Na Autokomandi konačno je izgrađen izlaz na autoput u smeru ka Nišu. Posle 30 godina, vozači više ne moraju da idu do Slavije da bi se okrenuli i izašli na autoput
Svečanom otvaranju prisustvovali su visoki gradski funkcioneri, ali bez predstavnika Ginisove knjige rekorda. Šteta, jer je priča o Autokomandi, ili tzv. bokeljskoj petlji, prilog za jednu od najvećih srpskih gluposti koji bi sigurno našao mesta i kod Ginisa!
Neverovatnim propustom prilikom izgradnje pre trideset i kusur godina nije napravljen izlaz u smeru ka Nišu! Iako je, svojevremeno, najavljivana kao čudo od petlje koja je, uz onu Mostarsku, jedna od najvećih i najsavremenijih u ovom delu Evrope, smer ka Nišu je zaboravljen! Neverovatno, jer je svrha petlje upravo da se ovaj deo grada poveže sa autoputem i rastereti centar! Godinama su se Beograđani, ali i vozači iz unutrašnjosti, posebno „južnjaci", pitali zašto moraju da idu nekoliko kilometara nazad, do centra grada, da bi se konačno dokopali izlaza za Niš! Pričalo se o propustu projektanata i nerešenim svojinskim odnosima na zemljištu. Vreme je prolazilo, smenjivale su se gradske vlasti i ova neviđena bruka je zaboravljena. I vozači su se navikli da na tom mestu nema prolaza.
Kad su gradski oci nedavno, posle rekonstrukcije Autokomande, najavili da će se konačno izgraditi i famozni izlaz ka Nišu, očekivao sam da će taj posao trajati mesecima. Izgradnja još jednog vijadukta, tone betona, nadvožnjaci, podvožnjaci... Kad smo čekali toliko, možemo i još nekoliko meseci!
Međutim, od velikog posla nije bilo ništa jer je izlaz na autoput izgrađen za samo nekoliko dana?! Kako, posle 30 godina čekanja? Pa lepo! Od okretnice na Autokomandi u pravcu centra, odmah s desne strane, asfaltirano je nekoliko stotina metara kolovoza koji se „spustio" na autoput! Jednostavnije operacije za građevince i putare nije bilo. Nikakva filozofija: nekoliko bagera, mašina i radnika, i posao je gotov!
Da li je moguće da 30 godina niko nije primetio da se ova petlja na najjednostavniji mogući način može „raspetljati". Ali srpsko raspetljavanje traje mnogo duže. Mnogo smo, bre, zapetljani!
I neka mi neko kaze da Srbija nije zemlja bez ideja :) ! Cak sam cuo da su Japanci gledali kruzni tok na Slaviji i cudom se nacudili kako to uopste funkcionise sa onakvim ulazima/izlazima!
STA BI VI "DOGRADILI" NA POSTOJECIM PRESTONICKIM ULICAMA?
[ Java Beograd @ 13.11.2007. 11:56 ] @
Glavni problem beogradskog saobraćaja je što od sedamdesetih, kada je urađena mostarska petlja, petlja na autokomandi i terazijski tunel - NIŠTA značajno nije urađeno. Poneka novoasfaltirana ulica i to je to. Smešno.
- Beogradu fale bar četri mosta preko Save. Jedan preko ušća, koji bi povezao Dorćol sa pravcem za Zemunu. Drugi, već sto puta pominjani kod Ade, treći koji bi povezao Blok 45 i Makiš, i još jedan u centralnom delu.
- Beogradu fale bar još dva mosta preko Dunava, jedan koji bi povezao Zemun i Kotež i jedan koji bi povezao Dorćol i Borču.
- Beogradu fali kružni autoput oko grada, (dakle ne samo prosta obilaznica) tako da teški kamioni već jednom potpuno zaobiđu gradsko jezgro. Kružni tok bi povezao sve pravce međusobno. Jer, sve i da u narednih 10 godina dobijemo mnogospominjanu obilaznicu i dalje će se iz pravca Zrenjanina i Pančeva prema Ibarskoj magistrali morati kroz centar grada.
