kako se ispusta treba posetiti majstora!?( ja licno ne znam kako je kod forda, al neko razmisljanje je da treba traziti neki ispust na hladnjaku, ili se skida donje crevo hladnjaka da bi se ispustila antifriz iz sistema)!
A sto se tice anifriza, pa teorijski voda ima bolje karakteristike odvodjenja toplote od bilo koje tecnosti, al kako teorija i praksa nisu isto, bar u mom slucaju se bolje pokazao antifriz u odnosu na vodu!
Kazem ti antifriz na normalnom atmosferskom pritisku ima visu temperaturu kljucanja, tako da ima bolja svojstva od vode na 90stepeni ( jel na toj temperaturi nema ni k od kljucanja ) dok voda na 90 stepeni vec polako pocinje da kljuca...
A kako je radna temperatura novijih, pa i starijih vozila tu negde izmedju 85-95 stepeni, bolje je imati i zimi i leti anifriz od vode!
Nadam se da ti je sada malo jasnije!
[ Goran Mijailovic @ 10.11.2007. 15:01 ] @
Citat: Da li je bitno koji antifriz uzeti? Sta da kupim?
Ja sam uzeo i sipao antifriz G11 (po VW specifikaciji) koji sluzi za motore sa aluminijumskom glavom i aluminijumskim hladnjakom. Posto sam zamenio i hladnjak zamenio sam i celokupnu rashl. tecnost. Postoji i G12 (crveni) koji je za motore sa aluminijumskim blokom, koji naglo gubi antikorozivna svojstva ako se pomesa sa obicnim antifrizom. To je za VW ali mislim da nema neke velike razlike i za Forda.
Antifriz se menja na 60.000 km ili na dve godine (ako se menja) mislim da noviji tipovi vozila stizu sa ovim G12 koji se ne menja uopste dok se ne radi nesto na motoru.
[ Ka2 @ 11.11.2007. 02:27 ] @
Antifriz kojeg proizvodjaca da uzmem? I koliko mi litara treba za potpunu zamenu, u Gagi su me nesto lozili da mi treba 3 litra a kao litar je 350 dinara... to je nemoguce ja mislim da toliko kosta litar...
I koje mi ulje za kocnice treba za Forda, DOT 3,4 ili 5 ? Da li je i tu vazna marka odnosno proizvodjac?
[ hakinen @ 11.11.2007. 02:37 ] @
Moras da vidis u servisnom upustvu koliko ti litara rashladne tecnosti staje, onda to podelis sa pola i dobijes koliko ti litara antifriza treba!
Ja bi ti preporucio antifris zastave promet kragujevac, to je u stvari original nemacki antifriz koji pomenuta firma samo pakuje, i kosta 250din/l!
Sad verovatno da ces ga u beogradu tesko naci, ali onda uzmi galax korsantin!
U svakom slucaju nemozes da se zajebes, koji god da uzmes!
[ bakara @ 11.11.2007. 10:55 ] @
U tvoj auto ide 7.1l antifriza.
Ulje za kocnice proizvodjac preporucuje: super DOT4
[ Ka2 @ 11.11.2007. 12:25 ] @
Bakara, gde si nasao te informacije jer sam ja trazio ali nisam uspeo da nadjem? Uputstvo mi je na nemackom pa mi nista ne znaci. Po tome bi mi trebalo 3,5l antifriza, samo da li da uzmem odnos 50:50 ili 40:60 ? A mogu i odmah da kupim razblazeni, to je mozda bolja varijanta, zar ne?
Sto se kocnica tice, citam da je razlika u tome sto DOT3 i DOT4 apsorbuju vodu a DOT5 ne ali nisam siguran koje su posledice ako se vida nadje u ovom poslednjem...
Jedan lik mi kaze da su mu rekli da je zamena kocione tecnosti previse komplikovana procedura??? :shock: Meni je Gaga bas daleko te sam mislio da za promenu kocione tecnosti i antifriza odem kod bilo kog majstora misleci da je to lak i brz posao... moze li to da uradi bilo koji servis? Imam bas blizu Opelov ovlasceni...
[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 11.11.2007. u 13:36 GMT+1]
[ bakara @ 11.11.2007. 14:02 ] @
Citat: Ka2: Bakara, gde si nasao te informacije jer sam ja trazio ali nisam uspeo da nadjem?
U auto dati naravno
Citat: Ka2: A mogu i odmah da kupim razblazeni, to je mozda bolja varijanta, zar ne?
Bolja je sigurno, sipas i ne mislis...
Citat: Ka2:
Jedan lik mi kaze da su mu rekli da je zamena kocione tecnosti previse komplikovana procedura???