Zapravo, kad malo bolje razmislim, da nije tragično bilo bi komično. U međuvremenu su ljudi probili tunel ispod Lamanša, (ej !), viseći mostovi od skoro 2 kilometra su postali obična stvar, a Beograd nije mogao da sagradi još jedan most od 250 metara.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 13.11.2007. u 15:08 GMT+1]
[ Shadowed @ 13.11.2007. 12:01 ] @
100 metara? Mislis na mos ili skakaonicu u Savu (ili Dunav, vec na koju si reku mislio).
Ostalo se oglavnom slazem.
[ StORM48 @ 13.11.2007. 13:10 ] @
Ja bih onu autokomandu sravnio sa zemljom i asfaltirao jednu ogromnu ploču, ravnu k'o aerodrom. Bila bi korisnija od one zaPETLJAncije.
Oterao bih odgovorne na Goli otok za onu nakaradnu glupost. I one koji su je prvi put pravili i ove sada koji su je "popravili". Celi život me "usrećuje" i sad su je rekonstruisali da izgleda tek malčice bolje. To što je petlja ustvari jedna velika zamršena raskrsnica, nema veze...
Pozdrav
[ Java Beograd @ 13.11.2007. 14:03 ] @
Ma dobro, rečenica je figurativna, važno je to da je izgradnja takvog mosta više nego obična stvar. Sava je neposredno pre ušća široka oko 250 m.
[ cozmo_im @ 13.11.2007. 14:52 ] @
Citat:
dobio_7:
I neka mi neko kaze da Srbija nije zemlja bez ideja :) ! Cak sam cuo da su Japanci gledali kruzni tok na Slaviji i cudom se nacudili kako to uopste funkcionise sa onakvim ulazima/izlazima!
Ovo me podseca na mog burazera iz Nemacke kad je prvi put dosao u Srbiju, tadasnja SFRJ jos negde pocetkom devedesetih. I kao krenemo mi niz M. Tolbuhina i dodjemo na Slaviju (burazer je inace policajac!) i ovaj u soku stane... i gleda... i gleda... ovi iza trube... i posle jedno minut panike:
"Ja ne znam kako da prodjem ovuda"
Axaxaxaxa, kad se nismo polomili od smeha...
[ Miroslav Jeftić @ 13.11.2007. 15:01 ] @
Uf, Slavija... ima li gluplje rešenog kružnog toka, makar da su nacrtali linije (doduše nisam bio tamo skoro), to bar ništa ne košta.
[ Java Beograd @ 13.11.2007. 15:16 ] @
Ma kakvi linije ! Bolje da ih nema. Sećam se, negde polovinom devedesetih, se neki pametnjaković mudro dosetio da je bolje da oni koji idu iz Nemanjine naprave krug oko Slavije pa tek onda u Bulevar JNA. Bukvalno za Riplija, verovali ili ne ! Bogu hvala, tih linija više nema.
Za one koji ne poznaju Slaviju tj. beogradske ulice evo i slike. Crvena označava, naravno, zabranjen saobraćaj, a zelena je ono što se sme. Naravno, tamo se uvek mogao naći poneki murkan - lešinar - koji je mesečnu normu uhvaćenih prekršioca saobraćajnih propisa mogao da ispuni za jedan dan.
[att_img]
[ machiavelli @ 13.11.2007. 17:24 ] @
Ne znam sto se poslednjih 30 godina nije uradio izlaz za Nis sa autokomande, ali ubedjen sam da je ovaj put gradska vlast napokon morala to da uradi, jer je gospodin Miskovic vlasnik placa sa desne strane tog puta ;) (raskrsce auto-puta i izlaza ka Nisu, uz bulevar oslobodjenja)...
[ bkaradzic @ 13.11.2007. 18:38 ] @
Citat:
Java Beograd: Sećam se, negde polovinom devedesetih, se neki pametnjaković mudro dosetio da je bolje da oni koji idu iz Nemanjine naprave krug oko Slavije pa tek onda u Bulevar JNA.
Ovo zapravo ima logike i u kompjuterskoj terminologiji se zove FIFO. :) Ko prvi uđe u krug prvi i izlazi iz njega.
Jednostavno to omogućava manje specijalnih slučajeva za različite ulice, i jedno pravilo koje važi za sve. Znači ako dođeš do Slavije, prvo uđeš u krug, pa onda izađeš. Smanjuje mogućnost da oni što izlaze iz kruga imaju saobraćaj sa desne strane, jer saobraćaj koji bi dolazio sa desne strane ulazi u krug.
[ SmilieBG @ 13.11.2007. 21:35 ] @
Slavija: Da li je IKO IKADA video sudar na Slaviji? :) Ziveo sam 10 godina (18, ali prvih 8 ne racunam, klinac :)) kod Svetosavskog parka i Slaviju nisam mogao da zaobidjem ni da sam hteo. Nesto mi je u secanju, da sam samo jednom u tih 10 godina video sudar tu (ili vozilo u kvaru - ne secam se). A koliko vozila prodje tuda dnevno? Po meni - nista ne treba dirati, eventualno zenskim osobama zabraniti prolaz kroz Slaviju :)
Sto se petlje tice - ima li neko fotku? Posto ne mogu da 'vizualizujem' to resenje :( Potrazicu na google-u, ali ako ima neko fotku...
A sta Beogradu treba? Ne treba nista, ako imas dzip :)
Poz,
Sale
[ smfilip @ 13.11.2007. 22:16 ] @
ma treba zaobliaziti kruzne tokove...to je po meni nesto najgluplje sto postoji u saobracaju, ne samo u Srbiji,nego svugdje,a posebno ovde
[ SmilieBG @ 13.11.2007. 22:19 ] @
Iskreno - bolje i kruzni tok nego razvaljeni lezeci policajac :)
Poz,
Sale
[ etjen @ 13.11.2007. 22:54 ] @
Kad smo vec kod kruznih tokova, moj prijatelj je davno uleteo u POGRESAN SMER na kruznom toku na NBG-u kod Opstine! I to je napravio pun krug! Posle je izjavio da se izvukao bez sudara samo zato sto su svi ostali bili odlicni vozaci!!
Eto i to se desava...
[ Bojan Basic @ 13.11.2007. 23:57 ] @
Citat:
smfilip:
ma treba zaobliaziti kruzne tokove...to je po meni nesto najgluplje sto postoji u saobracaju, ne samo u Srbiji,nego svugdje,a posebno ovde
Kad već pomenu tako nešto, ovo sam slikao u Češkoj:
[att_img]
Logično, mora se priznati.
[ StORM48 @ 14.11.2007. 00:52 ] @
Citat:
smfilip: ma treba zaobliaziti kruzne tokove...to je po meni nesto najgluplje sto postoji u saobracaju, ne samo u Srbiji,nego svugdje,a posebno ovde
Grešiš, silno. Kružne tokove nismo izmislili mi, već vrlo obrazovani ljudi, koji su pametno izračunali da kružni tok rasterećuje saobraćaj. Velike raskrsnice, sa 7 prilaza, kakva je Slavija, u konvencionalnoj raskrsnici bi napravile takav čep, da bi red bio do Rumunije. Prividna haotičnost koja često vlada na Slaviji bi tek onda bila čudo.
Stani nekad na Slaviju kada je relativno dobar protok saobraćaja i probaj da izbrojiš koliko se automobila isključi samo u Deligradsku - kada ne bi bilo kružnog toka, već samo prosta raskrsnica, semafori bi bili obavezni, a ne mogu čak ni da zamislim na šta bi to ličilo.
E sad, slažem se da treba olupati glavu idiotima koji se sete da stave kružni tok čak i tamo gde ne postoji nikakva potreba, samo da bi njihovo selo izgledalo moderno. Eto primera na slici koju je Bojan okačio, a imamo takvu jednu i u Budvi od skora. Vrlo "potreban" kružni tok.
Citat:
SmilieBG: Da li je IKO IKADA video sudar na Slaviji?
Ili si bio previše zauzet ili previše mali... na Slaviji itekako ima nezgoda i dešavaju se gotovo svakodnevno, samo što se policija trudi da to što pre makne sa strane, jer se haos stvori u roku od par minuta. Najčešće ih izazivaju oni koji i na Slaviji primenjuju pravilo "desne ruke". Za takve bih organizovao snajpere na hotelu.