Pa za tebe je sigurno komplikovano tu nema diskusije.
Svaki normalni servis treba bez problema da ti zameni kociono ulje.
Sve ove radnje oko kojih si postavljao pitanja nemoj sam da radis vec idi do nekog servisa.
[ Ka2 @ 11.11.2007. 19:00 ] @
Naravno, naravno da necu sam. Samo ja sam bas opterecen i kolima i da se sve to uradi kako treba, sve se tripujem oko tih servisa... otici cu do Opelovog servisa, on mi je jako bizu, iako imam Forda, nadam se da ce znati to da urade kako treba... kod mene je najveci problem to sto kada mi kazu da mi je nesto za zamenu ali kao ne mora bas hitno ja svaki sledeci dan razmisljam samo o tome i ne mogu da se saberem dok to ne promenim! Znaci, ja bih sve to odmah da promenim, nema veze sto ne mora jos... tako je sada i za ove tecnosti, znam da ih dugo nisam menjao pa me kopka... :) Nisam ja ni mislio da to sam radim ali pazi kad' su njemu u servisu tako rekli, eno napisao mi na drugom forumu na istu ovu temu...
Je l' treba nesto vazduh da se izduvava iz kocnica kada se menja tecnost, nesto mi drugar rekao na tu temu?
P.S. Sta je autodata?
[ BigFoot @ 11.11.2007. 23:16 ] @
Citat: hakinen: neko razmisljanje je da treba traziti neki ispust na hladnjaku, ili se skida donje crevo hladnjaka da bi se ispustila antifriz iz sistema
Ali na ovaj način ne izlazi tečnost iz bloka motora. Meni je nedavno pri zameni antifriza na Fiat Stilu 1.9 JTD majstor morao kompresorom da izduvava preostalu staru tečnost iz bloka motora i opet nismo sigurni da je sve izašlo. Posle, kod sipanja nove, otvarao je nekoliko čepova za ispuštanje vazduha, ali nije stalo svih 8.2 l koliko bi trebalo. Znači, negde je ostalo još 1-2 l. Ima li nekog regulatnog načina zamene kompletnog sadržaja?
[ hakinen @ 11.11.2007. 23:40 ] @
Mislim da na svakom motoru mora da ostane bar nesto tecnosti u bloku, jedino ako neki motor ima negde na samom bloku cep za ispustanje( sto ja do sada nisam video, tj postoje cepovi na bloku ali nisu na najnizoj tacki)!
[ BigFoot @ 12.11.2007. 01:05 ] @
To je onda glupo. Zamisli da ne znaš kakav antifriz je bio ranije, pa sipaš drugi, a on se hemijski ne slaže sa prethodnim. Malo je čudno da nema regularnog načina da se rashladna tečnost kompletno izbaci iz sistema.
[ bakara @ 12.11.2007. 10:13 ] @
Kako nema?
Pa valjda ce majstor da ispere sistem sa obicnom vodom?
[ BigFoot @ 12.11.2007. 10:27 ] @
Jeste ispirao, ali je opet ostalo prethodnog (plavog). Verovatno zavisi i od toga da li je termostat otvoren. Osim toga, uzeo sam destilovanu vodu za mešanje, ali je ukupno stalo oko 6.5 l od 8.2 l. Razlika je ili obična voda ili stari antifriz.
[Ovu poruku je menjao BigFoot dana 12.11.2007. u 11:40 GMT+1]
[ Goran Mijailovic @ 12.11.2007. 17:31 ] @
Citat: Verovatno zavisi i od toga da li je termostat otvoren
Pa meni je radio motor sa vodom sve dok nije otvorio termostat ;) a moze negde na bloku takodje da se ispusti voda/antifriz samo sto sam ja to resio na ovaj nacin.
Citat: tj postoje cepovi na bloku ali nisu na najnizoj tacki)!
Mozda su na najnizoj tacki za rashladnu tecnost ;)
[ zolitas @ 13.11.2007. 19:29 ] @
ostane tecnosti u radijatoru kabine,kuler ulja itd.itd.......ako se izvadi termostat i izduva sistem kompresorom,nebi trebalo da ostane neka znacajna kolicina......samo je to malo veci poso i retko koj majstor to radi na taj nacin....nemoj se opterecivati time, to je neznatna kolicina,pogotovo ako se sistem ispira vodom,bitnije je da ne sipas neki "los"antifriz
[ Žuna @ 26.01.2010. 10:17 ] @
Kako da proverim da li ima dovoljno ulja u menjacu?
Auto je Audi 80 (jaje).
Počeo je malo da zviždi, pa bih prvo to da otklonim (ako je uopšte to u pitanju).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|