Jeli to ono - isečeš čoveka pa mu mahneš? :D
Leti je to pravilo "leve ruke" jer su prozori otvoreni :)
Snajperi... nije loše, nije loše... To i jedna rudarska monstrum-glodalica poput one iz Totalnog opoziva za sve pametnjakoviće koji su parkirali na ulici i skoknuli negde "na sekund".
[ Jbyn4e @ 14.11.2007. 08:42 ] @
Ajde to sto su napokon napravili tu petlju ka Nisu, ali mi nije jasan debil koji je smislio, da kad dolazis sa slavije, i zelis da ides ka novom beogradu, da moras prvo da odes LEVO ka konjarniku (preseces lepo put onima koji dolaze sa vozdovca i banjice i...) pa da se odatle ukljucis na autoput... cekaj, zar nije logicno da i tu ima odvajanje na desno i lepo da se odmah ode desno ka nbg? Jos uvek mi nije jasno... i jos na kraju svega toga staviti onaj kruzni tok.. sa sve tramvajima sa svih strana (zar nije lepo moglo samo sa jedne strane da idu tramvaji???)...
Ma prosto sam odusevljen saobracajnim inzenjerima koji sve to smisljaju. i narocito sam odusevljen "rasparenim semaforima" - 1. i 3. pustaju zeleno dok je na 2. crveno i obrnuto....
[ Pirossi @ 14.11.2007. 08:58 ] @
kružni tok je sigurniji od raskrsnice, svi moraju da uspore.
i ne sede pametnjakovići i na svoju ruku odlučuju "ovde kružni, onde raskrsnica" nego se sve bazira na egzaktnim metodama praćenja saobraćaja i izradi elaborata.
objanio mi drug sa Saobračajnog, drumski smer.
[ DaliborP @ 14.11.2007. 09:56 ] @
Citat:
StORM48: E sad, slažem se da treba olupati glavu idiotima koji se sete da stave kružni tok čak i tamo gde ne postoji nikakva potreba, samo da bi njihovo selo izgledalo moderno. Eto primera na slici koju je Bojan okačio, a imamo takvu jednu i u Budvi od skora. Vrlo "potreban" kružni tok.
Poprilicno gresis i ti a i Bojan, takav tip kruznog toka iliti "mini roundabout" je veoma zastupljen u UK i Irskoj, cak nije ni potrebno imati raskrse, glavna uloga je nemanje znakova i bespotrebne signalizacije. Kod mene ih ima koliko hoces, i to na manjim putevima svako skretanje levo ili desno - mali kruzni tok.
Mislim da su prilicno korisni.
Citat:
Mini-roundabouts exist at smaller intersections to avoid the use of signals, stop signs or the necessity to yield in favour of one road of traffic. Mini-roundabouts can be a painted circle, a low dome, or often are small garden beds. Painted roundabouts and low domes can easily be driven over by most vehicles, which many motorists will do when there is no other traffic, but the practice is dangerous if other cars are present. Mini-roundabouts work in the same way as larger roundabouts in term of right of way. They can often come in "chains", making navigation of otherwise awkward junctions easier. There are usually different road signs used to distinguish mini roundabouts from larger ones.
[ Ivan Dimkovic @ 14.11.2007. 10:06 ] @
Imam i ja mini kruzni tok pored zgrade - probacu da napravim sliku, posto su ulice jos manje nego iz Bojanovog primera. Dalibor je u pravu - to postoji jer se stedi na bespotrebnoj signalizaciji.
[ Bojan Basic @ 14.11.2007. 11:32 ] @
Ali na mojoj slici se jasno vidi znak nailaska na put s pravom prvenstva — gde je onda ušteda?
[ jablan @ 14.11.2007. 11:39 ] @
Citat:
Bojan Basic: Ali na mojoj slici se jasno vidi znak nailaska na put s pravom prvenstva — gde je onda ušteda?
Ja sam ubeđen da iz svakog pravca imaju taj znak, što bi bilo logično jer pravo prvenstva imaju samo oni koji su unutar kružnog toka. BTW, ako je raskrsnica u Pragu, mogu da proverim... ;)
[ biber021 @ 14.11.2007. 11:44 ] @
Signalizaciju treba izbegavati u svakom slučaju. Mislim, snađu se ljudi i bez toga... Npr.
[ DaliborP @ 14.11.2007. 11:53 ] @
Citat:
Bojan Basic: Ali na mojoj slici se jasno vidi znak nailaska na put s pravom prvenstva — gde je onda ušteda?
Prvenstveno se ti mali kruzni tokovi postavljaju po naseljenim krajevima grada gde nije pozeljno da se vozi brzo. Takav kruzni tok ce sigurno primorati vozace da uspore - jer na ovakvim raskrnicama obicno nema semafora, samim tim veca sigurnost za naselje.
Blizu mene ima jedna ulica kroz naselje gde svako par stotina metara ima skretanje za levo, vecinom u naselja, i tako jedno 10 zaredom. Na svakom skretanju ima mali kruzni tok i samim tim niko nece voziti brzo kroz naselje, prilicno korisna stvar, mada je i meni izgledala glupo. I da, ima znak koji oznacava kruzni tok.
[ Bojan Basic @ 14.11.2007. 12:08 ] @
Citat:
jablan:
BTW, ako je raskrsnica u Pragu, mogu da proverim...
Nije, u Ostravi je. Mislim da ti je to već malo dalje da skokneš i proveriš.
[ Nabukodonosor @ 14.11.2007. 12:27 ] @
[quote="smfilip"]ma treba zaobliaziti kruzne tokove...to je po meni nesto najgluplje sto postoji u saobracaju, ne samo u Srbiji,nego svugdje,a posebno ovde[/quote]
Ne znas o cemu govoris. Ja znam npr. da po Italiji gde god su mogli da stave kruzni tok stavili su ga. U gradu gde zive moji roditelji uopste nema semafora. U 90% slucajeva su ih zamenili kruzni tokovi. Nemas pojma koliko to ubrza saobracaj.
[ IdeaR @ 14.11.2007. 12:33 ] @
U USA na takvim rasksnicama postavljaju 4-way stop, tj stop znak iz sva 4 pravca, pa first come-first served sistem funkcioniše (FIFO kako neko reče). To radi ok zato što su vozači nevjerovatno ljubazni i disciplinovani, ali sporije je nego kružni tok. U takvim situacijama je kružni tok ipak bolje rješenje.
[ cozmo_im @ 14.11.2007. 12:59 ] @
Nije sve ovo nista naspram Tunisa... tamo skoro i da nema semafora, sve je regulisano upravo kruznim tokovima... ima ih skoro na svakom cosku...
Voze ko ludaci.
[ SmilieBG @ 14.11.2007. 13:41 ] @
Da i Holandija je puna isto kruznih tokova, ali manjih naravno (od Slavije :)). I pobosljava prohodnost saobracaja.
Sto se semafora tice, ovde ih 99% ima senzore i mogu da 'vide' koliko je na kojem guzva.
Pored toga, semafori na 'glavnim' ulicama (uglavnom nocu) drze zeleno dokle god neko iz sporedne ulice ne stane na semafor. Cim njega pusti, opet glavna ulica drzi non stop zeleno.
Poz,
Sale
[ StORM48 @ 14.11.2007. 13:51 ] @
Citat:
SmilieBG: ...semafori na 'glavnim' ulicama (uglavnom nocu) drze zeleno dokle god neko iz sporedne ulice ne stane na semafor. Cim njega pusti, opet glavna ulica drzi non stop zeleno.
Ovo zvuči nadrealno dobro. Mada, ne mogu da zamislim kako bi to ovde funkcionisalo, gde i ovi obični funkcionišu kako 'oće.
Pozdrav
[ SmilieBG @ 14.11.2007. 13:59 ] @
@Storm48: i jeste idealan sistem, zaista! Citav sistem je povezan na 'centralu' odakle mogu sa daljine da ih kontrolisu i menjaju. Isto tako, imao podosta ukljucenja na auto put gde takodje ima semafora. Oni pustaju jedno vozilo na x sekundi, zavisi koliko je guzva na samom auto putu. A pored takvih semafora uvek stoji i kamera, pa ok prodje na crveno lepo dobije kuci nakon par dana kaznu od 45 evra. Pa ko hoce, nek izvoli :)
Poz,
Sale
[ Ivan Dimkovic @ 14.11.2007. 14:28 ] @
Citat:
Ovo zvuči nadrealno dobro. Mada, ne mogu da zamislim kako bi to ovde funkcionisalo, gde i ovi obični funkcionišu kako 'oće.
Pa i nije to tako komplikovano - ali je potrebno potpuno povezati semafore sa kontrolnom mrezom i investirati u softver.
Doduse, svaki ozbiljan grad ima budzet za takve stvari :-)
Inace, ima u Svabiji na dosta mesta ispod semafora i tabla na kojoj pise koliko brzo vozis - hehe, da vidis sto se uspori cim se vidi cifra, psiholoski efekat, a i znaju da tu negde ima kamera zabijena :)
[ StORM48 @ 14.11.2007. 15:07 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: ima u Svabiji na dosta mesta ispod semafora i tabla na kojoj pise koliko brzo vozis - hehe, da vidis sto se uspori cim se vidi cifra, psiholoski efekat, a i znaju da tu negde ima kamera zabijena
Ima toga i u Beogradu, sve više i više.
Međutim, zanimljivo je da ja svakodnevno vidim likove koji doslovno "lete" iako je displej jasno uočljiv sa 300 metara! A nisam još čuo da je neko dobio "čestitku" sa fotografijom na kućnu adresu. Ili niko ne kontroliše šta te kamere snimaju, ili likovi koji tako voze svesno to rade, znajući da imaju dobru zaleđinu.
E to već može da se podvede pod ono SrbijaTM
[ SmilieBG @ 14.11.2007. 15:24 ] @
Malkice offline, ali sto se tice kazni:
Posto sam sa NL tablama po Beogradu, vole me panduri, 'kao svog'.
Leta 2007 me tako zaustavise na parkingu iza Hajata / SC-a. Napravio sam prekrsaj (ne namerno) gde sam presekao ulicu, kroz parking, ali sam usao na ulicu, gde je u stvari ulaz za parking, sa ulice. No nebitno, videli me panduri i zaustavili. Odusevili me prvo kada sam im rekao da sam jos student (jos prolazim :)), a onda me pitaju kakav sam covek?! :| Tu su me zbunili. A onda, apropo "kazne" sledecim recima: "Ajde casti mene i kolegu nesto za pice, pa vozi dalje..." :S
E, pa izmedju ostalog i zbog toga cu cene u Srbiji takve kakve su :D
Poz,
Sale
[ Slobodan Miskovic @ 15.11.2007. 12:00 ] @
Da ne bude da je sve crno:
Citat:
Pljačkaši upali u gužvu i uhapšeni
15. novembar 2007. | 11:53 | Izvor: B92
Beograd -- Četiri maskirane osobe opljačkale banku, uhapšene pošto su tokom bekstva upale u gužvu na Brankovom mostu.
Četiri osobe, maskirane kapuljačama, opljačkale su danas oko 9.00 ekspozituru banke Sosijete ženeral na Novom Beogradu i uz pretnju pištoljem otele oko 2,6 miliona dinara i 45.000 evra.
Pljačkaši su uhapšeni na Brankovom mostu, nekoliko minuta posle razbojništva, a policija je kod njih našla sav opljačkan novac. Na brzinu hapšenja uticalo je i to što su se pljačkaši uputili ka Brankovom mostu i tako upali u saobraćajnu gužvu, posle čega ih je policija odmah uhapsila.
Guzva moze i da koristi
[ Deep|Blue @ 15.11.2007. 13:16 ] @
@storm i ostali ljubitelji kruznih tokova ...
kruzi tokovi se sve vise koriste, sto zbog izbegavanja znakova i jednostavnijeg upravljanja raskrsnicama,
sto zbog ubrzavanja protoka raskrsnica i usporavanja saobracaja.
po svojoj prirodi prohodniji su od klasicnih raskrsnica, a povremeno imam priliku da nekoliko puta dnevno prolazim relaciju od 2 km u centru grada, prolazeci kroz 7 uzastopnih kruznih tokova, od kojih su 3-4 veca. treba li napomenuti da je prolaz kroz tih 7 kruznjaka moguce izvesti brze nego da se prodje od hrama sv save do zeljeznicke stanice. i to nekoliko puta brze.
drugo kod slavije bi trebalo zabraniti izraz "kruzni tok" jer tako mahinalno vozaci voze po dijagonalama tj. tetivama.
a neverovatan stos u bg-u je pojava da na svakom kruznjaku stoje panduri koji regulisu saobracaj
[ StORM48 @ 15.11.2007. 15:01 ] @
Ma u pravu si.
Ja ustvari obožavam kružne tokove, jer ZAISTA rasterećuju saobraćaj (ne šalim se).
Problem je što kod nas vožnja tako haotična, da manji kružni tokovi ne bivaju "shvaćeni" kao takvi, pa "vozači" osete insiktivnu želju da prosto prolete kroz isti.
Da je kultura vožnje na višem nivou, kružni tokovi bi mnogo bolje radili posao, a ja ne bih morao da pratim ko mi dolazi i sa leve i sa desne strane, zbog panjeva koji prosto ne znaju kako se vozi kroz kružni tok.
Manji kružni tokovi zaista imaju logike kada je u pitanju brži saobraćaj (a bez signalizacije), ali to kod nas ne može da funkcioniše. Bar još duže vreme. Kružni tok u Budvi, koji sam pomenuo, je pravi primer za to. Mada i dan danas, barem jednom u toku nedelje, prođem kroz Slaviju i neko mi trubi sa desne strane, jer sam ga "isekao"!
Pa sad Ti vidi...
Pozdrav
[ Bojan Basic @ 15.11.2007. 20:14 ] @
Citat:
Deep|Blue:
kruzi tokovi se sve vise koriste, sto zbog izbegavanja znakova i jednostavnijeg upravljanja raskrsnicama
Možeš li onda bar ti da objasniš kako se to izbegavaju znakovi? Kao što gore rekoh (na šta se niko nije potrudio da odgovori), na mojoj slici se vidi znak nailaska na put s pravom prvenstva, na osnovu čega deluje da u znacima nema uštede.
[ StORM48 @ 16.11.2007. 19:06 ] @
Znakova ima, ali ih ima u minimalnom broju, a sama realizacija je "peace of cake", pošto nije potrebna nikakva studija, merenje saobraćaja, određivanje glavnih i sporednih ulica i slične kerefeke, jer su sve ulice sporedne. Dođu ljudi, pobodu one šipke za jedno prepodne i gotova signalizacija.
Za sve ostale vidove je proces dosta složeniji. Da ne pominjemo semafore.
Pozdrav
[ dobio_7 @ 18.11.2007. 12:11 ] @
U iraku prednost imaju kola sa bombama u smeru ka amerikancima:
[ Emil Ranc @ 18.11.2007. 13:50 ] @
Citat:
Pored toga, semafori na 'glavnim' ulicama (uglavnom nocu) drze zeleno dokle god neko iz sporedne ulice ne stane na semafor. Cim njega pusti, opet glavna ulica drzi non stop zeleno.
Ovo je nešto što bi trebalo odraditi na putu Beograd-Pančevo, gde ima nekoliko prilaza (Progres, štamp. Politika, Janko Lisjak...) zbog kojih se saobraćaj zaustavlja semaforima - a sa prilaza se retko ko ikada uključuje, dakle - bespotrebno usporavanje saobraćaja na glavnom putu! Inače, na ovom putu od šest traka ograničenje je na velikoj deonici 60!
[ vkbfwr @ 18.11.2007. 16:04 ] @
ne bih rekao da sam u spaniji video bar jednu klasicnu raskrsnicu. ne racunajte gradove, mada i u njima gde god ima mesta raskrsice su prepravljene u kruzne tokove.
ono sto je interesantno, ali pre toga, spanija je vec neko vreme u ludackom ekonomskom bumu, da suzim gradjevinskom bumu, najvece gradiliste u evropi, verovatno i svetu. i tako gradi se na sve strane, idete nekom pustarom i paralelno putem kojim vozite nalazi se jos jedan takv put, potpuno nov i neotvoren, sa novim kucama, plocnicima, ulicnim osvetljenjem, hidrantima sve novo, neraspakovano i neuseljeno, nigde zive dushe.
ili jos bolje ledina sa sredjenim plocnicima i putevima, koji se ukrstaju kao u mrezi od kvadratica 40x40m, savrseno osvetljena, ocigledno sa svim neophodnim instalacijama, priprema za naselje, ali ne postoji ni jedna kuca, zgada objekat, ni gradiliste :).
I svugde, ali svugde samo kruzni tokovi, cak i tamo gde im nije mesto, ili gde nema ukrstanja ali mozda ce biti. sve stare raskrsnice se ruse i zamenjuju k.tokom. njihovo objasnjenje je da ubrzavaju saobracaj (u naseljima nebitno), da su sigurnije i trece ne treba mozga treba da ce naprave kada je u pitanju kompikovano ukrstanje.
za sliku iz ceske mislim da su stavili znak vise i to verovatno na svim prilaznim ulicama.
[ NickS @ 20.11.2007. 13:07 ] @
Nije u pitanju nikakav propust u izgradnji petlje (naravno da niko nije toliko glup pa da zaboravi ceo jedan izlaz) već se radi o 40-tak (!!!) godina preganjanja sa vlasnikom jedne kuće zbog koje sve do danas nije bilo moguće napraviti taj izlaz.
Ko zna po kojoj liniji i vezi, za vreme SFRJ bilo je "nemoguće" eksproprijatisati taj komad zemlje i ako je ceo autoput kroz grad i petlja kod autokomande izgradjena na u tu svrhu eksproprijatisanom zemljistu. Bogdanović i Bobić su bili obećali, da će se postarati da više nikakva linija ne moze da spreči izgradnju tog izlaza i eto, desilo se.
NickS: Nije u pitanju nikakav propust u izgradnji petlje (naravno da niko nije toliko glup pa da zaboravi ceo jedan izlaz) već se radi o 40-tak (!!!) godina preganjanja sa vlasnikom jedne kuće zbog koje sve do danas nije bilo moguće napraviti taj izlaz.
Eh da, evo odma' - kam gi oduzeta imovina u nacionalizaciji, ako se nije moglo oduzeti?
Pozdrav
[ hakinen @ 20.11.2007. 21:43 ] @
Naravno da su mnogo bolji kruzni tokovi, samo sto ima mnogo matorih vozaca koji i neznaju sta je to kruzni tok, vec su vise za semafor :D
Evo bas slusam komsiju koji je profesionalni vozac ( 30 godina vozi u firmi ) i prica kako je najveca glupost kruzni tok koji se postavlja u kragujevcu kod metroa, gde se ukrstaju dva puta sa 2 trake i izlaz i ulaz za metro! :D
A meni recimo prestavlja problem u cacku kad ides iz pravca kragujevca, kraljeva i hoces da ides dalje ka uzicu na onom kruznom toku kod inter-ex-a sto te iz pravca beograda niko nesljivi, jel neznaju ljudi da koje u krugu ima prednost, pa vecito moram da stanem da propustim nekog sa bg tablama da se nebi sudario !?
Ja mislim da bi bilo pozeljno da se recimo nedelju dana ili mesec dana pusti reklama na tv kako se koristi kruzni tok, da se uradi u flesu animacija, i kroz nekoliko primera pokaze sta kako :D
[ Deep|Blue @ 27.11.2007. 08:14 ] @
hmm, problem preljine je sto ima otvorenu traku za iskljucenje ka cacku, tako da i ne moras da propustas ljude u kruznjaku kad ides pravac bg >> ca.
inace anegdota za isti kruznjak. pitah lika na pumpi pored ima li mnogo sudara.
i on mi kaze da nema toliko puno, al da ima neverobvatno mnogo prolazaka u kontra smeru.
i primer lika koji ide pravac gm>>kv i ulazi u kruznjak, u tom trenutku na njega nalece sleper i jedva se zaustavljaju pre nego ga je ovaj zgazio.
lik izlazi iz kola i pocinje da urla na sofera kako ulazi u kruznjak u levu stranu, a ovaj mu odgovara: "kruzni tok, kakav kruzni tok, ja ovde vozim 20 godina i ovde nikad nije bil okruznog toka."
@Emil Ranc
to sa semaforima po potrebi mozda i ne bi bila losa ideja,
ali zamisli koliko bi se vozilo kad te ne bi kocili semafori.
ionako moras da vozis ~70 da bi hvatao zeleni talas.